Mikkael Sin
Member
- Μηνύματα
- 38
- Likes
- 395
- Επόμενο Ταξίδι
- Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νορβηγικά φιορδ
Δε θα έλεγα οτι το Κουμάνοβο αξίζει για περισσότερο από μια νύχτα κι έτσι, την επομένη το πρωί και αρκετά νωρίς ξεκινήσαμε για έναν από τους ελάχιστους βασικούς "σταθμούς" του ταξιδιού. Με το "βασικούς" εννοώ κάποιους προορισμούς που θα επισκεφθούμε "βρέξει χιονίσει" εκτός αν προκύψει κάποιο απολύτως συγκλονιστικό απρόοπτο (δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο από ένα τηλεφώνημα από την Ελλάδα ή κάποιο σοβαρό ατύχημα στο ταξίδι - το πρώτο δεν το εύχομαι σε κανέναν, για το δεύτερο συστήνω προσοχή και... απολαύστε τις μικροκακοτυχίες του ταξιδιού). Έτσι λοιπόν, παρά το γεγονός οτι ταξιδεύουμε κάπως σαν τις ταινίες του Γκοντάρ (χωρίς ιδιαίτερο ή έστω αρκούντως αποσαφηνισμένο πλάνο) υπάρχουν κάποιες διαδρομές, πόλεις ή μνημεία που ξεκινάω να τα δω.
Ένας τέτοιος σταθμός ήταν η Τιμισοάρα.
Η πόλη αυτή στα δυτικά της Ρουμανίας είχε μείνει στο μυαλό μου για τη φοιτητική εξέγερση που οδήγησε στην πτώση του καθεστώτος Τσαουσέσκου, γεγονότα που ζούσα πολύ έντονα παρά το νεαρό της ηλικίας μου. Αργότερα, γνώρισα και μια φίλη από εκεί, είχαμε συζητήσει πολύ για τα μέρη μας κι έτσι ένιωθα οτι ξέρω την πόλη πριν καν την επισκεφτώ. Εξάλλου, τα αμέσως προηγούμενα Χριστούγεννα είχαμε φτάσει μέχρι το Μπρασόβ με εκδρομικό πούλμαν και η περιοχή μας είχε αφήσει άριστες εντυπώσεις. Το πώς είχαμε φτάσει τότε στον Προμαχώνα (για να βρω το πουλμαν) θα μπορούσε να είναι από μόνο του σενάριο ταινίας δρόμου αφού οδήγησα Γιάννενα - Προμαχώνα σε 12 ώρες, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, με την Εγνατία κλειστή λόγω χιονοπτώσεων, τα ΚΤΕΛ να μην εκτελούν δρομολόγια και γενικά μια ατελείωτη περιπέτεια σε ολόκληρο σχεδόν το μήκος της Βόρειας Ελλάδας.
Κλείνει η παρένθεση και βγαίνουμε στο δρόμο για Ρουμανία μέσω Σερβίας και τις Σιδηρές Πύλες του Δούναβη, τις οποίες επίσης ήθελα να δω.
Ήταν πολύ νωρίς για στάση και φαΐ στο Λέσκοβατς οπότε συνεχίσαμε για Νις στο οποίο κατεβήκαμε για βόλτα. Κέντρο - ποτάμι, ποτάμι - κέντρο, κάστρο... Εκεί είχε αρκετό κόσμο που πηγαινοέρχονταν, όπως επίσης και αρκετά γκρουπ τουριστών που ξεναγούνταν στο χώρο. Δεν ενθουσιάστηκα και με την ίδια εντύπωση έφυγα από εκεί και λίγα χρόνια αργότερα, όταν ξόδεψα κι ένα βράδυ στη μεγαλύτερη πόλη της Νότιας Σερβίας, το Πανεπιστήμιο της οποίας έδωσε στο ελληνικό δημόσιο αρκετούς δασκάλους και γυμναστές κατά τις δεκαετίες '70-'80. Από εκεί, συνεχίσαμε το δρόμο μας βορειότερα, σε άγνωστα πλέον νερά αφού δεν είχα επισκεφθεί καν αυτή τη μεριά, πόσω δε μάλλον να έχω οδηγήσει εκεί! Αυτή τη φορά μάλιστα είχαμε πάρει μαζί μας και GPS πέρα απ' τον παραδοσιακό χάρτη. Ωραία, έ;
Δεν είχε χάρτες της Ευρώπης.
Θα πεις εντάξει, δεν το είχες δοκιμάσει πριν; Για να πω κι εγώ όχι αφού το κουτί έγραφε οτι έχει.
Παρόλα αυτά πάντως, στη Γιουγκοσλαβία νιώθω άνετα και οικεία με αποτέλεσμα να μην έχουμε κανένα θέμα πηγαίνοντας βάσει χάρτη και πινακίδων χωρίς πρόβλημα. Ήταν πλέον νωρίς το απόγευμα όταν απολαμβάναμε τη θέα του Δουνάβεως (που πάντα με εξιτάρει έτσι κι αλλιώς) από το φράγμα των συνόρων στις Σιδηρές Πύλες του. Μεγαλειώδη έργα Θεού κι ανθρώπων ολόγυρα. Σχεδόν χωρίς διατυπώσεις φεύγαμε από τα σύνορα (πέρα από το Ρουμάνο που μας κοιτούσε με δυσπιστία για το γεγονός οτι πηγαίναμε καλοκαιριάτικα στη Ρουμανία, απαριθμώντας ταυτόχρονα τα ελληνικά νησιά που έχει επισκεφτεί για διακοπές).
Λίγα χιλιόμετρα αργότερα κι ενώ ανηφορίζαμε, βλέπαμε χαρούμενες παρέες νεαρών Ρουμάνων που έπαιρναν το μπάνιο τους στα νερά του Δούναβη και των παραποτάμων του σε κάποιες αρκετά οργανωμένες παραλίες! Για εμάς αυτά τα σκηνικά είναι άγνωστα αλλά γι' αυτούς μια "καλή λύση" ελλείψει εναλλακτικών. Δεν μπορώ να πω οτι ζήλεψα τα νερά και δε στενοχωρήθηκα που δε βούτηξα. Οι ντόπιοι ωστόσο έδειχναν να το απολαμβάνουν!
Αργά το απόγευμα φτάσαμε στην Τιμισοάρα και τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο που βρήκαμε στο κέντρο, ενώ λίγο πριν νυχτώσει βολτάραμε ήδη στους δρόμους της. Τρομερή ζωντάνια, πολύς κόσμος κι εδώ πια δεν είχε καμία σχέση με το προηγούμενο βράδυ μας στη Βόρεια Μακεδονία. Οι μεγάλοι πεζόδρομοι κι οι πλατείες θυμίζουν κάτι από Ιταλία ενώ η τεχνοτροπία είναι περισσότερο σαξονική ακολουθώντας το παράδειγμα των αστικών κέντρων σ' αυτό το κομμάτι της χώρας, απόρροια της "γερμανοκρατίας" των περασμένων αιώνων.
Κι εδώ εξακολουθούσε να έχει πολλή ζέστη και πέρα από τις μπύρες, τα ατελείωτα παγωτατζίδικα καλούσαν επίμονα. Μετά από ένα σχετικό αραλίκι για φαγητό και κουβέντα, βολτάρουμε στο δρόμο μ' ένα παγωτό στο χέρι και το σκηνικό θύμιζε κάτι από πλατεία Αριστοτέλους...
Ένας τέτοιος σταθμός ήταν η Τιμισοάρα.
Η πόλη αυτή στα δυτικά της Ρουμανίας είχε μείνει στο μυαλό μου για τη φοιτητική εξέγερση που οδήγησε στην πτώση του καθεστώτος Τσαουσέσκου, γεγονότα που ζούσα πολύ έντονα παρά το νεαρό της ηλικίας μου. Αργότερα, γνώρισα και μια φίλη από εκεί, είχαμε συζητήσει πολύ για τα μέρη μας κι έτσι ένιωθα οτι ξέρω την πόλη πριν καν την επισκεφτώ. Εξάλλου, τα αμέσως προηγούμενα Χριστούγεννα είχαμε φτάσει μέχρι το Μπρασόβ με εκδρομικό πούλμαν και η περιοχή μας είχε αφήσει άριστες εντυπώσεις. Το πώς είχαμε φτάσει τότε στον Προμαχώνα (για να βρω το πουλμαν) θα μπορούσε να είναι από μόνο του σενάριο ταινίας δρόμου αφού οδήγησα Γιάννενα - Προμαχώνα σε 12 ώρες, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, με την Εγνατία κλειστή λόγω χιονοπτώσεων, τα ΚΤΕΛ να μην εκτελούν δρομολόγια και γενικά μια ατελείωτη περιπέτεια σε ολόκληρο σχεδόν το μήκος της Βόρειας Ελλάδας.
Κλείνει η παρένθεση και βγαίνουμε στο δρόμο για Ρουμανία μέσω Σερβίας και τις Σιδηρές Πύλες του Δούναβη, τις οποίες επίσης ήθελα να δω.
Ήταν πολύ νωρίς για στάση και φαΐ στο Λέσκοβατς οπότε συνεχίσαμε για Νις στο οποίο κατεβήκαμε για βόλτα. Κέντρο - ποτάμι, ποτάμι - κέντρο, κάστρο... Εκεί είχε αρκετό κόσμο που πηγαινοέρχονταν, όπως επίσης και αρκετά γκρουπ τουριστών που ξεναγούνταν στο χώρο. Δεν ενθουσιάστηκα και με την ίδια εντύπωση έφυγα από εκεί και λίγα χρόνια αργότερα, όταν ξόδεψα κι ένα βράδυ στη μεγαλύτερη πόλη της Νότιας Σερβίας, το Πανεπιστήμιο της οποίας έδωσε στο ελληνικό δημόσιο αρκετούς δασκάλους και γυμναστές κατά τις δεκαετίες '70-'80. Από εκεί, συνεχίσαμε το δρόμο μας βορειότερα, σε άγνωστα πλέον νερά αφού δεν είχα επισκεφθεί καν αυτή τη μεριά, πόσω δε μάλλον να έχω οδηγήσει εκεί! Αυτή τη φορά μάλιστα είχαμε πάρει μαζί μας και GPS πέρα απ' τον παραδοσιακό χάρτη. Ωραία, έ;
Δεν είχε χάρτες της Ευρώπης.
Θα πεις εντάξει, δεν το είχες δοκιμάσει πριν; Για να πω κι εγώ όχι αφού το κουτί έγραφε οτι έχει.
Παρόλα αυτά πάντως, στη Γιουγκοσλαβία νιώθω άνετα και οικεία με αποτέλεσμα να μην έχουμε κανένα θέμα πηγαίνοντας βάσει χάρτη και πινακίδων χωρίς πρόβλημα. Ήταν πλέον νωρίς το απόγευμα όταν απολαμβάναμε τη θέα του Δουνάβεως (που πάντα με εξιτάρει έτσι κι αλλιώς) από το φράγμα των συνόρων στις Σιδηρές Πύλες του. Μεγαλειώδη έργα Θεού κι ανθρώπων ολόγυρα. Σχεδόν χωρίς διατυπώσεις φεύγαμε από τα σύνορα (πέρα από το Ρουμάνο που μας κοιτούσε με δυσπιστία για το γεγονός οτι πηγαίναμε καλοκαιριάτικα στη Ρουμανία, απαριθμώντας ταυτόχρονα τα ελληνικά νησιά που έχει επισκεφτεί για διακοπές).
Λίγα χιλιόμετρα αργότερα κι ενώ ανηφορίζαμε, βλέπαμε χαρούμενες παρέες νεαρών Ρουμάνων που έπαιρναν το μπάνιο τους στα νερά του Δούναβη και των παραποτάμων του σε κάποιες αρκετά οργανωμένες παραλίες! Για εμάς αυτά τα σκηνικά είναι άγνωστα αλλά γι' αυτούς μια "καλή λύση" ελλείψει εναλλακτικών. Δεν μπορώ να πω οτι ζήλεψα τα νερά και δε στενοχωρήθηκα που δε βούτηξα. Οι ντόπιοι ωστόσο έδειχναν να το απολαμβάνουν!
Αργά το απόγευμα φτάσαμε στην Τιμισοάρα και τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο που βρήκαμε στο κέντρο, ενώ λίγο πριν νυχτώσει βολτάραμε ήδη στους δρόμους της. Τρομερή ζωντάνια, πολύς κόσμος κι εδώ πια δεν είχε καμία σχέση με το προηγούμενο βράδυ μας στη Βόρεια Μακεδονία. Οι μεγάλοι πεζόδρομοι κι οι πλατείες θυμίζουν κάτι από Ιταλία ενώ η τεχνοτροπία είναι περισσότερο σαξονική ακολουθώντας το παράδειγμα των αστικών κέντρων σ' αυτό το κομμάτι της χώρας, απόρροια της "γερμανοκρατίας" των περασμένων αιώνων.
Κι εδώ εξακολουθούσε να έχει πολλή ζέστη και πέρα από τις μπύρες, τα ατελείωτα παγωτατζίδικα καλούσαν επίμονα. Μετά από ένα σχετικό αραλίκι για φαγητό και κουβέντα, βολτάρουμε στο δρόμο μ' ένα παγωτό στο χέρι και το σκηνικό θύμιζε κάτι από πλατεία Αριστοτέλους...