ioanna karagianni
Member
- Μηνύματα
- 1.666
- Likes
- 1.328
- Επόμενο Ταξίδι
- Κρακοβία-Βαρσοβία
- Ταξίδι-Όνειρο
- ...Ιθάκη...
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο by STAV
- Κεφάλαιο 5ο by STAV
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο by STAV][quote="ioanna karagianni, post: 0"]Η επόμενη στάση μας ήταν το Serramonastery. Από αυτό το μοναστήρι θυμάμαι ελάχιστα πράγματα. Υποψιάζομαι ότι και οι άλλοι στην ίδια κατάσταση θα είναι. Νομίζω ότι η αιτία της ομαδικής μας αμνησίας κρύβεται στα συμπτώματα του υψομέτρου που άρχισαν πλέον να γίνονται αισθητά, από το πρωί είχαμε πονοκέφαλο και τώρα αν και ήταν ακόμα πρωί αισθανόμασταν ήδη κουρασμένοι. Αν σε αυτό προσθέσουμε και τον άπειρο κόσμο που έπρεπε να σπρώξουμε και να στριμώξουμε για να περιηγηθούμε στον χώρο θεωρώ ότι το αλτσχάιμερ είναι κατανοητό. Αν ο STAV θυμάται κάτι παραπάνω καλώς αλλιώς ανοίχτε καμιά εγκυκλοπαίδεια. [/quote
- Κεφάλαιο 9ο by STAV
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο by STAV
- Κεφάλαιο 14ο][quote="NTINA, post: 0"
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο by STAV
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο by STAV
- Κεφάλαιο 20ο
- Κεφάλαιο 21ο by STAV]Να κοιμηθούμε μια κουβέντα είναι. Η Ιωάννα τράβηξε τις σατέν κουρτίνες του παραθύρου διότι ως γνωστόν διαλέγει πάντα κρεβάτι με θέα, η Ισαβέλλα άλλαξε θέση γιατί η υδρορροή ήταν προς τα μέσα και όχι προς τα έξω τοποθετημένη, η Ίριδα μέτρησε όλες τις ρωγμές που υπήρχαν πάνω από το κρεβάτι της, ο Δημήτρης είπε κάτι ελληνικότατο για τον Αυστριακό που δεν ήθελε να ταξιδέψει με τους Έλληνες μαζί-είπε κάτι και για Greekstatistics επίσης και δεν ήταν ο μόνος, αυτό μας κυνηγούσε σε όλο το ταξίδι- και η Φούλα τοποθέτησε τη νταμιτζάνα με το οξυγόνο πάνω στη στόφα. Ναι υπήρχε και στόφα που χρησίμευε για αποθήκευση αραχνών, φωλιά ποντικιών, πεδίο δράσης και εκπαίδευσης γατών κλπ. Τα δύο αγοράκια του διπλανού δωματίου ούτε που ακούγονταν, τα κακόμοιρα. Αυτά τα 17χρονα έκαναν το lifetrip, τ’ ακούτε εσείς ελληνίδες μανάδες; Σε αυτή την ηλικία τα στέλνουν μόνα τους στην άκρη του κόσμου για να μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους και να μάθουν να παίρνουν αποφάσεις για τη ζωή τους. Τέλος πάντων στα δικά μας, στο δωμάτιο όπου νερό δεν υπήρχε, καρέκλα δεν υπήρχε, τραπέζι δεν υπήρχε, τουαλέτα δεν υπήρχε, η πόρτα έκλεινε με ένα ξύλινο παλούκι εσωτερικά, διακόπτης της μοναδικής λάμπας στη μέση του δωματίου δεν υπήρχε. Το έλεγε η άλλη , τι τα θέλετε τόσα πράγματα. Άντε να κοιμηθείς. Αρχίσαμε να συζητάμε για το Reting και την επίσκεψή μας εκεί. Όλοι;;; όχι, ο Δημήτρης άρχισε να ροχαλίζει αμέσως, η Φούλα πήρε τη νταμιτζάνα παραμάσχαλα και η άλλη μη χάσει ευκαιρία -Α, ωραία θα διαβάσω χωρίς φακό. Οι υπόλοιποι λοιπόν αρχίσαμε κάτι να ψιλολέμε για το [B]Reting[/B][B]Monastery[/B]γιατί είναι ίσως το πιο σημαντικό βουδιστικό μοναστήρι του κεντρικού Θιβέτ. Οι ντόπιοι το ονομάζουν και "Radreng." To μοναστήρι Reting ιδρύθηκε από τον [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Atisha"]Atisha[/URL] το 1056 ως έδρα της συνιστώσας [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Kadam_%28Tibetan_Buddhism%29"]Kadampa[/URL]. O[URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Je_Tsongkhapa"]Tsongkapa[/URL] το 1400 μετασχημάτισε τη σχολή Kadampa η οποία έπειτα έγινε γνωστή ως νέα συνιστώσα Kadampa ή Gelug και το Reting έγινε το σημαντικότερο [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Gelug"]Gelugpa[/URL] μοναστήρι, η έδρα του [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Reting_Rinpoche"]Reting Rinpoche[/URL
- Κεφάλαιο 22ο
- Κεφάλαιο 23ο
- Κεφάλαιο 24ο][I]GANDEN MONASTERY[/I
- Κεφάλαιο 25ο
- Κεφάλαιο 26ο by STAV
- Κεφάλαιο 27ο
- Κεφάλαιο 28ο by STAV
- Κεφάλαιο 29ο
- Κεφάλαιο 30ο
- Κεφάλαιο 31ο
- Κεφάλαιο 32ο
- Κεφάλαιο 33ο by STAV
- Κεφάλαιο 34ο by STAV
- Κεφάλαιο 35ο
- Κεφάλαιο 36ο
- Κεφάλαιο 37ο
- Κεφάλαιο 38ο][B]ΞΕΚΑΤΙΝΙΑΣΜΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 1[/B
- Κεφάλαιο 39ο by STAV][B]Ο Master Chef στο Θιβέτ;;;[/B
- Κεφάλαιο 40ο
- Κεφάλαιο 41ο
- Κεφάλαιο 42ο
- Κεφάλαιο 43ο
- Κεφάλαιο 44ο
- Κεφάλαιο 45ο
- Κεφάλαιο 46ο
- Κεφάλαιο 47ο
- Κεφάλαιο 48ο
- Κεφάλαιο 49ο
- Κεφάλαιο 50ο by STAV
- Κεφάλαιο 51ο by STAV
- Κεφάλαιο 52ο][attach=full]47120[/attach
- Κεφάλαιο 53ο by STAV][attach=full]47121[/attach
- Κεφάλαιο 54ο
- Κεφάλαιο 55ο by STAV][quote="KLEOPATRA, post: 0"
- Κεφάλαιο 56ο][attach=full]47134[/attach
- Κεφάλαιο 57ο
- Κεφάλαιο 58ο
- Κεφάλαιο 59ο
- Κεφάλαιο 60ο by STAV
- Φωτογραφίες
Ιωάννα τέλειωσε ο διαλογισμός;;;:roll:
Ξύπνα, φτάσαμε Ποτάλα!
Ακούς;;;;;;;;;;; Ποτάλα !
"........ τόπος της αφαίρεσης και της επιβλητικότητας, το μοναστήρι-ανάκτορο, το μοναστήρι-σύμβολο εξουσίας και μυστικισμού, ο οίκος του μετενσαρκωμένου θεού Δαλάι Λάμα. Η Ποτάλα, ξεπηδάει σαν κολοσσιαίος όγκος, μέσα από μια μεταφυσική σχημάτων και χρωμάτων που επιβάλλει έναν πηγαίο σεβασμό.
Τα διαφορετικά και πολλαπλά επίπεδα στο κτίσμα δημιουργούν μια ελαστικότητα στο οικοδόμημα, μια ισορροπία και μια μοναδική αυστηρότητα. Το Ποτάλα, σώθηκε απ’ την σαρωτική λαίλαπα των Κινέζων κατακτητών με παρέμβαση του ίδιου του Τσου Εν Λάι. Ένα κολοσσιαίο κτίσμα στο μπορντό χρώμα του Βουδισμού στη βάση, κατάλευκο στα επάνω δωμάτια, υψώνεται σε 150 μέτρα ύψος πάνω από την «ιερή» πόλη Λάσα. Χίλια δωμάτια, δεκατρείς όροφοι, 300 μέτρα ύψος και σχεδόν μισό χιλιόμετρο μήκος, εκατοντάδες αγάλματα, γρανιτένιοι όγκοι πέντε έως εφτά τόνων, τοίχοι πλάτους εφτά και πλέον μέτρων, ψηλοτάβανα κελιά είναι τα στοιχεία που συνθέτουν το ανάκτορο. Ένα από τα μεγαλύτερα κτήρια του κόσμου.
Ένα μνημείο επιμονής και πείσματος, το Ποτάλα χτίστηκε στα μέσα του 7ου αιώνα. Κανένας δεν γνωρίζει πόσοι άνθρωποι εργάστηκαν για την αποπεράτωση αυτού του κολοσσιαίου έργου. Πόσοι εργάτες λατομούσαν, μετέφεραν και τοποθετούσαν στη θέση τους ογκόλιθους και κορμούς τροπικών δέντρων για τις στέγες και τις εσωτερικές σκάλες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι χιλιάδες πιστοί μετέφεραν στην πλάτη τους κορμούς κέδρων απ’ τα Βιρμανικά σύνορα, απόσταση χιλίων χιλιομέτρων, δεδομένου ότι το υψίπεδο του Θιβέτ κυμαίνεται μεταξύ 3.500 έως 5.000 μέτρων και είναι άγονο και αφιλόξενο. Το Ποτάλα μπορεί να χαρακτηριστεί ως άθλος κατασκευαστικός αλλά πάντα θα αιωρείται το ερώτημα της σκοπιμότητας κατασκευής του.
Σε εποχές απέραντης φτώχειας για το θιβετιανό λαό, πριν από τόσους αιώνες, φτιάχτηκε ένα τέμπλο ανάκτορο, με εντολή του 5ου Δαλάι Λάμα και με επενδύσεις 917 κιλών χρυσού -σύμβολο επίγειας δύναμης-, 6.5 τόνων ασημιού και 10.000 περλών. Στις αίθουσες, στα αετώματα, στα παρεκκλήσια, στους τάφους των Λάμα υπάρχουν χρυσά αγαλματίδια, πλήθος πολύτιμων λίθων αλλά και μούχλα, υγρασία, μυρωδιά χωματίλας και καμένου βούτυρου γιακ.
Η αυστηρότητα αλλά και η πολυτελής χλιδή χαρακτηρίζουν τους κάτω ορόφους, ενώ όσο ανεβαίνεις καθιερώνεται το απέριττο και η λιτότητα καθώς πλησιάζεις στην οροφή. Ξύλινες σαρακοφαγωμένες σκάλες οδηγούν από τις σπηλαιώδεις αίθουσες στους πάνω ορόφους. Πλούσια διακοσμημένες, διάφορες θεότητες δείχνουν να παρακολουθούν την κάθε κίνηση. Από τα άνω δώματα και τους εξώστες η θέα είναι μοναδική. Τα ίχνη της παλαιάς πόλης σέρνονται βαριά και κουρασμένα μέχρι τα κράσπεδα του ιερού λόφου. Διοικητικό κέντρο από το 700 μ.Χ και κατοικία μέχρι και του 14ου Δαλάι Λάμα, μέχρι να εξοριστεί μετά από την αποτυχημένη προσπάθεια απελευθέρωσης του Θιβέτ. Στο προνομιούχο «ρετιρέ» με τους εκατέρωθεν εξώστες υπάρχει, σχεδόν άθικτη, η βιβλιοθήκη του Δαλάι Λάμα του 14ου και το προσωπικό του διαμέρισμα-ησυχαστήριο. Τα «ιερά» αυτά κείμενα της βιβλιοθήκης έχουν αποδοθεί στα σανσκριτικά και θιβετιανά και αποτελούν θεμελιακό κώδικα συμπεριφοράς της μοναστικής κοινότητας ανά τους αιώνες.
Πέτρινα, σκοτεινά σχεδόν, κλιμακοστάσια οδηγούν πίσω και κάτω απ’ το ύψος του λόφου, στις υπόγειες αίθουσες, μέσα σε δαιδαλώδεις διαδρόμους, σε διαδοχικά στενά διαμερίσματα. Στο πίσω μέρος των σκοτεινών αυτών υπογείων μέσα σε λαγούμια χτιστά στους ογκόλιθους των θεμελίων εφτά και πλέον μέτρων, υπάρχουν τα προσευχητάρια-απομονωτήρια για ασκητές που δεν έχουν καμιά επαφή με τα εγκόσμια. Ο λαμαϊσμός είναι κατά κάποιον τρόπο η «ορθοδοξία» του Βουδισμού, στοχεύει να πλησιάσει το Απόλυτο, να δαμάσει τις αυταπάτες, μέσα από αυστηρή πειθαρχία σώματος και ψυχής.
Τι ώθησε όμως το λιτό Βουδιστή να κατασκευάσει αυτό το τεράστιο οικοδόμημα; Το ύψος των στοχασμών συμβιβάζεται με το ύψος του κτίσματος; Το κίνητρο είναι η επιδίωξη της αθανασίας; Τι εξυπηρετούσε χρηστικά, αφού η ματαιοδοξία, τα εγκόσμια δεν έχουν θέση ή τουλάχιστον πρέπει να απωθούνται ολοσχερώς απ’ τη Βουδιστική ψυχή, την ηρεμία και τη νιρβάνα;
Από την μια μεριά αποτελεί μνημείο ενός γιγαντιαίου εγωισμού, αλλά μπορεί να θεωρηθεί και ως απόδειξη του πού μπορεί να φτάσει ένα ολόκληρο έθνος κατ’ εξοχήν θεοκρατικό, για να επιβιώσει μια θρησκευτική τάξη πραγμάτων με επίκεντρο πάντα τον Δαλάι Λάμα, όχι ως άτομο αλλά ως θεότητα......"
αγνώστου :roll:
Ξύπνα, φτάσαμε Ποτάλα!


"........ τόπος της αφαίρεσης και της επιβλητικότητας, το μοναστήρι-ανάκτορο, το μοναστήρι-σύμβολο εξουσίας και μυστικισμού, ο οίκος του μετενσαρκωμένου θεού Δαλάι Λάμα. Η Ποτάλα, ξεπηδάει σαν κολοσσιαίος όγκος, μέσα από μια μεταφυσική σχημάτων και χρωμάτων που επιβάλλει έναν πηγαίο σεβασμό.
Τα διαφορετικά και πολλαπλά επίπεδα στο κτίσμα δημιουργούν μια ελαστικότητα στο οικοδόμημα, μια ισορροπία και μια μοναδική αυστηρότητα. Το Ποτάλα, σώθηκε απ’ την σαρωτική λαίλαπα των Κινέζων κατακτητών με παρέμβαση του ίδιου του Τσου Εν Λάι. Ένα κολοσσιαίο κτίσμα στο μπορντό χρώμα του Βουδισμού στη βάση, κατάλευκο στα επάνω δωμάτια, υψώνεται σε 150 μέτρα ύψος πάνω από την «ιερή» πόλη Λάσα. Χίλια δωμάτια, δεκατρείς όροφοι, 300 μέτρα ύψος και σχεδόν μισό χιλιόμετρο μήκος, εκατοντάδες αγάλματα, γρανιτένιοι όγκοι πέντε έως εφτά τόνων, τοίχοι πλάτους εφτά και πλέον μέτρων, ψηλοτάβανα κελιά είναι τα στοιχεία που συνθέτουν το ανάκτορο. Ένα από τα μεγαλύτερα κτήρια του κόσμου.
Ένα μνημείο επιμονής και πείσματος, το Ποτάλα χτίστηκε στα μέσα του 7ου αιώνα. Κανένας δεν γνωρίζει πόσοι άνθρωποι εργάστηκαν για την αποπεράτωση αυτού του κολοσσιαίου έργου. Πόσοι εργάτες λατομούσαν, μετέφεραν και τοποθετούσαν στη θέση τους ογκόλιθους και κορμούς τροπικών δέντρων για τις στέγες και τις εσωτερικές σκάλες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι χιλιάδες πιστοί μετέφεραν στην πλάτη τους κορμούς κέδρων απ’ τα Βιρμανικά σύνορα, απόσταση χιλίων χιλιομέτρων, δεδομένου ότι το υψίπεδο του Θιβέτ κυμαίνεται μεταξύ 3.500 έως 5.000 μέτρων και είναι άγονο και αφιλόξενο. Το Ποτάλα μπορεί να χαρακτηριστεί ως άθλος κατασκευαστικός αλλά πάντα θα αιωρείται το ερώτημα της σκοπιμότητας κατασκευής του.
Σε εποχές απέραντης φτώχειας για το θιβετιανό λαό, πριν από τόσους αιώνες, φτιάχτηκε ένα τέμπλο ανάκτορο, με εντολή του 5ου Δαλάι Λάμα και με επενδύσεις 917 κιλών χρυσού -σύμβολο επίγειας δύναμης-, 6.5 τόνων ασημιού και 10.000 περλών. Στις αίθουσες, στα αετώματα, στα παρεκκλήσια, στους τάφους των Λάμα υπάρχουν χρυσά αγαλματίδια, πλήθος πολύτιμων λίθων αλλά και μούχλα, υγρασία, μυρωδιά χωματίλας και καμένου βούτυρου γιακ.
Η αυστηρότητα αλλά και η πολυτελής χλιδή χαρακτηρίζουν τους κάτω ορόφους, ενώ όσο ανεβαίνεις καθιερώνεται το απέριττο και η λιτότητα καθώς πλησιάζεις στην οροφή. Ξύλινες σαρακοφαγωμένες σκάλες οδηγούν από τις σπηλαιώδεις αίθουσες στους πάνω ορόφους. Πλούσια διακοσμημένες, διάφορες θεότητες δείχνουν να παρακολουθούν την κάθε κίνηση. Από τα άνω δώματα και τους εξώστες η θέα είναι μοναδική. Τα ίχνη της παλαιάς πόλης σέρνονται βαριά και κουρασμένα μέχρι τα κράσπεδα του ιερού λόφου. Διοικητικό κέντρο από το 700 μ.Χ και κατοικία μέχρι και του 14ου Δαλάι Λάμα, μέχρι να εξοριστεί μετά από την αποτυχημένη προσπάθεια απελευθέρωσης του Θιβέτ. Στο προνομιούχο «ρετιρέ» με τους εκατέρωθεν εξώστες υπάρχει, σχεδόν άθικτη, η βιβλιοθήκη του Δαλάι Λάμα του 14ου και το προσωπικό του διαμέρισμα-ησυχαστήριο. Τα «ιερά» αυτά κείμενα της βιβλιοθήκης έχουν αποδοθεί στα σανσκριτικά και θιβετιανά και αποτελούν θεμελιακό κώδικα συμπεριφοράς της μοναστικής κοινότητας ανά τους αιώνες.
Πέτρινα, σκοτεινά σχεδόν, κλιμακοστάσια οδηγούν πίσω και κάτω απ’ το ύψος του λόφου, στις υπόγειες αίθουσες, μέσα σε δαιδαλώδεις διαδρόμους, σε διαδοχικά στενά διαμερίσματα. Στο πίσω μέρος των σκοτεινών αυτών υπογείων μέσα σε λαγούμια χτιστά στους ογκόλιθους των θεμελίων εφτά και πλέον μέτρων, υπάρχουν τα προσευχητάρια-απομονωτήρια για ασκητές που δεν έχουν καμιά επαφή με τα εγκόσμια. Ο λαμαϊσμός είναι κατά κάποιον τρόπο η «ορθοδοξία» του Βουδισμού, στοχεύει να πλησιάσει το Απόλυτο, να δαμάσει τις αυταπάτες, μέσα από αυστηρή πειθαρχία σώματος και ψυχής.
Τι ώθησε όμως το λιτό Βουδιστή να κατασκευάσει αυτό το τεράστιο οικοδόμημα; Το ύψος των στοχασμών συμβιβάζεται με το ύψος του κτίσματος; Το κίνητρο είναι η επιδίωξη της αθανασίας; Τι εξυπηρετούσε χρηστικά, αφού η ματαιοδοξία, τα εγκόσμια δεν έχουν θέση ή τουλάχιστον πρέπει να απωθούνται ολοσχερώς απ’ τη Βουδιστική ψυχή, την ηρεμία και τη νιρβάνα;
Από την μια μεριά αποτελεί μνημείο ενός γιγαντιαίου εγωισμού, αλλά μπορεί να θεωρηθεί και ως απόδειξη του πού μπορεί να φτάσει ένα ολόκληρο έθνος κατ’ εξοχήν θεοκρατικό, για να επιβιώσει μια θρησκευτική τάξη πραγμάτων με επίκεντρο πάντα τον Δαλάι Λάμα, όχι ως άτομο αλλά ως θεότητα......"
αγνώστου :roll:
Attachments
-
16,2 KB Προβολές: 92
-
194,9 KB Προβολές: 93
-
201,5 KB Προβολές: 90
-
24,4 KB Προβολές: 139
Last edited by a moderator: