vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 1η: Θεσσαλονίκη - Τένεδος
- Ημέρα 2η: Τροία - Προύσα - Εσκί Σεχίρ.
- Ημέρα 3η: Εσκισεχίρ - Καππαδοκία (Goreme Open Air Museum- Uçhisar )
- Ημέρα 4η: Μαλακοπή - κοιλάδα της Ιχλάρα - Güzelyurt (Καρβάλη) - Ürgüp (Προκόπι) - Σινασός
- Ημέρα 5η: Fairy Chimneys - Zelve Open Air Museum - imagination Valley - Άβανος - Özkonak Underground City - Καισάρεια.
- Ημέρα 6η: Αερόστατα - κοιλάδα των περιστεριών - λίμνη Tuz - Κωνσταντινούπολη
- Ημέρα 7η: Κωνσταντινούπολη
- Ημέρα 8η: Κωνσταντινούπολη
- 9η ημέρα: Επιστροφή
- Επίλογος
Ημέρα 7η: Κωνσταντινούπολη
Όλοι είχαμε ξαναπεράσει από την Κωνσταντινούπολη και άλλος λίγο, άλλος πολύ είχαμε δει τα κύρια αξιοθέατα της πόλης. Σε εμάς είχε μείνει η μονή της Χώρας και το Ντολμά Μπαξέ. Από τα δύο μόνο το Ντολμά Μπαξέ ήταν ανοιχτό εκείνη την εποχή, οπότε το αφήσαμε για την επόμενη ημέρα.
Σε μία “γενική συνέλευση” που είχαμε κάνει, είχαμε αποφασίσει να ξοδέψουμε τις 2+ ημέρες που είχαμε σε χαλαρές βόλτες και όπου μας βγάλει.
Και οι δύο ημέρες θα αναλώνονταν στις περιοχές του Σουλταναχμέτ και του Ταξίμ και των πέριξ αυτών. Οπότε τι πιο φυσικό από το να χρησιμοποιήσουμε τα πλωτά μέσα συγκοινωνίας.
Πρώτο μας μέλημα να βγάλουμε μια κάρτα istanbulcart. Εμείς είχαμε μία από το 2014, αλλά όπως διαπιστώσαμε όταν προσπαθήσαμε να την φορτίσουμε, δεν λειτουργούσε. Την κάρτα τη βγάλαμε και τη φορτίσαμε στα μηχανήματα, έξω από τον σταθμό των φέρυ, που οι σταθμοί δεν είναι ένας αλλά διαφορετικοί ανάλογα με το που θέλεις να πας. Όμως όλοι πολύ κοντά μεταξύ τους.
Και να ‘μαστε πάνω στο φέρυ να αναπνέουμε τον δροσερό αέρα του Βοσπόρου και να χαζεύουμε τα παράλια. Δείχνουμε στα παιδιά τα βασικά αξιοθέατα από μακριά, καθώς ήταν πολύ μικρά όταν είχαμε ξαναέρθει και δεν θυμούνται και πολλά.
Αποβίβαση στον σταθμό του Karakoy και από εκεί διασχίζουμε την γέφυρα του Γαλατά. Εκεί έλαβε χώρα και μια προσπάθεια εξαπάτησης την οποία βέβαια δεν την εκλάβαμε ως τέτοια, αλλά το κατάλαβα πολύ αργότερα διαβάζοντας την ιστορία του @kabamarou . Είναι η προσπάθεια του “λούστρου’’ να σου αποσπάσει χρήματα, η οποία όμως δεν ευοδώθηκε.
Κατευθυνόμαστε στον σταθμό των λεωφορείων του Eminonu για να πάρουμε λεωφορείο για το Φανάρι. Εύκολα το βρίσκουμε, να είναι καλά η Google, και φτάνουμε γρήγορα εκεί. Πρώτη μας στάση το Πατριαρχείο και έπειτα τριγυρνάμε στα ανηφορικά στενά της περιοχής μέχρι να μας καταβάλει η ζέστη και να αναζητήσουμε μια δροσερή σκιά για ένα ρόφημα. Εγώ πίνω γρήγορα γρήγορα το τσάι μου για να συνεχίσω τις βόλτες μέχρι οι υπόλοιποι να τελειώσουν τα ψώνια τους.
Στη συνέχεια αποφασίζουμε να συνεχίσουμε προς την Αγία Σοφία, μπας και έχει μικρή ουρά και καταφέρουμε να μπούμε μέσα, αν και δεν το έχουμε και μεγάλο καημό.
Περιμένουμε στην στάση του λεωφορείου, όμως το ένα περνά μετά το άλλο γεμάτο. Είμαστε και πολύς κόσμος στη στάση. Όταν σταματά ένα που φαίνεται ότι χωρά μερικούς, στριμωχνόμαστε μπας και μπούμε μέσα. Τότε ακούω φωνές και φασαρία πίσω μου.
Ένας της παρέας μας έχει βουτήξει μια τουρκάλα που είχε χώσει το χέρι της στην τσάντα της συζύγου του. Δεν ήταν μία, αλλά σίγουρα δύο, οι οποίες την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια. Ίσως να ήταν και άλλοι στο κόλπο. Απελπισμένοι, αποφασίζουμε ότι πρέπει να κάνουμε όλον αυτό το δρόμο με τα πόδια μέσα στη ζέστη.
Είναι Σάββατο μεσημέρι, η κίνηση είναι πολύ μεγάλη και όσο πλησιάζουμε προς το Mısır Çarşısı ο κόσμος είναι απελπιστικά πολύς. Κάνουμε στάση σε ένα Balkan Lokandasi όπου φάγαμε ικανοποιητικά και πολύ φτηνά. Συνεχίζουμε περπατώντας έως την πλατεία της Αγίας Σοφίας όπου την βρίσκουμε περίκλειστη και η είσοδος σε αυτή γίνεται μόνο από συγκεκριμένες φρουρούμενες εισόδους. Το να μπούμε στην Αγία Σοφία δεν το συζητούμε καν, ο κόσμος παντού είναι απελπιστικά πολύς. Μια μικρή απογοήτευση με πιάνει.
Τι μπορεί να βοηθήσει σε αυτό, μα φυσικά ένα γλυκό στον Hafız Mustafa στο Eminonu. Οι περισσότεροι καταφέραμε να μπούμε στο τραμ, οι υπόλοιποι ακολούθησαν με τα πόδια. Στου Ηafiz γινόταν το αδιαχώρητο, όμως ευτυχώς βρήκαμε δύο τραπέζια στον επάνω όροφο. Δύο ήταν τα γλυκά που ανυπομονούσα να φάω στην Κωνσταντινούπολη, το ένα ήταν ο ασουρές και το άλλο το Κιουνεφέ. Ήταν και τα δύο καταπληκτικά - μην νομίσετε ότι τα έφαγα και τα δύο, απλά δοκίμασα το Κιουνεφέ, γιατί προτίμησα τον ασουρέ που δύσκολα τον βρίσκω στην Ελλάδα.
Ξεκουραστήκαμε, βαρύναμε από τα γλυκά, αλλά είπαμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας στο Mısır Çarşısı που ήταν εκεί δίπλα. Τελικά δεν είναι να κυκλοφορείς Σαββατοκύριακο σε αυτές τις περιοχές της πόλης. Με δυσκολία καταφέραμε να ψωνίσουμε τα τσάγια και τα μπαχαρικά μας. Όταν προσπάθησα να βγω από την αγορά, στα στενάκια για να αγοράσω καφέ από Kurukahveci Mehmet Efendi, με δυσκολία διέσχισα τα 20 μέτρα που με χώριζαν από το μαγαζί. Αυτό ήταν, η βόλτα μόλις είχε τελειώσει για εμένα, δεν μπορούσα άλλο αυτή την πολυκοσμία. Η οικογένεια συμφώνησε, οπότε η μισή παρέα κατά τις 7 το απόγευμα πήρε τον δρόμο του γυρισμού για το ξενοδοχείο στο Kadikoy.
Ξεκουραστήκαμε κανένα 2ωρο και βγήκαμε με μία από τις οικογένειες για βόλτα. Για φαγητό ούτε συζήτηση, το γεύμα και το γλυκό μας είχαν πέσει λίγο βαριά, οπότε αρκεστήκαμε στις βόλτες στην πολύ ζωντανή γειτονιά και λίγο πριν αποσυρθούμε καθίσαμε για ένα παγωτό στο τοπικό Mado.














Attachments
-
221,9 KB Προβολές: 0
-
224,8 KB Προβολές: 0
-
271,2 KB Προβολές: 0
-
247,1 KB Προβολές: 0
-
217,7 KB Προβολές: 0
-
501 KB Προβολές: 0
-
323,7 KB Προβολές: 0
-
118 KB Προβολές: 0
-
255,2 KB Προβολές: 0
-
282,2 KB Προβολές: 0
-
414,2 KB Προβολές: 0
-
176,8 KB Προβολές: 0
-
338,2 KB Προβολές: 0
Last edited: