Μπουτάν Trashi Dele

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι

Σε γοργούς ρυθμούς η μοναστηριακή ζωή εδώ, άλλος πλένει άλλος γυαλίζει τα ξύλινα πατώματα , άλλος ζωγραφίζει , άλλος γαζώνει ναι γαζώνει, σε μια μεριά της εκκλησίας έχει τοποθετηθεί μια ραπτομηχανή αν είναι η όχι singer δεν πρόλαβα να ελέγξω και ένας μοναχός με ταχύτητα που θα ζήλευε και η καλύτερη μοδίστρα γαζώνει τα τεράστια κομμάτια ύφασμα που αφήνουν στα πόδια του άλλοι μοναχοί..
Περνώντας από στενά και σκοτεινά σοκάκια βρεθήκαμε σε μια αίθουσα διδασκαλίας που μέσα γονατιστά και σκυφτά θαταν καμιά διακοσαριά μαθητές-μοναχοί που από την μισάνοιχτη πόρτα μας κούνησαν τα χέρια σε ένα μισόκρυφο χαιρετισμό, μην αρνούμενοι να ποζάρουν για ένα φωτογραφικό στιγμιότυπο..
Κατω από τη Dzong υπάρχει ένας αθλητικός χώρος για τοξοβολία, άθλημα εθνικό για τους κατοίκους της χώρας αυτής και είπαμε να παρακολουθήσουμε ένα αγώνα που αν και δεν ήμασταν γνώστες των κανόνων και τρόπου διεξαγωγής του , διασκεδάσαμε αφάνταστα.
Στη πλατεία σε ένα ξενοδοχείο εκτός από καφέ ξαναβρήκαμε τη ξεχασμένη γεύση του κρουασάν βουτύρου και ακόμη με γέμιση ανανά!!!!! Τα γέλια και τα ξεφωνητά μαζί και η ξενόφερτη φάτσα μας, έδωσαν το στίγμα μας σε μια δυτική που κάθονταν σε ένα τραπέζι έξω η οποία ήλθε στο τραπέζι μας και μας διηγήθηκε ότι τα τελευταία 6 χρόνια ζει εδώ εγκαταλείποντας τη Γαλλία , δουλεύοντας ως ξεναγός για τους Γάλλους τουρίστες που έρχονται εδώ…αλλά και που επιθυμεί να γυρίσει πίσω….
-Δεν σε λυπάμαι λέει η Μαρία, ζεις σε μια καταπληκτική χώρα κάνοντας μια πολλή ενδιαφέρουσα δουλειά , τώρα οι πατριώτες σου αν είναι δύσκολοι δεν ξέρω, αλλά αυτά είναι τα τυχερά του επαγγέλματος..
-Μαρία φαντάσου τον εαυτό σου να ξεναγείς Έλληνες.. εδώ..
Το ποτάμι με τα κρυστάλλινα παγωμένα νερά κυλά ήρεμα και αργά και δεν μπορείς να φανταστείς ότι πριν από 2 χρόνια έσπειρε τη καταστροφή παρασέρνοντας σπίτια, ζώα ανθρώπους.., τώρα στις πέτρες και στα βράχια φωλιάζουν πουλιά πολλών ειδών και χρωμάτων..
Και έτσι για να μην ξεφύγουμε λίγο από το πρόγραμμα το απόγευμα τι άλλο? Μα φυσικά επίσκεψη στο μοναστήρι Rangjung Wodsel Chholing Monastery νεοτέρας ηλικίας μόλις το 1990 με ιδρυτή τον νεότερο Guru Garub Rinpoche….Οι μοναχοί έκαναν διάλειμμα όταν φτάσαμε τριγύρναγαν στην αυλή σε φιλικά γκρουπάκια και όταν ο ήχος του γκονγκ έσκισε τη σιωπή ,μαζεύτηκαν μέσα σε μια μεγάλη αίθουσα, το ναό, κάθισαν ένας-ένας στη θέση του ενώ την ίδια ώρα κάποιοι άλλοι τους πρόσφεραν από μια κούπα αχνιστό τσάι που ήπιαν στη απόλυτη σιωπή και ευλαβικά άρχισαν να προσεύχονται συνοδευόμενοι από τη μουσική των τυμπάνων.., στιγμές κατάνυξης που δεν επιτρέπεται να αποθανατιστούν…
Στο Radi ένα μικρό χωριουδάκι στα 5 χιλιόμετρα απόσταση αλλά μέσα στη λάσπη αφού εν τω μεταξύ άνοιξαν οι ουρανοί, βρήκαμε ένα γυναικείο μοναστήρι .. Εδώ ζουν 150 μοναχές βουδίστριες με γουλί κεφάλι , ξυρισμένο , τζάμι..
-Γιατι με γουλί κεφάλι?
-Γιατι δεν πρέπει να δείχνουν επιθυμητές στους άλλους..
-Εδώ στη ερημιά ποιος τις βλέπει, πέρα από μοναχούς βουδιστές και εμείς που ξώφαλτσα σκάσαμε μύτη..
-Πρέπει δε να μάθουν να μην έχουν επιθυμίες …
- Και πως γίνεται αυτό? Με μόνο προσευχή γίνεται?
Καλά να πάθω με τις ερωτήσεις μου, επι 3 ώρες μου έψελνε ο Κάρμα στη σκεπαστή αυλή του ξενώνα μέχρι να τελειώσει η μπόρα.. Συζήτηση που παίρνει όλο και πιο δύσκολα και μπερδεμένα μονοπάτια..
Πίσω στο βουδιστικό ξενώνα της Αγγέλας μετά το φαγητό τα αγόρια μας αποχαιρετούν για μια άλλη νυχτερινή γυναικεία βολιδοσκόπηση ..
Τα κορίτσια κοιτώντας το πρόγραμμα και το χάρτη ρίχνουν μια ιδέα στο τραπέζι..Να καταργήσουμε μια από τις 3 διανυχτερεύσεις που έχουμε σε Mongar ξανά, Ura και Wandi βρίσκοντας ένα ενδιάμεσο σταθμό και κατάλυμα κερδίζοντας έτσι μια μέρα στη Paro και Thimpu..Και βεβαίως μπορεί σε εμάς να φάνηκε βολικό και εφικτό σαν σχέδιο αλλά πρέπει να ρωτήσουμε εκτός από το γραφείο και τον Νίμα τον οδηγό που θα σβερκωθει 301 χιλιόμετρα στενού κακοτράχαλου και επικίνδυνου δρόμου …ασε που θα βρούμε χιόνια στο πέρασμα..
Τα αγόρια ξύπνησαν χαρούμενα μάλλον απέδωσε η νυχτερινή εξόρμηση και εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να ζητήσουμε την αλλαγή του προγράμματος.
Και οι δυο συμφώνησαν ότι γίνεται και ο Νίμα ότι μπορεί να οδηγήσει όλα αυτά τα χιλιόμετρα και έτσι ικανοποιημένοι όλοι κατεβήκαμε στο σχολειό όπου έχουν αρχίσει οι χοροί και οι εκδηλώσεις για τα γενέθλια του βασιλιά. Ψηλά στις εξέδρες ο κόσμος ενθουσιασμένος να χειροκροτεί τις σχολικές ομάδες που μπαίνουν στο στάδιο και χαμηλά στις πρώτες θέσεις οι επίσημοι, με αυτό το γνωστό ύφος, περπάτημα , βάδισμα , κάθισμα χαιρετισμό.. παντού ίδιοι αυτοί οι επίσημοι , βγαλμένοι από το ίδιο καλούπι χαραχτήρα και συμπεριφοράς.. από σήμερα και για τρεις ημέρες όλη η χώρα θα ντυθεί στα γιορτινά, θα χορέψει θα γελάσει θα ορκιστεί αιώνια πίστη και αφοσίωση στο βασιλιά και στη βασιλεία του..
Εμείς σαν ξένοι πολίτες μπορούμε να αποχωρήσουμε από τη γιορτή , πολλά είδαμε εξ άλλου παίρνοντας το δρόμο του γυρισμού για Mongar.. κάτω από συνοδεία έντονης βροχής και κρύου που δεν λέει να κοπάσει αλλά και που δεν μας εμποδίζει από ένα απογευματινό περίπατο .
Φύγαμε στις 5 νύχτα ακόμη , η μέρα δεν είχε αρχίσει να αχνίζει ακόμη και από τα παράθυρα του αυτοκινήτου βλέπουμε τα σύννεφα να σχηματίζουν εντυπωσιακούς σχεδιασμούς και εικόνες χαϊδεύοντας τις κορυφές των βουνών… Οι μηχανές αποθανατίζουν στο φουλ μέχρι να σωθούν πάλι οι μπαταρίες.. Αρχίζουν να φαίνονται τα έλατα λες και είναι πασπαλισμένα με ζάχαρη άχνη, που παραπέμπουν αμέσως τη μνήμη μου στους κουραμπιέδες της μάνας μου…αχ και να είχα ένα τώρα !!!!!!
Αφήσαμε να μας χαϊδέψει ο καυτός ήλιος που ξεπρόβαλε και δώσαμε στο οδηγό λίγη ώρα ύπνου γιατι όπως είπαμε είναι μια σκληρή δοκιμασία η σημερινή..
Η ανάβαση μας έφερνε όλο και πιο κοντά στο χιόνι , συγκρατώ τα ουρλιαχτά μου να μην ξυπνήσω τους άλλους ,ευτυχώς ο οδηγός είναι ξύπνιος.. Σκουντώ τη Μαριετα , δεν γίνεται να χαθεί αυτή η εικόνα και ψάχνουμε να σταματήσουμε σε ασφαλές σημείο. να αγγίξουμε το κατάλευκο χιόνι των Ιμαλάϊων..
Πέρασμα Thrumshing La στα 3750 γίνεται το δικό μας μονοπάτι η δική μας ορειβατική κατάκτηση ..Ξοδέψαμε παραπάνω ώρα σε μια διασκέδαση παιδιαστικου ξεσπασματος με χιονοπολεμο ,χιονοκύλισμα χωρις να εχουμε καμμια διαθεση να εγκαταληψουμε αυτη τη κορυφη..
 

Attachments

Last edited by a moderator:

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
α ρε lullu !!! τι ποιητικός ο λογος σου..
δεν μου λές εκτός απο αυτό που κάνεις έχεις σκεφτεί και το αλλο??
 

toumpiotis

Member
Μηνύματα
892
Likes
649
Ταξίδι-Όνειρο
LENSOIS MARAHENSES
Ενδιαφέρουσα αρχή για έναν ενδιαφέρον προορισμό.
:clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap:
 
Μηνύματα
774
Likes
616
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου μακριά
Ταξίδι-Όνειρο
Λος Ρόκες
Πολύ ωραία το ξεκίνησες, προχώρησέ το να δροσιστούμε λίγο μες τον καύσωνα.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.758
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Πάντα είχα τρομερή περιέργεια γι' αυτήν την παράξενα απόμακρη και μαγευτική χώρα. Αναμένω την αφήγηση, που αν κρίνω από τις προηγούμενες θα είναι πολύ ζωντανή και γοητευτική.
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.289
Trashi Delek λοιπον για την καινουρια σου ιστορια και ρουφηξα μονοκοπανια τις εικονες απο τον προλογο,περιμενω το επομενο κομματι!!!
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
:pΕυχαριστω πολυ παιδια..ειπα να αφησω λιγο την Αιθιοπια γιατι ειναι λιγο πικρα και μου ηλθε στο νου το Μπουταν που ετσι και αλλιως ηταν μια εκδρομη χαρουμενη και απολαυστικη και κυριως αξεχαστη....:p
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Kαταπληκτικη εισαγωγη LULLU....εχεις εμπνευση!!!
Νασαι καλα που μας ταξιδευεις στις πιο σπανιες χωρες του πλανητη.
Περιμενω τη συνεχεια.:lol:
Και παντα TRASHI DELEΚ.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Το υψόμετρο των 2280 μέτρων βάρυνε τον οργανισμό μου , βάλε και τις καλοψημένες τηγανητές πατάτες του μεσημεριανού που τσίμπησα κατά τύχη από το μπουφέ ενός γαλλικού γκρουπ στο εστιατόριο στη Πάρο, (όχι το νησι μας, χτύπησαν καμπανάκι sos στη μιάμιση ώρα ανάβασης και καταμεσήμερο μη ξεχνούμε κιόλας και οσο πιο ψηλά ανέβαινα τόσο μου φαίνονταν ότι το μοναστήρι απομακρύνονταν παίζοντας μαζί μου κάποιο παιχνίδι σαν τον κρυφτό. Κάποια στιγμή βρίσκομαι σε ένα πλάτεμα που χρησιμεύει ως καφετέρια θιβετιανου στυλ και στη άκρη του βράχου έχει χτιστεί ένα τοιχίο με τοποθετημένες εν σειρά καρέκλες που πάνω τους έχουν στρώσει τους πισινούς τους απολαμβάνοντας τη θέα του μοναστηριού , το γκρουπ των γάλλων που μάλλον προσπαθούν και αυτοί να καταλαγιάσουν το χορό των τηγανητών πατατών και του μπομφιλέ…..
Αποφασίζω να θαυμάσω και εγώ το απόκρημνο, χτισμένο στη άκρη βράχου των Ιμαλάϊων μοναστήρι που ακούει στο όνομα Tiger Nest ,δηλαδή φωλιά του τίγρη , κατάστρωμα θέση διότι βεβαίως οι γάλλοι έχουν καταλάβει όλα τα καθίσματα που για να πω και του στραβού το δίκιο είχαν τοποθετηθεί για χάρη τους ,.Η Μαρία αποφασίζει μετά από τη δεκάλεπτη ξεκούραση να προχωρήσει ακολουθώντας τον Κάρμα και την Μαριέτα που ήδη ευρίσκονταν πιο μπροστά υποσχόμενη ότι δεν θα πήγαινε πολύ μακριά. Χρειάζονταν άλλη μια ώρα για να φτάσει στο Tiger βάλε άλλη μια να κατέβει ως εδω στο πλάτεμα συν μιάμιση ως τη βάση πάει νύχτωσε γιατί εδώ ο ήλιος δύει στις 5.30 …
Η θέα μου κόβει την ανάσα , μπροστά και λίγο πιο ψηλά κρέμεται το κτίσμα του 1692 από τον Shahdrung Negang, η κάπως έτσι , είναι εκτός από δύσκολα και περίεργα τα ονόματα τούτα εδώ, σαν γλωσσοδέτης ένα πράμα, ο όποιος εκτέλεσε εντολή του Guru Pinopoche.
To Tiger εκτός από μοναστήρι , χρησιμοποιήθηκε και σαν οχυρό για την άμυνα της πόλης από τις επιθέσεις των Θιβετιανων.που ήταν ο κυριότερος γείτονας εχθρός τους…
Ποιος ήταν ο Shahdrung Negang?Είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε , ίδρυσε το κράτος Μπουτάν ενώνοντας τα μέχρι τότε διασπαρμένα φέουδα στους πρόποδες των Ιμαλάϊων, ο δε Guru Pinopoche είναι αυτός που έφερε τον Βουδισμό στο Μπουτάν και ο οποιος είναι μια θεότητα με 9 διαφορετικές μορφές, δηλαδη 9 θεοι μου φαινεται εμενα,, τι μπέρδεμα και αυτό τώρα άντε να καταλάβεις ποιες είναι και να τις θυμάσαι και τι πρεσβεύει κάθε μια , που δοξάζεται εορτάζεται κάθε χρόνο σχεδόν πάντα αφού οι 9 θεότητες του εναλλάσσονται διαδοχικά…. …
Αν όχι από μόνο του το χάπι , αλλά και η ψαλμωδία πού έφτανε ως εδώ έτσι για να μην ξεφύγουμε και από τη θρησκευτική κατάνυξη, το ψυχρό αεράκι, ο ήχος του νερού που πέφτει από τον καταρράκτη που δεν είναι στο οπτικό μου πεδίο, συντελούν στο να μειωθούν σφύξεις και πονοκέφαλος.
Ηρεμία, γαλήνη αλλα και κρύο που έρχεται μαζι με το σκοτάδι ενώ δεν υπάρχει σημείο ζωής από τις φιλενάδες μου..
-Μαμ.. πρέπει να αρχίσετε να κατεβαίνετε .. μου λέει ο μαγαζάτορας. Σε λιγο θα είναι σκοτάδι , θα ενημερώσω εγω τους φίλους σας αν περάσουν από εδώ ότι φυγατε..
Μου φάνηκε μια σωστή απόφαση, δεν είχα και φακό μαζί μου , μην τσακιστώ και στα βράχια , ενώ οι άλλοι είναι 3 παρέα, είναι και ο Κάρμα που ως σωστός, ευλαβής βουδιστής θάχει και τα θεία τυχερά του σκέφτηκα , οπότε πήρα το δρόμο του γυρισμού συνοδευόμενη από το σκύλο της καφετέριας …λες και κάποιος του είχε δώσει πιστές οδηγίες για ασφαλή παρακολούθηση και παράδοση. .Εδω να σας πω ότι υπάρχουν πολλά μα πάρα πολλά σκυλιά και εγω μα τη αλήθεια ένα φόβο για αυτά τον έχω , απωθημένο νεανικών δαγκωμάτων και διαμαχών ,αλλά αυτή τη στιγμή μου φαίνεται ο καλύτερος και πιστότερος φίλος και σύντροφος.
Κατέβηκα σε χρόνο ρεκόρ, άσε που έχω και αυξημένες ταχύτητες στη κατηφόρα αλλά δυσκολεύτηκα με τη νοηματική να εξηγήσω στον οδηγό που δεν ήξερε γκρι αγγλικά, το γιατί είμαι μόνη και που εξαφανίστηκαν οι άλλοι.
Ώσπου να συνεννοηθώ νάσου και καταφτάνει μέσα σε ένα σύννεφο σκόνης και τρεχάλας ο Κάρμα φανερά αγχωμένος ζητώντας συγνώμη υποκλινόμενος , κίνηση που επιβάλει η θρησκεία τους αλλά εμένα με ενοχλεί αφάνταστα, φοβούμενος φαντάζομαι μην ακούσει τον εξάψαλμο από την ευρωπαία τουρίστρια , φόβο που σαφέστατα του φύτεψαν τα καλόβουλα σχόλια των φιλενάδων μου, περι του σκληρού χαρακτήρα μου….σαν να τις ακούω τώρα.., πράγμα που επιβεβαιώθηκε μόλις έσκασαν μύτη και γούρλωσαν τα μάτια από έκπληξη αντικρίζοντας τη δική μου γαλήνια όψη….
.. Βρε καλέ τόσο λίγο σου πήρε να αλλαξοπιστήσεις? Λένε οι καλοχαρες…
Ναι βρε.. είδες???? Δεν τα πήγαινα καλά με το δικο μας Θεό και είπα να αλλάξω να δω χαΐρι..
Πάρτε και σοκολάτες για την υπογλυκαιμία τωρα , σκατοψυχες….λεω εγω..
Να ,,τωρα σε αναγνωρίζουμε λένε , μασουλώντας τα γλυκάκια.. Ήρεμος και ο οδηγός με τον Κάρμα αφου δεν έγινε τιποτα το σοβαρό, πήραμε το δρόμο του γυρισμού για το THIMPU ..τη πρωτεύουσα…
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.855
Μέλη
38.904
Νεότερο μέλος
pstrougaris@yahoo

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom