vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 2η : Μονή Ρίλας – Σόφια – Φιλιππούπολη
- Ημέρα 3η : Φιλιππούπολη
- Ημέρα 4η: Εθνογραφικό Κουγιουμτζόγλου – Θρακικός τύμβος Καζανλακ – Εθνογραφικό Ετάρ – Βέλικο Τάρνοβο
- Ημέρα 5η: Φρούριο Τσάρεβετς – Μονολιθικές εκκλησίες Ιβάνοβο – μοναστήρι Curtea de Argeş – Corbeni
- Ημέρα 6η: Τρανσφαγκαρασάν - Σιμπίου
- Ημέρα 7η: Biertan – Sighisoara ...
- Ημέρα 7η (συνέχεια): ... – Medias – Μεσαιωνικό φεστιβάλ Σιμπίου
- Ημέρα 8η: Alba Iulia – …
- Ημέρα 8η συνέχεια: …. – Corvin Castle - Timisoara
- Ημέρα 9η :Τιμισοάρα – Βελιγράδι
- Ημέρα 10η : Βελιγράδι.
- Ημέρα 11η : Βελιγράδι – επιστροφή
- Επίλογος
Ημέρα 6η: Τρανσφαγκαρασάν - Σιμπίου
Το θέμα Τρανσφαγκαρασάν είχε γίνει λίγο σήριαλ για εμένα. Το 2015 που είχαμε ξαναεπισκεφτεί την Ρουμανία, είχα σχεδιάσει να περάσω από αυτόν τον δρόμο στην επιστροφή μου από το Σιμπίου, πηγαίνοντας για το Βουκουρέστι.
Η σύζυγός μου όμως είχε αντιρρήσεις, φοβούμενη ότι επειδή τα παιδιά ήταν μικρά θα είχαν ζαλάδες, εμετούς κτλ. και στο τέλος θα ταλαιπωρούμασταν και εμείς και τα παιδιά. (μάλλον φοβόταν πιστεύω, αλλά το έριξε στα παιδιά)
Σε αυτό το ταξίδι πριν ακόμη ξεκινήσουμε διαπίστωσα από κάποιους από την παρέα μία διστακτικότητα, οπότε ξεκαθάρισα πως, εγώ θα περνούσα την Τρανσφαγκαρασάν και όποιος ήθελε μπορούσε να πάει από άλλον, ευκολότερο δρόμο.
Και φτάνουμε παραμονή διάσχισης, το βράδυ. Η πρόβλεψη του καιρού δείχνει βροχές και καταιγίδες και ο φόβος επανέρχεται στις γυναίκες της ομάδας, οι οποίες από ότι φαίνεται έχουν πλάσει στην φαντασία τους τον δρόμο, σαν τον πιο επικίνδυνο δρόμο του κόσμου.

Έτσι περιμένουμε να δούμε πως θα ξημερώσει η επόμενη ημέρα για να αποφασίσουμε τι θα πράξουμε.
Και ξημερώνει μία υπέροχη ημέρα στην εξοχή, με λαμπρό ήλιο και το χαμόγελο επιστρέφει στα χείλη μας - κυρίως τα δικά μου.
Πήραμε μερικές επιπλέον πληροφορίες από τον ιδιοκτήτη της πανσιόν και ξεκινήσαμε.
Τransfagarasan history: Στις 21 Αυγούστου του 1968 οι Σοβιετικοί με δυνάμεις του Συμφώνου της Βαρσοβίας, εισβάλλουν στην Τσεχοσλοβακία, την οποία εισβολή, ο τότε πρωθυπουργός της Ρουμανίας, Νικολάε Τσαουσέσκου καταδικάζει. Λόγω της ανεξάρτητης στάσης του απέναντι στην ΕΣΣΔ αλλά και της γενικότερης διάστασής του με αυτήν, θεωρεί πιθανή μια ανάλογη επίθεση στην Ρουμανία. Ο Τσαουσέσκου ήθελε να έχει μια στρατιωτική πρόσβαση σε διάφορα στρατηγικά σημεία, μέσω των βουνών, η οποία θα του επέτρεπε να πραγματοποιήσει ταχείς επιθετικούς αλλά και αμυντικούς ελιγμούς. Έτσι κατασκευάζει αυτόν τον δρόμο, στο ορεινό σύμπλεγμα των Καρπαθίων, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε το 1970 και τελείωσε το 1974.
Οι εργασίες κρατούσαν μόνο λίγους μήνες τον χρόνο, ένεκα των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν 6.000 τόνοι δυναμίτη τα οποία ανατίναξαν 3.800.000 m3 βράχων και το κόστος ήταν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Οι εργασίες έγιναν σε μεγάλο ποσοστό από τις στρατιωτικές δυνάμεις και λέγεται πως κατά την κατασκευή του, έχασαν τη ζωή τους περίπου 40 στρατιώτες (έτσι αναφέρουν οι επίσημες πηγές, οι ανεπίσημες ανεβάζουν τον αριθμό σε 120). Ο δρόμος ανεβαίνει μέχρι τα 2.034 m υψόμετρο (κορυφή Moldoveanu) και o 7C θεωρείται ο δεύτερος υψηλότερος ασφαλτοστρωμένος δρόμος της Ρουμανίας. Ο πρώτος είναι ο 67C ή Transalpina
(ο οποίος επίσης είναι μέσα στα άμεσα ταξιδιωτικά μου σχέδια).
Το πέρασμα του Transfagarasan είναι ταυτόχρονα ατραξιόν αλλά και μεγάλη πρόκληση για περιπατητές, ποδηλάτες, μοτοσυκλετιστές και όχι μόνο, λόγω της ιδιαιτερότητας του τοπίου.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής το θέαμα μας καθήλωσε.
Υπήρξε μία σκέψη να ανεβούμε έως το Poenari Citadel, αλλά όταν ακούστηκε ο αριθμός 1.480 ( τα σκαλοπάτια που έπρεπε να ανεβούμε) υπήρξε άτακτη υποχώρηση

από το διαδίκτυο
και έτσι συνεχίσαμε έως τον επόμενο στόχο μας το φράγμα της λίμνης Vidraru.
Κάναμε μία μικρή βόλτα, ανεβήκαμε στον πύργο που υπάρχει δίπλα στο φράγμα, μπήκαμε στο δίλημμα εάν πρέπει να κάνουμε βόλτα με το καραβάκι στη λίμνη , επειδή όμως τα σύννεφα μαζεύονταν, αποφασίσαμε να φύγουμε μήπως και προλαβαίναμε να φτάσουμε στην κορυφή πριν πιάσει καμιά καταιγίδα.
Το τοπίο συνέχισε να μας εκπλήσσει συνεχώς και μετά από κανένα μισάωρο ξεκίνησαν οι πρώτες σταγόνες της βροχής. Κατά την διαδρομή μας υπήρχαν πολλές προειδοποιητικές πινακίδες για την ύπαρξη αρκούδων, όμως δυστυχώς δεν συναντήσαμε καμία.


Και να που φτάνουμε σιγά - σιγά στην περιοχή όπου κυριαρχεί το αλπικό τοπίο. Στάση υπό βροχή στον καταρράκτη που υπάρχει δίπλα στον δρόμο, για φωτογραφίες και για να αγοράσουμε λίγα τοπικά προϊόντα. Η ένταση της βροχής μέχρι τώρα δεν είναι δυσάρεστη, αντιθέτως χαρίζει στο τοπίο μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα.
Όμως δυστυχώς πλησιάζοντας στο τελευταίο τούνελ πριν από την λίμνη Balea, έπιασε καταρρακτώδης βροχή με ισχυρή χαλαζόπτωση, σε βαθμό που δεν έβλεπες μπροστά σου. Απογοήτευση στην ομάδα. Προφυλαχτήκαμε για λίγο στο τούνελ από το χαλάζι και έπειτα προχωρήσαμε έως το πάρκινγκ, με την ελπίδα ότι η βροχή θα σταματήσει.
Αφού περιμέναμε κανένα μισάωρο και δεν φαινόταν να ανοίγει ο καιρός από πουθενά, αποφασίσαμε να αφήσουμε με βαριά καρδιά την λίμνη και την πεζοπορία που είχα σχεδιάσει να κάνουμε, αφού ούτως ή άλλως θα ήταν αδύνατο να πεζοπορήσουμε με τόση λάσπη.
Και έτσι ξεκινήσαμε να κατηφορίζουμε σιγά- σιγά στην πολυφωτογραφημένη διαδρομή με τις πολλές συνεχόμενες φουρκέτες και το τελεφερίκ που έφερνε κόσμο στην κορυφή.
Η βροχή σιγά – σιγά κοπάζει και εμείς κατευθυνόμαστε προς τον καταρράκτη που βρίσκεται λιγο παρακάτω. Ο καιρός δείχνει να βελτιώνεται, αλλά δεν μπορώ να ρισκάρω μία επιστροφή, γιατί δεν ξέρω τι ακριβώς γίνεται στην κορυφή. Ο Τρανσφαγκαρασάν, μάλλον θα μας ξαναδεί.
Όταν βγήκε ο ήλιος και βρήκαμε ένα μεγάλο πλάτωμα, σταματήσαμε για να φάμε κάτι και όλοι ήταν ενθουσιασμένοι και έλεγαν τα καλύτερα για την διαδρομή αυτή.

«Και τότε γιατί είχατε τις προηγούμενες ημέρες αυτή την αρνητική διάθεση;» ρώτησα.

«Εσύ φταις, γιατί δεν μας τα περιέγραψες καλά και άφησες πολλά σκοτεινά σημεία» απάντησε η σύζυγός μου.


Η ώρα να συναντηθούμε με τους υπόλοιπους, οι οποίοι είχαν ήδη φτάσει στο Σιμπίου, πλησίαζε. Με μία μικρή καθυστέρηση, λόγω κίνησης, φτάσαμε στα δωμάτιά μας, ξεκουραστήκαμε και βγήκαμε, για μία χαλαρή βόλτα στην πόλη, καθώς την είχαμε εξερευνήσει ενδελεχώς παλιότερα.
Ξεκινήσαμε από τα τείχη της πόλης και τους προμαχώνες που έχουν απομείνει,
προχωρήσαμε στον πεζόδρομο Nicolae Bălcescu που οδηγεί στην μεγάλη πλατεία,
περάσαμε κάτω από τον πύργο του συμβουλίου και βρεθήκαμε στην μικρή πλατεία και την γέφυρα των ψεμάτων,
¨περικυκλώσαμε¨ τον καθεδρικό ναό και ξαναβρεθήκαμε στην μεγάλη πλατεία, όπου συναντήσαμε τους υπόλοιπους, που είχαν ξεκινήσει την βόλτα τους νωρίτερα.
Εν το μεταξύ, οι προετοιμασίες για το μεσαιωνικό φεστιβάλ που θα ξεκινούσε την επόμενη, καλά κρατούσαν
και οι νύφες συνεχίζουν την φωτογράφιση, μην ξεχνιόμαστε
Ο σπιτονοικοκύρης μας, όταν τον ρωτήσαμε που θα μπορούσαμε να φάμε και οι 21 μαζί, μας πρότεινε το Music Pub το οποίο δυσκολευτήκαμε να βρούμε εκεί που ήταν χωμένο, αλλά τελικά τα καταφέραμε.
Το φαγητό του ήταν καλό, αλλά η δυνατή μουσική δεν μας άφησε να συζητήσουμε καθόλου, έτσι σχετικά σύντομα βγήκαμε για μία μικρή βραδινή βόλτα στην όμορφα φωτισμένη πόλη, με ένα παγωτό στο χέρι.
Το θέμα Τρανσφαγκαρασάν είχε γίνει λίγο σήριαλ για εμένα. Το 2015 που είχαμε ξαναεπισκεφτεί την Ρουμανία, είχα σχεδιάσει να περάσω από αυτόν τον δρόμο στην επιστροφή μου από το Σιμπίου, πηγαίνοντας για το Βουκουρέστι.
Η σύζυγός μου όμως είχε αντιρρήσεις, φοβούμενη ότι επειδή τα παιδιά ήταν μικρά θα είχαν ζαλάδες, εμετούς κτλ. και στο τέλος θα ταλαιπωρούμασταν και εμείς και τα παιδιά. (μάλλον φοβόταν πιστεύω, αλλά το έριξε στα παιδιά)
Σε αυτό το ταξίδι πριν ακόμη ξεκινήσουμε διαπίστωσα από κάποιους από την παρέα μία διστακτικότητα, οπότε ξεκαθάρισα πως, εγώ θα περνούσα την Τρανσφαγκαρασάν και όποιος ήθελε μπορούσε να πάει από άλλον, ευκολότερο δρόμο.
Και φτάνουμε παραμονή διάσχισης, το βράδυ. Η πρόβλεψη του καιρού δείχνει βροχές και καταιγίδες και ο φόβος επανέρχεται στις γυναίκες της ομάδας, οι οποίες από ότι φαίνεται έχουν πλάσει στην φαντασία τους τον δρόμο, σαν τον πιο επικίνδυνο δρόμο του κόσμου.
Έτσι περιμένουμε να δούμε πως θα ξημερώσει η επόμενη ημέρα για να αποφασίσουμε τι θα πράξουμε.
Και ξημερώνει μία υπέροχη ημέρα στην εξοχή, με λαμπρό ήλιο και το χαμόγελο επιστρέφει στα χείλη μας - κυρίως τα δικά μου.


Τransfagarasan history: Στις 21 Αυγούστου του 1968 οι Σοβιετικοί με δυνάμεις του Συμφώνου της Βαρσοβίας, εισβάλλουν στην Τσεχοσλοβακία, την οποία εισβολή, ο τότε πρωθυπουργός της Ρουμανίας, Νικολάε Τσαουσέσκου καταδικάζει. Λόγω της ανεξάρτητης στάσης του απέναντι στην ΕΣΣΔ αλλά και της γενικότερης διάστασής του με αυτήν, θεωρεί πιθανή μια ανάλογη επίθεση στην Ρουμανία. Ο Τσαουσέσκου ήθελε να έχει μια στρατιωτική πρόσβαση σε διάφορα στρατηγικά σημεία, μέσω των βουνών, η οποία θα του επέτρεπε να πραγματοποιήσει ταχείς επιθετικούς αλλά και αμυντικούς ελιγμούς. Έτσι κατασκευάζει αυτόν τον δρόμο, στο ορεινό σύμπλεγμα των Καρπαθίων, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε το 1970 και τελείωσε το 1974.
Οι εργασίες κρατούσαν μόνο λίγους μήνες τον χρόνο, ένεκα των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν 6.000 τόνοι δυναμίτη τα οποία ανατίναξαν 3.800.000 m3 βράχων και το κόστος ήταν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Οι εργασίες έγιναν σε μεγάλο ποσοστό από τις στρατιωτικές δυνάμεις και λέγεται πως κατά την κατασκευή του, έχασαν τη ζωή τους περίπου 40 στρατιώτες (έτσι αναφέρουν οι επίσημες πηγές, οι ανεπίσημες ανεβάζουν τον αριθμό σε 120). Ο δρόμος ανεβαίνει μέχρι τα 2.034 m υψόμετρο (κορυφή Moldoveanu) και o 7C θεωρείται ο δεύτερος υψηλότερος ασφαλτοστρωμένος δρόμος της Ρουμανίας. Ο πρώτος είναι ο 67C ή Transalpina
(ο οποίος επίσης είναι μέσα στα άμεσα ταξιδιωτικά μου σχέδια).
Το πέρασμα του Transfagarasan είναι ταυτόχρονα ατραξιόν αλλά και μεγάλη πρόκληση για περιπατητές, ποδηλάτες, μοτοσυκλετιστές και όχι μόνο, λόγω της ιδιαιτερότητας του τοπίου.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής το θέαμα μας καθήλωσε.
Υπήρξε μία σκέψη να ανεβούμε έως το Poenari Citadel, αλλά όταν ακούστηκε ο αριθμός 1.480 ( τα σκαλοπάτια που έπρεπε να ανεβούμε) υπήρξε άτακτη υποχώρηση


από το διαδίκτυο

και έτσι συνεχίσαμε έως τον επόμενο στόχο μας το φράγμα της λίμνης Vidraru.


Κάναμε μία μικρή βόλτα, ανεβήκαμε στον πύργο που υπάρχει δίπλα στο φράγμα, μπήκαμε στο δίλημμα εάν πρέπει να κάνουμε βόλτα με το καραβάκι στη λίμνη , επειδή όμως τα σύννεφα μαζεύονταν, αποφασίσαμε να φύγουμε μήπως και προλαβαίναμε να φτάσουμε στην κορυφή πριν πιάσει καμιά καταιγίδα.



Το τοπίο συνέχισε να μας εκπλήσσει συνεχώς και μετά από κανένα μισάωρο ξεκίνησαν οι πρώτες σταγόνες της βροχής. Κατά την διαδρομή μας υπήρχαν πολλές προειδοποιητικές πινακίδες για την ύπαρξη αρκούδων, όμως δυστυχώς δεν συναντήσαμε καμία.




Και να που φτάνουμε σιγά - σιγά στην περιοχή όπου κυριαρχεί το αλπικό τοπίο. Στάση υπό βροχή στον καταρράκτη που υπάρχει δίπλα στον δρόμο, για φωτογραφίες και για να αγοράσουμε λίγα τοπικά προϊόντα. Η ένταση της βροχής μέχρι τώρα δεν είναι δυσάρεστη, αντιθέτως χαρίζει στο τοπίο μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα.



Όμως δυστυχώς πλησιάζοντας στο τελευταίο τούνελ πριν από την λίμνη Balea, έπιασε καταρρακτώδης βροχή με ισχυρή χαλαζόπτωση, σε βαθμό που δεν έβλεπες μπροστά σου. Απογοήτευση στην ομάδα. Προφυλαχτήκαμε για λίγο στο τούνελ από το χαλάζι και έπειτα προχωρήσαμε έως το πάρκινγκ, με την ελπίδα ότι η βροχή θα σταματήσει.

Αφού περιμέναμε κανένα μισάωρο και δεν φαινόταν να ανοίγει ο καιρός από πουθενά, αποφασίσαμε να αφήσουμε με βαριά καρδιά την λίμνη και την πεζοπορία που είχα σχεδιάσει να κάνουμε, αφού ούτως ή άλλως θα ήταν αδύνατο να πεζοπορήσουμε με τόση λάσπη.

Και έτσι ξεκινήσαμε να κατηφορίζουμε σιγά- σιγά στην πολυφωτογραφημένη διαδρομή με τις πολλές συνεχόμενες φουρκέτες και το τελεφερίκ που έφερνε κόσμο στην κορυφή.

Η βροχή σιγά – σιγά κοπάζει και εμείς κατευθυνόμαστε προς τον καταρράκτη που βρίσκεται λιγο παρακάτω. Ο καιρός δείχνει να βελτιώνεται, αλλά δεν μπορώ να ρισκάρω μία επιστροφή, γιατί δεν ξέρω τι ακριβώς γίνεται στην κορυφή. Ο Τρανσφαγκαρασάν, μάλλον θα μας ξαναδεί.



Όταν βγήκε ο ήλιος και βρήκαμε ένα μεγάλο πλάτωμα, σταματήσαμε για να φάμε κάτι και όλοι ήταν ενθουσιασμένοι και έλεγαν τα καλύτερα για την διαδρομή αυτή.
«Και τότε γιατί είχατε τις προηγούμενες ημέρες αυτή την αρνητική διάθεση;» ρώτησα.
«Εσύ φταις, γιατί δεν μας τα περιέγραψες καλά και άφησες πολλά σκοτεινά σημεία» απάντησε η σύζυγός μου.

Η ώρα να συναντηθούμε με τους υπόλοιπους, οι οποίοι είχαν ήδη φτάσει στο Σιμπίου, πλησίαζε. Με μία μικρή καθυστέρηση, λόγω κίνησης, φτάσαμε στα δωμάτιά μας, ξεκουραστήκαμε και βγήκαμε, για μία χαλαρή βόλτα στην πόλη, καθώς την είχαμε εξερευνήσει ενδελεχώς παλιότερα.


Ξεκινήσαμε από τα τείχη της πόλης και τους προμαχώνες που έχουν απομείνει,

προχωρήσαμε στον πεζόδρομο Nicolae Bălcescu που οδηγεί στην μεγάλη πλατεία,




περάσαμε κάτω από τον πύργο του συμβουλίου και βρεθήκαμε στην μικρή πλατεία και την γέφυρα των ψεμάτων,



¨περικυκλώσαμε¨ τον καθεδρικό ναό και ξαναβρεθήκαμε στην μεγάλη πλατεία, όπου συναντήσαμε τους υπόλοιπους, που είχαν ξεκινήσει την βόλτα τους νωρίτερα.
Εν το μεταξύ, οι προετοιμασίες για το μεσαιωνικό φεστιβάλ που θα ξεκινούσε την επόμενη, καλά κρατούσαν

και οι νύφες συνεχίζουν την φωτογράφιση, μην ξεχνιόμαστε






Ο σπιτονοικοκύρης μας, όταν τον ρωτήσαμε που θα μπορούσαμε να φάμε και οι 21 μαζί, μας πρότεινε το Music Pub το οποίο δυσκολευτήκαμε να βρούμε εκεί που ήταν χωμένο, αλλά τελικά τα καταφέραμε.
Το φαγητό του ήταν καλό, αλλά η δυνατή μουσική δεν μας άφησε να συζητήσουμε καθόλου, έτσι σχετικά σύντομα βγήκαμε για μία μικρή βραδινή βόλτα στην όμορφα φωτισμένη πόλη, με ένα παγωτό στο χέρι.

Attachments
-
555,6 KB Προβολές: 0
-
252,3 KB Προβολές: 0
-
189,4 KB Προβολές: 0
-
309,4 KB Προβολές: 0
-
416,1 KB Προβολές: 0
-
297 KB Προβολές: 0
-
344,1 KB Προβολές: 0
-
303,3 KB Προβολές: 0
-
174,1 KB Προβολές: 0
-
245,6 KB Προβολές: 0
-
245,5 KB Προβολές: 0
-
290,3 KB Προβολές: 0
Last edited by a moderator: