gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
Κεφάλαιο 14
Επιστροφή, το τελευταίο βράδυ και το τελευταίο πρωινό στη Σαγκάη.
Ύστερα από 25 λεπτά φτάνουμε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Σαγκάης. Τα τραίνα στην Κίνα φαίνεται ότι λειτουργούν με ακρίβεια δευτερολέπτων. Παίρνουμε το μετρό
και ύστερα από τρεις στάσεις κατεβαίνουμε στη στάση της πλατείας του λαού.
Όπως κάθε πλατεία του λαού που σέβεται το όνομά της, έτσι και αυτή της Σαγκάης διαθέτει το μνημείο – άγαλμα των αγωνιστών του λαού.
Ύστερα από τις σχετικές φωτογραφίες, αποφασίσαμε να κατέβουμε περπατώντας την οδό Nanjing. Ο φωτισμός της οδού παραπέμπει πάντα σε ανατολική μητρόπολη του (επερχόμενου ή μάλλον του ήδη υφιστάμενου) καπιταλισμού.
Τα μικρά οχήματα στυλ μικρού τραμ κυκλοφορούσαν συνεχώς κατά μήκος της οδού Nanjing.
Από το πρωί είμαστε στους δρόμους χωρίς στάση, οπότε κάποια στιγμή αποφασίσαμε να πάμε για φαγητό. Καταφύγαμε πάλι στο lonely planet, το οποίο στην περιοχή που βρισκόμαστε τότε, μας υποδείκνυε ένα εστιατόριο σε ένα εμπορικό κέντρο στην οδό Nanjing. Παρά τις αντιρρήσεις μου, επειδή πάγια τακτική μου είναι να αποφεύγω τα εμπορικά κέντρα, τελικά ως μειοψηφία, υποτάχθηκα στην πλειοψηφία και μπήκα στο εμπορικό κέντρο.
Πάντως στο εστιατόριο του εμπορικού κέντρου, το οποίο πρότεινε ο lonely planet, οφείλω να ομολογήσω ότι το φαγητό ήταν αντιπροσωπευτικό της κουζίνας της Σαγκάης και πολύ καλό.
Το φαγητό το συνοδεύσαμε με ωραίο κόκκινο κινέζικο κρασί.
Μετά το φαγητό, σκεφτήκαμε να κατέβουμε στην προκυμαία για ένα τελευταίο ποτό, σε ένα μπαράκι κοντά στο ξενοδοχείο μου, ή στο μπαρ του ξενοδοχείου. Η απόσταση ήταν μικρή αλλά επειδή είχαμε περπατήσει πολύ όλη την ημέρα, σταματήσαμε ένα ταξί. Μπήκαμε και ξεκινήσαμε, αλλά παρατηρήσαμε ότι ο ταξιτζής δεν έβαλε ταξίμετρο, ούτε ενεργοποίησε την απόδειξη, όπως όλοι οι άλλοι ταξιτζήδες. Κάποια στιγμή ζητάει (με νοηματική) 80 γουάν. Η διαδρομή κόστιζε 20 περίπου γουάν, ποσό το οποίο του αντιπρότεινα. Σταματάει το ταξί και μου ζητάει 60 γουάν. Εν τω μεταξύ είχαμε διανύσει το ένα τρίτο (1/3) της διαδρομής. Είμαστε ήδη πολύ κοντά στην προκυμαία και αρκετά κοντά στο ξενοδοχείο. Εκνευρίστηκα, από το ποσό το οποίο μου ζητούσε και επέμεινα στην προσφορά μου των 20 γουάν. Μου αντιπρότεινε 40 γουάν, ψελλίζοντας (τα μόνα αγγλικά που ήξερε) ότι όλοι τέτοια ώρα πάνε στο σπίτι τους. Τσαντίστηκα και για να μην αναγκαστώ να βιαιοπραγήσω του επισήμανα ότι θα πάρει μηδέν άνοιξα την πόρτα, βγήκα έξω και του τη βρόντηξα στα μούτρα. Ήταν το δεύτερο κρούσμα στη Σαγκάη και το πρώτο από επίσημο ταξιτζή. Πάντως μου προκάλεσε γέλιο με το ότι κατάφερε να μας κάνει ένα μεγάλο τμήμα της διαδρομής και με τη διαπραγμάτευση που έκανε να μην πάρει ούτε ένα γουάν.
Έτσι ύστερα από λίγα λεπτά περπάτημα φτάσαμε στην προκυμαία.
Περάσαμε κάτω από τα αποικιακά κτίρια.
Ήπιαμε ένα ποτό και κάναμε την τελευταία νυχτερινή βόλτα στην προκυμαία.
Ήταν περασμένα μεσάνυχτα, όταν ανέβηκα στο δωμάτιό μου.
Το τελευταίο βράδυ στη Σαγκάη δεν ήθελα να τελειώσει ποτέ. Μετά το ντους κάθομαι στην κουνιστή πολυθρόνα μπροστά από το ένα μεγάλο παράθυρο. Απολαμβάνω τη θέα. Από το ηχοσύστημα του δωματίου ακούγεται jazz μουσική. Ότι πρέπει για την ώρα αυτή και για το μαγευτικό περιβάλλον. Κάποια στιγμή σηκώνομαι από την πολυθρόνα και κατευθύνομαι προς το mini – bar. Αισθάνομαι ευτυχής με την επιλογή του ξενοδοχείου, όχι μόνο για τη θέα και το άψογο design του δωματίου και των κοινόχρηστων χώρων, το ηχοσύστημα, αλλά και για την ποικιλία των μαλτ ουίσκι τα οποία υπάρχουν στο mini – bar του δωματίου μου.
Ένα μπουκαλάκι ουίσκι Glenfiddich κυλάει προς το χέρι μου. Παίρνω ένα ποτήρι από το mini – bar και αδειάζω το μπουκαλάκι στο ποτήρι μου.
Παίρνω το ποτήρι και κάθομαι στην αναπαυτική καρέκλα του γραφείου μπροστά από το άλλο παράθυρο. Απολαμβάνω τη jazz και κυρίως τη μοναδική θέα, πίνοντας το ουίσκι μου.
Αυτόματα όλα μου φαίνονται ωραιότερα. Αισθάνομαι ότι βρίσκομαι στον παράδεισο.
Αυτό το βράδυ δεν ήθελα να κοιμηθώ. Ήθελα να απολαύσω τη μουσική αλλά κυρίως τη θέα της Σαγκάης.
Όταν τελείωσε το ποτό μου κατευθύνθηκα πάλι προς το mini – bar του δωματίου. Επιλέγω πάλι ένα μπουκαλάκι ουίσκι Glenfiddich. Αδειάζω το μπουκαλάκι στο ποτήρι μου και κατευθύνθηκα προς την κουνιστή πολυθρόνα. Απόλαυσα πάλι τη θέα της Σαγκάης, τη μουσική και το ποτό μου.
Το μυαλό μου άδειασε από τα καθημερινά προβλήματα. Απολάμβανα την προκυμαία της Σαγκάης και τη μουσική μου. Δεν ήθελα να κοιμηθώ.
Τα πλοιάρια στο ποτάμι ήταν σε διαρκή κίνηση. Ήθελα να είμαι έτσι ως το πρωί. Δεν ήθελα να κοιμηθώ. Όλο το σκηνικό το οποίο ζούσα εκείνη τη νύχτα με έφερνε στην απόλυτη ευδαιμονία, στην απόλυτη ευτυχία. Ήθελα να το απολαύσω μέχρι τέλους. Η μουσική μου πλημμύριζε τα αυτιά. Δεν ήθελα να κοιμηθώ ούτε λεπτό. Όμως κάποια στιγμή χαλάρωσα. Κοιμήθηκα πάρα πολύ αργά, όταν έτεινε να ξημερώσει. Ήταν η πρώτη νύχτα της ζωής μου που κοιμήθηκα χωρίς κουρτίνες.
Όταν ξύπνησα αναρωτήθηκα αν τελικά είχα κλείσει τις κουρτίνες. Τις κουρτίνες τις έκλεινα με τηλε – κοντρόλ από το κομοδίνο του κρεβατιού μου. Θυμόμουν καλά, ότι δεν είχα κλείσει τις κουρτίνες. Ήθελα να κοιμηθώ και να ξυπνήσω με τη θέα της πόλης, της προκυμαίας και του Πουτόνγκ. Όμως το πρωί, όταν ξύπνησα δεν υπήρχε θέα. Βλέπω προς τα παράθυρα. Οι κουρτίνες ήταν πράγματι ανεβασμένες. Όμως η θέα είχε περιορισθεί. Ξανακοιτάω προς τα παράθυρα. Τότε καταλαβαίνω.
Την άλλη ημέρα το πρωί, μετά την υπέροχη νύχτα, όταν ξύπνησα, δηλαδή το πρωινό της Πέμπτης 12-02-2015 η ομίχλη είχε καλύψει τη Σαγκάη.
Δεν είχα λοιπόν κατεβάσει την κουρτίνα. Η ομίχλη ήταν ο λόγος της περιορισμένης ορατότητας.
Κατεβαίνω για πρωινό. Η καρδιά μου ήταν σφιγμένη. Δεν ήθελα με τίποτα να αποχωριστώ τη Σαγκάη. Χωρίς να το περιμένω είχε γίνει από τις πιο αγαπημένες μου πόλεις. Ρίχνω μια ματιά στα παράθυρα. Η ομίχλη επικρατούσε. Όμως εγώ τελευταίο πρωινό ήθελα να κάνω μια βόλτα στο Bund. Άλλωστε το τραίνο για το Πεκίνο έφευγε στις 15.00. Βγαίνω στο Bund απέναντι από το ξενοδοχείο. Η ομίχλη συνέχιζε να καλύπτει την πόλη.
Ξεκινάω τον τελευταίο περίπατο στο Bund.
Οι απέναντι ουρανοξύστες διακρινόντουσαν με μεγάλη δυσκολία.
Παρά την ομίχλη απολαμβάνω την αρχιτεκτονική των αποικιακών κτιρίων. Ξεκινάω μια μεγάλη βόλτα στην προκυμαία. Ήταν δυστυχώς η τελευταία μου βόλτα στο αγαπημένο σημείο της αγαπημένης μου πόλης.
Ο κόσμος που περπατούσε στην προκυμαία συνέχισε να πυκνώνει. Κάθε ημέρα κυκλοφορούσε όλο και περισσότερος κόσμος λόγω του εσωτερικού τουρισμού για τον εορτασμό της επερχόμενης Κινέζικης Πρωτοχρονιάς.
Συνέχισα τον περίπατο στο Bund, θαυμάζοντας τα αποικιακά κτίρια.
Πέρασα και από το σημείο όπου είναι τοποθετημένο το άγαλμα του πρώτου, μετεπαναστατικού - κομμουνιστή Δημάρχου της Σαγκάης.
Κανονικά έπρεπε να γυρίσω έγκαιρα κατά τις 13.00 στο ξενοδοχείο να πάρω τις αποσκευές μου και να μου καλέσουν ταξί. Όμως ο περίπατος στο Bund μου άρεσε πολύ. Πάντως κάποια στιγμή αποφάσισα να επιστρέψω, επιταχύνω το βήμα μου
και φτάνω στο ξενοδοχείο κατά τις 13.25. Μαζεύω άμεσα τις αποσκευές μου και πίνοντας το τσάι μου ζητώ να μου καλέσουν ταξί. Συνήθως το ταξί που καλούσαμε από το ξενοδοχείο ερχόταν σε πέντε λεπτά. Πίνω το τσάι μου και το ταξί δεν είχε έρθει.
Αρχίζουν να με ζώνουν τα φίδια. Λέω στη ρεσεψιόν να επικοινωνήσουν πάλι με την εταιρία των ταξί. Επικοινωνούν και μου λένε ότι το ταξί θα έρθει σε δέκα λεπτά. Με τα πολλά η ώρα είχε φτάσει 13.50. Εκφράζω στη ρεσεψιόν την έντονη ανησυχία μου. Η απάντησή τους ήταν «Don’t worry». Δεν πείθομαι από τα καθησυχαστικά τους λόγια.
Όπως έχω προαναφέρει η Σαγκάη διαθέτει έξι σιδηροδρομικούς σταθμούς και τα τραίνα για Πεκίνο αναχωρούν από τον σιδηροδρομικό σταθμό Χονγκιάο της Σαγκάης. O σιδηροδρομικός σταθμός Χονγκιάο της Σαγκάης, είναι δίπλα στο αεροδρόμιο Χονγκιάο, αεροδρόμιο στο οποίο είχαμε προσγειωθεί με την πτήση μας από το Πεκίνο, την προηγούμενη Κυριακή και το ταξί είχε κάνει χρόνο μεγαλύτερο των πενήντα λεπτών για να με αφήσει στο ξενοδοχείο μου. Επίσης ο σιδηροδρομικός σταθμός Χονγκιάο της Σαγκάης, με συνολική έκταση 1,3 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, είναι ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός σταθμός στην Ασία. Σκέφτομαι τη χρονική απόσταση σε συνδυασμό με το μέγεθος του σιδηροδρομικού σταθμού και του πιθανού χάους και έτσι το «Don’t worry» που μου επαναλάμβαναν δεν με καθησύχαζε καθόλου.
Τέλος πάντων η ώρα είχε φτάσει 14.05 όταν καταφέραμε να είμαστε στο ταξί κατευθυνόμενοι προς τον σιδηροδρομικό σταθμό Χονγκιάο. Το ταξί είχε καθυστερήσει να φτάσει γιατί είχε πέσει σε μποτιλιάρισμα. Για να κατευθυνθούμε προς τον σιδηροδρομικό σταθμό Χονγκιάο, είχα το χαρτί που μου είχαν δώσει στην έκδοση των εισιτηρίων, με την αναγραφή του σταθμού στα κινέζικα καθώς και την αποτελεσματική βοήθεια από τη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου, που είπαν και προφορικά στον ταξιτζή τον προορισμό μου. Πριν καταφέρουμε να φτάσουμε στην πρώτη κεντρική οδική αρτηρία, πέφτουμε σε απίστευτο μποτιλιάρισμα. Η ώρα ήταν πλέον 14.12. Προσπαθώ να επικοινωνήσω με τον οδηγό του ταξί, προφανώς με παντομίμα. Βγάζω το εισιτήριο, όπου ανέφερε τον σταθμό και την ώρα αναχώρησης, γράφω την ώρα αναχώρησης, σκεπτόμενος ότι η υιοθέτηση από τους Κινέζους των αριθμών τους οποίους χρησιμοποιούμε και εμείς, δίνει το ελάχιστο επίπεδο συνεννόησης. Προσπαθώ με παντομίμα να τον ρωτήσω αν θα είμαστε έγκαιρα. Μου απαντάει κουνώντας το κεφάλι του, σουφρώνοντας τα χείλη του και δείχνοντας εμπρός, δηλαδή το μποτιλιάρισμα. Η απάντησή του όπως καλά κατάλαβα ήταν δυστυχώς αρνητική. Πάντως ύστερα απ’ αυτό πήρε επάνω του την προσπάθεια να φτάσουμε έγκαιρα στο αεροδρόμιο. Όταν ξεφύγαμε από το πρώτο μποτιλιάρισμα, άρχισε τις «σφήνες». Βέβαια πέσαμε και σε άλλα μποτιλιαρίσματα. Έβλεπα στις πινακίδες Χονγκιάο 11 km, μετά 9 km, μετά 6 km. Τότε η ώρα ήταν 14.33. Προσπάθησα να επικοινωνήσω πάλι με τον οδηγό του ταξί, προφανώς πάλι με παντομίμα. Αυτή τη φορά και αυτός μου απάντησε με παντομίμα και ήταν πιο καθησυχαστικός. Το ταξί προχωρούσε άλλοτε γρήγορα, άλλοτε αργά και άλλοτε σταματούσε σε κάποιο μποτιλιάρισμα. Ο οδηγός έκανε αγωνιώδεις προσπάθειες να φτάσουμε έγκαιρα στον προορισμό μας. Όταν φτάσαμε στη διασταύρωση με το αεροδρόμιο Χονγκιάο, ο οδηγός του ταξί μου κάνει σήμα ότι χρειαζόμαστε τρία λεπτά ακόμα, κάνοντας το σήμα της νίκης σηκώνοντας με ενθουσιασμό τη γροθιά του. Κοιτάω στο τηλέφωνό μου την ώρα. Η ώρα έδειχνε 14.42. Δεν συμμεριζόμουνα απόλυτα τον ενθουσιασμό του. Σκεφτόμουνα ότι ο σταθμός, ο μεγαλύτερος σε έκταση σιδηροδρομικός σταθμός στην Ασία θα ήταν χαώδης. Συλλογιζόμουνα το πώς θα κατάφερνα να συνεννοηθώ με τους Κινέζους που δεν γνωρίζουν λέξη αγγλικά, για να βγάλω άλλα εισιτήρια για το Πεκίνο. Το έργο μου θα ήταν δύσκολο. Μια φορά το είχα καταφέρει τη δεύτερη όμως; Τέλος πάντων σκέφτηκα ότι στη χειρότερη περίπτωση θα γύριζα στο αγαπημένο μου ξενοδοχείο στη Σαγκάη. Άλλωστε το μεσημέρι στη μάνατζερ του ξενοδοχείου είχα τάξει ότι θα επιστρέψω σύντομα.
Όμως δεν ήταν καιρός για άλλες σκέψεις. Το ταξί, ώρα ακριβώς 14.45 φτάνει στον σιδηροδρομικό σταθμό Χονγκιάο της Σαγκάης. Ο ταξιτζής μου δείχνει την πόρτα εισόδου. Τον πληρώνω δίνοντάς του και γενναιόδωρο πουρμπουάρ. Ορμάω με την αποσκευή και τη φωτογραφική μου μηχανή προς το σταθμό. Στον έλεγχο είχε κόσμο. Σηκώνω το εισιτήριο ψηλά, ώστε να προσπαθήσω να δείξω το επείγον του ζητήματος. Κάτι το ύψος μου, κάτι και η φυσική ευγένεια των Κινέζων με βοηθούν να ξεπεράσω άνετα το εμπόδιο. Αρχίζω να τρέχω προς την πύλη. Το εισιτήριο είχε αριθμό βαγονιού και θέση Η βοήθεια των Κινέζων ήταν μεγάλη. Όπως είχα προαναφέρει στην Κίνα οι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οργανωμένοι. Στην αποβάθρα είχε τα νούμερα κάθε βαγονιού και το που έπρεπε να σταθείς για να το περιμένεις. Συνεχίζουμε το τρέξιμο, περνάμε συνοπτικά τον τελευταίο έλεγχο και ώρα 14.57 μπαίνουμε στο βαγόνι μας. Το τραίνο είναι υπερσύγχρονο. Ξεκινά αμέσως και ώρα 15.00, ακριβώς.
Το τραίνο είχε αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες μεταξύ των 303 km/h έως 340 km/h.
Περάσαμε από αστικές περιοχές και ύστερα από μία ώρα και πέντε λεπτά σταματήσαμε στο σταθμό της πόλης Ναντσίνγκ. Στην πόλη αυτή κατ’ ουσίαν καταργήθηκε το έτος 1912 η αυτοκρατορία της Κίνας και ιδρύθηκε η δημοκρατία. Η Ναντσίνγκ είναι η πρωτεύουσα της επαρχίας Γιανγκσού της Κίνας και πόλη με μια προεξέχουσα θέση στην κινεζική ιστορία και τον πολιτισμό. Η πόλη της Nanjing είναι το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο στην περιοχή της Ανατολικής Κίνας, μετά τη Σαγκάη και βρίσκεται στη νότια όχθη του ποταμού Yangtze.
Στη συνέχεια περάσαμε και από αγροτικές περιοχές, κυρίως ορυζώνες. Το ηλιοβασίλεμα ήταν υπέροχο.
Σηκώθηκα από τη θέση μου για να ξεμουδιάσω. Μου έκανε εντύπωση η μέτρηση του ύψους για την έκπτωση στην έκδοση του εισιτηρίου. Στην Κίνα είμαστε. Τα πάντα αποδεικνύονται. Στις παρακάτω φωτογραφίες παρατηρείται η απόδειξη για το ύψος 1,20 m και 1,50 m.
Έγινε και μια δεύτερη ολιγόλεπτη στάση και με ακρίβεια δευτερολέπτων στις 19.48 το υπερσύγχρονο τραίνο έφτασε στο νότιο σταθμό του Πεκίνου.
Επιστροφή, το τελευταίο βράδυ και το τελευταίο πρωινό στη Σαγκάη.
Ύστερα από 25 λεπτά φτάνουμε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Σαγκάης. Τα τραίνα στην Κίνα φαίνεται ότι λειτουργούν με ακρίβεια δευτερολέπτων. Παίρνουμε το μετρό
και ύστερα από τρεις στάσεις κατεβαίνουμε στη στάση της πλατείας του λαού.
Όπως κάθε πλατεία του λαού που σέβεται το όνομά της, έτσι και αυτή της Σαγκάης διαθέτει το μνημείο – άγαλμα των αγωνιστών του λαού.
Ύστερα από τις σχετικές φωτογραφίες, αποφασίσαμε να κατέβουμε περπατώντας την οδό Nanjing. Ο φωτισμός της οδού παραπέμπει πάντα σε ανατολική μητρόπολη του (επερχόμενου ή μάλλον του ήδη υφιστάμενου) καπιταλισμού.
Τα μικρά οχήματα στυλ μικρού τραμ κυκλοφορούσαν συνεχώς κατά μήκος της οδού Nanjing.
Από το πρωί είμαστε στους δρόμους χωρίς στάση, οπότε κάποια στιγμή αποφασίσαμε να πάμε για φαγητό. Καταφύγαμε πάλι στο lonely planet, το οποίο στην περιοχή που βρισκόμαστε τότε, μας υποδείκνυε ένα εστιατόριο σε ένα εμπορικό κέντρο στην οδό Nanjing. Παρά τις αντιρρήσεις μου, επειδή πάγια τακτική μου είναι να αποφεύγω τα εμπορικά κέντρα, τελικά ως μειοψηφία, υποτάχθηκα στην πλειοψηφία και μπήκα στο εμπορικό κέντρο.
Πάντως στο εστιατόριο του εμπορικού κέντρου, το οποίο πρότεινε ο lonely planet, οφείλω να ομολογήσω ότι το φαγητό ήταν αντιπροσωπευτικό της κουζίνας της Σαγκάης και πολύ καλό.
Το φαγητό το συνοδεύσαμε με ωραίο κόκκινο κινέζικο κρασί.
Μετά το φαγητό, σκεφτήκαμε να κατέβουμε στην προκυμαία για ένα τελευταίο ποτό, σε ένα μπαράκι κοντά στο ξενοδοχείο μου, ή στο μπαρ του ξενοδοχείου. Η απόσταση ήταν μικρή αλλά επειδή είχαμε περπατήσει πολύ όλη την ημέρα, σταματήσαμε ένα ταξί. Μπήκαμε και ξεκινήσαμε, αλλά παρατηρήσαμε ότι ο ταξιτζής δεν έβαλε ταξίμετρο, ούτε ενεργοποίησε την απόδειξη, όπως όλοι οι άλλοι ταξιτζήδες. Κάποια στιγμή ζητάει (με νοηματική) 80 γουάν. Η διαδρομή κόστιζε 20 περίπου γουάν, ποσό το οποίο του αντιπρότεινα. Σταματάει το ταξί και μου ζητάει 60 γουάν. Εν τω μεταξύ είχαμε διανύσει το ένα τρίτο (1/3) της διαδρομής. Είμαστε ήδη πολύ κοντά στην προκυμαία και αρκετά κοντά στο ξενοδοχείο. Εκνευρίστηκα, από το ποσό το οποίο μου ζητούσε και επέμεινα στην προσφορά μου των 20 γουάν. Μου αντιπρότεινε 40 γουάν, ψελλίζοντας (τα μόνα αγγλικά που ήξερε) ότι όλοι τέτοια ώρα πάνε στο σπίτι τους. Τσαντίστηκα και για να μην αναγκαστώ να βιαιοπραγήσω του επισήμανα ότι θα πάρει μηδέν άνοιξα την πόρτα, βγήκα έξω και του τη βρόντηξα στα μούτρα. Ήταν το δεύτερο κρούσμα στη Σαγκάη και το πρώτο από επίσημο ταξιτζή. Πάντως μου προκάλεσε γέλιο με το ότι κατάφερε να μας κάνει ένα μεγάλο τμήμα της διαδρομής και με τη διαπραγμάτευση που έκανε να μην πάρει ούτε ένα γουάν.
Έτσι ύστερα από λίγα λεπτά περπάτημα φτάσαμε στην προκυμαία.
Περάσαμε κάτω από τα αποικιακά κτίρια.
Ήπιαμε ένα ποτό και κάναμε την τελευταία νυχτερινή βόλτα στην προκυμαία.
Ήταν περασμένα μεσάνυχτα, όταν ανέβηκα στο δωμάτιό μου.
Το τελευταίο βράδυ στη Σαγκάη δεν ήθελα να τελειώσει ποτέ. Μετά το ντους κάθομαι στην κουνιστή πολυθρόνα μπροστά από το ένα μεγάλο παράθυρο. Απολαμβάνω τη θέα. Από το ηχοσύστημα του δωματίου ακούγεται jazz μουσική. Ότι πρέπει για την ώρα αυτή και για το μαγευτικό περιβάλλον. Κάποια στιγμή σηκώνομαι από την πολυθρόνα και κατευθύνομαι προς το mini – bar. Αισθάνομαι ευτυχής με την επιλογή του ξενοδοχείου, όχι μόνο για τη θέα και το άψογο design του δωματίου και των κοινόχρηστων χώρων, το ηχοσύστημα, αλλά και για την ποικιλία των μαλτ ουίσκι τα οποία υπάρχουν στο mini – bar του δωματίου μου.
Ένα μπουκαλάκι ουίσκι Glenfiddich κυλάει προς το χέρι μου. Παίρνω ένα ποτήρι από το mini – bar και αδειάζω το μπουκαλάκι στο ποτήρι μου.
Παίρνω το ποτήρι και κάθομαι στην αναπαυτική καρέκλα του γραφείου μπροστά από το άλλο παράθυρο. Απολαμβάνω τη jazz και κυρίως τη μοναδική θέα, πίνοντας το ουίσκι μου.
Αυτόματα όλα μου φαίνονται ωραιότερα. Αισθάνομαι ότι βρίσκομαι στον παράδεισο.
Αυτό το βράδυ δεν ήθελα να κοιμηθώ. Ήθελα να απολαύσω τη μουσική αλλά κυρίως τη θέα της Σαγκάης.
Όταν τελείωσε το ποτό μου κατευθύνθηκα πάλι προς το mini – bar του δωματίου. Επιλέγω πάλι ένα μπουκαλάκι ουίσκι Glenfiddich. Αδειάζω το μπουκαλάκι στο ποτήρι μου και κατευθύνθηκα προς την κουνιστή πολυθρόνα. Απόλαυσα πάλι τη θέα της Σαγκάης, τη μουσική και το ποτό μου.
Το μυαλό μου άδειασε από τα καθημερινά προβλήματα. Απολάμβανα την προκυμαία της Σαγκάης και τη μουσική μου. Δεν ήθελα να κοιμηθώ.
Τα πλοιάρια στο ποτάμι ήταν σε διαρκή κίνηση. Ήθελα να είμαι έτσι ως το πρωί. Δεν ήθελα να κοιμηθώ. Όλο το σκηνικό το οποίο ζούσα εκείνη τη νύχτα με έφερνε στην απόλυτη ευδαιμονία, στην απόλυτη ευτυχία. Ήθελα να το απολαύσω μέχρι τέλους. Η μουσική μου πλημμύριζε τα αυτιά. Δεν ήθελα να κοιμηθώ ούτε λεπτό. Όμως κάποια στιγμή χαλάρωσα. Κοιμήθηκα πάρα πολύ αργά, όταν έτεινε να ξημερώσει. Ήταν η πρώτη νύχτα της ζωής μου που κοιμήθηκα χωρίς κουρτίνες.
Όταν ξύπνησα αναρωτήθηκα αν τελικά είχα κλείσει τις κουρτίνες. Τις κουρτίνες τις έκλεινα με τηλε – κοντρόλ από το κομοδίνο του κρεβατιού μου. Θυμόμουν καλά, ότι δεν είχα κλείσει τις κουρτίνες. Ήθελα να κοιμηθώ και να ξυπνήσω με τη θέα της πόλης, της προκυμαίας και του Πουτόνγκ. Όμως το πρωί, όταν ξύπνησα δεν υπήρχε θέα. Βλέπω προς τα παράθυρα. Οι κουρτίνες ήταν πράγματι ανεβασμένες. Όμως η θέα είχε περιορισθεί. Ξανακοιτάω προς τα παράθυρα. Τότε καταλαβαίνω.
Την άλλη ημέρα το πρωί, μετά την υπέροχη νύχτα, όταν ξύπνησα, δηλαδή το πρωινό της Πέμπτης 12-02-2015 η ομίχλη είχε καλύψει τη Σαγκάη.
Δεν είχα λοιπόν κατεβάσει την κουρτίνα. Η ομίχλη ήταν ο λόγος της περιορισμένης ορατότητας.
Κατεβαίνω για πρωινό. Η καρδιά μου ήταν σφιγμένη. Δεν ήθελα με τίποτα να αποχωριστώ τη Σαγκάη. Χωρίς να το περιμένω είχε γίνει από τις πιο αγαπημένες μου πόλεις. Ρίχνω μια ματιά στα παράθυρα. Η ομίχλη επικρατούσε. Όμως εγώ τελευταίο πρωινό ήθελα να κάνω μια βόλτα στο Bund. Άλλωστε το τραίνο για το Πεκίνο έφευγε στις 15.00. Βγαίνω στο Bund απέναντι από το ξενοδοχείο. Η ομίχλη συνέχιζε να καλύπτει την πόλη.
Ξεκινάω τον τελευταίο περίπατο στο Bund.
Οι απέναντι ουρανοξύστες διακρινόντουσαν με μεγάλη δυσκολία.
Παρά την ομίχλη απολαμβάνω την αρχιτεκτονική των αποικιακών κτιρίων. Ξεκινάω μια μεγάλη βόλτα στην προκυμαία. Ήταν δυστυχώς η τελευταία μου βόλτα στο αγαπημένο σημείο της αγαπημένης μου πόλης.
Ο κόσμος που περπατούσε στην προκυμαία συνέχισε να πυκνώνει. Κάθε ημέρα κυκλοφορούσε όλο και περισσότερος κόσμος λόγω του εσωτερικού τουρισμού για τον εορτασμό της επερχόμενης Κινέζικης Πρωτοχρονιάς.
Συνέχισα τον περίπατο στο Bund, θαυμάζοντας τα αποικιακά κτίρια.
Πέρασα και από το σημείο όπου είναι τοποθετημένο το άγαλμα του πρώτου, μετεπαναστατικού - κομμουνιστή Δημάρχου της Σαγκάης.
Κανονικά έπρεπε να γυρίσω έγκαιρα κατά τις 13.00 στο ξενοδοχείο να πάρω τις αποσκευές μου και να μου καλέσουν ταξί. Όμως ο περίπατος στο Bund μου άρεσε πολύ. Πάντως κάποια στιγμή αποφάσισα να επιστρέψω, επιταχύνω το βήμα μου
και φτάνω στο ξενοδοχείο κατά τις 13.25. Μαζεύω άμεσα τις αποσκευές μου και πίνοντας το τσάι μου ζητώ να μου καλέσουν ταξί. Συνήθως το ταξί που καλούσαμε από το ξενοδοχείο ερχόταν σε πέντε λεπτά. Πίνω το τσάι μου και το ταξί δεν είχε έρθει.
Αρχίζουν να με ζώνουν τα φίδια. Λέω στη ρεσεψιόν να επικοινωνήσουν πάλι με την εταιρία των ταξί. Επικοινωνούν και μου λένε ότι το ταξί θα έρθει σε δέκα λεπτά. Με τα πολλά η ώρα είχε φτάσει 13.50. Εκφράζω στη ρεσεψιόν την έντονη ανησυχία μου. Η απάντησή τους ήταν «Don’t worry». Δεν πείθομαι από τα καθησυχαστικά τους λόγια.
Όπως έχω προαναφέρει η Σαγκάη διαθέτει έξι σιδηροδρομικούς σταθμούς και τα τραίνα για Πεκίνο αναχωρούν από τον σιδηροδρομικό σταθμό Χονγκιάο της Σαγκάης. O σιδηροδρομικός σταθμός Χονγκιάο της Σαγκάης, είναι δίπλα στο αεροδρόμιο Χονγκιάο, αεροδρόμιο στο οποίο είχαμε προσγειωθεί με την πτήση μας από το Πεκίνο, την προηγούμενη Κυριακή και το ταξί είχε κάνει χρόνο μεγαλύτερο των πενήντα λεπτών για να με αφήσει στο ξενοδοχείο μου. Επίσης ο σιδηροδρομικός σταθμός Χονγκιάο της Σαγκάης, με συνολική έκταση 1,3 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, είναι ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός σταθμός στην Ασία. Σκέφτομαι τη χρονική απόσταση σε συνδυασμό με το μέγεθος του σιδηροδρομικού σταθμού και του πιθανού χάους και έτσι το «Don’t worry» που μου επαναλάμβαναν δεν με καθησύχαζε καθόλου.
Τέλος πάντων η ώρα είχε φτάσει 14.05 όταν καταφέραμε να είμαστε στο ταξί κατευθυνόμενοι προς τον σιδηροδρομικό σταθμό Χονγκιάο. Το ταξί είχε καθυστερήσει να φτάσει γιατί είχε πέσει σε μποτιλιάρισμα. Για να κατευθυνθούμε προς τον σιδηροδρομικό σταθμό Χονγκιάο, είχα το χαρτί που μου είχαν δώσει στην έκδοση των εισιτηρίων, με την αναγραφή του σταθμού στα κινέζικα καθώς και την αποτελεσματική βοήθεια από τη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου, που είπαν και προφορικά στον ταξιτζή τον προορισμό μου. Πριν καταφέρουμε να φτάσουμε στην πρώτη κεντρική οδική αρτηρία, πέφτουμε σε απίστευτο μποτιλιάρισμα. Η ώρα ήταν πλέον 14.12. Προσπαθώ να επικοινωνήσω με τον οδηγό του ταξί, προφανώς με παντομίμα. Βγάζω το εισιτήριο, όπου ανέφερε τον σταθμό και την ώρα αναχώρησης, γράφω την ώρα αναχώρησης, σκεπτόμενος ότι η υιοθέτηση από τους Κινέζους των αριθμών τους οποίους χρησιμοποιούμε και εμείς, δίνει το ελάχιστο επίπεδο συνεννόησης. Προσπαθώ με παντομίμα να τον ρωτήσω αν θα είμαστε έγκαιρα. Μου απαντάει κουνώντας το κεφάλι του, σουφρώνοντας τα χείλη του και δείχνοντας εμπρός, δηλαδή το μποτιλιάρισμα. Η απάντησή του όπως καλά κατάλαβα ήταν δυστυχώς αρνητική. Πάντως ύστερα απ’ αυτό πήρε επάνω του την προσπάθεια να φτάσουμε έγκαιρα στο αεροδρόμιο. Όταν ξεφύγαμε από το πρώτο μποτιλιάρισμα, άρχισε τις «σφήνες». Βέβαια πέσαμε και σε άλλα μποτιλιαρίσματα. Έβλεπα στις πινακίδες Χονγκιάο 11 km, μετά 9 km, μετά 6 km. Τότε η ώρα ήταν 14.33. Προσπάθησα να επικοινωνήσω πάλι με τον οδηγό του ταξί, προφανώς πάλι με παντομίμα. Αυτή τη φορά και αυτός μου απάντησε με παντομίμα και ήταν πιο καθησυχαστικός. Το ταξί προχωρούσε άλλοτε γρήγορα, άλλοτε αργά και άλλοτε σταματούσε σε κάποιο μποτιλιάρισμα. Ο οδηγός έκανε αγωνιώδεις προσπάθειες να φτάσουμε έγκαιρα στον προορισμό μας. Όταν φτάσαμε στη διασταύρωση με το αεροδρόμιο Χονγκιάο, ο οδηγός του ταξί μου κάνει σήμα ότι χρειαζόμαστε τρία λεπτά ακόμα, κάνοντας το σήμα της νίκης σηκώνοντας με ενθουσιασμό τη γροθιά του. Κοιτάω στο τηλέφωνό μου την ώρα. Η ώρα έδειχνε 14.42. Δεν συμμεριζόμουνα απόλυτα τον ενθουσιασμό του. Σκεφτόμουνα ότι ο σταθμός, ο μεγαλύτερος σε έκταση σιδηροδρομικός σταθμός στην Ασία θα ήταν χαώδης. Συλλογιζόμουνα το πώς θα κατάφερνα να συνεννοηθώ με τους Κινέζους που δεν γνωρίζουν λέξη αγγλικά, για να βγάλω άλλα εισιτήρια για το Πεκίνο. Το έργο μου θα ήταν δύσκολο. Μια φορά το είχα καταφέρει τη δεύτερη όμως; Τέλος πάντων σκέφτηκα ότι στη χειρότερη περίπτωση θα γύριζα στο αγαπημένο μου ξενοδοχείο στη Σαγκάη. Άλλωστε το μεσημέρι στη μάνατζερ του ξενοδοχείου είχα τάξει ότι θα επιστρέψω σύντομα.
Όμως δεν ήταν καιρός για άλλες σκέψεις. Το ταξί, ώρα ακριβώς 14.45 φτάνει στον σιδηροδρομικό σταθμό Χονγκιάο της Σαγκάης. Ο ταξιτζής μου δείχνει την πόρτα εισόδου. Τον πληρώνω δίνοντάς του και γενναιόδωρο πουρμπουάρ. Ορμάω με την αποσκευή και τη φωτογραφική μου μηχανή προς το σταθμό. Στον έλεγχο είχε κόσμο. Σηκώνω το εισιτήριο ψηλά, ώστε να προσπαθήσω να δείξω το επείγον του ζητήματος. Κάτι το ύψος μου, κάτι και η φυσική ευγένεια των Κινέζων με βοηθούν να ξεπεράσω άνετα το εμπόδιο. Αρχίζω να τρέχω προς την πύλη. Το εισιτήριο είχε αριθμό βαγονιού και θέση Η βοήθεια των Κινέζων ήταν μεγάλη. Όπως είχα προαναφέρει στην Κίνα οι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οργανωμένοι. Στην αποβάθρα είχε τα νούμερα κάθε βαγονιού και το που έπρεπε να σταθείς για να το περιμένεις. Συνεχίζουμε το τρέξιμο, περνάμε συνοπτικά τον τελευταίο έλεγχο και ώρα 14.57 μπαίνουμε στο βαγόνι μας. Το τραίνο είναι υπερσύγχρονο. Ξεκινά αμέσως και ώρα 15.00, ακριβώς.
Το τραίνο είχε αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες μεταξύ των 303 km/h έως 340 km/h.
Περάσαμε από αστικές περιοχές και ύστερα από μία ώρα και πέντε λεπτά σταματήσαμε στο σταθμό της πόλης Ναντσίνγκ. Στην πόλη αυτή κατ’ ουσίαν καταργήθηκε το έτος 1912 η αυτοκρατορία της Κίνας και ιδρύθηκε η δημοκρατία. Η Ναντσίνγκ είναι η πρωτεύουσα της επαρχίας Γιανγκσού της Κίνας και πόλη με μια προεξέχουσα θέση στην κινεζική ιστορία και τον πολιτισμό. Η πόλη της Nanjing είναι το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο στην περιοχή της Ανατολικής Κίνας, μετά τη Σαγκάη και βρίσκεται στη νότια όχθη του ποταμού Yangtze.
Στη συνέχεια περάσαμε και από αγροτικές περιοχές, κυρίως ορυζώνες. Το ηλιοβασίλεμα ήταν υπέροχο.
Σηκώθηκα από τη θέση μου για να ξεμουδιάσω. Μου έκανε εντύπωση η μέτρηση του ύψους για την έκπτωση στην έκδοση του εισιτηρίου. Στην Κίνα είμαστε. Τα πάντα αποδεικνύονται. Στις παρακάτω φωτογραφίες παρατηρείται η απόδειξη για το ύψος 1,20 m και 1,50 m.
Έγινε και μια δεύτερη ολιγόλεπτη στάση και με ακρίβεια δευτερολέπτων στις 19.48 το υπερσύγχρονο τραίνο έφτασε στο νότιο σταθμό του Πεκίνου.