vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 1η: Θεσσαλονίκη - Τένεδος
- Ημέρα 2η: Τροία - Προύσα - Εσκί Σεχίρ.
- Ημέρα 3η: Εσκισεχίρ - Καππαδοκία (Goreme Open Air Museum- Uçhisar )
- Ημέρα 4η: Μαλακοπή - κοιλάδα της Ιχλάρα - Güzelyurt (Καρβάλη) - Ürgüp (Προκόπι) - Σινασός
- Ημέρα 5η: Fairy Chimneys - Zelve Open Air Museum - imagination Valley - Άβανος - Özkonak Underground City - Καισάρεια.
- Ημέρα 6η: Αερόστατα - κοιλάδα των περιστεριών - λίμνη Tuz - Κωνσταντινούπολη
- Ημέρα 7η: Κωνσταντινούπολη
- Ημέρα 8η: Κωνσταντινούπολη
- 9η ημέρα: Επιστροφή
- Επίλογος
Ημέρα 3η: Εσκισεχίρ - Καππαδοκία (Goreme Open Air Museum- Uçhisar )
Ναι μεν θέλαμε να φτάσουμε όσο το δυνατόν νωρίτερα στο Goreme γιατί είχαμε πολλά να δούμε, όμως δεν μου πήγαινε καρδιά να φύγω από το Εσκισεχίρ χωρίς να το περπατήσω έστω και λίγο. Έτσι πληροφόρησα από το βράδυ την παρέα, ότι εγώ κατά τις 7.30 θα ξεκινούσα μια μικρή περιήγηση και όποιος θέλει πίσω μου ελθεί.
Στις 7 κατέβηκα για πρωινό και ωωω τι έκπληξη, αν και δεν το περίμενα ένας ένας κατεύθασαν όλοι.
Έλα όμως που ήθελαν να απολαύσουν το πρωινό τους και εγώ βιαζόμουν. Τους είπα ότι 8.30 βία 9 θα αναχωρήσουμε και ξεκίνησα μόνος την βόλτα και ας ακολουθήσουν ο καθένας τους ρυθμούς του.
Δίπλα από το ξενοδοχείο ήταν το ποτάμι που διασχίζει την πόλη, οπότε από εκεί ξεκίνησα. Όμορφο, περιποιημένο με τα λουλούδια και την πρασινάδα του, τις γόνδολές του

Έπειτα διέσχισα ένα κομμάτι της σύγχρονης πόλης που ήταν πολύ καθαρό και περιποιημένο, μέχρι να φτάσω στην παλιά πόλη με τα όμορφα χρωματιστά της σπίτια με τα χαγιάτια και τα σαχνίσια, το μουσείο σύγχρονης τέχνης, το ιστορικό και εθνογραφικό μουσείο και κάποια άλλα, που δεν είχα βέβαια χρόνο να επισκεφτώ κανένα.
Σε γενικές γραμμές η πόλη μου φάνηκε συμπαθητική και της αξίζει μια μικρή περιήγηση, αν βρεθεί σε κάποιου τον δρόμο.
Η ώρα πλησίαζε 9, οπότε ως αρχηγός έπρεπε να δώσω το καλό παράδειγμα και έβαλα φτερά στα πόδια για να φτάσω στην ώρα μου. Έκανα και μια μικρή στάση σε έναν φούρνο για να πάρω προμήθειες για τον δρόμο και γέμισα μια τσάντα με άγνωστα σε εμένα καλούδια, στην εκπληκτική τιμή των 1,30€!!!
Ξέχασα να αναφέρω ότι οι δρόμοι ήταν γεμάτοι με αφίσες με πολεμιστές σε επίθεση σε στυλ Αέεεραααα, για την γιορτή της Ανεξαρτησίας, που αν θυμάμαι καλά την γιόρταζαν στις 30 Αυγούστου. Είπα να βγάλω μια φωτογραφία,αλλά τελικά δίστασα.

Είχαν και οι υπόλοιποι κάνει μια μικρή βόλτα στο ποτάμι και ήταν έτοιμοι για αναχώρηση.
Είχαμε μπροστά μας 5 ώρες οδήγηση συν τις οποιεσδήποτε στάσεις για ξεκούραση και ανεφοδιασμό. Από αυτοκινητόδρομο μέχρι τώρα είχαμε συναντήσει το μικρό κομμάτι πριν τη γέφυρα του Τσανάκαλε και ένα μικρό κομμάτι πριν την Προύσα στο οποίο πληρώσαμε 37 λίρες. Μέχρι την Άγκυρα, ο δρόμος ήταν με δύο λωρίδες ανά ρεύμα μεν, αλλά μικρό όριο ταχύτητας, πολλούς κυκλικούς κόμβους στις διασταυρώσεις και πολλά μα πάρα πολλά ραντάρ είτε πάνω από τους δρόμους, είτε καμουφλαρισμένα σε ψεύτικα περιπολικά, όμως χωρίς πολύ κίνηση και εύκολα στην οδήγηση.
Διασχίσαμε ατέλειωτες στέπες στις οποίες φαινόταν να μην καλλιεργείται εκείνη την στιγμή τίποτα, όμως παντού στην άκρη του δρόμου υπήρχαν κιόσκια καλλιεργητών που πουλούσαν πεπόνια, τίποτα άλλο. Όλο έλεγα να σταματήσω να αγοράσω κανένα πεπόνι και όλο το άφηνα. Τελικά τα δοκιμάσαμε μετά δύο μέρες στην Άβανο και ήταν πεντανόστιμα.
Όταν πλησιάσαμε την Άγκυρα, ο δρόμος έγινε αυτοκινητόδρομος με διόδια, του στυλ περνάω από τα πρώτα που παίρνω ένα χαρτάκι ή καταγράφουν οι κάμερες τον αριθμό του αυτοκινήτου και στα επόμενα, εμείς που δεν είχαμε HGS, πληρώναμε στα κιόσκια με τον υπάλληλο.
Για πολλά χιλιόμετρα και σε μεγάλη απόσταση από την Άγκυρα, ξεφύτρωναν συστάδες πολυόροφων πολυκατοικιών, έτσι στο άσχετο και σε απόσταση μεγάλη από την πρωτεύουσα, που ακόμα αναρωτιέμαι τι σκοπό είχαν και ποιους προοριζόταν να στεγάσουν.
Τελικός προορισμός το Γκιόρεμε όπου και θα διανυκτερεύαμε για τις επόμενες 3 ημέρες. Περάσαμε την μεγαλύτερη πόλη της περιοχής, το Νεβσεχίρ, ξακουστή φαντάζομαι για τα άλογά της, και άρχισαν να εμφανίζονται σιγά σιγά οι χαρακτηριστικές εικόνες της Καππαδοκίας, που όσο και να τις έχεις δει άπειρες φορές σε φωτογραφίες, σου προκαλούν μεγάλη εντύπωση.
Από εδώ και στο εξής αναλαμβάνει την αρχηγία η κουμπάρα, η οποία έχει σχεδιάσει το πρόγραμμα των επόμενων 3 ημερών. Όχι ότι δεν έχω κι εγώ στο πίσω μέρος του μυαλού μου τι θα δούμε, αλλά με ξεκουράζει να παίρνει για λίγο κάποιος άλλος τις αποφάσεις. Για λίγο όμως.
Τακτοποίηση στα δωμάτια και φεύγουμε ευθύς για το Goreme Open Air Museum. Εκεί κάνουμε μια σύσκεψη για να αποφασίσουμε ποια αξιοθέατα θα δούμε γενικά στην Καππαδοκία και αν μας συμφέρει να πάρουμε την Cappadokia kart με 400 λίρες. Από την Ελλάδα είχα υπολογίσει ότι με αυτά που θέλουμε να δούμε, ελαφρώς μας συμφέρει. Στο ταμείο έχει και ένα χαρτί με τις τιμές εισόδου ανά μνημείο που περιλαμβάνεται στην κάρτα και επιβεβαιώνουμε ότι αξίζει να την πάρουμε.
Και ξεκινάει η επίσκεψη. Μας την “πέφτουν” και οι ξεναγοί, αλλά εμείς έχουμε ήδη τον δικό μας, την κουμπάρα η οποία έχει μελετήσει πολύ το θέμα και γνωρίζει τι θα δούμε και ποια είναι τα SOS. Εγώ στο μυαλό μου την είχα για μεγάλη την περιοχή και ότι θα μας έπαιρνε πολύ ώρα να την περιδιαβούμε. Τελικά δεν ήταν και τόσο μεγάλη. Ουσιαστικά κάνεις μία κυκλική διαδρομή. Αυτός ο χώρος επικεντρώνεται σε κάποιες εκκλησίες σε πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους, με αποκορύφωμα την “Σκοτεινή ή μαύρη εκκλησία” με τις εκπληκτικές τοιχογραφίες οι οποίες έχουν διατηρήσει τόσο καλά τα χρώματά τους εξαιτίας του ελάχιστου φωτισμού που μπαίνει στο εσωτερικό της από έναν μικρό φεγγίτη. Η εκκλησία αυτή έχει επιπλέον εισιτήριο για όσους δεν έχουν την Cappadokia cart. Μένουμε όλοι εντυπωσιασμένοι από το Goreme Open Air Museum και είναι μόνο η αρχή. Η επίσκεψη μας πήρε κανένα δίωρο με πολύ χάζεμα και ελάχιστο κόσμο λόγω απογεύματος. Αν βιαζόμασταν, θα μπορούσαμε να είχαμε τελειώσει νωρίτερα. Η αρχηγός αποφασίζει ότι μας παίρνει για ένα αξιοθέατο ακόμη και αυτό θα είναι το Uçhisar και το κάστρο του από όπου μπορούμε να δούμε το ηλιοβασίλεμα.
Σε όλους σχεδόν τους χώρους έχει πάρκινγκ επί πληρωμή, με το αντίτιμο βέβαια να είναι πολύ μικρό για εμάς, της τάξης των 8 - 10 -15 λιρών δηλ. 50-60-80 λεπτά του €. Στο Goreme Open Air Museum επειδή είμασταν οι τελευταίοι δεν υπήρχε κανείς να εισπράξει την πληρωμή, στο δε κάστρο του Uçhisar, λόγω της ώρας ο κόσμος ήταν πολύς και με δυσκολία μας βρήκαν θέση να παρκάρουμε.
Το εισιτήριο για το κάστρο του Uçhisarδεν περιλαμβάνεται στην Cappadokia cart και είναι 50 tl το άτομο.
Το κάστρο του Uçhisar είναι στην ουσία ένας αρκετά ψηλός βράχος, στον οποίο έχουν σκάψει περάσματα, δωμάτια, και σκάλες εσωτερικές και εξωτερικές, από τις οποίες ανεβαίνεις στην κορυφή του από την οποία έχεις άπλετη θέα στην ευρύτερη περιοχή. Ο κόσμος πολύς είχε ήδη πιάσει θέση για να δει το ηλιοβασίλεμα. Το ίδιο κάναμε κι εμείς. Στριμωχτήκαμε κάπου και περιμέναμε. Η κούραση της ανάβασης όμως άξιζε τον κόπο.
Όταν κατηφορίσαμε είχε ήδη βραδιάσει, η παρέα πεινούσε, αφού όλη την ημέρα την είχαμε βγάλει με σνακ στο αυτοκίνητο, οπότε αποφασίσαμε να καθίσουμε κάπου εκεί στο χωριό για φαγητό. Το χωριό μετά το ηλιοβασίλεμα είχε αδειάσει και ο κλήρος έπεσε στο BBQ HOUSE στο οποίο τα φαγητό ήταν συμπαθητικό, όχι όμως κάτι το καταπληκτικό.
Εδώ θα κάνω μια παρένθεση σε σχέση με το φαγητό στην Τουρκία. Καθώς τα τελευταία χρόνια με βασανίζει αρκετά το στομάχι μου, προσπαθώ να αποφεύγω τα πολύ βαριά και πικάντικα φαγητά. Έχοντας λοιπόν πείρα από την προηγούμενη φορά που είχαμε έρθει στην χώρα, αυτή την φορά πάντα ρωτούσαν αν το φαγητό είναι πικάντικο. Οι Τούρκοι όμως έχουν διαφορετική άποψη από εμένα για το τι είναι πικάντικό και τι όχι. Είχαμε φτάσει λοιπόν στην τρίτη ημέρα και είχα φτάσει στο σημείο να επαναλαμβάνω την ερώτηση δύο και τρεις φορές για επιβεβαίωση. Not at all spicy? Για να πάρω την απάντηση: Not at all spicy και να καταφτάσει ένα αρκετά καυτερό για το στομάχι μου (όχι για τα γούστα μου) φαγητό. Τις επόμενες ημέρες μόνο που δεν τους έβαζα να μου υπογράφουν συμβόλαιο ότι το φαγητό δεν είναι πικάντικο,

Εσκισεχίρ













Στον δρόμο για το Γκόρεμε.



Τι περιλαμβάνει η Cappadokia cart

Goreme Open Air Museum







Το κάστρο του Uçhisar.





Attachments
-
221,9 KB Προβολές: 0
-
224,8 KB Προβολές: 0
-
271,2 KB Προβολές: 0
-
247,1 KB Προβολές: 0
-
217,7 KB Προβολές: 0
-
501 KB Προβολές: 0
-
323,7 KB Προβολές: 0
-
118 KB Προβολές: 0
-
255,2 KB Προβολές: 0
-
282,2 KB Προβολές: 0
-
414,2 KB Προβολές: 0
-
176,8 KB Προβολές: 0
-
338,2 KB Προβολές: 0
Last edited: