vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 1η: Θεσσαλονίκη - Τένεδος
- Ημέρα 2η: Τροία - Προύσα - Εσκί Σεχίρ.
- Ημέρα 3η: Εσκισεχίρ - Καππαδοκία (Goreme Open Air Museum- Uçhisar )
- Ημέρα 4η: Μαλακοπή - κοιλάδα της Ιχλάρα - Güzelyurt (Καρβάλη) - Ürgüp (Προκόπι) - Σινασός
- Ημέρα 5η: Fairy Chimneys - Zelve Open Air Museum - imagination Valley - Άβανος - Özkonak Underground City - Καισάρεια.
- Ημέρα 6η: Αερόστατα - κοιλάδα των περιστεριών - λίμνη Tuz - Κωνσταντινούπολη
- Ημέρα 7η: Κωνσταντινούπολη
- Ημέρα 8η: Κωνσταντινούπολη
- 9η ημέρα: Επιστροφή
- Επίλογος
Ημέρα 4η: Μαλακοπή - κοιλάδα της Ιχλάρα - Güzelyurt (Καρβάλη) - Ürgüp (Προκόπι) - Σινασός
Η μικρή μου κόρη ήθελε να σηκωθούμε κατά τις 6 να δούμε τα αερόστατα να πετάνε, αλλά της είπα να το αφήσουμε για την επόμενη, γιατί μας είχαν πλακώσει τα σκεπάσματα.
Η πτήση με αερόστατο ήταν ένα δικό μου απωθημένο. Και τα παιδιά το ήθελαν πολύ, μόνο η γυναίκα μου δεν ψηνόταν καθόλου μα καθόλου. Οι τιμές όμως ήταν απαγορευτικές και για τους τρεις μας οπότε τα παιδιά έκαναν πίσω και έδωσαν προτεραιότητα σε εμένα. Όταν ξεκίνησα να κοιτάζω τιμές την άνοιξη (για τις συγκεκριμένες ημέρες του καλοκαιριού) οι τιμές ξεκινούσαν από τα 120 €. Είχα αποφασίσει να τα δώσω, αλλά δεν έκλεισα εκ των προτέρων καθώς δεν ήξερα αν τελικά θα πραγματοποιηθεί το ταξίδι. Δεν θυμάμαι να πω την αλήθεια εάν οι τιμές ήταν με δωρεάν ακύρωση ή όχι, γιατί είχα μείνει με την εντύπωση ότι θα μείνουν σταθερές. Αμ δε. Στις αρχές του καλοκαιριού είχαν σκαρφαλώσει στα 150 με 200 € και όταν πήρα την τελική απόφαση ότι σίγουρα θα πάμε στην Τουρκία είχαν ξεπεράσει τα 200€. Μεγάλη θλίψη. Πέρα του ότι μου φαινόταν μεγάλη κοροϊδία η τιμή αυτή, η οικονομική μας κατάσταση αυτή την περίοδο δεν δικαιολογούσε αυτό το έξοδο. Έτσι λοιπόν έμεινα με την ελπίδα ότι θα ξαναπάμε μια δεύτερη φορά - ή σε μια δεύτερη ζωή
και αρκέστηκα στο ότι θα τα δούμε απλώς να πετάνε από την γη.
Το πρόγραμμα για σήμερα ήταν βαρύ, αλλά το πρωινό που ξεκινούσε να σερβίρετε στις 8 το πρωί μας κράτησε στα δωμάτια μέχρι τις 8.30. Τις πρώτες ημέρες μας είχε φανεί εκτός του γούστου μας το τούρκικο πρωινό, αλλά όσο περνούσαν οι μέρες δεν έμενε τίποτα στα πιάτα μας.
Πρώτη στάση η Μαλακοπή για να δούμε την μεγαλύτερη υπόγεια πόλη της περιοχής. Διαλέξαμε να πάμε πρώτα σε αυτή για να προλάβουμε την πολυκοσμία η οποία θα αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα για την επίσκεψη στην ασφυκτική υπόγεια πόλη. Αφήσαμε τα αυτοκίνητα στο ακόμα άδειο χώρο στάθμευσης (10 λίρες) και κινηθήκαμε προς την είσοδο. Μόνο ένα άτομο από την παρέα μας δίστασε και δεν μπήκε. Μπροστά μας ήταν ένα γκρουπ από Έλληνες, οπότε τους πήραμε από πίσω για να ακούμε τι λέει ο ξεναγός τους. Αυτό τελικά όμως ήταν λάθος. Όταν φτάσαμε στο τρίτο επίπεδο, αυτοί άρχισαν να ανηφορίζουν και ο φύλακας που ήταν στο σημείο εκείνο έστειλε και την δική μας ομάδα προς τα πάνω (μπλε βελάκια) ενώ στο σημείο εκείνο υπήρχαν και κόκκινα βελάκια που έδειχναν ότι μπορούσες να κατηφορίσεις. Εγώ είχα μείνει τελευταίος και όταν το είδα φώναξα στους υπόλοιπους μήπως γυρίσουν πίσω αλλά ήδη είχαν προχωρήσει πολύ. Όταν βγήκαμε έπαιξε η ιδέα μήπως ξαναμπούμε αφού είχαμε τις κάρτες, όμως οι μισοί (κυρίως τα παιδιά) θέλαμε και οι υπόλοιποι όχι έτσι μείναμε με τον καημό εγώ και η μικρή μου κόρη, ότι δεν κατεβήκαμε στο κατώτερο δυνατό σημείο.
Σειρά είχε η κοιλάδα της Ιχλάρα. Η κοιλάδα είναι αρκετά μεγάλη, αλλά το κομμάτι που επισκέπτονται οι περισσότεροι είναι σχετικά μικρό, μόλις 3,5 χιλιόμετρα. Δεν το λες και μεγάλο για πεζοπορία, αν και έχει μερικά ανεβοκατεβάσματα, αν θέλεις να δεις τις εκκλησίες στα βράχια.
Το αρχικό σχέδιο έλεγε να αφήσουμε την ομάδα στην είσοδο της Ιχλάρα, να πάμε δύο οδηγοί και να αφήσουμε ένα αμάξι στην έξοδο στη Belisirma, έτσι ώστε όταν φτάσουμε εκεί να μην γυρίσουμε πίσω τα 3,5 χιλιόμετρα, αλλά να πάμε οι τρεις οδηγοί στην αφετηρία να φέρουμε τα αυτοκίνητα.
Κάπου διάβασα ότι στην έξοδο έχει ταξί που σου παίρνουν 100 λίρες να σε πάνε πίσω, οπότε προτιμήσαμε αυτή την λύση, καθώς το ποσό δεν ήταν μεγάλο.
Μερικοί στο διαδίκτυο προτείνουν να μπεις από την είσοδο της Belisirma, όπου το πάρκινγκ είναι δωρεάν. Εγώ δεν το προτείνω για δύο λόγους. Το κόστος για το πάρκινγκ στην είσοδο Ιχλάρα είναι πολύ μικρό, (25 λίρες για όση ώρα το αφήσεις) και επίσης ο χώρος στην Belisirma είναι πολύ μικρός, ίσως να μην βρεις αν πας αργά και σε ζαλίζουν οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων μπροστά να καθίσεις εκεί που το έχεις αφήσει. Άσε που αν κάνεις μόνο την μία διαδρομή και δεν επιστρέψεις, στην Ιχλάρα θα κατηφορίσεις, ενώ αν πας ανάποδα θα πρέπει να ανέβεις τα 300 περίπου σκαλιά.
Την διαδρομή την κάναμε σε 2 ώρες, πολύ χαλαρά και ανεβήκαμε να δούμε όλες τις εκκλησίες που έχει αυτό το κομμάτι. Αν και γενικά αυτή την ημέρα είχε ζέστη, μέσα στην κοιλάδα ήταν υποφερτά τα πράγματα, ίσως σε αυτό βοηθούσε και το ποτάμι που κυλούσε σε αυτήν. Στην μέση της διαδρομής είχε χώρο για καφέ, με κιόσκια μέσα στο ποτάμι. Τα παιδιά μας τα ζήλεψαν πολύ, αλλά τους είπαμε να περιμένουν μέχρι το τέλος όπου είχε κάτι ανάλογο και θα μπορούσαμε στο μεταξύ οι οδηγοί να πάμε να φέρουμε τα αυτοκίνητα από την αφετηρία.
Ωραία ήταν και στην Ιχλάρα. Οι τρεις οδηγοί βγήκαμε ενώ οι υπόλοιποι χαλαράααα για καφέ και φαγητό.
Στην είσοδο είχαμε ρωτήσει αν έχει ταξί και πόσο θα μας πάρει, και επιβεβαιώσαμε τις 100 λίρες. Ψάξαμε για ταξί από εδώ, ψάξαμε από εκεί αλλά τίποτα. Ρωτήσαμε στην έξοδο τον φύλακα και μας είπε ότι θα ερχόταν όπου να ‘ναι. Περιμέναμε κανένα τέταρτο και εμφανίστηκε το πιο σαράβαλο ταξί που έχω δει στη ζωή μου. Τι να κάνουμε, άλλη επιλογή δεν είχαμε και πήγαμε προς τα εκεί. Ρωτήσαμε πόσο θα μας πάρει, μας είπε όσο γράψει το ταξίμετρο. Αμ δε, για κορόιδα ψάχνεις σκέφτηκα να του πω. Επέμενα, και όταν του πρότεινα 100 λίρες δέχτηκε. Μπήκαμε με αμφιβολία αν θα φτάσουμε στον προορισμό μας και τελικά στην ανηφόρα επιβεβαιωθήκαμε. Το αυτοκίνητο άναψε και ο οδηγός σταμάτησε. Πήρε τηλέφωνο κάποιον και τελικά μετά από ένα τέταρτο ήρθε ένα άλλο αυτοκίνητο, μας μετακόμισε, άφησε τον φίλο του;;; με το ταξί και μας πήγε σαν σίφουνας στην είσοδο. Κάναμε τον σταυρό μας που φτάσαμε σώοι και αβλαβείς, του δώσαμε τις 100 λίρες και πήραμε τα αυτοκίνητα.
Είχαμε σκοπό να αφήσουμε τα αυτοκίνητα στην Belisirma και να πιούμε κι εμείς ένα γρήγορο καφέ, όμως ο χώρος ήταν μικρός και γινόταν της κακομοίρας από τα αυτοκίνητα. Ήρθε και ένα λεωφορείο εκείνη την ώρα και μπλοκάραμε εντελώς. Ειδοποιήσαμε τους υπόλοιπους να τα μαζέψουν και με δυσκολία φύγαμε. Η ώρα είχε πάει σχεδόν 3 και σειρά είχε η Καρβάλη ή αλλιώς Güzelyurt. Αυτό με την Καρβάλη δεν μου το είχε πει η κουμπάρα ότι είχε σκοπό να πάμε και δεν ήξερα κι εγώ κάτι για εκεί. Είναι το μέρος όπου υπάρχει ο ναός του αγίου Γρηγορίου, του οποίου τα οστά είχαν φέρει οι κάτοικοι στην Νέα Καρβάλη. Όμως η κουμπάρα εδώ δεν είχε οργανωθεί καλά. Περιφερόμασταν στο έρημο χωριό με τα αυτοκίνητα και δεν αποφάσιζε που θα πάμε και τι ακριβώς θα κάνουμε. Εγώ δεν είχα κάτι στο μυαλό μου για να βοηθήσω, οπότε τους ειδοποίησα ότι θα έπαιρνα τον δρόμο της επιστροφής για τα δωμάτια και θα τα λέγαμε το απόγευμα μετά από μικρή ξεκούραση. Έτσι αποφάσισαν και οι υπόλοιποι να πάρουν τον δρόμο του γυρισμού.
Στην επιστροφή σταματήσαμε σε ένα βενζινάδικο για καύσιμα, όπου αντικρίσαμε αυτό το θέαμα.
Ήταν η ομάδα “Ταξίδια με μοτοσυκλέτα” από την Ελλάδα. Πιάσαμε για λίγο την κουβέντα με κάποιους από αυτούς, έψαξα μήπως βρω ανάμεσά τους τον @themischar αλλά δεν τον είδα πουθενά.
Μάλλον επειδή είχε ήδη κάνει μόνος του αυτό το ταξίδι. Έρχονταν από Κωνσταντινούπολη, θα κάθονταν 3 ημέρες και θα πήγαιναν Σμύρνη. Σχεδόν το ανάποδο ταξίδι από εμάς. Ευχηθήκαμε καλά ταξίδια, τα παιδιά μου ξέροντας τον καημό μου, μου ευχήθηκαν σε λίγα χρόνια να είμαι κι εγώ μαζί τους και φύγαμε για Γκιόρεμε.
Αφού ξεκουραστήκαμε για λίγο, φύγαμε για Ürgüp, το οποίο είχαμε δώσει για σημείο συνάντησης. Το Ürgüp δεν το λες και μικρό, ούτε και πολύ παραδοσιακό. Κάναμε μια σύντομη βόλτα και αναχωρήσαμε για Σινασό όπου ήταν το χωριό που κυρίως μας ενδιέφερε.
Η Σινασός είναι ένα από τα ελληνόφωνα χωριά της Καππαδοκίας το οποίο έχει διατηρήσει κατά πολύ το χρώμα εκείνης της εποχής και γι’ αυτό ολόκληρος ο οικισμός χαρακτηρίστηκε διατηρητέος από την UNESCO.
Οι πλούσιοι Σινασίτες που ασχολήθηκαν με το εμπόριο, έχτισαν εκεί τα αρχοντικά τους. Ένα τμήμα των σπιτιών ήταν σκαλισμένο στον μαλακό βράχο και το υπόλοιπο ήταν κτιστό. Από αυτά, 95 έχουν κριθεί διατηρητέα από το τουρκικό κράτος. Φτάσαμε εκεί σχεδόν σούρουπο και περιδιαβήκαμε όσο μπορούσαμε τον έρημο εκείνη την ώρα οικισμό. Κάθε γωνιά μαρτυρούσε τις στιγμές ευημερίας που έζησε αυτό το χωριό.
Όταν πια νύχτωσε κατευθυνθήκαμε στον τελικό στόχο της ημέρας, το Old Greek House. Ένα παλιό ελληνικό αρχοντικό, το οποίο είχε μετατραπεί σε ξενοδοχείο και εστιατόριο. Αφού παραγγείλαμε είπα να πάω στην τουαλέτα. Βασικά πρόφαση ήταν. Κάπου είχα διαβάσει ότι ανεβαίνοντας τις σκάλες μπορούσες να δεις κάποια από τα κοινόχρηστα δωμάτια του σπιτιού, τα οποία είχαν διατηρηθεί όπως ήταν παλιά. Σαν κύριος λοιπόν, άναψα τα φώτα φωτογράφισα το πολύ όμορφο χώρο του καθιστικού, αλλά δεν κρατήθηκα, μπήκα μέσα και άνοιξα και την επόμενη πόρτα
όπου υπήρχε ακόμη ένα δωμάτιο από εκείνη την εποχή, ο οντάς. Είπα να μην το ξεφτιλίσω, πήρα δύο φωτογραφίες, έκλεισα τα φώτα και επέστρεψα στο τραπέζι για να δοκιμάσουμε και το φαγητό του. Το οποίο ήταν πολύ καλό, αν και μερικά πιάτα μου φάνηκαν πολύ μικρά για κυρίως. Οι τιμές ήταν στα επίπεδα της Ελλάδας ή λίγο πιο κάτω, τουριστικό μέρος γαρ.
Αυτά για σήμερα. Την επόμενη είχαμε πρωινό ξύπνημα για να δούμε τα αερόστατα να γεμίζουν τον ουρανό της Καππαδοκίας.
Μαλακοπή
Κοιλάδα Ιχλάρα
Καρβάλη από ψηλά:
Παλιό Ürgüp
Σινασός
Η μικρή μου κόρη ήθελε να σηκωθούμε κατά τις 6 να δούμε τα αερόστατα να πετάνε, αλλά της είπα να το αφήσουμε για την επόμενη, γιατί μας είχαν πλακώσει τα σκεπάσματα.

Η πτήση με αερόστατο ήταν ένα δικό μου απωθημένο. Και τα παιδιά το ήθελαν πολύ, μόνο η γυναίκα μου δεν ψηνόταν καθόλου μα καθόλου. Οι τιμές όμως ήταν απαγορευτικές και για τους τρεις μας οπότε τα παιδιά έκαναν πίσω και έδωσαν προτεραιότητα σε εμένα. Όταν ξεκίνησα να κοιτάζω τιμές την άνοιξη (για τις συγκεκριμένες ημέρες του καλοκαιριού) οι τιμές ξεκινούσαν από τα 120 €. Είχα αποφασίσει να τα δώσω, αλλά δεν έκλεισα εκ των προτέρων καθώς δεν ήξερα αν τελικά θα πραγματοποιηθεί το ταξίδι. Δεν θυμάμαι να πω την αλήθεια εάν οι τιμές ήταν με δωρεάν ακύρωση ή όχι, γιατί είχα μείνει με την εντύπωση ότι θα μείνουν σταθερές. Αμ δε. Στις αρχές του καλοκαιριού είχαν σκαρφαλώσει στα 150 με 200 € και όταν πήρα την τελική απόφαση ότι σίγουρα θα πάμε στην Τουρκία είχαν ξεπεράσει τα 200€. Μεγάλη θλίψη. Πέρα του ότι μου φαινόταν μεγάλη κοροϊδία η τιμή αυτή, η οικονομική μας κατάσταση αυτή την περίοδο δεν δικαιολογούσε αυτό το έξοδο. Έτσι λοιπόν έμεινα με την ελπίδα ότι θα ξαναπάμε μια δεύτερη φορά - ή σε μια δεύτερη ζωή
Το πρόγραμμα για σήμερα ήταν βαρύ, αλλά το πρωινό που ξεκινούσε να σερβίρετε στις 8 το πρωί μας κράτησε στα δωμάτια μέχρι τις 8.30. Τις πρώτες ημέρες μας είχε φανεί εκτός του γούστου μας το τούρκικο πρωινό, αλλά όσο περνούσαν οι μέρες δεν έμενε τίποτα στα πιάτα μας.
Πρώτη στάση η Μαλακοπή για να δούμε την μεγαλύτερη υπόγεια πόλη της περιοχής. Διαλέξαμε να πάμε πρώτα σε αυτή για να προλάβουμε την πολυκοσμία η οποία θα αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα για την επίσκεψη στην ασφυκτική υπόγεια πόλη. Αφήσαμε τα αυτοκίνητα στο ακόμα άδειο χώρο στάθμευσης (10 λίρες) και κινηθήκαμε προς την είσοδο. Μόνο ένα άτομο από την παρέα μας δίστασε και δεν μπήκε. Μπροστά μας ήταν ένα γκρουπ από Έλληνες, οπότε τους πήραμε από πίσω για να ακούμε τι λέει ο ξεναγός τους. Αυτό τελικά όμως ήταν λάθος. Όταν φτάσαμε στο τρίτο επίπεδο, αυτοί άρχισαν να ανηφορίζουν και ο φύλακας που ήταν στο σημείο εκείνο έστειλε και την δική μας ομάδα προς τα πάνω (μπλε βελάκια) ενώ στο σημείο εκείνο υπήρχαν και κόκκινα βελάκια που έδειχναν ότι μπορούσες να κατηφορίσεις. Εγώ είχα μείνει τελευταίος και όταν το είδα φώναξα στους υπόλοιπους μήπως γυρίσουν πίσω αλλά ήδη είχαν προχωρήσει πολύ. Όταν βγήκαμε έπαιξε η ιδέα μήπως ξαναμπούμε αφού είχαμε τις κάρτες, όμως οι μισοί (κυρίως τα παιδιά) θέλαμε και οι υπόλοιποι όχι έτσι μείναμε με τον καημό εγώ και η μικρή μου κόρη, ότι δεν κατεβήκαμε στο κατώτερο δυνατό σημείο.
Σειρά είχε η κοιλάδα της Ιχλάρα. Η κοιλάδα είναι αρκετά μεγάλη, αλλά το κομμάτι που επισκέπτονται οι περισσότεροι είναι σχετικά μικρό, μόλις 3,5 χιλιόμετρα. Δεν το λες και μεγάλο για πεζοπορία, αν και έχει μερικά ανεβοκατεβάσματα, αν θέλεις να δεις τις εκκλησίες στα βράχια.
Το αρχικό σχέδιο έλεγε να αφήσουμε την ομάδα στην είσοδο της Ιχλάρα, να πάμε δύο οδηγοί και να αφήσουμε ένα αμάξι στην έξοδο στη Belisirma, έτσι ώστε όταν φτάσουμε εκεί να μην γυρίσουμε πίσω τα 3,5 χιλιόμετρα, αλλά να πάμε οι τρεις οδηγοί στην αφετηρία να φέρουμε τα αυτοκίνητα.
Κάπου διάβασα ότι στην έξοδο έχει ταξί που σου παίρνουν 100 λίρες να σε πάνε πίσω, οπότε προτιμήσαμε αυτή την λύση, καθώς το ποσό δεν ήταν μεγάλο.
Μερικοί στο διαδίκτυο προτείνουν να μπεις από την είσοδο της Belisirma, όπου το πάρκινγκ είναι δωρεάν. Εγώ δεν το προτείνω για δύο λόγους. Το κόστος για το πάρκινγκ στην είσοδο Ιχλάρα είναι πολύ μικρό, (25 λίρες για όση ώρα το αφήσεις) και επίσης ο χώρος στην Belisirma είναι πολύ μικρός, ίσως να μην βρεις αν πας αργά και σε ζαλίζουν οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων μπροστά να καθίσεις εκεί που το έχεις αφήσει. Άσε που αν κάνεις μόνο την μία διαδρομή και δεν επιστρέψεις, στην Ιχλάρα θα κατηφορίσεις, ενώ αν πας ανάποδα θα πρέπει να ανέβεις τα 300 περίπου σκαλιά.
Την διαδρομή την κάναμε σε 2 ώρες, πολύ χαλαρά και ανεβήκαμε να δούμε όλες τις εκκλησίες που έχει αυτό το κομμάτι. Αν και γενικά αυτή την ημέρα είχε ζέστη, μέσα στην κοιλάδα ήταν υποφερτά τα πράγματα, ίσως σε αυτό βοηθούσε και το ποτάμι που κυλούσε σε αυτήν. Στην μέση της διαδρομής είχε χώρο για καφέ, με κιόσκια μέσα στο ποτάμι. Τα παιδιά μας τα ζήλεψαν πολύ, αλλά τους είπαμε να περιμένουν μέχρι το τέλος όπου είχε κάτι ανάλογο και θα μπορούσαμε στο μεταξύ οι οδηγοί να πάμε να φέρουμε τα αυτοκίνητα από την αφετηρία.
Ωραία ήταν και στην Ιχλάρα. Οι τρεις οδηγοί βγήκαμε ενώ οι υπόλοιποι χαλαράααα για καφέ και φαγητό.
Στην είσοδο είχαμε ρωτήσει αν έχει ταξί και πόσο θα μας πάρει, και επιβεβαιώσαμε τις 100 λίρες. Ψάξαμε για ταξί από εδώ, ψάξαμε από εκεί αλλά τίποτα. Ρωτήσαμε στην έξοδο τον φύλακα και μας είπε ότι θα ερχόταν όπου να ‘ναι. Περιμέναμε κανένα τέταρτο και εμφανίστηκε το πιο σαράβαλο ταξί που έχω δει στη ζωή μου. Τι να κάνουμε, άλλη επιλογή δεν είχαμε και πήγαμε προς τα εκεί. Ρωτήσαμε πόσο θα μας πάρει, μας είπε όσο γράψει το ταξίμετρο. Αμ δε, για κορόιδα ψάχνεις σκέφτηκα να του πω. Επέμενα, και όταν του πρότεινα 100 λίρες δέχτηκε. Μπήκαμε με αμφιβολία αν θα φτάσουμε στον προορισμό μας και τελικά στην ανηφόρα επιβεβαιωθήκαμε. Το αυτοκίνητο άναψε και ο οδηγός σταμάτησε. Πήρε τηλέφωνο κάποιον και τελικά μετά από ένα τέταρτο ήρθε ένα άλλο αυτοκίνητο, μας μετακόμισε, άφησε τον φίλο του;;; με το ταξί και μας πήγε σαν σίφουνας στην είσοδο. Κάναμε τον σταυρό μας που φτάσαμε σώοι και αβλαβείς, του δώσαμε τις 100 λίρες και πήραμε τα αυτοκίνητα.
Είχαμε σκοπό να αφήσουμε τα αυτοκίνητα στην Belisirma και να πιούμε κι εμείς ένα γρήγορο καφέ, όμως ο χώρος ήταν μικρός και γινόταν της κακομοίρας από τα αυτοκίνητα. Ήρθε και ένα λεωφορείο εκείνη την ώρα και μπλοκάραμε εντελώς. Ειδοποιήσαμε τους υπόλοιπους να τα μαζέψουν και με δυσκολία φύγαμε. Η ώρα είχε πάει σχεδόν 3 και σειρά είχε η Καρβάλη ή αλλιώς Güzelyurt. Αυτό με την Καρβάλη δεν μου το είχε πει η κουμπάρα ότι είχε σκοπό να πάμε και δεν ήξερα κι εγώ κάτι για εκεί. Είναι το μέρος όπου υπάρχει ο ναός του αγίου Γρηγορίου, του οποίου τα οστά είχαν φέρει οι κάτοικοι στην Νέα Καρβάλη. Όμως η κουμπάρα εδώ δεν είχε οργανωθεί καλά. Περιφερόμασταν στο έρημο χωριό με τα αυτοκίνητα και δεν αποφάσιζε που θα πάμε και τι ακριβώς θα κάνουμε. Εγώ δεν είχα κάτι στο μυαλό μου για να βοηθήσω, οπότε τους ειδοποίησα ότι θα έπαιρνα τον δρόμο της επιστροφής για τα δωμάτια και θα τα λέγαμε το απόγευμα μετά από μικρή ξεκούραση. Έτσι αποφάσισαν και οι υπόλοιποι να πάρουν τον δρόμο του γυρισμού.
Στην επιστροφή σταματήσαμε σε ένα βενζινάδικο για καύσιμα, όπου αντικρίσαμε αυτό το θέαμα.

Ήταν η ομάδα “Ταξίδια με μοτοσυκλέτα” από την Ελλάδα. Πιάσαμε για λίγο την κουβέντα με κάποιους από αυτούς, έψαξα μήπως βρω ανάμεσά τους τον @themischar αλλά δεν τον είδα πουθενά.
Αφού ξεκουραστήκαμε για λίγο, φύγαμε για Ürgüp, το οποίο είχαμε δώσει για σημείο συνάντησης. Το Ürgüp δεν το λες και μικρό, ούτε και πολύ παραδοσιακό. Κάναμε μια σύντομη βόλτα και αναχωρήσαμε για Σινασό όπου ήταν το χωριό που κυρίως μας ενδιέφερε.
Η Σινασός είναι ένα από τα ελληνόφωνα χωριά της Καππαδοκίας το οποίο έχει διατηρήσει κατά πολύ το χρώμα εκείνης της εποχής και γι’ αυτό ολόκληρος ο οικισμός χαρακτηρίστηκε διατηρητέος από την UNESCO.
Οι πλούσιοι Σινασίτες που ασχολήθηκαν με το εμπόριο, έχτισαν εκεί τα αρχοντικά τους. Ένα τμήμα των σπιτιών ήταν σκαλισμένο στον μαλακό βράχο και το υπόλοιπο ήταν κτιστό. Από αυτά, 95 έχουν κριθεί διατηρητέα από το τουρκικό κράτος. Φτάσαμε εκεί σχεδόν σούρουπο και περιδιαβήκαμε όσο μπορούσαμε τον έρημο εκείνη την ώρα οικισμό. Κάθε γωνιά μαρτυρούσε τις στιγμές ευημερίας που έζησε αυτό το χωριό.
Όταν πια νύχτωσε κατευθυνθήκαμε στον τελικό στόχο της ημέρας, το Old Greek House. Ένα παλιό ελληνικό αρχοντικό, το οποίο είχε μετατραπεί σε ξενοδοχείο και εστιατόριο. Αφού παραγγείλαμε είπα να πάω στην τουαλέτα. Βασικά πρόφαση ήταν. Κάπου είχα διαβάσει ότι ανεβαίνοντας τις σκάλες μπορούσες να δεις κάποια από τα κοινόχρηστα δωμάτια του σπιτιού, τα οποία είχαν διατηρηθεί όπως ήταν παλιά. Σαν κύριος λοιπόν, άναψα τα φώτα φωτογράφισα το πολύ όμορφο χώρο του καθιστικού, αλλά δεν κρατήθηκα, μπήκα μέσα και άνοιξα και την επόμενη πόρτα

Αυτά για σήμερα. Την επόμενη είχαμε πρωινό ξύπνημα για να δούμε τα αερόστατα να γεμίζουν τον ουρανό της Καππαδοκίας.
Μαλακοπή








Κοιλάδα Ιχλάρα


















Καρβάλη από ψηλά:

Παλιό Ürgüp




Σινασός












Attachments
-
221,9 KB Προβολές: 0
-
224,8 KB Προβολές: 0
-
271,2 KB Προβολές: 0
-
247,1 KB Προβολές: 0
-
217,7 KB Προβολές: 0
-
501 KB Προβολές: 0
-
323,7 KB Προβολές: 0
-
118 KB Προβολές: 0
-
255,2 KB Προβολές: 0
-
282,2 KB Προβολές: 0
-
414,2 KB Προβολές: 0
-
176,8 KB Προβολές: 0
-
338,2 KB Προβολές: 0
Last edited: