Μπουτάν Trashi Dele

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι

Άδειασε το μυαλό από τις περιττές σκέψεις με το που πατήσαμε πόδι στο εθνικό μουσείο. Ένα τριώροφο κτήριο με μόνο εκθέματα βιβλία, γραφές και πάλι βιβλία, βιβλία παλιά , γραφές από χιλιάδες χρόνια που περιέχουν τι άλλο από προσευχές γραμμένες με χρυσό σε ένα είδος πάπυρου, από ανθρώπους που από την ηλικία των 3 χρόνων τους αφιέρωσαν τη ζωή τους για τη λατρεία του θεού που τους εξασφάλισε το μόνο επιθυμητό αγαθό, τη ψυχική και πνευματική γαλήνη… Η κάθε προσευχή είναι ένα κομμάτι φύλλο 35 εκατοστών μήκους και 15 εκ. πλάτος τοποθετημένες και βιβλιοδετημένες ανά θεματολογία τυλιγμένη καθεμιά με ένα κόκκινο η μπλέ η κίτρινο γυαλιστερό ύφασμα δεμένο με ένα ωραιότατο καλοζυγιασμένο φιόγκο… πήζει το μάτι στο φιόγκο.., χιλιάδες φιόγκοι, χιλιάδες προσευχές …
Και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει από το μουσείο η φιγούρα του Βούδα. Σε κάθε όροφο υπάρχει θρονιασμένος και από ένας βούδας όπου στα πόδια του αραδιασμένο ευρίσκεται ένα τραπέζι γεμάτο προσφορές των πιστών..
Σε ένα από τους ορόφους υπάρχει το μεγαλύτερο βιβλίο του κόσμου αποτελούμενο από πόστερ και φωτογραφίες που αφηγούνται τη ζωή στο Μπουτάν , βιβλίο γίγας αλλά όχι παλιό..
Η κατηφόρα μας έβγαλε στο ταχυδρομείο, όπου βρήκαμε τις πιο απίστευτες συλλογές γραμματοσήμων με διαφοροποιήσεις θεμάτων που δεν αφορούν το Μπουτάν αλλά όλο τον κόσμο, τέτοιας ομορφιάς που ακόμη και οι μη φιλοτελιστές έσκασαν αρκετά ευρώπουλα για αγορές.. Εμείς φυσικά σαν Έλληνες αποκτήσαμε τη σειρά με τους ολυμπιακούς αγώνες της χώρας μας…
Μια μικρή στάση στη άλλη όχθη του ποταμού στο ιδιωτικό μικροεργοστασιο παρασκευής χαρτιού χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη το κορμό ενός δένδρου μου ξύπνησε αναμνήσεις Μαδαγασκαρηνενιες, αλλά οι τιμές εδώ αγγίζουν αστρονομικά νούμερα του δεκαπλάσιου και βάλε....
Μιας και δεν είχε νυχτώσει ακόμα και έχοντας κέφι για ψώνια πείσαμε τον Κάρμα ότι μεγάλα κορίτσια είμαστε και μπορούμε να κάνουμε βόλτα και ψώνια μόνες μας και ότι μπορεί να παραδώσει τη τύχη μας στη θέληση του Βούδα και να πάει στο καλό.. Μας πήρε ώρα αυτό, φαίνεται πως έχει ρητή εντολή από την Σόναμ να μην μας αφήσει ρούπι μοναχές .. Υποσχεθήκαμε ότι δεν θα χαθούμε , προβήκαμε και σε αγορά τοπικής καρτοτηλεφωνίας in case, άσε δεν υπάρχει περίπτωση να χαθεί κανείς εδώ με τέτοια ρυμοτομία απλή, μια σταλιά πόλη και ας είναι και πρωτεύουσα με 2 δρόμους ….αλλά με MALL παρακαλώ….
Εκεί που χαθήκαμε όμως είναι στα μαγαζάκια…
Τα χέρια μας δεν χόρταιναν να χαϊδεύουν τα κάθε λογής παλιά κειμήλια Θιβετιανής τέχνης ορισμένα παραφορτωμένα από πολύτιμους λίθους… Το μάτι σου καρφώθηκε σε μια προτομή της θεάς Τάρα τόσο ζωντανή και λαμπερή από τα πετράδια και τα χρώματα αλλά τόσο ακριβή που το εγκεφαλικό ήταν εξασφαλισμένο.. Επιστράτεψα όλα όσα έχω διδαχτεί από τη φιλενάδα τη Κικη στις αγορές της ανατολής ,αλλά μάταιος κόπος , μάλλον η εγώ είμαι ανεπίδεκτη μάθησης η εκείνοι σκληροί επαγγελματίες…τουλάχιστον προσπάθησα αν αυτό μπορεί να με χαροποιήσει σαν γεγονός αλλά με λυπεί του ότι η Τάρα ακόμη κοσμεί το ράφι του μαγαζιού, εκεί ακίνητη λόγο βάρους από τη μια και τιμής από την άλλη..
Στο δρόμο δεν μπορώ να μην χαζέψω τον κόσμο .., άνθρωποι γλυκύτατοι πρόσχαροι να σε εξυπηρετήσουν με αυτό το άγιο σχεδόν βλέμμα το ζεστό χαμόγελο στα χείλη ,εικόνες που στη δύση έχουν χαθεί προ πολλού…Δεν ζητιανεύουν ,δεν ενοχλούν, δεν κλέβουν, δεν καπνίζουν( όχι όλοι), δεν προσφέρουν οινοπνευματώδη και κάθε Τρίτη προσεύχονται… αυτοί είναι μερικοί από τους κανόνες της ενάρετης ζωής των..Εδώ στο Thimbu, στη πρωτεύουσα θα συναντήσεις εκτός από Ινδούς μετανάστες εργάτες που ψάχνουν ένα σαφώς μεγαλύτερο μεροκάματο από αυτό της χώρας τους και εσωτερικούς μετανάστες που εγκατέλειψαν τα χωράφια τους ήρθαν στη πόλη να εργαστούν στις οικοδομές και που για αυτούς το κράτος έχει διαθέσει εργατικές κατοικίες .., τουλάχιστον έχουν εξασφαλίσει καθημερινή στέγη αν καθημερινή δουλειά…..
Βρήκαμε το Suisse bakery ,ενός Ελβετού που λόγο σφοδρού έρωτος με μια ντόπια καλλονή προ πολλών ετών παρέμεινε και δραστηριοποιήθηκε επαγγελματικά εδώ, κλειστό και έτσι η λαχτάρα ενός ζεστού κρουασάν αναβλήθηκε για αύριο το πρωί…
Πάλι στο βραδινό απόψε είχαμε τύχη βουνό , φυσικά εξ αιτίας ενός 30μελούς γκρουπ Γάλλων κολλημένων στη δυτική κουζίνα…,οπότε και εμείς την βγάζουμε πρίμα…Η Μαρία κάνει τη πιο σωστή παρατήρηση που είναι και παράπονο μαζί…λέγοντας…’’μωρέ και εγώ που πίστευα πως θάμαστε 3 και μοναχές τουρίστριες ! τελικά θα υποθέσουμε ότι είμαστε και τυχερές που δεν τσαλαπατιόμαστε από τον συνωστισμό..!!!!!!
Το τσαλαπάτημα είναι σίγουρο πια ,το βλέπω εγώ, θα το φάμε στη jokar στο φεστιβάλ όπου μαζεύονται από όλες τις γύρω περιοχές και κράτη…
Η νύχτα δικαίως ανακηρύχτηκε σκυλοβραδιά αφού όλο το βράδυ τα γαυγίσματα δεν άφησαν να κλείσουμε μάτι, τώρα τι παθαίνουν βραδιάτικο ενώ τη μέρα είναι σαν ναρκωμένα δεν γνωρίζω…
Από τις 7 το πρωί βρεθήκαμε στο πουλμανακι με όλα τα μπαγκάζια μας ανηφορίζοντας τον ίδιο φιδίσιο δρόμο διασχίζοντας τα καταπράσινα από πεύκα και κυπαρίσσια βουνά σε ένα συνδυασμό πρασίνου που πάει από το πιο έντονο σκούρο έως το ανοιχτό με κάποιες πινελιές κίτρινου καφέ και μπορντό από φυλλώματα άλλων δένδρων..
Από τις αμέτρητες στροφές και τα απότομα φρεναρίσματα νιώσαμε να την ανάγκη για ένα vertigo-vomex που αλήθεια μας βοήθησε για να σταθούμε στα πόδια μας και να απολαύσουμε τη μαγεία των χιονισμένων κορυφών από τα 3140 μέτρα στο πέρασμα που ακούει στο όνομα DOLCU –LA….
Σπαρμένες στο δίπλα ομώνυμο λόφο 180 στούπες με τα χαρακτηριστικό διάκοσμο σκεπής , πέτρινες, μικρές αφιερωμένες στους νεώτερους ήρωες του κράτους. Αυτό εδώ το μνημείο είναι αφιερωμένο και κτισμένο με εντολή της βασίλισσας για τους ήρωες που θυσιάστηκαν στον αγώνα εναντίον στασιαστών και ανταρτών αν θυμάμαι καλά το 1989., ιστορία που μας αφηγήθηκε ο Κάρμα αλλά και που αναγράφεται και στον οδηγό μας..
Γύρω –γύρω στέκονται οι χιονισμένες βουνοκορφές και ένα παγωμένο αεράκι μαστιγώνει το πρόσωπο αν και ο ήλιος ζεστός και λαμπερός μας αγκαλιάζει.. Αυτή η εικόνα μοιάζει με αυτή που είχα αντικρύσει μια δεκαετία ακριβώς πριν στο Poon Hill.., με θέα τα Ιμαλάϊα από την πλευρά του Νεπάλ.. Δεν περιγράφεται το μεγαλείο της φύσης, του τόπου , η αίσθηση της απόλυτης γαλήνης, της ελεύθερης καθαρής ανάσας που φουσκώνει το θώρακα διψασμένο για πεντακάθαρο οξυγόνο ..
Κάθομαι κατάχαμα κάτω από μια σειρά κοντάρια που ανεμίζουν στο αέρα τις δεμένες πάνω τους υφασμάτινες προσευχές προς το Βούδα και νιώθω πως είναι η σειρά μου να προσευχηθώ αν όχι στο Βούδα, στη φύση και στο μεγαλείο της , να ζητήσω συγγνώμη για κάθε ύπουλο και κακό χάδι που απλώνει ανθρώπινο χέρι πάνω της, να ζητήσω να με ποτίσει να με μεθύσει από το άρωμα της, τη δροσιά της ,τη φρεσκάδα της..
Συνειδητοποιώ ότι κρυώνω ενώ αντίθετα η Μαριετα με το καμηλό παλτό της βράζει και δεν χαμπαριάζει τη ψύχρα που πέφτει και κατηφορίζω σε στη μοναδική καφετέρια που υπάρχει για ένα ζεστό τσάι.. Και δεν είναι μόνο το τσάι που μας τόνωσε ,είναι και το διπλανό μαγαζάκι που έχει απλώσει επιδειχτικά τη όμορφη συλλογή από αντικείμενα που αυτή τη φορά δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε και πολύ.. Πασίχαρες για τις νεοαποκτηθείσες μάσκες και Τόγκα αρχίζουμε τη κατάβαση για την Phunaka Dong..
 

Attachments

Last edited by a moderator:

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
α ρε lullu !!! τι ποιητικός ο λογος σου..
δεν μου λές εκτός απο αυτό που κάνεις έχεις σκεφτεί και το αλλο??
 

toumpiotis

Member
Μηνύματα
892
Likes
649
Ταξίδι-Όνειρο
LENSOIS MARAHENSES
Ενδιαφέρουσα αρχή για έναν ενδιαφέρον προορισμό.
:clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap:
 
Μηνύματα
774
Likes
616
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου μακριά
Ταξίδι-Όνειρο
Λος Ρόκες
Πολύ ωραία το ξεκίνησες, προχώρησέ το να δροσιστούμε λίγο μες τον καύσωνα.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.758
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Πάντα είχα τρομερή περιέργεια γι' αυτήν την παράξενα απόμακρη και μαγευτική χώρα. Αναμένω την αφήγηση, που αν κρίνω από τις προηγούμενες θα είναι πολύ ζωντανή και γοητευτική.
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.289
Trashi Delek λοιπον για την καινουρια σου ιστορια και ρουφηξα μονοκοπανια τις εικονες απο τον προλογο,περιμενω το επομενο κομματι!!!
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
:pΕυχαριστω πολυ παιδια..ειπα να αφησω λιγο την Αιθιοπια γιατι ειναι λιγο πικρα και μου ηλθε στο νου το Μπουταν που ετσι και αλλιως ηταν μια εκδρομη χαρουμενη και απολαυστικη και κυριως αξεχαστη....:p
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Kαταπληκτικη εισαγωγη LULLU....εχεις εμπνευση!!!
Νασαι καλα που μας ταξιδευεις στις πιο σπανιες χωρες του πλανητη.
Περιμενω τη συνεχεια.:lol:
Και παντα TRASHI DELEΚ.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Το υψόμετρο των 2280 μέτρων βάρυνε τον οργανισμό μου , βάλε και τις καλοψημένες τηγανητές πατάτες του μεσημεριανού που τσίμπησα κατά τύχη από το μπουφέ ενός γαλλικού γκρουπ στο εστιατόριο στη Πάρο, (όχι το νησι μας, χτύπησαν καμπανάκι sos στη μιάμιση ώρα ανάβασης και καταμεσήμερο μη ξεχνούμε κιόλας και οσο πιο ψηλά ανέβαινα τόσο μου φαίνονταν ότι το μοναστήρι απομακρύνονταν παίζοντας μαζί μου κάποιο παιχνίδι σαν τον κρυφτό. Κάποια στιγμή βρίσκομαι σε ένα πλάτεμα που χρησιμεύει ως καφετέρια θιβετιανου στυλ και στη άκρη του βράχου έχει χτιστεί ένα τοιχίο με τοποθετημένες εν σειρά καρέκλες που πάνω τους έχουν στρώσει τους πισινούς τους απολαμβάνοντας τη θέα του μοναστηριού , το γκρουπ των γάλλων που μάλλον προσπαθούν και αυτοί να καταλαγιάσουν το χορό των τηγανητών πατατών και του μπομφιλέ…..
Αποφασίζω να θαυμάσω και εγώ το απόκρημνο, χτισμένο στη άκρη βράχου των Ιμαλάϊων μοναστήρι που ακούει στο όνομα Tiger Nest ,δηλαδή φωλιά του τίγρη , κατάστρωμα θέση διότι βεβαίως οι γάλλοι έχουν καταλάβει όλα τα καθίσματα που για να πω και του στραβού το δίκιο είχαν τοποθετηθεί για χάρη τους ,.Η Μαρία αποφασίζει μετά από τη δεκάλεπτη ξεκούραση να προχωρήσει ακολουθώντας τον Κάρμα και την Μαριέτα που ήδη ευρίσκονταν πιο μπροστά υποσχόμενη ότι δεν θα πήγαινε πολύ μακριά. Χρειάζονταν άλλη μια ώρα για να φτάσει στο Tiger βάλε άλλη μια να κατέβει ως εδω στο πλάτεμα συν μιάμιση ως τη βάση πάει νύχτωσε γιατί εδώ ο ήλιος δύει στις 5.30 …
Η θέα μου κόβει την ανάσα , μπροστά και λίγο πιο ψηλά κρέμεται το κτίσμα του 1692 από τον Shahdrung Negang, η κάπως έτσι , είναι εκτός από δύσκολα και περίεργα τα ονόματα τούτα εδώ, σαν γλωσσοδέτης ένα πράμα, ο όποιος εκτέλεσε εντολή του Guru Pinopoche.
To Tiger εκτός από μοναστήρι , χρησιμοποιήθηκε και σαν οχυρό για την άμυνα της πόλης από τις επιθέσεις των Θιβετιανων.που ήταν ο κυριότερος γείτονας εχθρός τους…
Ποιος ήταν ο Shahdrung Negang?Είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε , ίδρυσε το κράτος Μπουτάν ενώνοντας τα μέχρι τότε διασπαρμένα φέουδα στους πρόποδες των Ιμαλάϊων, ο δε Guru Pinopoche είναι αυτός που έφερε τον Βουδισμό στο Μπουτάν και ο οποιος είναι μια θεότητα με 9 διαφορετικές μορφές, δηλαδη 9 θεοι μου φαινεται εμενα,, τι μπέρδεμα και αυτό τώρα άντε να καταλάβεις ποιες είναι και να τις θυμάσαι και τι πρεσβεύει κάθε μια , που δοξάζεται εορτάζεται κάθε χρόνο σχεδόν πάντα αφού οι 9 θεότητες του εναλλάσσονται διαδοχικά…. …
Αν όχι από μόνο του το χάπι , αλλά και η ψαλμωδία πού έφτανε ως εδώ έτσι για να μην ξεφύγουμε και από τη θρησκευτική κατάνυξη, το ψυχρό αεράκι, ο ήχος του νερού που πέφτει από τον καταρράκτη που δεν είναι στο οπτικό μου πεδίο, συντελούν στο να μειωθούν σφύξεις και πονοκέφαλος.
Ηρεμία, γαλήνη αλλα και κρύο που έρχεται μαζι με το σκοτάδι ενώ δεν υπάρχει σημείο ζωής από τις φιλενάδες μου..
-Μαμ.. πρέπει να αρχίσετε να κατεβαίνετε .. μου λέει ο μαγαζάτορας. Σε λιγο θα είναι σκοτάδι , θα ενημερώσω εγω τους φίλους σας αν περάσουν από εδώ ότι φυγατε..
Μου φάνηκε μια σωστή απόφαση, δεν είχα και φακό μαζί μου , μην τσακιστώ και στα βράχια , ενώ οι άλλοι είναι 3 παρέα, είναι και ο Κάρμα που ως σωστός, ευλαβής βουδιστής θάχει και τα θεία τυχερά του σκέφτηκα , οπότε πήρα το δρόμο του γυρισμού συνοδευόμενη από το σκύλο της καφετέριας …λες και κάποιος του είχε δώσει πιστές οδηγίες για ασφαλή παρακολούθηση και παράδοση. .Εδω να σας πω ότι υπάρχουν πολλά μα πάρα πολλά σκυλιά και εγω μα τη αλήθεια ένα φόβο για αυτά τον έχω , απωθημένο νεανικών δαγκωμάτων και διαμαχών ,αλλά αυτή τη στιγμή μου φαίνεται ο καλύτερος και πιστότερος φίλος και σύντροφος.
Κατέβηκα σε χρόνο ρεκόρ, άσε που έχω και αυξημένες ταχύτητες στη κατηφόρα αλλά δυσκολεύτηκα με τη νοηματική να εξηγήσω στον οδηγό που δεν ήξερε γκρι αγγλικά, το γιατί είμαι μόνη και που εξαφανίστηκαν οι άλλοι.
Ώσπου να συνεννοηθώ νάσου και καταφτάνει μέσα σε ένα σύννεφο σκόνης και τρεχάλας ο Κάρμα φανερά αγχωμένος ζητώντας συγνώμη υποκλινόμενος , κίνηση που επιβάλει η θρησκεία τους αλλά εμένα με ενοχλεί αφάνταστα, φοβούμενος φαντάζομαι μην ακούσει τον εξάψαλμο από την ευρωπαία τουρίστρια , φόβο που σαφέστατα του φύτεψαν τα καλόβουλα σχόλια των φιλενάδων μου, περι του σκληρού χαρακτήρα μου….σαν να τις ακούω τώρα.., πράγμα που επιβεβαιώθηκε μόλις έσκασαν μύτη και γούρλωσαν τα μάτια από έκπληξη αντικρίζοντας τη δική μου γαλήνια όψη….
.. Βρε καλέ τόσο λίγο σου πήρε να αλλαξοπιστήσεις? Λένε οι καλοχαρες…
Ναι βρε.. είδες???? Δεν τα πήγαινα καλά με το δικο μας Θεό και είπα να αλλάξω να δω χαΐρι..
Πάρτε και σοκολάτες για την υπογλυκαιμία τωρα , σκατοψυχες….λεω εγω..
Να ,,τωρα σε αναγνωρίζουμε λένε , μασουλώντας τα γλυκάκια.. Ήρεμος και ο οδηγός με τον Κάρμα αφου δεν έγινε τιποτα το σοβαρό, πήραμε το δρόμο του γυρισμού για το THIMPU ..τη πρωτεύουσα…
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.871
Μέλη
38.905
Νεότερο μέλος
ntsironis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom