gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
Κεφάλαιο 17
Η απαγορευμένη πόλη. (συνέχεια)
Ο οίκος της διατήρησης της αρμονίας είναι παραλληλόγραμμη αίθουσα με μεγάλη πλευρά αυτή που αναπτύσσεται από ανατολή σε δύση,
όπως και ο οίκος της υπέρτατης αρμονίας. Ανεβήκαμε τα επτά σκαλοπάτια και θαυμάσαμε το εσωτερικό της αίθουσας.
Παρατηρώντας τους εξωτερικούς χώρους και τα λοιπά κτίσματα,
κατευθυνθήκαμε προς την πύλη της ουράνιας αγνότητας,
κτίσμα το οποίο σύμφωνα με την παράδοση, είναι το μοναδικό το οποίο δεν είχε καταστραφεί από πυρκαγιά και ως εκ τούτου είναι η παλαιότερη αίθουσα.
Εντύπωση μας έκαναν τα ζεύγη λιονταριών τα οποία συναντούσαμε έξω από κάθε σημαντικό κτίσμα. Το θηλυκό έχει κάτω από το πόδι του ένα μικρό λιονταράκι, συμβολίζοντας την έννοια της ζωής, ενώ το αρσενικό έχει κάτω από το πόδι του μια σφαίρα συμβολίζοντας την επιβολή του αυτοκράτορα και της Κίνας στον κόσμο.
Από την πύλη της ουράνιας αγνότητας, βγήκαμε σε μια εσωτερική αυλή - προαύλιο, όπου γύρω από αυτή υπάρχουν συγκροτήματα, όπως τα δυτικά ανάκτορα, τα ανατολικά ανάκτορα, (επιμερισμένα σε επί μέρους κτίρια – όλα συμμετρικά) τον αυτοκρατορικό ανθόκηπο και λοιπά άλλα κτίσματα και κήποι.
Η περιοχή αυτή θεωρείτο το κέντρο της απαγορευμένης πόλης, αφού πρόσβαση είχαν μόνο οι στενοί συγγενείς των αυτοκρατόρων, οι υπηρέτες και οι ευνούχοι.
Η πύλη της ουράνιας αγνότητας, οδηγούσε στα τμήματα της απαγορευμένης πόλης τα οποία κατοικούνταν. Το πρώτο κτίσμα το ανάκτορο της ουράνιας καθαρότητας στέγαζε τα υπνοδωμάτια του αυτοκράτορα, ενώ πίσω από αυτό σε ένα μικρότερο κτίσμα τον οίκο της ένωσης ήταν τα υπνοδωμάτια της αυτοκράτειρας. Ακόμα βορειότερα υπάρχει ο οίκος της εγκόσμιας γαλήνης που φιλοξένησε το γάμο του τελευταίου αυτοκράτορα Που Γι, το έτος 1922, όπου ζούσε εκεί υπό επιτήρηση, αφού είχε επικρατήσει το δημοκρατικό πολίτευμα.
Ο Που – Γι είχε παραχωρήσει – δωρήσει στον άγγλο δάσκαλό του, ένα από τα κτίσματα των δυτικών ανακτόρων.
Στο μυαλό μου ήρθε η ταινία «ο τελευταίος αυτοκράτορας» του μεγάλου σκηνοθέτη Μπερνάρντο Μπερτολούτσι.
Περπατήσαμε αρκετά θαυμάζοντας τα δημιουργήματα, τόσο τα κτίσματα, όσο και τους ανθόκηπους – βραχόκηπους,
αλλά δυστυχώς ο χρόνος είναι αμείλικτος. Κάποια στιγμή και λίγο πριν κλείσει η απαγορευμένη πόλη προχωρήσαμε προς τη βόρεια πύλη, την πύλη της θείας ανδρείας,
βγήκαμε έξω από την απαγορευμένη πόλη περάσαμε πάνω από την παγωμένη τάφρο
και φτάσαμε στο βόρειο περιμετρικό δρόμο. Εκεί σκεφτήκαμε αν θα περάσουμε απέναντι να ανέβουμε στο πάρκο Τσινγκσάν ή να στρίψουμε αριστερά και να πάμε περπατώντας προς το πάρκο Μπεϊχάι. Τελικά αποφασίσαμε να πάμε προς το ναό του ουρανού.
Η απαγορευμένη πόλη. (συνέχεια)
Ο οίκος της διατήρησης της αρμονίας είναι παραλληλόγραμμη αίθουσα με μεγάλη πλευρά αυτή που αναπτύσσεται από ανατολή σε δύση,
όπως και ο οίκος της υπέρτατης αρμονίας. Ανεβήκαμε τα επτά σκαλοπάτια και θαυμάσαμε το εσωτερικό της αίθουσας.
Παρατηρώντας τους εξωτερικούς χώρους και τα λοιπά κτίσματα,
κατευθυνθήκαμε προς την πύλη της ουράνιας αγνότητας,
κτίσμα το οποίο σύμφωνα με την παράδοση, είναι το μοναδικό το οποίο δεν είχε καταστραφεί από πυρκαγιά και ως εκ τούτου είναι η παλαιότερη αίθουσα.
Εντύπωση μας έκαναν τα ζεύγη λιονταριών τα οποία συναντούσαμε έξω από κάθε σημαντικό κτίσμα. Το θηλυκό έχει κάτω από το πόδι του ένα μικρό λιονταράκι, συμβολίζοντας την έννοια της ζωής, ενώ το αρσενικό έχει κάτω από το πόδι του μια σφαίρα συμβολίζοντας την επιβολή του αυτοκράτορα και της Κίνας στον κόσμο.
Από την πύλη της ουράνιας αγνότητας, βγήκαμε σε μια εσωτερική αυλή - προαύλιο, όπου γύρω από αυτή υπάρχουν συγκροτήματα, όπως τα δυτικά ανάκτορα, τα ανατολικά ανάκτορα, (επιμερισμένα σε επί μέρους κτίρια – όλα συμμετρικά) τον αυτοκρατορικό ανθόκηπο και λοιπά άλλα κτίσματα και κήποι.
Η περιοχή αυτή θεωρείτο το κέντρο της απαγορευμένης πόλης, αφού πρόσβαση είχαν μόνο οι στενοί συγγενείς των αυτοκρατόρων, οι υπηρέτες και οι ευνούχοι.
Η πύλη της ουράνιας αγνότητας, οδηγούσε στα τμήματα της απαγορευμένης πόλης τα οποία κατοικούνταν. Το πρώτο κτίσμα το ανάκτορο της ουράνιας καθαρότητας στέγαζε τα υπνοδωμάτια του αυτοκράτορα, ενώ πίσω από αυτό σε ένα μικρότερο κτίσμα τον οίκο της ένωσης ήταν τα υπνοδωμάτια της αυτοκράτειρας. Ακόμα βορειότερα υπάρχει ο οίκος της εγκόσμιας γαλήνης που φιλοξένησε το γάμο του τελευταίου αυτοκράτορα Που Γι, το έτος 1922, όπου ζούσε εκεί υπό επιτήρηση, αφού είχε επικρατήσει το δημοκρατικό πολίτευμα.
Ο Που – Γι είχε παραχωρήσει – δωρήσει στον άγγλο δάσκαλό του, ένα από τα κτίσματα των δυτικών ανακτόρων.
Στο μυαλό μου ήρθε η ταινία «ο τελευταίος αυτοκράτορας» του μεγάλου σκηνοθέτη Μπερνάρντο Μπερτολούτσι.
Περπατήσαμε αρκετά θαυμάζοντας τα δημιουργήματα, τόσο τα κτίσματα, όσο και τους ανθόκηπους – βραχόκηπους,
αλλά δυστυχώς ο χρόνος είναι αμείλικτος. Κάποια στιγμή και λίγο πριν κλείσει η απαγορευμένη πόλη προχωρήσαμε προς τη βόρεια πύλη, την πύλη της θείας ανδρείας,
βγήκαμε έξω από την απαγορευμένη πόλη περάσαμε πάνω από την παγωμένη τάφρο
και φτάσαμε στο βόρειο περιμετρικό δρόμο. Εκεί σκεφτήκαμε αν θα περάσουμε απέναντι να ανέβουμε στο πάρκο Τσινγκσάν ή να στρίψουμε αριστερά και να πάμε περπατώντας προς το πάρκο Μπεϊχάι. Τελικά αποφασίσαμε να πάμε προς το ναό του ουρανού.