evaT
Member
- Μηνύματα
- 1.953
- Likes
- 16.675
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Οχρίδα (Πόγραδετς), Ομορφιά που συμφέρει!
- 2η μέρα Αλβανία- Ulcinj Μαυροβούνιο η μέρα που ντράπηκε και το ίδιο το μπινελίκι
- 3η μέρα Κόλπος Κότορ και κάπου εδώ ξεκινούν τα ωραία....
- 4η μέρα Dubrovnik - η ναυαρχίδα των Δαλματικών Ακτών
- 5η μέρα Ντουμπρόβνικ τα ρέστα και Μόσταρ το κουκλάκι της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης
- 6η μέρα Split-less in Split...κι ένα ρηγιούνιον..
- 7η μέρα Trogir, Simpenik, Zadar και το αποχαύνωμα στο ηλιοβασίλεμα
- 8η μέρα Λίμνες Plitvice, το όργιο της φύσης και μετά ...Bihac (που;;; ))
- 9η μέρα, Διακοπές στο Σεράγεβο
- 10η μέρα Βίσεγκραντ και απότομη προσγείωση στη Νις της Σερβία
- Επίλογος
5η μέρα Ντουμπρόβνικ τα ρέστα και Μόσταρ το κουκλάκι της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης
Μα καλά μία μόνο μέρα στο Ντουμπρόβνικ; είστε σοβαροί;;
Κι όμως...Αν θέλεις να το χαρείς-χαρείς δεν φτάνουν ούτε δύο, αλλά για να το δεις απλά χωρίς να εμπεδώσεις κάθε γωνιά ή να χασομερήσεις με ξεναγήσεις και τέτοια, ένα απόγευμα είναι μια χαρά.
Το πρωί έπεσε η ιδέα μήπως κατεβαίναμε νωρίς χωρίς τις ορδές τουριστών, να το περπατήσουμε για άλλη μια φορά , κυρίως γύρω από την περίμετρο του κάστρου που την προηγούμενη μέρα δεν μας άφησαν λόγω ώρας.
Εγώ προτιμούσα να μη χάσουμε χρόνο μέσα στην πόλη διότι και η σημερινή μέρα είχε φορτωμένα χιλιόμετρα και διέλευση συνόρων, αλλά αντ' αυτού να πάμε νωρίς νωρίς στο λόφο από όπου ξεκινάει το τελεφερίκ και να χαζέψουμε από κει την πανοραμική θέα της πόλης. Είχαμε περάσει από το σημείο που ανεβαίνεις στο λόφο την προηγούμενη το μεσημέρι και γινόταν ένας χαμούλης από όσους ήθελαν να ανέβουν αλλά αυτή την ώρα ενδεχομένως η κατάσταση να ήταν καλύτερη.
Τους έπεισα και ξεκινήσαμε να μαζεύουμε τα πράγματά μας..
Στο τσεκάρισμα ρουτίνας που ευλαβικά τηρώ πάντα πριν ξεκινήσω για κάπου-διαβατήριο, πορτοφόλι, κινητό....ανακαλύπτω έντρομη ότι διαβατήριο γιοκ

Προσπαθώντας να παραμείνω ψύχραιμη, αδειάζω όλη την τσάντα ενώ ταυτόχρονα σκέφτομαι που το είδα για τελευταία φορά...το είχα δώσει την προηγούμενη στον ιδιοκτήτη και θυμόμουν πολύ καλά να το επιστρέφει και να το ξαναβάζω εκεί που το φυλάω.
Η βλακεία μου ήταν ότι το είχα συνέχεια στην τσάντα όλο το βράδυ μέσα στην παλιά πόλη, κ αφού τελικά δεν το βρήκα πουθενά υπέθεσα ότι από την ανυπομονησία μου να βάζω/βγάζω τη φωτογραφική από την τσάντα μάλλον σε κάποια φάση το σκόρπισα κ αυτό κάπου στα σοκάκια της πόλης.
Εντάξει χαλαρά με έπιασε πανικός, όχι τίποτα αλλά υποτίθεται ότι σε λίγο περνούσαμε και σύνορα!
Ενημέρωσα τους άλλους και ψάξαμε όλοι μαζί , τζίφος.
Μαζί με τον πανικό, με έπιασε και η τσατίλα. Αδύνατον να πιστέψω πως εγώ έχασα διαβατήριο. Εγώ να χάσω διαβατήριο!!! που δεν έχω χάσει ούτε βελόνι στη ζωή μου.
10 χρόνια τώρα που κάνω τον αρχηγό σε εκδρομές έχω δει κι έχω δει.....βιβλίο γράφω κανονικά και τώρα....την πάτησα και η ίδια αδύνατον να το δεχθεί ο εγωισμός μου!
Ευτυχώς 5 λεπτά μετά το αρχικό σοκ θυμήθηκα ότι σε άλλο σημείο των αποσκευών είχα μαζί την ταυτότητά μου κ αυτό το κάνω (λόγω εμπειρίας) για να μη βρεθώ ξεκρέμαστη σε ταξίδι . Οπότε σκέφτομαι ουφ...τουλάχιστον ταξιδεύω.
Λέω παιδιά εντάξει δεν θα χαλάσει το ταξίδι, απλά θα πληρώσω τα παράβολα και θα βγάλω καινούργιο-ας πρόσεχα. Αργότερα έμαθα πως δεν είναι τόσο απλό, αν χαθεί πρέπει να περιμένεις ένα 6μηνο για να βγάλεις καινούργιο, αλλά ευτυχώς εκείνη τη στιγμή δε το γνώριζα αυτό.
Χτυπήσαμε στον ιδιοκτήτη του σπιτιού που έμενε δίπλα για να μας βοηθήσει πως να πάμε στην αστυνομία να κάνουμε μια δήλωση απώλειας μπας και το βρει κανείς και το παραδώσει...
Βρήκαμε μόνο τη γυναίκα του που δε μιλούσε γρι αγγλικά. Προσπάθησα να της εξηγήσω τι συμβαίνει, έβαλα και το γκουγκλ τρανσλέητ γιατί δε συννενοούμασταν με τίποτα και φρίκαρε κ αυτή η κακομοίρα.
Πήρε την αστυνομία και την άκουγα να λέει Γκρ(ε)τκσα και γκρ(ε)τσκα (το φωνήεν προαιρετικό....) κι αν δεν ήμουν στην τσίτα θα έβαζα τα γέλια με το πως μπορούν να προφέρουν τόσα σύμφωνα μαζεμένα...
Τελικά μου έδωσε να καταλάβω πως έπρεπε να πάω από το τμήμα να κάνω μια δήλωση, πήρα τη διεύθυνση και την ευχαρίστησα πολύ γιατί πραγματικά έδειχνε να συμπάσχει η γυναίκα.
Εκείνη την ώρα βλέπω περιχαρή τον Τάσο να τρέχει με το διαβατήριό μου στο χέρι και να λέει τάξε μου

Μα που ήταν;;
Εννοείται το αυτοκίνητο το είχαμε τσεκάρει αμέσως.
Κατέβηκε στο αυτοκίνητο να φορτώσει τα πράγματά μας και εντελώς τυχαία έσκυψε κάτω και το είδε να βόσκει ξέμπαρκο κάτω από τη θέση του συνοδηγού....Υποθέτω πως σε κάποια στροφή άνοιξε η τσάντα μου και το διαβατήριο γλίστρησε σε από το πλάι κάτω από το κάθισμα!!
Τον αγκάλιασα και τον φίλησα σταυρωτά που με έσωσε από την ταλαιπωρία....αν δεν το έβλεπε παίζει να το βρίσκαμε στο πλύσιμο πίσω στην Ελλάδα.
Το άλλαξα μέρος σε θήκη που να κλείνει με φερμουάρ και αφού πήγε η καρδιά μου στη θέση της ξεκινήσαμε την βόλτα μας.
Φυσικά ο Αντώνης μου την είπε με το...καλημέρα (και μεταξύ μας καλά έκανε
)
"δεν θα μου ξαναπείς λέει κουβέντα εγώ διαβατήριο ΔΕΝ έχασα"
Δίκιο είχε τι να πω....ένα ψωρο iphone (του κουτιού) έχασε μόνο λίγο πριν μπει στο αεροδρόμιο κάπου στη Λατινική Αμερική, μην το κάνουμε θέμα ....
Βγήκαμε ξανά από την παραλιακή να θαυμάσουμε τα τείχη με τον ήλιο ψηλά
και φύγαμε για το τελεφερίκ όπου φτάσαμε σχετικά γρήγορα αφού όπως σωστά υποθέσαμε εκείνη την ώρα η κίνηση ήταν ελάχιστη.
Προειδοποιώ τους μελλοντικούς ταξιδιώτες ότι ο δρόμος είναι ανηφορικός και εξαιρετικά στενός, είναι δε διπλής κατεύθυνσης και σε πολλά σημεία για να περάσεις πρέπει να κάνει ο ένας μπρος, ο άλλος πίσω κλπ-λογικά σε ώρα αιχμής πρέπει να γίνεται το αδιαχώρητο.
'Ομως η θέα ήταν υπέρ-συγκλο! Από τις στιγμές που οι εικόνα σου κόβει την ανάσα και μένεις μαρμαρωμένος να κοιτάς και ανατριχιασμένος να νιώθεις απλά και μόνο τυχερός που είσαι εκεί και το βλέπεις.
Εμείς έτσι το βιώσαμε.
Στην τελευταία φωτό λείπει το...μισό Ντουμπρόβνικ. Με έβγαλε ο Αντώνης που του έλεγες τράβα το Ντουμπρόβνικ κι έβγαζε...το Σπλιτ! Αλλά μας το έλεγε ο άνθρωπος από την αρχή μη μου λέτε να βγάζω φωτογραφίες, εγώ δε βλέπω
Πάντως και τώρα που τα γράφω και τις ανεβάζω πάλι το ίδιο συναίσθημα μου έρχεται. Και καμία φωτογραφία δεν μπορεί να το αποτυπώσει αυτό. Γι αυτό να πάτε να το δείτε από κοντά παιδιά! Και αυτό και πολλά άλλα.
Με μισή καρδιά φύγαμε από κει και λέγαμε με τον Τάσο...μα τι άλλο να δεις τώρα; κι όμως....
Πήραμε το δρόμο προς Βοσνία κι αυτή τη φορά στα σύνορα μας περίμενε μια σχετική ταλαιπωρία....νομίζω ήταν η μοναδική φορά που βρήκαμε ουρά πάνω από μισή ώρα. 'Οχι ότι ζήσαμε κάτι τραγικό αλλά 40-45 λεπτά τα φάγαμε στην ουρά. Πρώτη στάση σε μερικά χιλιόμετρα το γραφικό Τρέμπινιε.
Η πλατεία με τα 16 πλατάνια. 'Ηπιαμε έναν ωραίο καφεδάκο και δροσιστήκαμε.
και μια βόλτα στη μικρή παλιά πόλη
το ποτάμι
η Γέφυρα Arslanagica
Εδώ έχουν κάνει την εξής ωραία μαγγειά! 'Εφιαξαν μια τεχνητή πισίνα που με μια αντλία-συντριβάνι τραβάει νερό από το ποτάμι και το διοχετεύει εκεί συνεχώς ενώ στην όχθη λειτουργεί beach bar κι έτσι ο κόσμος έχει ένα μέρος να δροσίζεται και να ξεσκάει . Παγωμένο βέβαια το νερό, μούδιασαν τα πέλματά μου! Αλλά ωραία φάση....
Και φύγαμε για Μόσταρ μέσα στην τρελή χαρά!
'Αδειοι δρόμοι στη Βοσνία...λογικό καλοκαιράκι είναι, τη μερίδα του λέοντος την παίρνουν οι ακτές της Κροατίας.
Στο τσακίρ κέφι....
20 Αυγούστου 2022
Μαζί με το τραγούδι βρήκαμε και καινούργιο παιχνιδάκι. Με αφορμή τα Γκρ(ε)τσκα της Κροάτισας αρχίσαμε να παραφράζουμε τις ελληνικές λέξεις στα σέρβικα. Βγάζαμε τα φωνήεντα, διορθώναμε τις καταλήξεις και γελάγαμε σα 5χρονα...'Οταν σταμάτησα στο φούρνο να πάρω λίγο ψωμί, λέω δεν μιλούν ντιπ αγγλικά και δεν ξέρω πως να τις λέω να μου δίνουν ξεροψημένο. Τα δείχνω μόνο αλλά δε βγάζω άκρη. Και μου προτείνει ο Τάσος να τα δείχνεις λέει και να τους λες This αλλά Krtska
χαχαχα όντως τώρα;;;
Μόνο 116 χιλιόμετρα απέχει το Μόσταρ από το Τρέμπινιε, αλλά γενικά κάθε μέρα δεν ήταν ότι είχαμε φορτωμένα χιλιόμετρα. 120-160 το πολύ. Πως καταφέρναμε τελικά να είμαστε στο αμάξι για 4-5-6 ώρες καθημερινά πραγματικά με ξεπερνάει. Λίγο η κίνηση στους δρόμους, λίγο το χασομέρι στα σύνορα, καμιά στάση από δω κ από κει βάλε κι ότι κάθε μέρα θα τρώγαμε και μια φρίκη με τους χάρτες που μας έστελναν όπου νάναι....νάτο το 5ωράκι!
'Ετσι ήταν μεσημεράκι όταν φτάσαμε και στο Μόσταρ.
Από τον όγκο των αυτοκινήτων που βρήκαμε στα πάρκιγκ καταλάβαμε ότι μάλλον θα βρούμε περισσότερο κόσμο από ότι περιμέναμε.
Στο Κότορ περιμέναμε το στριμωξίδι στο Μόσταρ το βρήκαμε τελικά...Ο κακός χαμός!
Οι περισσότεροι όμως για ημερήσια από το Ντουμπρόβνικ από όσο καταλάβαμε , μια και το βράδυ η κατάσταση ήταν αισθητά καλύτερη.
Το Μόσταρ χτισμένο στις όχθες του ποταμού Νερέτβα φιλοξενεί το διάσημο γεφύρι Stan Most που καταστράφηκε ολοσχερώς το 1993 στον γιουγκοσλαβικό πόλεμο και ξαναφιάχθηκε με βάση το αρχικό σχέδιο το 2004. Η πόλη είναι κυρίως μουσουλμανική (είναι διάχυτο το οθωμανικό στοιχείο παντού) με τρία μεγάλα τζαμιά, το Ταμπάκικα, το τζαμί του πασά αλλά και το Καραντιόζ Μπεκ στο κέντρο της πόλης.
Μπήκαμε στην παλιά πόλη και χάσαμε τα μυαλά μας! Όσα μας είχαν απομείνει δηλαδή.
Από την ατμόσφαιρα, τα χρώματα, το πολύβουο λεφούσι των δυτικών τουριστών μαζί με τις μουσουλμανικές οικογένειες , τις μαντήλες να κυριαρχούν και τους μιναρέδες να προβάλλουν πίσω από κάθε κορνίζα.
Απίστευτες εναλλαγές αυτό το ταξίδι. Τη μία στιγμή βρισκόμασταν στα βάθη του μεσαίωνα και την επόμενη σε μια μικρογραφία της ανατολής με φόντο την καταπράσινη όαση του Νερέτβα.
Αν δεν με πιστέψατε ακόμη δείτε τις εικόνες για να σας βάλω λιγάκι στη διάθεση...
όχι δείτε ομορφιά!
Πάνω από το γεφύρι είχαν έναν κράχτη που μάζευε ψιλά για να πηδήξει ο συνεργάτης του στο νερό. Μαζεύτηκε κόσμος και του φώναξαν να πηδήξει, αφού μάζεψαν ότι είχαν να μαζέψουν έκανε τη βουτιά...
23 Αυγούστου 2022
Μετά από αυτό κατεβήκαμε στις όχθες όπου ο Τάσος μόλις είδε το νερό έκανε σα 10χρονο σε παγωτατζίδικο και γενικά από κει και μετά όποτε έβλεπε ποτάμι πάθαινε κάτι σα ντελίριο-δεν τον μαζεύαμε με τίποτα.... και τελικά βούτηξε....παγωμένο ήταν το νερό μμππρρρρρ, εγώ μπήκα μέχρι γόνατο και νόμιζα ότι θα πάθω καρδιακό από το κρύο.
Απογευματάκι βρήκαμε τη σπιταρώνα μας. 2 δωμάτια σαλοκουζίνα και αυλή, με 50 ευρώ κοψοχρονιά και πάλι! και την πέσαμε για να ξαναβγούμε το βράδυ.
Στο σούρουπο οι εικόνες ήταν καρτ ποστάλ και λίγα λέω...
μετά από τη φωτρογράφιση το έριξα στο ανελέητο σόπιγκ! Από μαγνητάκια κ αναμνηστικά, πέρασα στα πολύχρωμα μπιζού και τσίμπησα ένα ωραιότατο κρεμαστό με λιλά πετρούλες για μένα καθώς και κάτι εντυπωσιακά σκουλαρίκια δωράκι για τις φίλες μου.
Τελειώσαμε τη βραδυά με ένα ωραιότατο δείπνο με βουνίσια κρεατικά και χύμα ντόπιο κρασί, με θέα την υπέροχα φωτισμένη γέφυρα και αν δεν με πιστεύτετε να!
Μα καλά μία μόνο μέρα στο Ντουμπρόβνικ; είστε σοβαροί;;
Κι όμως...Αν θέλεις να το χαρείς-χαρείς δεν φτάνουν ούτε δύο, αλλά για να το δεις απλά χωρίς να εμπεδώσεις κάθε γωνιά ή να χασομερήσεις με ξεναγήσεις και τέτοια, ένα απόγευμα είναι μια χαρά.
Το πρωί έπεσε η ιδέα μήπως κατεβαίναμε νωρίς χωρίς τις ορδές τουριστών, να το περπατήσουμε για άλλη μια φορά , κυρίως γύρω από την περίμετρο του κάστρου που την προηγούμενη μέρα δεν μας άφησαν λόγω ώρας.
Εγώ προτιμούσα να μη χάσουμε χρόνο μέσα στην πόλη διότι και η σημερινή μέρα είχε φορτωμένα χιλιόμετρα και διέλευση συνόρων, αλλά αντ' αυτού να πάμε νωρίς νωρίς στο λόφο από όπου ξεκινάει το τελεφερίκ και να χαζέψουμε από κει την πανοραμική θέα της πόλης. Είχαμε περάσει από το σημείο που ανεβαίνεις στο λόφο την προηγούμενη το μεσημέρι και γινόταν ένας χαμούλης από όσους ήθελαν να ανέβουν αλλά αυτή την ώρα ενδεχομένως η κατάσταση να ήταν καλύτερη.
Τους έπεισα και ξεκινήσαμε να μαζεύουμε τα πράγματά μας..
Στο τσεκάρισμα ρουτίνας που ευλαβικά τηρώ πάντα πριν ξεκινήσω για κάπου-διαβατήριο, πορτοφόλι, κινητό....ανακαλύπτω έντρομη ότι διαβατήριο γιοκ
Προσπαθώντας να παραμείνω ψύχραιμη, αδειάζω όλη την τσάντα ενώ ταυτόχρονα σκέφτομαι που το είδα για τελευταία φορά...το είχα δώσει την προηγούμενη στον ιδιοκτήτη και θυμόμουν πολύ καλά να το επιστρέφει και να το ξαναβάζω εκεί που το φυλάω.
Η βλακεία μου ήταν ότι το είχα συνέχεια στην τσάντα όλο το βράδυ μέσα στην παλιά πόλη, κ αφού τελικά δεν το βρήκα πουθενά υπέθεσα ότι από την ανυπομονησία μου να βάζω/βγάζω τη φωτογραφική από την τσάντα μάλλον σε κάποια φάση το σκόρπισα κ αυτό κάπου στα σοκάκια της πόλης.
Εντάξει χαλαρά με έπιασε πανικός, όχι τίποτα αλλά υποτίθεται ότι σε λίγο περνούσαμε και σύνορα!
Ενημέρωσα τους άλλους και ψάξαμε όλοι μαζί , τζίφος.
Μαζί με τον πανικό, με έπιασε και η τσατίλα. Αδύνατον να πιστέψω πως εγώ έχασα διαβατήριο. Εγώ να χάσω διαβατήριο!!! που δεν έχω χάσει ούτε βελόνι στη ζωή μου.
10 χρόνια τώρα που κάνω τον αρχηγό σε εκδρομές έχω δει κι έχω δει.....βιβλίο γράφω κανονικά και τώρα....την πάτησα και η ίδια αδύνατον να το δεχθεί ο εγωισμός μου!
Ευτυχώς 5 λεπτά μετά το αρχικό σοκ θυμήθηκα ότι σε άλλο σημείο των αποσκευών είχα μαζί την ταυτότητά μου κ αυτό το κάνω (λόγω εμπειρίας) για να μη βρεθώ ξεκρέμαστη σε ταξίδι . Οπότε σκέφτομαι ουφ...τουλάχιστον ταξιδεύω.
Λέω παιδιά εντάξει δεν θα χαλάσει το ταξίδι, απλά θα πληρώσω τα παράβολα και θα βγάλω καινούργιο-ας πρόσεχα. Αργότερα έμαθα πως δεν είναι τόσο απλό, αν χαθεί πρέπει να περιμένεις ένα 6μηνο για να βγάλεις καινούργιο, αλλά ευτυχώς εκείνη τη στιγμή δε το γνώριζα αυτό.
Χτυπήσαμε στον ιδιοκτήτη του σπιτιού που έμενε δίπλα για να μας βοηθήσει πως να πάμε στην αστυνομία να κάνουμε μια δήλωση απώλειας μπας και το βρει κανείς και το παραδώσει...
Βρήκαμε μόνο τη γυναίκα του που δε μιλούσε γρι αγγλικά. Προσπάθησα να της εξηγήσω τι συμβαίνει, έβαλα και το γκουγκλ τρανσλέητ γιατί δε συννενοούμασταν με τίποτα και φρίκαρε κ αυτή η κακομοίρα.
Πήρε την αστυνομία και την άκουγα να λέει Γκρ(ε)τκσα και γκρ(ε)τσκα (το φωνήεν προαιρετικό....) κι αν δεν ήμουν στην τσίτα θα έβαζα τα γέλια με το πως μπορούν να προφέρουν τόσα σύμφωνα μαζεμένα...
Τελικά μου έδωσε να καταλάβω πως έπρεπε να πάω από το τμήμα να κάνω μια δήλωση, πήρα τη διεύθυνση και την ευχαρίστησα πολύ γιατί πραγματικά έδειχνε να συμπάσχει η γυναίκα.
Εκείνη την ώρα βλέπω περιχαρή τον Τάσο να τρέχει με το διαβατήριό μου στο χέρι και να λέει τάξε μου


Μα που ήταν;;
Κατέβηκε στο αυτοκίνητο να φορτώσει τα πράγματά μας και εντελώς τυχαία έσκυψε κάτω και το είδε να βόσκει ξέμπαρκο κάτω από τη θέση του συνοδηγού....Υποθέτω πως σε κάποια στροφή άνοιξε η τσάντα μου και το διαβατήριο γλίστρησε σε από το πλάι κάτω από το κάθισμα!!
Τον αγκάλιασα και τον φίλησα σταυρωτά που με έσωσε από την ταλαιπωρία....αν δεν το έβλεπε παίζει να το βρίσκαμε στο πλύσιμο πίσω στην Ελλάδα.
Το άλλαξα μέρος σε θήκη που να κλείνει με φερμουάρ και αφού πήγε η καρδιά μου στη θέση της ξεκινήσαμε την βόλτα μας.
Φυσικά ο Αντώνης μου την είπε με το...καλημέρα (και μεταξύ μας καλά έκανε
"δεν θα μου ξαναπείς λέει κουβέντα εγώ διαβατήριο ΔΕΝ έχασα"
Δίκιο είχε τι να πω....ένα ψωρο iphone (του κουτιού) έχασε μόνο λίγο πριν μπει στο αεροδρόμιο κάπου στη Λατινική Αμερική, μην το κάνουμε θέμα ....

Βγήκαμε ξανά από την παραλιακή να θαυμάσουμε τα τείχη με τον ήλιο ψηλά



και φύγαμε για το τελεφερίκ όπου φτάσαμε σχετικά γρήγορα αφού όπως σωστά υποθέσαμε εκείνη την ώρα η κίνηση ήταν ελάχιστη.
Προειδοποιώ τους μελλοντικούς ταξιδιώτες ότι ο δρόμος είναι ανηφορικός και εξαιρετικά στενός, είναι δε διπλής κατεύθυνσης και σε πολλά σημεία για να περάσεις πρέπει να κάνει ο ένας μπρος, ο άλλος πίσω κλπ-λογικά σε ώρα αιχμής πρέπει να γίνεται το αδιαχώρητο.
'Ομως η θέα ήταν υπέρ-συγκλο! Από τις στιγμές που οι εικόνα σου κόβει την ανάσα και μένεις μαρμαρωμένος να κοιτάς και ανατριχιασμένος να νιώθεις απλά και μόνο τυχερός που είσαι εκεί και το βλέπεις.
Εμείς έτσι το βιώσαμε.



Στην τελευταία φωτό λείπει το...μισό Ντουμπρόβνικ. Με έβγαλε ο Αντώνης που του έλεγες τράβα το Ντουμπρόβνικ κι έβγαζε...το Σπλιτ! Αλλά μας το έλεγε ο άνθρωπος από την αρχή μη μου λέτε να βγάζω φωτογραφίες, εγώ δε βλέπω
Πάντως και τώρα που τα γράφω και τις ανεβάζω πάλι το ίδιο συναίσθημα μου έρχεται. Και καμία φωτογραφία δεν μπορεί να το αποτυπώσει αυτό. Γι αυτό να πάτε να το δείτε από κοντά παιδιά! Και αυτό και πολλά άλλα.
Με μισή καρδιά φύγαμε από κει και λέγαμε με τον Τάσο...μα τι άλλο να δεις τώρα; κι όμως....
Πήραμε το δρόμο προς Βοσνία κι αυτή τη φορά στα σύνορα μας περίμενε μια σχετική ταλαιπωρία....νομίζω ήταν η μοναδική φορά που βρήκαμε ουρά πάνω από μισή ώρα. 'Οχι ότι ζήσαμε κάτι τραγικό αλλά 40-45 λεπτά τα φάγαμε στην ουρά. Πρώτη στάση σε μερικά χιλιόμετρα το γραφικό Τρέμπινιε.
Η πλατεία με τα 16 πλατάνια. 'Ηπιαμε έναν ωραίο καφεδάκο και δροσιστήκαμε.


και μια βόλτα στη μικρή παλιά πόλη


το ποτάμι

η Γέφυρα Arslanagica

Εδώ έχουν κάνει την εξής ωραία μαγγειά! 'Εφιαξαν μια τεχνητή πισίνα που με μια αντλία-συντριβάνι τραβάει νερό από το ποτάμι και το διοχετεύει εκεί συνεχώς ενώ στην όχθη λειτουργεί beach bar κι έτσι ο κόσμος έχει ένα μέρος να δροσίζεται και να ξεσκάει . Παγωμένο βέβαια το νερό, μούδιασαν τα πέλματά μου! Αλλά ωραία φάση....


Και φύγαμε για Μόσταρ μέσα στην τρελή χαρά!
'Αδειοι δρόμοι στη Βοσνία...λογικό καλοκαιράκι είναι, τη μερίδα του λέοντος την παίρνουν οι ακτές της Κροατίας.
Στο τσακίρ κέφι....
20 Αυγούστου 2022
Μαζί με το τραγούδι βρήκαμε και καινούργιο παιχνιδάκι. Με αφορμή τα Γκρ(ε)τσκα της Κροάτισας αρχίσαμε να παραφράζουμε τις ελληνικές λέξεις στα σέρβικα. Βγάζαμε τα φωνήεντα, διορθώναμε τις καταλήξεις και γελάγαμε σα 5χρονα...'Οταν σταμάτησα στο φούρνο να πάρω λίγο ψωμί, λέω δεν μιλούν ντιπ αγγλικά και δεν ξέρω πως να τις λέω να μου δίνουν ξεροψημένο. Τα δείχνω μόνο αλλά δε βγάζω άκρη. Και μου προτείνει ο Τάσος να τα δείχνεις λέει και να τους λες This αλλά Krtska

Μόνο 116 χιλιόμετρα απέχει το Μόσταρ από το Τρέμπινιε, αλλά γενικά κάθε μέρα δεν ήταν ότι είχαμε φορτωμένα χιλιόμετρα. 120-160 το πολύ. Πως καταφέρναμε τελικά να είμαστε στο αμάξι για 4-5-6 ώρες καθημερινά πραγματικά με ξεπερνάει. Λίγο η κίνηση στους δρόμους, λίγο το χασομέρι στα σύνορα, καμιά στάση από δω κ από κει βάλε κι ότι κάθε μέρα θα τρώγαμε και μια φρίκη με τους χάρτες που μας έστελναν όπου νάναι....νάτο το 5ωράκι!
'Ετσι ήταν μεσημεράκι όταν φτάσαμε και στο Μόσταρ.
Από τον όγκο των αυτοκινήτων που βρήκαμε στα πάρκιγκ καταλάβαμε ότι μάλλον θα βρούμε περισσότερο κόσμο από ότι περιμέναμε.
Στο Κότορ περιμέναμε το στριμωξίδι στο Μόσταρ το βρήκαμε τελικά...Ο κακός χαμός!
Οι περισσότεροι όμως για ημερήσια από το Ντουμπρόβνικ από όσο καταλάβαμε , μια και το βράδυ η κατάσταση ήταν αισθητά καλύτερη.
Το Μόσταρ χτισμένο στις όχθες του ποταμού Νερέτβα φιλοξενεί το διάσημο γεφύρι Stan Most που καταστράφηκε ολοσχερώς το 1993 στον γιουγκοσλαβικό πόλεμο και ξαναφιάχθηκε με βάση το αρχικό σχέδιο το 2004. Η πόλη είναι κυρίως μουσουλμανική (είναι διάχυτο το οθωμανικό στοιχείο παντού) με τρία μεγάλα τζαμιά, το Ταμπάκικα, το τζαμί του πασά αλλά και το Καραντιόζ Μπεκ στο κέντρο της πόλης.
Μπήκαμε στην παλιά πόλη και χάσαμε τα μυαλά μας! Όσα μας είχαν απομείνει δηλαδή.
Από την ατμόσφαιρα, τα χρώματα, το πολύβουο λεφούσι των δυτικών τουριστών μαζί με τις μουσουλμανικές οικογένειες , τις μαντήλες να κυριαρχούν και τους μιναρέδες να προβάλλουν πίσω από κάθε κορνίζα.
Απίστευτες εναλλαγές αυτό το ταξίδι. Τη μία στιγμή βρισκόμασταν στα βάθη του μεσαίωνα και την επόμενη σε μια μικρογραφία της ανατολής με φόντο την καταπράσινη όαση του Νερέτβα.
Αν δεν με πιστέψατε ακόμη δείτε τις εικόνες για να σας βάλω λιγάκι στη διάθεση...








όχι δείτε ομορφιά!



Πάνω από το γεφύρι είχαν έναν κράχτη που μάζευε ψιλά για να πηδήξει ο συνεργάτης του στο νερό. Μαζεύτηκε κόσμος και του φώναξαν να πηδήξει, αφού μάζεψαν ότι είχαν να μαζέψουν έκανε τη βουτιά...
23 Αυγούστου 2022
Μετά από αυτό κατεβήκαμε στις όχθες όπου ο Τάσος μόλις είδε το νερό έκανε σα 10χρονο σε παγωτατζίδικο και γενικά από κει και μετά όποτε έβλεπε ποτάμι πάθαινε κάτι σα ντελίριο-δεν τον μαζεύαμε με τίποτα.... και τελικά βούτηξε....παγωμένο ήταν το νερό μμππρρρρρ, εγώ μπήκα μέχρι γόνατο και νόμιζα ότι θα πάθω καρδιακό από το κρύο.
Απογευματάκι βρήκαμε τη σπιταρώνα μας. 2 δωμάτια σαλοκουζίνα και αυλή, με 50 ευρώ κοψοχρονιά και πάλι! και την πέσαμε για να ξαναβγούμε το βράδυ.
Στο σούρουπο οι εικόνες ήταν καρτ ποστάλ και λίγα λέω...




μετά από τη φωτρογράφιση το έριξα στο ανελέητο σόπιγκ! Από μαγνητάκια κ αναμνηστικά, πέρασα στα πολύχρωμα μπιζού και τσίμπησα ένα ωραιότατο κρεμαστό με λιλά πετρούλες για μένα καθώς και κάτι εντυπωσιακά σκουλαρίκια δωράκι για τις φίλες μου.
Τελειώσαμε τη βραδυά με ένα ωραιότατο δείπνο με βουνίσια κρεατικά και χύμα ντόπιο κρασί, με θέα την υπέροχα φωτισμένη γέφυρα και αν δεν με πιστεύτετε να!

Last edited: