delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Όταν περνάω αρκετές ημέρες “εξαφανισμένος”, τρεις είναι οι -βασικές- πιθανές εξηγήσεις της εξαφάνισής μου. Μία είναι ότι μπορεί να μην αισθάνομαι ότι έχω κάτι να γράψω, κάτι άξιο... διαβάσματος. Μία άλλη είναι ότι μπορεί οι μέρες μου να είναι ΤΟΣΟ γεμάτες που να μην έχω χρόνο να συγκεντρωθώ στο γράψιμο. Μία τρίτη πάλι είναι ότι μπορεί να έχω κάνει κάποια... χοντρή μακακία, είμαι τσατισμένος με τον εαυτό μου, και, αυτοκαταστροφικός από τη φύση μου, με “τιμωρώ” στερώντας μου τη χαρά που μου δίνει το γράψιμο. Η τρίτη πιθανή εξήγηση μην σας ξαφνιάζει... Το 2004, όταν απέτυχα (παταγωδώς) να κάνω τη Μελβούρνη νέο σπίτι μου, το πρώτο που έκανα επιστρέφοντας στη Θεσσαλονίκη ήταν να πετάξω το διαβατήριό μου στο πατάρι, και να γεμίσω μία μεγάλη μαύρη σακούλα σκουπιδιών με τους Lonely Planet μου... Είχα αποφασίσει να με “τιμωρήσω” με το να μην ταξιδέψω ξανά, ποτέ, μα ποτέ (λέμε τώρα...). Αυτά ως -μη- εξήγηση του γιατί εξαφανίστηκα επί μιάμιση βδομάδα...
Τετάρτη απόγευμα στο Salvador da Bahia, και σε λίγες ώρες παίρνω πτήση για Belo Horizonte. Εδώ και τρεις ημέρες μένω στο σπίτι ενός παιδιού, μέλους του couchsurfing.org, παιδί-μέλος μεγάλης παρέας που τα ήπιαμε, όλοι μαζί, την Παρασκευή το βράδυ, σε μία περιοχή που λέγεται Rio Vermelho, και είναι κάτι σαν... την Αρετσού και το Καραμπουρνάκι στη Θεσσαλονίκη, when it comes to nightlife. Ήρθε στα καλά καθούμενα και μου είπε ότι πολύ καιρό πέρασα σε χόστελ, κι ότι τουλάχιστον τις τελευταίες ημέρες μου στο Salvador θα με φιλοξενούσε, παρά τους γενικότερους ενδοιασμούς μου για το να φιλοξενούμαι. Να φιλοξενώ, μου αρέσει. Να φιλοξενούμαι... εεεε, έτσι κι έτσι. Χαίρομαι όμως που του είπα ναι, επειδή έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να δω μία πλευρά του Salvador καινούργια για μένα, είδα πώς ζει μία σχετικά ευκατάστατη βραζιλιάνικη οικογένεια, ξυπνούσα κάθε πρωί και χάζευα τη θέα προς τη θάλασσα από το παράθυρο του δωματίου “μου” στον όγδοο όροφο πολυκατοικίας, έφαγα φανταστικό σπιτικό φαγητό, και πέρασα αρκετό χρόνο μιλώντας με το παιδί και φίλους του, όλοι τους στα 20 και κάτι, πολύ νεότεροί μου δηλαδή, κάτι που το θεωρώ μπόνους, μια και άκουσα πράγματα που δεν φανταζόμουν(...).
Δεν μπαίνω καν στη διαδικασία να αναφερθώ με λεπτομέρειες στο πώς πέρασαν οι δέκα τελευταίες ημέρες, αν και... με τρώνε τα δάκτυλα να αναφερθώ στη συναυλία της ΘΕΑΣ Margareth Menezes. Η γυναίκα έχει ΦΩΝΑΡΑ, έχει τον τύπο της δυνατής φωνής που σε κάνει να νομίζεις ότι αν σταθεί μπροστά σε ένα βουνό και “διατάξει” το βουνό να μετακινηθεί, το βουνό θα λουφάξει και θα κάνει στην άκρη... Τα βασικά highlight όμως των τελευταίων ημερών είχαν να κάνουν με επαφές μου με ντόπιους και τουρίστες που ζουν/ταξιδεύουν αυτές τις ημέρες εδώ, επαφές κατά τις οποίες μου... θύμισα τον εαυτό μου που λάτρεψα πριν από δύο χρόνια στη Βραζιλία, τότε που κατάλαβα ότι βαθιάααα μέσα στον ξενέρωτο εαυτό μου υπάρχει και μία αλέγκρα πλευρά. Από την άλλη όμως, δεν απέφυγα συμπεριφορές που με κάνουν να αισθάνομαι ότι... τον εαυτό μου κοροϊδεύω κάνοντας αυτό το ταξίδι, μια και κάθε τρεις και λίγο επαναλαμβάνω τα ίδια ανόητα λάθη, λόγω έλλειψης αυτοπεποίθησης και τσαγανού (το τσαγανό μού φέρνει σε κάτι πολύ κοντινό στην αυτοπεποίθηση, μπορεί να είναι και πλεονασμός να έχω αυτές τις λέξεις δίπλα-δίπλα, όμως, έτσι, για έμφαση, θα τις αφήσω δίπλα-δίπλα). Σε περισσότερες λεπτομέρειες δεν προχωράω, επειδή το σημερινό κείμενο ήδη έχει πάρει τη μορφή... αυτο-ψυχανάλυσης...
Από το Salvador φεύγω με μισή καρδιά... Θα μου λείψει η... ξέγνοιαστη ζωή μου εδώ. Θα μου λείψει η καθημερινότητά μου, τα πρωινά μαθήματα, οι μεσημεριανές/απογευματινές βόλτες μου, οι συναντήσεις σχεδόν σε καθη-βραδινή βάση με ντόπιους και τουρίστες, θα μου λείψει το ότι ήξερα πού έπρεπε να πάω για να βρω τι, θα μου λείψει δηλαδή η αίσθηση οικειότητας που ανέπτυξα μετά τις 2-3 πρώτες ημέρες με αυτήν την πόλη, κι ειδικά με την Barra, την περιοχή στην οποία έμεινα αυτές τις τρεις (και βάλε) βδομάδες. Για να είμαι ειλικρινής, την ώρα που γράφω αυτές τις γραμμές είμαι λυπημένος, όχι τόσο επειδή φεύγω, όσο επειδή έχω ένα πολύ-πολύ δυνατό προαίσθημα ότι δεν θα επιστρέψω ποτέ σε αυτήν την πόλη, την αδυναμία μου στην οποία δεν έκρυψα σε κανένα από τα -λιγοστά, σχετικά- κείμενά μου αυτές τις 25-26 μέρες που ήμουν εδώ. Ξέρω ότι ανά πάσα στιγμή μπορώ να πάρω το αεροπλάνο και να επιστρέψω, όμως... δεν ξέρω... δεν ξέρω πώς να εξηγήσω αυτήν τη βεβαιότητα, σχεδόν, που έχω, ότι δεν πρόκειται να επιστρέψω, ποτέ... Δραματοποιώντας -κι άλλο- την κατάσταση, “λέω” ότι αισθάνομαι σαν να αποχαιρετώ έναν πολύ κοντινό φίλο μου, που λόγω ανίατης ασθένειας σύντομα δεν θα είναι πλέον κοντά μας... (Το μάτωσα, αλλά ειλικρινά έτσι αισθάνομαι).
Για να αποκτήσει το σημερινό κείμενο ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ κάποια χρηστική αξία (επειδή κατά τα άλλα... μισο-εξομολογήσεις ενός μελαγχολικού τύπου ήταν), απαντάω στις ερωτήσεις του Γιώργου. Τα μαθήματα για τρεις εβδομάδες μού κόστισαν 1.096 (για την ακρίβεια) χεάις, περίπου 425 ευρώ. “Μιλάμε” για είκοσι ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, σε γκρουπ, που άλλοτε είχε 4, άλλοτε 3, κι άλλοτε μόλις 2 άτομα (ανάλογα με την εβδομάδα). Η σχολή μου λέγεται “Idioma”, και τη συστήνω ανεπιφύλακτα. Άψογη ατμόσφαιρα, άψογο προσωπικό, σοβαρότατοι και ικανότατοι δάσκαλοι (κάθε βδομάδα είχα διαφορετικό), και “τίμια” αντιμετώπιση του μαθητή/πελάτη, αντίθετα με άλλες σχολές που έχουν μεν ίδιες τιμές, αλλά σε χρεώνουν 100 χεάις “registration fee”, νταβατζιλίκι που κανένας μας δεν θα έπρεπε να ανέχεται. Ποτέ δεν κατάλαβα τι στο διάολο πάει να πει “registration fee”... Ζήτησέ μου να σου προπληρώσω όλα τα χρήματα, όμως μη μου ζητάς 100 χεάις “registration fee”, λεφτά για κοπανιστό αέρα! (τα είπα και ξαλάφρωσα λίγο). Αν είχα την οικονομική δυνατότητα, θα είχα μείνει με οικογένεια, όπως στην πάμφθηνη Γουατεμάλα. Τα 39 χεάις όμως τη βραδιά, ήταν διπλάσια από τα 20 που κατά μέσο όρο έδινα σε χόστελ, κι επειδή όσα χόστελ δοκίμασα στην Barra με άφησαν σούπερ ικανοποιημένο, δεν το πήρα κατάκαρδα που δεν έμεινα με οικογένεια. Μετακινήσεις; Τα αστικά λεωφορεία κοστίζουν 2,20 χεάις, μία γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου (χρήσιμη για εξερεύνηση εντελώς off the beaten path προορισμών στην πόλη) κοστίζει μόλις 50 σεντάβος, και τα πλοιάρια που πηγαίνουν στη Ribeira (το μέρος που πηγαίνουν όλοι για παγωτό) με την “από εδώ” (κάτσε καλά περιγραφή...) πλευρά τις πόλης, κάνουν μόλις ένα χεάου (το ευρώ είναι περίπου στα 2,60 χεάις). Διασκέδαση; Εξαρτάται από το πώς την εννοεί κανείς. Για συναυλίες έδωσα 50 και 20 χεάις. Κάποια μπαρ/κλαμπ έχουν χρέωση 15 χεάις, τα οποία μάλιστα δεν αντιστοιχούν στο πρώτο ποτό που παίρνεις. Μία μεγάλη μπίρα μπορείς να τη βρεις με 2,50 χεάις, μπορείς να τη βρεις και με 7,50, ανάλογα με το πόσο σικ θα είναι το μαγαζί που θα επιλέξεις. Οι καφέδες σε απλά μαγαζιά είναι κάτω από το ευρώ, στο upmarket μαγαζί που πήγα με τον host μου χθες για να τον κεράσω, δύο καφέδες μού βγήκαν οκτώ ευρώ (ok, μαζί με κάτι ψιλό φαγώσιμο που πήραμε για να συνοδέψει τον καφέ). Σε δε γιαπωνέζικο ρεστοράν, πάνω στη θάλασσα, με κομψοντυμένες κοπέλες στην υποδοχή και τα σχετικά, τέσσερις μπίρες και δύο πιάτα με... τσιμπολόγια, βγήκαν στα 50 χεάις (περίπου 20 ευρώ, για δύο άτομα). Πολύ χρήσιμα μπορούν να φανούν σε κάποιον μαγαζιά που χρεώνουν 11 χεάις και σου επιτρέπουν να γεμίσεις το πιάτο σου όσες φορές μπορείς, προσφέροντάς σου μάλιστα πάνω από 20 επιλογές φαγητού. Κι αν είσαι του πολύ-πολύ low budget, με ενάμιση χεάου (περίπου 60 λεπτά του ευρώ) μπορείς να πάρεις χοτ ντογκ ΚΑΙ χυμό. Με δύο τέτοια “πακέτα” είσαι καλυμμένος για αρκετές ώρες, πιστέψτε με. Προσωπικά δοκίμασα λίγο απ' όλα, πηγαίνοντας επίσης αρκετές φορές σε σούπερ μάρκετ για φρούτα. Σημαντική λεπτομέρεια: όλα τα χόστελ στην Barra προσφέρουν φανταστικά πρωινά και ασύρματη σύνδεση στο ίντερνετ για εμάς που έχουμε laptop/netbook μαζί μας, λεπτομέρεια που το δικό μου μπάτζετ τουλάχιστον, το επηρέασε σημαντικά, σημαντικά-θετικά, εννοείται...
Για το Belo Horizonte έχω ακούσει και διαβάσει πολύ ενδιαφέροντα σχόλια. Ανυπομονώ να πάω, κυρίως όμως ανυπομονώ να με δω σαν επισκέπτη επί σχεδόν μία βδομάδα στο σπίτι συνομήλικού μου που προθυμοποιήθηκε να με φιλοξενήσει, όταν διαπίστωσα ότι το μοναδικό χόστελ της πόλης θα είναι fully booked όλες σχεδόν τις ημέρες μου εκεί. Vamos ver...
Τετάρτη απόγευμα στο Salvador da Bahia, και σε λίγες ώρες παίρνω πτήση για Belo Horizonte. Εδώ και τρεις ημέρες μένω στο σπίτι ενός παιδιού, μέλους του couchsurfing.org, παιδί-μέλος μεγάλης παρέας που τα ήπιαμε, όλοι μαζί, την Παρασκευή το βράδυ, σε μία περιοχή που λέγεται Rio Vermelho, και είναι κάτι σαν... την Αρετσού και το Καραμπουρνάκι στη Θεσσαλονίκη, when it comes to nightlife. Ήρθε στα καλά καθούμενα και μου είπε ότι πολύ καιρό πέρασα σε χόστελ, κι ότι τουλάχιστον τις τελευταίες ημέρες μου στο Salvador θα με φιλοξενούσε, παρά τους γενικότερους ενδοιασμούς μου για το να φιλοξενούμαι. Να φιλοξενώ, μου αρέσει. Να φιλοξενούμαι... εεεε, έτσι κι έτσι. Χαίρομαι όμως που του είπα ναι, επειδή έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να δω μία πλευρά του Salvador καινούργια για μένα, είδα πώς ζει μία σχετικά ευκατάστατη βραζιλιάνικη οικογένεια, ξυπνούσα κάθε πρωί και χάζευα τη θέα προς τη θάλασσα από το παράθυρο του δωματίου “μου” στον όγδοο όροφο πολυκατοικίας, έφαγα φανταστικό σπιτικό φαγητό, και πέρασα αρκετό χρόνο μιλώντας με το παιδί και φίλους του, όλοι τους στα 20 και κάτι, πολύ νεότεροί μου δηλαδή, κάτι που το θεωρώ μπόνους, μια και άκουσα πράγματα που δεν φανταζόμουν(...).
Δεν μπαίνω καν στη διαδικασία να αναφερθώ με λεπτομέρειες στο πώς πέρασαν οι δέκα τελευταίες ημέρες, αν και... με τρώνε τα δάκτυλα να αναφερθώ στη συναυλία της ΘΕΑΣ Margareth Menezes. Η γυναίκα έχει ΦΩΝΑΡΑ, έχει τον τύπο της δυνατής φωνής που σε κάνει να νομίζεις ότι αν σταθεί μπροστά σε ένα βουνό και “διατάξει” το βουνό να μετακινηθεί, το βουνό θα λουφάξει και θα κάνει στην άκρη... Τα βασικά highlight όμως των τελευταίων ημερών είχαν να κάνουν με επαφές μου με ντόπιους και τουρίστες που ζουν/ταξιδεύουν αυτές τις ημέρες εδώ, επαφές κατά τις οποίες μου... θύμισα τον εαυτό μου που λάτρεψα πριν από δύο χρόνια στη Βραζιλία, τότε που κατάλαβα ότι βαθιάααα μέσα στον ξενέρωτο εαυτό μου υπάρχει και μία αλέγκρα πλευρά. Από την άλλη όμως, δεν απέφυγα συμπεριφορές που με κάνουν να αισθάνομαι ότι... τον εαυτό μου κοροϊδεύω κάνοντας αυτό το ταξίδι, μια και κάθε τρεις και λίγο επαναλαμβάνω τα ίδια ανόητα λάθη, λόγω έλλειψης αυτοπεποίθησης και τσαγανού (το τσαγανό μού φέρνει σε κάτι πολύ κοντινό στην αυτοπεποίθηση, μπορεί να είναι και πλεονασμός να έχω αυτές τις λέξεις δίπλα-δίπλα, όμως, έτσι, για έμφαση, θα τις αφήσω δίπλα-δίπλα). Σε περισσότερες λεπτομέρειες δεν προχωράω, επειδή το σημερινό κείμενο ήδη έχει πάρει τη μορφή... αυτο-ψυχανάλυσης...
Από το Salvador φεύγω με μισή καρδιά... Θα μου λείψει η... ξέγνοιαστη ζωή μου εδώ. Θα μου λείψει η καθημερινότητά μου, τα πρωινά μαθήματα, οι μεσημεριανές/απογευματινές βόλτες μου, οι συναντήσεις σχεδόν σε καθη-βραδινή βάση με ντόπιους και τουρίστες, θα μου λείψει το ότι ήξερα πού έπρεπε να πάω για να βρω τι, θα μου λείψει δηλαδή η αίσθηση οικειότητας που ανέπτυξα μετά τις 2-3 πρώτες ημέρες με αυτήν την πόλη, κι ειδικά με την Barra, την περιοχή στην οποία έμεινα αυτές τις τρεις (και βάλε) βδομάδες. Για να είμαι ειλικρινής, την ώρα που γράφω αυτές τις γραμμές είμαι λυπημένος, όχι τόσο επειδή φεύγω, όσο επειδή έχω ένα πολύ-πολύ δυνατό προαίσθημα ότι δεν θα επιστρέψω ποτέ σε αυτήν την πόλη, την αδυναμία μου στην οποία δεν έκρυψα σε κανένα από τα -λιγοστά, σχετικά- κείμενά μου αυτές τις 25-26 μέρες που ήμουν εδώ. Ξέρω ότι ανά πάσα στιγμή μπορώ να πάρω το αεροπλάνο και να επιστρέψω, όμως... δεν ξέρω... δεν ξέρω πώς να εξηγήσω αυτήν τη βεβαιότητα, σχεδόν, που έχω, ότι δεν πρόκειται να επιστρέψω, ποτέ... Δραματοποιώντας -κι άλλο- την κατάσταση, “λέω” ότι αισθάνομαι σαν να αποχαιρετώ έναν πολύ κοντινό φίλο μου, που λόγω ανίατης ασθένειας σύντομα δεν θα είναι πλέον κοντά μας... (Το μάτωσα, αλλά ειλικρινά έτσι αισθάνομαι).
Για να αποκτήσει το σημερινό κείμενο ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ κάποια χρηστική αξία (επειδή κατά τα άλλα... μισο-εξομολογήσεις ενός μελαγχολικού τύπου ήταν), απαντάω στις ερωτήσεις του Γιώργου. Τα μαθήματα για τρεις εβδομάδες μού κόστισαν 1.096 (για την ακρίβεια) χεάις, περίπου 425 ευρώ. “Μιλάμε” για είκοσι ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, σε γκρουπ, που άλλοτε είχε 4, άλλοτε 3, κι άλλοτε μόλις 2 άτομα (ανάλογα με την εβδομάδα). Η σχολή μου λέγεται “Idioma”, και τη συστήνω ανεπιφύλακτα. Άψογη ατμόσφαιρα, άψογο προσωπικό, σοβαρότατοι και ικανότατοι δάσκαλοι (κάθε βδομάδα είχα διαφορετικό), και “τίμια” αντιμετώπιση του μαθητή/πελάτη, αντίθετα με άλλες σχολές που έχουν μεν ίδιες τιμές, αλλά σε χρεώνουν 100 χεάις “registration fee”, νταβατζιλίκι που κανένας μας δεν θα έπρεπε να ανέχεται. Ποτέ δεν κατάλαβα τι στο διάολο πάει να πει “registration fee”... Ζήτησέ μου να σου προπληρώσω όλα τα χρήματα, όμως μη μου ζητάς 100 χεάις “registration fee”, λεφτά για κοπανιστό αέρα! (τα είπα και ξαλάφρωσα λίγο). Αν είχα την οικονομική δυνατότητα, θα είχα μείνει με οικογένεια, όπως στην πάμφθηνη Γουατεμάλα. Τα 39 χεάις όμως τη βραδιά, ήταν διπλάσια από τα 20 που κατά μέσο όρο έδινα σε χόστελ, κι επειδή όσα χόστελ δοκίμασα στην Barra με άφησαν σούπερ ικανοποιημένο, δεν το πήρα κατάκαρδα που δεν έμεινα με οικογένεια. Μετακινήσεις; Τα αστικά λεωφορεία κοστίζουν 2,20 χεάις, μία γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου (χρήσιμη για εξερεύνηση εντελώς off the beaten path προορισμών στην πόλη) κοστίζει μόλις 50 σεντάβος, και τα πλοιάρια που πηγαίνουν στη Ribeira (το μέρος που πηγαίνουν όλοι για παγωτό) με την “από εδώ” (κάτσε καλά περιγραφή...) πλευρά τις πόλης, κάνουν μόλις ένα χεάου (το ευρώ είναι περίπου στα 2,60 χεάις). Διασκέδαση; Εξαρτάται από το πώς την εννοεί κανείς. Για συναυλίες έδωσα 50 και 20 χεάις. Κάποια μπαρ/κλαμπ έχουν χρέωση 15 χεάις, τα οποία μάλιστα δεν αντιστοιχούν στο πρώτο ποτό που παίρνεις. Μία μεγάλη μπίρα μπορείς να τη βρεις με 2,50 χεάις, μπορείς να τη βρεις και με 7,50, ανάλογα με το πόσο σικ θα είναι το μαγαζί που θα επιλέξεις. Οι καφέδες σε απλά μαγαζιά είναι κάτω από το ευρώ, στο upmarket μαγαζί που πήγα με τον host μου χθες για να τον κεράσω, δύο καφέδες μού βγήκαν οκτώ ευρώ (ok, μαζί με κάτι ψιλό φαγώσιμο που πήραμε για να συνοδέψει τον καφέ). Σε δε γιαπωνέζικο ρεστοράν, πάνω στη θάλασσα, με κομψοντυμένες κοπέλες στην υποδοχή και τα σχετικά, τέσσερις μπίρες και δύο πιάτα με... τσιμπολόγια, βγήκαν στα 50 χεάις (περίπου 20 ευρώ, για δύο άτομα). Πολύ χρήσιμα μπορούν να φανούν σε κάποιον μαγαζιά που χρεώνουν 11 χεάις και σου επιτρέπουν να γεμίσεις το πιάτο σου όσες φορές μπορείς, προσφέροντάς σου μάλιστα πάνω από 20 επιλογές φαγητού. Κι αν είσαι του πολύ-πολύ low budget, με ενάμιση χεάου (περίπου 60 λεπτά του ευρώ) μπορείς να πάρεις χοτ ντογκ ΚΑΙ χυμό. Με δύο τέτοια “πακέτα” είσαι καλυμμένος για αρκετές ώρες, πιστέψτε με. Προσωπικά δοκίμασα λίγο απ' όλα, πηγαίνοντας επίσης αρκετές φορές σε σούπερ μάρκετ για φρούτα. Σημαντική λεπτομέρεια: όλα τα χόστελ στην Barra προσφέρουν φανταστικά πρωινά και ασύρματη σύνδεση στο ίντερνετ για εμάς που έχουμε laptop/netbook μαζί μας, λεπτομέρεια που το δικό μου μπάτζετ τουλάχιστον, το επηρέασε σημαντικά, σημαντικά-θετικά, εννοείται...
Για το Belo Horizonte έχω ακούσει και διαβάσει πολύ ενδιαφέροντα σχόλια. Ανυπομονώ να πάω, κυρίως όμως ανυπομονώ να με δω σαν επισκέπτη επί σχεδόν μία βδομάδα στο σπίτι συνομήλικού μου που προθυμοποιήθηκε να με φιλοξενήσει, όταν διαπίστωσα ότι το μοναδικό χόστελ της πόλης θα είναι fully booked όλες σχεδόν τις ημέρες μου εκεί. Vamos ver...
Attachments
-
15,4 KB Προβολές: 3.799