delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Déjà vu II, the sequel (ένα όμως που τουλάχιστον δε με άφησε embaraçado (τσεκάρω να δω αν... διαβάσατε το μάθημά σας -την τελευταία χθεσινή παράγραφό μου). Χρονιά, δεν θυμάμαι. Τιφλίδα. Τη μέρα του αγώνα του ΠΑΟΚ με την τοπική Λοκομοτίβ. Στο στάδιο. Ρωτάω Γεωργιανό συνάδελφο πώς ακριβώς προφέρονται τα ονόματα των παικτών της Λοκομοτίβ, κι εκείνος αρχίζει, “Κοοομπιιιιααασβίιιλιιι, Σαααχαααράαατζεεε, Μπουουουνταααγκααασβίιιλιιι” και πάει λέγοντας. Μου 'ρθε να του πω την ατάκα από το “Δεν βλέπω τίποτα, δεν ακούω τίποτα” (κωμωδία με τον Τζιν Γουάιλντερ και τον μακαρίτη τον Ρίτσαρντ Πράιορ, ο ένας είναι κουφός κι ο άλλος τυφλός, ένας τύπος μιλάει στον κουφό -Γουάιλντερ- πολύυυ αργάαα, κι ο τυφλός -Πράιορ- του λέει “μποοορείιι νααα είιιναιιι τυυυφλόοος, αααλλάαα δεεεν είιιναιιι ηηηλίιιθιιιοοος). Κρατήθηκα.
Σήμερα πήγα σε κατάστημα της Claro (εταιρεία κινητής τηλεφωνίας) να ρωτήσω πού πήγαν τα 11 χεάις με τα οποία γέμισα (σε μορφή χρόνου ομιλίας) το βραζιλιάνικο νούμερό μου προχθές. Από την πρώτη στιγμή ξεκαθάρισα στο παλικάρι που με εξυπηρέτησε ότι έπρεπε να μιλάει αργά για να τον καταλάβω, εκείνος όμως το... παράκανε. “Duuuaaas chaaamaaadaaas. Uuum miiinuuutooo, eee oooiiitooo miiinuuutooos”. Πλάκα είχε... Πλάκα ΔΕΝ είχε το ότι τα έντεκα χεάις μου έκαναν φτερά μετά από εννιά ΜΟΛΙΣ λεπτά ομιλίας. Άουτς...
Τα κυριακάτικα πρωινά στην Barra είναι σκέτη απόλαυση. Οι αμμουδερές παραλίες και στις δύο πλευρές (σε εκείνη του ωκεανού και σε εκείνη του κόλπου, “μέσα”), γεμίζουν κόσμο (και τι κόσμο... Φάτε μάτια ψάρια...), ενώ η αστυνομία κλείνει το μεγαλύτερο μέρος του παραλιακού δρόμου στα αυτοκίνητα, μετατρέποντας μία απόσταση περίπου πεντακοσίων μέτρων σε πεζόδρομο, με χαζομπαμπάδες να μαθαίνουν στα πιτσιρίκια τους πώς να κάνουν ποδήλατο, με τραμπάλες για μπόμπιρες, με προς ενοικίαση “τρίκυκλα ποδήλατα”, με γεμάτες βεράντες στα απέναντι καφέ-εστιατόρια, και με πολλά σημεία με... βραζιλιάνικα “βρόμικα”, τοπική εκδοχή των δικών μας σουβλακοκαντινών. Προσθέστε σε αυτά τον Α Ψ Ο Γ Ο καιρό που είχαμε σήμερα όλη τη μέρα στο Salvador, ρίξτε και μπόλικη μυρωδιά αντηλιακού, κι έχετε την... κόλαση στην οποία πέρασα ο δύσμοιρος το σημερινό πρωινό. Πήρα πάλι τα βιβλία μου, στρώθηκα στο λιγότερο πνιγμένο από κόσμο σημείο της παραλίας, έκανα την επανάληψή μου, κάηκα -φυσικά- από τον ήλιο, κι όταν κάποια στιγμή το αεράκι κόπασε και κατάλαβα ότι στην πλάτη μου μπορούσε κανείς να τηγανίσει αυγό, τα μάζεψα κι επέστρεψα στο χόστελ μου (όπου αφού έκανα ντουζ, έβαλα αντηλιακό, και βγήκα βόλτα. Το πιάσατε; Αντηλιακό ΜΕΤΑ το κάψιμο. Σαν να βάζεις προφυλακτικό αφού ήδη έχεις... ξέρετε).
Μόλις διάβασα τι έγραψα στην προηγούμενη παράγραφο, θυμήθηκα τις έγραψα τις προάλλες (για το πόσο ερωτεύσιμη πόλη είναι το Salvador), και... κρίνω σκόπιμο να αποκαταστήσω λίγο την πλήρη αλήθεια. Δεν πρέπει να μείνει κανείς με την εντύπωση ότι το Salvador, ούτε καν η Barra, η πιο... chique (Σίκι, η βραζιλιάνικη εκδοχή τού “σικ”) περιοχή της πόλης, είναι κανένας... παράδεισος. Η πρώτη εικόνα που είδα το πρωί βγαίνοντας από το χόστελ, ήταν μία κοπέλα να κοιμάται στο πεζοδρόμιο. Λίγο πιο πέρα, ένας άνδρας, το ίδιο. Στη γωνία με τον κεντρικό δρόμο, δύο άστεγοι, μεθυσμένοι (στις εννέα και μισή το πρωί παρακαλώ) μάλωναν, και οι περαστικοί έκαναν τον... κύκλο για να μην περάσουν από δίπλα τους και... ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται... Τις Κυριακές τα μαγαζιά (με εξαίρεση τα εμπορικά κέντρα) είναι κλειστά, και στους δρόμους ΠΛΗΝ του παραλιακού η ατμόσφαιρα είναι... “κάπως”. Βλέπεις, στην καλύτερη περίπτωση, κάτι τύπους που με μία σφυρίχτρα στο στόμα σχεδόν... διατάζουν περαστικούς οδηγούς να παρκάρουν (για να τους πλύνουν το αυτοκίνητο, να τους το... “προσέξουν”, και φυσικά στο τέλος να πάρουν το κατιτίς τους), και στην χειρότερη κάτι τύπους με κουρέλια που περπατούν αργά, και κοιτάνε επίμονα μέσα σε κάθε αυτοκίνητο (μα σε ΚΑΘΕ αυτοκίνητο), κι όταν περνάς από δίπλα τους σε τσεκάρουν από πάνω μέχρι κάτω... Οι δε Βραζιλιάνοι με τους οποίους κάνω παρέα από τότε που ήρθα, με έχουν ταράξει στις συμβουλές, λέγοντάς μου ποια ώρα, ποια μέρα, δεν είναι συνετό να περπατάω σε ποια συγκεκριμένα περιοχή... Το πρόβλημα με το Salvador είναι ότι τα όρια των περιοχών στις οποίες μπορείς να έχεις το κεφάλι σου -κάπως- ήσυχο, και των περιοχών στις οποίες καλά θα κάνεις να αποφύγεις ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι πολύ... blur. Στη Θεσσαλονίκη μπορείς να πας στις τρεις το πρωί σε ATM τράπεζας στην Τούμπα, να βγάλεις χρήματα, και να τα μετρήσεις στη μέση του δρόμου, χωρίς να κοιτάς πίσω από την πλάτη σου (εντάξει... Ίσως υπερβάλω λίιιγο). Στον αντίποδα, ξέρεις ότι... για παράδειγμα... στον Δενδροπόταμο (χωρίς παρεξήγηση, Δενδροποταμίτες συμπολίτες μου), δεν μπορείς να είσαι τόσο... χαλαρός. Εδώ; Εδώ ακόμη και στην πιο chique περιοχή του Salvador, πρέπει να έχεις μάτια και στον bunda (πισινός)...
Κάτι ακόμη... Τη μέρα του αγώνα (Βραζιλία-Χιλή), ήταν πολύ ενδιαφέρον το ότι το 90% των παικτών της Βραζιλίας ήταν μαύροι, το 110% των μελών του γκρουπ που έπαιξε μουσική πριν το παιχνίδι ήταν μαύροι, όμως στις κερκίδες το 95% των θεατών ήταν λευκοί, ή, στη... σκουρότερη περίπτωση, 50-50. Οι μαύροι στις κερκίδες ήταν (πήγα να γράψω “λιγότεροι κι από οπαδούς του Άρη στη Θύρα 4 της Τούμπας σε ντέρμπι ΠΑΟΚ-Άρη”, αλλά ο Γιώργος δικαίως θα μου γράψει ότι άρχισα τις εξυπνάδες, οπότε...) ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΙ. Σήμερα, στην παραλία, είκοσι μαντράχαλοι έπαιζαν μπάλα. Είκοσι ΜΑΥΡΟΙ μαντράχαλοι έπαιζαν μπάλα. Καμιά πενηνταριά ΜΑΥΡΟΙ τους παρακολουθούσαν από το πεζούλι, ψηλά, μεταξύ αμμουδιάς και δρόμου. Αργότερα, στο εμπορικό κέντρο που πήγα για να μιλήσω με άνθρωπο της Claro, στα 500 μέτρα από την παραλία, το 99% των shoppers ήταν λευκοί. Μαύροι ήταν μόνο οι υπεύθυνοι ασφαλείας, και αρκετές κοπέλες-πωλήτριες σε καταστήματα... Κι όλα αυτά στην “πιο μαύρη πόλη της Βραζιλίας”. Αν δω μαύρο Βραζιλιάνο σε κερκίδα γηπέδου στο Porto Alegre, στη νοτιότερη μεγάλη πόλη της Βραζιλίας, στο... βασίλειο των “gauchos” (γιεπ, η Αργεντινή δεν έχει την... αποκλειστικότητα, gauchos αυτοαποκαλούνται πολλοί Βραζιλιάνοι στις νότιες Πολιτείες), θα τον βγάλω φωτογραφία...
Γιώργο, σήμερα με βοήθησες να καταλάβω ότι δεν είμαι τόσο αγύριστο κεφάλι όσο νόμιζα. Believe it or not, έφαγα ώρα ψάχνοντας στο ίντερνετ πόσο κοστίζουν τα αεροπορικά εισιτήρια από τα μεγαλύτερα hubs της Βραζιλίας για Βολιβία. Το Μπουένος Άιρες το έχω σαν must σε αυτό το ταξίδι, ακόμη και πραξικόπημα να γίνει στην Αργεντινή παραμονές της μετάβασής μου στο Μπουένος Άιρες εγώ στο Μπουένος Άιρες ΘΑ ΠΑΩ, και με αυτό σαν δεδομένο μπήκα στο τριπάκι να συμπεριλάβω την Ουρουγουάη στο ταξίδι. Και μετά, αφού η πτήση της επιστροφής είναι από Σάο Πάουλο, είπα... “δεν πηγαίνω και στην Παραγουάη λίγες ημέρες, πριν κάνω ένα τσουπ στο Ιγκουασού, κι από εκεί πάρω το λεωφορείο για Σάμπα;” (Sampa, Σάο Πάουλο). Η Βολιβία είναι λίγο... παράταιρη, γεωγραφικά, ΟΜΩΣ, το σκέφτομαι. Απόδειξη; “Πηδάω” τα μέρη που σκόπευα να επισκεφτώ στη Βραζιλία πριν πάω στο Ρίο, θα πετάξω απευθείας στο Ρίο, έτσι ώστε να εξοικονομήσω ημέρες, “μήπως και” βρω φθηνά εισιτήρια και συμπεριλάβω τη Βολιβία στο ταξίδι. Μεταξύ μας, δύσκολο το βλέπω, όμως... χωρίς πλάκα, με ξάφνιασα σήμερα, μπαίνοντας στη διαδικασία να ψάξω τιμές εισιτηρίων.
RTW, ούπσι...
Απαντώντας στην ερώτησή σου, τηλεόραση... λίγα πράγματα. Ακούω όμως πολύ ραδιόφωνο (ας είναι καλά το κινητό μου). Έχω προσέξει ότι καταλαβαίνω πολλά στα δελτία ειδήσεων, αρκετά σε εκπομπές στις οποίες κόσμος μιλάει... με τάξη, ένας-ένας, και πολύ λίγα σε νεανικές εκπομπές, σε εκπομπές που πολύς κόσμος είναι μαζεμένος στο στούντιο και όλοι τους χρησιμοποιούν “girias” (σλανγκ, ιδιωματισμούς) κάθε δύο δευτερόλεπτα. Εκεί χάνω την μπάλα... LULLU, κόπιασε στη Βραζιλία. “Συντονίσου” στο σάιτ της Condor (γερμανική αεροπορική εταιρεία), μάθε πρώτη τις προσφορές τους, πάντρεψε ένα φθηνό Φρανκφούρτη-Βραζιλία-Φρανκφούρτη με ένα όσο γίνεται φθηνότερο Ελλάδα-Φρανκφούρτη-Ελλάδα, και μπορείς να πατήσεις Βραζιλία με 500-550 ευρώ (ίσως και και με λιγότερο, ανάλογα με τα... κέφια της Condor και πόσο τρελές είναι οι προσφορές τους). Σούπερ προσφορές έχουν κατά καιρούς και οι Iberia, Swiss, και δεν αποκλείω κι άλλες αεροπορικές εταιρείες...
Até amanhã...
Σήμερα πήγα σε κατάστημα της Claro (εταιρεία κινητής τηλεφωνίας) να ρωτήσω πού πήγαν τα 11 χεάις με τα οποία γέμισα (σε μορφή χρόνου ομιλίας) το βραζιλιάνικο νούμερό μου προχθές. Από την πρώτη στιγμή ξεκαθάρισα στο παλικάρι που με εξυπηρέτησε ότι έπρεπε να μιλάει αργά για να τον καταλάβω, εκείνος όμως το... παράκανε. “Duuuaaas chaaamaaadaaas. Uuum miiinuuutooo, eee oooiiitooo miiinuuutooos”. Πλάκα είχε... Πλάκα ΔΕΝ είχε το ότι τα έντεκα χεάις μου έκαναν φτερά μετά από εννιά ΜΟΛΙΣ λεπτά ομιλίας. Άουτς...
Τα κυριακάτικα πρωινά στην Barra είναι σκέτη απόλαυση. Οι αμμουδερές παραλίες και στις δύο πλευρές (σε εκείνη του ωκεανού και σε εκείνη του κόλπου, “μέσα”), γεμίζουν κόσμο (και τι κόσμο... Φάτε μάτια ψάρια...), ενώ η αστυνομία κλείνει το μεγαλύτερο μέρος του παραλιακού δρόμου στα αυτοκίνητα, μετατρέποντας μία απόσταση περίπου πεντακοσίων μέτρων σε πεζόδρομο, με χαζομπαμπάδες να μαθαίνουν στα πιτσιρίκια τους πώς να κάνουν ποδήλατο, με τραμπάλες για μπόμπιρες, με προς ενοικίαση “τρίκυκλα ποδήλατα”, με γεμάτες βεράντες στα απέναντι καφέ-εστιατόρια, και με πολλά σημεία με... βραζιλιάνικα “βρόμικα”, τοπική εκδοχή των δικών μας σουβλακοκαντινών. Προσθέστε σε αυτά τον Α Ψ Ο Γ Ο καιρό που είχαμε σήμερα όλη τη μέρα στο Salvador, ρίξτε και μπόλικη μυρωδιά αντηλιακού, κι έχετε την... κόλαση στην οποία πέρασα ο δύσμοιρος το σημερινό πρωινό. Πήρα πάλι τα βιβλία μου, στρώθηκα στο λιγότερο πνιγμένο από κόσμο σημείο της παραλίας, έκανα την επανάληψή μου, κάηκα -φυσικά- από τον ήλιο, κι όταν κάποια στιγμή το αεράκι κόπασε και κατάλαβα ότι στην πλάτη μου μπορούσε κανείς να τηγανίσει αυγό, τα μάζεψα κι επέστρεψα στο χόστελ μου (όπου αφού έκανα ντουζ, έβαλα αντηλιακό, και βγήκα βόλτα. Το πιάσατε; Αντηλιακό ΜΕΤΑ το κάψιμο. Σαν να βάζεις προφυλακτικό αφού ήδη έχεις... ξέρετε).
Μόλις διάβασα τι έγραψα στην προηγούμενη παράγραφο, θυμήθηκα τις έγραψα τις προάλλες (για το πόσο ερωτεύσιμη πόλη είναι το Salvador), και... κρίνω σκόπιμο να αποκαταστήσω λίγο την πλήρη αλήθεια. Δεν πρέπει να μείνει κανείς με την εντύπωση ότι το Salvador, ούτε καν η Barra, η πιο... chique (Σίκι, η βραζιλιάνικη εκδοχή τού “σικ”) περιοχή της πόλης, είναι κανένας... παράδεισος. Η πρώτη εικόνα που είδα το πρωί βγαίνοντας από το χόστελ, ήταν μία κοπέλα να κοιμάται στο πεζοδρόμιο. Λίγο πιο πέρα, ένας άνδρας, το ίδιο. Στη γωνία με τον κεντρικό δρόμο, δύο άστεγοι, μεθυσμένοι (στις εννέα και μισή το πρωί παρακαλώ) μάλωναν, και οι περαστικοί έκαναν τον... κύκλο για να μην περάσουν από δίπλα τους και... ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται... Τις Κυριακές τα μαγαζιά (με εξαίρεση τα εμπορικά κέντρα) είναι κλειστά, και στους δρόμους ΠΛΗΝ του παραλιακού η ατμόσφαιρα είναι... “κάπως”. Βλέπεις, στην καλύτερη περίπτωση, κάτι τύπους που με μία σφυρίχτρα στο στόμα σχεδόν... διατάζουν περαστικούς οδηγούς να παρκάρουν (για να τους πλύνουν το αυτοκίνητο, να τους το... “προσέξουν”, και φυσικά στο τέλος να πάρουν το κατιτίς τους), και στην χειρότερη κάτι τύπους με κουρέλια που περπατούν αργά, και κοιτάνε επίμονα μέσα σε κάθε αυτοκίνητο (μα σε ΚΑΘΕ αυτοκίνητο), κι όταν περνάς από δίπλα τους σε τσεκάρουν από πάνω μέχρι κάτω... Οι δε Βραζιλιάνοι με τους οποίους κάνω παρέα από τότε που ήρθα, με έχουν ταράξει στις συμβουλές, λέγοντάς μου ποια ώρα, ποια μέρα, δεν είναι συνετό να περπατάω σε ποια συγκεκριμένα περιοχή... Το πρόβλημα με το Salvador είναι ότι τα όρια των περιοχών στις οποίες μπορείς να έχεις το κεφάλι σου -κάπως- ήσυχο, και των περιοχών στις οποίες καλά θα κάνεις να αποφύγεις ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι πολύ... blur. Στη Θεσσαλονίκη μπορείς να πας στις τρεις το πρωί σε ATM τράπεζας στην Τούμπα, να βγάλεις χρήματα, και να τα μετρήσεις στη μέση του δρόμου, χωρίς να κοιτάς πίσω από την πλάτη σου (εντάξει... Ίσως υπερβάλω λίιιγο). Στον αντίποδα, ξέρεις ότι... για παράδειγμα... στον Δενδροπόταμο (χωρίς παρεξήγηση, Δενδροποταμίτες συμπολίτες μου), δεν μπορείς να είσαι τόσο... χαλαρός. Εδώ; Εδώ ακόμη και στην πιο chique περιοχή του Salvador, πρέπει να έχεις μάτια και στον bunda (πισινός)...
Κάτι ακόμη... Τη μέρα του αγώνα (Βραζιλία-Χιλή), ήταν πολύ ενδιαφέρον το ότι το 90% των παικτών της Βραζιλίας ήταν μαύροι, το 110% των μελών του γκρουπ που έπαιξε μουσική πριν το παιχνίδι ήταν μαύροι, όμως στις κερκίδες το 95% των θεατών ήταν λευκοί, ή, στη... σκουρότερη περίπτωση, 50-50. Οι μαύροι στις κερκίδες ήταν (πήγα να γράψω “λιγότεροι κι από οπαδούς του Άρη στη Θύρα 4 της Τούμπας σε ντέρμπι ΠΑΟΚ-Άρη”, αλλά ο Γιώργος δικαίως θα μου γράψει ότι άρχισα τις εξυπνάδες, οπότε...) ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΙ. Σήμερα, στην παραλία, είκοσι μαντράχαλοι έπαιζαν μπάλα. Είκοσι ΜΑΥΡΟΙ μαντράχαλοι έπαιζαν μπάλα. Καμιά πενηνταριά ΜΑΥΡΟΙ τους παρακολουθούσαν από το πεζούλι, ψηλά, μεταξύ αμμουδιάς και δρόμου. Αργότερα, στο εμπορικό κέντρο που πήγα για να μιλήσω με άνθρωπο της Claro, στα 500 μέτρα από την παραλία, το 99% των shoppers ήταν λευκοί. Μαύροι ήταν μόνο οι υπεύθυνοι ασφαλείας, και αρκετές κοπέλες-πωλήτριες σε καταστήματα... Κι όλα αυτά στην “πιο μαύρη πόλη της Βραζιλίας”. Αν δω μαύρο Βραζιλιάνο σε κερκίδα γηπέδου στο Porto Alegre, στη νοτιότερη μεγάλη πόλη της Βραζιλίας, στο... βασίλειο των “gauchos” (γιεπ, η Αργεντινή δεν έχει την... αποκλειστικότητα, gauchos αυτοαποκαλούνται πολλοί Βραζιλιάνοι στις νότιες Πολιτείες), θα τον βγάλω φωτογραφία...
Γιώργο, σήμερα με βοήθησες να καταλάβω ότι δεν είμαι τόσο αγύριστο κεφάλι όσο νόμιζα. Believe it or not, έφαγα ώρα ψάχνοντας στο ίντερνετ πόσο κοστίζουν τα αεροπορικά εισιτήρια από τα μεγαλύτερα hubs της Βραζιλίας για Βολιβία. Το Μπουένος Άιρες το έχω σαν must σε αυτό το ταξίδι, ακόμη και πραξικόπημα να γίνει στην Αργεντινή παραμονές της μετάβασής μου στο Μπουένος Άιρες εγώ στο Μπουένος Άιρες ΘΑ ΠΑΩ, και με αυτό σαν δεδομένο μπήκα στο τριπάκι να συμπεριλάβω την Ουρουγουάη στο ταξίδι. Και μετά, αφού η πτήση της επιστροφής είναι από Σάο Πάουλο, είπα... “δεν πηγαίνω και στην Παραγουάη λίγες ημέρες, πριν κάνω ένα τσουπ στο Ιγκουασού, κι από εκεί πάρω το λεωφορείο για Σάμπα;” (Sampa, Σάο Πάουλο). Η Βολιβία είναι λίγο... παράταιρη, γεωγραφικά, ΟΜΩΣ, το σκέφτομαι. Απόδειξη; “Πηδάω” τα μέρη που σκόπευα να επισκεφτώ στη Βραζιλία πριν πάω στο Ρίο, θα πετάξω απευθείας στο Ρίο, έτσι ώστε να εξοικονομήσω ημέρες, “μήπως και” βρω φθηνά εισιτήρια και συμπεριλάβω τη Βολιβία στο ταξίδι. Μεταξύ μας, δύσκολο το βλέπω, όμως... χωρίς πλάκα, με ξάφνιασα σήμερα, μπαίνοντας στη διαδικασία να ψάξω τιμές εισιτηρίων.
RTW, ούπσι...
Até amanhã...
Attachments
-
15,4 KB Προβολές: 3.799