dbalats
Member
- Μηνύματα
- 146
- Likes
- 1.475
ΜΕΡΟΣ ΔΕΚΑΤΟ. ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΘΙΟΠΙΚΟ ΝΟΤΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΧΑΡΑΡ
Μετά τους Erbore συνεχίζουμε προς τα βορειοανατολικά, με κατεύθυνση την Hawassa. Στη διαδρομή μας περνάμε από την περιοχή του λαού Αlaba της Αιθιοπίας. Ο λαός Alaba ζει στα κεντρικά υψίπεδα της Αιθιοπίας, κάπου 250-300 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Addis Ababa. Είναι γνωστοί για τα ζωγραφισμένα σπίτια τους, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Η διακόσμηση των σπιτιών τους είναι μιά από παλιά καθιερωμένη παράδοση. Το στυλ είναι πραγματικά μοναδικό, με την απεικόνιση των προτιμήσεων του ιδιοκτήτη, της ζωής του, της θρησκείας του ή των ονείρων του. Φωτογραφίζουμε μερικά από τα σπίτια αυτά και συνεχίζουμε. Είναι αργά το μεσημέρι όταν φθάνουμε στην πόλη Shashemene. Λίγα χιλιόμετρα μακριά της βρίσκονται οι θερμές πηγές του Wondo Genet, στις οποίες το αναδυόμενο καυτό νερό προωθείται μέσα από τα βράχια μέσα σε μια φυσικά θερμαινόμενη πισίνα. Εκεί πηγαίνουν οι ντόπιοι και κάνουν υδροθεραπεία. Στο γύρω δάσος βλέπουμε μερικούς ασπρόμαυρους κολοβούς πιθήκους, ένα περίεργο είδος πιθήκου που ζει στην περιοχή αυτή. Διανυκτερεύουμε στην Hawassa, σε ένα ωραιότατο ξενοδοχείο που ανήκει στην αλυσίδα Heile Resorts, στην ίδια που ανήκε και το ξενοδοχείο της Arba Minch.
Η διαδρομή από τους Ebore προς την Hawassa
Σκοτωμένος πύθωνας στον δρόμο προς την Hawassa
Τα ζωγραφισμένα σπίτια των Alaba
Η διαδρομή προς την Hawassa
Η πόλη Shashemene
Το Εθνικό Πάρκο Wondo Genet
Η Hawassa είναι μιά πόλη της Αιθιοπίας στις όχθες της Λίμνης Awasa, στην Κοιλάδα του Μεγάλου Ρήγματος. Βρίσκεται 273 χιλιόμετρα νότια της Addis Ababa και αποτελεί την πρωτεύουσα της Περιοχής των Νότιων Εθνών, Εθνικοτήτων και Λαών. Φημίζεται για την γραφική ψαραγορά της στις όχθες της Λίμνης, που την επισκεπτόμαστε το επόμενο πρωί. Η ζωή εδώ ξεκινάει στην ψαραγορά, καθώς κάθε πρωί οι ψαράδες φέρνουν την φρέσκια ψαριά, ενώ τους περιβάλλουν τα οπορτουνιστικά νεροπούλια της λίμνης, με τα μαραμπού να κυριαρχούν. Η αφθονία και η ποικιλία των παραλίμνιων πουλιών είναι πραγματικά εντυπωσιακή, ενώ 2-3 νεαροί ψαράδες παρασκευάζουν σούσι με κάποια από τα ψάρια, το οποίο γεύονται οι παρευρισκόμενοι. Κάνουμε στάση σε ένα άλλο ωραίο θέρετρο για καφέ, που έχει καταπληκτική διακόσμηση.
Η πρωινή ψαραγορά στην Hawassa
Το όμορφο θέρετρο στην Hawassa
Συνεχίζουμε προς το Εθνικό Πάρκο Abijatta-Shalla, που βρίσκεται στην περιοχή της Oromia και των Αιθιοπικών Υψιπέδων, 200 χιλιόμετρα νότια της Addis Ababa. Το πάρκο αυτό περιλαμβάνει τις λίμνες Abijatta και Shalla της Κοιλάδας του Ρήγματος, οι οποίες χωρίζονται από τρία χιλιόμετρα λοφώδους περιοχής, δυτικά της Λίμνης Langano. Οι δύο λίμνες αν και γειτονικές είναι αρκετά διαφορετικές: η επιφάνεια των 410 τετρ. χιλιομέτρων της Shalla κάθεται επάνω σε έναν ηφαιστειακό κρατήρα που έχει καταρρεύσει, ενώ τα εξαιρετικά αλκαλικά νερά της Abiata αναπαύονται σε ένα αβαθές κοίλωμα βάθους όχι πάνω από 14 μέτρα. Λίγα άγρια ζώα σήμερα βρίσκονται εδώ, επειδή κατά την διάρκεια της ταραγμένης περιόδου των τελευταίων ημερών του καθεστώτος Derg, και για κάποιο χρονικό διάστημα μετά, μεγάλοι αριθμοί νομάδων εκμεταλλεύθηκαν την αδυναμία της κεντρικής εξουσίας και μετακινήθηκαν μέσα στο Πάρκο, όπου εγκατέστησαν την κατοικία τους μαζί με τα ζώα τους, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του δάσους Ακακίας που περιέβαλλε την Λίμνη Abijatta, το οποίο πρωτύτερα αποτελούσε βιότοπο άγριας ζωής, μετατράπηκε σε καυσόξυλα. Όποιος πάντως έχει επισκεφθεί τα μεγάλα πάρκα της Ανατολικής Αφρικής, εδώ μάλλον θα απογοητευτεί. Βλέπουμε μόνο μερικές στρουθοκαμήλους και μερικές γαζέλλες του Grant, αλλά το τοπίο είναι άγριο, ερημικό και πολύ όμορφο.
Αναμονή στην ουρά για καύσιμα
Στο δρόμο προς Adama
Εθνικό Πάρκο Abijatta-Shalla
Συνεχίζουμε και προτού φθάσουμε στον σημερινό προορισμό μας, την πόλη Adama, συναντούμε και ένα κομμάτι του δρόμου που είναι αυτοκινητόδρομος! Η Adama, πρώην γνωστή σαν Nazreth, είναι μιά πόλη στην κεντρική Oromia, η οποία βρίσκεται 99 χιλιόμετρα νοτιο-ανατολικά της Addis Ababa. Η Adama είναι ένα πολυάσχολο συγκοινωνιακό κέντρο, ευρισκόμενο κατά μήκος του δρόμου που συνδέει την Addis Ababa με την Dire Dawa στα ανατολικά. Το ξενοδοχείο είναι νεόκτιστο και πολύ γραφικό, αλλά είμαστε οι μόνοι ένοικοι!
Ο δρόμος προς την Adama
Στο ξενοδοχείο μας στην Adama
Το επόμενο πρωί συνεχίζουμε τον δρόμο για την Harar, στην οποία θα φθάσουμε το βράδυ. Κάνουμε έναν σταθμό στο Εθνικό Πάρκο Awash, που συναντούμε στη διαδρομή μας. Προτού φθάσουμε συναντούμε πολλούς μπαμπουϊνους στο δρόμο, που έχουν φύγει από το πάρκο και ήρθαν προς αναζήτηση τροφής. Το Εθνικό Πάρκο Awash είναι μιά από τις περισσότερο ενεργές γεωλογικά περιοχές του κόσμου, όπου εδώ και 40 εκατομμύρια χρόνια υπάρχουν ηφαίστεια και μετακινούμενα χάσματα μεταξύ των πλακών. Στο νότιο όριο του Πάρκου βρίσκεται ο Ποταμός Awash, μήκους γύρω στα 1200 χιλιόμετρα, ο οποίος εξαφανίζεται στην έρημο Afar κοντά στην Λίμνη Αbbe στα σύνορα με το Τζιμπουτί προς τα νοτιο-ανατολικά. Είναι ο μόνος ποταμός που βρίσκεται εξ ολοκλήρου εντός των ορίων της Αιθιοπίας, μιάς χώρας ηπειρωτικής. Οι καταρράκτες βρίσκονται επάνω στο εντυπωσιακό Φαράγγι Awash και θεωρούνται ένα από τα φυσικά θαύματα της Αιθιοπίας. Προτού φθάσουμε στους καταρράκτες γυρίζουμε μέσα στο πάρκο και ομολογώ ότι και εδώ η άγρια ζωή δεν με εντυπωσιάζει, βλέπουμε μόνο ΑνατολικοΑφρικανικούς Όρυγες (Oryx beisa), ένα είδος αντιλόπης από την Ανατολική Αφρική, και μερικές Γαζέλλες του Soemmerring (Nanger soemmerringii), επίσης γνωστές σαν mohr Αβησσυνίας, ένα υπό εξαφάνιση είδος γαζέλλας αυτόχθον στο Κέρας της Αφρικής.
Μπαμπουϊνοι στον δρόμο προς το Εθνικό Πάρκο Awash
Στο Εθνικό Πάρκο Awash
Φθάνοντας στους καταρράκτες, πρέπει να παραδεχθώ ότι μετά τον Μπλε Νείλο είχα πολύ μικρές προσδοκίες, αλλά οι καταρράκτες αυτοί πραγματικά είναι εντυπωσιακοί. Παρά την ξηρασία είχαν πάρα πολλά νερά, είναι πλατιοί και φιλοξενούν αρκετούς κροκοδείλους. Μετά από μια στάση στο τοπικό λοτζ για ξεκούραση συνεχίζουμε την διαδρομή μας προς την Harar. Στο δρόμο, και όχι μόνο σε αυτό το κομμάτι, αλλά και σε όλη την χώρα, βλέπουμε πάρα πολλά ατυχήματα, που δεν δικαιολογούνται επειδή τα οχήματα δεν είναι πολλά. Από τα τροχαία αυτά, το 81% αποδίδεται σε σφάλμα του οδηγού. Το ποσοστό θνησιμότητας στα τροχαία ατυχήματα στην Αιθιοπία είναι 114 θάνατοι ανά 10.000 οχήματα κατ’ έτος, σε σύγκριση με 1 θάνατο ανά 10.000 οχήματα κατ’ έτος στο Ηνωμένο Βασίλειο. Είναι πολύ πιθανό ότι η χρήση του khat είναι η κυριότερη αιτία οδηγικών σφαλμάτων και τροχαίων, μιάς και πολλοί οδηγοί φορτηγών οδηγούν υπό την επήρεια του khat, ιδιαίτερα την νύχτα. Το khat είναι μια φυσική αμφεταμίνη, που καλλιεργείται κυρίως στην ανατολική Αφρική και καταναλώνεται καθημερινά από έναν αριθμό ανθρώπων που υπολογίζεται σε 20 εκατομμύρια, στην Αραβική χερσόνησο και την ανατολική Αφρική. Για αιώνες το khat έχει ενσωματωθεί στην κοινωνική ζωή στις περιοχές αυτές και είναι συνηθισμένο να αδειάζουν οι δρόμοι νωρίς το απόγευμα, καθώς οι άνθρωποι αποσύρονται για να μασήσουν το φύλλο – μιά πρακτική που διαρκεί τυπικά μερικές ώρες. Η κατανάλωση του khat οδηγεί αρχικά σε ευφορία, αισθήματα ετοιμότητας και διέγερσης, που τυπικά ακολουθούνται από ευερεθισμό και αϋπνία, και αργότερα, από λήθαργο. Συνεχίζουμε στον δρόμο για την Harar, τον τελευταίο σημαντικό προορισμό του ταξιδιού μας, ελπίζοντας να αποφύγουμε τέτοια δυσάρεστα απρόοπτα.
Οι καταρράκτες Awash και το τοπικό λοτζ
Μετά τους Erbore συνεχίζουμε προς τα βορειοανατολικά, με κατεύθυνση την Hawassa. Στη διαδρομή μας περνάμε από την περιοχή του λαού Αlaba της Αιθιοπίας. Ο λαός Alaba ζει στα κεντρικά υψίπεδα της Αιθιοπίας, κάπου 250-300 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Addis Ababa. Είναι γνωστοί για τα ζωγραφισμένα σπίτια τους, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Η διακόσμηση των σπιτιών τους είναι μιά από παλιά καθιερωμένη παράδοση. Το στυλ είναι πραγματικά μοναδικό, με την απεικόνιση των προτιμήσεων του ιδιοκτήτη, της ζωής του, της θρησκείας του ή των ονείρων του. Φωτογραφίζουμε μερικά από τα σπίτια αυτά και συνεχίζουμε. Είναι αργά το μεσημέρι όταν φθάνουμε στην πόλη Shashemene. Λίγα χιλιόμετρα μακριά της βρίσκονται οι θερμές πηγές του Wondo Genet, στις οποίες το αναδυόμενο καυτό νερό προωθείται μέσα από τα βράχια μέσα σε μια φυσικά θερμαινόμενη πισίνα. Εκεί πηγαίνουν οι ντόπιοι και κάνουν υδροθεραπεία. Στο γύρω δάσος βλέπουμε μερικούς ασπρόμαυρους κολοβούς πιθήκους, ένα περίεργο είδος πιθήκου που ζει στην περιοχή αυτή. Διανυκτερεύουμε στην Hawassa, σε ένα ωραιότατο ξενοδοχείο που ανήκει στην αλυσίδα Heile Resorts, στην ίδια που ανήκε και το ξενοδοχείο της Arba Minch.



























Η διαδρομή από τους Ebore προς την Hawassa

Σκοτωμένος πύθωνας στον δρόμο προς την Hawassa



Τα ζωγραφισμένα σπίτια των Alaba













Η διαδρομή προς την Hawassa

Η πόλη Shashemene













Το Εθνικό Πάρκο Wondo Genet
Η Hawassa είναι μιά πόλη της Αιθιοπίας στις όχθες της Λίμνης Awasa, στην Κοιλάδα του Μεγάλου Ρήγματος. Βρίσκεται 273 χιλιόμετρα νότια της Addis Ababa και αποτελεί την πρωτεύουσα της Περιοχής των Νότιων Εθνών, Εθνικοτήτων και Λαών. Φημίζεται για την γραφική ψαραγορά της στις όχθες της Λίμνης, που την επισκεπτόμαστε το επόμενο πρωί. Η ζωή εδώ ξεκινάει στην ψαραγορά, καθώς κάθε πρωί οι ψαράδες φέρνουν την φρέσκια ψαριά, ενώ τους περιβάλλουν τα οπορτουνιστικά νεροπούλια της λίμνης, με τα μαραμπού να κυριαρχούν. Η αφθονία και η ποικιλία των παραλίμνιων πουλιών είναι πραγματικά εντυπωσιακή, ενώ 2-3 νεαροί ψαράδες παρασκευάζουν σούσι με κάποια από τα ψάρια, το οποίο γεύονται οι παρευρισκόμενοι. Κάνουμε στάση σε ένα άλλο ωραίο θέρετρο για καφέ, που έχει καταπληκτική διακόσμηση.














Η πρωινή ψαραγορά στην Hawassa






Το όμορφο θέρετρο στην Hawassa
Συνεχίζουμε προς το Εθνικό Πάρκο Abijatta-Shalla, που βρίσκεται στην περιοχή της Oromia και των Αιθιοπικών Υψιπέδων, 200 χιλιόμετρα νότια της Addis Ababa. Το πάρκο αυτό περιλαμβάνει τις λίμνες Abijatta και Shalla της Κοιλάδας του Ρήγματος, οι οποίες χωρίζονται από τρία χιλιόμετρα λοφώδους περιοχής, δυτικά της Λίμνης Langano. Οι δύο λίμνες αν και γειτονικές είναι αρκετά διαφορετικές: η επιφάνεια των 410 τετρ. χιλιομέτρων της Shalla κάθεται επάνω σε έναν ηφαιστειακό κρατήρα που έχει καταρρεύσει, ενώ τα εξαιρετικά αλκαλικά νερά της Abiata αναπαύονται σε ένα αβαθές κοίλωμα βάθους όχι πάνω από 14 μέτρα. Λίγα άγρια ζώα σήμερα βρίσκονται εδώ, επειδή κατά την διάρκεια της ταραγμένης περιόδου των τελευταίων ημερών του καθεστώτος Derg, και για κάποιο χρονικό διάστημα μετά, μεγάλοι αριθμοί νομάδων εκμεταλλεύθηκαν την αδυναμία της κεντρικής εξουσίας και μετακινήθηκαν μέσα στο Πάρκο, όπου εγκατέστησαν την κατοικία τους μαζί με τα ζώα τους, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του δάσους Ακακίας που περιέβαλλε την Λίμνη Abijatta, το οποίο πρωτύτερα αποτελούσε βιότοπο άγριας ζωής, μετατράπηκε σε καυσόξυλα. Όποιος πάντως έχει επισκεφθεί τα μεγάλα πάρκα της Ανατολικής Αφρικής, εδώ μάλλον θα απογοητευτεί. Βλέπουμε μόνο μερικές στρουθοκαμήλους και μερικές γαζέλλες του Grant, αλλά το τοπίο είναι άγριο, ερημικό και πολύ όμορφο.

Αναμονή στην ουρά για καύσιμα







Στο δρόμο προς Adama











Εθνικό Πάρκο Abijatta-Shalla
Συνεχίζουμε και προτού φθάσουμε στον σημερινό προορισμό μας, την πόλη Adama, συναντούμε και ένα κομμάτι του δρόμου που είναι αυτοκινητόδρομος! Η Adama, πρώην γνωστή σαν Nazreth, είναι μιά πόλη στην κεντρική Oromia, η οποία βρίσκεται 99 χιλιόμετρα νοτιο-ανατολικά της Addis Ababa. Η Adama είναι ένα πολυάσχολο συγκοινωνιακό κέντρο, ευρισκόμενο κατά μήκος του δρόμου που συνδέει την Addis Ababa με την Dire Dawa στα ανατολικά. Το ξενοδοχείο είναι νεόκτιστο και πολύ γραφικό, αλλά είμαστε οι μόνοι ένοικοι!










Ο δρόμος προς την Adama



Στο ξενοδοχείο μας στην Adama
Το επόμενο πρωί συνεχίζουμε τον δρόμο για την Harar, στην οποία θα φθάσουμε το βράδυ. Κάνουμε έναν σταθμό στο Εθνικό Πάρκο Awash, που συναντούμε στη διαδρομή μας. Προτού φθάσουμε συναντούμε πολλούς μπαμπουϊνους στο δρόμο, που έχουν φύγει από το πάρκο και ήρθαν προς αναζήτηση τροφής. Το Εθνικό Πάρκο Awash είναι μιά από τις περισσότερο ενεργές γεωλογικά περιοχές του κόσμου, όπου εδώ και 40 εκατομμύρια χρόνια υπάρχουν ηφαίστεια και μετακινούμενα χάσματα μεταξύ των πλακών. Στο νότιο όριο του Πάρκου βρίσκεται ο Ποταμός Awash, μήκους γύρω στα 1200 χιλιόμετρα, ο οποίος εξαφανίζεται στην έρημο Afar κοντά στην Λίμνη Αbbe στα σύνορα με το Τζιμπουτί προς τα νοτιο-ανατολικά. Είναι ο μόνος ποταμός που βρίσκεται εξ ολοκλήρου εντός των ορίων της Αιθιοπίας, μιάς χώρας ηπειρωτικής. Οι καταρράκτες βρίσκονται επάνω στο εντυπωσιακό Φαράγγι Awash και θεωρούνται ένα από τα φυσικά θαύματα της Αιθιοπίας. Προτού φθάσουμε στους καταρράκτες γυρίζουμε μέσα στο πάρκο και ομολογώ ότι και εδώ η άγρια ζωή δεν με εντυπωσιάζει, βλέπουμε μόνο ΑνατολικοΑφρικανικούς Όρυγες (Oryx beisa), ένα είδος αντιλόπης από την Ανατολική Αφρική, και μερικές Γαζέλλες του Soemmerring (Nanger soemmerringii), επίσης γνωστές σαν mohr Αβησσυνίας, ένα υπό εξαφάνιση είδος γαζέλλας αυτόχθον στο Κέρας της Αφρικής.



Μπαμπουϊνοι στον δρόμο προς το Εθνικό Πάρκο Awash



Στο Εθνικό Πάρκο Awash
Φθάνοντας στους καταρράκτες, πρέπει να παραδεχθώ ότι μετά τον Μπλε Νείλο είχα πολύ μικρές προσδοκίες, αλλά οι καταρράκτες αυτοί πραγματικά είναι εντυπωσιακοί. Παρά την ξηρασία είχαν πάρα πολλά νερά, είναι πλατιοί και φιλοξενούν αρκετούς κροκοδείλους. Μετά από μια στάση στο τοπικό λοτζ για ξεκούραση συνεχίζουμε την διαδρομή μας προς την Harar. Στο δρόμο, και όχι μόνο σε αυτό το κομμάτι, αλλά και σε όλη την χώρα, βλέπουμε πάρα πολλά ατυχήματα, που δεν δικαιολογούνται επειδή τα οχήματα δεν είναι πολλά. Από τα τροχαία αυτά, το 81% αποδίδεται σε σφάλμα του οδηγού. Το ποσοστό θνησιμότητας στα τροχαία ατυχήματα στην Αιθιοπία είναι 114 θάνατοι ανά 10.000 οχήματα κατ’ έτος, σε σύγκριση με 1 θάνατο ανά 10.000 οχήματα κατ’ έτος στο Ηνωμένο Βασίλειο. Είναι πολύ πιθανό ότι η χρήση του khat είναι η κυριότερη αιτία οδηγικών σφαλμάτων και τροχαίων, μιάς και πολλοί οδηγοί φορτηγών οδηγούν υπό την επήρεια του khat, ιδιαίτερα την νύχτα. Το khat είναι μια φυσική αμφεταμίνη, που καλλιεργείται κυρίως στην ανατολική Αφρική και καταναλώνεται καθημερινά από έναν αριθμό ανθρώπων που υπολογίζεται σε 20 εκατομμύρια, στην Αραβική χερσόνησο και την ανατολική Αφρική. Για αιώνες το khat έχει ενσωματωθεί στην κοινωνική ζωή στις περιοχές αυτές και είναι συνηθισμένο να αδειάζουν οι δρόμοι νωρίς το απόγευμα, καθώς οι άνθρωποι αποσύρονται για να μασήσουν το φύλλο – μιά πρακτική που διαρκεί τυπικά μερικές ώρες. Η κατανάλωση του khat οδηγεί αρχικά σε ευφορία, αισθήματα ετοιμότητας και διέγερσης, που τυπικά ακολουθούνται από ευερεθισμό και αϋπνία, και αργότερα, από λήθαργο. Συνεχίζουμε στον δρόμο για την Harar, τον τελευταίο σημαντικό προορισμό του ταξιδιού μας, ελπίζοντας να αποφύγουμε τέτοια δυσάρεστα απρόοπτα.









Οι καταρράκτες Awash και το τοπικό λοτζ
Last edited: