Βολιβία Περού Διασχίζοντας τη γη του κόνδορα και αποφεύγοντας τις κακοτοπιές

patsman

Member
Μηνύματα
198
Likes
527

Κεφάλαιο 6: Από το Πούνο στη Λα Παζ ένα μπλόκο-δρόμος
Η πολύωρη διαδρομή από Κούσκο σε Πούνο έμπαινε στην τελική της ευθεία και μόλις είχε αρχίσει να γλυκοχαράζει. Είχαμε κοιμηθεί αρκετά στις αναπαυτικές θέσεις του λεωφορείου και ξυπνήσαμε για να φάμε τα σνακ που είχαμε προμηθευτεί. Όλα έδειχναν να πηγαίνουν κατ’ ευχήν μέχρι τις 06.00 π.μ., οπότε και το λεωφορείο σταμάτησε πάνω στον αυτοκινητόδρομο. Ω ναι, καλά καταλάβατε πως είχαμε πέσει πάνω σε μπλόκο απεργών, το οποίο είχε στηθεί σε μια μεγάλη διασταύρωση. Μετά από την κλασική, ημίωρη, αποτυχημένη διαπραγμάτευση με τους απεργούς, το λεωφορείο πέρασε στο αντίθετο ρεύμα με κατεύθυνση προς το Κούσκο και ο υπεύθυνος μας είπε να κατεβούμε. Το κόνσεπτ που σχεδιάστηκε ήταν το εξής: έπρεπε να πάρουμε ανά χείρας τις αποσκευές μας, να περπατήσουμε για περίπου 30-40 λεπτά στην αποκλεισμένη εθνική οδό, μέχρι να φτάσουμε στην επόμενη -επίσης αποκλεισμένη από τους απεργούς- διασταύρωση, όπου θα μας περίμενε άλλο λεωφορείο της Transzela, το οποίο θα ξεκινούσε εκείνη την ώρα από το Πούνο για να μας παραλάβει. Ευτυχώς, η σύνθεση των επιβατών του λεωφορείου ήταν αρκετά νεανική και χωρίς ιδιαίτερες γκρίνιες (καθώς αντιληφθήκαμε όλοι ότι “there is no alternative”) ξεκινήσαμε την… πεζοπορία. Το δυσκολότερο κομμάτι δεν είχε να κάνει τόσο με το ότι κουβαλούσαμε το σύνολο των αποσκευών μας, όσο το ότι περπατούσαμε σχεδόν στα 4.000 μέτρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται από πλευράς ήλιου και οξυγόνου.

IMG_20220421_055728.jpg



IMG_20220421_075235.jpg


Το περπάτημα ολοκληρώθηκε μετά από σχεδόν μία ώρα με μοναδικό πλήγμα ένα μικρό κοκκίνισμα της μύτης μου. Παρά την πρωινή αναποδιά, ήμασταν αισιόδοξοι ότι το πρόγραμμά μας θα τηρούνταν και θα πετυχαίναμε να φτάσουμε ως το βράδυ στη Λα Παζ, όπου είχαμε κλείσει και τη διαμονή μας. Ωστόσο, καλού-κακού είχαμε καταστρώσει και ένα plan-b που περιλάμβανε διανυκτέρευση στο Πούνο και αναχώρηση το πρωί της επομένης. Πράγματι, μετά το δεύτερο μπλόκο συναντήσαμε το λεωφορείο, φορτώσαμε τις αποσκευές και περιμέναμε για λίγο να καταφτάσει το σύνολο των επιβατών προκειμένου ν’ αναχωρήσουμε. Με τούτα και μ’ εκείνα, φτάσαμε στον κεντρικό σταθμό των λεωφορείων του Πούνο (Terminal Terrestre) γύρω στις 9 το πρωί. Επί της ουσίας είχαμε βγει ένα τρίωρο εκτός αρχικού πλάνου.

Σ’ εκείνο το σημείο, όμως, ήταν που η τύχη μάς έκλεισε το μάτι. Δεν προλάβαμε να κατεβάσουμε τις αποσκευές μας από το λεωφορείο, όταν ακούσαμε μια γλυκιά κυρία να φωνάζει από το ακριβώς σταθμευμένο δίπλα λεωφορείο «Λα Παζ, Κοπακαμπάνα, Λα Παζ, Κοπακαμπάνα»! «Έλα εδώ καλή μου κυρία», της είπαμε αμέσως και συμφωνήσαμε χωρίς πολλά-πολλά στην τιμή που μας έδωσε και ήταν μόλις 100 soles (=25 ευρώ) τα δύο άτομα, φορτώσαμε τις βαλίτσες μας και ανεβήκαμε στο λεωφορείο. La Paz here we come!

Η διαδρομή από το Πούνο μέχρι το Κασάνι (σύνορα με Βολιβία) δεν έλεγε και πολλά. Το ενδιαφέρον ήταν πως στο μεγαλύτερο τμήμα της περνούσε παράλληλα με τη λίμνη Τιτικάκα. Κατά τα άλλα, το λεωφορείο περνούσε μέσα από αρκετά φτωχικά χωριά.

IMG_20220421_110841.jpg



IMG_20220421_111917.jpg


Μετά από 2,5 ώρες φτάσαμε στον συνοριακό σταθμό και κατεβάσαμε τις αποσκευές μας, καθώς τότε (Απρίλιο του 2022) απαγορευόταν ακόμα να περάσουν οχήματα από τα σύνορα. Ωστόσο, μας διαβεβαίωσε η γλυκιά κυρία ότι αφού περνούσαμε πεζή τον συνοριακό σταθμό, θα μας περίμενε άλλο λεωφορείο από την πλευρά της Βολιβίας για να συνεχίσουμε το δρομολόγιο. Στην υποψιασμένη ερώτησή μας για το αν έχει να μας δώσει κάποιο εισιτήριο, μια που δεν είχαμε κάτι στα χέρια μας ως απόδειξη, μας καθησύχασε και μας είπε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα (όντως ο Βολιβιανός οδηγός δεν μας ζήτησε κανένα χαρτί). Αφού πήραμε τάχιστα τη σφραγίδα εξόδου από τις περουβιανές αρχές, οδηγηθήκαμε στα αντίστοιχα βολιβιανά γραφεία. Εκεί, είχαμε ένα μικρό άγχος για τα χαρτιά μας, αλλά ευτυχώς περάσαμε πολύ γρήγορα τον έλεγχο. Υπενθυμίζω ότι χρειαζόταν η προσκόμιση πιστοποιητικού εμβολιασμού, αρνητικού pcr test 72 ωρών και ασφάλεια για την περίπτωση νόσησης με covid (είχαμε κλείσει μέσω της Mondial Assistance έναντι 120 ευρώ). Όλα αυτά σε έντυπη μορφή μάς τα κράτησαν στα σύνορα. Επίσης, είχαμε stand-by και το πιστοποιητικό εμβολιασμού για τον κίτρινο πυρετό, το οποίο όμως δεν μας το ζήτησαν. Ο ένστολος που έκανε τον έλεγχο μας έδωσε και σε ένα χαρτάκι ένα QR code, το οποίο έπρεπε να σκανάρουμε με το κινητό και να δηλώσουμε τη διεύθυνση διαμονής μας στη Βολιβία. Για να είμαι ειλικρινής, το χαρτάκι αυτό ξεχάστηκε σε κάποια τσέπη όλες τις ημέρες, μια και data στο κινητό δεν είχαμε και αποφασίσαμε να μην έχουμε όσο θα μέναμε στη χώρα.

IMG_20220421_115139.jpg



IMG_20220421_115142.jpg


Έπειτα από τον έλεγχο, μετατρέψαμε λίγες soles σε bolivianos, φάγαμε κάτι πρόχειρο και περιμέναμε τους λοιπούς συνεπιβάτες να ολοκληρώσουν την ίδια διαδικασία. Μαζί μας ταξίδευε ένα γκρουπ κοριτσιών από Μεξικό, που μάλλον δεν ήταν εξίσου προετοιμασμένες ν’ αντιμετωπίσουν την εγγραφοκρατία της Βολιβίας και αναγκάστηκαν να εκτυπώνουν τα δικαιολογητικά τους επί τόπου. Επίσης, πρέπει να ταξίδευαν και κάποιοι Αμερικανοί που χρειάζονταν visa και άρα υπήρξε μια μικρή καθυστέρηση μέχρι να περάσουν όλοι οι επιβάτες του λεωφορείου.

IMG_20220421_121144.jpg



IMG_20220421_121325.jpg


Από την πρώτη στιγμή που μπήκαμε στη Βολιβία, μάς πλημμύρισαν θετικά συναισθήματα. Οι εικόνες τόσο των ανθρώπων όσο και των τοπίων μάς άφησαν αρκετές φορές αποσβολωμένους. Αντιλαμβάνεσαι πολύ γρήγορα ότι βρίσκεσαι σε μια φτωχή χώρα (ακόμα και από την παλαιότητα του λεωφορείου), η οποία όμως απαρτίζεται από περήφανους και ευγενικούς ανθρώπους. Οι cholitas με τα παραδοσιακά τους ρούχα έκαναν την εμφάνισή τους ήδη από το Κασάνι.

IMG_20220421_121331.jpg


Μετά από μια σύντομη στάση στην υπερτουριστική και ψιλοαδιάφορη Κοπακαμπάνα, το λεωφορείο ξεκίνησε την ανηφορική του πορεία. Το θέαμα της χιονισμένης Cordillera Real (δηλαδή της συνέχειας των Άνδεων στη Βολιβία) που δέσποζε διαρκώς πάνω από τη λίμνη Τιτικάκα ήταν κάτι που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ μας.

IMG_20220421_155213.jpg


H συνέχεια του ταξιδιού περιλάμβανε μια σύντομη στάση στα στενά του San Pablo de Tiquina για τη διάσχιση της λίμνης Τιτικάκα με καραβάκι. Το κόστος ήταν 2 bolivianos κατ’ άτομο (=30 λεπτά του ευρώ). Σημειωτέον ότι το λεωφορείο περνάει τη λίμνη πάνω σε ξεχωριστή πλατφόρμα. Περπατήσαμε λίγο στην όχθη και περιεργαστήκαμε τα περιπτεράκια των γιαγιάδων που διέθεταν προς πώληση τηγανητά ψάρια, γρανίτες και άλλες «λιχουδιές».

IMG_20220421_161034.jpg



IMG_20220421_162724.jpg


Μετά από άλλες δύο ώρες και ενώ είχε φτάσει γύρω στις 6-7 το απόγευμα, το λεωφορείο μας προσέγγιζε το Ελ Άλτο. Είναι η τεράστια πόλη που βρίσκεται στο αλτιπλάνο πάνω από τη Λα Παζ σε υψόμετρο 4.150 μέτρων. Όσο πλησιάζαμε στο κέντρο του, τόσο η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο αυξανόταν. Ευτυχώς ο οδηγός μας ήταν αρκετά επιδέξιος και απέφευγε συνεχώς τα αυτοκίνητα, αλλά και τους ανθρώπους που βρίσκονταν στον δρόμο του. Αμέσως καταλάβαμε ότι οι Βολιβιανοί είναι ένας λαός που ζει και αναπνέει κυριολεκτικά στον δρόμο: ακόμα και πάνω στον αυτοκινητόδρομο, πουλάνε την πραμάτεια τους, μαγειρεύουν, συζητάνε τα νέα, μπορεί να παίρνουν κι έναν υπνάκο. Επίσης, από τα πρώτα πράγματα που παρατηρεί κάποιος είναι το εντυπωσιακό teleferico. Πρόκειται για το βασικό μέσο μαζικής μεταφοράς χιλιάδων ανθρώπων στη Λα Παζ και στο Ελ Άλτο.

IMG_20220421_182506.jpg



IMG_20220421_182147.jpg


Η κατάβαση από το Ελ Άλτο στην πολύφωτη, νυχτερινή Λα Παζ θα μας μείνει επίσης αξέχαστη. Ωστόσο, η άφιξή μας στον τερματικό σταθμό των λεωφορείων δεν έγινε ποτέ, μια που λόγω της τρομερής κίνησης, ο οδηγός μάς κατέβασε λίγο έξω από αυτόν. Αφού πήραμε τις αποσκευές μας, έπρεπε να βρούμε ένα ταξί για να μας πάει στο Patio de Piedra, δηλαδή στο ξενοδοχείο που θα διανυκτερεύαμε και το οποίο βρισκόταν σε πολύ κεντρικό σημείο. Και πάλι, σ’ εκείνο το σημείο, έκανε την εμφάνισή της μια γλυκιά κυρία που γνώριζε αγγλικά (ήταν ξεναγός εκτός από "από μηχανής θεός") και μας βοήθησε πολύ σύντομα να πάρουμε ένα ταξί.

Η αρχική εντύπωση από την εξωτερική εικόνα του Patio de Piedra δεν ήταν και η καλύτερη. «Πού κλείσαμε πάλι;» άρχισα να μουρμουρίζω προς την Ε. Μπαίνοντας, όμως, μέσα, τα πράγματα άλλαξαν άρδην. Είναι ένα εξαιρετικά συντηρημένο αποικιακού τύπου κτίσμα, το οποίο έχει μετατραπεί σε ένα πανέμορφο μπουτίκ ξενοδοχείο. Ο καλοσυνάτος νεαρός (που επίσης μιλούσε αγγλικά) μάς συνόδευσε στο δωμάτιό μας, το οποίο ήταν πραγματικό χάρμα. Και όταν λέμε μπουτίκ, εννοούμε παροχές μπουτίκ, αλλά τιμές βολιβιανές. Για το συγκεκριμένο δωμάτιο δώσαμε συνολικά 180 ευρώ (=1.250 bolivianos) για τέσσερα βράδια. Do the math.

IMG_20220421_205443.jpg



IMG_20220421_205600.jpg



IMG_20220422_091259.jpg



IMG_20220421_205505.jpg


Καλό το ξενοδοχείο και το δωμάτιο, αλλά επειδή η ώρα είχε αρχίσει να περνάει και το στομάχι μάς καλούσε, βγήκαμε τάχιστα για μια πρώτη αναγνωριστική επαφή με την πόλη. Μετά από ένα σύντομο πέρασμα από την Plaza Murillo και τα κυβερνητικά κτίρια, κατευθυνθήκαμε προς την κεντρική λεωφόρο Av. Mariscal Santa Cruz σε αναζήτηση κάποιου ανοιχτού εστιατορίου. Τελικά, βρήκαμε το Angelo Colonial Restaurante που μας φάνηκε ενδιαφέρον και πράγματι μας δικαίωσε τόσο ως προς τις γεύσεις, ιδίως η σολωμοπέστροφα (trucha) που επέλεξε η Ε. ήταν κάτι παραπάνω από συμπαθητική, όσο και ως προς το όμορφο περιβάλλον.

IMG_20220421_210129.jpg



IMG_20220421_210626.jpg



IMG_20220421_203725.jpg



IMG_20220421_213812.jpg


Η δύσκολη και κουραστική μέρα είχε φτάσει στο τέλος της. Εμείς ήμασταν ευτυχείς που καταφέραμε να φτάσουμε στον προορισμό μας και συνάμα ευγνώμονες στους ανθρώπους που συναντήσαμε στο διάβα μας και μας βοήθησαν πολύ για να το καταφέρουμε αυτό. Η πρώτη γνωριμία με τη Βολιβία και τη Λα Παζ ήταν άκρως ικανοποιητική και προσδοκούσαμε τις επόμενες ημέρες για ν’ ανακαλύψουμε έναν πραγματικό ταξιδιωτικό θησαυρό.

 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.320
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Εξαιρετικά, χαίρομαι ιδιαίτερα που διαβάζω νέα ιστορία για το Περού, η χώρα αυτή μου χει μείνει σαν μεγάλο ταξιδιωτικό απωθημένο. Εχω συντονιστεί και περιμένω λεπτομέρειες! :cool:
 

patsman

Member
Μηνύματα
198
Likes
527
Κεφάλαιο 2: Οι πρώτες εντυπώσεις από Λίμα και Κούσκο
Η πρώτη υπερατλαντική μας πτήση ήταν γεματή από κόσμο λόγω του καθολικού Πάσχα και διήρκεσε σχεδόν 12 ώρες λόγω "κυκλοφοριακού" κοντά στη Γαλλία. Όταν βρισκόμασταν πάνω από την Καραϊβική είχαμε λίγες αναταράξεις και άλλες 4 ώρες μέχρι να προσγειωθούμε στη Λίμα. Καθόλη τη διάρκεια της πτήσης, πλην των μικρών διαλειμμάτων φαγητού, φορούσαμε τις μάσκες, όπως και όλοι οι επιβαίνοντες, με συνέπεια να πληγωθεί το αριστερό μου αυτί.

Αφού περάσαμε χωρίς αργοπορία τον έλεγχο των διαβατηρίων και πήραμε την αποσκευή μας, ρωτήσαμε σε ένα περίπτερο εντός του αεροδρομίου για την αγορά κάρτας sim, αλλά η τιμή μάς φάνηκε απαγορευτική. Βγαίνοντας από τον χώρο του αεροδρομίου, μας περίμενε ο άνθρωπος που θα μας μετέφερε στο ξενοδοχείο μας (κατόπιν συνεννόησης). Για τη διαμονή μας στη Λίμα επιλέξαμε το Libre Hotel στην Av. La Paz της Μιραφλόρες (50 ευρώ το δίκλινο με πρωινό) και μείναμε πολύ ευχαριστημένοι από πλευράς καθαριότητας, φαγητού και προσβασιμότητας. Μετά το check-in και ενώ είχε αρχίσει να βραδιάζει, ξεχυθήκαμε για μια πρώτη βόλτα στη γειτονιά της Miraflores.

Πήγαμε με τα πόδια ως την πλατεία Κένεντι και καταλήξαμε για φαγητό στο καλαίσθητο Barra Maretazo για μια πρώτη επαφή με την περουβιανή κουζίνα. Σφηνάκι με γάλα τίγρης για καλωσόρισμα, σεβίτσε και τσιτσαρόνες με ψαράκι του ωκεανού και πικάντικες κροκέτες με κιμά από χταπόδι, όλα τρομερά νόστιμα! Ένα pisco sour για σβήσιμο και το σύνολο 100 soles (περίπου 25 ευρώ).
IMG_20220416_035149.jpg
IMG_20220416_040939.jpg

Το επόμενο πρωινό μάς βρήκε από το ξημέρωμα στους άδειους δρόμους για να προλάβουμε να δούμε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα πριν την απογευματινή μας αναχώρηση για Κούσκο. Περπατήσαμε μέχρι το πάρκο Κένεντι, απ' όπου προμηθευθήκαμε και τα απαραίτητα sorochi pills, τα οποία τα ξεκινήσαμε άμεσα. Η πρωινή ομίχλη και τα γκρίζα χρώματα που επικρατούν στην ατμόσφαιρα δίνουν τον τόνο.
IMG_20220416_083104.jpg
IMG_20220416_083417.jpg

IMG_20220416_084532.jpg


Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε για τις μετακινήσεις μας από και προς το κέντρο το Metropolitano, με την πάντα πρόθυμη βοήθεια των άλλων επιβατών να μας "δανείσουν" τις κάρτες τους για το εισιτήριό μας. Μέχρι στιγμής οι Περουβιανοί από άποψη προσφοράς βοήθειας παίρνουν άριστα! Σημειωτέον ότι δεν μιλάμε ισπανικά.

Ξεκινήσαμε από την Plaza San Martin, όπου κάναμε και συνάλλαγμα σε πολύ καλή ισοτιμία. Προχωρήσαμε στη Jiron de la Union που οδηγεί στην Plaza de Armas, στην οποία δεσπόζει η αποικιακή αρχιτεκτονική. Περιηγηθήκαμε στην ενδιαφέρουσα Casa de la Literatura Peruana (ελεύθερη είσοδος), όπου υπήρχαν κάποιες αξιόλογες εκθέσεις και ένα πολύ προσεγμένο αναγνωστήριο.
IMG_20220416_181601.jpg

IMG_20220416_110216.jpg
IMG_20220416_111730.jpg

Κατά την επιστροφή μας μπήκαμε σε ένα εμπορικό κέντρο και με αρκετή δυσκολία στη συνεννόηση με τους υπαλλήλους της Claro καταφέραμε να αγοράσουμε μια κάρτα sim (η τιμή δεν είχε καμία σχέση με την αντίστοιχη του αεροδρομίου).

Εντωμεταξύ, η ώρα είχε πάει 12.30
IMG_20220416_124525.jpg
το μεσημέρι, όταν κατευθυνθήκαμε προς την περιοχή Surquillo για να φάμε στο Al Toke Pez, που για τους μυημένους του Netflix αποτελεί έναν must γαστρονομικό προορισμό (βλ. το επεισόδιο για τη Λίμα στη σειρά street food που αφορά τη Λατινική Αμερική). Εκεί διαπιστώσαμε ότι το μικροσκοπικό μαγαζί ήταν ήδη γεμάτο και υπήρχε ουρά απ' έξω. Επειδή δεν είχαμε άπειρο χρόνο για χάσιμο, επιλέξαμε το take away και δοκιμάσαμε τις απίστευτες νοστιμιές του Tomás Matsufuji σε ένα κοντινό παρκάκι. Το combinado που κόστισε μόλις 25 soles ήταν ό,τι πρέπει για μεσημέρι και το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όποιον θέλει να πάρει μια αυθεντική και οικονομική γεύση της nikkei κουζίνας.

Αποφασίσαμε η πρώτη μέρα να είναι αφιερωμένη στους δρόμους και στις γεύσεις της πόλης και ν' αφήσουμε τα μουσεία για το τέλος του ταξιδιού.


Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο γύρω στις 3 το μεσημέρι και, αφού συμφωνήσαμε να μείνουμε πάλι εκεί κατά την επιστροφή μας στη Λίμα, πήγαμε στο αεροδρόμιο με ταξί που κλείσαμε μέσω του site taxidatum.com. Η πτήση της LATAM ήταν στην ώρα της. Αν και η πτήση ήταν σχεδόν γεμάτη λόγω Μ. Σαββάτου για τους καθολικούς, περιέργως το check-in έδωσε πρώτη θέση στην Ε, ενώ εγώ περιορίστηκα στις πίσω θέσεις παρέα με τους πολυλογάδες Περουβιανούς, που δεν έβαλαν γλώσσα μέσα και μιλούσαν συνεχώς στο κινητό (ακόμη και κατά την προσγείωση-απογείωση), παρά τις ευγενικές παρατηρήσεις των αεροσυνοδών. Και για του λόγου το αληθές:
IMG_20220416_172306.jpg

Κατά την άφιξή μας στο Κούσκο, μάς περιμένε και πάλι ο οδηγός του taxidatum και δίχως προβλήματα φτάνουμε στο τίμιο Katari Apart Hotel at Qoricancha με τον χαμογελαστό, ορεξάτο για κουβέντα (στα αγγλικά) Alex να μας υποδέχεται. Η ζαλάδα, όμως, του υψομέτρου είχε κάνει την εμφάνισή της και πριν την αφήσουμε να μας καταβάλει, βγαίνουμε στην πόλη για μια βόλτα και σε αναζήτηση φαγητού. Περπατώντας βασανιστικά αργά και σταθερά, φτάνουμε στην (αντίστοιχη) Plaza de Armas και στα πέριξ, όπου η κοσμοπλυμμύρα είναι το κάτι άλλο. Ναι, το μέρος είναι προφανώς εξαιρετικά τουριστικό, αλλά στην πρώτη θέα των Inca Walls μέσα στην πόλη νιώθουμε ρίγη συγκίνησης. Ακολουθώντας τις συμβουλές των έμπειρων στα μεγάλα υψόμετρα αποφασίζουμε να τσιμπήσουμε κατί ελαφρύ, όπως... μια πίτσα (προς υπεράσπισή μας, ήταν "μαργαρίτα") στο Incanto. Αν και πέσαμε πάνω σε δείγματα έξαλλης νυκτερινής ζωής στο Κούσκο, τα αγνοήσαμε ομόφωνα και η πρώτη βραδιά αφιερώθηκε στην ξεκούραση.

Πριν κλείσω το πρώτο μέρος της ιστορίας, πρέπει να σημειώσω το εξής για το ζήτημα του υψομέτρου, που κι εμάς, όπως και πολλούς εδώ στο φόρουμ, είχε ανησυχήσει πριν το ταξίδι. Ευτυχώς, πέραν μιας ελαφράς ζάλης και του πονοκεφάλου (συνήθως μετά το φαγητό) που αντιμετωπίζονταν με ένα παυσίπονο, δεν μας ενόχλησε ιδιαίτερα. Παίρναμε τα sorochi τις περισσότερες από τις μέρες που διανύαμε σε υψόμετρο άνω των 3500 μ. και πίναμε άφθονο τσάι κόκας και πολλά υγρά. Δεν ξέρω τι απ' όλα βοήθησε περισσότερο, ίσως σταθήκαμε απλώς τυχεροί, μια και στην πορεία του ταξιδιού γνωρίσαμε ταξιδιώτες που η ασθένεια του υψομέτρου τούς ακινητοποίησε στο ξενοδοχείο για τουλάχιστον ένα τριήμερο.
 

Attachments

Last edited:
D

Delmem38110

Guest
Πριν κλείσω το πρώτο μέρος της ιστορίας, πρέπει να σημειώσω το εξής για το ζήτημα του υψομέτρου, που κι εμάς, όπως και πολλούς εδώ στο φόρουμ, είχε ανησυχήσει πριν το ταξίδι. Ευτυχώς, πέραν μιας ελαφράς ζάλης και του πονοκεφάλου (συνήθως μετά το φαγητό) που αντιμετωπίζονταν με ένα παυσίπονο, δεν μας ενόχλησε ιδιαίτερα. Παίρναμε τα sorochi τις περισσότερες από τις μέρες που διανύαμε σε υψόμετρο άνω των 3500 μ. και πίναμε άφθονο τσάι κόκας και πολλά υγρά. Δεν ξέρω τι απ' όλα βοήθησε περισσότερο, ίσως σταθήκαμε απλώς τυχεροί, μια και στην πορεία του ταξιδιού γνωρίσαμε ταξιδιώτες που η ασθένεια του υψομέτρου τούς ακινητοποίησε στο ξενοδοχείο για τουλάχιστον ένα τριήμερο.
προ κορονοϊού η αβιανκα είχε πτήση Μπόκοτα κουσκο.
καλυτερη προσαρμογή δεν θα μπορούσε καποιος να κάνει.. Ας το κοιτάνε οι μελλοντικοί επισκέπτες. Ίσως ξαναμπεί και είναι μια πιο ήπια είσοδος στο κουσκο λόγω του μεγαλου υψομέτρου και των δυο.
 
Μηνύματα
626
Likes
2.873
Επόμενο Ταξίδι
Νότια Κορέα
Ταξίδι-Όνειρο
Νεπάλ
Δεν το έχω ψάξει πάρα πολύ γιατί δεν είναι στα άμεσα μου σχέδια το Περού, αλλά 1100€ για διήμερο τρεκ για Μάτσου Πίτσου, δεν είναι υπερβολικά μεγάλο ποσό???
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
50.513
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Δεν το έχω ψάξει πάρα πολύ γιατί δεν είναι στα άμεσα μου σχέδια το Περού, αλλά 1100€ για διήμερο τρεκ για Μάτσου Πίτσου, δεν είναι υπερβολικά μεγάλο ποσό???
Τραγικό είναι. Εμείς δώσαμε 1000 το άτομο για επταήμερο τρεκ σε χαμένες πόλεις στη μέση του πουθενά και περιλαμβανε και Ματσου Πιτσου και 2 βράδια σε Aguas Calientes και Κούσκο, επιστροφή με τραίνο, εξαιρετικό ξεναγό και ήταν όλο πριβε.

Δες Dos Manos, Condor και TravelGroup Perú.
 

panlek30

Member
Μηνύματα
1.559
Likes
4.010
Επόμενο Ταξίδι
Κωνσταντινούπολη
Ταξίδι-Όνειρο
Περού - Βολιβία
Τραγικό είναι. Εμείς δώσαμε 1000 το άτομο για επταήμερο τρεκ σε χαμένες πόλεις στη μέση του πουθενά και περιλαμβανε και Ματσου Πιτσου και 2 βράδια σε Aguas Calientes και Κούσκο, επιστροφή με τραίνο, εξαιρετικό ξεναγό και ήταν όλο πριβε.

Δες Dos Manos, Condor και TravelGroup Perú.
Λέει ότι το κόστος αφορά 2 άτομα. Επίσης αν πρόκειται για το short inka trail, βαράνε στο συγκεκριμένο. Έτσι δεν είναι;
 
D

Delmem38110

Guest
Τραγικό είναι. Εμείς δώσαμε 1000 το άτομο για επταήμερο τρεκ σε χαμένες πόλεις στη μέση του πουθενά και περιλαμβανε και Ματσου Πιτσου και 2 βράδια σε Aguas Calientes και Κούσκο, επιστροφή με τραίνο, εξαιρετικό ξεναγό και ήταν όλο πριβε.

Δες Dos Manos, Condor και TravelGroup Perú.
τους πιάσατε κορόιδα. 🤣🤣🤣
 

patsman

Member
Μηνύματα
198
Likes
527
Λέει ότι το κόστος αφορά 2 άτομα. Επίσης αν πρόκειται για το short inka trail, βαράνε στο συγκεκριμένο. Έτσι δεν είναι;
Έτσι είναι. Κι εμάς μας είχε κάνει εντύπωση ότι η τιμή ήταν περίπου η ίδια με τα πολυήμερα τρεκ. Αλλά ελλείψει χρόνου, δεν είχαμε άλλη επιλογή.

Επίσης, όπως θα δείτε στην ιστορία, αν είχαμε πάει μεμονωμένα, δεν θα μπορούσαμε κατά πάσα πιθανότητα να φτάσουμε στο Άγουας Καλιέντες εκείνες τις ημέρες.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
50.513
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Λέει ότι το κόστος αφορά 2 άτομα. Επίσης αν πρόκειται για το short inka trail, βαράνε στο συγκεκριμένο. Έτσι δεν είναι;
Το short Inca Trail είναι ψιλοαπάτη. Έχει πολύ καλύτερες επιλογές στον παράδεισο των τρεκ.


τους πιάσατε κορόιδα. 🤣🤣🤣
Ούτε καν, είχε φτηνότερες επιλογές από τη δική μας.
Αλλά ελλείψει χρόνου, δεν είχαμε άλλη επιλογή.
Αυτό το έχουμε πάθει όλοι, δε γίνεται πάντα να προγραμματίζεις τα πάντα έγκαιρα και το last moment πληρώνεται και είναι και η καλύτερη υπάρχουσα λύση πολλές φορές. Δεν το έγραψα επικριτικά, αλλά για να προλάβω άλλους από το να την πατήσουν. Όπως και να έχει, όταν θα περάσουν κάποια χρόνια δε θα θυμάσαι το πόσα πλήρωσες αλλά το τι έζησες (εκτός κι αν πλήρωσες τόσα που μετά έμεινες άστεγος ξέρω γω :haha: ). 100-200-300 ευρώ παραπάνω είναι πταίσμα μπροστά στην εμπειρία, πάντα.
 

Señor_Nada

Member
Μηνύματα
1.541
Likes
8.517
Ταξίδι-Όνειρο
Άβυσσος
Σ'ευχαριστούμε για την ιστορία. Το Barra Maretazo σημειώθηκε.

Αυτό με την έξαλλη νυχτερινή ζωή του Κούσκο το συζήταγα πρόσφατα. Μου λέγανε ότι έχει κλαμπς και γίνεται χαμός. Δεν το περίμενα! Ευτυχώς το έχω αφήσει ανοιχτό πόσο θα μείνω στην πόλη😁
 

panlek30

Member
Μηνύματα
1.559
Likes
4.010
Επόμενο Ταξίδι
Κωνσταντινούπολη
Ταξίδι-Όνειρο
Περού - Βολιβία
Το short Inca Trail είναι ψιλοαπάτη. Έχει πολύ καλύτερες επιλογές στον παράδεισο των τρεκ.
Πιθανόν να έχει καλύτερες δε λέω. Απλά η τιμή που παίζει για το συγκεκριμένο κάπου εκεί πρέπει να είναι.
Πάντως γενικά οι τιμές που παίζουν είναι τραγικές. Ακόμα και το 1000€ για τις 7 ημέρες. Γιατί έτσι; Είναι απλα καθαρά θέμα προσφοράς ζήτησης;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.191
Μηνύματα
883.461
Μέλη
38.897
Νεότερο μέλος
Ρεκομπα

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom