taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen


Το πρωινό ξύπνημα έρχεται στην ώρα του, με το πρόγραμμα της ημέρας να είναι ακόμα ανοικτό. Είναι η τελευταία πλήρης μέρα που μας έχει μείνει, και θέλουμε να τα χωρέσουμε όλα. Πρωινό στο γνωστό πια μαγαζί, και πρώτη εξόρμηση στο παλάτι "Deoksugung", που επίσης βρίσκεται δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Με ένα καφέ στο καφέ του χώρου ερχόμαστε στα ίσα μας, και αρχίζουμε την εξόρμηση. Ούτε κι εδώ θα σας δώσω λεπτομέρειες, υπάρχουν οι τουριστικοί οδηγοί που μπορούν να το κάνουν καλύτερα από μένα. Απλώς να πω πως είναι το κεντρικότερο από τα παλάτια της πόλης, και αυτό που λειτούργησε τελευταίο, και διατηρεί ακόμα την παραδοσιακή φρουρά. Και αυτό, όπως και τα υπόλοιπα, έχει καταστραφεί 2 φορές από τους Ιάπωνες και σήμερα βλέπουμε μια μελετημένη αναστήλωσή του….

Επόμενη στάση, με το μετρό, το Jongmyo shrine όπου δε μπήκαμε την πρώτη μέρα. Εδώ, το μνημείο είναι αυθεντικό, καθώς διασώθηκε από τους πολέμους όντας απομονωμένο μέσα σε ένα πυκνό δάσος, αλλά δε μπορώ να πω κιόλας ότι είναι εντυπωσιακό. Ίσως να είναι και το overdose, τι να πω.


M' αυτά και μ' αυτά, τελειώσαμε τα ιστορικά μνημεία. Πάμε παρακάτω τώρα, για τα υπόλοιπα. Μετρό, στάση Anguk, και επίσκεψη στη γειτονιά με τα παραδοσιακά σπιτάκια, που διατηρούν το παραδοσιακό χρώμα της Κορεάτικης επαρχίας. Θα σας γελάσω με τα κορεάτικα ονόματα (τέτοιο γλωσσοδέτη για επίσημη γλώσσα πρώτη φορά συνάντησα), αλλά μάλλον μιλάμε για τις περιοχές Samcheong-dong και Bukchon, στα βόρεια του κέντρου της πόλης. Εδώ η βόλτα αξίζει, και ακολουθώντας ένα walking tour που πρότεινε ο Lonely Planet είδαμε αρκετά πράγματα (αν και τα πιο ενδιαφέροντα ήταν μαζεμένα σε ένα μικρό κομμάτι του tour).
Κάποια στιγμή, κοιτάμε και οι 2 απορημένοι ένα γκαράζ…. Τι έχει συμβεί? Βλέπουμε μπροστά μας, όχι ένα, αλλά 2 αυτοκίνητα ευρωπαϊκής κατασκευής (Volkswagen), και μάλιστα με Γερμανικές πινακίδες. Και αν αναρωτιέστε προς τι το ενδιαφέρον, να σας εξηγήσω ότι αυτά τα 2 ήταν και τα 2 μοναδικά αυτοκίνητα μη Κορεατικής κατασκευής που είδαμε σε όλο το ταξίδι. Κατά τα άλλα, όλοι οι δρόμοι, όλα τα πάρκιγκ, όλα είναι γεμάτα με Hyundai, Daewoo (το σήμα Chevrolet μόλις τώρα αρχίζουν να το εισαγάγουν στην εσωτερική αγορά) , Kia, και σπανιότερα κάποια ελάχιστα Samsung. Ο προστατευτισμός της εσωτερικής αγοράς σε νέα επίπεδα-ρεκόρ….

Ένα ακόμα σημείο, που η επίσκεψη στην παραδοσιακή γειτονιά ανέδειξε, είναι τα αμέτρητα εναέρια καλώδια που πηγαίνουν από στύλο σε στύλο σε όλη την πόλη, τόσα πολλά που μερικές φορές μάλιστα καλύπτουν τελείως το οπτικό πεδίο. Είναι άσκηση για το φωτογράφο να τα αποφεύγει, αλλά επιτέλους, την υπογειοποίηση που και η τελευταία Ευρωπαϊκή χώρα έχει εφαρμόσει εδώ και χρόνια, γιατί δεν την κάνουν?
Last edited: