Mikkael Sin
Member
- Μηνύματα
- 38
- Likes
- 395
- Επόμενο Ταξίδι
- Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νορβηγικά φιορδ
Αφήσαμε το Σιμπίου και τα... ωραία του (μαζί και τον "τρελό του χωριού" που περιφέρονταν στην πλατεία - "la mia piazza" φάση απ' το αριστουργηματικό Cine il Paradiso) για την ιστορική Σιγκισοάρα. Δεν απείχε πολύ αλλά καταφέραμε να χαθούμε σε κάτι κάμπους σπαρμένους με σιτηρά κι ενώ οι άμαξες κυκλοφορούσαν κανονικά στο δρόμο ανάμεσα στ' αυτοκίνητα, φέροντας μάλιστα πινακίδες κυκλοφορίας! Απερίγραπτη εικόνα...
Η γενέτειρα του Κόμη Βλάντ Τσέπες (του Δράκουλα, έ; ) στέκει περήφανη κι αγέρωχη πάνω στη μεσαιωνική της γοητεία. Κατευθυνθήκαμε προς το σπίτι στο οποίο γεννήθηκε ο Κόμης για τα.. δέοντα κι ένα ωραιότατο τοπικό απόσταγμα. Βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες σ' αυτό το εντυπωσιακό παλιό σπίτι (στέκει εκεί καμιά 700αριά χρόνια) που σήμερα είναι κάτι ανάμεσα σε μουσείο - καφέ - μπαρ - εστιατόριο. Ο κόσμος ήταν άπειρος, όπως εξάλλου και σ' ολόκληρο το ιστορικό κέντρο της πόλης που δεν είναι εκτεταμένο και περπατιέται εύκολα.
Ήταν η πλέον τουριστική πόλη της Ρουμανίας (μιλάω για όσες είδαμε σ' αυτό το ταξίδι - εξαιρώ τα παράλια) παρόλο που είναι μικρή σε μέγεθος. Δεν μπορώ να πω οτι ένιωσα να με "πνίγει" ο μαζικός τουρισμός της περιοχής αν και θα ήθελα να τη δω κι αυτή Χειμώνα, με τους ντόπιους να υπερτερούν και να ζήσω αυτή τη μεσαιωνική αρχοντιά και τη μυστηριακή ατμόσφαιρα της Τρανσυλβανίας. Μετανιώνω επίσης που δε μείναμε κι εδώ ένα βράδυ οπότε πιστεύω οτι ο χαρακτήρας της πόλης με τα φώτα και τη λίγο περισσότερη ησυχία θα είναι οπωσδήποτε διαφορετικός. Χρόνος υπήρχε, το γιατί δε μείναμε παραμένει ένα μυστήριο αν κι έχω την εντύπωση οτι μας είχε πιάσει μια νοσταλγία για τη θάλασσα μετά από μια βδομάδα σχεδόν στην ενδοχώρα και "χρωστούσαμε" μια επίσκεψη στη Μολδαβία πριν την αντικρίσουμε. Μάλλον γι' αυτό λοιπόν...
Σε κάθε περίπτωση, συστήνω ανεπιφύλακτα μια επίσκεψη στη Σιγκισοάρα αν σας πάει ο δρόμος προς τα εκεί κι επιδιώξτε να ξοδέψετε μια νύχτα στην πόλη.
Βγήκαμε ξανά στο δρόμο για το Ιάσιο κι ενώ ήταν ήδη αργά το μεσημέρι. Σε κάτι ερημιές κι ενώ ο ήλιος είχε ήδη αρχίσει να καίει το ρουμάνικο κάμπο, είδαμε αρκετά περιπολικά να κινούνται προς διάφορες κατευθύνσεις μέσα σε αγροτικούς κατά βάση δρόμους. Ήταν αρκετά περίεργο και αυτή η αίσθηση εντάθηκε όταν ένιωσα οτι κάποιο απ' όλα τα οχήματα ήταν στο κατόπι μας. Ήταν σχετικά νωρίς και δεν μπορώ να πω οτι ένιωσα φόβο - τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν σουρούπωνε. Σε κάθε περίπτωση κι αφού ο χάρτης δε βοηθούσε ιδιαίτερα, σε όργανα της τάξεως απευθύνθηκα ρωτώντας για το Ιάσιο. Εξυπηρετικοί ήταν, δεν έκαναν κανένα έλεγχο, άδικες οι "κακές" σκέψεις...
Η εικόνα με τα... οχήματα πραγματικής ιπποδύναμης 1 ή 2 κατά περίπτωση, συνεχίζει να υφίσταται κι εντείνεται κιόλας. Και φυσικά εξακολουθούν να φέρουν πινακίδα κυκλοφορίας.
Τους κάμπους διαδέχονται τα βουνά και στην απολύτως δελεαστική πλαγιά ενός εξ αυτών αράξαμε για απογευματινή σιέστα. Το τοπίο ήταν ειδυλλιακό και για την ακρίβεια επρόκειτο για ένα ορεινό κάμπινγκ (δεν έχω υπόψη μου κάτι αντίστοιχο για εδώ, πέρα από παιδικές κατασκηνώσεις σε διάφορες περιοχές της χώρας). Τροχόσπιτα, σκηνές, ξύλινα σπιτάκια προς ενοικίαση... Νομίζω οτι αρκετοί παραθερίζουν εδώ πάνω αν και δεν τσέκαρα κάτι για τιμές κλπ. Το μέρος ήταν υπέροχο αλλά δε νομίζω οτι θα του αφιέρωνα περισσότερο χρόνο καλοκαιριάτικα, καίτοι ορεσίβιος! Όπως και να το κάνεις, άλλο πράγμα οι ερημιές κι άλλο το ωραίο σου χωριό με το καφενείο του, τις παρέες του και τα τσίπουρά του...
Αργά το απόγευμα πλέον και νομίζω το είχαμε πάρει απόφαση οτι δε θα μπορούσαμε να φτάσουμε στο Ιάσιο την ίδια μέρα. Σχεδόν "απελευθερωμένοι" από ένα σχετικό άγχος να φτάσουμε "κάπου" θα μέναμε στην πρώτη πόλη που θα βρίσκαμε μπροστά μας και θα μας έκανε αυτό το... "κάτι"!
Ήταν γύρω στις 10 το βράδυ όταν μπήκαμε στο ξενοδοχείο, αφήναμε τα πράγματα και βγαίναμε μια βόλτα για φαγητό και μια πρώτη γνωριμία με την πόλη για την οποία μέχρι τότε δε γνώριζα ούτε καν την ύπαρξη της.
Την Πιάτρα Νεάμτς!
Η γενέτειρα του Κόμη Βλάντ Τσέπες (του Δράκουλα, έ; ) στέκει περήφανη κι αγέρωχη πάνω στη μεσαιωνική της γοητεία. Κατευθυνθήκαμε προς το σπίτι στο οποίο γεννήθηκε ο Κόμης για τα.. δέοντα κι ένα ωραιότατο τοπικό απόσταγμα. Βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες σ' αυτό το εντυπωσιακό παλιό σπίτι (στέκει εκεί καμιά 700αριά χρόνια) που σήμερα είναι κάτι ανάμεσα σε μουσείο - καφέ - μπαρ - εστιατόριο. Ο κόσμος ήταν άπειρος, όπως εξάλλου και σ' ολόκληρο το ιστορικό κέντρο της πόλης που δεν είναι εκτεταμένο και περπατιέται εύκολα.
Ήταν η πλέον τουριστική πόλη της Ρουμανίας (μιλάω για όσες είδαμε σ' αυτό το ταξίδι - εξαιρώ τα παράλια) παρόλο που είναι μικρή σε μέγεθος. Δεν μπορώ να πω οτι ένιωσα να με "πνίγει" ο μαζικός τουρισμός της περιοχής αν και θα ήθελα να τη δω κι αυτή Χειμώνα, με τους ντόπιους να υπερτερούν και να ζήσω αυτή τη μεσαιωνική αρχοντιά και τη μυστηριακή ατμόσφαιρα της Τρανσυλβανίας. Μετανιώνω επίσης που δε μείναμε κι εδώ ένα βράδυ οπότε πιστεύω οτι ο χαρακτήρας της πόλης με τα φώτα και τη λίγο περισσότερη ησυχία θα είναι οπωσδήποτε διαφορετικός. Χρόνος υπήρχε, το γιατί δε μείναμε παραμένει ένα μυστήριο αν κι έχω την εντύπωση οτι μας είχε πιάσει μια νοσταλγία για τη θάλασσα μετά από μια βδομάδα σχεδόν στην ενδοχώρα και "χρωστούσαμε" μια επίσκεψη στη Μολδαβία πριν την αντικρίσουμε. Μάλλον γι' αυτό λοιπόν...
Σε κάθε περίπτωση, συστήνω ανεπιφύλακτα μια επίσκεψη στη Σιγκισοάρα αν σας πάει ο δρόμος προς τα εκεί κι επιδιώξτε να ξοδέψετε μια νύχτα στην πόλη.
Βγήκαμε ξανά στο δρόμο για το Ιάσιο κι ενώ ήταν ήδη αργά το μεσημέρι. Σε κάτι ερημιές κι ενώ ο ήλιος είχε ήδη αρχίσει να καίει το ρουμάνικο κάμπο, είδαμε αρκετά περιπολικά να κινούνται προς διάφορες κατευθύνσεις μέσα σε αγροτικούς κατά βάση δρόμους. Ήταν αρκετά περίεργο και αυτή η αίσθηση εντάθηκε όταν ένιωσα οτι κάποιο απ' όλα τα οχήματα ήταν στο κατόπι μας. Ήταν σχετικά νωρίς και δεν μπορώ να πω οτι ένιωσα φόβο - τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν σουρούπωνε. Σε κάθε περίπτωση κι αφού ο χάρτης δε βοηθούσε ιδιαίτερα, σε όργανα της τάξεως απευθύνθηκα ρωτώντας για το Ιάσιο. Εξυπηρετικοί ήταν, δεν έκαναν κανένα έλεγχο, άδικες οι "κακές" σκέψεις...
Η εικόνα με τα... οχήματα πραγματικής ιπποδύναμης 1 ή 2 κατά περίπτωση, συνεχίζει να υφίσταται κι εντείνεται κιόλας. Και φυσικά εξακολουθούν να φέρουν πινακίδα κυκλοφορίας.
Τους κάμπους διαδέχονται τα βουνά και στην απολύτως δελεαστική πλαγιά ενός εξ αυτών αράξαμε για απογευματινή σιέστα. Το τοπίο ήταν ειδυλλιακό και για την ακρίβεια επρόκειτο για ένα ορεινό κάμπινγκ (δεν έχω υπόψη μου κάτι αντίστοιχο για εδώ, πέρα από παιδικές κατασκηνώσεις σε διάφορες περιοχές της χώρας). Τροχόσπιτα, σκηνές, ξύλινα σπιτάκια προς ενοικίαση... Νομίζω οτι αρκετοί παραθερίζουν εδώ πάνω αν και δεν τσέκαρα κάτι για τιμές κλπ. Το μέρος ήταν υπέροχο αλλά δε νομίζω οτι θα του αφιέρωνα περισσότερο χρόνο καλοκαιριάτικα, καίτοι ορεσίβιος! Όπως και να το κάνεις, άλλο πράγμα οι ερημιές κι άλλο το ωραίο σου χωριό με το καφενείο του, τις παρέες του και τα τσίπουρά του...
Αργά το απόγευμα πλέον και νομίζω το είχαμε πάρει απόφαση οτι δε θα μπορούσαμε να φτάσουμε στο Ιάσιο την ίδια μέρα. Σχεδόν "απελευθερωμένοι" από ένα σχετικό άγχος να φτάσουμε "κάπου" θα μέναμε στην πρώτη πόλη που θα βρίσκαμε μπροστά μας και θα μας έκανε αυτό το... "κάτι"!
Ήταν γύρω στις 10 το βράδυ όταν μπήκαμε στο ξενοδοχείο, αφήναμε τα πράγματα και βγαίναμε μια βόλτα για φαγητό και μια πρώτη γνωριμία με την πόλη για την οποία μέχρι τότε δε γνώριζα ούτε καν την ύπαρξη της.
Την Πιάτρα Νεάμτς!