Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Το ταξίδι - Στην Κύπρο πρώτα - Η Αρχή και η Οργάνωση
- Νεκρά θάλασσα & Bethany beyond the Jordan
- As Salt και Amman
- Dead Sea Highway
- King’s Highway - Κάστρο Shobak - Μικρή Πέτρα - Wadi Musa
- Πέτρα, η ... ροζ Πολιτεία!
- Πέτρα: Το “Μοναστήρι”, τα βυζαντινά και οι τάφοι
- Πέτρα και ... hiking - Η Πέτρα τη νύχτα …
- Πέτρα ξανά (δεν τη χορταίνω) - Το μονοπάτι του Θυσιαστηρίου
- Wadi Rum ... η ‘διαστημική’ έρημος!
- Ερυθρά θάλασσα
- Ψηφιδωτά και … Ελληνικά (Umm ar-Rasas, Madaba, Nebo)
- Επιστροφή και ... finale!
Το ταξίδι
Έφτασε η αναμενόμενη εκείνη Παρασκευή του Ιουνίου.
Δεν ξεκινήσαμε καλά! Το πρωί της πτήσης μπαίνοντας στο λεωφορείο για το αεροδρόμιο του Ελ. Βενιζέλος συνειδητοποιούμε ότι δεν πήραμε μαζί μας την κάρτα με την οποία κάναμε κράτηση για την ενοικίαση αυτοκίνητου. Άντε κατέβα από το λεωφορείο και γύρνα ξανά στο σπίτι. Κακήν κακώς και καθυστερημένα φτάσαμε στο αεροδρόμιο. Καθυστέρηση όμως είχε και η πτήση, την οποία και μάθαμε μόλις φτάσαμε στην πύλη.
Στις 12 θα πετούσαμε αλλά στις 1:20 θα έφευγε τελικά. Στις 1:15 άρχισε να ξεφορτώνει η προηγούμενη πτήση, οπότε καταλαβαίνετε τι ώρα τελικά φύγαμε .... Αυτό σήμαινε για μας τουλάχιστον δύο ώρες λιγότερες διαθέσιμες στην ήδη λίγη ώρα που είχαμε για την Πάφο.
Στην Κύπρο πρώτα
Γύρω στις 3:15 είδαμε τις πρώτες εικόνες της Κύπρου … τις νότιες ακτές και τις νότιες … πισίνες!
Στις 3:30 προσγειωθήκαμε. Ένα άγχος για να προλάβω το λεωφορείο που έφευγε στις 3:45, το είχα. Γιατί άγχος; Γιατί οι φίλοι μας οι Κύπριοι δεν τα πάνε καλά με τα ΜΜΜ. Αν χάναμε το λεωφορείο, μετά από 70’ θα έφευγε το επόμενο! Για μένα δηλαδή αυτό ήταν μια μικρή καταστροφή! Θα μου πείτε υπάρχει και το ταξί. Ναι! Με 35€ η διαδρομή;;; Μαζί με τα ξενοδοχεία του πήγαινε και του έλα, η Κύπρος θα μου «εκτόξευε» το budget μου στον αέρα. Ότι γλύτωσα από τα αεροπορικά δηλαδή, θα μου τα έτρωγε η Κύπρος.
Τελικά το προλάβαμε το λεωφορείο (Νο 612) και σε μισή ωρίτσα είμαστε στην Πάφο. Το κατάλυμά μας δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Ένα διαμερισματάκι με σημαντικότερο προσόν του την εγγύτητά του με τη στάση του λεωφορείου.
Φτάσαμε, φρεσκαριστήκαμε και βγήκαμε έξω μέσα στη ζέστη για να πάμε προς τους … τάφους! Χα, χα Ήταν πιο ωραίο απ’ ότι ακούγεται. Ιδού …
Οι περίφημοι «Τάφοι των Βασιλέων» αποτελούν τμήμα του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πάφου, το οποίο έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco από το 1980.
Ένα ακόμη δέλεαρ δηλαδή (για μένα) αυτή η στάση στην Πάφο.
Δεν ήταν μακριά οι τάφοι, αλλά προτιμήσαμε να φτάσουμε ως εκεί με το λεωφορείο, περισσότερο για να κάνουμε οικονομία δυνάμεων. Έκανε και ζέστη, ήταν και η πρώτη μας ημέρα, και είπαμε να το πάμε λίγο χαλαρά. Φτάσαμε στην είσοδο, βγάλαμε εισιτήριο και μπήκαμε στο χώρο.
Η περιοχή που ονομάζεται και «νεκρόπολη», είναι μια τεράστια ανοιχτή έκταση 1,2τ.χλμ. περίπου, στο βόρειο τμήμα της πόλης, η οποία φτάνει ως τη θάλασσα.
Εδώ έχουν βρεθεί διαφόρων ειδών υπόσκαφοι τάφοι, όπως απλοί ή λακκοειδείς λαξευμένοι μέσα σε βράχια αλλά και θαλαμοειδείς. Χρονολογούνται από την ελληνιστική μέχρι τη ρωμαϊκή εποχή (2ος π.Χ. αι.-2ος αι. μ.Χ.), ενώ φαίνεται ότι επαναχρησιμοποιήθηκαν αργότερα και από τους πρώτους χριστιανούς.
Υπήρχαν διάσπαρτοι τάφοι, που άλλους έβλεπες με τη μία και άλλους τους προσπερνούσες χωρίς να τους προσέξεις τόσο καλά κρυμμένοι που ήταν, οι περισσότεροι κάτω από τη γη.
Η σήμανση όμως ήταν καλή και έτσι δεν χάσαμε σχεδόν κανέναν.
Από τάφους του χώρου ιδιαίτερα εντυπωσιακοί είναι οι αρκετά διατηρημένοι και αναστηλωμένοι τάφοι υπ’ αριθμ. 3, 4 και 5.
Αποτελούνται από μια κεντρική υπόγεια ορθογώνια ή τετράγωνη περίστυλη αυλή με δωρικούς κίονες ή πεσσούς. Γύρω από την αυλή έχουν ανοιχτεί ταφικοί θάλαμοι, στους τοίχους των οποίων είναι λαξευμένες νεκρικές θήκες.
Σε γενικές γραμμές, η ταφική αυτή αρχιτεκτονική μοιάζει με τον τρόπο κατασκευής της ελληνιστικής οικίας, όπου τα δωμάτια αναπτύσσονται συμμετρικά γύρω από ένα περίστυλο αίθριο. Η κατασκευή αυτή γινόταν σκόπιμα, ώστε η τελευταία κατοικία του ανθρώπου να θυμίζει την κατοικία που είχε όσο ζούσε.
Παρά το όνομά τους, στους τάφους αυτούς δεν ήταν θαμμένοι βασιλείς. Στην πραγματικότητα εδώ θάφτηκαν υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι, μέλη της αριστοκρατίας και της διοικητικής ελίτ της Κύπρου, όταν ήταν υπό το Κράτος των Πτολεμαίων. Η ονομασία τους όμως οφείλεται στη μνημειακή τους όψη και στη μεγαλοπρέπεια της αρχιτεκτονικής τους.
Μόνο ο τάφος Νο 8 διαφέρει αρκετά από τους υπόλοιπους και ίσως αποτελεί τον πιο αινιγματικό του χώρου. Στο κέντρο του, τη θέση του αιθρίου καταλαμβάνει ένας τετραγωνισμένος βράχος, στο εσωτερικό του οποίου υπάρχει λαξευμένος θάλαμος. Γύρω από τον βράχο έχει διαμορφωθεί διάδρομος και περιμετρικά του βρίσκονται οι ταφικοί θάλαμοι. Μεγάλη μερίδα αρχαιολόγων υποστηρίζει ότι ο συγκεκριμένος τάφος πιθανά ανήκει σε βασιλιά της δυναστείας των Πτολεμαίων που πέθανε στην Κύπρο.
Ένα δύωρο είμαστε μέσα στον αρχαιολογικό χώρο ανεβοκατεβαίνοντας στους τάφους, μπαινοβγαίνοντας στους θαλάμους και εξερευνώντας θα έλεγα το ιδιαίτερο τοπίο που έδιναν «οι τάφοι των Βασιλέων».
Ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον αξιοθέατο, το οποίο θα έλεγα ότι άνοιξε την αυλαία των εντυπωσιακών αξιοθέατων αυτού του ταξιδιού (για να μην πω: των τάφων αυτού του ταξιδιού
)!
Τώρα θα πηγαίναμε με τα πόδια ως την παραλία περπατώντας στη Λεωφόρο των Βασιλέων ψάχνοντας και χαζεύοντας στο δρόμο μήπως βρούμε κάτι για φαγητό. Δηλαδή όχι και πολύ χαζεύοντας, αφού έπρεπε να προσέχουμε μη μας «κόψει» κανένα αυτοκίνητο στο δρόμο! Αυτήν την ανάποδη οδήγηση δεν μπορώ να τη συνηθίσω με τίποτα!
Καθίσαμε στα «3 μικρά γουρουνάκια» και λόγω του ότι μου άρεσε το όνομα τίτλου και λόγω … τιμής. Έδειχνε να έχει καλές κριτικές και τιμές και πολύ ήθελα να φάω και μια σεφταλιά.
Ένα έχω να πω: δοκίμασα και άλλο γαστρονομικό απωθημένο ... δεν έχω.
Είχε σουρουπώσει πια όταν φτάσαμε στην παραλία για μια περαντζάδα με ένα παγωτάκι στο χέρι.
Η παραλία της Πάφου είναι κλασική παραλία με αρκετή “απλωσιά” και με φοίνικες.
Πέραν της παραλίας όμως, τα ενδότερα της πόλης μου φάνηκαν λίγο ... ιδιαίτερα.
Είδαμε ελληνικές ταβέρνες με live μουσική και χορό, γεμάτη με Άγγλους.
Είδαμε και μπαράκια με Disco music γεμάτα με Άγγλους.
Είδαμε και pubs γεμάτες Άγγλους!
Πολύ Αγγλία! Γενικά, μια σύγχυση για το που βρίσκομαι την είχα λίγο … χα,χα!
Συναντήσαμε μια πιάτσα ταξί. Είπαμε να κλείσουμε ένα ταξί για την πρωινή μετάβασή μας στο αεροδρόμιο. Ζοριστήκαμε να βρούμε, αφού κανένας οδηγός δεν ήθελε να ξυπνήσει στις 5:00 το πρωί. Και εγώ που νόμιζα ότι από κοντά θα έκανα καλύτερο deal! Τελικά δέχτηκε ένας οδηγός να έρθει να μας πάρει από το κατάλυμά μας στις 4:45.
Όλα καλά λοιπόν.
Κουράγια άλλα δεν είχαμε. Τέλειωσε η βόλτα μας και τελείωσε και η στάση μας στην Κύπρο. Πήγαμε για ύπνο.
Η Αρχή και η Οργάνωση
Με την Ανατολή του ηλίου (6:20π.μ.) απογειωθήκαμε.
Στο Αμάν φτάσαμε στην ώρα μας, δηλ. κατά τις 7:30.
Σχετικά γρήγορα περάσαμε από «Τελώνες και Φαρισαίους» και αυτό γιατί είχαμε ήδη εκτυπωμένη την Jordan Pass, η οποία εκτός από πάσο για τους αρχαιολογικούς τόπους της Ιορδανίας αποτελεί και visa εισόδου για τη χώρα. Μια ματιά της ρίξανε, μια σφραγίδα βάλανε και περάσαμε γρήγορα και ωραία.
Πρώτη μας κίνηση ήταν η απόκτηση νέας κάρτας sim.
Τρεις εταιρίες στη σειρά ήταν στην έξοδο του αεροδρομίου. Πήγαμε σε αυτήν που δεν είχε κόσμο εκείνη τη στιγμή, στη Zein. Το κινητό μου είχε δεύτερη θέση για κάρτα sim οπότε εύκολα και γρήγορα τελείωσα με το πρώτο φλέγον θέμα.
Το δεύτερο ήταν το αυτοκίνητο. Όλες οι πρωτοκλασάτες εταιρίες ήταν εκεί! Όχι όμως και η “Arena” μια από τις τοπικές μικρές εταιρίες που είχαμε κλείσει εμείς ως «φθηνή» που ήταν.
Που να τη βρούμε την εταιρία; Δεν είχε γκισέ. Γι’ αυτό ήταν φθηνή. Δεν την έβρισκες.
Στη sixt πήγαμε να ρωτήσουμε και εκείνοι (τι καλοί!) πήραν τηλέφωνο στην “Arena” και τους ρώτησαν.
Μας έκλεισαν ραντεβού στις αναχωρήσεις έξω από την πύλη 5, σε 5 λεπτά.
Τα 5’ σημαίνουν … 35’ σε Ιορδανικό χρόνο. Τουλάχιστον ήρθαν, λέω εγώ. Όσο να ‘ναι μια προκατάληψη ομολογώ ότι την έχω ... και … δικαίως, αφού ...
άλλο αυτοκίνητο έκλεισα άλλο μας έδωσαν, με ταχύτητες ζήτησα αυτόματο μας έδωσαν, με ασφάλεια το κλείσαμε, την οποία και πήγαν να μας την ξαναχρεώσουν. Γενικά, οι κεραίες μας ήταν τεντωμένες και δούλεψαν υπερωρίες μέχρι να τσεκάρουμε αυτοκίνητο και λογαριασμούς και συμβόλαια.
Γύρω στις 9:30 η ώρα ξεμπερδέψαμε και 20’ αργότερα είχαμε φτάσει στο κατάλυμά μας στην Madaba.
Ίσως εδώ θα πρέπει να αναφερθώ στις διαδρομές που σχεδίασα και που ακολουθήσαμε κατά γράμμα.
1η ημέρα: Μία μικρή «κυκλική» διαδρομή με αφετηρία και κατάληξη στην Madaba, η οποία διαδρομή θα κάλυπτε πολλά σημεία ενδιαφέροντος, δυτικά του Αμάν.
2η ημέρα: Διαδρομή προς τα νότια της χώρας μέσω των λεωφόρων Dead Sea highway και King’s highway κάνοντας στο δρόμο διάφορες light στάσεις καταλήγοντας στη Wadi Musa.
3η ημέρα: Αφιερωμένη όοοολη στην Πέτρα. (δέος!)
4η ημέρα: ξανά Πέτρα και έρημος Wadi Rum (ουάου!)
5η ημέρα: Aqaba (αυτή κι αν ήταν έκπληξη) και ταξίδι επιστροφής προς το βορρά.
6η ημέρα: Θρησκευτικά αξιοθέατα πέριξ του Αμάν (Madaba & Nebo).
Δηλαδή ...
Η πρώτη μας μέρα στην Ιορδανία ήταν “φορτωμένη”. Δεδομένου ότι άρχισε και αρκετά πρωί καταλαβαίνετε ότι ήταν πολύ ... φορτωμένη. Ακόμα και εγώ που πάντα είμαι αισιόδοξη δεν πίστευα ότι θα βγει η μέρα με όλα όσα είχα σχεδιάσει να πάμε.
Το super-αισιόδοξο σενάριο της πρώτης μας ημέρας περιλάμβανε μπάνιο στη Νεκρά Θάλασσα, επίσκεψη στο Bethany (το σημείο του Ιορδάνη που βαφτίστηκε ο Χριστός), βόλτα και καφεδάκι στην πόλη As Salt, νέα άφιξη στη λίστα της Unesco (για όσους αναρωτιούνται για την επιλογή μου αυτή) και τέλος μια σφήνα-στάση στο Αμάν για βραδινό φαγητό και βόλτα.
Το πρώτο μας βράδυ επέλεξα να κοιμηθούμε στην πόλη Μάνταμπα, λόγω του πολύ στρατηγικού σημείου στο οποίο βρίσκεται και λόγω του ότι βρήκα ένα πολύ ωραίο και οικονομικό κατάλυμα.
Μια διαμερισματάρα βρήκα σε μια διπλοκατοικία σε 1,5χλμ. απόσταση από το κέντρο της πόλης, με τον ιδιοκτήτη, τον Moath να μένει δίπλα μας πρόθυμο να μας βοηθήσει ανά πάσα στιγμή ικανοποιώντας τις ανάγκες μας. Το διαμέρισμα ήταν μεγάλο με εξοπλισμένη κουζίνα, πεντακάθαρα δωμάτια και parking. Ο Moath μας παρείχε εξαιρετικό σπιτικό πρωινό, μας ετοίμαζε έως και βραδινό αν θέλαμε, χώρια του ότι μπορούσε και να μας κάνει και συνάλλαγμα με καλή ισοτιμία ανά πάσα στιγμή.
Απ’ την άλλη, λόγω του σημερινού tour ενδεχομένως να μας εξυπηρετούσε για διανυκτέρευση και ένα από τα resort της Νεκρά θάλασσας. Όσο κι αν έψαξα, όσο και αν ήθελα, δεν μπόρεσα να βρω κάτι που να με πείσει ότι ήταν καλύτερο από το σπιτάκι του Moath. Στα ξενοδοχεία της Νεκρά περνούσες από ενδελεχή έλεγχο για να μπεις μέσα, απαγορευόταν να έχεις φαγητό μαζί σου και επίσης ήταν και ακριβά, ήταν και παλιά. Ε! Όλα αυτά με χαλούσαν απίστευτα!
Έτσι αντί να έχω σαν βάση για το μικρό road trip της πρώτης ημέρας το όποιο ξενοδοχείο της Νεκρά θάλασσας, διάλεξα το σπίτι της Μάνταμπα.
Φτάσαμε λοιπόν στο κατάλυμα πολύ νωρίτερα από το check in. Ο πολύ φιλόξενος ιδιοκτήτης μας πρότεινε να μας ετοιμάσει κάποιο πρωινό και μετά ή να περιμένουμε να καθαρίσει το δωμάτιο ή να αφήσουμε τα πράγματά μας και να φύγουμε κάνοντας το πρόγραμμά μας. Το δεύτερο κάναμε.
Φάγαμε το πρωινό που μας ετοίμασε η μαμά του Jamila και μετά φύγαμε με σκοπό να ακολουθήσουμε το σημερινό μεγαλεπίβολο πρόγραμμα που φαίνεται στο χάρτη ...
Το οποίο, όσο και αν φαίνεται απίστευτο ... πέτυχε. Και μαντέψτε! Βγήκε το πρόγραμμα!
Απλά το λέω προκαταβολικά για να μην έχει κανείς αγωνία!
Έφτασε η αναμενόμενη εκείνη Παρασκευή του Ιουνίου.
Δεν ξεκινήσαμε καλά! Το πρωί της πτήσης μπαίνοντας στο λεωφορείο για το αεροδρόμιο του Ελ. Βενιζέλος συνειδητοποιούμε ότι δεν πήραμε μαζί μας την κάρτα με την οποία κάναμε κράτηση για την ενοικίαση αυτοκίνητου. Άντε κατέβα από το λεωφορείο και γύρνα ξανά στο σπίτι. Κακήν κακώς και καθυστερημένα φτάσαμε στο αεροδρόμιο. Καθυστέρηση όμως είχε και η πτήση, την οποία και μάθαμε μόλις φτάσαμε στην πύλη.
Στις 12 θα πετούσαμε αλλά στις 1:20 θα έφευγε τελικά. Στις 1:15 άρχισε να ξεφορτώνει η προηγούμενη πτήση, οπότε καταλαβαίνετε τι ώρα τελικά φύγαμε .... Αυτό σήμαινε για μας τουλάχιστον δύο ώρες λιγότερες διαθέσιμες στην ήδη λίγη ώρα που είχαμε για την Πάφο.
Στην Κύπρο πρώτα
Γύρω στις 3:15 είδαμε τις πρώτες εικόνες της Κύπρου … τις νότιες ακτές και τις νότιες … πισίνες!

Στις 3:30 προσγειωθήκαμε. Ένα άγχος για να προλάβω το λεωφορείο που έφευγε στις 3:45, το είχα. Γιατί άγχος; Γιατί οι φίλοι μας οι Κύπριοι δεν τα πάνε καλά με τα ΜΜΜ. Αν χάναμε το λεωφορείο, μετά από 70’ θα έφευγε το επόμενο! Για μένα δηλαδή αυτό ήταν μια μικρή καταστροφή! Θα μου πείτε υπάρχει και το ταξί. Ναι! Με 35€ η διαδρομή;;; Μαζί με τα ξενοδοχεία του πήγαινε και του έλα, η Κύπρος θα μου «εκτόξευε» το budget μου στον αέρα. Ότι γλύτωσα από τα αεροπορικά δηλαδή, θα μου τα έτρωγε η Κύπρος.
Τελικά το προλάβαμε το λεωφορείο (Νο 612) και σε μισή ωρίτσα είμαστε στην Πάφο. Το κατάλυμά μας δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Ένα διαμερισματάκι με σημαντικότερο προσόν του την εγγύτητά του με τη στάση του λεωφορείου.
Φτάσαμε, φρεσκαριστήκαμε και βγήκαμε έξω μέσα στη ζέστη για να πάμε προς τους … τάφους! Χα, χα Ήταν πιο ωραίο απ’ ότι ακούγεται. Ιδού …

Οι περίφημοι «Τάφοι των Βασιλέων» αποτελούν τμήμα του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πάφου, το οποίο έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco από το 1980.
Ένα ακόμη δέλεαρ δηλαδή (για μένα) αυτή η στάση στην Πάφο.
Δεν ήταν μακριά οι τάφοι, αλλά προτιμήσαμε να φτάσουμε ως εκεί με το λεωφορείο, περισσότερο για να κάνουμε οικονομία δυνάμεων. Έκανε και ζέστη, ήταν και η πρώτη μας ημέρα, και είπαμε να το πάμε λίγο χαλαρά. Φτάσαμε στην είσοδο, βγάλαμε εισιτήριο και μπήκαμε στο χώρο.
Η περιοχή που ονομάζεται και «νεκρόπολη», είναι μια τεράστια ανοιχτή έκταση 1,2τ.χλμ. περίπου, στο βόρειο τμήμα της πόλης, η οποία φτάνει ως τη θάλασσα.



Εδώ έχουν βρεθεί διαφόρων ειδών υπόσκαφοι τάφοι, όπως απλοί ή λακκοειδείς λαξευμένοι μέσα σε βράχια αλλά και θαλαμοειδείς. Χρονολογούνται από την ελληνιστική μέχρι τη ρωμαϊκή εποχή (2ος π.Χ. αι.-2ος αι. μ.Χ.), ενώ φαίνεται ότι επαναχρησιμοποιήθηκαν αργότερα και από τους πρώτους χριστιανούς.
Υπήρχαν διάσπαρτοι τάφοι, που άλλους έβλεπες με τη μία και άλλους τους προσπερνούσες χωρίς να τους προσέξεις τόσο καλά κρυμμένοι που ήταν, οι περισσότεροι κάτω από τη γη.



Η σήμανση όμως ήταν καλή και έτσι δεν χάσαμε σχεδόν κανέναν.
Από τάφους του χώρου ιδιαίτερα εντυπωσιακοί είναι οι αρκετά διατηρημένοι και αναστηλωμένοι τάφοι υπ’ αριθμ. 3, 4 και 5.


Αποτελούνται από μια κεντρική υπόγεια ορθογώνια ή τετράγωνη περίστυλη αυλή με δωρικούς κίονες ή πεσσούς. Γύρω από την αυλή έχουν ανοιχτεί ταφικοί θάλαμοι, στους τοίχους των οποίων είναι λαξευμένες νεκρικές θήκες.
Σε γενικές γραμμές, η ταφική αυτή αρχιτεκτονική μοιάζει με τον τρόπο κατασκευής της ελληνιστικής οικίας, όπου τα δωμάτια αναπτύσσονται συμμετρικά γύρω από ένα περίστυλο αίθριο. Η κατασκευή αυτή γινόταν σκόπιμα, ώστε η τελευταία κατοικία του ανθρώπου να θυμίζει την κατοικία που είχε όσο ζούσε.



Παρά το όνομά τους, στους τάφους αυτούς δεν ήταν θαμμένοι βασιλείς. Στην πραγματικότητα εδώ θάφτηκαν υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι, μέλη της αριστοκρατίας και της διοικητικής ελίτ της Κύπρου, όταν ήταν υπό το Κράτος των Πτολεμαίων. Η ονομασία τους όμως οφείλεται στη μνημειακή τους όψη και στη μεγαλοπρέπεια της αρχιτεκτονικής τους.

Μόνο ο τάφος Νο 8 διαφέρει αρκετά από τους υπόλοιπους και ίσως αποτελεί τον πιο αινιγματικό του χώρου. Στο κέντρο του, τη θέση του αιθρίου καταλαμβάνει ένας τετραγωνισμένος βράχος, στο εσωτερικό του οποίου υπάρχει λαξευμένος θάλαμος. Γύρω από τον βράχο έχει διαμορφωθεί διάδρομος και περιμετρικά του βρίσκονται οι ταφικοί θάλαμοι. Μεγάλη μερίδα αρχαιολόγων υποστηρίζει ότι ο συγκεκριμένος τάφος πιθανά ανήκει σε βασιλιά της δυναστείας των Πτολεμαίων που πέθανε στην Κύπρο.


Ένα δύωρο είμαστε μέσα στον αρχαιολογικό χώρο ανεβοκατεβαίνοντας στους τάφους, μπαινοβγαίνοντας στους θαλάμους και εξερευνώντας θα έλεγα το ιδιαίτερο τοπίο που έδιναν «οι τάφοι των Βασιλέων».


Ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον αξιοθέατο, το οποίο θα έλεγα ότι άνοιξε την αυλαία των εντυπωσιακών αξιοθέατων αυτού του ταξιδιού (για να μην πω: των τάφων αυτού του ταξιδιού
Τώρα θα πηγαίναμε με τα πόδια ως την παραλία περπατώντας στη Λεωφόρο των Βασιλέων ψάχνοντας και χαζεύοντας στο δρόμο μήπως βρούμε κάτι για φαγητό. Δηλαδή όχι και πολύ χαζεύοντας, αφού έπρεπε να προσέχουμε μη μας «κόψει» κανένα αυτοκίνητο στο δρόμο! Αυτήν την ανάποδη οδήγηση δεν μπορώ να τη συνηθίσω με τίποτα!

Καθίσαμε στα «3 μικρά γουρουνάκια» και λόγω του ότι μου άρεσε το όνομα τίτλου και λόγω … τιμής. Έδειχνε να έχει καλές κριτικές και τιμές και πολύ ήθελα να φάω και μια σεφταλιά.

Ένα έχω να πω: δοκίμασα και άλλο γαστρονομικό απωθημένο ... δεν έχω.
Είχε σουρουπώσει πια όταν φτάσαμε στην παραλία για μια περαντζάδα με ένα παγωτάκι στο χέρι.
Η παραλία της Πάφου είναι κλασική παραλία με αρκετή “απλωσιά” και με φοίνικες.


Πέραν της παραλίας όμως, τα ενδότερα της πόλης μου φάνηκαν λίγο ... ιδιαίτερα.
Είδαμε ελληνικές ταβέρνες με live μουσική και χορό, γεμάτη με Άγγλους.
Είδαμε και μπαράκια με Disco music γεμάτα με Άγγλους.
Είδαμε και pubs γεμάτες Άγγλους!
Πολύ Αγγλία! Γενικά, μια σύγχυση για το που βρίσκομαι την είχα λίγο … χα,χα!

Συναντήσαμε μια πιάτσα ταξί. Είπαμε να κλείσουμε ένα ταξί για την πρωινή μετάβασή μας στο αεροδρόμιο. Ζοριστήκαμε να βρούμε, αφού κανένας οδηγός δεν ήθελε να ξυπνήσει στις 5:00 το πρωί. Και εγώ που νόμιζα ότι από κοντά θα έκανα καλύτερο deal! Τελικά δέχτηκε ένας οδηγός να έρθει να μας πάρει από το κατάλυμά μας στις 4:45.
Όλα καλά λοιπόν.
Κουράγια άλλα δεν είχαμε. Τέλειωσε η βόλτα μας και τελείωσε και η στάση μας στην Κύπρο. Πήγαμε για ύπνο.
Η Αρχή και η Οργάνωση
Με την Ανατολή του ηλίου (6:20π.μ.) απογειωθήκαμε.

Στο Αμάν φτάσαμε στην ώρα μας, δηλ. κατά τις 7:30.
Σχετικά γρήγορα περάσαμε από «Τελώνες και Φαρισαίους» και αυτό γιατί είχαμε ήδη εκτυπωμένη την Jordan Pass, η οποία εκτός από πάσο για τους αρχαιολογικούς τόπους της Ιορδανίας αποτελεί και visa εισόδου για τη χώρα. Μια ματιά της ρίξανε, μια σφραγίδα βάλανε και περάσαμε γρήγορα και ωραία.

Πρώτη μας κίνηση ήταν η απόκτηση νέας κάρτας sim.
Τρεις εταιρίες στη σειρά ήταν στην έξοδο του αεροδρομίου. Πήγαμε σε αυτήν που δεν είχε κόσμο εκείνη τη στιγμή, στη Zein. Το κινητό μου είχε δεύτερη θέση για κάρτα sim οπότε εύκολα και γρήγορα τελείωσα με το πρώτο φλέγον θέμα.
Το δεύτερο ήταν το αυτοκίνητο. Όλες οι πρωτοκλασάτες εταιρίες ήταν εκεί! Όχι όμως και η “Arena” μια από τις τοπικές μικρές εταιρίες που είχαμε κλείσει εμείς ως «φθηνή» που ήταν.
Που να τη βρούμε την εταιρία; Δεν είχε γκισέ. Γι’ αυτό ήταν φθηνή. Δεν την έβρισκες.
Στη sixt πήγαμε να ρωτήσουμε και εκείνοι (τι καλοί!) πήραν τηλέφωνο στην “Arena” και τους ρώτησαν.
Μας έκλεισαν ραντεβού στις αναχωρήσεις έξω από την πύλη 5, σε 5 λεπτά.
Τα 5’ σημαίνουν … 35’ σε Ιορδανικό χρόνο. Τουλάχιστον ήρθαν, λέω εγώ. Όσο να ‘ναι μια προκατάληψη ομολογώ ότι την έχω ... και … δικαίως, αφού ...
άλλο αυτοκίνητο έκλεισα άλλο μας έδωσαν, με ταχύτητες ζήτησα αυτόματο μας έδωσαν, με ασφάλεια το κλείσαμε, την οποία και πήγαν να μας την ξαναχρεώσουν. Γενικά, οι κεραίες μας ήταν τεντωμένες και δούλεψαν υπερωρίες μέχρι να τσεκάρουμε αυτοκίνητο και λογαριασμούς και συμβόλαια.
Γύρω στις 9:30 η ώρα ξεμπερδέψαμε και 20’ αργότερα είχαμε φτάσει στο κατάλυμά μας στην Madaba.
Ίσως εδώ θα πρέπει να αναφερθώ στις διαδρομές που σχεδίασα και που ακολουθήσαμε κατά γράμμα.
1η ημέρα: Μία μικρή «κυκλική» διαδρομή με αφετηρία και κατάληξη στην Madaba, η οποία διαδρομή θα κάλυπτε πολλά σημεία ενδιαφέροντος, δυτικά του Αμάν.
2η ημέρα: Διαδρομή προς τα νότια της χώρας μέσω των λεωφόρων Dead Sea highway και King’s highway κάνοντας στο δρόμο διάφορες light στάσεις καταλήγοντας στη Wadi Musa.
3η ημέρα: Αφιερωμένη όοοολη στην Πέτρα. (δέος!)
4η ημέρα: ξανά Πέτρα και έρημος Wadi Rum (ουάου!)
5η ημέρα: Aqaba (αυτή κι αν ήταν έκπληξη) και ταξίδι επιστροφής προς το βορρά.
6η ημέρα: Θρησκευτικά αξιοθέατα πέριξ του Αμάν (Madaba & Nebo).
Δηλαδή ...

Η πρώτη μας μέρα στην Ιορδανία ήταν “φορτωμένη”. Δεδομένου ότι άρχισε και αρκετά πρωί καταλαβαίνετε ότι ήταν πολύ ... φορτωμένη. Ακόμα και εγώ που πάντα είμαι αισιόδοξη δεν πίστευα ότι θα βγει η μέρα με όλα όσα είχα σχεδιάσει να πάμε.
Το super-αισιόδοξο σενάριο της πρώτης μας ημέρας περιλάμβανε μπάνιο στη Νεκρά Θάλασσα, επίσκεψη στο Bethany (το σημείο του Ιορδάνη που βαφτίστηκε ο Χριστός), βόλτα και καφεδάκι στην πόλη As Salt, νέα άφιξη στη λίστα της Unesco (για όσους αναρωτιούνται για την επιλογή μου αυτή) και τέλος μια σφήνα-στάση στο Αμάν για βραδινό φαγητό και βόλτα.
Το πρώτο μας βράδυ επέλεξα να κοιμηθούμε στην πόλη Μάνταμπα, λόγω του πολύ στρατηγικού σημείου στο οποίο βρίσκεται και λόγω του ότι βρήκα ένα πολύ ωραίο και οικονομικό κατάλυμα.
Μια διαμερισματάρα βρήκα σε μια διπλοκατοικία σε 1,5χλμ. απόσταση από το κέντρο της πόλης, με τον ιδιοκτήτη, τον Moath να μένει δίπλα μας πρόθυμο να μας βοηθήσει ανά πάσα στιγμή ικανοποιώντας τις ανάγκες μας. Το διαμέρισμα ήταν μεγάλο με εξοπλισμένη κουζίνα, πεντακάθαρα δωμάτια και parking. Ο Moath μας παρείχε εξαιρετικό σπιτικό πρωινό, μας ετοίμαζε έως και βραδινό αν θέλαμε, χώρια του ότι μπορούσε και να μας κάνει και συνάλλαγμα με καλή ισοτιμία ανά πάσα στιγμή.
Απ’ την άλλη, λόγω του σημερινού tour ενδεχομένως να μας εξυπηρετούσε για διανυκτέρευση και ένα από τα resort της Νεκρά θάλασσας. Όσο κι αν έψαξα, όσο και αν ήθελα, δεν μπόρεσα να βρω κάτι που να με πείσει ότι ήταν καλύτερο από το σπιτάκι του Moath. Στα ξενοδοχεία της Νεκρά περνούσες από ενδελεχή έλεγχο για να μπεις μέσα, απαγορευόταν να έχεις φαγητό μαζί σου και επίσης ήταν και ακριβά, ήταν και παλιά. Ε! Όλα αυτά με χαλούσαν απίστευτα!
Έτσι αντί να έχω σαν βάση για το μικρό road trip της πρώτης ημέρας το όποιο ξενοδοχείο της Νεκρά θάλασσας, διάλεξα το σπίτι της Μάνταμπα.
Φτάσαμε λοιπόν στο κατάλυμα πολύ νωρίτερα από το check in. Ο πολύ φιλόξενος ιδιοκτήτης μας πρότεινε να μας ετοιμάσει κάποιο πρωινό και μετά ή να περιμένουμε να καθαρίσει το δωμάτιο ή να αφήσουμε τα πράγματά μας και να φύγουμε κάνοντας το πρόγραμμά μας. Το δεύτερο κάναμε.

Φάγαμε το πρωινό που μας ετοίμασε η μαμά του Jamila και μετά φύγαμε με σκοπό να ακολουθήσουμε το σημερινό μεγαλεπίβολο πρόγραμμα που φαίνεται στο χάρτη ...

Το οποίο, όσο και αν φαίνεται απίστευτο ... πέτυχε. Και μαντέψτε! Βγήκε το πρόγραμμα!

Απλά το λέω προκαταβολικά για να μην έχει κανείς αγωνία!
Last edited: