delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Τι να γράψω μετά από τρεις εβδομάδες εξαφάνισης;...
Πώς να χωρέσω μία λίμνη (για να μην πω ωκεανό) σε ένα μπουκάλι;... Η πρώτη βδομάδα μου στο Ρίο πέρασε τόσο γεμάτα που τα μισά βράδια, αν και είχα πληρωμένο κρεβάτι σε χόστελ, κατέληξα να κοιμηθώ σε σπίτια ντόπιων που συνάντησα, μετά από βραδιές γεμάτες μουσική και ποτό (μην πάει όμως το μυαλό σας στο πονηρό). Τη δεύτερη βδομάδα μου στο Ρίο ο λόγος της εξαφάνισής μου απέκτησε ονοματεπώνυμο, και μάλιστα μεγάλο... Ξέρετε πώς είναι τα βραζιλιάνικα ονόματα...
“Τσιμπήθηκα”
. Και πολύ το χάρηκα
(ΤΩΡΑ το μυαλό σας μπορεί να πάει ΚΑΙ στο πονηρό). Η κοπέλα μού άρεσε/αρέσει πολύ, αν όλα πάνε όπως τα έχουμε σχεδιάσει θα περάσουμε μαζί τις τελευταίες ημέρες του ταξιδιού μου στο Σάο Πάουλο, κι ίσως, ίσως, πετάξει μαζί μου για Ελλάδα, στις 9 Δεκεμβρίου, για να περάσουμε έναν μήνα μαζί στη δική μου πλευρά του κόσμου...
(τα ουκ ολίγα χαζοχαρούμενα χαμογελαστά προσωπάκια που έχω συμπεριλάβει σε λίγες μόλις γραμμές, νομίζω ότι μιλάνε από μόνα τους για το πόσο... χαζοχαρούμενος αισθάνομαι εδώ και μέρες).
Μετά από 16-17 μέρες στο Ρίο, χρειάστηκε να με... κλοτσήσω στον πισινό για να ξεκουμπιστώ. Η Λίτζι έπρεπε να επιστρέψει στη δουλειά της, στην πόλη της, και παρά το γεγονός ότι έμεινα μόνος στο Ρίο έχοντας ήδη περάσει πολλές ημέρες εκεί, δεν ήθελα να φύγω. Αν δεν ήμουν τόσο ερωτευμένος με την ιδέα να πάω νότια μέχρι το Μπουένος Άιρες, θα έμενα στο Ρίο για έναν ακόμη μήνα. Δεν έμαθα την πόλη απ' έξω κι ανακατωτά, ούτε καν τη Θεσσαλονίκη τολμώ να πω ότι ξέρω απ' έξω κι ανακατωτά, άσχετα αν έχω ζήσει όλη τη ζωή μου εκεί, όμως... τολμώ να πω ότι έμαθα το Ρίο “καλά”. Τεράστιο ρόλο σε αυτό έπαιξε το ότι έκανα παρέα κάθε μέρα με ντόπιους, μέλη ιστοσελίδας, άτομα πολύ διαφορετικά ο ένας από τον άλλο. Τη μία βραδιά ακούγαμε και χορεύαμε σάμπα στη Λάπα (χόρευΑΝ, εγώ απλά το πάλευα, άχαρος από τη φύση μου στον χορό), την άλλη ήμουν σε αλτέρνατιβ ροκ κλαμπ στην καρδιά της πιο κίνκι γειτονιάς του Ρίο, με ροκάδες να μοιράζονται την περιοχή με κοπέλες που χορεύουν στην είσοδο “μαγαζιών” που στο ισόγειο λειτουργούν σαν μπαρ, και στους 2-3 ορόφους σαν... για να μην ψάχνω πιο λάιτ λέξη, μπουρδέλα. Είχε δε πλάκα το ότι μερικές φορές μιλούσα με ντόπιους για το πού με είχαν πάει άλλοι το προηγούμενο βράδυ, και τα άτομα στην παρέα μου δεν ήξεραν πού ήταν αυτό το μέρος, κι έπρεπε να τους δώσω εγώ, ο τουρίστας, να καταλάβουν πού ακριβώς βρίσκεται το... διαμάντι όπου με είχαν οδηγήσει το προηγούμενο βράδυ άλλοι ντόπιοι. Όνειρο... Δύο βδομάδες όνειρο, από τις καλύτερες της ζωής μου, χωρίς ίχνος υπερβολής...
Όσο για το ζήτημα της ασφάλειας στο Ρίο που όλοι οι τουρίστες (ακόμη και οι ίδιοι οι Βραζιλιάνοι που πηγαίνουν στο Ρίο σαν τουρίστες) έχουν συνέχεια στο πίσω μέρος του μυαλού τους, συγχωρήστε με, αλλά δεν έχω καμία συνταρακτική ιστορία να μοιραστώ επ' αυτού. Εγώ, με τα μάτια μου, δεν είδα τίποτα, άσχετα αν πήγα σε πολλές “επίφοβες” περιοχές. Όπως και πριν από δύο χρόνια, σε χόστελ που έμεινα, άκουσα ιστορίες άλλων, για επιθέσεις με μαχαίρι, μέρα-μεσημέρι, στην Κοπακαμπάνα (για να αναφέρω μία μόνο περίπτωση), όμως επαναλαμβάνω ότι εγώ, με τα μάτια μου, δεν είδα τίποτα, και μόνο μία φορά, κατά τη διάρκεια βόλτας, μία φωνούλα στο κεφάλι μου με προέτρεψε να τραβήξω χειρόφρενο, βλέποντας κάτι... παράξενες φάτσες σε μία γωνία. Μέχρι και το “διαβόητο” τούνελ που συνδέει την Κοπακαμπάνα με το Μποταφόγκο, την περιοχή του χόστελ μου, διέσχισα 3-4 φορές, άσχετα αν πολλοί με χαρακτήρισαν ανόητο γι' αυτό. Την πρώτη φορά που πήγα, είδα κοπέλες μόνες τους να περνούν το τούνελ, και μία μαμά με μωρό σε καρότσι. Σκέφτηκα ότι αν ΕΚΕΙΝΕΣ δεν είχαν πρόβλημα, τότε...
Όσο για το πόσο ακριβό βρίσκουν οι τουρίστες το Ρίο (βαρέθηκα να ακούω κόσμο στο χόστελ μου να λέει πόσο ακριβά είναι τα πάντα εκεί), επιτρέψτε μου να έχω διαφορετική άποψη. Υπάρχουν πολλά χόστελ, ΚΑΛΑ χόστελ, με κρεβάτια κάτω από τα δέκα ευρώ, ποσό που για μένα αποτελεί λεπτή κόκκινη γραμμή όταν μιλάμε για τιμές κρεβατιών σε χόστελ. Με οκτώ ευρώ είχα κρεβάτι, σούπερ πρωινό, ασύρματο ίντερνετ, και πολύ ευχάριστο -καθαρό- περιβάλλον, είχα δηλαδή όσα, νομίζω, ελπίζει κανείς να βρει σε ένα χόστελ. Δίκλινο δωμάτιο σε αξιοπρεπέστατο ξενοδοχείο μάς βγήκε στα 70 χεάις, περίπου 28 ευρώ. Μην τρελαθούμε τελείως... Επειδή η Βραζιλία είναι κατά γενική ομολογία πιο ακριβή από σχεδόν όλες τις υπόλοιπες χώρες της Νότιας Αμερικής, δεν πάει να πει ότι είναι και “ακριβή”. Αν άνεργος Έλληνας (η αφεντιά μου) περνάει σαν πασάς με ελάχιστα χρήματα εδώ, τότε η συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαίων τουριστών περνάει άνετα εδώ, εκτός κι αν κάποιος έχει κόλλημα με πεντάστερα ξενοδοχεία και γεύματα σε πολυτελή ρεστοράν, οπότε... ναι, το Ρίο είναι ακριβό, πανάκριβο (υποθέτω). Όσο για ποτά και φαγητό, ισχύει αυτό που ισχύει, κατ' εμέ, οπουδήποτε, ότι δηλαδή ξοδεύεις όσα θέλεις, όσα μπορείς. Για μία σάμπα βραδιά για παράδειγμα, μπορείς να πας σε στιλάτο μαγαζί όπου πληρώνεις είσοδο και ακριβά ποτά, μπορείς όμως να πας και στην... περατζάδα στο κέντρο της Λάπα, εκεί που μαζεύεται κόσμος και κοσμάκης, και να αγοράζεις μπίρα από πλανόδιους πωλητές σε rock bottom τιμές (περίπου ένα ευρώ για μπίρα σε μπουκάλι ενός λίτρου). Το τρενάκι για το άγαλμα του Χριστού είναι στα 36 χεάις (περίπου 15 ευρώ), η θέα από την κορυφή του “Ζαχαρόψωμου” βγαίνει στα 44 χεάις, όμως το πλοίο για Νιτερόι, στην απέναντι πλευρά του κόλπου, κοστίζει κάτι περισσότερο από ένα μόλις ευρώ, με τη θέα όμως να αξίζει πολύ-πολύ περισσότερο. Αν κάποιος δεν θέλει να έρθει στο Ρίο επειδή... δεν ξέρω... έχει αλλεργία στα μέρη όπου ακόμη και κρυόκωλοι σαν εμένα πηγαίνουν και καταλήγουν να περάσουν μερικές από τις καλύτερες ημέρες της ζωής τους, ok, have it your way... Αν όμως κάποιος θέλει να έρθει, και διστάζει επειδή τον αποθαρρύνουν ιστορίες για... ανθρωποφάγους στους δρόμους και πολύ υψηλές τιμές, τον προτρέπω να αφήσει τους δισταγμούς κατά μέρους, και να πηδήξει στο πρώτο αεροπλάνο για Ρίο...
Όσο για το από πού γράφω αυτό το κείμενο, η πόλη λέγεται Κουριτσίμπα, είναι 13 ώρες νοτιοδυτικά από το Ρίο με λεωφορείο, και είναι όντως αυτό που περιγράφεται σε ταξιδιωτικούς οδηγούς και στη wikipedia... Μία πόλη που γεωγραφικά βρίσκεται στη Βραζιλία, που... από σχεδόν κάθε άλλη άποψη όμως, βρίσκεται κάπου στη Γερμανία, στην Πολωνία, γενικά στην κεντροδυτική Ευρώπη. Οι δεύτερης και τρίτης γενιάς Πολωνοί και Ουκρανοί είναι εκατοντάδες χιλιάδες, και πρόκειται για την πιο κρύα πρωτεύουσα Πολιτείας στη Βραζιλία (λόγω υψόμετρου, είναι πολύ πιο κρύα από πρωτεύουσες άλλων Πολιτειών, ακόμη πιο νότια, όπως το Πόρτο Αλέγκρε όπου θα είμαι αύριο το πρωί). Δεν έχει θάλασσα, δεν έχει ποτάμι, δεν έχει λίμνη, έχει όμως ΠΟΛΥ πράσινο (λες και εκείνος που σχεδίασε την πόλη, έπινε κάποιον πράσινο χυμό, άτσαλα, πιτσίλισε τον χάρτη με τον χυμό του σε είκοσι μέρη, και στο τέλος του άρεσε το κατά βάση πράσινο σχέδιό του), και γενικά... η γοητεία της είναι ότι διαφέρει ΠΟΛΥ από την υπόλοιπη Βραζιλία, κάτι που για μένα τουλάχιστον, την καθιστά ενδιαφέρουσα. Δεν ξετρελαίνεσαι, δεν μπαίνεις στον πειρασμό να πουλήσεις ό,τι έχεις και δεν έχεις για να μετακομίσεις εδώ, όμως... για 2-3 ημέρες είναι μια χαρά, ειδικά αν φιλοξενείσαι από σούπερ φιλικό παντρεμένο ζευγάρι, που αναλαμβάνει επίσης ρόλο ξεναγού, με τόσο ζήλο που... σε κάνουν να λες ότι αν κάποια μέρα σου ανταποδώσουν την επίσκεψη, όχι απλά θα τους συμπεριφερθείς σαν βασιλιάδες, αλλά μέχρι και το αμάξι σου θα τους δώσεις για να ταξιδέψουν από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Μονεμβασιά και πίσω...
Πόρτο Αλέγκρε λοιπόν... Και μετά Ουρουγουάη... Και μετά... ααααααχ μετά
. Μπουένος Άιρες. Εφηβικό απωθημένο μου
. Και μετά; Μετά επιστροφή στη Βραζιλία για λίγες ημέρες, λίγες ημέρες-κερασάκι στην τούρτα αυτού του ταξιδιού...
(άντε πάλι με τα χαζοχαρούμενα χαμογελαστά προσωπάκια).
Χαιρετίσματα σε όλους, και παρότρυνση στους πιο... μαζεμένους, μετρημένους, και διστακτικούς, να συμπεριλάβουν τη Βραζιλία ΑΜΕΣΑ στα σχέδιά τους...
Μετά από 16-17 μέρες στο Ρίο, χρειάστηκε να με... κλοτσήσω στον πισινό για να ξεκουμπιστώ. Η Λίτζι έπρεπε να επιστρέψει στη δουλειά της, στην πόλη της, και παρά το γεγονός ότι έμεινα μόνος στο Ρίο έχοντας ήδη περάσει πολλές ημέρες εκεί, δεν ήθελα να φύγω. Αν δεν ήμουν τόσο ερωτευμένος με την ιδέα να πάω νότια μέχρι το Μπουένος Άιρες, θα έμενα στο Ρίο για έναν ακόμη μήνα. Δεν έμαθα την πόλη απ' έξω κι ανακατωτά, ούτε καν τη Θεσσαλονίκη τολμώ να πω ότι ξέρω απ' έξω κι ανακατωτά, άσχετα αν έχω ζήσει όλη τη ζωή μου εκεί, όμως... τολμώ να πω ότι έμαθα το Ρίο “καλά”. Τεράστιο ρόλο σε αυτό έπαιξε το ότι έκανα παρέα κάθε μέρα με ντόπιους, μέλη ιστοσελίδας, άτομα πολύ διαφορετικά ο ένας από τον άλλο. Τη μία βραδιά ακούγαμε και χορεύαμε σάμπα στη Λάπα (χόρευΑΝ, εγώ απλά το πάλευα, άχαρος από τη φύση μου στον χορό), την άλλη ήμουν σε αλτέρνατιβ ροκ κλαμπ στην καρδιά της πιο κίνκι γειτονιάς του Ρίο, με ροκάδες να μοιράζονται την περιοχή με κοπέλες που χορεύουν στην είσοδο “μαγαζιών” που στο ισόγειο λειτουργούν σαν μπαρ, και στους 2-3 ορόφους σαν... για να μην ψάχνω πιο λάιτ λέξη, μπουρδέλα. Είχε δε πλάκα το ότι μερικές φορές μιλούσα με ντόπιους για το πού με είχαν πάει άλλοι το προηγούμενο βράδυ, και τα άτομα στην παρέα μου δεν ήξεραν πού ήταν αυτό το μέρος, κι έπρεπε να τους δώσω εγώ, ο τουρίστας, να καταλάβουν πού ακριβώς βρίσκεται το... διαμάντι όπου με είχαν οδηγήσει το προηγούμενο βράδυ άλλοι ντόπιοι. Όνειρο... Δύο βδομάδες όνειρο, από τις καλύτερες της ζωής μου, χωρίς ίχνος υπερβολής...
Όσο για το ζήτημα της ασφάλειας στο Ρίο που όλοι οι τουρίστες (ακόμη και οι ίδιοι οι Βραζιλιάνοι που πηγαίνουν στο Ρίο σαν τουρίστες) έχουν συνέχεια στο πίσω μέρος του μυαλού τους, συγχωρήστε με, αλλά δεν έχω καμία συνταρακτική ιστορία να μοιραστώ επ' αυτού. Εγώ, με τα μάτια μου, δεν είδα τίποτα, άσχετα αν πήγα σε πολλές “επίφοβες” περιοχές. Όπως και πριν από δύο χρόνια, σε χόστελ που έμεινα, άκουσα ιστορίες άλλων, για επιθέσεις με μαχαίρι, μέρα-μεσημέρι, στην Κοπακαμπάνα (για να αναφέρω μία μόνο περίπτωση), όμως επαναλαμβάνω ότι εγώ, με τα μάτια μου, δεν είδα τίποτα, και μόνο μία φορά, κατά τη διάρκεια βόλτας, μία φωνούλα στο κεφάλι μου με προέτρεψε να τραβήξω χειρόφρενο, βλέποντας κάτι... παράξενες φάτσες σε μία γωνία. Μέχρι και το “διαβόητο” τούνελ που συνδέει την Κοπακαμπάνα με το Μποταφόγκο, την περιοχή του χόστελ μου, διέσχισα 3-4 φορές, άσχετα αν πολλοί με χαρακτήρισαν ανόητο γι' αυτό. Την πρώτη φορά που πήγα, είδα κοπέλες μόνες τους να περνούν το τούνελ, και μία μαμά με μωρό σε καρότσι. Σκέφτηκα ότι αν ΕΚΕΙΝΕΣ δεν είχαν πρόβλημα, τότε...
Όσο για το πόσο ακριβό βρίσκουν οι τουρίστες το Ρίο (βαρέθηκα να ακούω κόσμο στο χόστελ μου να λέει πόσο ακριβά είναι τα πάντα εκεί), επιτρέψτε μου να έχω διαφορετική άποψη. Υπάρχουν πολλά χόστελ, ΚΑΛΑ χόστελ, με κρεβάτια κάτω από τα δέκα ευρώ, ποσό που για μένα αποτελεί λεπτή κόκκινη γραμμή όταν μιλάμε για τιμές κρεβατιών σε χόστελ. Με οκτώ ευρώ είχα κρεβάτι, σούπερ πρωινό, ασύρματο ίντερνετ, και πολύ ευχάριστο -καθαρό- περιβάλλον, είχα δηλαδή όσα, νομίζω, ελπίζει κανείς να βρει σε ένα χόστελ. Δίκλινο δωμάτιο σε αξιοπρεπέστατο ξενοδοχείο μάς βγήκε στα 70 χεάις, περίπου 28 ευρώ. Μην τρελαθούμε τελείως... Επειδή η Βραζιλία είναι κατά γενική ομολογία πιο ακριβή από σχεδόν όλες τις υπόλοιπες χώρες της Νότιας Αμερικής, δεν πάει να πει ότι είναι και “ακριβή”. Αν άνεργος Έλληνας (η αφεντιά μου) περνάει σαν πασάς με ελάχιστα χρήματα εδώ, τότε η συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαίων τουριστών περνάει άνετα εδώ, εκτός κι αν κάποιος έχει κόλλημα με πεντάστερα ξενοδοχεία και γεύματα σε πολυτελή ρεστοράν, οπότε... ναι, το Ρίο είναι ακριβό, πανάκριβο (υποθέτω). Όσο για ποτά και φαγητό, ισχύει αυτό που ισχύει, κατ' εμέ, οπουδήποτε, ότι δηλαδή ξοδεύεις όσα θέλεις, όσα μπορείς. Για μία σάμπα βραδιά για παράδειγμα, μπορείς να πας σε στιλάτο μαγαζί όπου πληρώνεις είσοδο και ακριβά ποτά, μπορείς όμως να πας και στην... περατζάδα στο κέντρο της Λάπα, εκεί που μαζεύεται κόσμος και κοσμάκης, και να αγοράζεις μπίρα από πλανόδιους πωλητές σε rock bottom τιμές (περίπου ένα ευρώ για μπίρα σε μπουκάλι ενός λίτρου). Το τρενάκι για το άγαλμα του Χριστού είναι στα 36 χεάις (περίπου 15 ευρώ), η θέα από την κορυφή του “Ζαχαρόψωμου” βγαίνει στα 44 χεάις, όμως το πλοίο για Νιτερόι, στην απέναντι πλευρά του κόλπου, κοστίζει κάτι περισσότερο από ένα μόλις ευρώ, με τη θέα όμως να αξίζει πολύ-πολύ περισσότερο. Αν κάποιος δεν θέλει να έρθει στο Ρίο επειδή... δεν ξέρω... έχει αλλεργία στα μέρη όπου ακόμη και κρυόκωλοι σαν εμένα πηγαίνουν και καταλήγουν να περάσουν μερικές από τις καλύτερες ημέρες της ζωής τους, ok, have it your way... Αν όμως κάποιος θέλει να έρθει, και διστάζει επειδή τον αποθαρρύνουν ιστορίες για... ανθρωποφάγους στους δρόμους και πολύ υψηλές τιμές, τον προτρέπω να αφήσει τους δισταγμούς κατά μέρους, και να πηδήξει στο πρώτο αεροπλάνο για Ρίο...
Όσο για το από πού γράφω αυτό το κείμενο, η πόλη λέγεται Κουριτσίμπα, είναι 13 ώρες νοτιοδυτικά από το Ρίο με λεωφορείο, και είναι όντως αυτό που περιγράφεται σε ταξιδιωτικούς οδηγούς και στη wikipedia... Μία πόλη που γεωγραφικά βρίσκεται στη Βραζιλία, που... από σχεδόν κάθε άλλη άποψη όμως, βρίσκεται κάπου στη Γερμανία, στην Πολωνία, γενικά στην κεντροδυτική Ευρώπη. Οι δεύτερης και τρίτης γενιάς Πολωνοί και Ουκρανοί είναι εκατοντάδες χιλιάδες, και πρόκειται για την πιο κρύα πρωτεύουσα Πολιτείας στη Βραζιλία (λόγω υψόμετρου, είναι πολύ πιο κρύα από πρωτεύουσες άλλων Πολιτειών, ακόμη πιο νότια, όπως το Πόρτο Αλέγκρε όπου θα είμαι αύριο το πρωί). Δεν έχει θάλασσα, δεν έχει ποτάμι, δεν έχει λίμνη, έχει όμως ΠΟΛΥ πράσινο (λες και εκείνος που σχεδίασε την πόλη, έπινε κάποιον πράσινο χυμό, άτσαλα, πιτσίλισε τον χάρτη με τον χυμό του σε είκοσι μέρη, και στο τέλος του άρεσε το κατά βάση πράσινο σχέδιό του), και γενικά... η γοητεία της είναι ότι διαφέρει ΠΟΛΥ από την υπόλοιπη Βραζιλία, κάτι που για μένα τουλάχιστον, την καθιστά ενδιαφέρουσα. Δεν ξετρελαίνεσαι, δεν μπαίνεις στον πειρασμό να πουλήσεις ό,τι έχεις και δεν έχεις για να μετακομίσεις εδώ, όμως... για 2-3 ημέρες είναι μια χαρά, ειδικά αν φιλοξενείσαι από σούπερ φιλικό παντρεμένο ζευγάρι, που αναλαμβάνει επίσης ρόλο ξεναγού, με τόσο ζήλο που... σε κάνουν να λες ότι αν κάποια μέρα σου ανταποδώσουν την επίσκεψη, όχι απλά θα τους συμπεριφερθείς σαν βασιλιάδες, αλλά μέχρι και το αμάξι σου θα τους δώσεις για να ταξιδέψουν από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Μονεμβασιά και πίσω...
Πόρτο Αλέγκρε λοιπόν... Και μετά Ουρουγουάη... Και μετά... ααααααχ μετά
Χαιρετίσματα σε όλους, και παρότρυνση στους πιο... μαζεμένους, μετρημένους, και διστακτικούς, να συμπεριλάβουν τη Βραζιλία ΑΜΕΣΑ στα σχέδιά τους...
Attachments
-
15,4 KB Προβολές: 3.799