Mikkael Sin
Member
- Μηνύματα
- 38
- Likes
- 395
- Επόμενο Ταξίδι
- Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νορβηγικά φιορδ
Με θέα στο mall κι έξω στο γκαζόν, ήπιαμε έναν απολαυστικό καφέ στην πρωινή δροσούλα. Εδώ είναι Βορράς... Δυστυχώς ήταν η τελευταία μέρα που είχαμε πραγματικά καλό, καλοκαιρινό καιρό, καίτοι είμασταν ακόμα στο πρώτο 10ήμερο του Αυγούστου. Βεβαίως δεν το γνωρίζαμε ακόμα αλλά ήταν ένα γεγονός που οπωσδήποτε έπαιξε το ρόλο του στην πορεία και την εξέλιξη του ταξιδιού.
Τα σύνορα της Μολδαβίας δεν απείχαν πολύ. Φτάσαμε εύκολα και μπήκαμε στη χώρα μάλλον άνετα. Εν πάση περιπτώσει δε θυμάμαι κάτι αξιοσημείωτο εδώ. Στην πορεία για την πρωτεύουσα Κισινάου, περάσαμε από χωριά τόσο φτωχά που θύμιζαν τα αντίστοιχα του σερβικού κάμπου. Στη Βουλγαρία και την Αλβανία το ύφος είναι διαφορετικό. Εδώ μου θύμιζε περισσότερο τα φτωχικά καμποχώρια Σερβίας και Ρουμανίας.
Μπήκαμε στο Κισινάου και περιηγηθήκαμε για λίγο με το αυτοκίνητο στην πόλη, το κέντρο της οποίας είναι αρκετά εντυπωσιακό οικιστικά. Φαρδιές λεωφόροι και τεράστια κτήρια κατοικιών. Παρόλα αυτά, η εικόνα είναι μάλλον απογοητευτική, το οδόστρωμα ακόμα και στο κέντρο της πόλης είχε προβλήματα, τα κτηριακά συγκροτήματα έδειχναν παραμελημένα. Στις άκρες του δρόμου και ανά τακτά χρονικά διαστήματα, διάφοροι πλανόδιοι διαφήμιζαν την πραμάτεια τους. Είχε πάντως πολλή κίνηση, τόσο από αυτοκίνητα όσο κι από περαστικούς. Μόνο μοναξιά δεν ένιωθες...
Στο τέλος μιας μεγάλης λεωφόρου, δέσποζε το Hotel Chisinau. Ένα κτήριο που θύμιζε μάλλον το σοβιετικό παρελθόν της πόλης. Το ύφος και η θέση του στο κέντρο της, δεν άφηνε περιθώρια για δεύτερες σκέψεις ως προς τη διαμονή μας! Ξεκίνησα τους γύρους,ψάχνοντας να παρκάρω κάπου κοντά. Σε ένα στενό πιο κάτω, άνοιξε μπροστά μου μια περίεργη πόρτα και από μέσα βγήκε ένα ακόμα πιο περίεργο αυτοκίνητο. Ένα μαύρο τζιπ με φιμέ τζάμια. Στρίβοντας μπροστά μου, είδα μια φωτογραφία με το σφυροδρέπανο από τη μέσα μεριά του πορτ μπαγκάζ! Αν μη τι άλλο, τέτοια εικόνα εν έτει 2011 μάλλον ξενίζει... Υποτίθεται οτι είχε βγει από κάτι σαν μάντρα υλικών αλλά... Αλλά! Ένας καινούριος κόσμος απλωνόταν μπροστά μας κι ήταν καιρός να τον ανακαλύψουμε! Πάρκαρα λίγο πιο πάνω και μπήκαμε μέσα.
Το λόμπι του ξενοδοχείου ήταν απολύτως φτωχικό και σε τίποτα δεν ταίριαζε με την εικόνα που σου δημιουργείται απ' έξω. Η reception στα δεξιά, εξαιρετικά μικρή για το μέγεθος του ξενοδοχείου. Στα αριστερά, ένα μπαρ που θαρρείς κι είχε βγει από βαλκανική ταινία των 60's, με λίγα ποτά πίσω, 1-2 θαμώνες στα σκαμπό και φωτεινές επιγραφές που αναβόσβηναν. Ναι, όλα αυτά πριν το μεσημέρι! Από την κεντρική σκάλα κατέβαινε ένας μάλλον πρώην Σοβιετικός Συνταγματάρχης με κώμη... Γιουλ Μπρύνερ και μια στολή που παρέπεμπε σε πτέραρχο. Δεν είμαι βέβαιος οτι έλειπαν και τα παράσημα. Ήταν πάντως χαμογελαστός, είπε 2 κουβέντες και μείναμε να συνεννοηθούμε με τις 2 κυρίες της reception. Μπαίνοντας στο δωμάτιο, η απογοήτευση για το ξενοδοχείο -που εξωτερικά έμοιαζε με τα πρώην κυβερνητικά κτήρια στη Σόφια- τετραγωνίστηκε. Τα μεγάλα παράθυρα πρόσφεραν άπλετο φως και θέα προς την τεράστια λεωφόρο και το απέναντι μνημείο αλλά τα κουφώματα είχαν σαπίσει. Κάτι απαρχαιωμένα καλοριφέρ με θηριώδεις φέτες έκαναν την εικόνα μάλλον τρομακτική! Το γκροτέσκο σκηνικό συμπλήρωναν τα καλύμματα των κρεβατιών, σαν βλάχικα κεντήματα, όπως εκείνα που συναντάς παντού στη Ρουμανία. Για το τέλος, το χαρτί τουαλέτας ήταν χρώματος λαδόκολας και... σκληρό σαν χαρτόνι.
Πώς διάολο θα κοιμηθούμε εδώ;
Το πλάνο έλεγε να περιπλανηθούμε στην πρωτεύουσα της Μολδαβίας και ξεχυθήκαμε στο δρόμο. Κάνοντας μια δεύτερη σκέψη, αποφασίσαμε να φύγουμε για Τίρασπολ, έτσι ώστε να μπορούμε να φύγουμε κατ' ευθείαν για το Νότο χωρίς περαιτέρω "υποχρεώσεις". Ξανά στη reception και ερώτηση σχετικά με το δρόμο. Το ύφος των 2 συμπαθητικών κυριών που έμοιαζαν επίσης με Σοβιετικές των 80's, αμέσως μόλις άκουσαν για "Τίρασπολ" τα έλεγε όλα.
4ο άκυρο...
- Μα... έχετε κλείσει δωμάτιο εδώ
- Ναι, δε θα φύγουμε για πάντα, θα γυρίσουμε ως το βράδυ
- Μα... θα πάτε στο Τίρασπολ
- Ε, ναι, κοντά δεν είναι;
...
Τις αφήσαμε λιπόθυμες στον πάγκο τους. Προνόησα πάντως να πάω στο αυτοκίνητο και να το αδειάσω εντελώς (μόνο το τιμόνι και τις ρόδες άφησα ας πούμε...).
Ο δρόμος μέχρι τα σύνορα ήταν σαν βομβαρδισμένος. Όχι σαν τους αντίστοιχους στη Βόρειο Ήπειρο βέβαια αλλά εξαιρετικά κακής ποιότητας οδόστρωμα. Εικόνες μεγάλης φτώχειας και τίποτα ιδιαίτερο σαν τοπίο. Σύντομα φτάσαμε μπροστά σε ένα σταυροδρόμι όπου ένας συνοριακός (μάλλον δηλαδή) μας σταμάτησε και ζήτησε τα χαρτιά μας. Δε βγήκα καν από το αυτοκίνητο. Αρκετά πιο πίσω του, στην άκρη του δρόμου, ήταν κάτι που έμοιαζε με φυλάκιο. Δε με ρώτησε τίποτα, δε ρώτησα τίποτα και συνέχισα να οδηγώ μέχρι που έφτασα μπροστά σε ένα συρματόπλεγμα. Λίγα μέτρα πίσω του, ένα ρώσικο άρμα μάχης και Ρώσοι ένστολοι που χαζολογούσαν, άλλοι ξάπλω στο άρμα και γύρω του, άλλοι κουβεντιάζοντας. Βγήκα από το αυτοκίνητο και 1-2 ήρθαν προς το μέρος μου, από την άλλη μεριά του συρματοπλέγματος. Νομίζω κάπου υπάρχει μια φωτογραφία στην οποία εμφανίζομαι ως πολεμικός ανταποκριτής! Ρώτησα από πού πάνε για το Τίρασπολ, μου έδειξαν να γυρίσω πίσω στο σταυροδρόμι (λίγες εκατοντάδες μέτρα πίσω) και μετά... Πριάπα, πριάπα, πριάπα (οι τύποι δε μιλούσαν γρι αγγλικά -ναι, τι παράξενο- και προσπαθούσαν φιλότιμα με τη γλώσσα του σώματος). Κατάλαβα πάντως οτι επρόκειτο για... μια ευθεία δρόμο.
Στα... "άτυπα σύνορα" της Υπερδνειστερίας (πρακτικά εξακολουθείς να βρίσκεσαι σε μολδαβικό έδαφος) ταλαιπωρήθηκα όσο σε όλα τα κανονικά σύνορα αυτού του ταξιδιού μαζί. Ευτυχώς είχα αφήσει όλα τα πράγματα στο ξενοδοχείο στο Κισινάου γιατί οι άνθρωποι δεν το είχαν σε τίποτα να μας ανοίξουν όλες τις βαλίτσες (όχι πως δε μου έχει τύχει σε άλλα σύνορα)! Περάσαμε διαδοχικά από 2 ή 3 γκισέ, γραφειοκρατία όσο δεν πάει, σφραγίδες, βίζα, δείξε και ξαναδείξε χαρτιά. Εννοείται πως ζήτησαν και άνοιξα το πορτ μπαγκάζ και τα ντουλαπάκια του αυτοκίνητου. Οι ένοπλοι στρατιώτες τόνιζαν περισσότερο αυτή την περίεργη εικόνα που θαρρείς κι έβγαινε από συνοριακές γραμμές άλλων εποχών. Όλοι πάντως ήταν ευγενικοί και τυπικοί. Σε κάποια από τις "ουρές" (είχε αρκετά αυτοκίνητα κι ανθρώπους που περνούσαν από και προς τα σύνορα) έπιασα κουβέντα με έναν νεαρό που οι πινακίδες του ήταν Υπερδνειστερίας. Τον ρώτησα γιατί μετακινείται κι αν το συνηθίζει. Το ύφος του ήταν του τύπου "άσε μας ρε φίλε, κάθε μέρα ταλαιπωρία"! Μιλούσε πάντως, έστω σπαστά, κάποια αγγλικά και συνεννοηθήκαμε. Πηγαινοερχόταν λοιπόν καθημερινά για δουλειά κι η αλήθεια είναι οτι ξεμπέρδεψε πολύ γρηγορότερα απ' ότι εμείς. Μείναμε εκεί περίπου μια ώρα...
Δεν αργείς να βρεθείς στα προάστια του Τίρασπολ εφόσον έχεις περάσει τα σύνορα. Το πιο "καλοστεκούμενο" κτήριο που συναντάς είναι το γήπεδο της Σέριφ Τίρασπολ (γνωστή στους Έλληνες φιλάθλους - ανήκει στην ομώνυμη εταιρεία που πρέπει να διαχειρίζεται το μισό πλούτο της "χώρας"). Κάθε λίγο, υπήρχαν φυλάκια με ένοπλους, τα περισσότερα μάλιστα ήταν και καμουφλαρισμένα με παραλλαγές. Η εικόνα ήταν εξαιρετικά περίεργη! Σταματήσαμε σε μια από τις γέφυρες του Δνείστερου και χαζέψαμε τους ντόπιους που κατέβαιναν για το μπάνιο τους σε μια από τις παραλίες του. Είπαμε, δε ζηλεύω το μπάνιο σ' αυτά τα ποτάμια αλλά οι χαρούμενοι νεαροί δημιουργούσαν το απόλυτο κοντράστ στην εικόνα που συμπλήρωνε λίγο πιο πέρα, στην είσοδο της γέφυρας, ο φαντάρος με το όπλο του.
Συνεχίσαμε το δρόμο μας προς το κέντρο, όταν αντιληφθήκαμε οτι ένα περιπολικό μας ακολουθούσε. Σταμάτησα σε μια άκρη και σταμάτησε λίγα μέτρα πίσω μου. Ένας ευγενικός ένστολος ζήτησε τα χαρτιά μας, τα πήρε μαζί του και ζήτησε να τους ακολουθήσουμε. Τον ήπιαμε, σκέφτηκα... Δεν κάναμε μεγάλη διαδρομή και σταματήσαμε μπροστά σε κάτι που έμοιαζε με μίνι πύργο ελέγχου αεροδρομίου. Είχαμε προσπεράσει αρκετά τέτοια στο έδαφος της "χώρας". Μπήκα μόνος στο κτήριο, ακολουθώντας τον ένστολο. Έφτασα μπροστά σε ένα γραφείο που κάθονταν ο ανώτερός του, ένας ένστολος κοιλαράς, βραχύσωμος γραφειοκράτης. Μου έλεγε κάτι τρελά οτι "παρανόμησα" στο δρόμο, έστριψα λάθος κλπ. Πιθανόν να παρέκαμψα κάποιο "στρόγγυλο" αλλά οπωσδήποτε δεν το έκανα επίτηδες και οπωσδήποτε δε δημιούργησα κάποιο πρόβλημα αφού κινούμασταν ολομόναχοι στο δρόμο. Τα αγγλικά του ήταν προφοράς "ανατολικού τύπου" και μέτρια. Δε θα συνεννοούμασταν... Κάτι κατάλαβα για πρόστιμο, μου ζήτησε "τοπικά" χρήματα (ρούβλια που δε διέθετα ούτε... μισό) και είπα οτι θα πάω στην τράπεζα να του φέρω. Προφανώς δεν περίμενε την απάντησή μου και... κατάλαβα και πού το πήγαινε δυστυχώς. Του είπα να κρατήσει το δίπλωμά μου και δεν το δέχτηκε. Ήξερα οτι θα πληρώσω αλλά δεν ήξερα πόσα! Η αλήθεια είναι πως σκόπευα να δώσω το αυτοκίνητο στη φίλη μου και να φύγουμε γρήγορα για σύνορα. Από τη Μολδαβία θα οδηγούσα χωρίς δίπλωμα ως την Ελλάδα. Σιγά! Μου ζήτησε δολάρια κάνοντας κάτι πράξεις στο κομπιουτεράκι του. Φυσικά δεν είχα δολάρια μαζί μου. Του έδειξε ένα 50ευρω.
Is this money in your country?
Θα τον έκανα μαγειρίτσα τον αλήτη. Η ειρωνεία, η κλεψιά, το... "υφάκι", με τρελαίνουν! Πραγματικά αν δεν ήταν ακόμα 2-3 αργόσχολοι ένστολοι εκεί μέσα θα έτρωγε πολύ ξύλο. Πρυτάνευσε η λογική κι αφού έδωσα 4... τέτοια, λέγοντας οτι η ισοτιμία με το δολάριο είναι 1:1 (κάτι που είμαι βέβαιος οτι γνώριζε το ίδιο καλά όσο κι εγώ) έφυγα για το αυτοκίνητο με τους τύπους να με ακολουθούν, ξεπροβοδίζοντας το κορόιδο που τους εξασφάλισε τα φαγοπότια μιας εβδομάδας (και για τους 4).
Ασταδιαλα
Τα σύνορα της Μολδαβίας δεν απείχαν πολύ. Φτάσαμε εύκολα και μπήκαμε στη χώρα μάλλον άνετα. Εν πάση περιπτώσει δε θυμάμαι κάτι αξιοσημείωτο εδώ. Στην πορεία για την πρωτεύουσα Κισινάου, περάσαμε από χωριά τόσο φτωχά που θύμιζαν τα αντίστοιχα του σερβικού κάμπου. Στη Βουλγαρία και την Αλβανία το ύφος είναι διαφορετικό. Εδώ μου θύμιζε περισσότερο τα φτωχικά καμποχώρια Σερβίας και Ρουμανίας.
Μπήκαμε στο Κισινάου και περιηγηθήκαμε για λίγο με το αυτοκίνητο στην πόλη, το κέντρο της οποίας είναι αρκετά εντυπωσιακό οικιστικά. Φαρδιές λεωφόροι και τεράστια κτήρια κατοικιών. Παρόλα αυτά, η εικόνα είναι μάλλον απογοητευτική, το οδόστρωμα ακόμα και στο κέντρο της πόλης είχε προβλήματα, τα κτηριακά συγκροτήματα έδειχναν παραμελημένα. Στις άκρες του δρόμου και ανά τακτά χρονικά διαστήματα, διάφοροι πλανόδιοι διαφήμιζαν την πραμάτεια τους. Είχε πάντως πολλή κίνηση, τόσο από αυτοκίνητα όσο κι από περαστικούς. Μόνο μοναξιά δεν ένιωθες...
Στο τέλος μιας μεγάλης λεωφόρου, δέσποζε το Hotel Chisinau. Ένα κτήριο που θύμιζε μάλλον το σοβιετικό παρελθόν της πόλης. Το ύφος και η θέση του στο κέντρο της, δεν άφηνε περιθώρια για δεύτερες σκέψεις ως προς τη διαμονή μας! Ξεκίνησα τους γύρους,ψάχνοντας να παρκάρω κάπου κοντά. Σε ένα στενό πιο κάτω, άνοιξε μπροστά μου μια περίεργη πόρτα και από μέσα βγήκε ένα ακόμα πιο περίεργο αυτοκίνητο. Ένα μαύρο τζιπ με φιμέ τζάμια. Στρίβοντας μπροστά μου, είδα μια φωτογραφία με το σφυροδρέπανο από τη μέσα μεριά του πορτ μπαγκάζ! Αν μη τι άλλο, τέτοια εικόνα εν έτει 2011 μάλλον ξενίζει... Υποτίθεται οτι είχε βγει από κάτι σαν μάντρα υλικών αλλά... Αλλά! Ένας καινούριος κόσμος απλωνόταν μπροστά μας κι ήταν καιρός να τον ανακαλύψουμε! Πάρκαρα λίγο πιο πάνω και μπήκαμε μέσα.
Το λόμπι του ξενοδοχείου ήταν απολύτως φτωχικό και σε τίποτα δεν ταίριαζε με την εικόνα που σου δημιουργείται απ' έξω. Η reception στα δεξιά, εξαιρετικά μικρή για το μέγεθος του ξενοδοχείου. Στα αριστερά, ένα μπαρ που θαρρείς κι είχε βγει από βαλκανική ταινία των 60's, με λίγα ποτά πίσω, 1-2 θαμώνες στα σκαμπό και φωτεινές επιγραφές που αναβόσβηναν. Ναι, όλα αυτά πριν το μεσημέρι! Από την κεντρική σκάλα κατέβαινε ένας μάλλον πρώην Σοβιετικός Συνταγματάρχης με κώμη... Γιουλ Μπρύνερ και μια στολή που παρέπεμπε σε πτέραρχο. Δεν είμαι βέβαιος οτι έλειπαν και τα παράσημα. Ήταν πάντως χαμογελαστός, είπε 2 κουβέντες και μείναμε να συνεννοηθούμε με τις 2 κυρίες της reception. Μπαίνοντας στο δωμάτιο, η απογοήτευση για το ξενοδοχείο -που εξωτερικά έμοιαζε με τα πρώην κυβερνητικά κτήρια στη Σόφια- τετραγωνίστηκε. Τα μεγάλα παράθυρα πρόσφεραν άπλετο φως και θέα προς την τεράστια λεωφόρο και το απέναντι μνημείο αλλά τα κουφώματα είχαν σαπίσει. Κάτι απαρχαιωμένα καλοριφέρ με θηριώδεις φέτες έκαναν την εικόνα μάλλον τρομακτική! Το γκροτέσκο σκηνικό συμπλήρωναν τα καλύμματα των κρεβατιών, σαν βλάχικα κεντήματα, όπως εκείνα που συναντάς παντού στη Ρουμανία. Για το τέλος, το χαρτί τουαλέτας ήταν χρώματος λαδόκολας και... σκληρό σαν χαρτόνι.
Πώς διάολο θα κοιμηθούμε εδώ;
Το πλάνο έλεγε να περιπλανηθούμε στην πρωτεύουσα της Μολδαβίας και ξεχυθήκαμε στο δρόμο. Κάνοντας μια δεύτερη σκέψη, αποφασίσαμε να φύγουμε για Τίρασπολ, έτσι ώστε να μπορούμε να φύγουμε κατ' ευθείαν για το Νότο χωρίς περαιτέρω "υποχρεώσεις". Ξανά στη reception και ερώτηση σχετικά με το δρόμο. Το ύφος των 2 συμπαθητικών κυριών που έμοιαζαν επίσης με Σοβιετικές των 80's, αμέσως μόλις άκουσαν για "Τίρασπολ" τα έλεγε όλα.
4ο άκυρο...
- Μα... έχετε κλείσει δωμάτιο εδώ
- Ναι, δε θα φύγουμε για πάντα, θα γυρίσουμε ως το βράδυ
- Μα... θα πάτε στο Τίρασπολ
- Ε, ναι, κοντά δεν είναι;
...
Τις αφήσαμε λιπόθυμες στον πάγκο τους. Προνόησα πάντως να πάω στο αυτοκίνητο και να το αδειάσω εντελώς (μόνο το τιμόνι και τις ρόδες άφησα ας πούμε...).
Ο δρόμος μέχρι τα σύνορα ήταν σαν βομβαρδισμένος. Όχι σαν τους αντίστοιχους στη Βόρειο Ήπειρο βέβαια αλλά εξαιρετικά κακής ποιότητας οδόστρωμα. Εικόνες μεγάλης φτώχειας και τίποτα ιδιαίτερο σαν τοπίο. Σύντομα φτάσαμε μπροστά σε ένα σταυροδρόμι όπου ένας συνοριακός (μάλλον δηλαδή) μας σταμάτησε και ζήτησε τα χαρτιά μας. Δε βγήκα καν από το αυτοκίνητο. Αρκετά πιο πίσω του, στην άκρη του δρόμου, ήταν κάτι που έμοιαζε με φυλάκιο. Δε με ρώτησε τίποτα, δε ρώτησα τίποτα και συνέχισα να οδηγώ μέχρι που έφτασα μπροστά σε ένα συρματόπλεγμα. Λίγα μέτρα πίσω του, ένα ρώσικο άρμα μάχης και Ρώσοι ένστολοι που χαζολογούσαν, άλλοι ξάπλω στο άρμα και γύρω του, άλλοι κουβεντιάζοντας. Βγήκα από το αυτοκίνητο και 1-2 ήρθαν προς το μέρος μου, από την άλλη μεριά του συρματοπλέγματος. Νομίζω κάπου υπάρχει μια φωτογραφία στην οποία εμφανίζομαι ως πολεμικός ανταποκριτής! Ρώτησα από πού πάνε για το Τίρασπολ, μου έδειξαν να γυρίσω πίσω στο σταυροδρόμι (λίγες εκατοντάδες μέτρα πίσω) και μετά... Πριάπα, πριάπα, πριάπα (οι τύποι δε μιλούσαν γρι αγγλικά -ναι, τι παράξενο- και προσπαθούσαν φιλότιμα με τη γλώσσα του σώματος). Κατάλαβα πάντως οτι επρόκειτο για... μια ευθεία δρόμο.
Στα... "άτυπα σύνορα" της Υπερδνειστερίας (πρακτικά εξακολουθείς να βρίσκεσαι σε μολδαβικό έδαφος) ταλαιπωρήθηκα όσο σε όλα τα κανονικά σύνορα αυτού του ταξιδιού μαζί. Ευτυχώς είχα αφήσει όλα τα πράγματα στο ξενοδοχείο στο Κισινάου γιατί οι άνθρωποι δεν το είχαν σε τίποτα να μας ανοίξουν όλες τις βαλίτσες (όχι πως δε μου έχει τύχει σε άλλα σύνορα)! Περάσαμε διαδοχικά από 2 ή 3 γκισέ, γραφειοκρατία όσο δεν πάει, σφραγίδες, βίζα, δείξε και ξαναδείξε χαρτιά. Εννοείται πως ζήτησαν και άνοιξα το πορτ μπαγκάζ και τα ντουλαπάκια του αυτοκίνητου. Οι ένοπλοι στρατιώτες τόνιζαν περισσότερο αυτή την περίεργη εικόνα που θαρρείς κι έβγαινε από συνοριακές γραμμές άλλων εποχών. Όλοι πάντως ήταν ευγενικοί και τυπικοί. Σε κάποια από τις "ουρές" (είχε αρκετά αυτοκίνητα κι ανθρώπους που περνούσαν από και προς τα σύνορα) έπιασα κουβέντα με έναν νεαρό που οι πινακίδες του ήταν Υπερδνειστερίας. Τον ρώτησα γιατί μετακινείται κι αν το συνηθίζει. Το ύφος του ήταν του τύπου "άσε μας ρε φίλε, κάθε μέρα ταλαιπωρία"! Μιλούσε πάντως, έστω σπαστά, κάποια αγγλικά και συνεννοηθήκαμε. Πηγαινοερχόταν λοιπόν καθημερινά για δουλειά κι η αλήθεια είναι οτι ξεμπέρδεψε πολύ γρηγορότερα απ' ότι εμείς. Μείναμε εκεί περίπου μια ώρα...
Δεν αργείς να βρεθείς στα προάστια του Τίρασπολ εφόσον έχεις περάσει τα σύνορα. Το πιο "καλοστεκούμενο" κτήριο που συναντάς είναι το γήπεδο της Σέριφ Τίρασπολ (γνωστή στους Έλληνες φιλάθλους - ανήκει στην ομώνυμη εταιρεία που πρέπει να διαχειρίζεται το μισό πλούτο της "χώρας"). Κάθε λίγο, υπήρχαν φυλάκια με ένοπλους, τα περισσότερα μάλιστα ήταν και καμουφλαρισμένα με παραλλαγές. Η εικόνα ήταν εξαιρετικά περίεργη! Σταματήσαμε σε μια από τις γέφυρες του Δνείστερου και χαζέψαμε τους ντόπιους που κατέβαιναν για το μπάνιο τους σε μια από τις παραλίες του. Είπαμε, δε ζηλεύω το μπάνιο σ' αυτά τα ποτάμια αλλά οι χαρούμενοι νεαροί δημιουργούσαν το απόλυτο κοντράστ στην εικόνα που συμπλήρωνε λίγο πιο πέρα, στην είσοδο της γέφυρας, ο φαντάρος με το όπλο του.
Συνεχίσαμε το δρόμο μας προς το κέντρο, όταν αντιληφθήκαμε οτι ένα περιπολικό μας ακολουθούσε. Σταμάτησα σε μια άκρη και σταμάτησε λίγα μέτρα πίσω μου. Ένας ευγενικός ένστολος ζήτησε τα χαρτιά μας, τα πήρε μαζί του και ζήτησε να τους ακολουθήσουμε. Τον ήπιαμε, σκέφτηκα... Δεν κάναμε μεγάλη διαδρομή και σταματήσαμε μπροστά σε κάτι που έμοιαζε με μίνι πύργο ελέγχου αεροδρομίου. Είχαμε προσπεράσει αρκετά τέτοια στο έδαφος της "χώρας". Μπήκα μόνος στο κτήριο, ακολουθώντας τον ένστολο. Έφτασα μπροστά σε ένα γραφείο που κάθονταν ο ανώτερός του, ένας ένστολος κοιλαράς, βραχύσωμος γραφειοκράτης. Μου έλεγε κάτι τρελά οτι "παρανόμησα" στο δρόμο, έστριψα λάθος κλπ. Πιθανόν να παρέκαμψα κάποιο "στρόγγυλο" αλλά οπωσδήποτε δεν το έκανα επίτηδες και οπωσδήποτε δε δημιούργησα κάποιο πρόβλημα αφού κινούμασταν ολομόναχοι στο δρόμο. Τα αγγλικά του ήταν προφοράς "ανατολικού τύπου" και μέτρια. Δε θα συνεννοούμασταν... Κάτι κατάλαβα για πρόστιμο, μου ζήτησε "τοπικά" χρήματα (ρούβλια που δε διέθετα ούτε... μισό) και είπα οτι θα πάω στην τράπεζα να του φέρω. Προφανώς δεν περίμενε την απάντησή μου και... κατάλαβα και πού το πήγαινε δυστυχώς. Του είπα να κρατήσει το δίπλωμά μου και δεν το δέχτηκε. Ήξερα οτι θα πληρώσω αλλά δεν ήξερα πόσα! Η αλήθεια είναι πως σκόπευα να δώσω το αυτοκίνητο στη φίλη μου και να φύγουμε γρήγορα για σύνορα. Από τη Μολδαβία θα οδηγούσα χωρίς δίπλωμα ως την Ελλάδα. Σιγά! Μου ζήτησε δολάρια κάνοντας κάτι πράξεις στο κομπιουτεράκι του. Φυσικά δεν είχα δολάρια μαζί μου. Του έδειξε ένα 50ευρω.
Is this money in your country?
Θα τον έκανα μαγειρίτσα τον αλήτη. Η ειρωνεία, η κλεψιά, το... "υφάκι", με τρελαίνουν! Πραγματικά αν δεν ήταν ακόμα 2-3 αργόσχολοι ένστολοι εκεί μέσα θα έτρωγε πολύ ξύλο. Πρυτάνευσε η λογική κι αφού έδωσα 4... τέτοια, λέγοντας οτι η ισοτιμία με το δολάριο είναι 1:1 (κάτι που είμαι βέβαιος οτι γνώριζε το ίδιο καλά όσο κι εγώ) έφυγα για το αυτοκίνητο με τους τύπους να με ακολουθούν, ξεπροβοδίζοντας το κορόιδο που τους εξασφάλισε τα φαγοπότια μιας εβδομάδας (και για τους 4).
Ασταδιαλα