evaT
Member
- Μηνύματα
- 1.953
- Likes
- 16.675
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Οχρίδα (Πόγραδετς), Ομορφιά που συμφέρει!
- 2η μέρα Αλβανία- Ulcinj Μαυροβούνιο η μέρα που ντράπηκε και το ίδιο το μπινελίκι
- 3η μέρα Κόλπος Κότορ και κάπου εδώ ξεκινούν τα ωραία....
- 4η μέρα Dubrovnik - η ναυαρχίδα των Δαλματικών Ακτών
- 5η μέρα Ντουμπρόβνικ τα ρέστα και Μόσταρ το κουκλάκι της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης
- 6η μέρα Split-less in Split...κι ένα ρηγιούνιον..
- 7η μέρα Trogir, Simpenik, Zadar και το αποχαύνωμα στο ηλιοβασίλεμα
- 8η μέρα Λίμνες Plitvice, το όργιο της φύσης και μετά ...Bihac (που;;; ))
- 9η μέρα, Διακοπές στο Σεράγεβο
- 10η μέρα Βίσεγκραντ και απότομη προσγείωση στη Νις της Σερβία
- Επίλογος
9η μέρα, Διακοπές στο Σεράγεβο
Το πρωινό ξεκίνησε βουκολικά, μας ξύπνησε ο κόκκορας , έβρασα τα φρέσκα αυγουλάκια και μοσχοβόλησε η αυγουλίλα των παιδικών μας χρόνων τότε που η γεύση των αυγών δεν ήταν χωμάτινη.
Μαζέψαμε τα πράγματα με βαρδιά καρδιά και στις 9 είμασταν ήδη στο δρόμο, το Σεράγεβο που ήταν ο τερματικός σταθμός για τη μέρα αυτή έπεφτε κομματάκι μακριά ενώ την ίδια στιγμή το ταξιδιωτικό μας πλάνο περί διαδρομών και στάσεων ήταν ήδη αρκετά φιλόδοξο.
Γνωρίζαμε από τη μελέτη του ταξιδιού ότι οι διαδρομές μέσα στη Βοσνία είναι το λουκουμάκι των roadtripers ενώ οι μοτοσυκλετιστές πετάνε τη σκούφια τους αφού οι δρόμοι είναι ορεινοί αλλά επαρχιακοί με ωραίες ανοιχτές (κυρίως στροφές) και ελαφριά κίνηση.
Αυτό που δεν περιμέναμε ήταν ότι θα χάσουμε και τα λίγα μυαλά που μας είχαν απομείνει.
Το τοπίο ήταν παραπάνω από απίθανο! Καταπράσινα βουνά, έλατα, γεφυράκια και στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ο ποταμός Βέρμπας συντροφιά δίπλα μας να μας τροφοδοτεί διαρκώς με ονειρεμένες εικόνες.




Θα επιχειρήσω να ανεβάσω κ ένα βιντεάκι αν και νομίζω ότι η μουσική υπόκρουση κόπηκε λόγω πνευματικών δικαιωμάτων και κρίμα πολύ κρίμα γιατί τι πιο ταιριαστό από το Route 66 των Depeche Mode για ένα τέτοιο οδικό ταξίδι;
Σε περίπου ένα δίωρο πιάσαμε τον πρώτο μας στόχο-στάση τη Μπάνια Λούκα
Είχε ένα κάστρο κ κάναμε μια βόλτα


Μετά κατεβήκαμε προς το ποτάμι





'Ηπιαμε καφεδάκι και τα αγόρια βούτηξαν στο παγωμένο ποτάμι ενώ εγώ μπήκα κλασσικά μέχρι τα γόνατα , πιτσιλίχτηκα και λίγο να δροσιστώ και αυτό το ονόμασα ποταμίσιο μπάνιο νο2 (το πρώτο ήταν στο Μόσταρ)
Συνεχίσαμε στο δρόμο αλλά πρακτικά τα χιλιόμετρα μας έβγαιναν πολύ δύσκολα αφού κάθε λίγο και λιγάκι σταματούσαμε να χαζέψουμε κάτι, να βγάλουμε άλλη μια φωτογραφία



Αργά το μεσημέρι σταματήσαμε στο πανέμορφο Jajce με τους καταρράκτες το οποίο επίσης ανακάλυψε ο Αντώνης (τρελή ρέντα λέμε) ο οποίος από την αρχή είχε δηλώσει ότι συμμετέχει στο οδικό λόγω της Βοσνίας Ερζεγοβίνης η οποία ήταν και η μόνη που τραβούσε το ακριβοθώρητο ενδιαφέρον του εξού και μελέτησε ενδελεχώς όλες τις διαδρομές.
Στο ποιο Jajce τώρα....και που να τρέχουμε-άμεσο σχόλιό μας μπροστά από τα ατελείωτα χιλιόμετρα που είχαμε για εκείνη τη μέρα, συμβιβαστήκαμε να σταματήσουμε μια και δεν ήταν μεγάλη η παράκαμψη και τελικά μείναμε σα χάνοι με το στόμα να χάσκει από την απρόσμενη ανεπιτήδευτη ομορφιά που μας προσφέρθηκε εκεί στη μέση του πουθενά.
Το χωριό


Ονόματα πεσόντων κατά το Γιουγκοσλαβικό Πόλεμο σε κάποια μάχη...'Ανθρωποι που αν δεν υπήρχε η τρέλα του πολέμου σήμερα πιθανότατα θα ζούσαν, θα ήταν περίπου συνομήλικοί μας, θα δημιουργούσαν, θα ταξίδευαν και θα χαίρονταν τη ζωή τους...

Και οι καταρράχτες


Κι ύστερα περάσαμε και από ένα τούνελ υπό κατασκευή

Και απόγευμα πια μπήκαμε στο Σεράγεβο...
Πρώτες απόψεις της πόλης

Το σύμβολο της Χειμερινής Ολυμπιάδας του 1984 που έγινε εκεί.
Πόσο τραγική ειρωνία άραγε...το 1984 η χειμερινή Ολυμπιάδα έγινε με τη Γιουγκοσλαβία ενωμένη υπό τον στρατάρχη Τίτο και σήμερα κάτω από το έμβλημα κότσαραν το σήμα των ΜcDonalds σύμβολο της...παγκοσμιοποίησης.




Το Σεράγεβο λοιπόν , πρωτεύουσα της Δημοκρατίας της Βοσνίας Ερζεγοβίνης, χτισμένο ανάμεσα στις Δειναρικές Αλπεις, αποκαλείται ως η Ιερουσαλήμ της Ευρώπης κ είναι η μόνη ευρωπαική πόλη που διαθέτει τζαμί, καθολική και ορθόδοξη εκκλησία όπως και συναγωγή στην ίδια γειτονιά!
Είναι επίσης η πόλη στην οποία δολοφονήθηκε ο Αρχιδούκας της Αυστροουγγαρίας το 1914 με αποτέλεσμα να προκληθεί ο Α΄ παγκόσμιος πόλεμος ενώ για 1.425 ημέρες, από τον Απρίλιο του 1992 έως τον Φεβρουάριο του 1996, η πόλη υπέστη τη μακρύτερη πολιορκία πρωτεύουσας στην ιστορία του σύγχρονου πολέμου μέχρι την οριστική διάλυση της Γιουγκοσλαβίας.
Η πρώτη εντύπωση ήταν ότι πρόκειται για μια πολύ γραφική πόλη χτισμένη τόσο όμορφα αμφιθεατρικά γύρω στους κατάφυτους λόφους, ωστόσο αν ζεις εκεί μάλλον περνάς πολύ δύσκολα αν πρέπει να την περπατάς-χρειάζεσαι οπωσδήποτε μηχανάκι ή αυτοκίνητο ειδάλλως σου βγαίνει η ψυχή, οι ανηφόρες της έχουν δυσθεώρητες κλίσεις.
Σ ένα τέτοιο λόφο επάνω ήταν το διαμέρισμα που είχα κλείσει, είχε θέα πιάτο την πόλη αν και είχε λίγη σημασία, ίσα που προλαβαίναμε να ανασυνταχθούμε για ένα διωράκι πριν ξαναβγούμε να περπατήσουμε την πόλη και να συστηθούμε καλύτερα.
Η κατεβασιά φυσικά ήταν εύκολη. Πήραμε την κατηφόρα και σκεφτόμουν πως το ίδιο έργο από την ανάποδη-το βράδυ που θα γυρίζαμε θα ήταν σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες.
'Ηδη ένιωθα τις σωματικές μου δυνάμεις να με εγκαταλείπουν. Αθροιστικά η κούραση των ημερών, η πεζοπορία στις λίμνες και καπάκι ατελείωτο χιλιόμετρο ένιωθα ένα όρθιο ερείπιο. Ζαλιζόμουν και λίγο, πράγμα που το παθαίνω όταν είμαι σωματικά εξαντλημένη, έχω και γω τα ψυχαναγκαστικά μου τι να κάνω...κάτω δεν το βάζω όμως.
Μπαλατζάριζα λίγο που και που αλλά συνέχισα ακάθεκτη γνωρίζοντας πως φάγαμε πια το γάιδαρο....ένα-δυό τελευταία κουράγια έμεναν να κάνω και μετά θα πήγαινα σπίτι μου να...πεθάνω με την ησυχία μου.
Σαν το πείσμα δεν έχει.
Μόλις δε πλησίασα στην πόλη (σχεδόν) τα ξέχασα όλα.
Πρώτα από όλα η θέα της πόλης από ψηλά.



και μετά στα χαμηλά






Να μαστε και τα τρία μας και ο Αντώνης επιτέλους χαμογελάει πλατιά!

Το Δημαρχείο

και γω όπου δω Δημαρχείο πάω και μπαστακώνομαι....

Τα κτίρια με σημάδια από τις οβίδες/βλήματα


Νύχτωσε νύχτα...

Μπήκαμε στη Bascarsija που είναι η παλιά πόλη και ξετρελάθηκα! Σαν μια μικρή Κωνσταντινούπολη, με κυρίαρχο με μωαμεθανικό στοιχείο, ωστόσο αρμονικά παντρεμένο με το δυτικό και η καλύτερη απόδειξη ήταν όταν κάποια στιγμή συνάντησα μια μουσουλμάνα καλυμένη από κορφή μέχρι νύχια, να σουλατσάρει αγκαζέ με τη δυτική φιλενάδα της που φορούσε σορτσάκι κ φανελάκι. Υπέροχη εικόνα, γροθιά στη μούρη όσων υποστηρίζουν ότι η συνύπαρξη των αντίθετων επιρροών είναι ανέφικτη!





Το πράσινο είναι το χρώμα μου, μούρλια θα ήμουν μ αυτό το συνολάκι αριστερά...


Μιναρές και καμπαναριό





Εν τω μεταξύ Σαββατόβραδο και ο κακός χαμός

Να και κάτι πολίτικα γλυκά....αμάν αμάν!

Πεινούσαμε σα λύκοι αλλά σύντομα εγκαταλείψαμε την ιδέα πως θα βρούμε να καθίσουμε κάπου αποδεκτά. Κι είχε τόσο όμορφα παραδοσιακά μαγαζιά! Ήταν όμως ήδη αργά και τα πάντα ήταν ασφυκτικά γεμάτα.
Ευτυχώς βρήκαμε ένα παραδοσιακό μουσουλμανικό μαγαζί με κεμπάπια. Φάγαμε κάτι στα γρήγορα να γεμίσουν τα στομάχια και βγήκαμε ξανά στη γύρα.
Εγώ είχα σταμπάρει τα τούρκικα καφενεία με τους ναργιλέδες κι είχα αρχίσει να ονειρεύομαι σύννεφα καπνού και τις 1000 και μια νύχτες
Από την άλλη ήθελα και μια παγωμένη μπυρίτσα να σβήσω την κούραση και την κάψα της ημέρας...
Υποχρεωτικά προσγειώθηκα όταν φυσικά με ενημέρωσαν ότι στα μουσουλμανικά καφενεία δεν σερβίρουν αλκοόλ...Στην εσωτερική μου μάχη αλκοόλ vs ναργιλέδες, εύκολα επικράτησε το πρώτο κι έτσι αράξαμε σε δυτικού τύπου μπαράκι και η μπύρα έγινε απερόλ που μου γυάλισε την τελευταία στιγμή.

Έλα όμως που ακριβώς δίπλα σέρβιραν τσάι με ναργιλέ! Ρώτησα το σερβιτόρο και μου είπε αλκοόλ σερβίρουμε εμείς και ο ναργιλές έρχεται σούμπιτος από δίπλα! Τι λέγαμε πριν για συνύπαρξη;

Κι έτσι απέκτησα το ποτάκι μου μαζί με τα σύννεφα καπνού, άρχισα να χαλαρώνω και να μοιραζόμαστε με τα παιδιά τις απρόσμενες εντυπώσεις μας αφού το Σεράγεβο ξεπέρασε κατά πολύ όποια προσδοκία υπήρχε και άφησε πίσω του σκόνη και θρύψαλα, ενθουσιασμό και ανέλπιστη ικανοποίηση.
Με μένα να καταθέτω τα ρέστα μου σ αυτήν εδώ την πόλη....εδώ άφησα την τελευταία ικμάδα των σωματικών μου αντοχών, άφησα όμως μαζί κ την ψυχή και την καρδιά μου

Θα μου πείτε...ρε κοπελιά , από Ντουμπρόβνικ έρχεσαι και τόση χαρά δεν έβγαλες. Εδώ τα κατέθεσες όλα;
Κι όμως....
Σκέφτηκα πως οι δύο αυτές πόλεις είναι σα να έχεις μπροστά σου δύο πολύ διαφορετικές γυναίκες. Η μία ας πούμε (το Ντουμπρόβνικ) είναι μια δίμετρη ξανθιά, μεγαλοπρεπής και κλασσάτη. Αγγίζει την τελειότητα σε ομορφιά και αναλογίες και δε γίνεται να μην την κοιτάξεις, είναι υπεράνω των δυνάμεών σου και σου μαγνητίζει το βλέμμα. 'Εχει όμως κάτι το απόμακρο, το ρε παιδί μου τη βλέπω και τη θαυμάζω αλλά είναι εντελώς έξω από τις δυνατότητές μου για να της την πέσω οπότε την χαζεύω για λίγο, δεν θα την ξεχάσω ποτέ αλλά πρέπει να φύγω και να πάω παρακάτω.
Το Σεράγεβο είναι μια νόστιμη μελαχροινούλα που είναι μεν όμορφη αλλά έχει και τις ατέλειές της, σε κερδίζει όμως γιατί σου χαμογελάει, είναι έξυπνη αλλά κυρίως επειδή είναι τσαχπίνα. Στο τέλος της ημέρας είναι το κορίτσι που θα διαλέξεις για να πας μαζί του για ποτό και να περάσεις ωραία.
Αυτό το φήλινγκ πήρα λοιπόν από το Σεράγεβο. Το αουτσάιντερ που μ έκανε να ερωτευτώ...
Τόσο όμορφα φτάσαμε λοιπόν στο τελευταίο κομμάτι του ταξιδιού μας.
Σχεδόν ονειρικά....'Εμενε μόνο ένας τελευταίος σταθμός, μια αναγκαστική προσθήκη για να μοιράσουμε κάπως τα χιλιόμετρα πριν φτάσουμε σπίτι.
Αυτά όμως θα σας τα πω στο επόμενο κεφάλαιο.
Για την ώρα σας αφήνω με το υπέροχο Διακοπές στο Σεράγεβο των Magic De Spell που το λιώσαμε να το ακούμε εκείνες τις μέρες...
Last edited: