vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 1η: Θεσσαλονίκη - Τένεδος
- Ημέρα 2η: Τροία - Προύσα - Εσκί Σεχίρ.
- Ημέρα 3η: Εσκισεχίρ - Καππαδοκία (Goreme Open Air Museum- Uçhisar )
- Ημέρα 4η: Μαλακοπή - κοιλάδα της Ιχλάρα - Güzelyurt (Καρβάλη) - Ürgüp (Προκόπι) - Σινασός
- Ημέρα 5η: Fairy Chimneys - Zelve Open Air Museum - imagination Valley - Άβανος - Özkonak Underground City - Καισάρεια.
- Ημέρα 6η: Αερόστατα - κοιλάδα των περιστεριών - λίμνη Tuz - Κωνσταντινούπολη
- Ημέρα 7η: Κωνσταντινούπολη
- Ημέρα 8η: Κωνσταντινούπολη
- 9η ημέρα: Επιστροφή
- Επίλογος
Ημέρα 6η: Αερόστατα - κοιλάδα των περιστεριών - λίμνη Tuz - Κωνσταντινούπολη
Τελικά φτάνουν 3 ημέρες για να δει κανείς την Καππαδοκία; Τα κύρια αξιοθέατα τα είχαμε δει και είχαμε πάρει ισχυρή δόση. Αν δεν είχαμε χάσει και την μισή μέρα στην Καισάρεια, θα ήταν ακόμα καλύτερα. Όμως πάντα θέλεις και λίγο ακόμα. Αν είχαμε τον χρόνο και το χρήμα σίγουρα θα καθόμασταν ακόμη μία ημέρα εκεί.
Δεν είχαμε τελειώσει όμως ακόμα. Είχαμε να δούμε και τα αερόστατα να πετούν στον ουρανό της Καππαδοκίας. Αφού δεν είχαμε καταφέρει να δούμε την περιοχή μέσα από τα αερόστατα, θα βλέπαμε τα ίδια τα αερόστατα να πλαισιώνουν την περιοχή.
Για σήμερα είπαμε να μην “ξενιτευτούμε” και να απολαύσουμε το θέαμα από την ταράτσα του ξενώνα μας. Πολύ πρωινό ξύπνημα, ανεβήκαμε στην ταράτσα και ναι τα αερόστατα πετούσαν. Είχαμε και ένα άγχος μη δεν σηκωθούν πάλι σήμερα, αλλά ευτυχώς μας έκαναν την χάρη. Το θέαμα μαγικό. Δεν είχε ανατείλει ακόμα, οπότε μετά από λίγη ώρα στρωθήκαμε στις μαξιλάρες και χαζεύαμε τον ουρανό να γεμίζει πολύχρωμα “μπαλόνια”. Τα αερόστατα συνεχώς πλήθαιναν και απομακρύνονταν. Βγήκε και ο ήλιος και η εμπειρία ολοκληρώθηκε.
Η μικρή κόρη όμως δεν ήταν ακόμα ευχαριστημένη. Ήθελε να δει από κοντά την απογείωση των αερόστατων. Οπότε είπα να της κάνω την χάρη, μπήκαμε στο αυτοκίνητο και κινήσαμε για τον πιο κοντινό χώρο απογείωσης. Προλάβαμε τα τελευταία αερόστατα που αναχωρούσαν για τα ουράνια και κάποια που προσγειώνονταν.
Όταν επιστρέψαμε, ανταλλάξαμε τις εμπειρίες μας με του υπόλοιπους. Τελικά την καλύτερη θέση την είχε πιάσει η κουμπάρα με τα παιδιά της, οι οποίοι είχαν πάει στο χτεσινό χώρο, δηλαδή στο view point πάνω από το Γκόρεμε. Τα αερόστατα περνούσαν σχεδόν ξυστά δίπλα και πάνω τους.
Μαζέψαμε, πήραμε το πρωινό μας και ετοιμαστήκαμε για το μεγάλο ταξίδι της επιστροφής προς την Κωνσταντινούπολη. Όμως αφού ήταν στον δρόμο μας, είπα να περάσουμε για λίγο και από την κοιλάδα των περιστεριών, λίγο έξω από το Uçhisar . Η κοιλάδα αυτή ενδείκνυται για περπάτημα, για το οποίο όμως δεν είχαμε χρόνο. Γεμάτη με σκαλιστές φωλιές περιστεριών και πολλά περιστέρια, εξ’ ου και το όνομά της. Ήταν νωρίς όταν πήγαμε εμείς, γι’ αυτό και δεν είχε κόσμο. Δύο τρια τουριστικά και καφέ, το κλασικό δέντρο των ευχών για φωτογραφίες. Όποιος θέλει μπορεί να αγοράσει σιτάρι για να προσελκύσει και να ταΐσει τα περιστέρια. Περάσαμε λίγο χρόνο κι εκεί και ετοιμαστήκαμε για να φύγουμε. Το ταξίδι προβλεπόταν μεγάλο. Οι χάρτες μας έδιναν την διαδρομή για 7.30 ώρες, όμως σύμφωνα με μέλος του forum ήταν αρκετά παραπάνω. Εμείς είχαμε να κάνουμε ακόμα μία στάση στην λίμνη Tuz.
Η λίμνη Tuz καταλαμβάνει μια τεράστια έκταση στο οροπέδιο της κεντρικής Ανατολίας. Εντυπωσιάζει με το ροζ χρώμα της (κάποιες εποχές του έτους), το οποίο οφείλεται σε ένα φύκι, το οποίο λόγω της υψηλής αλάτωσης και της έντασης του φωτός παίρνει ένα κοκκινωπό χρώμα. Αυτή την εποχή λόγω της ξηρασίας, έχει ένα κατάλευκο χρώμα. Κάπου άκουσα ότι οι δορυφόροι εστιάζουν σε αυτή για να ρυθμίσουν τις κάμερές τους. Το 63% του αλατιού που χρησιμοποιεί η Τουρκία, προέρχεται από εκεί.
Μετά από 2 περίπου ώρες, κάναμε μια μικρή παράκαμψη από τον αυτοκινητόδρομο για να την προσεγγίσουμε. Υπάρχουν κανά 2 “ΣΕΑ”, στον δρόμο που περνά δίπλα της. Σε ένα από αυτά σταθμεύσαμε και μπήκαμε μέσα στο κατάστημα, αφού δεν υπήρχε άλλη διόδος για την λίμνη. Αμέσως μας την έπεσαν οι πωλητές. Κάποιος μας έβαλε αλάτι στο χέρι για να το τρίψουμε και να κάνουμε απολέπιση, και γενικά υπήρχε ένα μεγάλο τουριστικό αλισβερίσι. Εμείς συνεχίσαμε προς την έξοδο για την λίμνη. Φορέσαμε τις σαγιονάρες μας για να μην καταστρέψουμε τα παπούτσια από το αλάτι και αρχίσαμε να ξεμακραίνουμε από τον πολύ κόσμο. Το τοπίο ήταν απόκοσμο. Ως εκεί που έφτανε το μάτι μας η λίμνη ήταν κατάξερη και λευκή. Μόνο ένα μικρό “ρυάκι” με νερό υπήρχε που πλατσούρισαν για λίγο τα πόδια τους τα παιδιά. Στην επιστροφή υπήρχε ένα σημείο όπου επί πληρωμή μπορούσες να πλύνεις τα πόδια σου από το αλάτι. Πραγματικά άξιζε η μικρή αυτή παράκαμψη για να δούμε την “λίμνη”.
Πήραμε καφέδες και φαγητό στο χέρι και ξεκινήσαμε για Κωνσταντινούπολη.
Μετά την Άγκυρα η κίνηση άρχισε να αυξάνεται ανησυχητικά. Αν και ο δρόμος ήταν με τρεις λωρίδες, τα αυτοκίνητα ήταν πολλά, οπότε οδήγηση με προσοχή. Στάση μετά από μερικές ώρες σε ένα μεγάλο ΣΕΑ για καύσιμα και φαγητό και πάλι στον δρόμο. Σε κάποιο σημείο ο ουρανός έγινε πολύ βαρύς και ετοιμαζόταν για βροχή. Και άνοιξαν οι ουρανοί. Ορατότης μηδέν και κίνηση σημειωτόν. Κατά τις 6 το απόγευμα και αφού είχε κόψει λίγο η βροχή, κάναμε ακόμα μία στάση σε ένα ΣΕΑ για καύσιμα και ξεκούραση. Εκεί ήταν που βρήκαμε τα κεραμικά που είχαμε αγοράσει στην Άβανο στη μισή τιμή και χτυπάγαμε το κεφάλι μας. Αγοράσαμε ακόμα ένα γύρο από κεραμικά για δώρα, βάλαμε καύσιμα και ξεκινήσαμε για το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής. Σε κάποια φάση άνοιξε επιτέλους ο καιρός και επιταχύναμε λίγο.
Όταν το GPS μας πρότεινε να βγούμε από τον δρόμο γιατί υπήρχε συντομότερη διαδρομή, βρέθηκα σε δίλημμα. Την είχαμε πατήσει μια φορά στην Προύσα και φοβόμουν μην την ξαναπατήσω. Σε μια αναλαμπή της στιγμής ακολουθώ την καινούργια διαδρομή και ναι, τι θαύμα, ο δρόμος αδειάζει από αυτοκίνητα. Αρχίζουν να με ζώνουν τα φίδια μην έχω κάνει καμιά πατάτα, αλλά μετά από λίγο ψάξιμο στους χάρτες διαπιστώνω ότι όλα βαίνουν καλώς και θα φτάσουμε σε μία νορμάλ ώρα στην Πόλη. Εκ των υστέρων διαπίστωσα ότι ο δρόμος που είχαμε αφήσει ήταν αυτός που πήγαινε Κωνσταντινούπολη μέσω Νικομήδειας, Γκεμπζέ κτλ, οπότε καλά κάναμε και τον αφήσαμε.
Ο επόμενος φόβος μου ήταν τι κίνηση θα συναντήσουμε μέσα στην πόλη. Ευτυχώς όλα κύλησαν νορμάλ δεν καθυστερήσαμε καθόλου στην πόλη και κατά τις 9 ξεφορτώναμε στο ξενοδοχείο.
Την προηγούμενη φορά μας στην Πόλη, είχαμε μείνει στο Σουλταναχμέτ. Αυτή την φορά διάλεξα την συνοικία του Kadikoy, έχοντας διαβάσει τα θετικά σχόλια στο φόρουμ. Θα είχαμε και έφηβους μαζί μας, οπότε ήταν νομίζω η κατάλληλη γειτονιά για αυτούς. Αν και απέναντι από το ξενοδοχείο μου υπήρχε μικρό πάρκινγκ, τελικά προτίμησα να το βάλω στο πολυόροφο στεγασμένο πάρκινγκ Çinili Otopark, που ήταν 100 μέτρα πιο πέρα. Γρήγορη τακτοποίηση στα ξενοδοχεία και βουρ για την πρώτη γνωριμία με το Kadikoy και για να φάμε κάτι. Ήταν Παρασκευή βράδυ, οπότε καταλαβαίνετε τι γινόταν εκεί. Αδύνατον να βρούμε κάπου να καθίσουμε όλοι μαζί, οπότε επιλέξαμε το μικρό και οικονομικό Bütme Evi που βρήκαμε μέσα τραπέζι. Βέβαια είχε μόνο πολύ νόστιμα gozleme και λίγα συνοδευτικά. Δεν ήμασταν για περισσότερα, η κούραση περίσσευε.
Τα αερόστατα:
Κοιλάδα περιστεριών:
Λίμνη Tuz:
Στον δρόμο για Κωνσταντινούπολη:
Τελικά φτάνουν 3 ημέρες για να δει κανείς την Καππαδοκία; Τα κύρια αξιοθέατα τα είχαμε δει και είχαμε πάρει ισχυρή δόση. Αν δεν είχαμε χάσει και την μισή μέρα στην Καισάρεια, θα ήταν ακόμα καλύτερα. Όμως πάντα θέλεις και λίγο ακόμα. Αν είχαμε τον χρόνο και το χρήμα σίγουρα θα καθόμασταν ακόμη μία ημέρα εκεί.
Δεν είχαμε τελειώσει όμως ακόμα. Είχαμε να δούμε και τα αερόστατα να πετούν στον ουρανό της Καππαδοκίας. Αφού δεν είχαμε καταφέρει να δούμε την περιοχή μέσα από τα αερόστατα, θα βλέπαμε τα ίδια τα αερόστατα να πλαισιώνουν την περιοχή.
Για σήμερα είπαμε να μην “ξενιτευτούμε” και να απολαύσουμε το θέαμα από την ταράτσα του ξενώνα μας. Πολύ πρωινό ξύπνημα, ανεβήκαμε στην ταράτσα και ναι τα αερόστατα πετούσαν. Είχαμε και ένα άγχος μη δεν σηκωθούν πάλι σήμερα, αλλά ευτυχώς μας έκαναν την χάρη. Το θέαμα μαγικό. Δεν είχε ανατείλει ακόμα, οπότε μετά από λίγη ώρα στρωθήκαμε στις μαξιλάρες και χαζεύαμε τον ουρανό να γεμίζει πολύχρωμα “μπαλόνια”. Τα αερόστατα συνεχώς πλήθαιναν και απομακρύνονταν. Βγήκε και ο ήλιος και η εμπειρία ολοκληρώθηκε.
Η μικρή κόρη όμως δεν ήταν ακόμα ευχαριστημένη. Ήθελε να δει από κοντά την απογείωση των αερόστατων. Οπότε είπα να της κάνω την χάρη, μπήκαμε στο αυτοκίνητο και κινήσαμε για τον πιο κοντινό χώρο απογείωσης. Προλάβαμε τα τελευταία αερόστατα που αναχωρούσαν για τα ουράνια και κάποια που προσγειώνονταν.
Όταν επιστρέψαμε, ανταλλάξαμε τις εμπειρίες μας με του υπόλοιπους. Τελικά την καλύτερη θέση την είχε πιάσει η κουμπάρα με τα παιδιά της, οι οποίοι είχαν πάει στο χτεσινό χώρο, δηλαδή στο view point πάνω από το Γκόρεμε. Τα αερόστατα περνούσαν σχεδόν ξυστά δίπλα και πάνω τους.
Μαζέψαμε, πήραμε το πρωινό μας και ετοιμαστήκαμε για το μεγάλο ταξίδι της επιστροφής προς την Κωνσταντινούπολη. Όμως αφού ήταν στον δρόμο μας, είπα να περάσουμε για λίγο και από την κοιλάδα των περιστεριών, λίγο έξω από το Uçhisar . Η κοιλάδα αυτή ενδείκνυται για περπάτημα, για το οποίο όμως δεν είχαμε χρόνο. Γεμάτη με σκαλιστές φωλιές περιστεριών και πολλά περιστέρια, εξ’ ου και το όνομά της. Ήταν νωρίς όταν πήγαμε εμείς, γι’ αυτό και δεν είχε κόσμο. Δύο τρια τουριστικά και καφέ, το κλασικό δέντρο των ευχών για φωτογραφίες. Όποιος θέλει μπορεί να αγοράσει σιτάρι για να προσελκύσει και να ταΐσει τα περιστέρια. Περάσαμε λίγο χρόνο κι εκεί και ετοιμαστήκαμε για να φύγουμε. Το ταξίδι προβλεπόταν μεγάλο. Οι χάρτες μας έδιναν την διαδρομή για 7.30 ώρες, όμως σύμφωνα με μέλος του forum ήταν αρκετά παραπάνω. Εμείς είχαμε να κάνουμε ακόμα μία στάση στην λίμνη Tuz.
Η λίμνη Tuz καταλαμβάνει μια τεράστια έκταση στο οροπέδιο της κεντρικής Ανατολίας. Εντυπωσιάζει με το ροζ χρώμα της (κάποιες εποχές του έτους), το οποίο οφείλεται σε ένα φύκι, το οποίο λόγω της υψηλής αλάτωσης και της έντασης του φωτός παίρνει ένα κοκκινωπό χρώμα. Αυτή την εποχή λόγω της ξηρασίας, έχει ένα κατάλευκο χρώμα. Κάπου άκουσα ότι οι δορυφόροι εστιάζουν σε αυτή για να ρυθμίσουν τις κάμερές τους. Το 63% του αλατιού που χρησιμοποιεί η Τουρκία, προέρχεται από εκεί.
Μετά από 2 περίπου ώρες, κάναμε μια μικρή παράκαμψη από τον αυτοκινητόδρομο για να την προσεγγίσουμε. Υπάρχουν κανά 2 “ΣΕΑ”, στον δρόμο που περνά δίπλα της. Σε ένα από αυτά σταθμεύσαμε και μπήκαμε μέσα στο κατάστημα, αφού δεν υπήρχε άλλη διόδος για την λίμνη. Αμέσως μας την έπεσαν οι πωλητές. Κάποιος μας έβαλε αλάτι στο χέρι για να το τρίψουμε και να κάνουμε απολέπιση, και γενικά υπήρχε ένα μεγάλο τουριστικό αλισβερίσι. Εμείς συνεχίσαμε προς την έξοδο για την λίμνη. Φορέσαμε τις σαγιονάρες μας για να μην καταστρέψουμε τα παπούτσια από το αλάτι και αρχίσαμε να ξεμακραίνουμε από τον πολύ κόσμο. Το τοπίο ήταν απόκοσμο. Ως εκεί που έφτανε το μάτι μας η λίμνη ήταν κατάξερη και λευκή. Μόνο ένα μικρό “ρυάκι” με νερό υπήρχε που πλατσούρισαν για λίγο τα πόδια τους τα παιδιά. Στην επιστροφή υπήρχε ένα σημείο όπου επί πληρωμή μπορούσες να πλύνεις τα πόδια σου από το αλάτι. Πραγματικά άξιζε η μικρή αυτή παράκαμψη για να δούμε την “λίμνη”.
Πήραμε καφέδες και φαγητό στο χέρι και ξεκινήσαμε για Κωνσταντινούπολη.
Μετά την Άγκυρα η κίνηση άρχισε να αυξάνεται ανησυχητικά. Αν και ο δρόμος ήταν με τρεις λωρίδες, τα αυτοκίνητα ήταν πολλά, οπότε οδήγηση με προσοχή. Στάση μετά από μερικές ώρες σε ένα μεγάλο ΣΕΑ για καύσιμα και φαγητό και πάλι στον δρόμο. Σε κάποιο σημείο ο ουρανός έγινε πολύ βαρύς και ετοιμαζόταν για βροχή. Και άνοιξαν οι ουρανοί. Ορατότης μηδέν και κίνηση σημειωτόν. Κατά τις 6 το απόγευμα και αφού είχε κόψει λίγο η βροχή, κάναμε ακόμα μία στάση σε ένα ΣΕΑ για καύσιμα και ξεκούραση. Εκεί ήταν που βρήκαμε τα κεραμικά που είχαμε αγοράσει στην Άβανο στη μισή τιμή και χτυπάγαμε το κεφάλι μας. Αγοράσαμε ακόμα ένα γύρο από κεραμικά για δώρα, βάλαμε καύσιμα και ξεκινήσαμε για το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής. Σε κάποια φάση άνοιξε επιτέλους ο καιρός και επιταχύναμε λίγο.
Όταν το GPS μας πρότεινε να βγούμε από τον δρόμο γιατί υπήρχε συντομότερη διαδρομή, βρέθηκα σε δίλημμα. Την είχαμε πατήσει μια φορά στην Προύσα και φοβόμουν μην την ξαναπατήσω. Σε μια αναλαμπή της στιγμής ακολουθώ την καινούργια διαδρομή και ναι, τι θαύμα, ο δρόμος αδειάζει από αυτοκίνητα. Αρχίζουν να με ζώνουν τα φίδια μην έχω κάνει καμιά πατάτα, αλλά μετά από λίγο ψάξιμο στους χάρτες διαπιστώνω ότι όλα βαίνουν καλώς και θα φτάσουμε σε μία νορμάλ ώρα στην Πόλη. Εκ των υστέρων διαπίστωσα ότι ο δρόμος που είχαμε αφήσει ήταν αυτός που πήγαινε Κωνσταντινούπολη μέσω Νικομήδειας, Γκεμπζέ κτλ, οπότε καλά κάναμε και τον αφήσαμε.
Ο επόμενος φόβος μου ήταν τι κίνηση θα συναντήσουμε μέσα στην πόλη. Ευτυχώς όλα κύλησαν νορμάλ δεν καθυστερήσαμε καθόλου στην πόλη και κατά τις 9 ξεφορτώναμε στο ξενοδοχείο.
Την προηγούμενη φορά μας στην Πόλη, είχαμε μείνει στο Σουλταναχμέτ. Αυτή την φορά διάλεξα την συνοικία του Kadikoy, έχοντας διαβάσει τα θετικά σχόλια στο φόρουμ. Θα είχαμε και έφηβους μαζί μας, οπότε ήταν νομίζω η κατάλληλη γειτονιά για αυτούς. Αν και απέναντι από το ξενοδοχείο μου υπήρχε μικρό πάρκινγκ, τελικά προτίμησα να το βάλω στο πολυόροφο στεγασμένο πάρκινγκ Çinili Otopark, που ήταν 100 μέτρα πιο πέρα. Γρήγορη τακτοποίηση στα ξενοδοχεία και βουρ για την πρώτη γνωριμία με το Kadikoy και για να φάμε κάτι. Ήταν Παρασκευή βράδυ, οπότε καταλαβαίνετε τι γινόταν εκεί. Αδύνατον να βρούμε κάπου να καθίσουμε όλοι μαζί, οπότε επιλέξαμε το μικρό και οικονομικό Bütme Evi που βρήκαμε μέσα τραπέζι. Βέβαια είχε μόνο πολύ νόστιμα gozleme και λίγα συνοδευτικά. Δεν ήμασταν για περισσότερα, η κούραση περίσσευε.
Τα αερόστατα:






Κοιλάδα περιστεριών:



Λίμνη Tuz:






Στον δρόμο για Κωνσταντινούπολη:


Attachments
-
221,9 KB Προβολές: 0
-
224,8 KB Προβολές: 0
-
271,2 KB Προβολές: 0
-
247,1 KB Προβολές: 0
-
217,7 KB Προβολές: 0
-
501 KB Προβολές: 0
-
323,7 KB Προβολές: 0
-
118 KB Προβολές: 0
-
255,2 KB Προβολές: 0
-
282,2 KB Προβολές: 0
-
414,2 KB Προβολές: 0
-
176,8 KB Προβολές: 0
-
338,2 KB Προβολές: 0
Last edited: