vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 2η : Μονή Ρίλας – Σόφια – Φιλιππούπολη
- Ημέρα 3η : Φιλιππούπολη
- Ημέρα 4η: Εθνογραφικό Κουγιουμτζόγλου – Θρακικός τύμβος Καζανλακ – Εθνογραφικό Ετάρ – Βέλικο Τάρνοβο
- Ημέρα 5η: Φρούριο Τσάρεβετς – Μονολιθικές εκκλησίες Ιβάνοβο – μοναστήρι Curtea de Argeş – Corbeni
- Ημέρα 6η: Τρανσφαγκαρασάν - Σιμπίου
- Ημέρα 7η: Biertan – Sighisoara ...
- Ημέρα 7η (συνέχεια): ... – Medias – Μεσαιωνικό φεστιβάλ Σιμπίου
- Ημέρα 8η: Alba Iulia – …
- Ημέρα 8η συνέχεια: …. – Corvin Castle - Timisoara
- Ημέρα 9η :Τιμισοάρα – Βελιγράδι
- Ημέρα 10η : Βελιγράδι.
- Ημέρα 11η : Βελιγράδι – επιστροφή
- Επίλογος
Ημέρα 11η : Βελιγράδι – επιστροφή
Φτάσαμε δυστυχώς στην τελευταία ημέρα του ταξιδιού μας.
Αν βρισκόμουν σε άλλη πόλη θα προσπαθούσα να εξαντλήσω και το τελευταίο μου λεπτό εκεί. Κάποια σημεία που ήθελα να επισκεφτούμε δεν τα καταφέραμε, όμως από το Βελιγράδι κάποια στιγμή θα ξαναπεράσουμε, οπότε είπα να φύγουμε χαλαρά μιας και είχαμε και αρκετά χιλιόμετρα έως την Θεσσαλονίκη όπου θα διανυκτερεύαμε.
Σηκωθήκαμε λοιπόν χωρίς βιασύνη, φορτώσαμε για τελευταία φορά το αυτοκίνητο και στις 10 ακριβώς ( την ώρα δηλ. που άνοιγε) βρισκόμασταν έξω από το μουσείο Τέσλα, που θα ήταν το τελευταίο πράγμα που θα βλέπαμε στην πόλη.
Ο Νικόλα Τέσλα ήταν Σέρβος εφευρέτης, μηχανολόγος, ηλεκτρολόγος μηχανικός και ένας από τους σημαντικότερους φυσικούς στην ιστορία της επιστήμης. Γεννήθηκε το 1856 στην Σμίλιαν και πέθανε το 1943.
Ο Τέσλα είναι κυρίως γνωστός για τις επαναστατικές του συνεισφορές στους κλάδους του ηλεκτρισμού και του μαγνητισμού στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα. Οι ανακαλύψεις και η θεωρητική εργασία του αποτέλεσαν τη βάση για την εφαρμογή του σημερινού συστήματος εναλλασσόμενου ρεύματος.
Εφευρέσεις όπως τα πολυφασικά συστήματα διανομής ισχύος και ο κινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος συνετέλεσαν στην εκδήλωση της Δεύτερης Βιομηχανικής Επανάστασης.
Eκτός από τη δουλειά του στον ηλεκτρομαγνητισμό και τα συστήματα ισχύος, ο Τέσλα λέγεται ότι έχει συνεισφορές και στη θεμελίωση της ρομποτικής, του τηλεχειρισμού, στην ανάπτυξη του ραντάρ και της επιστήμης υπολογιστών, όπως και στην επέκταση της βαλλιστικής, της πυρηνικής και θεωρητικής φυσικής.
Το 1943 το Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών τον αναγνώρισε ως τον εφευρέτη της ασύρματης επικοινωνίας.
(απόσπασμα από την Wikipedia)
Η είσοδος στο μικρό μουσείο είναι στα 500 δηνάρια. Κάθε μία ώρα υπάρχει μία μικρή προβολή σχετική με την ζωή και το έργο του Τέσλα, ενώ κατόπιν ακολουθεί επίδειξη στην διπλανή αίθουσα με δύο πειράματά του. Στο ένα από αυτά οι λαμπτήρες φθορίου που κρατούν οι επισκέπτες ανάβουν με “μαγικό” τρόπο, γεγονός που εντυπωσιάζει μικρούς και μεγάλους.
Στις δύο μπροστινές αίθουσες υπάρχουν μερικά προσωπικά αντικείμενα του εφευρέτη και κάποιες συσκευές που σχετίζονται με τις εφευρέσεις του.
Εμείς κάναμε το λάθος να επικεντρωθούμε στις μπροστινές αίθουσες κι έτσι χάσαμε την προβολή, αλλά ευτυχώς προλάβαμε το σημείο με τις διαδραστικές παρουσιάσεις.
Αυτό είναι όλο κι όλο το μουσείο. Μάλλον χρειαζόταν κάτι μεγαλύτερο, με περισσότερα διαδραστικά πειράματα.
Αφού τελειώσαμε με το μουσείο, μια και βρισκόμασταν κοντά, περάσαμε και πάλι από τον φούρνο Trpković Bakery και περιμέναμε στην ουρά για να κάνουμε προμήθειες για το ταξίδι του γυρισμού. Εντύπωση μας έκανε ότι 100 μέτρα παρακάτω υπήρχε κι άλλος φούρνος που δεν είχε καθόλου κόσμο.
Η ημέρα ήταν ιδανική για πολύωρο ταξίδι. Συννεφιασμένη χωρίς ζέστη και πολύ κίνηση στον δρόμο. Το μοναδικό σημείο όπου ο δρόμος δεν είναι αυτοκινητόδρομος, είναι κάποια χιλιόμετρα μέσα στην κοιλάδα που διαρρέει ο ποταμός Μοράβας και εκεί συνήθως υπάρχει πολύ κίνηση και αρκετή καθυστέρηση. Τα τελευταία 3 χρόνια που περνάμε από εκεί γίνονται έργα για την δημιουργία αυτοκινητόδρομου και κάθε χρόνο ευχόμαστε τον επόμενο να τον βρούμε ολοκληρωμένο, αλλά ακόμη δεν… Ευτυχώς για εμάς κίνηση δεν είχε ούτε σε αυτό το δύσκολο σημείο.
Εντύπωση μας έκανε, ότι ενώ από Βελιγράδι μέχρι Νις είχε πολύ συχνά σταθμούς ξεκούρασης και ανεφοδιασμού καυσίμων, σε όλη την υπόλοιπη διαδρομή έως τα σύνορα με τα Σκόπια, ψάχναμε να βάλουμε καύσιμα και δεν βρίσκαμε.
Έτσι μετά από μία χαλαρή διαδρομή με αρκετές στάσεις για ξεκούραση και καύσιμα, φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη γύρω στις 9 το βράδυ. Το ταξίδι μας μόλις είχε τελειώσει!!!
Ακολουθεί μικρή ανασκόπηση.
Φτάσαμε δυστυχώς στην τελευταία ημέρα του ταξιδιού μας.
Αν βρισκόμουν σε άλλη πόλη θα προσπαθούσα να εξαντλήσω και το τελευταίο μου λεπτό εκεί. Κάποια σημεία που ήθελα να επισκεφτούμε δεν τα καταφέραμε, όμως από το Βελιγράδι κάποια στιγμή θα ξαναπεράσουμε, οπότε είπα να φύγουμε χαλαρά μιας και είχαμε και αρκετά χιλιόμετρα έως την Θεσσαλονίκη όπου θα διανυκτερεύαμε.
Σηκωθήκαμε λοιπόν χωρίς βιασύνη, φορτώσαμε για τελευταία φορά το αυτοκίνητο και στις 10 ακριβώς ( την ώρα δηλ. που άνοιγε) βρισκόμασταν έξω από το μουσείο Τέσλα, που θα ήταν το τελευταίο πράγμα που θα βλέπαμε στην πόλη.


Ο Νικόλα Τέσλα ήταν Σέρβος εφευρέτης, μηχανολόγος, ηλεκτρολόγος μηχανικός και ένας από τους σημαντικότερους φυσικούς στην ιστορία της επιστήμης. Γεννήθηκε το 1856 στην Σμίλιαν και πέθανε το 1943.
Ο Τέσλα είναι κυρίως γνωστός για τις επαναστατικές του συνεισφορές στους κλάδους του ηλεκτρισμού και του μαγνητισμού στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα. Οι ανακαλύψεις και η θεωρητική εργασία του αποτέλεσαν τη βάση για την εφαρμογή του σημερινού συστήματος εναλλασσόμενου ρεύματος.
Εφευρέσεις όπως τα πολυφασικά συστήματα διανομής ισχύος και ο κινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος συνετέλεσαν στην εκδήλωση της Δεύτερης Βιομηχανικής Επανάστασης.
Eκτός από τη δουλειά του στον ηλεκτρομαγνητισμό και τα συστήματα ισχύος, ο Τέσλα λέγεται ότι έχει συνεισφορές και στη θεμελίωση της ρομποτικής, του τηλεχειρισμού, στην ανάπτυξη του ραντάρ και της επιστήμης υπολογιστών, όπως και στην επέκταση της βαλλιστικής, της πυρηνικής και θεωρητικής φυσικής.
Το 1943 το Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών τον αναγνώρισε ως τον εφευρέτη της ασύρματης επικοινωνίας.
(απόσπασμα από την Wikipedia)


Η είσοδος στο μικρό μουσείο είναι στα 500 δηνάρια. Κάθε μία ώρα υπάρχει μία μικρή προβολή σχετική με την ζωή και το έργο του Τέσλα, ενώ κατόπιν ακολουθεί επίδειξη στην διπλανή αίθουσα με δύο πειράματά του. Στο ένα από αυτά οι λαμπτήρες φθορίου που κρατούν οι επισκέπτες ανάβουν με “μαγικό” τρόπο, γεγονός που εντυπωσιάζει μικρούς και μεγάλους.


Στις δύο μπροστινές αίθουσες υπάρχουν μερικά προσωπικά αντικείμενα του εφευρέτη και κάποιες συσκευές που σχετίζονται με τις εφευρέσεις του.
Εμείς κάναμε το λάθος να επικεντρωθούμε στις μπροστινές αίθουσες κι έτσι χάσαμε την προβολή, αλλά ευτυχώς προλάβαμε το σημείο με τις διαδραστικές παρουσιάσεις.
Αυτό είναι όλο κι όλο το μουσείο. Μάλλον χρειαζόταν κάτι μεγαλύτερο, με περισσότερα διαδραστικά πειράματα.
Αφού τελειώσαμε με το μουσείο, μια και βρισκόμασταν κοντά, περάσαμε και πάλι από τον φούρνο Trpković Bakery και περιμέναμε στην ουρά για να κάνουμε προμήθειες για το ταξίδι του γυρισμού. Εντύπωση μας έκανε ότι 100 μέτρα παρακάτω υπήρχε κι άλλος φούρνος που δεν είχε καθόλου κόσμο.

Η ημέρα ήταν ιδανική για πολύωρο ταξίδι. Συννεφιασμένη χωρίς ζέστη και πολύ κίνηση στον δρόμο. Το μοναδικό σημείο όπου ο δρόμος δεν είναι αυτοκινητόδρομος, είναι κάποια χιλιόμετρα μέσα στην κοιλάδα που διαρρέει ο ποταμός Μοράβας και εκεί συνήθως υπάρχει πολύ κίνηση και αρκετή καθυστέρηση. Τα τελευταία 3 χρόνια που περνάμε από εκεί γίνονται έργα για την δημιουργία αυτοκινητόδρομου και κάθε χρόνο ευχόμαστε τον επόμενο να τον βρούμε ολοκληρωμένο, αλλά ακόμη δεν… Ευτυχώς για εμάς κίνηση δεν είχε ούτε σε αυτό το δύσκολο σημείο.
Εντύπωση μας έκανε, ότι ενώ από Βελιγράδι μέχρι Νις είχε πολύ συχνά σταθμούς ξεκούρασης και ανεφοδιασμού καυσίμων, σε όλη την υπόλοιπη διαδρομή έως τα σύνορα με τα Σκόπια, ψάχναμε να βάλουμε καύσιμα και δεν βρίσκαμε.
Έτσι μετά από μία χαλαρή διαδρομή με αρκετές στάσεις για ξεκούραση και καύσιμα, φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη γύρω στις 9 το βράδυ. Το ταξίδι μας μόλις είχε τελειώσει!!!
Ακολουθεί μικρή ανασκόπηση.
Attachments
-
555,6 KB Προβολές: 0
-
252,3 KB Προβολές: 0
-
189,4 KB Προβολές: 0
-
309,4 KB Προβολές: 0
-
416,1 KB Προβολές: 0
-
297 KB Προβολές: 0
-
344,1 KB Προβολές: 0
-
303,3 KB Προβολές: 0
-
174,1 KB Προβολές: 0
-
245,6 KB Προβολές: 0
-
245,5 KB Προβολές: 0
-
290,3 KB Προβολές: 0
Last edited by a moderator: