Mikkael Sin
Member
- Μηνύματα
- 38
- Likes
- 395
- Επόμενο Ταξίδι
- Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νορβηγικά φιορδ
Έφυγα από την Τιμισοάρα με τις καλύτερες εντυπώσεις αν και νομίζω δε θα ξαναπήγαινα. Θα προτιμούσα δηλαδή να δω κάτι άλλο. Εξάλλου, ισχύει κι εδώ οτι αν δεις 3-4 πόλεις αυτού του στυλ είναι σαν να τις έχεις δει όλες (με κάποιες εξαιρέσεις φυσικά). Εννοείται πως αξίζει τον κόπο να δεις την Τιμισοάρα, ειδικά αν έχεις βρεθεί εκεί γύρω! Στα σημεία της παλιάς πόλης υπάρχουν εξαιρετικά κτίρια, πλατείες και γειτονιές ενώ στο σύγχρονο κομμάτι της τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα (και πολιτισμένα) απ' ότι στα περισσότερα αστικά κέντρα της Ρουμανίας (και της Ανατολικής Ευρώπης συνολικά). Πέραν αυτών, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προσωπικότητες που γεννήθηκαν εδώ, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν ο Τζόνυ Βαϊσμίλερ (ο διασημότερος Ταρζάν ντε), ο Ιβανοβιτσι (συνθέτης των κυμάτων του Δουνάβεως) κι ο Ιλυ (αυτός με τους καφέδες). Για αυτόν ειδικά, το έμαθα αργότερα, για τους προηγούμενους το ήξερα απ' ότι είχα διαβάσει πριν ταξιδέψω ως εκεί.
Επίσης είναι και η πρώτη πόλη της Ευρώπης που ηλεκτροδότησε τους δημόσιους δρόμους της. Κι αυτό το γνώριζα πριν πάω...
Αναχώρηση για ανατολικότερα πλέον, με απώτερο στόχο να βγούμε κάποια στιγμή στη Μολδαβία κι από εκεί στη Μαύρη Θάλασσα. Εξάλλου 40 ώρες στο ίδιο μέρος κι ενώ είσαι σε ταξίδι δρόμου πάει πολύ!
Το πρόγραμμα είχε Άραντ - Οραντέα - Κλούζ.
Ναι, ναι, πώς...
Έχω την εντύπωση πως το σχέδιο ναυάγησε γιατί μου φάνηκε οτι απομακρυνόμαστε πολύ από τη Σιγκισοάρα (από την οποία έπρεπε να περάσουμε οπωσδήποτε ως "πόλη - σταθμός"). Αυτή τη στιγμή μου φαίνεται ανεξήγητο το γιατί και το πώς. Έγινε! Δυστυχώς δεν ξαναβρέθηκα εκεί έκτοτε και δεν έχω επισκεφθεί ακόμα αυτές τις πόλεις που υποθέτω θα συνδυάσω κάποτε με τα ανατολικότερα τμήματα Ουγγαρίας και Σλοβακίας (που 1-2 φορές αργότερα εγκαταλήφθηκαν την τελευταία στιγμή για τη χάρη άλλων διαδρομών). Σε γενικές γραμμές πάντως, ίσως να μου βγήκε και σε καλό διότι στην περίπτωση που ακολουθούσαμε το πρώτο δρομολόγιο θα έχανα μια από τις μεγαλύτερες (και σίγουρα την πλέον ευχάριστη) αποκαλύψεις του ταξιδιού.
Το Σιμπίου!
Βρεθήκαμε εκεί ύστερα από ολιγόωρη περιπλάνηση στα δάση και τους κάμπους της Τρανσυλβανίας, περνώντας και από το γραφικό Λουγκόζ που θύμισε περισσότερο Βοϊβοντίνα παρά οτιδήποτε άλλο. Αυτή τη στιγμή δε θυμάμαι αν είχαμε προαποφασίσει οτι θα μείνουμε στο Σιμπίου ή απλώς προέκυψε λόγω της εντύπωσης που μας άφησε η πόλη. Το θέμα είναι οτι μείναμε πάντως και τη θυμάμαι πάντα με νοσταλγία.
Ήταν ένα όμορφο μικρό ξενοδοχείο αρκετά κοντά στο κέντρο, μέσα σε στενούς δρόμους που ξεπηδούσαν από άλλες εποχές. Η πόλη περπατιέται εύκολα και είναι ευχάριστο να γυρίζεις ξανά και ξανά γύρω από τις πλατείες, κάτω από τις πεζογέφυρες κι ανάμεσα στα πλακόστρωτα καλντερίμια της. Μια απίστευτη ατμόσφαιρα κι ένα παραμυθένιο σκηνικό που φαντάζομαι οτι πολλαπλασιάζεται το Χειμώνα (όπως αυτή τη στιγμή που γράφω κι έξω η κλασσική γιαννιώτικη ομίχλη έχει σκεπάσει τα πάντα δημιουργώντας απόκοσμες εικόνες). Θα ήθελα να βρεθώ Χειμώνα εκεί είναι η αλήθεια και να ζήσω για λίγο αυτό το μαγευτικό σκηνικό, ένα κράμα μεσαιωνικής Ευρώπης και ψυχροπολεμικής εσωστρέφειας. Κι αν δεν είχε καμία σχέση με τη ζωντάνια της Τιμισοάρα (όλοι οι Σιμπιουάνοι πρέπει να είχαν κατέβει Λευκάδα για μπάνια), είδαμε πληθώρα διαφημίσεων πολιτιστικών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνταν στην περιοχή. Μου "έμεινε" μια αφίσα από ένα φεστιβάλ το οποίο ήθελα πολύ να δω και νομίζω ήταν λίγο πριν ή λίγο αφότου φύγαμε (σαν "ονόματα" θυμάμαι τους My dying Bride και τους Epica - μπορεί και Type O' Negative αν και δε θυμάμαι τώρα). Κι έχω την εντύπωση οτι τα live πραγματοποιούνταν στην πλατεία. Τι να λέμε τώρα;
Επιστρέφοντας και διαβάζοντας για το Sibiu, δε μου έκανε καμία εντύπωση που αποτέλεσε την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2007. Το άξιζε και με το παραπάνω...
Επίσης είναι και η πρώτη πόλη της Ευρώπης που ηλεκτροδότησε τους δημόσιους δρόμους της. Κι αυτό το γνώριζα πριν πάω...
Αναχώρηση για ανατολικότερα πλέον, με απώτερο στόχο να βγούμε κάποια στιγμή στη Μολδαβία κι από εκεί στη Μαύρη Θάλασσα. Εξάλλου 40 ώρες στο ίδιο μέρος κι ενώ είσαι σε ταξίδι δρόμου πάει πολύ!
Το πρόγραμμα είχε Άραντ - Οραντέα - Κλούζ.
Ναι, ναι, πώς...
Έχω την εντύπωση πως το σχέδιο ναυάγησε γιατί μου φάνηκε οτι απομακρυνόμαστε πολύ από τη Σιγκισοάρα (από την οποία έπρεπε να περάσουμε οπωσδήποτε ως "πόλη - σταθμός"). Αυτή τη στιγμή μου φαίνεται ανεξήγητο το γιατί και το πώς. Έγινε! Δυστυχώς δεν ξαναβρέθηκα εκεί έκτοτε και δεν έχω επισκεφθεί ακόμα αυτές τις πόλεις που υποθέτω θα συνδυάσω κάποτε με τα ανατολικότερα τμήματα Ουγγαρίας και Σλοβακίας (που 1-2 φορές αργότερα εγκαταλήφθηκαν την τελευταία στιγμή για τη χάρη άλλων διαδρομών). Σε γενικές γραμμές πάντως, ίσως να μου βγήκε και σε καλό διότι στην περίπτωση που ακολουθούσαμε το πρώτο δρομολόγιο θα έχανα μια από τις μεγαλύτερες (και σίγουρα την πλέον ευχάριστη) αποκαλύψεις του ταξιδιού.
Το Σιμπίου!
Βρεθήκαμε εκεί ύστερα από ολιγόωρη περιπλάνηση στα δάση και τους κάμπους της Τρανσυλβανίας, περνώντας και από το γραφικό Λουγκόζ που θύμισε περισσότερο Βοϊβοντίνα παρά οτιδήποτε άλλο. Αυτή τη στιγμή δε θυμάμαι αν είχαμε προαποφασίσει οτι θα μείνουμε στο Σιμπίου ή απλώς προέκυψε λόγω της εντύπωσης που μας άφησε η πόλη. Το θέμα είναι οτι μείναμε πάντως και τη θυμάμαι πάντα με νοσταλγία.
Ήταν ένα όμορφο μικρό ξενοδοχείο αρκετά κοντά στο κέντρο, μέσα σε στενούς δρόμους που ξεπηδούσαν από άλλες εποχές. Η πόλη περπατιέται εύκολα και είναι ευχάριστο να γυρίζεις ξανά και ξανά γύρω από τις πλατείες, κάτω από τις πεζογέφυρες κι ανάμεσα στα πλακόστρωτα καλντερίμια της. Μια απίστευτη ατμόσφαιρα κι ένα παραμυθένιο σκηνικό που φαντάζομαι οτι πολλαπλασιάζεται το Χειμώνα (όπως αυτή τη στιγμή που γράφω κι έξω η κλασσική γιαννιώτικη ομίχλη έχει σκεπάσει τα πάντα δημιουργώντας απόκοσμες εικόνες). Θα ήθελα να βρεθώ Χειμώνα εκεί είναι η αλήθεια και να ζήσω για λίγο αυτό το μαγευτικό σκηνικό, ένα κράμα μεσαιωνικής Ευρώπης και ψυχροπολεμικής εσωστρέφειας. Κι αν δεν είχε καμία σχέση με τη ζωντάνια της Τιμισοάρα (όλοι οι Σιμπιουάνοι πρέπει να είχαν κατέβει Λευκάδα για μπάνια), είδαμε πληθώρα διαφημίσεων πολιτιστικών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνταν στην περιοχή. Μου "έμεινε" μια αφίσα από ένα φεστιβάλ το οποίο ήθελα πολύ να δω και νομίζω ήταν λίγο πριν ή λίγο αφότου φύγαμε (σαν "ονόματα" θυμάμαι τους My dying Bride και τους Epica - μπορεί και Type O' Negative αν και δε θυμάμαι τώρα). Κι έχω την εντύπωση οτι τα live πραγματοποιούνταν στην πλατεία. Τι να λέμε τώρα;
Επιστρέφοντας και διαβάζοντας για το Sibiu, δε μου έκανε καμία εντύπωση που αποτέλεσε την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2007. Το άξιζε και με το παραπάνω...