Αλβανία Βοσνία-Ερζεγοβίνη Κροατία Μαυροβούνιο Π.Γ.Δ.Μ. Σερβία Roadtrip Βαλκάνια, 6 χώρες, JesusChristMadonna (Χριστοπαναγίες!) and more....

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία

7η μέρα Trogir, Simpenik, Zadar και το αποχαύνωμα στο ηλιοβασίλεμα

Το πρωί μαζέψαμε το Γιώργο από το airbnb του μια ανάσα από το στάδιο της Hajduk και σε ένα μισαωράκι είμασταν ήδη στο Τρογκίρ, την πρώτη μας στάση για σήμερα.

Μια ζωγραφιά το Τρογκίρ, μας άρεσε πολύ και συμφωνήσαμε πως σίγουρα αξίζει μια διανυκτέρευση εκεί . Πολύ κοντά στο Σπλιτ με μικρή αλλά πανέμορφη παλιά πόλη και πολύ όμορφα μαγαζιά για φαγητό και ποτό.

300821076_800111174495755_8483688556467243863_n.jpg


300207395_426377202802618_5274086735425857802_n.jpg


300515821_563215838932430_1142813711437538815_n.jpg


20220804_110239.jpg


20220804_111433 (2).jpg



Και σε καμιά ώρα από το Τρογκίρ βρίσκεται το επίσης πανέμορφο Σιμπένικ μεταξύ άλλων γενέτειρα του τεράστιου Ντράζεν Πέτροβιτς που μαζί με τον τότε κολλητό του τον Βλάντε Ντίβατς ήταν η ραχοκοκκαλιά της μεγάλης Γιουγκοσλαβικής σχολής όταν καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό την πορεία του μπάσκετ στην Ευρώπη τις δεκαετίες 1980-1990 ενώ ήταν κ από τους πρώτους Ευρωπαίους αθλητές που έπαιξαν στο ΝΒΑ.

Το Σιμπένικ είχε μια εξίσου εμβληματική πόλη-μα πόσες παλιές πόλεις να δούμε σε αυτό το ταξίδι πχια- και σουλατσάραμε ΚΑΙ εκεί να χαζέψουμε τα αξιοθέατα της πόλης

Σιμπένικ

300554597_1700347003683664_1035677607124446693_n.jpg


20220804_132352.jpg


20220804_132606.jpg


20220804_132728.jpg


20220804_133919.jpg



Καθίσαμε όλοι μαζί να πιούμε ένα καφεδάκι και προς έκπληξή μας ο σερβιτόρος μας απάντησε πως ναι είχαν κρύο καφέ! Γιούπιιιι. Τόσες μέρες βράζαμε στους 35 βαθμούς κι έπρεπε να πίνουμε ζεστό καφέ , επιτέλους κάποιος που ήξερε τι είναι το φρέντο :clap:

Αμ δε! Έφερε σε ψηλό ποτήρι κάτι που έμοιαζε με καφέ, δεν ήταν ζεστό αλλά ήταν σαν ας πούμε να τον είχαν αφήσει να κρυώσει....Επιπλέον τι καταλαβαίνεις αν ο άλλος σου πει σκέτο;;
Ότι κι αν είπαμε αυτός είχε κοπανήσει πάνω από κάθε ποτήρι μια γενναία δόση σαντιγύ λες και του είπες να φέρει προφιτερόλ σπέσιαλ. Δεν πινόταν με τίποτα αυτό το πράγμα.
Γίδι, έλεγε και ξαναέλεγε ο Τάσος που ονειρευόταν εδώ και μέρες έναν περιποιημένο φρέντο εσπρέσσο.
Τα καφεδάκια είπε να τα πληρώσει ο Γιώργος για να μας κεράσει που τον γλυτώσαμε από τα flixbus με τις συνεχείς στάσεις , τον ευχαριστήσαμε αλλά ως καλοί άνθρωποι που είμαστε του θυμίσαμε ότι ΑΥΤΟΣ έχει μισθό Ελβετίας και το κέρασμα μετράει μόνο αν θέλει να κεράσει ας πούμε κολατσιό στη Ζυρίχη με θέα τη λίμνη. Ξερόβηξε και έκανε τον αδιάφορο, η ώρα όμως περνούσε και ξαναμπήκαμε στο τουρ.

Πριν φύγουμε από την πόλη, καθότι ένθερμοι φίλαθλοι οφείλαμε μια στάση-προσκύνημα στο σπίτι του αδικοχαμένου Ντράζεν. Στο δρόμο μας ήταν άλλωστε.

Έξω από το παλιό του σπίτι υπάρχει η τοιχογραφία του, το καλάθι στο οποίο πέρασε άπειρες ώρες ως παιδί και το πρώτο του αυτοκίνητο.

301178037_768799047600267_3607161518989732820_n.jpg



Λίγο πιο κάτω το Drazen Petrovic Memorial , μια παιδική χαρά φιαγμένη στη μνήμη του και μπροστά το άγαλμα του Ντράζεν, ένα παιδάκι κάπως λυπημένο με μια μπάλα στα πόδια του.
Ανατρίχιασα λίγο...
20220804_141013.jpg



Ο Τάσος με πείραζε -θυμήθηκα που το Μάρτη όταν ήμουν στο Ζάγκρεμπ έτρεχα πρωί πρωί και με χιόνι στο μουσείο που βρίσκεται εκεί. "Ούτε δικός σου άνθρωπος μου λέει να ήταν" δεν άφησες μεμόριαλ για μεμόριαλ του Πέτροβιτς.... χαχαχαχα ένα δίκιο το είχε. Αλλά αφού βρέθηκα και στα δύο μέρη να μην πήγαινα;
Η πλάκα είναι πως όποτε παίζαμε με την Εθνική τους τότε, μας διέλυε αλύπητα και τα γαμοσταυρίδια έπεφταν βροχή...Αλλά τι να πεις...αθληταράς ήταν ο τύπος και καλά κάνουν και τον δοξάζουν στη πατρίδα του-και όπου αλλού.

Πήραμε το δρόμο για Ζαντάρ ψάχνοντας καθ'οδόν μια καλή παραλία να κάνουμε μια βουτιά μια και αυτή ήταν η τελευταία μέρα κοντά στις ακτές από την επόμενη μπαίναμε στην ενδοχώρα και ξεκινούσε σιγά σιγά η μεγάλη κατάβαση.
Φάγαμε πάλι μια φρίκη με το ιντερνέτ και τις παραλίες. Αυτές που έλεγαν σαν τις καλύτερες στην περιοχή όταν επιχειρήσαμε να τις προσεγγίσουμε διαπιστώσαμε πως ήταν απροσπέλαστες αφού ήταν προσβάσιμες μόνο μέσα από ξενοδοχεία ή κάμπιγκ.
'Ολη η περιοχή είχε μπάρες και το πάρκιγκ ήταν με ελεγχόμενη στάθμευση!
Που είσαι ρε Επανωμή και Ηράκλεια με τα τσάμπα σου;;;

Γυρίσαμε πίσω και πιάσαμε τον παραλιακό ψάχνοντας μια εναλλακτική. Βλέποντας και κάνοντας βγήκαμε σε μια ανοιχτή παραλία με κάτι σκόρπια μπητς μπαρ και καντίνες.
Πιάσαμε μια γωνιά και βουτήξαμε...Τα νερά ήταν καθαρά αλλά η πέτρα ήταν τύπου κροκάλα και κοτρώνα! Εγώ είχα παπουτσάκια θαλάσσης μαζί μου και ήταν οκ, οι άλλοι έφαγαν τα πόδια τους.
Η καντίνα όμως ήταν σούπερ, ήπιαμε κρύες μπυρίτσες και στο μεταξύ είχαμε δέσει ως παρέα μια χαρά και χαβαλεδιάζαμε ανελέητα.

Σύντομα φτάσαμε και στο Ζαντάρ, στη φάση αυτή μετά τόσες μέρες από διαρκείς εναλλαγές και χιλιόμετρα είχαμε πάθει ένα σύνδρομο τύπου που διάολο βρίσκομαι τώρα....Ζαντάρ είμαστε παιδιά σωστά ε;;; :oops:

Η πρώτη εντύπωση ήταν θετική, πιο συμμαζεμένο ως πόλη το Ζαντάρ και αρκετά πιο καλαίσθητα κτίρια.
Το σπίτι μας για σήμερα ήταν ένα αχανές διαμέρισμα (το μεγαλύτερο από όσα είχαμε μείνει) με άπλετη θέα μέχρι τη θάλασσα αλλά και πάλι το ίδιο πρόβλημα.
Είχαν στρώσει όσα κρεβάτια νόμιζαν ότι είναι αρκετά δίχως να υπάρχουν πουθενά αλλού έξτρα σεντόνια. Και οι πετσέτες σώματος ήταν πάλι μικρές. 'Εστειλα μήνυμα αλλά δεν απαντούσαν . Έστειλα και στο viber για πιο άμεσα ...τίποτα. Το πόσο με εκνευρίζει αυτό δε λέγεται. Δέχομαι ότι μπορεί να υπάρχουν παραλείψεις, καθυστερήσεις κλπ. Η σωστή επικοινωνία όμως είναι must.
Μέχρι να πάρουμε τα κλειδιά εμφανιζόταν μια χαρά στα μηνύματα. Από κει και μετά σιγή ιχθύος. Φταίω εγώ ύστερα που τα χώνω στα reviews....

Έπαιζε η ομάδα μας μάλιστα εκείνο το απόγευμα με τη Μακάμπι Τελ Αβίβ στο Ισραήλ (η δική μου και του Αντώνη δηλαδή)-ο Τάσος υποστηρίζει τη Manchester United διότι κατάγεται από οικογένεια 'Αγγλων ευγενών :haha:

Νάναι καλά το στρήμιγκ, στρωθήκαμε να δούμε το πρώτο ημίχρονο και αφού πόνεσαν τα μάτια μας με αυτά που βλέπαμε, ήταν πασιφανές ότι θα πήγαινε κουβά το παιχνίδι και είπαμε ας μη χάσουμε άδικα τη βόλτα μας και το ηλιοβασίλεμα γι αυτούς τους καραγκιόζηδες.

Το οποίο ηλιοβασίλεμα στο Ζαντάρ όπως είχα διαβάσει θεωρείται από τα εντυπωσιακότερα στον κόσμο όλο! Είχα γελάσει πολύ όταν το είδα αυτό αναλογιζόμενη τα δικά μας στη Σαντορίνη και όχι μόνο...Προσωπικά ως το πιο αξέχαστο ηλιοβασίλεμα της μέχρι τώρα ζωής μου θεωρώ αυτό που αντίκρυσα πριν 2 καλοκαίρια στον 'Αη Στράτη της Λήμνου όταν ένας κατακόκκινος ήλιος βούτηξε απότομα μέσα στη θάλασσα γεμίζοντας τον ορίζοντα με απίθανα χρώματα. Μου είχαν κρεμάσει τα σαγόνια.
Αλλά λέω δε βαριέσαι ας πάμε να δούμε και αυτό να αποκτήσουμε άποψη.

Μέχρι να ετοιμαστούμε όλοι, η ώρα είχε περάσει και τρέχαμε πάλι να προλάβουμε να δούμε ότι είναι να δούμε πριν νυχτώσει.
Παρκάραμε το αυτοκίνητο σε ένα χαμηλότερο επίπεδο από όπου βρισκόμασταν και μετά με το πόδι.
Για να μπεις στην παλιά πόλη περνάς αυτή την πεζογέφυρα.
20220804_202815.jpg



Άλλη μία παλιά πόλη για τη συλλογή μας...
300671818_1024321011612747_3512856197476510947_n.jpg


20220804_203428.jpg


20220804_203523.jpg


20220804_203645.jpg


20220804_203714.jpg



και τρέξαμε κατευθείαν προς την παραλία όπου καταλήγει η παλιά πόλη σ ένα μεγάλο Π.
Μαζί με εμάς ένα τεράστιο λεφούσι τουριστών κατευθυνόταν προς το ίδιο σημείο.
Ο κόσμος τολμώ να πω ήταν αριθμητικά παρόμοιος με αυτός που βρήκαμε στο Ντουμπρόβνικ-τέτοιο νούμερο. Η δε ζέστη και υγρασία στα όρια της λιποθυμίας..

Οι πρώτες εικόνες όμως εκθαμβωτικές
20220804_202834.jpg


20220804_204822.jpg



Eκεί βρίσκονται και τα σκαλιά που είναι γνωστά ως Zadar Sea Organ.
Είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε όταν χτυπάει το κύμα να βγάζουν κάποιους τυχαίους υπόκωφους ήχους που όμως θυμίζουν έντονα μουσική....Σε συνδιασμό με τον ήλιο που έδυε ήταν πραγματικά αξιοπερίεργο το θέαμα/ήχος.

Ρίξτε μια ματιά στο βιντεάκι, ακούγονται ξεκάθαροι οι απόκοσμοι ήχοι που παράγει το νερό και φαίνεται και το ασύλληπτο πλήθος που μαζεύει το σημείο.

14 Αυγούστου 2022

'Εχω να πω πως αναμφίβολα δίχως να είναι το συγκλονιστικότερο ηλιοβασίλεμα της ζωής μου αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι πως τα βαθιά χρώματα του δειλινού μένουν στο κάδρο για πολύ περισσότερη ώρα από αυτή που προσδοκάς, ακόμη και μετά τις 10, βαθιά νύχτα πια, το πορφυρό του ουρανού ήταν ακόμη εκεί, αμετακίνητο κι εντυπωσιακό.

Ανάμεσα σε όλη αυτή την κοσμοπλημμύρα πόσο εφικτό είναι άραγε να απολαύσεις μια ήρεμη προσωπική στιγμή;
Περιφερόμουν χαζεύοντας και φωτογραφίζοντας όταν στάμπαρα πως ακριβώς στη μύτη της προβλήτας υπήρχε μια φαρδιά δέστρα-εκεί που δένουν τα πλοία τους κάβους και δεν υπήρχε ψυχή!!
Απόρησα πως ξεχάστηκε ξέμπαρκη κι έτρεξα να κατσικωθώ μακαρίζοντας την καλή μου τύχη.
Κι έτσι ξαφνικά σε μια στιγμή βρέθηκα ολομόναχη σα να εξαφανίστηκαν οι πάντες.
Κάτι σα να παρακολουθώ το ηλιοβασίλεμα στη Σαντορίνη παρέα με τον εαυτό μου και μόνο!
Στο οπτικό μου πεδίο βρίσκονταν μόνο τα φαντασμαγορικά χρώματα του ουρανού, έχοντας πλάτη το ατελείωτο πλήθος.
Απομονώθηκα, δεν τους έβλεπα, δεν τους άκουγα.
Με κατάπιε η στιγμή, αποχαυνώθηκα και χάθηκα μέσα στις αισθήσεις μου.

Θα μπορούσα αλλιώς να την πω ως μία από τις υπέρτατες στιγμές του ταξιδιού και θα ήταν όντως τέτοια αν δεν ήταν η ατμόσφαιρα τόσο αποπνικτική λόγω ζέστης και υγρασίας. Τα είπαμε αυτά, τίποτα δεν είναι ποτέ απόλυτα τέλειο.
Πρόλαβα να σκεφτώ πάντως, πως η ευτυχία μου θα ήταν όντως απόλυτη αν υπήρχε κάποιος από πίσω με μια... μάνικα να με καταβρέχει με δροσερό νερό :rolleyes:
20220804_210245.jpg



Κανένα δεκάλεπτο-τέταρτο αργότερα χτύπησε το κινητό μου και διέκοψε την πρόσκαιρη ευτυχία μου. Δεν είχα ειδοποιήσει και τα παιδιά με έψαχναν.

Έπρεπε να πάμε για φαγητό. Και απόψε θέλαμε πίτσα. Ανέλαβε ο Γιώργος να εντοπίσει την καλύτερη φυσικά πιτσαρία του Ζαντάρ μόνο που την ίδια ιδέα είχαν και κάμποσοι ακόμη οπότε ψάξαμε εναλλακτική.
Ευτυχώς σύντομα συμφώνησε η εφαρμογή του Γιώργου με το τραπέζι που βρήκαμε μπροστά μας και περιέργως φάγαμε εξαιρετικά νόστιμες πίτσες δεδομένου ότι είμασταν σε άκρως τουριστικό μέρος.

Μετά από αυτό και εφόσον ήταν το τελευταίο μας βράδυ όλοι μαζί-ο Γιωργάκης επέστρεφε στη Ζυρίχη και μεις μπαίναμε στο τελευταίο κομμάτι του ταξιδιού-συμφωνήσαμε να πάμε για ποτά.
Ο Γιώργος πρότεινε αν θέλαμε να συναντηθούμε με κάτι Ιρλανδές που είχε συνομιλήσει στο τίντερ, 2 φίλες και την κόρη της μίας που επίσης διακόπευαν στην περιοχή και του φάνηκαν ευχάριστες για παρέα.
Συμφωνήσαμε όλοι, πλάκα θα είχε να κοινωνικοποιηθούμε και περαιτέρω και μας πήγαμε να τις βρούμε σε ένα πολύ ωραίο μπαρ-ταράτσα.

Πραγματικά ήταν πολύ ευχάριστη η παρέα των κοριτσιών, μόνο που με το που ήρθαν σχεδόν, η μία κόλλησε δίπλα στον Τάσο και γω που καθόμουν ακριβώς δίπλα θέλοντας και μη την άκουγα σε λιγότερο από 20λεπτο να του εξιστορεί το στόρι της ζωής της ...τη δε φίλη την είχε πάρει μονότερμα ο Αντώνης που τόσες μέρες στόμα είχε και μιλιά δεν είχε αλλά εκείνο το βράδυ δεν έβαζε γλώσσα μέσα...και γω κοιτούσα το Γιώργο και γελούσα- α ρε άμοιρε Γιωργάκη που έφαγες το κεφάλι σου (κυριολεκτικά) για να μηνυματώνεσαι εσύ και να καβατζωθούν τελικά οι άλλοι :haha::haha:
Γελούσε και κείνος τι να κάνει, αλλά εντάξει μην τρελλαθούμε πέρα από την πλάκα βασικά κάναμε απλά παρέα. Έπιασα και γω την κουβέντα με μία από τις δύο η οποία μου περιέγραφε σε πόσο συγκλονιστική παραλία έκανε μπάνιο εκείνο το πρωί σ ένα από τα νησάκια απέναντι από το Ζαντάρ. Άνοιξε το κινητό της να μου δείξει φωτογραφίες ενώ έκανε μια χειρονομία ότι η ομορφιά της έκλεψε την καρδιά....και γω σκεφτόμουν ωχ θα φάω ήττα τώρα με αυτά που θα δω και τα χάσαμε ψάχνοντας παραλίες από το ιντερνέτ, για να μου δείξει τελικά κάτι που έμοιαζε με παραλία-αποβάθρα, τσιμεντόπλακα και πέτρες κοτρώνες αλλά τα νερά ναι ήταν καθαρά και διαυγή.
Εγώ κοιτούσα το Θερμαϊκό κι αυτή έβλεπε την Καραϊβική...
Της έδειξα φωτογραφίες από τις διακοπές μου πέρισυ στο Ιόνιο. Νερά από την Ιθάκη και το Βουτούμι στους Αντίπαξους και ....συμμαζεύτηκε :p
Από την αντίδρασή της και το τι έλεγε στη φίλη της υποθέτω μάλλον θα κλείσουν δαγκωτό Ελλάδα για την επόμενη χρονιά.

Τα κορίτσια είχαν όρεξη για ....κλαμπ μετά τα μοχίτο αλλά εμείς από κλαμπ μόνο κάτι σε κλαμπ-σάντουιτς φτάναμε και ως εκεί.
Μετά βίας είχαμε κουράγιο να φτάσουμε ως το αυτοκίνητο.
Καληνυχτιστήκαμε, τα αγόρια άλλαξαν και σόσιαλ για να έχουν να ονειρεύονται και πήραμε το δρόμο για το σπίτι.
Αυτά λοιπόν. Πιθανότατα αυτοί δεν θα ξαναέρθουν ποτέ διακοπές μαζί μου μετά (και) από αυτό, αλλά εγώ είχα προειδοποιήσει ότι εμείς εδώ τα λέμε όλα μεταξύ μας ;)


Αποχαιρετιστήκαμε και με το Γιώργο και δώσαμε ραντεβού στην Ελλάδα πια, σύντομα ελπίζω και πήγαμε για ύπνο.

Οι άλλοι δηλαδή γιατί εγώ ένιωθα ότι σκάω και μέσα στο σπίτι. Το aircondition ήταν στο καθιστικό και δεν έφτανε μέχρι το δωμάτιο που θα κοιμόμουν. Πήρα το σεντόνι μου και το έστρωσα στον καναπέ κάτω από το κλιματιστικό. Τώρα δροσιζόμουν μια χαρά αλλά ο καναπές ήταν στενός και δερμάτινος. Γλιστρούσε το σεντόνι και με ...έπαιρνε μαζί του, αγωνιζόμουν να κρατηθώ σταθερή, κοιμόμουν και ξυπνούσα ανά 20λεπτο φρίκη όλη τη νύχτα.

Την επόμενη είχαμε την απαιτητική πεζοπορία μέσα στο πάρκο των λιμνών Πλίτβιτσε-εγώ ήμουν αυτή που επέμενα να μπουν οι λίμνες στο πρόγραμμα, γι αυτό φτάσαμε και τόσο ψηλά στην Κροατία και τώρα δεν είχα ιδέα πως θα το πάλευα....

 
Last edited:

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
1η μέρα Οχρίδα (Πόγραδετς), Ομορφιά που συμφέρει!

Ξεκινήσαμε Παρασκευή μεσημέρι μόλις σχόλασα με πρώτο στόχο μικρό, μόλις 278 χιλιόμετρα μέχρι τη λίμνη Οχρίδα την οποία δεν έχω δει ποτέ ούτε από τη Σκοπιανή πλευρά και σκεφτήκαμε (ορθά) πως βόλευε ως πρώτη στάση για την μισή πρώτη μας μέρα.

Περάσαμε τα σύνορα από την Κρυσταλλοπηγή πανεύκολα και πατήσαμε έδαφος Αλβανίας.

Κλείσαμε και τα δεδομένα στα κινητά και πλέον πηγαίναμε με τους κατεβασμένους χάρτες. Είχα φορτώσει το maps.me για όλες τις χώρες αλλά στην πορεία το offline google maps αποδείχτηκε πιο εύχρηστο/εξυπηρετικό.

Το σκηνικό γύρω μας άλλαξε άρδην. Οι δρόμοι επαρχιακοί μεν αλλά σχετικά καλοί και χωρίς (ακόμη) ιδιαίτερη κίνηση. Ο δρόμος διέσχιζε μικρά χωριά και μαζί με τα όρια ταχύτητας που αναγκαστικά τηρούσαμε ευλαβικά ακολουθώντας τις συμβουλές που λάβαμε εδώ και αλλού, τα χιλιόμετρα «έβγαιναν» αργά.

Αυτό που τραβούσε ξανά και ξανά την προσοχή μας ήταν τα …ανεκδιήγητα κτίρια!

Ένα κεφάλαιο από μόνο του θα μπορούσα να αφιερώσω στο πόσο πόνεσαν τα μάτια μας από αυτά που είδαμε διασχίζοντας τη γείτονα χώρα.

Και πραγματικά κρίμα που δεν έχω τις αντίστοιχες φωτογραφίες να μοιραστώ τις εικόνες αλλά ήταν πρακτικά αδύνατο να έχω όχι καλές-ούτε καν αποδεκτές λήψεις μέσα από ένα όχημα εν κινήσει και χίλια μύρια εμπόδια μπροστά από τον φωτογραφικό στόχο.

Με λίγα όσο μπορώ πιο παραστατικά λόγια, αρκετά (αν όχι πολλά) σπίτια θα μπορούσαν άνετα να συγκριθούν με την κουζίνα fusion. Ξέρετε…αυτή που παντρεύει πολλές διαφορετικές κουζίνες του κόσμου και γεύσεις σ ένα πιάτο.

Ε κάπως έτσι κ οι Αλβανοί πήραν πρωτοβουλία και πάντρεψαν τις αρχιτεκτονικές-λίγο μπαρόκ από δω, λίγο νεοκλασικό από κει, με μια πρέζα μεταμοντερνισμού με κυρίαρχο πάντως στοιχείο το γνωστό μπαλκονίσιο κολωνάκι. Πολύ κολωνάκι όμως.

Δεν έμεινε σπίτι για σπίτι χωρίς τέτοιο. Οι άνθρωποι λέμε τα βάζουν παντού! Σχολιάζαμε πως λογικά απορροφούν όλη την δική μας εγχώρια παραγωγή, στοίχημα πως αν κάτι εξάγουμε στην Αλβανία δεν είναι άλλο από....κολωνάκια :p

‘Οσο προχωρούσαμε στα ενδότερα της χώρας τόσο τα αρχιτεκτονικά μαργαριτάρια μας άφηναν ολοένα και πιο άφωνους.

Το αποκορύφωμα ήταν όταν κάποια στιγμή είδα σπίτι με κεραμίδι (και κολωνάκι εννοείται στην περίμετρο του μπαλκονιού) επάνω στο οποίο δέσποζαν περήφανα κάτι τεραστίων διαστάσεων αγάλματα στις τέσσερις γωνίες της σκεπής!

Το χάζευα άφωνη από την έκπληξη, ενώ λίγο παρακάτω στην επόμενη γωνία είδαμε μια μάντρα που πουλούσε τέτοια ευφάνταστα αγάλματα. Ε λογικό ήταν δίπλα ήταν η μάντρα, να μη βάλει μερικά αγάλματα να στολίσει τη σκεπή; Δίκιο είχε ο άνθρωπος :oops:

Για να λέμε όμως όλη την αλήθεια, γεγονός είναι πως τα σπίτια τους ήταν επιμελώς περιποιημένα, με λουλούδια και φυτά, δεν έδειχναν παρατημένα και ανοικοκύρευτα.

Πρώτη στάση Κορυτσά η οποία μας εξέπληξε ευχάριστα
20220729_164611.jpg

20220729_170718.jpg

Κεντρικός Πεζόδρομος με καφετερίες κλπ
20220729_165327.jpg

20220729_165608.jpg


Νάμαι κ γω! Στον Ορθόδοξο Καθεδρικό της πόλης.
20220729_165422.jpg


Και ξανά στο δρόμο.
Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο Tushemisht ένα μικρό χωριό δίπλα στο Πόγραδετς όπου είχα κλείσει τη διανυκτέρευσή μας.
Δε συνηθίζω να ανεβάζω καταλύμματα αλλά αυτό αξίζει ειδική αναφορά.
Είχα ενθουσιαστεί ήδη από την πρώτη φορά που το είδα στο booking, ένα σπίτι 250 ετών με 2 δωμάτια χτισμένο πάνω από ένα ρυάκι και μια πηγή η οποία αναβλύζει κάτω από το δάπεδο του σπιτιού το οποίο είναι διάφανο!
Από κοντά ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακό
20220729_182231.jpg

20220729_181541.jpg



Το δε βράδυ άναβες το φως στο δάπεδο κι ήταν ακόμη πιο ειδυλλιακό. Κρίμα που δεν ήμουν σε ρομαντική φάση αλλά τι να γίνει έτσι είναι η ζωή.
20220729_220643.jpg


Κι όλο αυτό με 43 ευρώ το βράδυ :xalara:

Βγήκαμε βόλτα στο χωριουδάκι με κατεύθυνση προς τη λίμνη. Παντού μικρά ποταμάκια και λιμνούλες, κουκλάκι ζωγραφιστό!
20220729_183305.jpg
20220729_193434.jpg


Φάγαμε και τα κρεατικά μας εδώ, ήπιαμε και τις κρασάρες μας να χαλαρώσουμε
20220729_193705.jpg

τώρα που την ξαναβλέπω τη φωτό, κι αυτοί που φαίνονται 3 είναι αλλά από άλλο γκρουπ.

Η δε λίμνη έμοιαζε με θάλασσα τόσο λόγω μεγέθους όσο και διαύγειας. Είχε και κανονική αμμουδερή παραλία!
20220730_083600.jpg

'Οχι δείτε διαύγεια.
20220730_085138.jpg

4 ευρώ το σετ οι ξαπλώστρες! μακάρι να είχαμε περισσότερο χρόνο να περάσουμε μισή μέρα εκεί.
20220730_085142.jpg
20220729_194400.jpg


Και χρησιμοποιείς άνετα παντού το ευρώ. Μια γρήγορα μετατροπή και όλα γίνονται εύκολα και γρήγορα. Καλό είναι να υπάρχουν πολλά ψιλά, 10ρικα, 20ρικα για να μην χρειάζεται να περιμένετε ρέστα που είναι αμφίβολο σε πιο νόμισμα θα τα επιστρέψουν.

Το Πόγραδετς μεγάλο και πολύ τουριστικό, μου θύμισε λίγο τα Νέα Πλάγια στο δρόμο για Χαλκιδική. Καλά κάναμε και κλείσαμε στο χωριουδάκι παραδίπλα.

Η Εκκίνηση είχε λοιπόν δοθεί πανηγυρικά. Η παρέα ήταν φουλ ευδιάθετη, με ενέργεια και έτοιμοι όλοι αδημονούσαμε για την επόμενη μέρα που μας έμενε το υπόλοιπο της Αλβανίας πριν περάσουμε τα σύνορα για Μαυροβούνιο.

'Οπου όμως μας περίμεναν λίγο πιο ....καλτ καταστάσεις.
 

Attachments

EviTan

Member
Μηνύματα
433
Likes
3.022
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα
Πανηγυρική εκκίνηση όπως την περιγράφεις, όντως!! Το δωμάτιο εντυπωσιακό!!!!!
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
2η μέρα Αλβανία- Ulcinj Μαυροβούνιο η μέρα που ντράπηκε και το ίδιο το μπινελίκι


Βάλαμε πλώρη για Τίρανα έχοντας πρόθεση να κάνουμε μια σύντομη στάση και στο ιστορικό Ελμπασάν και κάπου εκεί σιγά σιγά αρχίσαμε να γνωρισζόμαστε με την hard core εκδοχή της αλβανικής οδήγησης.
Ο,τι νάναι έκαναν. Αντικανονικές προσπεράσεις, σε διπλή γραμμή, τυφλές, επάνω σε στροφή και γενικά βασίλευε η οδική αναρχία.
Εν τω μεταξύ δύσκολα διέκρινες αυτοκίνητο αξίας κάτω των 30,000 ευρώ στο δρόμο. Παίζει να είμασταν και οι μόνοι που ταξιδεύαμε με κουβά (yaris hybrid ήταν το κουβαδάκι μας αλλά τι να λέει μπροστά στα θηρία bwv suv των 2000 κυβικών και βάλε...)
Τι κι αν σιχτίριζε προς πάσα κατεύθυνση ο Τάσος που οδηγούσε....η κατάσταση ολοένα και χειροτέρευε.

Το Ελμπασάν ήταν τόσο παρατημένο-αδιάφορο-κατάθλιψη που απλά το διασχίσαμε χωρίς στάση και χωρίς καν να βγάλουμε μία φωτογραφία.
Λίγο πριν φτάσουμε στα Τίρανα ο δρόμος επιτέλους έγινε αυτοκινητόδρομος και χαμογέλασε λιγάκι το ταλαίπωρο χειλάκι μας.
Στα Τίρανα έβραζε ο τόπος, ευτυχώς παρκάραμε σχετικά εύκολα κεντρικά και κάναμε μια μικρή βόλτα στο κέντρο της πόλης
20220730_110713.jpg
20220730_114418.jpg
20220730_114444.jpg
20220730_114428.jpg

20220730_115055.jpg

Σκεντερμπέης
20220730_114521.jpg


Δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο, ωστόσο μου φάνηκε πιο ευρωπαικό από ότι το περίμενα.

Εϊχαμε σκάσει απο τη ζέστη και καθίσαμε σε μια πολύ μοδάτη καφετερία να πιούμε μια κρύα μπύρα σαν αυτές που ανεβάζει ο @psilos3 .
3 peroni και 3 σάντουιτς για να τσιμμπολογήσουμε μόλις 9 ευρώ....Μας έδωσαν και δεδομένα και χώσαμε τα μούτρα μας ο καθένας στο κινητό του βγάζοντας το πρώτο στερητικό....αρκετά μιλήσαμε μεταξύ μας ας δούμε λίγο τι κάνουν και οι υπόλοιποι φίλοι μας :bleh:
Και είχαν στο καφέ αυτά τα ψεκαστήρια που ψεκάζουν κρύο ατμό και δροσίζεσαι-τα έχω δει στο εξωτερικό αλλά όχι στην Ελλάδα....μπορεί και να υπάρχουν και να μην έτυχε, ωραίο κόλπο πάντως.

Μετά τα Τίρανα μας περίμενε το χειρότερο κομμάτι....Το google maps έδειχνε πως για τα 130 χιλιόμετρα που υπολείπονταν μέχρι το Ulcinj απαιτούνταν σχεδόν 4 ώρες :oops:
Βάζαμε στοίχημα αν ο δρόμος θα ήταν στενός με στροφές, αν θα είχε υπερβολική κίνηση ή απλά το app έπεφτε έξω.
Αλίμονο ! Ο γούγλης δεν κάνει ποτέ λάθος....
Με το που άφηνες τα Τίρανα σε περίμενε το μεγάλο φρακάρισμα.
ΟΙ δρόμοι στενοί και η κίνηση αφόρητη. Ο οποίος εθνικός δρόμος αναγκαστικά περνούσε μέσα από το αεροδρόμιο της πόλης. Φαίνεται πως η έννοια δρόμος περιφερειακός είναι παντελώς άγνωστη στα αλβανά. Μαζί βέβαια και η έννοια της ασφαλούς οδήγησης (της ποιάς;;;))
Παρότι τα αστυνομικά μπλόκα ήταν συνεχή και τα εκκλησάκια στα σημεία των ατυχημάτων ακόμα περισσότερα σε βαθμό που ξεφύτρωνε ένα κυριολεκτικά κάθε 20 μέτρα....αυτοί το χαβά τους.
Απλά έμπαιναν στο αντίθετο ρέυμα κι όποιον πάρει ο χάρος... Γιούριααα!!
Κι όταν δεν έκαναν αυτό απλά ξαφνικά άλλαζαν κατεύθυνση, Εννοείται χωρίς φλας....για τέτοια είμαστε τώρα; πολυτέλειες!
Η απλά ξαφνικά έβγαιναν χωρίς καμία προειδοποίηση από κάποιο στενό και χώνονταν μπροστά σου. Άρχοντες λέμε!!
Κι αφού είδαμε το Χριστό φαντάρο καμιά δεκαριά φορές ενώ ο Τάσος έκανε ότι ελιγμό ήταν δυνατό για να κρατηθούμε εντός πορείας και ει δυνατό σε ....One piece...πόσο ν αντέξει ο άνθρωπος απασφάλισε και άρχισε να μπινελικώνει προς όλες τις κατευθύνσεις.
Αφού περίλαβε όσους έβγαιναν αντικανονικά από αριστερά, στόλισε και όσους πετάγονταν αυθαίρετα, όσους ξαφνικά έστριβαν δίχως φλας, αλλά και κάποιους ξεχασμένους που πήγαιναν με 40 στη μέση του δρόμου εμποδίζοντας το σύμπαν ολόκληρο ενώ οι ίδιοι συνέχιζαν ατάραχοι σταθερά την πορεία του ωσάν να είχαν βγει βαρκάδα στη λιακάδα.
Κι αφού λοιπόν έβρισε με ότι πιο ευφάνταστο μπινελίκι ανέσυρε πρόχειρα εκείνη την ώρα από το μυαλό του, έβρισε, έβρισε έβρισε....τους Αλβανούς τους ίδιους, τις μάνες τους και τους πατεράδες τους, τις θειές τους όπως και σύσσωμο το σόι τους, σειρά είχαν οι δρόμοι, τα θεία αλλά και τα άθεα, όπως και η Κυβέρνηση και τελικά δεν την γλύτωσε ούτε ο καημένος ο Ian Anderson των Jethro Tull που έπαιζε εκείνη την ώρα στο ηχοσύστημα....άει !@$%@@^& και συ ρε Αντερσον με το φλάουτό σου ,πάρτο κ βάλτο στον @@#$&&%@@ εκεί που ξέρεις τέλος πάντων. :haha::haha:
Γεια σου ρε Τασούλη με τα ωραία σου!

Και κάποια στιγμή φτάσαμε στη λίμνη Σκόδρα και είπαμε να βγούμε από το αυτοκίνητο και να ηρεμήσουμε....
20220730_154238.jpg
20220730_154250.jpg


Μάλλον κάποιο αρχιτεκτονικό κακούργημα ετοιμάζουν εκεί....
20220730_154300.jpg


Ουδεμία σχέση είχε πάντως η Σκόδρα με την Οχρίδα, τουλάχιστον στο σημείο που βρεθήκαμε εμείς ήταν σκέτος βούρκος.

Παρακάτω μας περίμενε μια από τα ίδια. Μέχρι τα σύνορα με το Μαυροβούνιο οι Αλβανοί οδηγοί παρέδιδαν σεμινάρια επικίνδυνης οδήγησης και μεις υπολογίζαμε τις πιθανότητες επιβίωσής τους αλλά και το πως θα καταφέρουμε να σώσουμε και οι ίδιοι τα τομάρια μας.
Μετά από σχεδόν 4 ώρες που όντως χρειάστηκε για να περάσουμε τα σύνορα (χωρίς όμως καθυστέρηση εκεί να τα λέμε κι αυτά) , πατήσαμε έδαφος Μαυροβουνίου και νιώσαμε να να βγήκαμε από εμπόλεμη χώρα σε ασφαλή ζώνη και δεν είχαμε και μια σαμπάνια μαζί μας να το γιορτάσουμε!
Αναφωνήσαμε όμως ζήτω η ελευθερία και κοντέψαμε να βγούμε από το αμάξι και να προσκυνήσουμε τα ιερά χώματα του Μαυροβουνίου!
Αυτά για λίγο...
Δεν είχαμε ακριβώς γλυτώσει όπως νομίζαμε , είχαμε απλά περάσει από μια πίστα και προβιβαστήκαμε στην επόμενη.
Κι ενώ η κίνηση είχε όντως μειωθεί αισθητά , η οδηγική δεινότητα των Μαυροβούνιων ελάχιστα είχε να ζηλέψει από αυτή των Αλβανών.
Μετά από τη θλιβερή αυτή διαπίστωση το κατεβάζω-χριστοπαναγίες -τσιπάκι του Τάσου έκανε ρησέτ και ξεχύθηκε ασταμάτητο ενώ εμείς τον παρηγορούσαμε θυμίζοντάς του ότι σύντομα θα περάσουμε σε πιο πολιτισμένες καταστάσεις και γω σκεφτόμουν αν είχα προνοήσει για κανένα πρόχειρο ζάναξ σε περίπτωση που χειροτέρευε η κατάσταση. Για μένα :haha:

Το Ulcinj απέχει μόλις 90 χιλιόμετρα από το φιόρθ του Κότορ που ήταν ο βασικός σκοπός της επίσκεψής μας στο Μαυροβούνιο (εκτός του ότι αναγκαστικά περνάς από εκεί για να πας παραλιακώς προς την Κροατία) και επιλέξαμε να μείνουμε εκεί πρώτον για να κάνουμε ένα χαλαρό μπανάκι και να μην τεντώσουμε από τα χιλιόμετρα και δεύτερον για να έχουμε το επόμενο πρωινό ελεύθερο, ξεκούραστοι και με άνεση χρόνου να απολαύσουμε τις ομορφιές του κόλπου.

'Ελα όμως που στο Ulcinj μας περίμενε κι άλλη ταλαιπώρια.
Ο χάρτης μας πήγε εκεί που έγραφε ότι ήταν το σπίτι που κλείσαμε για να μας πουν ότι υπάρχει και δεύτερο με το ίδιο όνομα και μας έστειλαν κάπου αλλού.
Δοκίμασα το λινκ κατευθείαν μέσα από το Booking και βρεθήκαμε στη μέση του...πουθενά.
Χωρίς δεδομένα δεν είχα και πολλές επιλογές. Βρήκαμε ένα καφέ, ζητιάνεψα λίγο wifi και προσπάθησα να πάρω τηλέφωνο τον ιδιοκτήτη. Δεν απαντούσε. 'Εστειλα μήνυμα και ξαναδοκίμασα το λινκ.
Αφού φόρτωσε τη διαδρομή το πήρα με το πόδι.
Τα ίδια. Στο σημείο που έπρεπε να βρίσκεται υπήρχε μόνο ένα γιαπί. Εν το μεταξύ όλα αυτά με 35 βαθμούς και εξαντλημένοι από τα χιλιόμετρα.
'Ολοι το ίδιο χάλι είχαμε. Αποφασίσαμε να πάμε παραλία, το χαλαρό μπανάκι το είχαμε προφανώς χάσει αλλά να προλάβουμε έστω μια βουτιά να κατεβάσουμε τη θερμοκρασία μας.

Στην ήσυχη παραλία που ονειρευόμουν εγώ, υπήρχαν μπητς μπαρ τύπου παγκοσμιοποίησης, μεγαθήρια με αμέτρητες ξαπλώστρες, συν πλαστικά φουσκωτά θαλάσσια πάρκα για τους πιτσιρικάδες στο νερό. Μπλιαχ. Αλλά για την ώρα , αυτό ήταν.
Η θάλασσα εκτός από μπούζι ήταν και θολή ωστόσο η κρύα μπύρα που ήπιαμε μετά ήταν καλή και μας επανέφερε σε ανθρώπινη διάσταση.
Πήρα και wifi και την απάντηση της σπιτονοικοκυράς που μας έδινε στο σωστό στίγμα για το σπίτι.

'Οταν τελικά φτάσαμε είδαμε μια ...δεσποσύνη μέσα στην τρελή χαρά να μας λέει σόρι γκάις, εγώ το είπα στο μπούκιγκ ότι δεν είναι σωστό το στίγμα αλλά αυτοί δεν το άλλαξαν και χαχαχα.
Εν τω μεταξύ εμένα γυάλιζε το μάτι μου! 'Ασε μας κουκλίτσα μου....λες και δεν μπορούσες να στείλεις έγκαιρα ένα μήνυμα με τη σωστή τοποθεσία πριν ταλαιπωρηθεί ο κόσμος! Ε ρε κάτι μηνήσεις που έχουν να πέσουν.
Εϊπα όμως να μη χαλαστώ και τα περαιτέρω θα τα πούμε δημόσια στα reviews....και τα είπαμε ήδη. Υποθέτω δεν θα της άρεσαν πολύ.
Το λάθος λάθος αλλά και το σωστό να λέγεται, το σπιτάκι ήταν μια χαρά , καινούργιο και έλαμπε.

Μετά από λίγη ξεκούραση βγήκαμε προς το παλιό χωριό όπου ήταν το κέντρο της διασκέδασης.
Οι πληροφορίες έλεγαν πως πρόκειται για ένα γραφικό λιμανάκι με κάστρο και περιμέναμε να δούμε κάτι όμορφο.
'Οχι πως είχαμε τίποτα φοβερές προσδοκίες, κάτι ευχάριστο στο μάτι θέλαμε οι χριστιανοί κ ένα πιάτο φαγητό κάπου να καθίσουμε να ξεκουράσουμε τα ρημαγμένα μας κορμιά..
Αυτό που βρήκαμε ήταν όλη η τουριστική υποκουλτούρα της Αδριατικής...
Σκεφτείτε το Φαληράκι της Ρόδου ΜΑΖΙ με τα Μάλια της Κρήτης. Και όλο αυτό πολλαπλασιάστε το επί 100. Την πιάσατε την εικόνα;
Αν όχι να βοηθήσω λίγο....Ορδές και σμπρωξίδι στα στενά, έξαλλη πιτσιρικαρία και αλαφιασμένα 20χρονα που ξεχύθηκαν Σαββατόβραδο για να παρτάρουν δίχως αύριο, οι κοπέλες ντυμένες σαν τριτοτέταρτο μπουζούκι γέμιζαν ασφυκτικά τα ανάλογα μαγαζιά της παραλίας, τόση κακογουστιά μαζεμένη καιρό είχα να συναντήσω.
Μετά από πολλές απόπειρες ευτυχώς βρήκαμε μια πιτσαρία όπου δε γινόταν ο κακός χαμός και βάλαμε κάτι στα στομάχια μας.
Κάναμε και μια μεγάλη βόλτα μήπως και αλλάξουμε γνώμη και το συμπαθήσουμε αλλά αυτό δε συνέβη ποτέ.

20220730_214113.jpg



20220730_214243.jpg
20220730_214511.jpg

εδώ δείχνει κάπως πιο συμπαθητικό, το παραδέχομαι
20220730_214643.jpg


Ίσως να έφταιγε και η εξάντληση για τη διάθεσή μου, τα αγόρια της παρέας το είδαν πιο ανάλαφρα το θέμα....και πως να μη το δουν δηλαδή αφού τους πετάχτηκαν όξω τα μάτια χαζεύοντας τις δίμετρες Μαυροβουνιώτισσες που κυκλοφορούσαν ημίγυμνες και προκλητικές .... :cool:


'Ενα καλό της κούρασης των Roadtrips είναι πως παρότι συχνά αναρωτιόμασταν πως θα ήταν η διάταξη των δωματίων στα σπίτια που είχαμε κλείσει και κατηγορούσε ο ένας τον άλλον ότι ροχαλίζει κ ενοχλεί, εντέλει ήταν τέτοια η εξάντληση που πέφταμε ξεροί,, ούτε βόμβα ναπάλμ μας τάραζε!
Κανονείστε να με διαψεύσετε ε;;; ( στ αγόρια απευθύνομαι που έχουν υποσχεθεί να δευτερολογήσουν :p)
 

Attachments

Last edited:

paefstra

Member
Μηνύματα
13.046
Likes
41.135
Περιμενω και τη συνεχεια γιατι ξηλωσα εναν μηνα πριν ταξιδι στην ακτη της Κροατιας τον Αυγουστο απο κακη διαισθηση για τις μετακινησεις εκει και το πιθανο στιλ των πολεων, να δω αν ειχα δικιο.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Περιμενω και τη συνεχεια γιατι ξηλωσα εναν μηνα πριν ταξιδι στην ακτη της Κροατιας τον Αυγουστο απο κακη διαισθηση για τις μετακινησεις εκει και το πιθανο στιλ των πολεων, να δω αν ειχα δικιο.
όπως γνωρίζω το στυλ σου (μέσα από τις ιστορίες και τις φωτογραφίες σου) μάλλον καλά έκανες δεδομένης της εποχής αλλά περίμενε να δεις και παρακάτω είχε και αρκετά χάιλάιτς το πράγμα.
 
Last edited:

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
3η μέρα Κόλπος Κότορ και κάπου εδώ ξεκινούν τα ωραία....

Δεν ξέρω αν ήταν καλό το κλίμα ή οφειλόταν στην αδημονία του ταξιδιού πάντως κάθε πρωί το μάτι άνοιγε σχεδόν από τα χαράματα. Ούτε τζετ λάγκ να είχαμε πάθει. Ειδικά για μένα που αγαπώ ιδιαίτερα τον ύπνο, ήταν όντως αξιοσημείωτο.

Μέχρι τις 8.30 - 09.00 είμασταν ήδη στο δρόμο για να προλάβουμε την κίνηση κατά μήκος της ακτής και να χαρούμε τα τοπία. Πριν βγούμε στο δρόμο αποφασίσαμε να κάνουμε μια τελευταία περατζάδα από το χωριό του Ulcinj για να το δούμε χωρίς κοσμοσυρροή.
Εγώ ήθελα απλά να φύγω...'Ομως αφού το πήραμε περιφερειακά πίσω από το πολύβουο λιμανάκι υπήρχαν όμορφα μπητς μπαρ όπως αυτό
20220731_092750.jpg


Η διαδρομή ήταν όμορφη με ελάχιστη κυκλοφορία την ώρα εκείνη και είπαμε να το απολαύσουμε για όσο θα διαρκούσε.

Πρώτη στάση Sveti Stefan-πανέμορφο
20220731_110023 (2).jpg


Μέχρι να φτάσουμε εκεί βέβαια, ξύπνησαν και οι τελευταίοι περιηγητές και το πάρτι στους δρόμους άρχισε...

Είχε και στο Μαυροβούνιο άκυρα κτίρια...
εμπορικό κέντρο; :oops:
20220731_101735 (2).jpg


και πριν καλά καλά μπούμε στην Μπούτβα άρχισαν τα όργανα...

14 Αυγούστου 2022

(αν κάποιος ξέρει να μου πει πως γίνεται να ανεβάζω τα βιντεάκια με λινκ κατευθείαν από το Ytube και όχι σαν shorts...ας μου το πει! εξάντλησα τις τεχνολογικές μου γνώσεις και το ytube ότι και να κάνω μου φορτώνει τα βιντεάκια μου σαν shorts)

Το μόνο βέβαιο ήταν ότι στο αυτοκίνητο είχαμε πολύ καλή μουσική. Για μας που αγαπάμε το ροκ βέβαια...σε κάποιους μπορεί αυτά να ακούγονται σαν άναρθρες κραυγές.
Εμείς όμως το διασκεδάζαμε απίστευτα και ακούσαμε σχεδόν όλες τις δισκογραφικές συλλογές του Τάσου, καθώς και ό,τι είχα και δεν είχα εγώ αποθηκευμένο στο δικό μου τηλέφωνο ενώ ακόμη διερωτώμαστε τι ακριβώς συνέβη με το mp3 του Αντώνη που είχε λέει φορτωμένα τα καλύτερα από τους καλύτερους αλλά όταν τα ψάξαμε αρχικά η λίστα εμφανίστηκε και ύστερα για κάποιο περίεργο λόγο εξαφανίστηκαν τα πάντα και το στικάκι εμφανιζόταν κενό.
Ακόμη αναζητούνται κορυφαίες ροκ επιτυχίες όλων των εποχών που χάθηκαν ύποπτα μεταξύ της διαδρομής Τιράνων και Μαυροβουνίου, ο ευρών παίρνει μαζί και τον...Αντώνη που είναι ο μόνος που κατάλαβε πως λειτουργεί το mp3-αντίκα :haha:

Στο τσακίρ κέφι είμασταν λοιπόν στο αυτοκίνητο και τα βιντεάκια ήταν απλά ένα μέρος από αυτά που συνέβαιναν....δυστυχώς τα καλύτερα όπως πάντα είναι αυθόρμητα και δεν τα προλάβαινα! Γελάσαμε μέχρι δακρύων πάντως.

Η μουσική-ξαναλέω εξαιρετική εκτός από κάτι 2ωρες φλασιές του Τάσου όπου ξαφνικά το γύριζε σε ηλεκτρονική μουσική η οποία λέει είναι καλή για δρόμο...
Ροκού είμαι δεν αντιλέγω, αλλά μπορώ ν ακούσω πολλά άλλα είδη μουσικής ευχάριστα και να κάνω και κέφι ανάλογα και τη στιγμή. Αυτή την ηλεκτρονική πάλι καθόλου δεν την καταλαβαίνω.
Δεν αντιλαμβάνομαι καν πότε τελείωσε το προηγούμενο κομμάτι κ άρχισε το επόμενο, τόσο μονότονος μου φαίνεται ο ρυθμός. Η μόνη περίπτωση που μου φαίνεται καλή ιδέα να ακούσεις ηλεκτρονική μουσική είναι να βρίσκεσαι σε κλαμπ μεταμεσονύχτια και να χτυπιέσαι αφού έχεις κουμπώσει κανά δυό χαπάκια έκσταση . Ζητώ συγνώμη από τους φαν του είδους!

Και αυτά λέω γιατί κατά τ άλλα για την Μπούτβα δεν έχω να πω απολύτως τίποτα!
Η κατάσταση ήταν έως τραγική. Το μποτιλιάρισμα ατελείωτο τα δε κτίρια της παραλιακής υπερτουριστικής πόλης δυσθεώρητα. Πάνω από ώρα χρειάστηκε για να διασχίσουμε μόνο τον κεντρικό δρόμο και δεν κάναμε καν προσπάθεια να κατεβούμε προς την παραλία μην τυχόν και μπλέξουμε πάλι (που θα μπλέκαμε). Ούτως ή άλλως ήταν μια ατελείωτη αηδία.

Μόλις ξεφύγαμε από το φρακάρισμα πήγαμε ντογρού στην παραλία Jaz η οποία μας είχε προταθεί από ντόπιους αλλά την είχα και γω στα υπόψιν στις σημειώσεις μου.

Εγώ βέβαια στο ίντερνετ είχα δει κάποιες λήψεις από ψηλά με όμορφα νερά και ένδειξη ότι η παραλία είναι ανοργάνωτη. Το άλλο με τον Τοτό....

Το βασίλειο της ξαπλώστρας ήταν και κει...μπόνους το τεράστιο φουσκωτό θαλασσοπάρκο συνοδευόμενο από το ανάλογο παιδομάνι και τις στριγγλιές τους. Μούρλια!
Αυτό ήταν όμως και με αυτό θα πορευόμασταν. Παρότι Κυριακή μεσημέρι καβατζώσαμε εύκολα από μία ξαπλώστρα στη σκιά, παραγγείλαμε τις μπύρες μας και ρίξαμε και από έναν λυτρωτικό μεσημεριανό υπνάκο.
Τα νερά καλύτερα από την προηγούμενη παραλία, αλλά ακόμη πολύ μακριά από τα δικά μας δεδομένα και βέβαια κρύα, όχι κρύα να μην μπορείς να μπεις με τίποτα αλλά σίγουρα το σκεφτόσουν αρκετά πριν βουτήξεις. Σε ξυπνούσαν με τη μία πάντως!

'Οταν κάποτε ξεκουνηθήκαμε βρήκαμε εύκολα το σπιτάκι που είχαμε κλείσει για τη βραδιά εκείνη και ενθουσιαστήκαμε.
Ήταν ένα χωριατόσπιτο στην άκρη ενός δρόμου και είχαμε βεράντα και αυλή με αυτή τη θέα στο κόλπο του Κότορ
20220731_150247 (2).jpg


Ντουζάκι, καφεδάκι κ λίγο αραλίκι πριν βγούμε για να ανακαλύψουμε την παλιά πόλη του Κότορ.

Τελικά ήταν αργά το απόγευμα όταν άρον άρον αφήσαμε το αυτοκίνητο σε ιδιωτικό πάρκιγκ στη μαρίνα και τρέχαμε σαν τρελοί να προλάβουμε να ανέβουμε ψηλά στο χωριό ώστε να έχουμε κάποιες λήψεις πριν πέσει ο ήλιος.
1300 σκαλοπάτια είναι η διαδρομή ως την κορυφή και ξεκινήσαμε φιλόδοξα αλλά όσοι κατέβαιναν μας προειδοποιούσαν ότι είναι απάλευτο κυρίως λόγω ζέστης.
Βάλαμε στόχο το εκκλησάκι που βρίσκεται στο μέσο περίπου της διαδρομής και με το που πήραμε σταθερό ρυθμό στο ανέβασμα...τσουπ γκισέ και μπάρα, αν δεν πλερώσεις δεν πας πουθενά.
Να αυτά δεν μπορώ :rolleyes:

Δηλαδή εμ θα σε βγει η Παναγία να σκαρφαλώσεις τα γκρέμνια τους, εμ θα τους πληρώσεις από πάνω; και λες άντε να είναι 2-3 ευρώ έτσι προς χάριν διατήρησης του τοπίου ,πάει στο καλό.
8 ευρώ χρέωναν οι αλητήριοι!!!!

και φυσικά διαμαρτύρονταν οι πάντες αλλά αν θέλεις κάνε και αλλιώς. Εσείς εκεί του Μαυροβουνίου ακούτε μήπως; Να μας τον πιάσετε, δεν είπαμε, φουλ τουριστική σαιζόν σας κουβαληθήκαμε καλά να πάθουμε θα το υποστούμε. Αλλά πιάστε μας με στυλ, με κλας ρε παιδί μου. Πουλήστε μας κάτι...Να σας τα σκάσουμε και να το φχαριστηθούμε.
Με αέρα κοπανιστό όμως δεν....Περιέργως ο Τάσος ήταν όμως ήρεμος και δίχως να βρίζει...φαίνεται μόνο πάνω στις 4 ρόδες ενεργοποιείται το σχετικό μπουτόν :shock:

Τελικά και τα πλερώσαμε και σκαρφαλώσαμε υπό 32 βαθμούς και άπνοια και όταν φτάσαμε κάθιδροι, με 200 παλμούς και χωρίς ανάσα έπρεπε να στρώσω και το μαλλί μπας και βγω καμιά καλή φωτογραφία ;)

Kαλούλι ήταν δε λέω....
20220731_193739 (2).jpg


20220731_193353 (2).jpg

20220731202724_IMG_0015.JPG

20220731_192535.jpg

20220731202045_IMG_0010.JPG


Bρήκαμε κι ένα ζευγαράκι Σουηδών εκεί πάνω και προσφέρθηκα να τους βγάλω καμιά ρομαντική φωτογραφία και ρώτησαν αν είμαστε και μεις παντρεμένοι με τον Τάσο.
'Οχι ακόμη είπε εκείνος και γω λέω, I do Tasos! :haha: μπας και τον κάνω ν αρχίσει να τρέχει αλλά αυτός παρέμεινε ψύχραιμος και μου είπε "φύγε από δω μαρή μου χαλάς το πλάνο" κι εξηγήσαμε στα παιδιά ότι είμαστε παλιο-φιλαράκια και μόνο.

και αφού προλάβαμε στο τσααααακ πριν πέσει ο ήλιος κατεβήκαμε και προς τα κάτω να χαρούμε και την παλιά πόλη του χωριού.
Ο Αντώνης που δεν ήθελε να ανέβει μας περίμενε δίπλα στο γκισέ, αλλά έλα που το μονοπάτι μας κατέβασε σε διαφορετικό σημείο κ έτσι καταφέραμε να χαθούμε. Χωρίς δεδομένα στο τηλέφωνο.
Αφού ψάξαμε λίγο αριστερά- δεξιά και δεν βγάλαμε άκρη θυμηθήκαμε τι κάναμε όταν χανόμασταν πριν το 1990 και ρωτήσαμε τους ντόπιους. Απο κει μας έλεγαν μόνο που από κει πέφταμε πάλι στο ίδιο σημείο και ο Αντώνης ήταν άφαντος.
Μας βγήκε η γλώσσα απέξω από την ζέστη και την τρεχάλα αριστερά δεξιά, και τελικά πρότεινα στον Τάσο να τον βγάλουμε στο Silver Alert ....ωραία γελάσαμε αλλά τον Αντώνη δε τον βρίσκαμε!
Αποφασίσαμε να το πάμε πάλι από την αρχή....γυρίσαμε στην είσοδο του χωριού, πήραμε τον ίδιο δρόμο για την άνοδο και μαζέψαμε το μικρό Αντωνάκη που περίμενε υπομονετικά σαν το Βασιλάκη Καίλα να τον μαζέψει η οικογένειά του .

Κότορ
20220731_185939.jpg

20220731_203125.jpg

20220731_212719.jpg


20220731_213537.jpg
20220731_214316.jpg
20220731_213716 (2).jpg
20220731_215249.jpg


Ο κόσμος ήταν μετρημένος, όχι λίγος πάντως ούτε και ορδές. Το οποίο έδινε πόντους στη βραδιά και ευχαρίστως φάγαμε τα τσεβάπια μας και ήπιαμε και τις κοκτεηλάρες μας αργότερα.
Τιμές σε ευρώ και νορμάλ. Πάνω κάτω στα δικά μας δεδομένα λαμβάνοντας υπόψη ότι βρισκόμασταν στην πλέον τουριστική περιοχή της χώρας.

Επιτέλους όμως μπήκαμε για τα καλά σε μουντ διακοπών, αρχίσαμε να βλέπουμε όμορφα πράγματα και να ξεπερνάμε την κάπως αναμενόμενη ταλαιπωρία των δρόμων διασκεδάζοντας με την ψυχή μας.
Αρχικά ανησυχούσα μήπως η μία μέρα σε κάθε πόλη ήταν λίγο, πολύ λίγο. Για το Κότορ μπορώ να πω ότι δεν μας έλειψε κάτι περισσότερο. Η παλιά πόλη είναι σχετικά μικρή και την γυρνάς εύκολα σε 1-2 ωρίτσες και αν δεν έχεις μαζί μικρά παιδιά να είσαι δυσκίνητος η μία μέρα φτάνει και περισσεύει.

Το λήξαμε νωρίς για να χορτάσουμε ύπνο και να αδράξουμε την επόμενη μέρα από νωρίς αφού το πρόγραμμα είχε Κροατία και το ακριβοθώρητο highlight, το πανμέγιστο Dubrovnik.
 

Attachments

Last edited:

paefstra

Member
Μηνύματα
13.046
Likes
41.135
όπως γνωρίζω το στυλ σου (μέσα από τις ιστορίες και τιςς φωτογραφίες σου) μάλλον καλά έκανες δεδομένης της εποχής αλλά περίμενε να δεις και παρακάτω είχε και αρκετά χάιλάιτς το πράγμα.
Φιλακια απο το Μουσειο Πομπιντου με 6 ευρω. Τι λεει, ρε παιδια, 8 ευρω για τη θεα και χωρις ασανσερ (δωρεαν το πανοραμικο ασανσερ στο Λουξεμβουργο).
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Φιλακια απο το Μουσειο Πομπιντου με 6 ευρω. Τι λεει, ρε παιδια, 8 ευρω για τη θεα και χωρις ασανσερ (δωρεαν το πανοραμικο ασανσερ στο Λουξεμβουργο).
Περαστικά μας...και παρακάτω συναντήσαμε και χειρότερα. Αυτά συμβαίνουν όταν κάθε ερασιτέχνης Βαλκάνιος λαός αποκτά ξαφνικά τουριστική οντότητα!
 

dammys

Member
Μηνύματα
381
Likes
700
Όταν λες ερασιτέχνης βαλκάνιος λαός ελπίζω να συμπεριλαμβάνεις και την αφεντομουτσουνάρα μας , γιατί πραγματικά,έχω λυπηθεί πολλές φορές τους τουρίστες , που τους κουβαλούν δεξιά και αριστερά στην πατρίδα μας να δουν κοτρώνες και υποτιθέμενα αξιοθέατα και να τους νταλώνει ο ήλιος !!!

Ναι οι Δαλματικές ακτές είναι πανέμορφες και γεμάτες κόσμο , ειδικά τον Αύγουστο, αν είχαν και τη θάλασσα της Χαλκιδικής,δε θα πατούσε κανένας στην χώρα μας..Θυμάμαι μια βουτιά που κάναμε στο Νέουμ στη Βοσνία και μετά συνειδητοποιήσαμε ότι βρωμούσαμε ψαρίλα!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.063
Μέλη
38.910
Νεότερο μέλος
giota789

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom