Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Το ταξίδι - Στην Κύπρο πρώτα - Η Αρχή και η Οργάνωση
- Νεκρά θάλασσα & Bethany beyond the Jordan
- As Salt και Amman
- Dead Sea Highway
- King’s Highway - Κάστρο Shobak - Μικρή Πέτρα - Wadi Musa
- Πέτρα, η ... ροζ Πολιτεία!
- Πέτρα: Το “Μοναστήρι”, τα βυζαντινά και οι τάφοι
- Πέτρα και ... hiking - Η Πέτρα τη νύχτα …
- Πέτρα ξανά (δεν τη χορταίνω) - Το μονοπάτι του Θυσιαστηρίου
- Wadi Rum ... η ‘διαστημική’ έρημος!
- Ερυθρά θάλασσα
- Ψηφιδωτά και … Ελληνικά (Umm ar-Rasas, Madaba, Nebo)
- Επιστροφή και ... finale!
Ερυθρά θάλασσα
Η συνέχεια είχε άλλα … χρώματα. Τα χρώματα της Aqaba, της μοναδικής παραθαλάσσιας πόλης της χώρας στην Ερυθρά θάλασσα!
Μια πόλη που έχει πάρει διαστάσεις μύθου στο κεφάλι μου από τότε που είχα δει την ταινία «Λόρενς της Αραβίας”. 4000 χρόνια ιστορίας έχει. Πάντα ήταν ένα λιμάνι στρατηγικής σημασίας, εμπορικό κέντρο, στάση στο δρόμο των καραβανιών, ώσπου ένας σεισμός του 9ου αι. την οδήγησε στην παρακμή. Στις αρχές του 20ου αι. επανήλθε στο προσκήνιο αφού διεξήχθη η μάχη που καθόρισε το αποτέλεσμα της Αραβικής επανάστασης. Υπό την καθοδήγηση του Λόρενς της Αραβίας, που ένωσε τις φυλές των Βεδουίνων του Wadi Rum, επιτέθηκαν στους Τούρκους κατακτητές και τους κατατρόπωσαν.
Σήμερα εκτός του ότι είναι ένα στρατηγικό εμπορικό λιμάνι είναι δημοφιλής λόγω του υποθαλάσσιου πλούτου της.
Στην Ιορδανία υπάρχουν 27 χιλιόμετρα μήκος ακτογραμμής, που βρίσκονται κατά μήκος της Ερυθράς θάλασσας. Το όνομά της «Ερυθρά» το πήρε από ένα είδος φυκιών που βρίσκονται στο νερό της και τα οποία της δίνουν ένα κοκκινοκαφέ χρώμα. Άλλη εκδοχή είναι ότι το όνομα προέρχεται από τα κόκκινα βουνά που περιβάλλουν τη θάλασσα.
Για τα κοράλλια της φημίζεται η Ερυθρά θάλασσα. Αφού φτάσαμε ως εδώ ήταν επιβεβλημένο να δούμε και τα κοράλλια της.
Στην αρχή μου φαινόταν πολύ δύσκολο το εγχείρημα.
Τις βάρκες με γυάλινο πάτο πρότειναν οι περισσότεροι ταξιδιωτικοί οδηγοί. Επίφοβη μου φαινόταν αυτή η λύση. Θα βλέπαμε τίποτα ή …. θα ήταν καμιά tourist trap;
Το σκάφος Neptune που έμαθα από την ιστορία του @vasiliss φαινόταν καλή λύση, αλλά … ακριβή και δεσμευτική. Έπρεπε να πάμε έως τη Tala bay που ήταν αρκετά νοτιότερα της Aqaba, πολύ νωρίς το πρωί, να βρούμε και θέσεις την ώρα που ήθελα και να σκάσω και ένα σεβαστό ποσό. Τώρα βέβαια εδώ που φτάσαμε 50€ πάνω πενήντα κάτω; Η γυάλινη καρίνα του σκάφους του Neptune επιτρέπει να βλέπεις το βυθό σαν να είσαι μέσα στο νερό. Φαινόταν καλή λύση για να δεις τα κοράλλια ενώ είσαι … στεγνός.
Εμείς όμως δεν θέλαμε απαραίτητα να παραμείνουμε … στεγνοί!
Παράλληλα ήθελα να στριμώξω και λίγο χρόνο για να κάνω και ένα μπάνιο στην Ερυθρά. Και για να δροσιστούμε (ύστερα από τόσες μέρες σε Πέτρα & έρημο) αλλά και για την ... bucket list μου. Είχα βρει στο χάρτη μια παραλία κοντά στην πόλη. "Berenice beach" λέγεται, η οποία έχει και είσοδο παρακαλώ περί τα 10 δηνάρια! Όλο και ανεβαίνει το κονδύλι.
Ώσπου ήρθε ξαφνικά ο από μηχανής θεός που λέγεται @depy!!! που μου πρότεινε να πάω να δω τα κοράλλια με μάσκα ενώ κάνω μπάνιο στη θάλασσα! 2 σε 1 δηλαδή, και χωρίς να σκάσω και 70 δηνάρια (που μου ζήταγαν το Neptune και η Berenice μαζί
).
Τα κοράλλια είναι αποικίες μικρόσωμων ζώων, των πολύποδων. Οι πολύποδες είναι στην ουσία κάτι σαν … πλοκάμια, που θυμίζουν … ανεμώνες. Αποτελούνται από φωτοσυνθετικούς οργανισμούς και για να επιβιώσουν χρειάζονται τη φωτοσύνθεση, η οποία επιτυγχάνεται σε ρηχά, ζεστά και διαυγή νερά.
Η Ερυθρά έχει ρηχά, ζεστά και διαυγή νερά. Είναι η πιο βόρεια τροπική θάλασσα και τόσο κοντά στην Μεσόγειο και τόσο κοντά στην Ελλάδα! Σαν να μου φωνάζει «Να η ευκαιρία σου»
Στο “Japanese gardens” έπρεπε να πάω αν ήθελα να αρπάξω την ευκαιρία να κάνω μπάνιο πάνω από τα κοράλλια και αν είμαι τυχερή μπορεί να έβλεπα και τον Νέμο να κολυμπά.
Ακολουθώντας το αστεράκι που στο χάρτη μου είχα τοποθετήσει στο “Japanese gardens” φτάσαμε στο parking του “Aqaba Marine visitor center”.
Εκεί αντικρίσαμε μια παραλία με φοίνικες, λίγες ξαπλώστρες, παιδική χαρά και έναν περιποιημένο γενικά εξωτερικό χώρο.
Ωραία! Μπάνιο όμως δεν έβλεπα να κάνει κανείς.
Μία μαμά είδα μόνο με ολόσωμο body-μαγιώ, με 3 παιδάκια που έπαιζαν στην άμμο. Είδα και δυο τρεις ανθρώπους πάνω σε μια ξύλινη προβλήτα που χάζευαν τις βάρκες και άλλους 2-3 … αναπνευστήρες να ξεπροβάλλουν απ’ το νερό, που ίσα ίσα που διακρίνονταν. Λουόμενους … πουθενά και για μπικίνι … ούτε λόγος!
Προς τα δεξιά έβλεπα μια ομάδα από μαύρες φιγούρες στα ρηχά. Σαν να είδα και κάτι κίτρινες μπουκάλες. «Πάμε προς τα εκεί να κόψουμε κίνηση».
Ναι! Τελικά πολύ κοντά ήταν ένα diving center. Εκείνη την ώρα υπήρχαν 2-3 παρέες με εκπαιδευτές καταδύσεων. Μέσα στο νερό σε περιφραγμένο κομμάτι υπήρχαν και ανεξάρτητοι κολυμβητές με στολή και χωρίς στολή, που κολυμπούσαν στα ρηχά με το κεφάλι μέσα. Προφανώς εδώ είναι τα κοράλλια. Εδώ είμαστε και εμείς.
Απλωθήκαμε λοιπόν σε ένα παγκάκι. Πετσέτα δεν είχα, γιατί ...που να χωρέσει πετσέτα το backpack μου; Είχα όμως ένα παρεό, που εκτέλεσε χρέη ψάθας. Μια χαρά. Έβαλα τη μάσκα μου, έβαλα και το σκουφάκι μου, έβαλα και τα παπουτσάκια μου, πήρα και την αδιάβροχη φωτογραφική μου (εξοπλισμός όχι αστεία) και έπεσα στο νερό.
Τρελή χαρά έκανα όταν κατάλαβα ότι όχι μόνο κοράλλια έβλεπα κάτω από το νερό αλλά και πολλά πολλά μικρά πολύχρωμα ψαράκια (από αυτά που βλέπεις μόνο σε ντοκιμαντέρ) να κολυμπούν πάνω από αυτά.
Και ναι! Αυτές είναι φωτογραφίες που τράβηξα κάτω απ’ το νερό …


Στους εντυπωσιακούς κοραλλιογενείς υφάλους της Ερυθράς ζουν περισσότερα από 1000 διαφορετικά είδη ψαριών (και 230 είδη σκληρών κοραλλιών). Τουλάχιστον το 15% των ειδών ψαριών είναι ενδημικά και δεν εμφανίζονται πουθενά αλλού στον κόσμο. Τρέφονται με τους πολύποδες των κοραλλιών χρησιμοποιώντας το λεπτό ρύγχος τους. Σε αντίθεση με την ανοιχτή θάλασσα, εδώ τα ψάρια έχουν προκλητικά χρώματα. Πολλά έχουν προσαρμοσμένο σώμα για να κινούνται άνετα ανάμεσα από τα κοράλλια.
Οι χαιτόδοντες ή πεταλουδόψαρα είναι σίγουρα από τα πιο εντυπωσιακά ψάρια των υφάλων.
Πρωταγωνιστής των φωτογραφικών ενσταντανέ ήταν ο … “μελάνουρος χαιτόδοντας”!
Έτσι το λένε αυτό το ψαράκι (έψαξα στο Internet και βρήκα το όνομά του). Μα είναι δυνατόν αυτό το πανέμορφο κατακίτρινο ψαράκι να το λένε «μελάνουρο χαιτόδοντα»; Είναι τρελοί αυτοί οι ιχθυολόγοι! Ή είναι όλοι άντρες και δεν τα πάνε καλά με τα χρώματα.
Αυτό το χρώμα δεν είναι ‘μελανό’ αλλά κίτρινο neon!!!
Είναι της οικογένειας των πεταλουδόψαρων και είναι από τα πιο εντυπωσιακά αλλά και αντιπροσωπευτικά ψάρια των υφάλων και είναι από τα ενδημικά είδη της Ερυθράς.
Αυτά λέγονται “χειρουργοί” …
Αυτό είναι το μπαρμπούνι της Ερυθράς ... (όχι το κίτρινο, αλλά το άλλο με τη ρίγα)
Ο “επιλοχίας” και το λεμονόψαρο της οικογένειας των πομάκεντρων ...
Αυτό είναι ένα κοπάδι με διαφανή ψάρια που δεν βρήκα το όνομά τους ...
Το ψάρι κλόουν δεν το είδα.
Βέβαια δεν είναι σωστό να παραπονιέμαι, αφού είδα τόσα άλλα.
Είδα στο βάθος το κίτρινο “υποβρύχιο” Neptune και αναρωτιόμουν αν εκείνο έβλεπε περισσότερα στα βαθιά από μένα που κολυμπούσα στα ρηχά. Δεν είναι φυσικά υποβρύχιο, αλλά ένα σκάφος με μια γυάλινη προβολή μέσα στο νερό, που επιτρέπει να βλέπεις από πολύ κοντά κοράλλια και ψάρια. Βέβαια στα ίδια νερά πλέαμε και οι δύο. Τα ίδια θα βλέπαμε.
Ίσως αν προχωρούσα λίγο πιο μέσα ή αν μετακινιόμουν λίγο πιο αριστερά από την προβλήτα ή τέλος πάντως αν άλλαζα ύφαλο μπορεί και να έβλεπα κι άλλα. Η αλήθεια είναι ότι είχα κολλήσει σε ένα σημείο. Από τη μία … δεν ήθελα να ενοχλώ τους εκπαιδευόμενους δύτες, από την άλλη … εγώ δεν είχα αναπνευστήρα & βατραχοπέδιλα για να απλωθώ και ένιωθα πιο ασφαλής κοντά στην ακτή.
Έμεινα πολύ ώρα μέσα στο νερό. Δεν μου έκανε καρδιά να βγω έξω. Στη συνέχεια είδα πολύ περισσότερα ψάρια με πολύ πιο προκλητικά χρώματα που δεν είχα ξαναδεί ποτέ live, τα οποία όμως δεν …προλάβαινα να φωτογραφίσω, αφού μέσα στο χρόνο του κλικ της μηχανής από κει που νόμιζα ότι είχα πόζα αυτά είχαν προλάβει να στρίψουν … ανφάς και με παράλληλη κατάδυση σε χρόνο dt είχαν ήδη κρυφτεί κάτω από τα πλοκάμια των κοραλλιών!
Κάποια στιγμή μου έσπασε η μάσκα
(από την πολυκαιρία, αφού είχα χρόνια να τη χρησιμοποιήσω) και βγήκα έξω. Είδα όμως ότι είχαμε χρόνο, οπότε αφού και ο άντρας μου είχε "κλείσει" ως κολυμβητής για σήμερα του πήρα τα γυαλάκια του και ξαναβούτηξα. Έμεινα κανένα μισάωρο ακόμα και θα έμενα και περισσότερο αν δεν ήμουν φοβιτσιάρα. Είχα διαβάσει ότι πρέπει να προσέχω τα πετρόψαρα και κάποια στιγμή που με τσίμπησε και ένα ψάρι, που εκείνη τη στιγμή φαντάστηκα ότι μπορεί και να ήταν κάποιο δηλητηριώδες αγκάθι ή κάποιο ...τέρας
, (δούλεψε πάλι η φαντασία μου), το έληξα γρήγορα το θέμα. Βγήκα έξω με συνοπτικές διαδικασίες.
Εντάξει, δεν πρέπει να είμαι και πλεονέκτης. Αυτό το κολύμπι πάνω από τον ύφαλο της Ερυθράς ήταν ένα αναπάντεχο highlight, από τα πλέον διασκεδαστικά.
Δίπλα στο Diving Center είχε ντουζιέρες, οπότε εύκολα πλυθήκαμε και αλλάξαμε και κατά τη 1:00 η ώρα φύγαμε από τη θάλασσα.
Στη συνέχεια …
Μια βόλτα είχαμε σκοπό να κάνουμε στο κέντρο της Aqaba βλέποντας 2-3 εμβληματικά σημεία. Ίσως και να καθόμασταν κάπου να φάμε και θαλασσινά, για τα οποία φημίζεται η πόλη. Είχα και μια μικρή λίστα με ψαροταβέρνες για να διαλέξω.
Ότι και να κάναμε πάντως θα έπρεπε στις 3:00 το μεσημέρι να φύγουμε, για να μας βγει χρονικά ένα ταξίδι σχεδόν 4 ωρών έως το κατάλυμά μας στην Madaba, μαζί με μια unesco-στάση (στο Umm ar-Rasas), ένα βυζαντινό αρχαιολογικό χώρο, που ήταν πάνω στο δρόμο μας.
Έτσι, μετά από 15’ διαδρομής μπήκαμε στην πόλη.
Διασχίσαμε μια φαρδιά λεωφόρο, προσπεράσαμε μοντέρνα εμπορικά κέντρα, το τζαμί του Sherif al-Hussein bin Ali ...
... και χωρίς να το ζαλίσουμε πολύ, παρκάραμε πάνω στην K. Hussein Str., η οποία «τρέχει» παράλληλα με τον παραλιακό πεζόδρομο και βγήκαμε για περπάτημα.
Δύο είναι τα πιο χαρακτηριστικά σημεία στην Άκαμπα, η 130μ. ύψους σημαία της και το κάστρο των Μαμελούκων, τα οποία ευτυχώς είναι δίπλα δίπλα. Το «ευτυχώς» το λέω γιατί σήμερα έκανε πολύ ζέστη και δεν είχαμε κουράγια για πολλά πολλά.
Περπατήσαμε παραλιακά με κατεύθυνση τη προς τη σημαία. Είδαμε φοίνικες, αμμουδιές, λουόμενους και βάρκες, με χρώμα ...αράβικο.
Η γιγάντια σημαία βρίσκεται στο κέντρο της στρογγυλής μαρμάρινης και πολύ ζεστής εκείνη την ώρα «πλατείας της Μεγάλης Αραβικής Επανάστασης». Η πλατεία είναι αρκετά μεγάλη, αλλά σε όποιο σημείο της πλατείας και να στεκόμουν δεν μπορούσα να φωτογραφίσω ολόκληρη τη σημαία. Μόνο με τη χρήση του ευρυγώνιου φακού μπόρεσα να τη βάλω στο μέσα στο πλάνο.
Με το τεράστιο ύψος 137 μέτρων του κονταριού της και με μια σημαία διαστάσεων 20x40 μέτρα είναι ορατή από πολύ μεγάλη απόσταση. Το Ισραήλ απέναντι την βλέπει. Όμως … δεν πρόκειται για την ιορδανική σημαία. Αν κοιτάξουμε πιο προσεκτικά και θα δούμε ότι η σημαία αυτή δεν έχει το αστέρι της Ιορδανικής σημαίας. Η σημαία αυτή είναι το λάβαρο της Μεγάλης Αραβικής Εξέγερσης, της οποίας η εκατονταετηρίδα γιορτάστηκε το 2017. Η κατάληψη της Άκαμπα ήταν μια βασική στιγμή στην εξέγερση κατά της οθωμανικής κυριαρχίας στη Μέση Ανατολή.
Sherif al-Hussein bin Ali. Μετά τη λεωφόρο με το όνομά του και το τζαμί με το όνομά του είδαμε και το σπίτι του. Είναι σαφές άλλωστε. Το λέει και η πινακίδα.
Ο εμπνευστής της Αραβικής επανάστασης και προπάππους του σημερινού βασιλιά έμεινε σε αυτό το σπίτι λίγο μετά τον Α’ΠΠ. Εμένα όμως το κάστρο με ενδιέφερε περισσότερο, το οποίο βρίσκεται ένα δρόμο πιο πέρα.
Το φρούριο της Άκαμπα είχε χτιστεί για την προστασία της πόλης, αλλά το χρησιμοποιούσαν και σαν χάνι τα καραβάνια. Κατά τη διάρκεια της αραβικής Επανάστασης, ήταν το σημείο που ο Λόρενς και οι μαχητές πολιόρκησαν τους Τούρκους. Η υπερμεγέθης Ιορδανική σημαία είναι αφιερωμένη σε αυτήν ακριβώς τη νίκη.
Δεν είναι κάστρο χτισμένο σε λόφο, δεν είναι κάστρο πάνω σε Ακρόπολη, αλλά είναι ένα κάστρο «πόλης» δίπλα στη θάλασσα και προσανατολισμένο προς αυτήν.
Δεν είχαμε όρεξη για φαγητό. Ζέστη και οδήγηση ήταν κακοί σύμβουλοι. Παγωτό όμως;
Το πόσο μου άρεσαν τα τυποποιημένα παγωτά της Ιορδανίας δε λέγεται. Μου θύμισαν σε γεύση τα (ρετρό) παγωτά που έτρωγα τη δεκαετία του ’80 (τέλος του ’80). Θυμάστε τα Rocket /chicago /trinita /τρόικα;
Καθίσαμε σε ένα περίπτερο που είχε τα “jordina” παγωτά. Αυτής της μάρκας είχα φάει και μέσα στην Πέτρα προχθές και το καταευχαριστήθηκα.
Σίγουρα η Aqaba είχε πολλά ωραία ακόμα να μας δείξει αλλά είχαμε φτάσει την ώρα-όριο για το μεγαλούτσικο ταξίδι επιστροφής μας προς το βορρά.
Πήραμε τη Λεωφόρο της ερήμου. Ένας φαρδύς δρόμος ταχείας κυκλοφορίας μέσα στην έρημο ήταν η «Desert hwy». Τώρα όταν λέμε ταχείας κυκλοφορίας δεν είναι ακριβώς αυτό που καταλαβαίνουμε όλοι. Όλοι οι δρόμοι της Ιορδανίας (μαζί και η λεωφόρος της ερήμου) είναι γεμάτη σαμαράκια, τα οποία ξεπροβάλουν ξαφνικά. Εκεί που οδηγείς αμέριμνα, ξαφνικά όλα πετάγονται στον αέρα από ένα σαμαράκι, που λίγο πριν το πατήσεις ήταν αόρατο!
Είχαμε πολλά χιλιόμετρα να κάνουμε και μάλιστα αρκετά μονότονα. Ατέλειωτη ευθεία, έρημος και … σαμαράκια. Μέχρι το ύψος του Wadi Rum βλέπαμε και λίγα βράχια στο βάθος. Από κει και πέρα ήσυχα τα πράγματα.
Ή ... σχεδόν ήσυχα.
Έπρεπε να προσέχουμε να μην προσπεράσουμε κανένα ντόπιο, γιατί αυτό ήταν θέμα … παρεξήγησης. Σε κάποια στιγμή που τολμήσαμε να κάνουμε προσπέραση, ο οδηγός του αυτοκινήτου επιτάχυνε … προσπερνώντας μας ξανά και κλείνοντας μας το δρόμο. 
Άλλη προσπέραση δεν κάναμε καμία.
Ήταν πολλά τα χιλιόμετρα και μια κούραση μας ήρθε. Κάναμε μια στάση στο δρόμο στου “Khaled”.
Χα, χα. Όχι δεν είναι κάποιο διάσημο μαγαζί. Το αντίθετο.
Ένα rest area της λεωφόρου που σταματήσαμε τυχαία, αλλά πολύ μας άρεσε το όνομα, αφού έχουμε έναν φίλο Σύριο με το ίδιο όνομα. Μπήκα μέσα και ψώνισα snacks και ροφήματα. Καμία σχέση με τις τιμές του τουριστικού Νότου. Πήρα 2 αναψυκτικά και 2 μικρά chips και πλήρωσα κάτω του δηναρίου και σχεδόν σοκαρίστηκα. Ξαναμπήκα λοιπόν στο μαγαζί και ψώνισα άλλα τόσα για να έχουμε καβάντζα για το δρόμο.
Τα sightseeing της ημέρας είχαν και συνέχεια ...
Η συνέχεια είχε άλλα … χρώματα. Τα χρώματα της Aqaba, της μοναδικής παραθαλάσσιας πόλης της χώρας στην Ερυθρά θάλασσα!
Μια πόλη που έχει πάρει διαστάσεις μύθου στο κεφάλι μου από τότε που είχα δει την ταινία «Λόρενς της Αραβίας”. 4000 χρόνια ιστορίας έχει. Πάντα ήταν ένα λιμάνι στρατηγικής σημασίας, εμπορικό κέντρο, στάση στο δρόμο των καραβανιών, ώσπου ένας σεισμός του 9ου αι. την οδήγησε στην παρακμή. Στις αρχές του 20ου αι. επανήλθε στο προσκήνιο αφού διεξήχθη η μάχη που καθόρισε το αποτέλεσμα της Αραβικής επανάστασης. Υπό την καθοδήγηση του Λόρενς της Αραβίας, που ένωσε τις φυλές των Βεδουίνων του Wadi Rum, επιτέθηκαν στους Τούρκους κατακτητές και τους κατατρόπωσαν.
Σήμερα εκτός του ότι είναι ένα στρατηγικό εμπορικό λιμάνι είναι δημοφιλής λόγω του υποθαλάσσιου πλούτου της.
Στην Ιορδανία υπάρχουν 27 χιλιόμετρα μήκος ακτογραμμής, που βρίσκονται κατά μήκος της Ερυθράς θάλασσας. Το όνομά της «Ερυθρά» το πήρε από ένα είδος φυκιών που βρίσκονται στο νερό της και τα οποία της δίνουν ένα κοκκινοκαφέ χρώμα. Άλλη εκδοχή είναι ότι το όνομα προέρχεται από τα κόκκινα βουνά που περιβάλλουν τη θάλασσα.
Για τα κοράλλια της φημίζεται η Ερυθρά θάλασσα. Αφού φτάσαμε ως εδώ ήταν επιβεβλημένο να δούμε και τα κοράλλια της.
Στην αρχή μου φαινόταν πολύ δύσκολο το εγχείρημα.
Τις βάρκες με γυάλινο πάτο πρότειναν οι περισσότεροι ταξιδιωτικοί οδηγοί. Επίφοβη μου φαινόταν αυτή η λύση. Θα βλέπαμε τίποτα ή …. θα ήταν καμιά tourist trap;
Το σκάφος Neptune που έμαθα από την ιστορία του @vasiliss φαινόταν καλή λύση, αλλά … ακριβή και δεσμευτική. Έπρεπε να πάμε έως τη Tala bay που ήταν αρκετά νοτιότερα της Aqaba, πολύ νωρίς το πρωί, να βρούμε και θέσεις την ώρα που ήθελα και να σκάσω και ένα σεβαστό ποσό. Τώρα βέβαια εδώ που φτάσαμε 50€ πάνω πενήντα κάτω; Η γυάλινη καρίνα του σκάφους του Neptune επιτρέπει να βλέπεις το βυθό σαν να είσαι μέσα στο νερό. Φαινόταν καλή λύση για να δεις τα κοράλλια ενώ είσαι … στεγνός.
Εμείς όμως δεν θέλαμε απαραίτητα να παραμείνουμε … στεγνοί!

Παράλληλα ήθελα να στριμώξω και λίγο χρόνο για να κάνω και ένα μπάνιο στην Ερυθρά. Και για να δροσιστούμε (ύστερα από τόσες μέρες σε Πέτρα & έρημο) αλλά και για την ... bucket list μου. Είχα βρει στο χάρτη μια παραλία κοντά στην πόλη. "Berenice beach" λέγεται, η οποία έχει και είσοδο παρακαλώ περί τα 10 δηνάρια! Όλο και ανεβαίνει το κονδύλι.

Ώσπου ήρθε ξαφνικά ο από μηχανής θεός που λέγεται @depy!!! που μου πρότεινε να πάω να δω τα κοράλλια με μάσκα ενώ κάνω μπάνιο στη θάλασσα! 2 σε 1 δηλαδή, και χωρίς να σκάσω και 70 δηνάρια (που μου ζήταγαν το Neptune και η Berenice μαζί

Τα κοράλλια είναι αποικίες μικρόσωμων ζώων, των πολύποδων. Οι πολύποδες είναι στην ουσία κάτι σαν … πλοκάμια, που θυμίζουν … ανεμώνες. Αποτελούνται από φωτοσυνθετικούς οργανισμούς και για να επιβιώσουν χρειάζονται τη φωτοσύνθεση, η οποία επιτυγχάνεται σε ρηχά, ζεστά και διαυγή νερά.
Η Ερυθρά έχει ρηχά, ζεστά και διαυγή νερά. Είναι η πιο βόρεια τροπική θάλασσα και τόσο κοντά στην Μεσόγειο και τόσο κοντά στην Ελλάδα! Σαν να μου φωνάζει «Να η ευκαιρία σου»
Στο “Japanese gardens” έπρεπε να πάω αν ήθελα να αρπάξω την ευκαιρία να κάνω μπάνιο πάνω από τα κοράλλια και αν είμαι τυχερή μπορεί να έβλεπα και τον Νέμο να κολυμπά.
Ακολουθώντας το αστεράκι που στο χάρτη μου είχα τοποθετήσει στο “Japanese gardens” φτάσαμε στο parking του “Aqaba Marine visitor center”.
Εκεί αντικρίσαμε μια παραλία με φοίνικες, λίγες ξαπλώστρες, παιδική χαρά και έναν περιποιημένο γενικά εξωτερικό χώρο.

Ωραία! Μπάνιο όμως δεν έβλεπα να κάνει κανείς.
Μία μαμά είδα μόνο με ολόσωμο body-μαγιώ, με 3 παιδάκια που έπαιζαν στην άμμο. Είδα και δυο τρεις ανθρώπους πάνω σε μια ξύλινη προβλήτα που χάζευαν τις βάρκες και άλλους 2-3 … αναπνευστήρες να ξεπροβάλλουν απ’ το νερό, που ίσα ίσα που διακρίνονταν. Λουόμενους … πουθενά και για μπικίνι … ούτε λόγος!

Προς τα δεξιά έβλεπα μια ομάδα από μαύρες φιγούρες στα ρηχά. Σαν να είδα και κάτι κίτρινες μπουκάλες. «Πάμε προς τα εκεί να κόψουμε κίνηση».
Ναι! Τελικά πολύ κοντά ήταν ένα diving center. Εκείνη την ώρα υπήρχαν 2-3 παρέες με εκπαιδευτές καταδύσεων. Μέσα στο νερό σε περιφραγμένο κομμάτι υπήρχαν και ανεξάρτητοι κολυμβητές με στολή και χωρίς στολή, που κολυμπούσαν στα ρηχά με το κεφάλι μέσα. Προφανώς εδώ είναι τα κοράλλια. Εδώ είμαστε και εμείς.


Απλωθήκαμε λοιπόν σε ένα παγκάκι. Πετσέτα δεν είχα, γιατί ...που να χωρέσει πετσέτα το backpack μου; Είχα όμως ένα παρεό, που εκτέλεσε χρέη ψάθας. Μια χαρά. Έβαλα τη μάσκα μου, έβαλα και το σκουφάκι μου, έβαλα και τα παπουτσάκια μου, πήρα και την αδιάβροχη φωτογραφική μου (εξοπλισμός όχι αστεία) και έπεσα στο νερό.
Τρελή χαρά έκανα όταν κατάλαβα ότι όχι μόνο κοράλλια έβλεπα κάτω από το νερό αλλά και πολλά πολλά μικρά πολύχρωμα ψαράκια (από αυτά που βλέπεις μόνο σε ντοκιμαντέρ) να κολυμπούν πάνω από αυτά.
Και ναι! Αυτές είναι φωτογραφίες που τράβηξα κάτω απ’ το νερό …




Στους εντυπωσιακούς κοραλλιογενείς υφάλους της Ερυθράς ζουν περισσότερα από 1000 διαφορετικά είδη ψαριών (και 230 είδη σκληρών κοραλλιών). Τουλάχιστον το 15% των ειδών ψαριών είναι ενδημικά και δεν εμφανίζονται πουθενά αλλού στον κόσμο. Τρέφονται με τους πολύποδες των κοραλλιών χρησιμοποιώντας το λεπτό ρύγχος τους. Σε αντίθεση με την ανοιχτή θάλασσα, εδώ τα ψάρια έχουν προκλητικά χρώματα. Πολλά έχουν προσαρμοσμένο σώμα για να κινούνται άνετα ανάμεσα από τα κοράλλια.

Οι χαιτόδοντες ή πεταλουδόψαρα είναι σίγουρα από τα πιο εντυπωσιακά ψάρια των υφάλων.
Πρωταγωνιστής των φωτογραφικών ενσταντανέ ήταν ο … “μελάνουρος χαιτόδοντας”!

Έτσι το λένε αυτό το ψαράκι (έψαξα στο Internet και βρήκα το όνομά του). Μα είναι δυνατόν αυτό το πανέμορφο κατακίτρινο ψαράκι να το λένε «μελάνουρο χαιτόδοντα»; Είναι τρελοί αυτοί οι ιχθυολόγοι! Ή είναι όλοι άντρες και δεν τα πάνε καλά με τα χρώματα.

Είναι της οικογένειας των πεταλουδόψαρων και είναι από τα πιο εντυπωσιακά αλλά και αντιπροσωπευτικά ψάρια των υφάλων και είναι από τα ενδημικά είδη της Ερυθράς.
Αυτά λέγονται “χειρουργοί” …

Αυτό είναι το μπαρμπούνι της Ερυθράς ... (όχι το κίτρινο, αλλά το άλλο με τη ρίγα)

Ο “επιλοχίας” και το λεμονόψαρο της οικογένειας των πομάκεντρων ...

Αυτό είναι ένα κοπάδι με διαφανή ψάρια που δεν βρήκα το όνομά τους ...

Το ψάρι κλόουν δεν το είδα.
Βέβαια δεν είναι σωστό να παραπονιέμαι, αφού είδα τόσα άλλα.
Είδα στο βάθος το κίτρινο “υποβρύχιο” Neptune και αναρωτιόμουν αν εκείνο έβλεπε περισσότερα στα βαθιά από μένα που κολυμπούσα στα ρηχά. Δεν είναι φυσικά υποβρύχιο, αλλά ένα σκάφος με μια γυάλινη προβολή μέσα στο νερό, που επιτρέπει να βλέπεις από πολύ κοντά κοράλλια και ψάρια. Βέβαια στα ίδια νερά πλέαμε και οι δύο. Τα ίδια θα βλέπαμε.

Ίσως αν προχωρούσα λίγο πιο μέσα ή αν μετακινιόμουν λίγο πιο αριστερά από την προβλήτα ή τέλος πάντως αν άλλαζα ύφαλο μπορεί και να έβλεπα κι άλλα. Η αλήθεια είναι ότι είχα κολλήσει σε ένα σημείο. Από τη μία … δεν ήθελα να ενοχλώ τους εκπαιδευόμενους δύτες, από την άλλη … εγώ δεν είχα αναπνευστήρα & βατραχοπέδιλα για να απλωθώ και ένιωθα πιο ασφαλής κοντά στην ακτή.

Έμεινα πολύ ώρα μέσα στο νερό. Δεν μου έκανε καρδιά να βγω έξω. Στη συνέχεια είδα πολύ περισσότερα ψάρια με πολύ πιο προκλητικά χρώματα που δεν είχα ξαναδεί ποτέ live, τα οποία όμως δεν …προλάβαινα να φωτογραφίσω, αφού μέσα στο χρόνο του κλικ της μηχανής από κει που νόμιζα ότι είχα πόζα αυτά είχαν προλάβει να στρίψουν … ανφάς και με παράλληλη κατάδυση σε χρόνο dt είχαν ήδη κρυφτεί κάτω από τα πλοκάμια των κοραλλιών!

Κάποια στιγμή μου έσπασε η μάσκα



Εντάξει, δεν πρέπει να είμαι και πλεονέκτης. Αυτό το κολύμπι πάνω από τον ύφαλο της Ερυθράς ήταν ένα αναπάντεχο highlight, από τα πλέον διασκεδαστικά.
Δίπλα στο Diving Center είχε ντουζιέρες, οπότε εύκολα πλυθήκαμε και αλλάξαμε και κατά τη 1:00 η ώρα φύγαμε από τη θάλασσα.
Στη συνέχεια …
Μια βόλτα είχαμε σκοπό να κάνουμε στο κέντρο της Aqaba βλέποντας 2-3 εμβληματικά σημεία. Ίσως και να καθόμασταν κάπου να φάμε και θαλασσινά, για τα οποία φημίζεται η πόλη. Είχα και μια μικρή λίστα με ψαροταβέρνες για να διαλέξω.
Ότι και να κάναμε πάντως θα έπρεπε στις 3:00 το μεσημέρι να φύγουμε, για να μας βγει χρονικά ένα ταξίδι σχεδόν 4 ωρών έως το κατάλυμά μας στην Madaba, μαζί με μια unesco-στάση (στο Umm ar-Rasas), ένα βυζαντινό αρχαιολογικό χώρο, που ήταν πάνω στο δρόμο μας.
Έτσι, μετά από 15’ διαδρομής μπήκαμε στην πόλη.

Διασχίσαμε μια φαρδιά λεωφόρο, προσπεράσαμε μοντέρνα εμπορικά κέντρα, το τζαμί του Sherif al-Hussein bin Ali ...

... και χωρίς να το ζαλίσουμε πολύ, παρκάραμε πάνω στην K. Hussein Str., η οποία «τρέχει» παράλληλα με τον παραλιακό πεζόδρομο και βγήκαμε για περπάτημα.
Δύο είναι τα πιο χαρακτηριστικά σημεία στην Άκαμπα, η 130μ. ύψους σημαία της και το κάστρο των Μαμελούκων, τα οποία ευτυχώς είναι δίπλα δίπλα. Το «ευτυχώς» το λέω γιατί σήμερα έκανε πολύ ζέστη και δεν είχαμε κουράγια για πολλά πολλά.
Περπατήσαμε παραλιακά με κατεύθυνση τη προς τη σημαία. Είδαμε φοίνικες, αμμουδιές, λουόμενους και βάρκες, με χρώμα ...αράβικο.

Η γιγάντια σημαία βρίσκεται στο κέντρο της στρογγυλής μαρμάρινης και πολύ ζεστής εκείνη την ώρα «πλατείας της Μεγάλης Αραβικής Επανάστασης». Η πλατεία είναι αρκετά μεγάλη, αλλά σε όποιο σημείο της πλατείας και να στεκόμουν δεν μπορούσα να φωτογραφίσω ολόκληρη τη σημαία. Μόνο με τη χρήση του ευρυγώνιου φακού μπόρεσα να τη βάλω στο μέσα στο πλάνο.

Με το τεράστιο ύψος 137 μέτρων του κονταριού της και με μια σημαία διαστάσεων 20x40 μέτρα είναι ορατή από πολύ μεγάλη απόσταση. Το Ισραήλ απέναντι την βλέπει. Όμως … δεν πρόκειται για την ιορδανική σημαία. Αν κοιτάξουμε πιο προσεκτικά και θα δούμε ότι η σημαία αυτή δεν έχει το αστέρι της Ιορδανικής σημαίας. Η σημαία αυτή είναι το λάβαρο της Μεγάλης Αραβικής Εξέγερσης, της οποίας η εκατονταετηρίδα γιορτάστηκε το 2017. Η κατάληψη της Άκαμπα ήταν μια βασική στιγμή στην εξέγερση κατά της οθωμανικής κυριαρχίας στη Μέση Ανατολή.
Sherif al-Hussein bin Ali. Μετά τη λεωφόρο με το όνομά του και το τζαμί με το όνομά του είδαμε και το σπίτι του. Είναι σαφές άλλωστε. Το λέει και η πινακίδα.


Ο εμπνευστής της Αραβικής επανάστασης και προπάππους του σημερινού βασιλιά έμεινε σε αυτό το σπίτι λίγο μετά τον Α’ΠΠ. Εμένα όμως το κάστρο με ενδιέφερε περισσότερο, το οποίο βρίσκεται ένα δρόμο πιο πέρα.

Το φρούριο της Άκαμπα είχε χτιστεί για την προστασία της πόλης, αλλά το χρησιμοποιούσαν και σαν χάνι τα καραβάνια. Κατά τη διάρκεια της αραβικής Επανάστασης, ήταν το σημείο που ο Λόρενς και οι μαχητές πολιόρκησαν τους Τούρκους. Η υπερμεγέθης Ιορδανική σημαία είναι αφιερωμένη σε αυτήν ακριβώς τη νίκη.

Δεν είναι κάστρο χτισμένο σε λόφο, δεν είναι κάστρο πάνω σε Ακρόπολη, αλλά είναι ένα κάστρο «πόλης» δίπλα στη θάλασσα και προσανατολισμένο προς αυτήν.

Δεν είχαμε όρεξη για φαγητό. Ζέστη και οδήγηση ήταν κακοί σύμβουλοι. Παγωτό όμως;
Το πόσο μου άρεσαν τα τυποποιημένα παγωτά της Ιορδανίας δε λέγεται. Μου θύμισαν σε γεύση τα (ρετρό) παγωτά που έτρωγα τη δεκαετία του ’80 (τέλος του ’80). Θυμάστε τα Rocket /chicago /trinita /τρόικα;
Καθίσαμε σε ένα περίπτερο που είχε τα “jordina” παγωτά. Αυτής της μάρκας είχα φάει και μέσα στην Πέτρα προχθές και το καταευχαριστήθηκα.

Σίγουρα η Aqaba είχε πολλά ωραία ακόμα να μας δείξει αλλά είχαμε φτάσει την ώρα-όριο για το μεγαλούτσικο ταξίδι επιστροφής μας προς το βορρά.
Πήραμε τη Λεωφόρο της ερήμου. Ένας φαρδύς δρόμος ταχείας κυκλοφορίας μέσα στην έρημο ήταν η «Desert hwy». Τώρα όταν λέμε ταχείας κυκλοφορίας δεν είναι ακριβώς αυτό που καταλαβαίνουμε όλοι. Όλοι οι δρόμοι της Ιορδανίας (μαζί και η λεωφόρος της ερήμου) είναι γεμάτη σαμαράκια, τα οποία ξεπροβάλουν ξαφνικά. Εκεί που οδηγείς αμέριμνα, ξαφνικά όλα πετάγονται στον αέρα από ένα σαμαράκι, που λίγο πριν το πατήσεις ήταν αόρατο!

Είχαμε πολλά χιλιόμετρα να κάνουμε και μάλιστα αρκετά μονότονα. Ατέλειωτη ευθεία, έρημος και … σαμαράκια. Μέχρι το ύψος του Wadi Rum βλέπαμε και λίγα βράχια στο βάθος. Από κει και πέρα ήσυχα τα πράγματα.

Ή ... σχεδόν ήσυχα.
Άλλη προσπέραση δεν κάναμε καμία.
Ήταν πολλά τα χιλιόμετρα και μια κούραση μας ήρθε. Κάναμε μια στάση στο δρόμο στου “Khaled”.

Χα, χα. Όχι δεν είναι κάποιο διάσημο μαγαζί. Το αντίθετο.

Τα sightseeing της ημέρας είχαν και συνέχεια ...
Last edited: