Μπουτάν Trashi Dele

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι

Φτάσαμε στη Jokar στις 3 το μεσημέρι με μια υπογλυκαιμία σχεδόν θανατηφόρα και αδειάσαμε από σοκολάτες τη τοπική αγορά εφαρμόζοντας το κανόνα του καταναλωτή,.. πάρε ναχεις τώρα που βρίσκεις.. Η ανάβαση συνεχίζεται για την Trongza μέσα από μια καταχνιά , ομίχλη και χιόνι που ο οδηγός μόλις και μετα βίας έβλεπε το δρόμο. Σε ένα δύσκολο πέρασμα βρήκαμε κουλουριασμένους τουρτουρίζοντας από το κρύο εργάτες και το μόνο που είχαμε μαζί μας σε πλεόνασμα ήταν οι σοκολάτες αφού το επί πλέον αντιανεμικό το χάρισε η Μαρια λίγο πριν σε ένα μαθητή που περπάταγε στο δρόμο έχοντας δέσει αγκαλιά γύρω από το σώμα του τα χέρια και ο ήχος από το τρίξιμο των δοντιών του σχεδόν έφτανε μέχρι τα δικά μας αυτιά..
..Ενας σκοτεινός μεγάλος όγκος τσουλάει μπροστά μας και μια μικρή λάμψη σαν να βγαίνει από μέσα του, και ανακαλύπτουμε ότι είναι ένα φορτηγό χωρίς φώτα και η λάμψη είναι ένα αναμμένο κερί που κρατά ο συνοδηγός αντικαθιστώντας τα φώτα πορείας , όσο για αυτά των φρένων και φλας αφήνονται στη φαντασία, στη καλή τύχη των οδηγών που βρίσκονται πίσω.. εξ άλλου και εμάς να μην θέλει να σώσει ο καλός Βούδας, θα θέλει να σώσει τον πιστό Κάρμα οπότε αν το ρητό κοντά στο βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα ισχύει θα τη βγάλουμε καθαρή και εμείς..
-Βρε αυτοί άναψαν από τώρα τα καντήλια τους λέω εγώ και ξεσπούμε στα γέλια.
-Ασε αυτούς και κοιτά και τα δικά σου που είναι έτοιμα!!!
Παρότι είμαστε σε φάση κατάβασης πια, η ομίχλη δεν λέει να αραιώσει, τόσο δεν μπορείς να εντοπίσεις το που είσαι και που πας που νομίσαμε ότι είχαμε προσπεράσει τη πόλη, που αν είχε και διακοπή ρεύματος όπως την πρώτη φορά που περάσαμε , πιθανότατα να μην την είδαμε!!
Μετά από δωδεκάμισι ώρες συνεχούς οδήγησης , φτάσαμε σε ένα ωραιότατο ξενοδοχείο, bungalows 4 χιλιόμετρα έξω από Trongza χτισμένο στη πλαγιά πέτρινο καθαρό , και για πρώτη φορά νιώσαμε μες στη χλιδή κυρίως μετά από το ζεστό μπάνιο μέσα στις τεράστιες μαρμάρινες μπανιέρες ,.όπως και να το δεις βρε παιδί μου χρειάζεται πότε –πότε και η άνεση….
Σήμερα που ο ήλιος λάμπει και η ατμόσφαιρα είναι καθαρή κάνουμε τεστ μνήμης σε όσα είχαμε δει περνώντας από τα ίδια μέρη που είχαμε δει τη πρώτη φορά…Τα χιλιόμετρα φεύγουν και μας φέρνουν πιο κοντά στη Paro και στο Thimpu, που σημαίνει ότι πλησιάζει στο τέλος ένα ταξίδι-όνειρο στα μονοπάτια μιας άλλης εποχής , μας λυπεί που ένα όμορφο κομμάτι της ζωής και της ψυχής μας πέρασε και θα μείνει εδώ θαμμένο από τις εμπειρίες και το χρόνο,..
Βοηθηθήκαμε από αυτή τη περιπέτεια της γνώσης και της διαφορετικότητας? Γρήγορα απαντώ ναι χωρίς σκέψη, απαντώ όμως ενώ βρίσκομαι ακόμη εδώ, ζω εδώ κάτω από τις ίδιες συνθήκες που τις δημιουργούν.. Θα είναι άραγε το ίδιο, θα διατηρήσω τους κανόνες όταν βρεθώ μπροστά στη δική μου πραγματικότητα, καθημερινότητα της δουλειάς, της οικογένειας?
Να αφήσω αυτές τις ανησυχίες για αργότερα , ακόμη έχω να δω και άλλα πράγματα και ένα από αυτά είναι το πανέμορφο πολυμορφικό χωριό Wandi με υδροηλεκτρικό εργοστάσιο, με πάρα πολλά μαγαζιά χωρίς σαφώς να υπάρχει το αντίστοιχο αγοραστικό κοινό, μια μεγάλη πλατεία γεμάτη από παρκαρισμένα ταξί σε αναμονή μελλοντικής κούρσας, μιας ωραιότατης νεότατης μεγάλης φυλακής, ναι φυλακής, απόδειξη ότι υπάρχουν και παραβάτες των θρησκευτικών και βασιλικών κανόνων και ρίχνω ένα βλέμμα στη Μαρία που έχει μείνει κάγκελο.. επιπλέον το χωριό φιλοξενεί εκτός από το ντόπιο στρατό και Ινδικά στρατεύματα..
-Τι θέλουν οι Ινδοί στρατιώτες στη χώρα ?
-Μαμ, μας εκπαιδεύουν , εκπαιδεύουν το δικό μας στρατό σε τακτικές πολέμου, άμυνας, αιφνιδιασμού, τρομοκρατίας..
-Μάλιστα.., κοίτα να δεις πως μοίρασαν τη περιοχή οι τύποι.. Η Κίνα πήρε το Θιβέτ και δεν το κουνά ρούπι, Η Ινδία πάτησε πόδι με επίσημη πρόσκληση από το βασιλιά τάχαμου για να εκπαιδεύσει το στρατό αλλά στη ουσία να τρομάξουν τη Κίνα αν έχει επεκτατικές βλέψεις προς τα εδώ, ενώ το έρημο το Νεπάλ που δεν συναίνεσε σε τέτοιου είδους συνεργασίες τρώγεται από εσωτερικές αναταραχές και διαμάχες που υποκινούνται και από άλλους εξωτερικούς δάχτυλους!!!
Το μοναστήρι του Wandi είναι πλημμυρισμένο από μικρούς μαθητευόμενους βουδιστές δεν έτυχε να συναντήσω σε άλλο τόσους πολλούς όπως και ότι δεν αισθάνθηκα τόσο έντονη την αδικία στη σκέψη ότι μπορείς να ζεις μια ζωή που δεν έχεις επιλέξει εσύ αλλά η οικογένεια σου, η φτώχια, η ανέχεια, η αστρολογία, ο απαράβατος θρησκευτικός νόμος.. και δεν είναι μόνο το πώς υποτάσσεσαι σε αυτό, είναι πως δεν έχεις δικαίωμα να σκεφτείς να αντιδράσεις..
Φτάσαμε αργά το απόγευμα στο Thimpu και στη πλατεία έξω απο στο ξενοδοχείο έχει στηθεί μεγάλη γιορτή. Ο κόσμος έχει πιάσει τις εξέδρες και στη σκηνή δίνει τραγουδιστική παράσταση ένας γνωστός για τους ντόπιους, ταϊλανδός καλλιτέχνης σε ρυθμό ροκ και σόουλ.. ..αφεθήκαμε και εμείς στο ήχο των γνωστών ροκ τραγουδιών και λικνισθήκαμε στο ρυθμό τους παρέα με την Σόναμ που ήλθε να μας δει.
Μετά το δείπνο αποφασίσαμε να πάμε για ποτό.. τι έτσι θα περνούσαμε τις ώρες μας στη πρωτεύουσα? Η Σόναμ που γνώριζε τα που και ποια μας συνοδεύει στο ΟΜ.. που βρίσκεται στον πρώτο όροφο ενός σκοτεινού παλιού κτηρίου.. Μέσα ντεκόρ αποκριάτικο- μινιμαλιστικό , αυτό είναι το πέτυχα στο χαρακτηρισμό, και μουσική που σε γυρνά πίσω.. ,με τα ακούσματα του hotelCalifornia, Erik Clapton , Bob Marley, …και νομίζεις ότι είσαι στα σύννεφα , μεταξύ μας βοήθησε και το κρασάκι και το ποτάκι, ..και να σπας το κεφάλι σου να βρεις μια ωραία δικαιολογία να αποκρούσεις τον Ινδό που επιθυμεί να χορέψει μαζί μας…, ευτυχώς η Σόναμ ανέλαβε το δύσκολο αυτό ρόλο.. Κοίτα να δεις τώρα πως έρχονται τα πράγματα.. ,όπως λέει και η μάνα μου ‘’ του φαφούτη τυχαίνει το παξιμάδι¨, ο Κάρμα και ο Νίμα κάθε βράδυ να προσπαθούν να στεριώσουν γυναικοπαρεα και τζίφος κατ επανάληψη, και εμείς που βγήκαμε μια φορά για ποτό μάρτυς μας ο Βούδας, κάναμε θραύση..
..Το πρωί επισκεφτήκαμε τη πιο παλιά εκκλησία της πόλης. Μου θύμισε βρεφονηπιακό σταθμό με δεκάδες μωράκια.., ευτυχώς δεν τσιρίζουν .. Εδώ οι μητέρες φέρνουν τα νεογέννητα παιδιά τους μέσα σε 3 μέρες από τη γέννηση, για να τους δοθεί το όνομα που καθορίζουν και επιλέγουν οι λάμα.. , τουλάχιστον εδώ δεν θα τσακώνονται τα συμπεθέρια …. Εδώ εκτός από το όνομα στα νεογέννητα δίδεται και η ευλογία στο ξεκίνημα κάθε επαγγελματικής –επιχειρησιακής δραστηριότητας, η θεραπεία για κάθε ασθένεια και η πρόβλεψη για το μέλλον.. ..
Δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτή τη πόλη το μουσείο της εθνικής κληρονομιάς . Εκεί μέσα είναι στεγασμένη η ιστορία , η ζωή, τα μέσα , τα εργαλεία , οι ανέσεις τα κειμήλια μιας ζωής .. Είναι φανερό πόσο δύσκολα ζούσαν και ζουν, γιατι δεν απέχει καθόλου πολύ η καθημερινότητα τους … Οσο και μικρός να είναι ο χώρος που ονομάζουν σπίτι, που κοιμούνται όλοι μαζί, πάντα σε μια άκρη χωρισμένο με ένα κομμάτι ύφασμα από το υπόλοιπο σπίτι είναι ο χώρος , το ιερό ,αφιερωμένο στο Βούδα, με το άγαλμα, τα κεριά τα αναμμένα με τα δοχεία προσφορών.. κάτι ανάλογο με τα δικά μας εικονοστάσια που κρέμονται πάνω από το προσκέφαλο στις κρεβατοκάμαρες των πιστών με το καντηλάκι να σιγοκαίει και πολλές φορές να πυργολαμπαδιάζει όλο το σπίτι ακόμη και όλο το οικοδομικό τετράγωνο.., παραδίπλα είναι το μπάνιο για τους επισκέπτες , τους επίσημους προσκεκλημένους γιατι τα μέλη της οικογενείας τρέχουν στα χωράφια και στα ποτάμια για την ανάγκη τους.. .
Στην art gallery που πήγαμε για πρωινό ήλθε πάλι η Σόναμ με τα δώρα της, σαν ένας άλλος μάγος , ανταλλάξαμε ευχές , τηλέφωνα, υποσχέσεις .. Στον αέρα πλανιέται μια θλίψη μια πρόωρη νοσταλγία και τα καθημερινά ανέκδοτα , αστεία έχουν αντικατασταθεί από μια σιωπή.
Φευγομαι για Paro εδώ θα μείνουμε τη τελευταία μέρα και νύχτα του ταξιδιού, μιας και το αεροδρόμιο είναι δίπλα,. Εδώ υπάρχει η πιο επιβλητική Dzong,του 1640, πρώτη εικόνα που έχεις κατεβαίνοντας από το αεροπλάνο ..σχεδόν αφιερώσαμε όλο το απόγευμα στη ξενάγηση στο τελευταίο βουδιστικό μοναστήρι στις τελευταίες εξηγήσεις μιας δύσκολα εφαρμοσμένης θρησκείας…
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο μαζεύοντας τα σκόρπια πράγματα μας από το αυτοκίνητο.. ήρθε η ώρα της βαλίτσας…της επιστροφής..
Φάγαμε όλοι μαζί , μιλήσαμε με τις ώρες και το πρωί πήρα τη τελευταία θωριά, από τη χιονισμένη κορυφή λίγο πριν φέξει το φως, και πριν μπω στο μικρό αεροπλάνο τη τελευταία ματιά στη πριγκιπική φιγούρα του Κάρμα που απέξω παρακολουθεί το αεροπλάνο να απογειώνεται, κουνώντας το χέρι σε ένα τελευταίο χαιρετισμό.., ..αντίο.. lazhimbe jon ..
Αντίο πρίγκιπα ,,,..lazhimbe jon..είπα πριν χαθώ στα σύννεφα..
 

Attachments

Last edited by a moderator:

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
α ρε lullu !!! τι ποιητικός ο λογος σου..
δεν μου λές εκτός απο αυτό που κάνεις έχεις σκεφτεί και το αλλο??
 

toumpiotis

Member
Μηνύματα
892
Likes
649
Ταξίδι-Όνειρο
LENSOIS MARAHENSES
Ενδιαφέρουσα αρχή για έναν ενδιαφέρον προορισμό.
:clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap:
 
Μηνύματα
774
Likes
616
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου μακριά
Ταξίδι-Όνειρο
Λος Ρόκες
Πολύ ωραία το ξεκίνησες, προχώρησέ το να δροσιστούμε λίγο μες τον καύσωνα.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.758
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Πάντα είχα τρομερή περιέργεια γι' αυτήν την παράξενα απόμακρη και μαγευτική χώρα. Αναμένω την αφήγηση, που αν κρίνω από τις προηγούμενες θα είναι πολύ ζωντανή και γοητευτική.
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.289
Trashi Delek λοιπον για την καινουρια σου ιστορια και ρουφηξα μονοκοπανια τις εικονες απο τον προλογο,περιμενω το επομενο κομματι!!!
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
:pΕυχαριστω πολυ παιδια..ειπα να αφησω λιγο την Αιθιοπια γιατι ειναι λιγο πικρα και μου ηλθε στο νου το Μπουταν που ετσι και αλλιως ηταν μια εκδρομη χαρουμενη και απολαυστικη και κυριως αξεχαστη....:p
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Kαταπληκτικη εισαγωγη LULLU....εχεις εμπνευση!!!
Νασαι καλα που μας ταξιδευεις στις πιο σπανιες χωρες του πλανητη.
Περιμενω τη συνεχεια.:lol:
Και παντα TRASHI DELEΚ.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Το υψόμετρο των 2280 μέτρων βάρυνε τον οργανισμό μου , βάλε και τις καλοψημένες τηγανητές πατάτες του μεσημεριανού που τσίμπησα κατά τύχη από το μπουφέ ενός γαλλικού γκρουπ στο εστιατόριο στη Πάρο, (όχι το νησι μας, χτύπησαν καμπανάκι sos στη μιάμιση ώρα ανάβασης και καταμεσήμερο μη ξεχνούμε κιόλας και οσο πιο ψηλά ανέβαινα τόσο μου φαίνονταν ότι το μοναστήρι απομακρύνονταν παίζοντας μαζί μου κάποιο παιχνίδι σαν τον κρυφτό. Κάποια στιγμή βρίσκομαι σε ένα πλάτεμα που χρησιμεύει ως καφετέρια θιβετιανου στυλ και στη άκρη του βράχου έχει χτιστεί ένα τοιχίο με τοποθετημένες εν σειρά καρέκλες που πάνω τους έχουν στρώσει τους πισινούς τους απολαμβάνοντας τη θέα του μοναστηριού , το γκρουπ των γάλλων που μάλλον προσπαθούν και αυτοί να καταλαγιάσουν το χορό των τηγανητών πατατών και του μπομφιλέ…..
Αποφασίζω να θαυμάσω και εγώ το απόκρημνο, χτισμένο στη άκρη βράχου των Ιμαλάϊων μοναστήρι που ακούει στο όνομα Tiger Nest ,δηλαδή φωλιά του τίγρη , κατάστρωμα θέση διότι βεβαίως οι γάλλοι έχουν καταλάβει όλα τα καθίσματα που για να πω και του στραβού το δίκιο είχαν τοποθετηθεί για χάρη τους ,.Η Μαρία αποφασίζει μετά από τη δεκάλεπτη ξεκούραση να προχωρήσει ακολουθώντας τον Κάρμα και την Μαριέτα που ήδη ευρίσκονταν πιο μπροστά υποσχόμενη ότι δεν θα πήγαινε πολύ μακριά. Χρειάζονταν άλλη μια ώρα για να φτάσει στο Tiger βάλε άλλη μια να κατέβει ως εδω στο πλάτεμα συν μιάμιση ως τη βάση πάει νύχτωσε γιατί εδώ ο ήλιος δύει στις 5.30 …
Η θέα μου κόβει την ανάσα , μπροστά και λίγο πιο ψηλά κρέμεται το κτίσμα του 1692 από τον Shahdrung Negang, η κάπως έτσι , είναι εκτός από δύσκολα και περίεργα τα ονόματα τούτα εδώ, σαν γλωσσοδέτης ένα πράμα, ο όποιος εκτέλεσε εντολή του Guru Pinopoche.
To Tiger εκτός από μοναστήρι , χρησιμοποιήθηκε και σαν οχυρό για την άμυνα της πόλης από τις επιθέσεις των Θιβετιανων.που ήταν ο κυριότερος γείτονας εχθρός τους…
Ποιος ήταν ο Shahdrung Negang?Είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε , ίδρυσε το κράτος Μπουτάν ενώνοντας τα μέχρι τότε διασπαρμένα φέουδα στους πρόποδες των Ιμαλάϊων, ο δε Guru Pinopoche είναι αυτός που έφερε τον Βουδισμό στο Μπουτάν και ο οποιος είναι μια θεότητα με 9 διαφορετικές μορφές, δηλαδη 9 θεοι μου φαινεται εμενα,, τι μπέρδεμα και αυτό τώρα άντε να καταλάβεις ποιες είναι και να τις θυμάσαι και τι πρεσβεύει κάθε μια , που δοξάζεται εορτάζεται κάθε χρόνο σχεδόν πάντα αφού οι 9 θεότητες του εναλλάσσονται διαδοχικά…. …
Αν όχι από μόνο του το χάπι , αλλά και η ψαλμωδία πού έφτανε ως εδώ έτσι για να μην ξεφύγουμε και από τη θρησκευτική κατάνυξη, το ψυχρό αεράκι, ο ήχος του νερού που πέφτει από τον καταρράκτη που δεν είναι στο οπτικό μου πεδίο, συντελούν στο να μειωθούν σφύξεις και πονοκέφαλος.
Ηρεμία, γαλήνη αλλα και κρύο που έρχεται μαζι με το σκοτάδι ενώ δεν υπάρχει σημείο ζωής από τις φιλενάδες μου..
-Μαμ.. πρέπει να αρχίσετε να κατεβαίνετε .. μου λέει ο μαγαζάτορας. Σε λιγο θα είναι σκοτάδι , θα ενημερώσω εγω τους φίλους σας αν περάσουν από εδώ ότι φυγατε..
Μου φάνηκε μια σωστή απόφαση, δεν είχα και φακό μαζί μου , μην τσακιστώ και στα βράχια , ενώ οι άλλοι είναι 3 παρέα, είναι και ο Κάρμα που ως σωστός, ευλαβής βουδιστής θάχει και τα θεία τυχερά του σκέφτηκα , οπότε πήρα το δρόμο του γυρισμού συνοδευόμενη από το σκύλο της καφετέριας …λες και κάποιος του είχε δώσει πιστές οδηγίες για ασφαλή παρακολούθηση και παράδοση. .Εδω να σας πω ότι υπάρχουν πολλά μα πάρα πολλά σκυλιά και εγω μα τη αλήθεια ένα φόβο για αυτά τον έχω , απωθημένο νεανικών δαγκωμάτων και διαμαχών ,αλλά αυτή τη στιγμή μου φαίνεται ο καλύτερος και πιστότερος φίλος και σύντροφος.
Κατέβηκα σε χρόνο ρεκόρ, άσε που έχω και αυξημένες ταχύτητες στη κατηφόρα αλλά δυσκολεύτηκα με τη νοηματική να εξηγήσω στον οδηγό που δεν ήξερε γκρι αγγλικά, το γιατί είμαι μόνη και που εξαφανίστηκαν οι άλλοι.
Ώσπου να συνεννοηθώ νάσου και καταφτάνει μέσα σε ένα σύννεφο σκόνης και τρεχάλας ο Κάρμα φανερά αγχωμένος ζητώντας συγνώμη υποκλινόμενος , κίνηση που επιβάλει η θρησκεία τους αλλά εμένα με ενοχλεί αφάνταστα, φοβούμενος φαντάζομαι μην ακούσει τον εξάψαλμο από την ευρωπαία τουρίστρια , φόβο που σαφέστατα του φύτεψαν τα καλόβουλα σχόλια των φιλενάδων μου, περι του σκληρού χαρακτήρα μου….σαν να τις ακούω τώρα.., πράγμα που επιβεβαιώθηκε μόλις έσκασαν μύτη και γούρλωσαν τα μάτια από έκπληξη αντικρίζοντας τη δική μου γαλήνια όψη….
.. Βρε καλέ τόσο λίγο σου πήρε να αλλαξοπιστήσεις? Λένε οι καλοχαρες…
Ναι βρε.. είδες???? Δεν τα πήγαινα καλά με το δικο μας Θεό και είπα να αλλάξω να δω χαΐρι..
Πάρτε και σοκολάτες για την υπογλυκαιμία τωρα , σκατοψυχες….λεω εγω..
Να ,,τωρα σε αναγνωρίζουμε λένε , μασουλώντας τα γλυκάκια.. Ήρεμος και ο οδηγός με τον Κάρμα αφου δεν έγινε τιποτα το σοβαρό, πήραμε το δρόμο του γυρισμού για το THIMPU ..τη πρωτεύουσα…
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.871
Μέλη
38.905
Νεότερο μέλος
ntsironis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom