evaT
Member
- Μηνύματα
- 1.953
- Likes
- 16.675
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Οχρίδα (Πόγραδετς), Ομορφιά που συμφέρει!
- 2η μέρα Αλβανία- Ulcinj Μαυροβούνιο η μέρα που ντράπηκε και το ίδιο το μπινελίκι
- 3η μέρα Κόλπος Κότορ και κάπου εδώ ξεκινούν τα ωραία....
- 4η μέρα Dubrovnik - η ναυαρχίδα των Δαλματικών Ακτών
- 5η μέρα Ντουμπρόβνικ τα ρέστα και Μόσταρ το κουκλάκι της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης
- 6η μέρα Split-less in Split...κι ένα ρηγιούνιον..
- 7η μέρα Trogir, Simpenik, Zadar και το αποχαύνωμα στο ηλιοβασίλεμα
- 8η μέρα Λίμνες Plitvice, το όργιο της φύσης και μετά ...Bihac (που;;; ))
- 9η μέρα, Διακοπές στο Σεράγεβο
- 10η μέρα Βίσεγκραντ και απότομη προσγείωση στη Νις της Σερβία
- Επίλογος
1η μέρα Οχρίδα (Πόγραδετς), Ομορφιά που συμφέρει!
Ξεκινήσαμε Παρασκευή μεσημέρι μόλις σχόλασα με πρώτο στόχο μικρό, μόλις 278 χιλιόμετρα μέχρι τη λίμνη Οχρίδα την οποία δεν έχω δει ποτέ ούτε από τη Σκοπιανή πλευρά και σκεφτήκαμε (ορθά) πως βόλευε ως πρώτη στάση για την μισή πρώτη μας μέρα.
Περάσαμε τα σύνορα από την Κρυσταλλοπηγή πανεύκολα και πατήσαμε έδαφος Αλβανίας.
Κλείσαμε και τα δεδομένα στα κινητά και πλέον πηγαίναμε με τους κατεβασμένους χάρτες. Είχα φορτώσει το maps.me για όλες τις χώρες αλλά στην πορεία το offline google maps αποδείχτηκε πιο εύχρηστο/εξυπηρετικό.
Το σκηνικό γύρω μας άλλαξε άρδην. Οι δρόμοι επαρχιακοί μεν αλλά σχετικά καλοί και χωρίς (ακόμη) ιδιαίτερη κίνηση. Ο δρόμος διέσχιζε μικρά χωριά και μαζί με τα όρια ταχύτητας που αναγκαστικά τηρούσαμε ευλαβικά ακολουθώντας τις συμβουλές που λάβαμε εδώ και αλλού, τα χιλιόμετρα «έβγαιναν» αργά.
Αυτό που τραβούσε ξανά και ξανά την προσοχή μας ήταν τα …ανεκδιήγητα κτίρια!
Ένα κεφάλαιο από μόνο του θα μπορούσα να αφιερώσω στο πόσο πόνεσαν τα μάτια μας από αυτά που είδαμε διασχίζοντας τη γείτονα χώρα.
Και πραγματικά κρίμα που δεν έχω τις αντίστοιχες φωτογραφίες να μοιραστώ τις εικόνες αλλά ήταν πρακτικά αδύνατο να έχω όχι καλές-ούτε καν αποδεκτές λήψεις μέσα από ένα όχημα εν κινήσει και χίλια μύρια εμπόδια μπροστά από τον φωτογραφικό στόχο.
Με λίγα όσο μπορώ πιο παραστατικά λόγια, αρκετά (αν όχι πολλά) σπίτια θα μπορούσαν άνετα να συγκριθούν με την κουζίνα fusion. Ξέρετε…αυτή που παντρεύει πολλές διαφορετικές κουζίνες του κόσμου και γεύσεις σ ένα πιάτο.
Ε κάπως έτσι κ οι Αλβανοί πήραν πρωτοβουλία και πάντρεψαν τις αρχιτεκτονικές-λίγο μπαρόκ από δω, λίγο νεοκλασικό από κει, με μια πρέζα μεταμοντερνισμού με κυρίαρχο πάντως στοιχείο το γνωστό μπαλκονίσιο κολωνάκι. Πολύ κολωνάκι όμως.
Δεν έμεινε σπίτι για σπίτι χωρίς τέτοιο. Οι άνθρωποι λέμε τα βάζουν παντού! Σχολιάζαμε πως λογικά απορροφούν όλη την δική μας εγχώρια παραγωγή, στοίχημα πως αν κάτι εξάγουμε στην Αλβανία δεν είναι άλλο από....κολωνάκια
‘Οσο προχωρούσαμε στα ενδότερα της χώρας τόσο τα αρχιτεκτονικά μαργαριτάρια μας άφηναν ολοένα και πιο άφωνους.
Το αποκορύφωμα ήταν όταν κάποια στιγμή είδα σπίτι με κεραμίδι (και κολωνάκι εννοείται στην περίμετρο του μπαλκονιού) επάνω στο οποίο δέσποζαν περήφανα κάτι τεραστίων διαστάσεων αγάλματα στις τέσσερις γωνίες της σκεπής!
Το χάζευα άφωνη από την έκπληξη, ενώ λίγο παρακάτω στην επόμενη γωνία είδαμε μια μάντρα που πουλούσε τέτοια ευφάνταστα αγάλματα. Ε λογικό ήταν δίπλα ήταν η μάντρα, να μη βάλει μερικά αγάλματα να στολίσει τη σκεπή; Δίκιο είχε ο άνθρωπος
Για να λέμε όμως όλη την αλήθεια, γεγονός είναι πως τα σπίτια τους ήταν επιμελώς περιποιημένα, με λουλούδια και φυτά, δεν έδειχναν παρατημένα και ανοικοκύρευτα.
Πρώτη στάση Κορυτσά η οποία μας εξέπληξε ευχάριστα
Κεντρικός Πεζόδρομος με καφετερίες κλπ
Νάμαι κ γω! Στον Ορθόδοξο Καθεδρικό της πόλης.
Και ξανά στο δρόμο.
Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο Tushemisht ένα μικρό χωριό δίπλα στο Πόγραδετς όπου είχα κλείσει τη διανυκτέρευσή μας.
Δε συνηθίζω να ανεβάζω καταλύμματα αλλά αυτό αξίζει ειδική αναφορά.
Είχα ενθουσιαστεί ήδη από την πρώτη φορά που το είδα στο booking, ένα σπίτι 250 ετών με 2 δωμάτια χτισμένο πάνω από ένα ρυάκι και μια πηγή η οποία αναβλύζει κάτω από το δάπεδο του σπιτιού το οποίο είναι διάφανο!
Από κοντά ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακό
Το δε βράδυ άναβες το φως στο δάπεδο κι ήταν ακόμη πιο ειδυλλιακό. Κρίμα που δεν ήμουν σε ρομαντική φάση αλλά τι να γίνει έτσι είναι η ζωή.
Κι όλο αυτό με 43 ευρώ το βράδυ
Βγήκαμε βόλτα στο χωριουδάκι με κατεύθυνση προς τη λίμνη. Παντού μικρά ποταμάκια και λιμνούλες, κουκλάκι ζωγραφιστό!
Φάγαμε και τα κρεατικά μας εδώ, ήπιαμε και τις κρασάρες μας να χαλαρώσουμε
τώρα που την ξαναβλέπω τη φωτό, κι αυτοί που φαίνονται 3 είναι αλλά από άλλο γκρουπ.
Η δε λίμνη έμοιαζε με θάλασσα τόσο λόγω μεγέθους όσο και διαύγειας. Είχε και κανονική αμμουδερή παραλία!
'Οχι δείτε διαύγεια.
4 ευρώ το σετ οι ξαπλώστρες! μακάρι να είχαμε περισσότερο χρόνο να περάσουμε μισή μέρα εκεί.
Και χρησιμοποιείς άνετα παντού το ευρώ. Μια γρήγορα μετατροπή και όλα γίνονται εύκολα και γρήγορα. Καλό είναι να υπάρχουν πολλά ψιλά, 10ρικα, 20ρικα για να μην χρειάζεται να περιμένετε ρέστα που είναι αμφίβολο σε πιο νόμισμα θα τα επιστρέψουν.
Το Πόγραδετς μεγάλο και πολύ τουριστικό, μου θύμισε λίγο τα Νέα Πλάγια στο δρόμο για Χαλκιδική. Καλά κάναμε και κλείσαμε στο χωριουδάκι παραδίπλα.
Η Εκκίνηση είχε λοιπόν δοθεί πανηγυρικά. Η παρέα ήταν φουλ ευδιάθετη, με ενέργεια και έτοιμοι όλοι αδημονούσαμε για την επόμενη μέρα που μας έμενε το υπόλοιπο της Αλβανίας πριν περάσουμε τα σύνορα για Μαυροβούνιο.
'Οπου όμως μας περίμεναν λίγο πιο ....καλτ καταστάσεις.
Ξεκινήσαμε Παρασκευή μεσημέρι μόλις σχόλασα με πρώτο στόχο μικρό, μόλις 278 χιλιόμετρα μέχρι τη λίμνη Οχρίδα την οποία δεν έχω δει ποτέ ούτε από τη Σκοπιανή πλευρά και σκεφτήκαμε (ορθά) πως βόλευε ως πρώτη στάση για την μισή πρώτη μας μέρα.
Περάσαμε τα σύνορα από την Κρυσταλλοπηγή πανεύκολα και πατήσαμε έδαφος Αλβανίας.
Κλείσαμε και τα δεδομένα στα κινητά και πλέον πηγαίναμε με τους κατεβασμένους χάρτες. Είχα φορτώσει το maps.me για όλες τις χώρες αλλά στην πορεία το offline google maps αποδείχτηκε πιο εύχρηστο/εξυπηρετικό.
Το σκηνικό γύρω μας άλλαξε άρδην. Οι δρόμοι επαρχιακοί μεν αλλά σχετικά καλοί και χωρίς (ακόμη) ιδιαίτερη κίνηση. Ο δρόμος διέσχιζε μικρά χωριά και μαζί με τα όρια ταχύτητας που αναγκαστικά τηρούσαμε ευλαβικά ακολουθώντας τις συμβουλές που λάβαμε εδώ και αλλού, τα χιλιόμετρα «έβγαιναν» αργά.
Αυτό που τραβούσε ξανά και ξανά την προσοχή μας ήταν τα …ανεκδιήγητα κτίρια!
Ένα κεφάλαιο από μόνο του θα μπορούσα να αφιερώσω στο πόσο πόνεσαν τα μάτια μας από αυτά που είδαμε διασχίζοντας τη γείτονα χώρα.
Και πραγματικά κρίμα που δεν έχω τις αντίστοιχες φωτογραφίες να μοιραστώ τις εικόνες αλλά ήταν πρακτικά αδύνατο να έχω όχι καλές-ούτε καν αποδεκτές λήψεις μέσα από ένα όχημα εν κινήσει και χίλια μύρια εμπόδια μπροστά από τον φωτογραφικό στόχο.
Με λίγα όσο μπορώ πιο παραστατικά λόγια, αρκετά (αν όχι πολλά) σπίτια θα μπορούσαν άνετα να συγκριθούν με την κουζίνα fusion. Ξέρετε…αυτή που παντρεύει πολλές διαφορετικές κουζίνες του κόσμου και γεύσεις σ ένα πιάτο.
Ε κάπως έτσι κ οι Αλβανοί πήραν πρωτοβουλία και πάντρεψαν τις αρχιτεκτονικές-λίγο μπαρόκ από δω, λίγο νεοκλασικό από κει, με μια πρέζα μεταμοντερνισμού με κυρίαρχο πάντως στοιχείο το γνωστό μπαλκονίσιο κολωνάκι. Πολύ κολωνάκι όμως.
Δεν έμεινε σπίτι για σπίτι χωρίς τέτοιο. Οι άνθρωποι λέμε τα βάζουν παντού! Σχολιάζαμε πως λογικά απορροφούν όλη την δική μας εγχώρια παραγωγή, στοίχημα πως αν κάτι εξάγουμε στην Αλβανία δεν είναι άλλο από....κολωνάκια
‘Οσο προχωρούσαμε στα ενδότερα της χώρας τόσο τα αρχιτεκτονικά μαργαριτάρια μας άφηναν ολοένα και πιο άφωνους.
Το αποκορύφωμα ήταν όταν κάποια στιγμή είδα σπίτι με κεραμίδι (και κολωνάκι εννοείται στην περίμετρο του μπαλκονιού) επάνω στο οποίο δέσποζαν περήφανα κάτι τεραστίων διαστάσεων αγάλματα στις τέσσερις γωνίες της σκεπής!
Το χάζευα άφωνη από την έκπληξη, ενώ λίγο παρακάτω στην επόμενη γωνία είδαμε μια μάντρα που πουλούσε τέτοια ευφάνταστα αγάλματα. Ε λογικό ήταν δίπλα ήταν η μάντρα, να μη βάλει μερικά αγάλματα να στολίσει τη σκεπή; Δίκιο είχε ο άνθρωπος
Για να λέμε όμως όλη την αλήθεια, γεγονός είναι πως τα σπίτια τους ήταν επιμελώς περιποιημένα, με λουλούδια και φυτά, δεν έδειχναν παρατημένα και ανοικοκύρευτα.
Πρώτη στάση Κορυτσά η οποία μας εξέπληξε ευχάριστα


Κεντρικός Πεζόδρομος με καφετερίες κλπ


Νάμαι κ γω! Στον Ορθόδοξο Καθεδρικό της πόλης.

Και ξανά στο δρόμο.
Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο Tushemisht ένα μικρό χωριό δίπλα στο Πόγραδετς όπου είχα κλείσει τη διανυκτέρευσή μας.
Δε συνηθίζω να ανεβάζω καταλύμματα αλλά αυτό αξίζει ειδική αναφορά.
Είχα ενθουσιαστεί ήδη από την πρώτη φορά που το είδα στο booking, ένα σπίτι 250 ετών με 2 δωμάτια χτισμένο πάνω από ένα ρυάκι και μια πηγή η οποία αναβλύζει κάτω από το δάπεδο του σπιτιού το οποίο είναι διάφανο!
Από κοντά ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακό


Το δε βράδυ άναβες το φως στο δάπεδο κι ήταν ακόμη πιο ειδυλλιακό. Κρίμα που δεν ήμουν σε ρομαντική φάση αλλά τι να γίνει έτσι είναι η ζωή.

Κι όλο αυτό με 43 ευρώ το βράδυ

Βγήκαμε βόλτα στο χωριουδάκι με κατεύθυνση προς τη λίμνη. Παντού μικρά ποταμάκια και λιμνούλες, κουκλάκι ζωγραφιστό!


Φάγαμε και τα κρεατικά μας εδώ, ήπιαμε και τις κρασάρες μας να χαλαρώσουμε

τώρα που την ξαναβλέπω τη φωτό, κι αυτοί που φαίνονται 3 είναι αλλά από άλλο γκρουπ.
Η δε λίμνη έμοιαζε με θάλασσα τόσο λόγω μεγέθους όσο και διαύγειας. Είχε και κανονική αμμουδερή παραλία!

'Οχι δείτε διαύγεια.

4 ευρώ το σετ οι ξαπλώστρες! μακάρι να είχαμε περισσότερο χρόνο να περάσουμε μισή μέρα εκεί.


Και χρησιμοποιείς άνετα παντού το ευρώ. Μια γρήγορα μετατροπή και όλα γίνονται εύκολα και γρήγορα. Καλό είναι να υπάρχουν πολλά ψιλά, 10ρικα, 20ρικα για να μην χρειάζεται να περιμένετε ρέστα που είναι αμφίβολο σε πιο νόμισμα θα τα επιστρέψουν.
Το Πόγραδετς μεγάλο και πολύ τουριστικό, μου θύμισε λίγο τα Νέα Πλάγια στο δρόμο για Χαλκιδική. Καλά κάναμε και κλείσαμε στο χωριουδάκι παραδίπλα.
Η Εκκίνηση είχε λοιπόν δοθεί πανηγυρικά. Η παρέα ήταν φουλ ευδιάθετη, με ενέργεια και έτοιμοι όλοι αδημονούσαμε για την επόμενη μέρα που μας έμενε το υπόλοιπο της Αλβανίας πριν περάσουμε τα σύνορα για Μαυροβούνιο.
'Οπου όμως μας περίμεναν λίγο πιο ....καλτ καταστάσεις.
Last edited: