vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 1η: Θεσσαλονίκη - Τένεδος
- Ημέρα 2η: Τροία - Προύσα - Εσκί Σεχίρ.
- Ημέρα 3η: Εσκισεχίρ - Καππαδοκία (Goreme Open Air Museum- Uçhisar )
- Ημέρα 4η: Μαλακοπή - κοιλάδα της Ιχλάρα - Güzelyurt (Καρβάλη) - Ürgüp (Προκόπι) - Σινασός
- Ημέρα 5η: Fairy Chimneys - Zelve Open Air Museum - imagination Valley - Άβανος - Özkonak Underground City - Καισάρεια.
- Ημέρα 6η: Αερόστατα - κοιλάδα των περιστεριών - λίμνη Tuz - Κωνσταντινούπολη
- Ημέρα 7η: Κωνσταντινούπολη
- Ημέρα 8η: Κωνσταντινούπολη
- 9η ημέρα: Επιστροφή
- Επίλογος
Επίλογος.
Εδώ θα γράψω μερικές χρηστικές πληροφορίες για όποιον θέλει να κάνει ένα παρόμοιο οδικό στην Τουρκία. Πολλά από αυτά τα έχω γράψει και μέσα στα ξεχωριστά κεφάλαια, αλλά θα προσπαθήσω να τα συγκεντρώσω εδώ.
Διόδια.
Ένα από τα θέματα που πολύ με είχε προβληματίσει πριν το ταξίδι ήταν το θέμα των διοδίων. Το 95% των διοδίων στη διαδρομή που ακολουθήσαμε εμείς μπορείς να το πληρώσεις επιτόπου. Το σχέδιο είναι: παίρνεις ένα χαρτάκι όταν μπεις στον αυτοκινητόδρομο ή καταγράφουν οι κάμερες την πινακίδα του αυτοκινήτου και στο τέλος της διαδρομής πληρώνεις με κάρτα ή μετρητά. Μπορείς να βγάλεις στα ταχυδρομεία τους (PTT) το HGS, όπου έχεις βάλει κάποια χρήματα και αφαιρούνται αυτόματα όταν περάσεις τα διόδια. Αυτό κυρίως ενδιαφέρει τον ταξιδιώτη όταν περνά από διόδια χωρίς υπάλληλο, δηλ. στις γέφυρες και το τούνελ στην Κωνσταντινούπολη και στον δρόμο μέχρι τα σύνορα για την Ελλάδα. PTT θα βρεις παντού στην Τουρκία ακόμα και στα πιο μικρά μέρη. Το δύσκολο στην υπόθεση είναι πως θα συνεννοηθείς. Όπως διαβάσατε στο προηγούμενο κεφάλαιο, εμείς στη Kesan δυσκολευτήκαμε αρκετά. Πριν από 8 χρόνια είχαμε βγάλει ξανά HGS πολύ εύκολα σε ένα κιόσκι στον δρόμο του γυρισμού από την Κωνσταντινούπολη, αλλά αυτή τη φορά δεν ήταν στο πέρασμά μας και δεν ξέρω αν ακόμα υπάρχει. Όπως επιβεβαιώσαμε HGS μπορείς να βγάλεις μέχρι 14 ημέρες μετά από το πέρασμα από τα διόδια χωρίς κάποιο πρόστιμο. Παλιότερα υπήρχε εφαρμογή μέσα από την οποία μπορούσες να δεις το χρηματικό υπόλοιπο που σου έμενε, αλλά δυστυχώς πλέον είναι διαθέσιμη μόνο για Τούρκους πολίτες. Το συμπέρασμα είναι ότι γενικά μην πολυ αγχώνεστε, θα την βρείτε την άκρη.
Τηλεφωνία.
Να πάρω κάρτα sim ή δεν χρειάζεται;
Εάν κάποιος καθίσει λίγες ημέρες ίσως να μην χρειάζεται. Όμως για πολλές ημέρες και σε οδικό με το αυτοκίνητο νομίζω ότι είναι απαραίτητη. Πόσο μάλλον για εμάς που ήμασταν 3 αυτοκίνητα και έπρεπε να επικοινωνούμε μεταξύ μας. Θυμάμαι το 2014 που είχαμε ξαναπάει Τουρκία και δεν ήμασταν τόσο εξοικειωμένοι με τα οδικά στο εξωτερικό, είχαμε πληρώσει ένα κουστουμάκι στην wind 100€ από τα τηλεφωνήματα που χρειάστηκε να κάνουμε στο ξενοδοχείο μας στην Κωνσταντινούπολη για να το βρούμε, γιατί είχαμε χαθεί.
Η vodafon και η turkcell προσφέρουν τουριστικές sim. Εμείς προτιμήσαμε την turkcell που πρόσφερε ένα πακέτο με 20GB και 200 λεπτά ομιλίας και μας χρησίμευσε πολύ. Δώσαμε περίπου 20€, αλλά από ότι κατάλαβα η τιμή έχει κάποιες μικρές αυξομειώσεις ανάλογα με το κατάστημα. Το μεγάλο πρόβλημά μας ήταν η δυσκολία επικοινωνίας στο κατάστημα του Lapseki και ότι οι υπάλληλοι προφανώς δεν είχαν βγάλει ξανά τουριστική sim και καθυστερήσαμε πολύ μέχρι να τα καταφέρουν.
Στο φόρουμ έχω διαβάσει ότι μπορείς να βγάλεις sim και με ταυτότητα, αλλά καλού κακού εάν έχετε διαβατήριο να το έχετε μαζί σας. Εμείς για σιγουριά τις βγάλαμε με διαβατήριο. Η τουριστική sim έχει διάρκεια 30 ημέρες οπότε σε επόμενη επίσκεψή σας στην Τουρκία δεν θα μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε πάλι. Πολλοί βέβαια προτείνουν και την esim την οποία όμως δεν υποστηρίζει το τηλέφωνό μου, οπότε δεν μπορώ να εκφέρω άποψη.
Οι δρόμοι.
Οι δρόμοι στην Τουρκία ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για εμένα. Αρκετοί αυτοκινητόδρομοι, αλλά και πολλοί δρόμοι με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση που συνδέουν τις μεγάλες πόλεις μεταξύ τους. Σε αυτούς τους δρόμους τα όρια είναι μέχρι 90 χλμ. έχει πολλούς κυκλικούς κόμβους και πολλά ραντάρ, μερικά κρυμμένα σε ψεύτικα περιπολικά. Πολύ το φοβήθηκα μήπως στην έξοδο από την χώρα μας τσιμπήσουν για κανένα πρόστιμο για υπέρβαση ταχύτητας, αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά. Γενικά όπου κινηθήκαμε δεν είχαμε κανένα πρόβλημα.
Μέσα στις μεγάλες πόλεις βέβαια γίνεται ένας πανζουρλισμός, αλλά όποιος έχει οδηγήσει στην Αθήνα δεν νομίζω να έχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα το 2014 το είχα βρει στην Κωνσταντινούπολη - το Μπαιράμ γαρ- αλλά το 2022 το μεγάλο κομφούζιο έγινε στην Προύσα, ενώ στην Πόλη όλα πήγαν καλά.
Καύσιμα.
Τα καύσιμα στην Τουρκία είναι αρκετά πιο φτηνά από την Ελλάδα, οπότε αυτό είναι ένας λόγος για να προτιμήσει κάποιος να κάνει ένα οδικό στην χώρα. Βενζινάδικα θα βρείτε σχεδόν παντού με πολύ καλές εγκαταστάσεις και σέρβις. Ο υπάλληλος που σου βάζει καύσιμα σου δίνει ένα χαρτάκι με το οποίο πληρώνεις μέσα και εκεί σου δίνουν δύο χαρτάκια από τα οποία το ένα το επιστρέφεις στον υπάλληλο. Πλέον στους χάρτες της Google στα περισσότερα βενζινάδικα μπορείς να δεις και τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων και αυτό σε βοηθάει να κάνεις τον προγραμματισμό σου.
Διαμονή.
Στην χώρα θα βρεις πληθώρα καταλυμάτων σε οικονομικές τιμές. Τα περισσότερα προσφέρουν και πρωινό στην τιμή τους. Επειδή από πολύ νωρίς κανονίζω τις διαμονές μας, μου έκανε εντύπωση ότι στη Booking πολύ πολύ νωρίς δεν βρίσκεις τόσα πολλά καταλύματα, από όσα βρίσκεις 1-2 μήνες πριν. Ήταν και η πρώτη φορά που χρησιμοποίησα την πλατφόρμα της Hotels στην οποία βρήκα εξίσου ανταγωνιστικές τιμές με αυτές της Booking για την Τουρκία.
Ασφάλεια.
Ένα μεγάλο δίλημμα των συνταξιδιωτών μου ήταν το θέμα της ασφάλειας, πόσο μάλλον που θα ταξιδεύαμε με τα δικά μας αυτοκίνητα και θεωρητικά θα δίναμε “στόχο” . Πουθενά μα πουθενά δεν αισθανθήκαμε ανασφάλεια. Τα αυτοκίνητα κάποιες φορές τα αφήσαμε σε πάρκινγκ, ενώ κάποιες άλλες φορές στον δρόμο και όλα πήγαν καλά. Στις περιοχές εκτός Κωνσταντινούπολης και παραλίων, μας θεωρούσαν για Ιταλούς. Στο 99% των περιπτώσεων που είπαμε ότι είμαστε Έλληνες η αντιμετώπιση ήταν πολύ φιλική. Όλοι μας έλεγαν τα γνωστά ότι είμαστε γείτονες και ο λαός δεν έχει κάποιο πρόβλημα αλλά όλα είναι παιχνίδια των πολιτικών. Οπότε η συμβουλή μου είναι, ταξιδέψτε άφοβα.
Σε γενικές γραμμές, ήταν μία πολύ όμορφη, διαφορετική και πολύ οικονομική εκδρομή για όλους μας. Με την κατρακύλα που έχει πάρει η λίρα, οι εκδρομές στην Τουρκία μπορούν να βγουν πολύ οικονομικές. Σε εμάς βέβαια δεν βγήκε και τόσο πολύ, γιατί όπως λένε, η φτήνια τρώει τον παρά. Όταν τα βρίσκεις όλα τόσο φτηνά παρασύρεσαι και ξοδεύεις πολλά, εκεί που σε μία άλλη χώρα θα ήσουν συγκρατημένος.
Αν κάτι θα άλλαζα στον σχεδιασμό θα ήταν ότι θα αφαιρούσα τις δύο διανυκτερεύσεις που έβαλα στην Κωνσταντινούπολη. Τη μία θα την πρόσθετα στην Καππαδοκία και την άλλη κάπου ενδιάμεσα για να σπάσω το ταξίδι της επιστροφής.
Οι περισσότεροι στο φόρουμ λέτε ότι στην Πόλη θέλετε να πηγαίνετε και να ξαναπηγαίνετε. Εγώ πάλι διαπίστωσα ότι όχι, η πρώτη φορά μου ήταν αρκετή.
Γενικά δεν είμαι και άνθρωπος των μεγάλων πόλεων, ούτε μου αρέσει η κοσμοπλημμύρα. Εξαιρετική η Κωνσταντινούπολη δεν λέω, αλλά αυτός ο υπερβολικός κόσμος της πολύ με κούρασε. Ίσως αυτή την δεύτερη φορά δεν έπρεπε να κινηθούμε πάλι στις κεντρικές τουριστικές περιοχές. Ποιος ξέρει, αν με φέρει κάποια φορά ο δρόμος πάλι εκεί ίσως να ψάξω για κάτι διαφορετικό.
Θα ξαναπάω στην Τουρκία;
Και βέβαια θα ξαναπάω. Ήδη έχω σχεδιάσει στο μυαλό μου δύο οδικά για το μέλλον. Το πρώτο θα είναι στα παράλια του Αιγαίου και το επόμενο στα παράλια του Πόντου. Αυτός ο σεισμός λίγο μας έκοψε τη φόρα, αλλά πιστεύω ότι σε 2-3 χρόνια θα έχουμε βρει το θάρρος να πραγματοποιήσουμε κάποιο από αυτά.
Βέβαια το μεγάλο ζητούμενο στα οδικά που κάνουμε το καλοκαίρι μέσω Βαλκανίων αλλά και στην Τουρκία, είναι πως θα γλιτώσουμε το μπλοκάρισμα που δημιουργούν οι Τούρκοι μετανάστες που ταξιδεύουν για την πατρίδα τους αυτή την εποχή. Έχουμε χάσει ώρες στα σύνορα, αλλά φέτος σπάσαμε ρεκόρ με τις 6 ώρες αναμονής.
Αυτό το μπλοκάρισμα στα σύνορα μου έχει γίνει εφιάλτης και από τώρα σκέφτομαι εναλλακτικές για την εξόρμηση μας το καλοκαίρι του 2023. Ίδωμεν.
Αυτά λοιπόν για το ταξίδι μας “Στα βάθη της ανατολής”.
Ευχαριστώ όσους παρακολούθησαν την ιστορία μου και εύχομαι σε όλους υγεία και πολλά ταξίδια.
Εδώ θα γράψω μερικές χρηστικές πληροφορίες για όποιον θέλει να κάνει ένα παρόμοιο οδικό στην Τουρκία. Πολλά από αυτά τα έχω γράψει και μέσα στα ξεχωριστά κεφάλαια, αλλά θα προσπαθήσω να τα συγκεντρώσω εδώ.
Διόδια.
Ένα από τα θέματα που πολύ με είχε προβληματίσει πριν το ταξίδι ήταν το θέμα των διοδίων. Το 95% των διοδίων στη διαδρομή που ακολουθήσαμε εμείς μπορείς να το πληρώσεις επιτόπου. Το σχέδιο είναι: παίρνεις ένα χαρτάκι όταν μπεις στον αυτοκινητόδρομο ή καταγράφουν οι κάμερες την πινακίδα του αυτοκινήτου και στο τέλος της διαδρομής πληρώνεις με κάρτα ή μετρητά. Μπορείς να βγάλεις στα ταχυδρομεία τους (PTT) το HGS, όπου έχεις βάλει κάποια χρήματα και αφαιρούνται αυτόματα όταν περάσεις τα διόδια. Αυτό κυρίως ενδιαφέρει τον ταξιδιώτη όταν περνά από διόδια χωρίς υπάλληλο, δηλ. στις γέφυρες και το τούνελ στην Κωνσταντινούπολη και στον δρόμο μέχρι τα σύνορα για την Ελλάδα. PTT θα βρεις παντού στην Τουρκία ακόμα και στα πιο μικρά μέρη. Το δύσκολο στην υπόθεση είναι πως θα συνεννοηθείς. Όπως διαβάσατε στο προηγούμενο κεφάλαιο, εμείς στη Kesan δυσκολευτήκαμε αρκετά. Πριν από 8 χρόνια είχαμε βγάλει ξανά HGS πολύ εύκολα σε ένα κιόσκι στον δρόμο του γυρισμού από την Κωνσταντινούπολη, αλλά αυτή τη φορά δεν ήταν στο πέρασμά μας και δεν ξέρω αν ακόμα υπάρχει. Όπως επιβεβαιώσαμε HGS μπορείς να βγάλεις μέχρι 14 ημέρες μετά από το πέρασμα από τα διόδια χωρίς κάποιο πρόστιμο. Παλιότερα υπήρχε εφαρμογή μέσα από την οποία μπορούσες να δεις το χρηματικό υπόλοιπο που σου έμενε, αλλά δυστυχώς πλέον είναι διαθέσιμη μόνο για Τούρκους πολίτες. Το συμπέρασμα είναι ότι γενικά μην πολυ αγχώνεστε, θα την βρείτε την άκρη.
Τηλεφωνία.
Να πάρω κάρτα sim ή δεν χρειάζεται;
Εάν κάποιος καθίσει λίγες ημέρες ίσως να μην χρειάζεται. Όμως για πολλές ημέρες και σε οδικό με το αυτοκίνητο νομίζω ότι είναι απαραίτητη. Πόσο μάλλον για εμάς που ήμασταν 3 αυτοκίνητα και έπρεπε να επικοινωνούμε μεταξύ μας. Θυμάμαι το 2014 που είχαμε ξαναπάει Τουρκία και δεν ήμασταν τόσο εξοικειωμένοι με τα οδικά στο εξωτερικό, είχαμε πληρώσει ένα κουστουμάκι στην wind 100€ από τα τηλεφωνήματα που χρειάστηκε να κάνουμε στο ξενοδοχείο μας στην Κωνσταντινούπολη για να το βρούμε, γιατί είχαμε χαθεί.
Η vodafon και η turkcell προσφέρουν τουριστικές sim. Εμείς προτιμήσαμε την turkcell που πρόσφερε ένα πακέτο με 20GB και 200 λεπτά ομιλίας και μας χρησίμευσε πολύ. Δώσαμε περίπου 20€, αλλά από ότι κατάλαβα η τιμή έχει κάποιες μικρές αυξομειώσεις ανάλογα με το κατάστημα. Το μεγάλο πρόβλημά μας ήταν η δυσκολία επικοινωνίας στο κατάστημα του Lapseki και ότι οι υπάλληλοι προφανώς δεν είχαν βγάλει ξανά τουριστική sim και καθυστερήσαμε πολύ μέχρι να τα καταφέρουν.
Στο φόρουμ έχω διαβάσει ότι μπορείς να βγάλεις sim και με ταυτότητα, αλλά καλού κακού εάν έχετε διαβατήριο να το έχετε μαζί σας. Εμείς για σιγουριά τις βγάλαμε με διαβατήριο. Η τουριστική sim έχει διάρκεια 30 ημέρες οπότε σε επόμενη επίσκεψή σας στην Τουρκία δεν θα μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε πάλι. Πολλοί βέβαια προτείνουν και την esim την οποία όμως δεν υποστηρίζει το τηλέφωνό μου, οπότε δεν μπορώ να εκφέρω άποψη.
Οι δρόμοι.
Οι δρόμοι στην Τουρκία ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για εμένα. Αρκετοί αυτοκινητόδρομοι, αλλά και πολλοί δρόμοι με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση που συνδέουν τις μεγάλες πόλεις μεταξύ τους. Σε αυτούς τους δρόμους τα όρια είναι μέχρι 90 χλμ. έχει πολλούς κυκλικούς κόμβους και πολλά ραντάρ, μερικά κρυμμένα σε ψεύτικα περιπολικά. Πολύ το φοβήθηκα μήπως στην έξοδο από την χώρα μας τσιμπήσουν για κανένα πρόστιμο για υπέρβαση ταχύτητας, αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά. Γενικά όπου κινηθήκαμε δεν είχαμε κανένα πρόβλημα.
Μέσα στις μεγάλες πόλεις βέβαια γίνεται ένας πανζουρλισμός, αλλά όποιος έχει οδηγήσει στην Αθήνα δεν νομίζω να έχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα το 2014 το είχα βρει στην Κωνσταντινούπολη - το Μπαιράμ γαρ- αλλά το 2022 το μεγάλο κομφούζιο έγινε στην Προύσα, ενώ στην Πόλη όλα πήγαν καλά.
Καύσιμα.
Τα καύσιμα στην Τουρκία είναι αρκετά πιο φτηνά από την Ελλάδα, οπότε αυτό είναι ένας λόγος για να προτιμήσει κάποιος να κάνει ένα οδικό στην χώρα. Βενζινάδικα θα βρείτε σχεδόν παντού με πολύ καλές εγκαταστάσεις και σέρβις. Ο υπάλληλος που σου βάζει καύσιμα σου δίνει ένα χαρτάκι με το οποίο πληρώνεις μέσα και εκεί σου δίνουν δύο χαρτάκια από τα οποία το ένα το επιστρέφεις στον υπάλληλο. Πλέον στους χάρτες της Google στα περισσότερα βενζινάδικα μπορείς να δεις και τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων και αυτό σε βοηθάει να κάνεις τον προγραμματισμό σου.
Διαμονή.
Στην χώρα θα βρεις πληθώρα καταλυμάτων σε οικονομικές τιμές. Τα περισσότερα προσφέρουν και πρωινό στην τιμή τους. Επειδή από πολύ νωρίς κανονίζω τις διαμονές μας, μου έκανε εντύπωση ότι στη Booking πολύ πολύ νωρίς δεν βρίσκεις τόσα πολλά καταλύματα, από όσα βρίσκεις 1-2 μήνες πριν. Ήταν και η πρώτη φορά που χρησιμοποίησα την πλατφόρμα της Hotels στην οποία βρήκα εξίσου ανταγωνιστικές τιμές με αυτές της Booking για την Τουρκία.
Ασφάλεια.
Ένα μεγάλο δίλημμα των συνταξιδιωτών μου ήταν το θέμα της ασφάλειας, πόσο μάλλον που θα ταξιδεύαμε με τα δικά μας αυτοκίνητα και θεωρητικά θα δίναμε “στόχο” . Πουθενά μα πουθενά δεν αισθανθήκαμε ανασφάλεια. Τα αυτοκίνητα κάποιες φορές τα αφήσαμε σε πάρκινγκ, ενώ κάποιες άλλες φορές στον δρόμο και όλα πήγαν καλά. Στις περιοχές εκτός Κωνσταντινούπολης και παραλίων, μας θεωρούσαν για Ιταλούς. Στο 99% των περιπτώσεων που είπαμε ότι είμαστε Έλληνες η αντιμετώπιση ήταν πολύ φιλική. Όλοι μας έλεγαν τα γνωστά ότι είμαστε γείτονες και ο λαός δεν έχει κάποιο πρόβλημα αλλά όλα είναι παιχνίδια των πολιτικών. Οπότε η συμβουλή μου είναι, ταξιδέψτε άφοβα.
Σε γενικές γραμμές, ήταν μία πολύ όμορφη, διαφορετική και πολύ οικονομική εκδρομή για όλους μας. Με την κατρακύλα που έχει πάρει η λίρα, οι εκδρομές στην Τουρκία μπορούν να βγουν πολύ οικονομικές. Σε εμάς βέβαια δεν βγήκε και τόσο πολύ, γιατί όπως λένε, η φτήνια τρώει τον παρά. Όταν τα βρίσκεις όλα τόσο φτηνά παρασύρεσαι και ξοδεύεις πολλά, εκεί που σε μία άλλη χώρα θα ήσουν συγκρατημένος.
Αν κάτι θα άλλαζα στον σχεδιασμό θα ήταν ότι θα αφαιρούσα τις δύο διανυκτερεύσεις που έβαλα στην Κωνσταντινούπολη. Τη μία θα την πρόσθετα στην Καππαδοκία και την άλλη κάπου ενδιάμεσα για να σπάσω το ταξίδι της επιστροφής.
Οι περισσότεροι στο φόρουμ λέτε ότι στην Πόλη θέλετε να πηγαίνετε και να ξαναπηγαίνετε. Εγώ πάλι διαπίστωσα ότι όχι, η πρώτη φορά μου ήταν αρκετή.

Θα ξαναπάω στην Τουρκία;
Και βέβαια θα ξαναπάω. Ήδη έχω σχεδιάσει στο μυαλό μου δύο οδικά για το μέλλον. Το πρώτο θα είναι στα παράλια του Αιγαίου και το επόμενο στα παράλια του Πόντου. Αυτός ο σεισμός λίγο μας έκοψε τη φόρα, αλλά πιστεύω ότι σε 2-3 χρόνια θα έχουμε βρει το θάρρος να πραγματοποιήσουμε κάποιο από αυτά.
Βέβαια το μεγάλο ζητούμενο στα οδικά που κάνουμε το καλοκαίρι μέσω Βαλκανίων αλλά και στην Τουρκία, είναι πως θα γλιτώσουμε το μπλοκάρισμα που δημιουργούν οι Τούρκοι μετανάστες που ταξιδεύουν για την πατρίδα τους αυτή την εποχή. Έχουμε χάσει ώρες στα σύνορα, αλλά φέτος σπάσαμε ρεκόρ με τις 6 ώρες αναμονής.

Αυτά λοιπόν για το ταξίδι μας “Στα βάθη της ανατολής”.
Ευχαριστώ όσους παρακολούθησαν την ιστορία μου και εύχομαι σε όλους υγεία και πολλά ταξίδια.
Attachments
-
221,9 KB Προβολές: 0
-
224,8 KB Προβολές: 0
-
271,2 KB Προβολές: 0
-
247,1 KB Προβολές: 0
-
217,7 KB Προβολές: 0
-
501 KB Προβολές: 0
-
323,7 KB Προβολές: 0
-
118 KB Προβολές: 0
-
255,2 KB Προβολές: 0
-
282,2 KB Προβολές: 0
-
414,2 KB Προβολές: 0
-
176,8 KB Προβολές: 0
-
338,2 KB Προβολές: 0
Last edited: