maria_va
Member
- Μηνύματα
- 76
- Likes
- 511
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ταξίδι - Πρώτη μέρα
- Δεύτερη μέρα - Βεδάδο και πρώτη γεύση παλιάς Αβάνας
- Τρίτη μέρα | - Σάντα Κλάρα
- Τρίτη μέρα || - Σιενφουέγος
- Τέταρτη μέρα - Σιενφουέγος και άφιξη στο Τρινιδάδ
- Τέταρτη μέρα || - Τρινιδάδ
- Πέμπτη μέρα - Τρινιδάδ, Κοιλάδα των σκλάβων
- Νύχτα στο Τρινιδάδ - Επιστροφή στην Αβάνα
- Έβδομη μέρα - Αβάνα
- Όγδοη μέρα - Βινιάλες
- Ένατη μέρα - Hotel Nacional de Cuba
- Ένατη Μέρα - Τελευταία περιήγηση στην Αβάνα
- Μέρα αναχώρησης
- Επίλογος
Τρίτη μέρα || - Σιενφουέγος
Η διαδρομή προς το Σιενφουέγος είναι πολύ όμορφη αλλά εμείς είμαστε λίγο βαριές λόγω της προηγούμενης φασαρίας. Δεν βοηθάει και ότι ο ταξιτζής δεν λέει λέξη..Αγγλικά zero..Είναι καλός όμως, σταματάει σε ένα αγροτόσπιτο και αγοράζει από αυτές τις σακούλες με τα κρακεράκια που γενικά παίζουν πολύ και μας κερνάει..Το αυτοκίνητο είναι αντίκα και έχω να δηλώσω ότι τελικά με αυτά τα αυτοκίνητα δεν καταλαβαίνεις τις λακούβες..Μήπως επειδή είναι βαρύ το σασί τους απορροφάει τους κραδασμούς; Ή απλά πάνε αναγκαστικά πιο σιγά; Ποιος ξέρει...
Στο δρόμο συναντάμε ένα χωριό πολύ περίεργο, γραφικό μεν αλλά με μια ιδιαίτερη αύρα. Είναι μεσημέρι και θυμίζει αυτά τα χωριά-φαντάσματα που βλέπουμε στις ταινίες. Ψυχή ζώσα δεν φαίνεται πουθενά, πράγμα πολύ περίεργο για την Κούβα, αλλά βλέπουμε ταμπέλες viazul και etesca άρα κάτι γίνεται. Διάβασα μετά ότι λέγεται Palmira και είναι ένα καλό μέρος για να μάθει κάποιος για τους θεούς της αφρο-κουβάνικης θρησκείας Santeria. Πάντως εμείς αν είχαμε δικό μας αυτοκίνητο θα σταματάγαμε να δούμε τι παίζει..
Το σπίτι στο Σιενφουέγος το είχα κλείσει τελευταίο και καθώς δεν είχα χρόνο να το ψάξω και θα μέναμε και μόνο μία μέρα, το είχα παίξει δαγκωτό @psilos3 και είχα κλείσει στο ίδιο. Η Άννια όταν κατάλαβε ότι είμαστε Ελληνίδες -λόγω του ονόματός μου περίμενε Ισπανίδες- έμεινε για λίγο και μας είπε ότι της φαίνεται περίεργο ότι το σπίτι της το προτιμούν αρκετοί Έλληνες;-) Το σπίτι ήταν πράγματι μια χαρά και οι οικοδεσπότες συμπαθέστατοι, κεφάτοι και εξαιρετικά φιλόξενοι.
Αυτό το κομμάτι του σπιτιού, κάτι σαν σοφίτα αλλά με κουζινούλα και μπάνιο, είμαι σχεδόν σίγουρη ότι ως επί το πλείστον το έχει φτιάξει ο Lester μόνος του, ως μηχανικός που είναι. Το σύστημα που φέρνει το νερό και ειδικά το ζεστό νερό μοιάζει εντελώς αυτοσχέδια κατασκευή. Στον ένα χώρο υπάρχουν μπρίζες από αυτές πριν την επανάσταση, στον δεύτερο από τις καινούριες. Γενικά στην Κούβα εντυπωσιάστηκα με την ευρηματικότητα των ανθρώπων. Είναι απίστευτοι στο να λύνουν προβλήματα και είναι σίγουρα πολύ καλοί μηχανικοί. Στον λεγόμενο δυτικό κόσμο έχουμε ξεχάσει να χρησιμοποιούμε το μυαλό μας γιατί τα έχουμε όλα έτοιμα. Ενώ αυτοί αναγκαστικά έχουν γίνει οι άρχοντες της πατέντας. Το ότι καταφέρνουν να διατηρούν σε λειτουργία αυτά τα αυτοκίνητα-αντίκες δεν είναι απλό..
Ξεκουραζόμαστε λίγο, αλλά όχι πολύ γιατί έχει αρχίσει και γουργουρίζει το στομάχι..Βγαίνουμε λοιπόν για τη βόλτα μας στο Σιενφουέγος. Είναι μια πόλη αποικιακού χαρακτήρα με πολλά νεοκλασικά και επιρροές από Γάλλους, Ισπανούς αλλά και Κινέζους. Έχει μια γεωμετρική ρυμοτομία με δύο κεντρικές αρτηρίες κάθετες μεταξύ τους. Η μία είναι τεράστια σε μήκος, στη μέση είναι όμορφος πεζόδρομος και οδηγεί στη Malecon και η άλλη στο πάρκο Jose Marti. Οι παράπλευρες γειτονιές αποτελούνται από πολύχρωμα σπίτια:
Αλλά στον κεντρικό πεζόδρομο θριαμβεύει το κολωνάκι και ο κίονας:
Για φαγητό επιλέγουμε ένα από αυτά που μας πρότεινε η Άννια. Η βραδιά είναι πολύ γλυκιά και καθόμαστε στην ταράτσα. Τρώμε το πολύ καλό κουβανέζικο μπάρμπεκιου -σαν τρία σουβλάκια σε μήκος με διάφορα κρέατα αλλά και γαρίδες ή φρούτα όπως ο ανανάς- αλλά σαλατικό nada και πάλι κι έχω αρχίσει να ζορίζομαι..Τέλος πάντων εκεί επιδιδόμαστε στο αγαπημένο σπορ των Ελλήνων, το κουτσομπολιό...Είναι μία κοπέλα μπροστά μας με κάτι νύχια τεράστια, μεγαλύτερα από το μικρό της δάχτυλο, και βαμμένα σε γαλαξιακούς χρωματισμούς!! Έχουμε ήδη καταλάβει ότι οι Κουβανές έχουν αδυναμία στα εντυπωσιακά νύχια, έργα τέχνης σχεδόν, αλλά αυτή το παράκανε..Και αρχίζουμε να σκεφτόμαστε όλα τα πρακτικά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει...Ακόμα και ο Ψαλιδοχέρης είχε τα θέματά του, γι'αυτό έγινε ταινία..
Πάντως οι Κουβανές αξίζουν ένα μεγάλο respect. Φαίνεται να έχουν λύσει όλα τα θέματα αυτοπεποίθησης που παιδεύουν όλες μας. Τα ρούχα τους είναι απίστευτα κολλητά και μάλιστα φαινόταν ότι όσο πιο παχουλές είναι τόσο μεγαλύτερη η αυτοπεποίθησή τους. Δηλαδή όσα εμείς προσπαθούμε να καλύψουμε, αυτές προσπαθούν να τα τονίσουν. Τύφλα να έχουν οι Καρντάσιανς..
Η Μ. που παιδεύεται ακόμα με τα κιλάκια της εγκυμοσύνης μας έλεγε συνέχεια "Α εδώ θα έρθω, εδώ είναι για μένα, έχω ήδη ανέβει.."
Αφού στανιάραμε ήρθε η ώρα να συνεχίσουμε τον τουρισμό. Βράδυ είναι, εμπρός προς το πάρκο Marti. Λοιπόν αυτό το πάρκο-πλατεία είναι από τις πιο όμορφες πλατείες της Κούβας που είδαμε. Με τον όμορφο σχεδιασμό του, τα δέντρα του, τα γλυπτά του, γεμάτο παγκάκια και καρέκλες για άραγμα. Μέχρι και αψίδα έχει. Έχει και ένα όμορφο κιόσκι, που εκείνη την ώρα το χρησιμοποιούν κάποιοι για πρόβες. Το θέατρο πέρασε μια περιόδο ανακαίνισης και η Άννια μας είπε ότι μπορεί να μην έχουν κάποια εκδήλωση. Εκείνη την ώρα σίγουρα δεν έχει κάτι και κατευθυνόμαστε σε ένα μαγαζί που ακούμε ωραία μουσική. Με την Μ. έχουμε αποφασίσει ότι τέλος τα κοκτέιλ, πρέπει να δοκιμάσουμε ρούμια σκέτα. Ξεκινάμε με μία Αβάνα μαύρη επτά ετών, η οποία είναι εξαιρετική και πάρα πολύ φθηνή. Η μπάντα παίζει -τι άλλο;- cuban son και είναι πολύ καλή, βρισκόμαστε δίπλα στο όμορφο πάρκο, τι άλλο να ζητήσει κανείς; Μου άρεσε πάρα πολύ ότι στις μπάντες που έπαιζαν καλή μουσική, οι ίδιοι έδειχναν να το απολαμβάνουν όσο κι εμείς.
Χορεύουν πολλοί αλλά εμείς μόνο χαζεύουμε. Πριν πάμε λέγαμε εντάξει τόσα χρόνια στο καρναβάλι κάτι θα γίνει, θα ρίξουμε και κανα χορό. Αλλά βλέποντας τους Κουβανούς να χορεύουν αυτή η σκέψη έκανε φτερά. Μα τι ρυθμός είναι αυτός που έχουν; Κουνιούνται έτσι από τη στιγμή που γεννιούνται; Ιδιαίτερα με εντυπωσίασαν οι άντρες. Ενώ το κούνημα πήγαινε σύννεφο, ο χορός ήταν απόλυτα αντρικός. Κι επίσης έβλεπες ξεκάθαρα ότι αυτοί έκαναν κουμάντο. Η ντάμα ακολουθούσε τη θέλησή τους. Όσοι τουρίστες το επιχειρούσαν φαίνονταν σαν κάτι ξένους που προσπαθούν στην Ελλάδα να χορέψουν συρτό και είναι σαν να πατάνε τα σταφύλια...Εντάξει υπερβάλλω, πάντως εμάς μας κόπηκαν τα φτερά..Ήταν όμως πολύ ωραίο να τους βλέπεις..
Το ευχαριστηθήκαμε αυτό το ποτάκι αλλά λέμε να πάμε να βολτάρουμε λίγο μήπως βρούμε και κάτι άλλο να μας αρέσει..Πράγματι περνάμε έξω από ένα νεοκλασικό, ψηλοτάβανο με ωραίο γαλλικό διάκοσμο που φαντάστηκα ότι θα είναι τέλειο και για πρωινό, το οποίο έχει γίνει πια εστιατόριο. Μέσα υπάρχει κάποιος που τραγουδάει με τη συνοδεία μόνο ενός πιάνου και ταιριάζει απόλυτα με το ύφος του μέρους. Εμείς βέβαια το επιλέγουμε πρώτον γιατί έχει κάποια λίγα τραπεζάκια έξω και μπορούμε να καθίσουμε να χαζεύουμε τους περαστικούς, δεύτερον γιατί κάτι γίνεται εκείνο το βράδυ με το ρούμι Santiago, το οποίο θέλουμε να δοκιμάσουμε και τρίτον γιατί ο σερβιτόρος είναι ένας από τους πιο όμορφους άντρες που έχω δει ποτέ...Ψηλός, πίσσα μαύρος, με μαλλί α λα Γκούλιτ αλλά ευτυχώς χωρίς το μουστάκι...
Παραγγέλνουμε λοιπόν το Santiago μας και αποφασίζουμε ότι θα είναι το ένα που θα μας συνοδεύσει στην Ελλάδα. Επειδή είναι πάμφθηνο έχουμε παραγγείλει το πιο παλαιωμένο και όταν σκύβω να το μυρίσω με χτυπάει το αλκοόλ στο μάτι..Εντάξει θα πάρω μαζί μου το λιγότερο παλιό..Όταν παραγγέλνουμε νερό και μας έρχεται μπουκαλάκι εισαγόμενο, είμαστε σίγουρες ότι το νερό θα είναι ακριβότερο από το ρούμι. Πράγματι..
Η γειτονιά είναι όλη έξω, με τις καρεκλίτσες τους κι αυτοί και χαζεύουν τους περαστικούς. Παρόλο που είναι αργά, τα παιδιά παίζουν, τη μία κάνοντας ακροβατικά με ξυλοπόδαρα και την άλλη χρησιμοποιώντας τα ξυλοπόδαρα ως όπλα σε πόλεμο. Φωνάζουν cuba libre και πάει το ξύλο σύννεφο. Κι ένα κορίτσι παίζει κι αυτή στα ίσα. Μια μικρούλα που δεν μπορεί να συμμετέχει ακολουθεί τα μεγάλα παιδιά από την άκρη του δρόμου και τα μιμείται ρίχνοντας κι αυτή με τα χεράκια της. Και οι γονείς δεν ασχολούνται καθόλου. Αφήνουν τα παιδιά να παίζουν, τι πιο φυσιολογικό; Βγαίνει και ο σερβιτόρος και πίνει το ποτάκι του μαζί τους. Έτσι και αλλιώς το μαγαζί έχει αρχίσει να αδειάζει..Άλλη μια όμορφη βραδιά στην Κούβα..
Η διαδρομή προς το Σιενφουέγος είναι πολύ όμορφη αλλά εμείς είμαστε λίγο βαριές λόγω της προηγούμενης φασαρίας. Δεν βοηθάει και ότι ο ταξιτζής δεν λέει λέξη..Αγγλικά zero..Είναι καλός όμως, σταματάει σε ένα αγροτόσπιτο και αγοράζει από αυτές τις σακούλες με τα κρακεράκια που γενικά παίζουν πολύ και μας κερνάει..Το αυτοκίνητο είναι αντίκα και έχω να δηλώσω ότι τελικά με αυτά τα αυτοκίνητα δεν καταλαβαίνεις τις λακούβες..Μήπως επειδή είναι βαρύ το σασί τους απορροφάει τους κραδασμούς; Ή απλά πάνε αναγκαστικά πιο σιγά; Ποιος ξέρει...
Στο δρόμο συναντάμε ένα χωριό πολύ περίεργο, γραφικό μεν αλλά με μια ιδιαίτερη αύρα. Είναι μεσημέρι και θυμίζει αυτά τα χωριά-φαντάσματα που βλέπουμε στις ταινίες. Ψυχή ζώσα δεν φαίνεται πουθενά, πράγμα πολύ περίεργο για την Κούβα, αλλά βλέπουμε ταμπέλες viazul και etesca άρα κάτι γίνεται. Διάβασα μετά ότι λέγεται Palmira και είναι ένα καλό μέρος για να μάθει κάποιος για τους θεούς της αφρο-κουβάνικης θρησκείας Santeria. Πάντως εμείς αν είχαμε δικό μας αυτοκίνητο θα σταματάγαμε να δούμε τι παίζει..
Το σπίτι στο Σιενφουέγος το είχα κλείσει τελευταίο και καθώς δεν είχα χρόνο να το ψάξω και θα μέναμε και μόνο μία μέρα, το είχα παίξει δαγκωτό @psilos3 και είχα κλείσει στο ίδιο. Η Άννια όταν κατάλαβε ότι είμαστε Ελληνίδες -λόγω του ονόματός μου περίμενε Ισπανίδες- έμεινε για λίγο και μας είπε ότι της φαίνεται περίεργο ότι το σπίτι της το προτιμούν αρκετοί Έλληνες;-) Το σπίτι ήταν πράγματι μια χαρά και οι οικοδεσπότες συμπαθέστατοι, κεφάτοι και εξαιρετικά φιλόξενοι.
Αυτό το κομμάτι του σπιτιού, κάτι σαν σοφίτα αλλά με κουζινούλα και μπάνιο, είμαι σχεδόν σίγουρη ότι ως επί το πλείστον το έχει φτιάξει ο Lester μόνος του, ως μηχανικός που είναι. Το σύστημα που φέρνει το νερό και ειδικά το ζεστό νερό μοιάζει εντελώς αυτοσχέδια κατασκευή. Στον ένα χώρο υπάρχουν μπρίζες από αυτές πριν την επανάσταση, στον δεύτερο από τις καινούριες. Γενικά στην Κούβα εντυπωσιάστηκα με την ευρηματικότητα των ανθρώπων. Είναι απίστευτοι στο να λύνουν προβλήματα και είναι σίγουρα πολύ καλοί μηχανικοί. Στον λεγόμενο δυτικό κόσμο έχουμε ξεχάσει να χρησιμοποιούμε το μυαλό μας γιατί τα έχουμε όλα έτοιμα. Ενώ αυτοί αναγκαστικά έχουν γίνει οι άρχοντες της πατέντας. Το ότι καταφέρνουν να διατηρούν σε λειτουργία αυτά τα αυτοκίνητα-αντίκες δεν είναι απλό..
Ξεκουραζόμαστε λίγο, αλλά όχι πολύ γιατί έχει αρχίσει και γουργουρίζει το στομάχι..Βγαίνουμε λοιπόν για τη βόλτα μας στο Σιενφουέγος. Είναι μια πόλη αποικιακού χαρακτήρα με πολλά νεοκλασικά και επιρροές από Γάλλους, Ισπανούς αλλά και Κινέζους. Έχει μια γεωμετρική ρυμοτομία με δύο κεντρικές αρτηρίες κάθετες μεταξύ τους. Η μία είναι τεράστια σε μήκος, στη μέση είναι όμορφος πεζόδρομος και οδηγεί στη Malecon και η άλλη στο πάρκο Jose Marti. Οι παράπλευρες γειτονιές αποτελούνται από πολύχρωμα σπίτια:

Αλλά στον κεντρικό πεζόδρομο θριαμβεύει το κολωνάκι και ο κίονας:

Για φαγητό επιλέγουμε ένα από αυτά που μας πρότεινε η Άννια. Η βραδιά είναι πολύ γλυκιά και καθόμαστε στην ταράτσα. Τρώμε το πολύ καλό κουβανέζικο μπάρμπεκιου -σαν τρία σουβλάκια σε μήκος με διάφορα κρέατα αλλά και γαρίδες ή φρούτα όπως ο ανανάς- αλλά σαλατικό nada και πάλι κι έχω αρχίσει να ζορίζομαι..Τέλος πάντων εκεί επιδιδόμαστε στο αγαπημένο σπορ των Ελλήνων, το κουτσομπολιό...Είναι μία κοπέλα μπροστά μας με κάτι νύχια τεράστια, μεγαλύτερα από το μικρό της δάχτυλο, και βαμμένα σε γαλαξιακούς χρωματισμούς!! Έχουμε ήδη καταλάβει ότι οι Κουβανές έχουν αδυναμία στα εντυπωσιακά νύχια, έργα τέχνης σχεδόν, αλλά αυτή το παράκανε..Και αρχίζουμε να σκεφτόμαστε όλα τα πρακτικά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει...Ακόμα και ο Ψαλιδοχέρης είχε τα θέματά του, γι'αυτό έγινε ταινία..
Πάντως οι Κουβανές αξίζουν ένα μεγάλο respect. Φαίνεται να έχουν λύσει όλα τα θέματα αυτοπεποίθησης που παιδεύουν όλες μας. Τα ρούχα τους είναι απίστευτα κολλητά και μάλιστα φαινόταν ότι όσο πιο παχουλές είναι τόσο μεγαλύτερη η αυτοπεποίθησή τους. Δηλαδή όσα εμείς προσπαθούμε να καλύψουμε, αυτές προσπαθούν να τα τονίσουν. Τύφλα να έχουν οι Καρντάσιανς..
Η Μ. που παιδεύεται ακόμα με τα κιλάκια της εγκυμοσύνης μας έλεγε συνέχεια "Α εδώ θα έρθω, εδώ είναι για μένα, έχω ήδη ανέβει.."
Αφού στανιάραμε ήρθε η ώρα να συνεχίσουμε τον τουρισμό. Βράδυ είναι, εμπρός προς το πάρκο Marti. Λοιπόν αυτό το πάρκο-πλατεία είναι από τις πιο όμορφες πλατείες της Κούβας που είδαμε. Με τον όμορφο σχεδιασμό του, τα δέντρα του, τα γλυπτά του, γεμάτο παγκάκια και καρέκλες για άραγμα. Μέχρι και αψίδα έχει. Έχει και ένα όμορφο κιόσκι, που εκείνη την ώρα το χρησιμοποιούν κάποιοι για πρόβες. Το θέατρο πέρασε μια περιόδο ανακαίνισης και η Άννια μας είπε ότι μπορεί να μην έχουν κάποια εκδήλωση. Εκείνη την ώρα σίγουρα δεν έχει κάτι και κατευθυνόμαστε σε ένα μαγαζί που ακούμε ωραία μουσική. Με την Μ. έχουμε αποφασίσει ότι τέλος τα κοκτέιλ, πρέπει να δοκιμάσουμε ρούμια σκέτα. Ξεκινάμε με μία Αβάνα μαύρη επτά ετών, η οποία είναι εξαιρετική και πάρα πολύ φθηνή. Η μπάντα παίζει -τι άλλο;- cuban son και είναι πολύ καλή, βρισκόμαστε δίπλα στο όμορφο πάρκο, τι άλλο να ζητήσει κανείς; Μου άρεσε πάρα πολύ ότι στις μπάντες που έπαιζαν καλή μουσική, οι ίδιοι έδειχναν να το απολαμβάνουν όσο κι εμείς.
Χορεύουν πολλοί αλλά εμείς μόνο χαζεύουμε. Πριν πάμε λέγαμε εντάξει τόσα χρόνια στο καρναβάλι κάτι θα γίνει, θα ρίξουμε και κανα χορό. Αλλά βλέποντας τους Κουβανούς να χορεύουν αυτή η σκέψη έκανε φτερά. Μα τι ρυθμός είναι αυτός που έχουν; Κουνιούνται έτσι από τη στιγμή που γεννιούνται; Ιδιαίτερα με εντυπωσίασαν οι άντρες. Ενώ το κούνημα πήγαινε σύννεφο, ο χορός ήταν απόλυτα αντρικός. Κι επίσης έβλεπες ξεκάθαρα ότι αυτοί έκαναν κουμάντο. Η ντάμα ακολουθούσε τη θέλησή τους. Όσοι τουρίστες το επιχειρούσαν φαίνονταν σαν κάτι ξένους που προσπαθούν στην Ελλάδα να χορέψουν συρτό και είναι σαν να πατάνε τα σταφύλια...Εντάξει υπερβάλλω, πάντως εμάς μας κόπηκαν τα φτερά..Ήταν όμως πολύ ωραίο να τους βλέπεις..
Το ευχαριστηθήκαμε αυτό το ποτάκι αλλά λέμε να πάμε να βολτάρουμε λίγο μήπως βρούμε και κάτι άλλο να μας αρέσει..Πράγματι περνάμε έξω από ένα νεοκλασικό, ψηλοτάβανο με ωραίο γαλλικό διάκοσμο που φαντάστηκα ότι θα είναι τέλειο και για πρωινό, το οποίο έχει γίνει πια εστιατόριο. Μέσα υπάρχει κάποιος που τραγουδάει με τη συνοδεία μόνο ενός πιάνου και ταιριάζει απόλυτα με το ύφος του μέρους. Εμείς βέβαια το επιλέγουμε πρώτον γιατί έχει κάποια λίγα τραπεζάκια έξω και μπορούμε να καθίσουμε να χαζεύουμε τους περαστικούς, δεύτερον γιατί κάτι γίνεται εκείνο το βράδυ με το ρούμι Santiago, το οποίο θέλουμε να δοκιμάσουμε και τρίτον γιατί ο σερβιτόρος είναι ένας από τους πιο όμορφους άντρες που έχω δει ποτέ...Ψηλός, πίσσα μαύρος, με μαλλί α λα Γκούλιτ αλλά ευτυχώς χωρίς το μουστάκι...
Παραγγέλνουμε λοιπόν το Santiago μας και αποφασίζουμε ότι θα είναι το ένα που θα μας συνοδεύσει στην Ελλάδα. Επειδή είναι πάμφθηνο έχουμε παραγγείλει το πιο παλαιωμένο και όταν σκύβω να το μυρίσω με χτυπάει το αλκοόλ στο μάτι..Εντάξει θα πάρω μαζί μου το λιγότερο παλιό..Όταν παραγγέλνουμε νερό και μας έρχεται μπουκαλάκι εισαγόμενο, είμαστε σίγουρες ότι το νερό θα είναι ακριβότερο από το ρούμι. Πράγματι..
Η γειτονιά είναι όλη έξω, με τις καρεκλίτσες τους κι αυτοί και χαζεύουν τους περαστικούς. Παρόλο που είναι αργά, τα παιδιά παίζουν, τη μία κάνοντας ακροβατικά με ξυλοπόδαρα και την άλλη χρησιμοποιώντας τα ξυλοπόδαρα ως όπλα σε πόλεμο. Φωνάζουν cuba libre και πάει το ξύλο σύννεφο. Κι ένα κορίτσι παίζει κι αυτή στα ίσα. Μια μικρούλα που δεν μπορεί να συμμετέχει ακολουθεί τα μεγάλα παιδιά από την άκρη του δρόμου και τα μιμείται ρίχνοντας κι αυτή με τα χεράκια της. Και οι γονείς δεν ασχολούνται καθόλου. Αφήνουν τα παιδιά να παίζουν, τι πιο φυσιολογικό; Βγαίνει και ο σερβιτόρος και πίνει το ποτάκι του μαζί τους. Έτσι και αλλιώς το μαγαζί έχει αρχίσει να αδειάζει..Άλλη μια όμορφη βραδιά στην Κούβα..