Μπουτάν Trashi Dele

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι

..Τετράωρο έκλεινε και η ανηφόρα δεν έλεγε να τελειώσει…Επιτέλους διακρίνω μια άπλα και σταματώ υποχρεωτικά να πάρω βαθιά ανάσα.., οι δεσποινίδες άφαντος!!! , λες και τους έβαλαν νέφτι…Σηκώνω το βλέμμα και βλέπω το Κάρμα να με περιμένει πιο πάνω, βεβαιώνοντας με ότι σε λίγο αρχίζει η κατηφόρα…
ΑΑΑΑ ρε γλέντιαααααα σκεφτομαι …
Από τη κορυφή του λόφου βλέπουμε τη κοιλάδα Samtengang να απλώνεται κάτω και ένα ποτάμι να διασχίζει τα χωράφια και τα σπίτια που είναι χτισμένα στο κέντρο της κοιλάδας αυτής…Εδώ λέει υπάρχουν περιοχές που ο κόσμος χτίζει τα σπίτια η σε κοιλάδα η σε κορυφές και αυτό έχει να κάνει όχι μόνο με το ποια φυλή κατοικεί , αλλά το είδος της καλλιέργειας , το έδαφος και γενικά οι καιρικές συνθήκες.
Ένα πολύ παλιό διώροφο μοναστήρι το Dangkega βρέθηκε στο δρόμο μας, τόσο παλιό και ερειπωμένο με τρύπια πατώματα και μισογκρεμισμένους τοίχους που σε κάθε βήμα μας θαρρείς που θα σωριάζονταν αλλά όμως κατοικείται από μοναχούς και μικρούς βουδιστές φοιτητές.
Το να γίνει βουδιστής φοιτητής ένα αγόρι είναι εύκολο αλλά και μια λύση για τους φτωχούς γονείς, αφού το παιδί τους από ηλικία 2-3 χρόνων μπορεί εγκαταλείποντας την οικογένεια να εγκλειστεί σε μοναστήρι για 5 χρόνια , να υπηρετεί το Βούδα και τους γηραιότερους μοναχούς, σπουδάζοντας και συγχρόνως μαθαίνοντας ανάγνωση και γραφή….αν μετά από την πενταετή αυτή μοναχική ζωή που κάποτε ‘ήταν και υποχρεωτική, ο νέος ανακαλύψει ότι έχει έφεση για ασκητισμό μπορεί να παραμείνει στο ίδιο η σε άλλο μοναστήρι ισοβίως…….Η εξασφάλιση του προς τα ζην γίνεται η με δωρεές , προσφορές από τους πιστούς, αλλά και ζητιανεύοντας λίγο ρύζι και τροφή που ποτέ κανείς δεν αρνείται, γιατι λέει είναι σαν να αρνούνται φαγητό στο ίδιο το Βούδα πράγμα αδιανόητο για ένα ευσεβή πιστό…
Πήρα την εκδίκηση μου με το που άρχισε η κατηφόρα που ως γνωστόν είναι το δυνατό μου σημείο.. και δώστου κατρακύλα μέσα από χωράφια, τάφρους ερημόσπιτα, φτάνω στο ποτάμι όπου οι βοηθοί έστηνα τις σκηνές. Με το που με βλέπει ο μάγειρας έκπληκτος λέει.. α εσύ εισαι? εσύ πρώτη?
Ναι εγώ.., γιατί άλλον περίμενες??
Χαμογελά εκείνος και κοιτά πέρα μπας και διακρίνει το πυροβολικό της πεζοπορίας αλλά που…εκείνες άφαντες…
Κατεβαίνω στο ποτάμι να διώξω από πάνω μου τη σκόνη και τον ιδρώτα παρά τις φωνές των οδηγών ότι υπάρχουν φίδια.. Οπλίζομαι με μια μαγκούρα και χτυπώντας δυνατά με το ένα χέρι το νερό για να απομακρύνω τα φίδια, εφεύρεση στιγμιαία και ίσως μη ενδεδειγμένη , βουτώ με τα ρούχα και γεύομαι το πιο δροσιστικό και τονωτικό μπάνιο από τότε που ήλθαμε εδώ…Καθαρή, λουσμένη και αλλαγμένη ανέβηκα πάλι στο χωράφι και ανακαλύπτω ότι έχουν αρχίσει να μετακομίζουν τις σκηνές αλλού γιατι πολλά φίδια εμφανίστηκαν και δολοφονήθηκαν κάμποσα επίσης. Με τα κατσαρολικα και καλάθια στα χέρια συμμετείχα στη μετακόμιση διεκδικώντας ένα ζεστό καφέ πριν το τελικό στήσιμο της τέντας κουζίνας.. Άρχισε το στήσιμο των σκηνών και της σκηνής τουαλέτας που θέλει μια πιο προσεγμένη ας την πούμε αρχιτεκτονική….
Είχαμε ανάψει και τη φωτιά κλέβοντας και ξερά ξυλάκια από το φραχτη για προσάναμμα, όταν έσκασαν μύτη οι κοπέλες με την Σόναμ που καθυστέρησαν πάρα μα πάρα πολύ αφού είχαν ακολουθήσει το ακριβές μονοπάτι…..
Σήμερα ο μάγειρας έδωσε ρέστα, σαν να βρίσκονταν σε διαγωνισμό για το χρυσό σκούφο.. α και ναταν η Βέφα η ο Γιαμαλακης από μια μεριά!!!!!!!!
Εκτός από τα μανιτάρια σε όλες τις πιθανές μαγειρευτικές εκδόσεις, είχαμε για αρχή σούπα ντομάτας με κρουτόν και για ψωμί μια πίτα με ντομάτα διπλωμένη φιόγκο και ελαφρά τηγανισμένη, ενω στη συνέχεια γλυκόξινο κρέας με νουντλς και τηγανιτό ρύζι με σταφίδες και στο τέλος μας παρουσίασε μια μπάλα από αλουμινόχαρτο με καρφωμένα πάνω της ξυλάκια από τσέρι και τυρί…
Εεεεεε μετά από αυτά ένα θερμό χειροκρότημα ., ήταν το ελάχιστο..
Η βραδιά μας βρήκε αγκαλιά με φωτιά και με μια κούπα τσάι, με ιστοριουλες , ανέκδοτα και γέλια που μας άκουγαν από τα απέναντι αγροτόσπιτα..
Δεν νιώσαμε απόψε το ίδιο κρύο γιατι είχαμε κατέβει αρκετά σε υψόμετρο και το βράδυ κύλησε ήρεμα και ομαλά.. Το πρωί έξω από τη τέντα μας περίμεναν οι καθιερωμένοι κουβάδες ζεστού νερού για το πρωινό πλύσιμο…Γευτήκαμε το ζεστό γάλα που μας έφερε ο χωρικός που είναι και ιδιοκτήτης του χωραφιού που κατασκηνώσαμε και από κουβέντα στη κουβέντα πήγε 9 το πρωί και δεν είχαμε ακόμη ξεκινήσει τη πορεία μας…Στη σημερινή πορεία είχαμε μια αναπάντεχη συνάντηση. Έξω από το Sha γύρω από μια λίμνη βρήκαμε 700 μαθητές με τους δασκάλους τους σε ένα πικνικ πριν τις χειμερινές τους διακοπές .., διακοπές που επιβάλλονται αφού σε λίγο καιρό τα χιόνια θα έχουν σκεπάσει τα πάντα και φυσικά δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε σχολεία.. Τα καζάνια το φαγητό πάνε και έρχονται με φορτωμένα άλογα και καρότσια και ο χορός έχει ανάψει για τα καλά.. Δοκιμάσαμε από το φαγητό και το τσάι, λυσσάξαμε στο φωτογραφικό σαφάρι έως που οι μηχανές σταμάτησαν να δουλεύουν, νεκρές από έλλειψη μπαταρίας και ευχόμαστε να μην συναντήσουμε παρακάτω άλλη ομορφιά ψυχής και τοπίου που να ζητά φωτογραφία….Σήμερα είναι η τελευταία μέρα του trekking και απόψε εκτός από του θα απλώσουμε τα κόκαλα μας σε μαλακό ελπίζω στρώμα, θα μπορούμε και να φορτίσουμε τις μηχανές.. Τα 15 χιλιόμετρα κατηφόρας ήταν piece of cake, και φτάνοντας Chhuzomsa στο σημείο που μας περίμεναν τα αυτοκίνητα πάλι με γουρλωμένα μάτια ο βοηθός αναφωνεί..
You!!!!!!!!! Again!!!!!!!!!
ΑΑ δε θα με σκάσεις εσύ έτσι? Είναι να κερδίσει ο πρώτος κάτι και δεν θες να μου το δώσεις?
--NOOO mam…
-Πάλι καλά .
Ηλθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε μάγειρους, βοηθούς , οδηγούς και η συγκίνηση ήταν έντονη..
-Μαμ από μικρό παιδί ονειρευόμουνα να γίνω μάγειρας και να ακολουθώ ξένους , ήταν η μόνη ευκαιρία να γνωρίσω άλλο κόσμο , να μάθω για τον κόσμο έξω από τη χωρα μου.. να ακούω ιστορίες να μάθω μια άλλη γλώσσα, ξέρεις δεν είχα αρκετά λεφτά να πάω Καλκούτα να σπουδάσω και αυτός είναι ο μόνος τρόπος να κερδίζω ψωμί και γνώσεις.. Αφήσαμε πίσω μας τη επί 4 ημερών σπουδαία και δυνατή παρέα και πήραμε το δρόμο για Phobjikha valley.,,,. , δυτικά της μαύρης οροσειράς,., Τα μαύρα βουνά , γυμνά από κάθε πρασινάδα θεωρείται το πιο σπουδαίο πάρκο άγριας ζωής της χώρας.
Μαύρα βουνά λοιπόν, δύσκολο ανέβασμα ως τα 3000 μέτρα που είναι το πέρασμα Pele La,και ένα στομάχι κουβάρι που με το ζόρι τα vertigo-vomexπροσπαθούν να ηρεμήσουν.. Εκεί ψηλά λοιπόν στο μοναδικό καφέ ολόκληρης της περιοχής , εκτός από τα σωθικά μας , αφήσαμε και τη ματιά μας καρφωμένη σε ένα κάδρο της βασιλικής οικογένειας που βλέπαμε για πρώτη φορά…
-Βρε τι είναι τούτος ο κούκλος?
-Ο βασιλιάς μας ..λέει ο Κάρμα..
Πράγματι ένας κούκλος ο πατέρας και ο γιός καρακούκλος…
.. Εμ τέτοιο βασιλιά θα ήθελα και εγώ…
 

Attachments

Last edited by a moderator:

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
α ρε lullu !!! τι ποιητικός ο λογος σου..
δεν μου λές εκτός απο αυτό που κάνεις έχεις σκεφτεί και το αλλο??
 

toumpiotis

Member
Μηνύματα
892
Likes
649
Ταξίδι-Όνειρο
LENSOIS MARAHENSES
Ενδιαφέρουσα αρχή για έναν ενδιαφέρον προορισμό.
:clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap:
 
Μηνύματα
774
Likes
616
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου μακριά
Ταξίδι-Όνειρο
Λος Ρόκες
Πολύ ωραία το ξεκίνησες, προχώρησέ το να δροσιστούμε λίγο μες τον καύσωνα.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.758
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Πάντα είχα τρομερή περιέργεια γι' αυτήν την παράξενα απόμακρη και μαγευτική χώρα. Αναμένω την αφήγηση, που αν κρίνω από τις προηγούμενες θα είναι πολύ ζωντανή και γοητευτική.
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.289
Trashi Delek λοιπον για την καινουρια σου ιστορια και ρουφηξα μονοκοπανια τις εικονες απο τον προλογο,περιμενω το επομενο κομματι!!!
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
:pΕυχαριστω πολυ παιδια..ειπα να αφησω λιγο την Αιθιοπια γιατι ειναι λιγο πικρα και μου ηλθε στο νου το Μπουταν που ετσι και αλλιως ηταν μια εκδρομη χαρουμενη και απολαυστικη και κυριως αξεχαστη....:p
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Kαταπληκτικη εισαγωγη LULLU....εχεις εμπνευση!!!
Νασαι καλα που μας ταξιδευεις στις πιο σπανιες χωρες του πλανητη.
Περιμενω τη συνεχεια.:lol:
Και παντα TRASHI DELEΚ.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Το υψόμετρο των 2280 μέτρων βάρυνε τον οργανισμό μου , βάλε και τις καλοψημένες τηγανητές πατάτες του μεσημεριανού που τσίμπησα κατά τύχη από το μπουφέ ενός γαλλικού γκρουπ στο εστιατόριο στη Πάρο, (όχι το νησι μας, χτύπησαν καμπανάκι sos στη μιάμιση ώρα ανάβασης και καταμεσήμερο μη ξεχνούμε κιόλας και οσο πιο ψηλά ανέβαινα τόσο μου φαίνονταν ότι το μοναστήρι απομακρύνονταν παίζοντας μαζί μου κάποιο παιχνίδι σαν τον κρυφτό. Κάποια στιγμή βρίσκομαι σε ένα πλάτεμα που χρησιμεύει ως καφετέρια θιβετιανου στυλ και στη άκρη του βράχου έχει χτιστεί ένα τοιχίο με τοποθετημένες εν σειρά καρέκλες που πάνω τους έχουν στρώσει τους πισινούς τους απολαμβάνοντας τη θέα του μοναστηριού , το γκρουπ των γάλλων που μάλλον προσπαθούν και αυτοί να καταλαγιάσουν το χορό των τηγανητών πατατών και του μπομφιλέ…..
Αποφασίζω να θαυμάσω και εγώ το απόκρημνο, χτισμένο στη άκρη βράχου των Ιμαλάϊων μοναστήρι που ακούει στο όνομα Tiger Nest ,δηλαδή φωλιά του τίγρη , κατάστρωμα θέση διότι βεβαίως οι γάλλοι έχουν καταλάβει όλα τα καθίσματα που για να πω και του στραβού το δίκιο είχαν τοποθετηθεί για χάρη τους ,.Η Μαρία αποφασίζει μετά από τη δεκάλεπτη ξεκούραση να προχωρήσει ακολουθώντας τον Κάρμα και την Μαριέτα που ήδη ευρίσκονταν πιο μπροστά υποσχόμενη ότι δεν θα πήγαινε πολύ μακριά. Χρειάζονταν άλλη μια ώρα για να φτάσει στο Tiger βάλε άλλη μια να κατέβει ως εδω στο πλάτεμα συν μιάμιση ως τη βάση πάει νύχτωσε γιατί εδώ ο ήλιος δύει στις 5.30 …
Η θέα μου κόβει την ανάσα , μπροστά και λίγο πιο ψηλά κρέμεται το κτίσμα του 1692 από τον Shahdrung Negang, η κάπως έτσι , είναι εκτός από δύσκολα και περίεργα τα ονόματα τούτα εδώ, σαν γλωσσοδέτης ένα πράμα, ο όποιος εκτέλεσε εντολή του Guru Pinopoche.
To Tiger εκτός από μοναστήρι , χρησιμοποιήθηκε και σαν οχυρό για την άμυνα της πόλης από τις επιθέσεις των Θιβετιανων.που ήταν ο κυριότερος γείτονας εχθρός τους…
Ποιος ήταν ο Shahdrung Negang?Είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε , ίδρυσε το κράτος Μπουτάν ενώνοντας τα μέχρι τότε διασπαρμένα φέουδα στους πρόποδες των Ιμαλάϊων, ο δε Guru Pinopoche είναι αυτός που έφερε τον Βουδισμό στο Μπουτάν και ο οποιος είναι μια θεότητα με 9 διαφορετικές μορφές, δηλαδη 9 θεοι μου φαινεται εμενα,, τι μπέρδεμα και αυτό τώρα άντε να καταλάβεις ποιες είναι και να τις θυμάσαι και τι πρεσβεύει κάθε μια , που δοξάζεται εορτάζεται κάθε χρόνο σχεδόν πάντα αφού οι 9 θεότητες του εναλλάσσονται διαδοχικά…. …
Αν όχι από μόνο του το χάπι , αλλά και η ψαλμωδία πού έφτανε ως εδώ έτσι για να μην ξεφύγουμε και από τη θρησκευτική κατάνυξη, το ψυχρό αεράκι, ο ήχος του νερού που πέφτει από τον καταρράκτη που δεν είναι στο οπτικό μου πεδίο, συντελούν στο να μειωθούν σφύξεις και πονοκέφαλος.
Ηρεμία, γαλήνη αλλα και κρύο που έρχεται μαζι με το σκοτάδι ενώ δεν υπάρχει σημείο ζωής από τις φιλενάδες μου..
-Μαμ.. πρέπει να αρχίσετε να κατεβαίνετε .. μου λέει ο μαγαζάτορας. Σε λιγο θα είναι σκοτάδι , θα ενημερώσω εγω τους φίλους σας αν περάσουν από εδώ ότι φυγατε..
Μου φάνηκε μια σωστή απόφαση, δεν είχα και φακό μαζί μου , μην τσακιστώ και στα βράχια , ενώ οι άλλοι είναι 3 παρέα, είναι και ο Κάρμα που ως σωστός, ευλαβής βουδιστής θάχει και τα θεία τυχερά του σκέφτηκα , οπότε πήρα το δρόμο του γυρισμού συνοδευόμενη από το σκύλο της καφετέριας …λες και κάποιος του είχε δώσει πιστές οδηγίες για ασφαλή παρακολούθηση και παράδοση. .Εδω να σας πω ότι υπάρχουν πολλά μα πάρα πολλά σκυλιά και εγω μα τη αλήθεια ένα φόβο για αυτά τον έχω , απωθημένο νεανικών δαγκωμάτων και διαμαχών ,αλλά αυτή τη στιγμή μου φαίνεται ο καλύτερος και πιστότερος φίλος και σύντροφος.
Κατέβηκα σε χρόνο ρεκόρ, άσε που έχω και αυξημένες ταχύτητες στη κατηφόρα αλλά δυσκολεύτηκα με τη νοηματική να εξηγήσω στον οδηγό που δεν ήξερε γκρι αγγλικά, το γιατί είμαι μόνη και που εξαφανίστηκαν οι άλλοι.
Ώσπου να συνεννοηθώ νάσου και καταφτάνει μέσα σε ένα σύννεφο σκόνης και τρεχάλας ο Κάρμα φανερά αγχωμένος ζητώντας συγνώμη υποκλινόμενος , κίνηση που επιβάλει η θρησκεία τους αλλά εμένα με ενοχλεί αφάνταστα, φοβούμενος φαντάζομαι μην ακούσει τον εξάψαλμο από την ευρωπαία τουρίστρια , φόβο που σαφέστατα του φύτεψαν τα καλόβουλα σχόλια των φιλενάδων μου, περι του σκληρού χαρακτήρα μου….σαν να τις ακούω τώρα.., πράγμα που επιβεβαιώθηκε μόλις έσκασαν μύτη και γούρλωσαν τα μάτια από έκπληξη αντικρίζοντας τη δική μου γαλήνια όψη….
.. Βρε καλέ τόσο λίγο σου πήρε να αλλαξοπιστήσεις? Λένε οι καλοχαρες…
Ναι βρε.. είδες???? Δεν τα πήγαινα καλά με το δικο μας Θεό και είπα να αλλάξω να δω χαΐρι..
Πάρτε και σοκολάτες για την υπογλυκαιμία τωρα , σκατοψυχες….λεω εγω..
Να ,,τωρα σε αναγνωρίζουμε λένε , μασουλώντας τα γλυκάκια.. Ήρεμος και ο οδηγός με τον Κάρμα αφου δεν έγινε τιποτα το σοβαρό, πήραμε το δρόμο του γυρισμού για το THIMPU ..τη πρωτεύουσα…
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.871
Μέλη
38.905
Νεότερο μέλος
ntsironis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom