Μπουτάν Trashi Dele

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι

Φάγαμε του σκασμού, ήπιαμε ένα Ιορδάνη και πέρασε η νύχτα με το να βλέπω τη σελήνη να μου χαμογελά γραπωμένη από το ανοιχτό παράθυρο μου μέχρι τα χαράματα…
..Η επίσκεψη της Σόναμ είχε να κάνει και με την προετοιμασία της πεζοπορίας μας . Έπρεπε κάποιος να φροντίσει για τις προμήθειες, τους οδηγούς , τα άλογα, τις τέντες, το μάγειρα, τους αχθοφόρους και ήταν αλήθεια αρκετά σοκαριστική η διαπίστωση πως για 3 θεόμουρλες τουρίστριες που τους καρφώθηκε η ιδέα της περιήγησης στα χαμηλά Ιμαλάϊα έπρεπε 13 άτομα προσωπικό και 2 άλογα, να υποστούν τα πάνδεινα για την αφεντομουτσουνάρα μας….αλαφρύναμε λίγο τις πολλές τύψεις ομολογώντας δυνατά αναμεταξύ μας, σαν εξομολόγηση απαγγελία, ότι είναι η δουλειά τους είναι επαγγελματίες και δεν τίθεται θέμα δουλείας καλά αμειβόμενης… Δεν πείσαμε μάλλον τους εαυτούς μας αλλά τι να γίνει η δίψα για την περιπέτεια νίκησε.. Η Σόναμ αποφάσισε να μας συνοδέψει σε όλη τη πεζοπορία γεγονός που μας χαροποίησε ιδιαίτερα..
Και από εδώ αρχίζει η ανάβαση για Chhungsakha με ενδιάμεσο σταθμό στη Limukha .., που κατά τον οδηγό είναι easy σε βαθμό δυσκολίας, διάρκειας 4 ημερών, σε υψόμετρο 1500 μέτρων και απόσταση περίπου 58 χιλιόμετρα…..
-Easy ε? λέω εγώ με το που πάτησα πόδι στη πρώτη ανηφόρα..
-Σκάσε και κολύμπα τώρα ,λένε οι άλλες.. που προσχωρούν με βήμα ταχύ , είναι και του ορειβατικού βλέπεις αφήνοντας πίσω τους εμένα να φουσκίζω και να ξεφουσκίζω πετώντας πότε –πότε και το ανάλογο βρισίδι….
Δεν θα πιάσουμε και κατηφόρα!!!! , φωνάζω απειλώντας κιόλας..
Η πορεία μέσα από ένα δάσος με πεύκα σε ένα ζωντανό χρώμα πράσινου που βλέπω πρώτη φορά,με μια γαργαλιστική μυρωδιά αλλά και κάτω από ένα ήλιο που τσουρουφλίζει.. Σε κάποια ανοίγματα που σταματούσαμε να πάρουμε ανάσα ,βλέπαμε από κάτω και στο βάθος τη Punakha Dzong να επιπλέει στο ποτάμι σαν πάνω σε σχεδία κουβαλώντας όλο αυτό το φορτίο ιστορίας και δύναμης. Πέρασαν οι πρώτες 4 ώρες και στα αυτιά μου ήχησε χαρούμενα η φωνή του Κάρμα που με ειδοποίησε..doc.. lunch time!!!!!!!!!!!!
Ουααααααουυυυ ξεφωνήσαμε και οι 3 αντικρίζοντας το κατάχαμα στρωμένο τραπεζομάντιλο τα ζεματιστά νουντλς, με μανιτάρια με σος και τις γλυκοπατάτες..
-Βρε το Ριτς στα πόδια μας και στα ψηλά βουνά φερανε οι άνθρωποι…
Ήταν το νοστιμότερο φαί από τότε που πατήσαμε πόδι στη χώρα των δράκων…, διαπίστωση που έδωσε χαρά και φτερά στους μάγειρους…
..-Πάει χάθηκε και η τελευταία ελπίδα για απώλεια βάρους ρε γμτ..
Το δεύτερο κομμάτι ανάβασης είχε άλλο ενδιαφέρον. Για παρέα μας είχαμε τα παιδιά που σχόλασαν από το σχολείο του χωριού και που επέστρεφαν στα σπίτια τους που απείχαν χιλιόμετρα.. Λοιπόν αυτά τα παιδιά δεν τα περιμένει καμιά μαμά με το τζιπ έξω από το σχολειό, κανένα σχολικό ούτε μέσο μαζικής μεταφοράς., παρά τα δυο τους πόδια σε ένα καθημερινό ,μακρινό δρομολόγιο. Ξυπνούν στις 4 χαράματα ,κουκουλώνονται όπως μπορούν , πάνε σχολειό και γυρνανε στις 5 το απόγευμα…που ώρα για παιχνίδια, που ευκαιρία για ιδιαίτερα, πιάνο και κολύμβηση…..Με αυτή τη απρόσμενη για εμάς και αυτά παρέα, με τραγούδια και γέλια φτάσαμε στο χωριό . Οι λιγοστοί κάτοικοι βγήκαν να προϋπαντήσουν τους ξένους που θα φιλοξενηθούν στις ήδη στημένες σκηνές στο ριζοχωραφο και εμείς ζητάμε συγγνώμη από τις μητέρες αν καθυστερήσαμε τα παιδιά τους…
-Α μπα …άλλες φορές αργούν ακόμη περισσότερο ξεχνιούνται παίζοντας.. λένε εκείνες.
Το χωριό απλώνεται σε μια μικρή κοιλάδα ,με καλλιεργήσιμα χωράφια από σπαρτά και ρύζι χωρίς ίχνος πεύκου παρά μόνο πυκνές συστάδες από βελανιδιές..
Οι βοηθοί ‘έχουν στήσει τις σκηνές μας , έχουν στρώσει ένα τραπέζι με όλα τα καλούδια που συντροφεύουν ένα ζεστό καφέ η τσάι.., ‘έχουν τοποθετήσει στη είσοδο κάθε σκηνής ένα δοχείο με καυτό νερό και σαπούνι για τη βραδινή τουαλέτα μας!!!
Φρεσκοπλυμένες , τυλιγμένες με κουβερτούλα μαζευόμαστε γύρω από τη αναμμένη φωτιά απολαμβάνοντας πέρα από το τσάι, αυτή την ατέλειωτη γαλήνη, το λαμπερό έναστρο ουρανό νιώθοντας το σταμάτημα του χρόνου …
Το φαγητό δέκα φορές καλύτερο από το μεσημεριανό…και μανιτάρια αλά κρεμ και μπρόκολο παρακαλώ…
Γύρω από τη φωτιά μας περιμένουν πάλι η τσικουδιά και τα φιστίκια…και προς στιγμή νομίσαμε ότι λόγο μέθης και ακούγαμε μουσική,.., μέχρι να διαπιστώσουμε ότι στο παραπάνω χωράφι γινόταν πρόβα μουσικοχορευτικών επιδείξεων από τους έφηβους των γύρω χωριών, γιατι στις 11 Νοέμβρη θα γιόρταζαν τα γενέθλια του βασιλιά και ως γνωστό πανηγυρίζει όλη η χώρα.. ...
Η νύχτα έπεσε και από τον ουρανό δεκάδες αστέρια πέφτουν με τέτοια ταχύτητα που θαρρείς πως βρέχει άστρα…..ούτε χρόνος για μια ευχή…αλλά εκτός από αστέρια πέφτει και ένα κρύο μα τι κρύο!
Μέσα στις τέντες στο υπνόσακο και από πάνω κάτι χοντρά καλύμματα δεν ήταν ικανά να σταματήσουν ακούσιο συνεχές τρίξιμο των δοντιών…Φορέσαμε ότι είχαμε και δεν είχαμε μαζί αλλά τίποτα…μην έχοντας τι άλλο να κάνουμε περιμέναμε να ανατείλει ο ήλιος .., ενώ από μακριά τα τσακάλια οι λύκοι έστησαν χορό και εγώ να ανησυχώ ακούγοντας τα καμπανάκια των αλόγων να απομακρύνονται είμαι σχεδόν βέβαιη ότι θα γίνουν το επόμενο γεύμα των άγριων ζώων.. Σίγουρη ότι οι οδηγοί θα γνωρίζουν καλύτερα τι γίνεται προσπάθησα να κοιμηθώ έτσι κατεψυγμένη φέρνοντας στο νου εικόνες από τη ζωή μου που μπορούν να με γεμίσουν με θυμό…άδικος κόπος .., και με θυμό και παγωμένη..
Τι ωραία στο φώς του ήλιου!!!!!! Με το που έφεξε άλλαξε και η διάθεση και η θέληση να ξεκινήσουμε τη πιο δύσκολη ανάβαση..
Σήμερα διασχίζουμε μια ζούγκλα …δένδρα ψηλά εμποδίζουν τις αχτίνες του ήλιου να μας τσουρουφλίζουν αλλά η υγρασία κολλά τα ρούχα πάνω μας βάλε και οι τόνοι ιδρώτα δυσχεραίνουν την ανάβαση.. Απότομα μονοπάτια που πρέπει να κοιτάς συνεχώς που βάζεις το πόδι για το επόμενο βήμα μην βρεθείς σε κανένα γκρεμό, μικρές πηγές και καταρράκτες κάνουν δειλά την εμφάνιση τους και στους κορμούς των δένδρων δεκάδες ορχιδέες όλων των χρωμάτων.. Δεν μπορούμε να αφιερώσουμε χρόνο για πολλές φωτογραφίες γιατι κάνουμε οικονομία στη χρήση , ώστε να μας φτάσουν οι μπαταρίες ως το τέλος της πεζοπορίας αφού δεν υπάρχει ρεύμα για να φορτίσουμε και επιλέγουμε αυστηρά τι και πότε θα αποθανατίσουμε αλλά οι ορχιδέες είναι μια πρόκληση!
 

Attachments

Last edited by a moderator:

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
α ρε lullu !!! τι ποιητικός ο λογος σου..
δεν μου λές εκτός απο αυτό που κάνεις έχεις σκεφτεί και το αλλο??
 

toumpiotis

Member
Μηνύματα
892
Likes
649
Ταξίδι-Όνειρο
LENSOIS MARAHENSES
Ενδιαφέρουσα αρχή για έναν ενδιαφέρον προορισμό.
:clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap:
 
Μηνύματα
774
Likes
616
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου μακριά
Ταξίδι-Όνειρο
Λος Ρόκες
Πολύ ωραία το ξεκίνησες, προχώρησέ το να δροσιστούμε λίγο μες τον καύσωνα.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.758
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Πάντα είχα τρομερή περιέργεια γι' αυτήν την παράξενα απόμακρη και μαγευτική χώρα. Αναμένω την αφήγηση, που αν κρίνω από τις προηγούμενες θα είναι πολύ ζωντανή και γοητευτική.
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.289
Trashi Delek λοιπον για την καινουρια σου ιστορια και ρουφηξα μονοκοπανια τις εικονες απο τον προλογο,περιμενω το επομενο κομματι!!!
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
:pΕυχαριστω πολυ παιδια..ειπα να αφησω λιγο την Αιθιοπια γιατι ειναι λιγο πικρα και μου ηλθε στο νου το Μπουταν που ετσι και αλλιως ηταν μια εκδρομη χαρουμενη και απολαυστικη και κυριως αξεχαστη....:p
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Kαταπληκτικη εισαγωγη LULLU....εχεις εμπνευση!!!
Νασαι καλα που μας ταξιδευεις στις πιο σπανιες χωρες του πλανητη.
Περιμενω τη συνεχεια.:lol:
Και παντα TRASHI DELEΚ.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Το υψόμετρο των 2280 μέτρων βάρυνε τον οργανισμό μου , βάλε και τις καλοψημένες τηγανητές πατάτες του μεσημεριανού που τσίμπησα κατά τύχη από το μπουφέ ενός γαλλικού γκρουπ στο εστιατόριο στη Πάρο, (όχι το νησι μας, χτύπησαν καμπανάκι sos στη μιάμιση ώρα ανάβασης και καταμεσήμερο μη ξεχνούμε κιόλας και οσο πιο ψηλά ανέβαινα τόσο μου φαίνονταν ότι το μοναστήρι απομακρύνονταν παίζοντας μαζί μου κάποιο παιχνίδι σαν τον κρυφτό. Κάποια στιγμή βρίσκομαι σε ένα πλάτεμα που χρησιμεύει ως καφετέρια θιβετιανου στυλ και στη άκρη του βράχου έχει χτιστεί ένα τοιχίο με τοποθετημένες εν σειρά καρέκλες που πάνω τους έχουν στρώσει τους πισινούς τους απολαμβάνοντας τη θέα του μοναστηριού , το γκρουπ των γάλλων που μάλλον προσπαθούν και αυτοί να καταλαγιάσουν το χορό των τηγανητών πατατών και του μπομφιλέ…..
Αποφασίζω να θαυμάσω και εγώ το απόκρημνο, χτισμένο στη άκρη βράχου των Ιμαλάϊων μοναστήρι που ακούει στο όνομα Tiger Nest ,δηλαδή φωλιά του τίγρη , κατάστρωμα θέση διότι βεβαίως οι γάλλοι έχουν καταλάβει όλα τα καθίσματα που για να πω και του στραβού το δίκιο είχαν τοποθετηθεί για χάρη τους ,.Η Μαρία αποφασίζει μετά από τη δεκάλεπτη ξεκούραση να προχωρήσει ακολουθώντας τον Κάρμα και την Μαριέτα που ήδη ευρίσκονταν πιο μπροστά υποσχόμενη ότι δεν θα πήγαινε πολύ μακριά. Χρειάζονταν άλλη μια ώρα για να φτάσει στο Tiger βάλε άλλη μια να κατέβει ως εδω στο πλάτεμα συν μιάμιση ως τη βάση πάει νύχτωσε γιατί εδώ ο ήλιος δύει στις 5.30 …
Η θέα μου κόβει την ανάσα , μπροστά και λίγο πιο ψηλά κρέμεται το κτίσμα του 1692 από τον Shahdrung Negang, η κάπως έτσι , είναι εκτός από δύσκολα και περίεργα τα ονόματα τούτα εδώ, σαν γλωσσοδέτης ένα πράμα, ο όποιος εκτέλεσε εντολή του Guru Pinopoche.
To Tiger εκτός από μοναστήρι , χρησιμοποιήθηκε και σαν οχυρό για την άμυνα της πόλης από τις επιθέσεις των Θιβετιανων.που ήταν ο κυριότερος γείτονας εχθρός τους…
Ποιος ήταν ο Shahdrung Negang?Είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε , ίδρυσε το κράτος Μπουτάν ενώνοντας τα μέχρι τότε διασπαρμένα φέουδα στους πρόποδες των Ιμαλάϊων, ο δε Guru Pinopoche είναι αυτός που έφερε τον Βουδισμό στο Μπουτάν και ο οποιος είναι μια θεότητα με 9 διαφορετικές μορφές, δηλαδη 9 θεοι μου φαινεται εμενα,, τι μπέρδεμα και αυτό τώρα άντε να καταλάβεις ποιες είναι και να τις θυμάσαι και τι πρεσβεύει κάθε μια , που δοξάζεται εορτάζεται κάθε χρόνο σχεδόν πάντα αφού οι 9 θεότητες του εναλλάσσονται διαδοχικά…. …
Αν όχι από μόνο του το χάπι , αλλά και η ψαλμωδία πού έφτανε ως εδώ έτσι για να μην ξεφύγουμε και από τη θρησκευτική κατάνυξη, το ψυχρό αεράκι, ο ήχος του νερού που πέφτει από τον καταρράκτη που δεν είναι στο οπτικό μου πεδίο, συντελούν στο να μειωθούν σφύξεις και πονοκέφαλος.
Ηρεμία, γαλήνη αλλα και κρύο που έρχεται μαζι με το σκοτάδι ενώ δεν υπάρχει σημείο ζωής από τις φιλενάδες μου..
-Μαμ.. πρέπει να αρχίσετε να κατεβαίνετε .. μου λέει ο μαγαζάτορας. Σε λιγο θα είναι σκοτάδι , θα ενημερώσω εγω τους φίλους σας αν περάσουν από εδώ ότι φυγατε..
Μου φάνηκε μια σωστή απόφαση, δεν είχα και φακό μαζί μου , μην τσακιστώ και στα βράχια , ενώ οι άλλοι είναι 3 παρέα, είναι και ο Κάρμα που ως σωστός, ευλαβής βουδιστής θάχει και τα θεία τυχερά του σκέφτηκα , οπότε πήρα το δρόμο του γυρισμού συνοδευόμενη από το σκύλο της καφετέριας …λες και κάποιος του είχε δώσει πιστές οδηγίες για ασφαλή παρακολούθηση και παράδοση. .Εδω να σας πω ότι υπάρχουν πολλά μα πάρα πολλά σκυλιά και εγω μα τη αλήθεια ένα φόβο για αυτά τον έχω , απωθημένο νεανικών δαγκωμάτων και διαμαχών ,αλλά αυτή τη στιγμή μου φαίνεται ο καλύτερος και πιστότερος φίλος και σύντροφος.
Κατέβηκα σε χρόνο ρεκόρ, άσε που έχω και αυξημένες ταχύτητες στη κατηφόρα αλλά δυσκολεύτηκα με τη νοηματική να εξηγήσω στον οδηγό που δεν ήξερε γκρι αγγλικά, το γιατί είμαι μόνη και που εξαφανίστηκαν οι άλλοι.
Ώσπου να συνεννοηθώ νάσου και καταφτάνει μέσα σε ένα σύννεφο σκόνης και τρεχάλας ο Κάρμα φανερά αγχωμένος ζητώντας συγνώμη υποκλινόμενος , κίνηση που επιβάλει η θρησκεία τους αλλά εμένα με ενοχλεί αφάνταστα, φοβούμενος φαντάζομαι μην ακούσει τον εξάψαλμο από την ευρωπαία τουρίστρια , φόβο που σαφέστατα του φύτεψαν τα καλόβουλα σχόλια των φιλενάδων μου, περι του σκληρού χαρακτήρα μου….σαν να τις ακούω τώρα.., πράγμα που επιβεβαιώθηκε μόλις έσκασαν μύτη και γούρλωσαν τα μάτια από έκπληξη αντικρίζοντας τη δική μου γαλήνια όψη….
.. Βρε καλέ τόσο λίγο σου πήρε να αλλαξοπιστήσεις? Λένε οι καλοχαρες…
Ναι βρε.. είδες???? Δεν τα πήγαινα καλά με το δικο μας Θεό και είπα να αλλάξω να δω χαΐρι..
Πάρτε και σοκολάτες για την υπογλυκαιμία τωρα , σκατοψυχες….λεω εγω..
Να ,,τωρα σε αναγνωρίζουμε λένε , μασουλώντας τα γλυκάκια.. Ήρεμος και ο οδηγός με τον Κάρμα αφου δεν έγινε τιποτα το σοβαρό, πήραμε το δρόμο του γυρισμού για το THIMPU ..τη πρωτεύουσα…
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.871
Μέλη
38.905
Νεότερο μέλος
ntsironis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom