gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
Κεφάλαιο 4
Λίγες ώρες στο Πεκίνο
Το αεροδρόμιο του Πεκίνου είναι σύγχρονο. Από το τέρμιναλ που αποβιβαστήκαμε, χρησιμοποιήσαμε τραίνο για να φθάσουμε στο χώρο παραλαβής των αποσκευών. Εγώ είχα απλή χειραποσκευή και τη φωτογραφική μου μηχανή, με τη λογική «κάλλιο πέντε και στο χέρι …», όμως τα άλλα δύο μέλη της παρέας είχαν μεγάλη αποσκευή. Αυτό όπως αποδείχθηκε ήταν μεγάλο λάθος, αφού και οι δύο παρέλαβαν τις αποσκευές τους τραυματισμένες. Το πρόβλημα επιλύθηκε κατά την επιστροφή μας, με αλλαγή αποσκευών, αλλά αυτό βέβαια είναι ένα άλλο θέμα το οποίο δεν αφορά στην παρούσα ιστορία.
Με όλα αυτά χάσαμε κάποιο χρόνο και η ώρα είχε φθάσει 14.30, όταν πήραμε ταξί για να μας πάει στο ξενοδοχείο μας. Είχα έτοιμο στο τηλέφωνο, το mail της απάντησης – επιβεβαίωσης του booking για την κράτηση στο ξενοδοχείο, όπου έγραφε τη διεύθυνση και στα κινέζικα. Αυτό είναι απαραίτητο γιατί δεν υπάρχει Κινέζος ταξιτζής ξενόγλωσσος. Στην προηγούμενη πρόταση μπορεί να σβηστεί η λέξη ταξιτζής και η πρόταση να εξακολουθεί να ισχύει, με εξαίρεση κάποιων στις ρεσεψιόν των ξενοδοχείων και κάποιων νέων ανθρώπων που σου πιάνουν συζήτηση στο δρόμο για την εξάσκηση των αγγλικών τους.
Πέσαμε σε μποτιλιάρισμα, πιθανώς λόγω Σαββάτου μεσημεριού,
με αποτέλεσμα να πλησιάζει σχεδόν η ώρα 16.00, όταν φθάσαμε στο ξενοδοχείο μας. Όπως έχω προαναφέρει, είχα επιλέξει το Hotel Kapok (Forbidden City), το πιο κοντινό στην είσοδο της απαγορευμένης πόλης και στο πορτραίτο του συντρόφου Μάο, ώστε να αξιοποιήσω, τις λίγες ώρες τις οποίες θα έμενα αρχικά στο Πεκίνο.
Ανεβάζω γρήγορα την αποσκευή στο δωμάτιο, κάνω ένα σύντομο ντους και εξορμώ προς την απαγορευμένη πόλη, με όπλα τη φωτογραφική μηχανή, τη βιντεοκάμερα, το χάρτη που μου είχαν δώσει στη ρεσεψιόν και το βιβλίο μου για το Πεκίνο.
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο, είδα την απαγορευμένη πόλη ή μάλλον την ανατολική πύλη της η οποία είναι πάντα κλειστή.
Προχωράμε προς την απαγορευμένη πόλη, γνωρίζοντας ότι έχει κλείσει, όμως θέλαμε να έχουμε μια πρώτη, έστω και εξωτερική, έστω και μακροσκοπική εικόνα.
Περπατώντας δίπλα στην παγωμένη τάφρο, μεγάλου πλάτους 52 μέτρων,
η οποία περιβάλλει την απαγορευμένη πόλη, ακούσαμε ένα κρότο σαν έκρηξη. Ήταν τμήμα του πάγου το οποίο έλιωνε.
Κατευθυνόμαστε νότια και φθάνουμε προς τη μεσημβρινή πύλη, την πύλη εισόδου. Γνωρίζαμε ότι αυτή είχε κλείσει, λόγω ώρας.
Βγήκαμε και συνεχίσαμε το περπάτημα κατά μήκος της παγωμένης τάφρου.
Ήθελα να βρεθώ γρήγορα στην πλατεία Τιέν Αν Μεν η οποία ήταν δίπλα και νοτιότερα. Όμως οι αποστάσεις στο Πεκίνο δεν είναι «παίξε – γέλασε». Κατάφερα να βρω ταξί. Το ταξί στην Κίνα είναι πολύ φθηνό, αλλά το να το βρεις είναι πολύ δύσκολο. Ταξί μπορείς να βρεις στο αεροδρόμιο ή στο ξενοδοχείο μετά από κλήση. Δεν υπάρχουν πιάτσες ταξί, ή για να ακριβολογώ αυτές που υπάρχουν είναι λίγες. Όταν προσπάθησα να σταματήσω ταξί δεν τα ήξερα όλα αυτά. Άλλωστε η απόσταση η οποία έπρεπε να διανύσουμε ήταν μικρή, σχετικά με την απεραντοσύνη του Πεκίνου. Πάντως ήμουν τυχερός. Βρήκα ταξί, όταν κατέβηκε ο επιβάτης του. Δεν είχα καταλάβει ότι αυτός θα είναι ο κανόνας, με τις εξαιρέσεις τις οποίες ανέφερα παραπάνω. Το ταξί μας αφήνει στη μέση περίπου της πλατείας Τιέν Αν Μεν.
Κοίταξα προς το μνημείο των ηρώων
Και προς το μαυσωλείο του συντρόφου Μάο
Και όπως γυρίζω το βλέμμα μου παρατηρώ μακριά τον σύντροφο Μάο ή μάλλον το βαρύτατο (1,50 τόνου) πορτραίτο του. Εκατέρωθεν του πορτραίτου υπάρχουν δύο επιγραφές. Η μία αναφέρει «Ζήτω η Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας» και η δεύτερη – διεθνιστική - αναφέρει «Ζήτω η ενότητα των λαών του κόσμου».
Το πορτραίτο του συντρόφου Μάο, έχει τοποθετηθεί στο σημείο από το οποίο ο σύντροφος Μάο την 01-10-1949 διακήρυξε την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Επισημαίνεται ότι όταν το πορτραίτο του συντρόφου αποσύρεται για συντήρηση, τοποθετείται - αντικαθίσταται άμεσα ένα παρόμοιο.
Όπως βλέπω το πορτραίτο μεγαλοπρεπές, το συσχετίζω αυθόρμητα στο μυαλό μου με τον τίτλο της ταινίας του Χίτσκοκ (ή μάλλον όπως είχε αποδοθεί ο τίτλος αυτής στα ελληνικά) «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων». Προχωράω με βήμα ταχύ προς το πορτραίτο του συντρόφου, ώστε να βρεθώ το ταχύτερο κάτω από τη σκιά του συντρόφου Μάο.
Το κρύο είναι τσουχτερό. Η θερμοκρασία είχε πέσει κάτω από τους -8 βαθμούς Κελσίου. Όμως δεν πτοούμαστε. Άλλωστε το κρύο το αντέχω. Με τη ζέστη έχω κάποιο πρόβλημα. Συλλογίζομαι ότι έχω γεννηθεί σε λάθος χώρα. Προχωράμε προς το πορτραίτο του συντρόφου Μάο. Αγοράζω ένα επαναστατικό καπέλο με το αστέρι της επανάστασης. Ο στόχος διπλός. Ο πρώτος λόγος είναι να προστατευτώ από το κρύο, ο δεύτερος λόγος όμως είναι σπουδαιότερος. Να φωτογραφηθώ με αυτό κάτω από το πορτραίτο του συντρόφου Μάο.
Όμως, όπως έχω προαναφέρει, το Πεκίνο δεν είναι παίξε – γέλασε σχετικά με τις αποστάσεις. Το να διασχίσεις ένα δρόμο στην Τιέν Αν Μεν δεν είναι εύκολο. Θα περπατήσεις αρκετά για να βρεις μια κάτω διάβαση, του με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας δρόμου. Στη συνέχεια θα περάσεις από έλεγχο. Όμως μετά έρχεται η ανταμοιβή. Βρίσκεσαι κοντά στο πορτραίτο του συντρόφου Μάο. Βρίσκεσαι κοντά στο εμβληματικό σημείο που γράφτηκε μεγάλο μέρος της ιστορίας του 20ου αιώνα, κυρίως για την Κίνα αλλά και κατ' επέκταση για όλο τον πλανήτη.
Κάπως έτσι,το Σάββατο 07-02-2015, κατά το βραδάκι, βρέθηκα κάτω από τη σκιά του συντρόφου Μάο.
Αφού μείναμε αρκετή ώρα κάτω από τη σκιά του συντρόφου Μάο, περιπλανηθήκαμε αρκετά στα ανατολικά της απαγορευμένης πόλης. Κάποια στιγμή συνειδητοποιήσαμε ότι θα μείνουμε νηστικοί, αφού στην Κίνα το ωράριο των εστιατορίων διαφέρει αρκετά από το ελληνικό. Το ωράριο των καταστημάτων εστίασης στην Κίνα είναι χειρότερο (για εμάς) και από αυτό της κεντρικής Ευρώπης.
Με αυτές τις σκέψεις μπήκαμε σε ένα εστιατόριο (μάλλον χαμαιτυπείο), για να φάμε αυθεντικό κινέζικο φαγητό. Το φαγητό το συνοδεύσαμε με μπύρα και ένα απόσταγμα με πολύ ισχυρούς βαθμούς αλκοόλ το οποίο άρεσε μόνο σε μένα. Στο μαγαζί αυτό άρχισα να καταλαβαίνω ότι στο ταξίδι αυτό θα έχουμε πρόβλημα συνεννόησης. Ευτυχώς στον κατάλογο είχαν φωτογραφίες των φαγητών και κάτι καταλάβαμε. Αυτοί δεν ήξεραν ούτε ελληνικά (προφανώς), ούτε αγγλικά και εμείς δεν γνωρίζαμε τα κινέζικα (δυστυχώς).
Πάντως πληρώσαμε κάτω από πέντε ευρώ το άτομο.
Στη συνέχεια περπατήσαμε στη νυχτερινή αγορά,
φτάσαμε στην οδό Wangfujing και περπατήσαμε στον πεζόδρομο, αυτής της κεντρικής οδού του Πεκίνου.
Το κρύο ήταν τσουχτερό, η ώρα ήταν περασμένη, το ταξίδι που είχαμε κάνει ήταν μεγάλο, την επόμενη ημέρα το πρωί είχαμε πάλι αεροπορικό ταξίδι προς Σαγκάη, οπότε αποφασίσαμε να πάμε προς το ξενοδοχείο μας για ένα τελευταίο κρασί.
Όταν ήπιαμε το μπουκάλι ανεβήκαμε στα δωμάτια μας.
Το πρωί ξυπνήσαμε αναγκαστικά νωρίς, πήγαμε για πρωινό, κατεβάσαμε τις αποσκευές μας, πήραμε ταξί, δυσκολευτήκαμε αρκετά στη συνεννόηση (άγνωστος ο όρος airport), και καταφέραμε να κατευθυνθούμε προς το αεροδρόμιο, όταν με τα χέρια μας κάναμε την κίνηση φτερών πτηνού όταν πετάει. Έτσι βρεθήκαμε πάλι στο αεροδρόμιο του Πεκίνου. Η Σαγκάη μας περίμενε. Σαγκάη – αμαρτωλή πόλη - ερχόμαστε!
Λίγες ώρες στο Πεκίνο
Το αεροδρόμιο του Πεκίνου είναι σύγχρονο. Από το τέρμιναλ που αποβιβαστήκαμε, χρησιμοποιήσαμε τραίνο για να φθάσουμε στο χώρο παραλαβής των αποσκευών. Εγώ είχα απλή χειραποσκευή και τη φωτογραφική μου μηχανή, με τη λογική «κάλλιο πέντε και στο χέρι …», όμως τα άλλα δύο μέλη της παρέας είχαν μεγάλη αποσκευή. Αυτό όπως αποδείχθηκε ήταν μεγάλο λάθος, αφού και οι δύο παρέλαβαν τις αποσκευές τους τραυματισμένες. Το πρόβλημα επιλύθηκε κατά την επιστροφή μας, με αλλαγή αποσκευών, αλλά αυτό βέβαια είναι ένα άλλο θέμα το οποίο δεν αφορά στην παρούσα ιστορία.
Με όλα αυτά χάσαμε κάποιο χρόνο και η ώρα είχε φθάσει 14.30, όταν πήραμε ταξί για να μας πάει στο ξενοδοχείο μας. Είχα έτοιμο στο τηλέφωνο, το mail της απάντησης – επιβεβαίωσης του booking για την κράτηση στο ξενοδοχείο, όπου έγραφε τη διεύθυνση και στα κινέζικα. Αυτό είναι απαραίτητο γιατί δεν υπάρχει Κινέζος ταξιτζής ξενόγλωσσος. Στην προηγούμενη πρόταση μπορεί να σβηστεί η λέξη ταξιτζής και η πρόταση να εξακολουθεί να ισχύει, με εξαίρεση κάποιων στις ρεσεψιόν των ξενοδοχείων και κάποιων νέων ανθρώπων που σου πιάνουν συζήτηση στο δρόμο για την εξάσκηση των αγγλικών τους.
Πέσαμε σε μποτιλιάρισμα, πιθανώς λόγω Σαββάτου μεσημεριού,
με αποτέλεσμα να πλησιάζει σχεδόν η ώρα 16.00, όταν φθάσαμε στο ξενοδοχείο μας. Όπως έχω προαναφέρει, είχα επιλέξει το Hotel Kapok (Forbidden City), το πιο κοντινό στην είσοδο της απαγορευμένης πόλης και στο πορτραίτο του συντρόφου Μάο, ώστε να αξιοποιήσω, τις λίγες ώρες τις οποίες θα έμενα αρχικά στο Πεκίνο.
Ανεβάζω γρήγορα την αποσκευή στο δωμάτιο, κάνω ένα σύντομο ντους και εξορμώ προς την απαγορευμένη πόλη, με όπλα τη φωτογραφική μηχανή, τη βιντεοκάμερα, το χάρτη που μου είχαν δώσει στη ρεσεψιόν και το βιβλίο μου για το Πεκίνο.
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο, είδα την απαγορευμένη πόλη ή μάλλον την ανατολική πύλη της η οποία είναι πάντα κλειστή.
Προχωράμε προς την απαγορευμένη πόλη, γνωρίζοντας ότι έχει κλείσει, όμως θέλαμε να έχουμε μια πρώτη, έστω και εξωτερική, έστω και μακροσκοπική εικόνα.
Περπατώντας δίπλα στην παγωμένη τάφρο, μεγάλου πλάτους 52 μέτρων,
η οποία περιβάλλει την απαγορευμένη πόλη, ακούσαμε ένα κρότο σαν έκρηξη. Ήταν τμήμα του πάγου το οποίο έλιωνε.
Κατευθυνόμαστε νότια και φθάνουμε προς τη μεσημβρινή πύλη, την πύλη εισόδου. Γνωρίζαμε ότι αυτή είχε κλείσει, λόγω ώρας.
Βγήκαμε και συνεχίσαμε το περπάτημα κατά μήκος της παγωμένης τάφρου.
Ήθελα να βρεθώ γρήγορα στην πλατεία Τιέν Αν Μεν η οποία ήταν δίπλα και νοτιότερα. Όμως οι αποστάσεις στο Πεκίνο δεν είναι «παίξε – γέλασε». Κατάφερα να βρω ταξί. Το ταξί στην Κίνα είναι πολύ φθηνό, αλλά το να το βρεις είναι πολύ δύσκολο. Ταξί μπορείς να βρεις στο αεροδρόμιο ή στο ξενοδοχείο μετά από κλήση. Δεν υπάρχουν πιάτσες ταξί, ή για να ακριβολογώ αυτές που υπάρχουν είναι λίγες. Όταν προσπάθησα να σταματήσω ταξί δεν τα ήξερα όλα αυτά. Άλλωστε η απόσταση η οποία έπρεπε να διανύσουμε ήταν μικρή, σχετικά με την απεραντοσύνη του Πεκίνου. Πάντως ήμουν τυχερός. Βρήκα ταξί, όταν κατέβηκε ο επιβάτης του. Δεν είχα καταλάβει ότι αυτός θα είναι ο κανόνας, με τις εξαιρέσεις τις οποίες ανέφερα παραπάνω. Το ταξί μας αφήνει στη μέση περίπου της πλατείας Τιέν Αν Μεν.
Κοίταξα προς το μνημείο των ηρώων
Και προς το μαυσωλείο του συντρόφου Μάο
Και όπως γυρίζω το βλέμμα μου παρατηρώ μακριά τον σύντροφο Μάο ή μάλλον το βαρύτατο (1,50 τόνου) πορτραίτο του. Εκατέρωθεν του πορτραίτου υπάρχουν δύο επιγραφές. Η μία αναφέρει «Ζήτω η Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας» και η δεύτερη – διεθνιστική - αναφέρει «Ζήτω η ενότητα των λαών του κόσμου».
Το πορτραίτο του συντρόφου Μάο, έχει τοποθετηθεί στο σημείο από το οποίο ο σύντροφος Μάο την 01-10-1949 διακήρυξε την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Επισημαίνεται ότι όταν το πορτραίτο του συντρόφου αποσύρεται για συντήρηση, τοποθετείται - αντικαθίσταται άμεσα ένα παρόμοιο.
Όπως βλέπω το πορτραίτο μεγαλοπρεπές, το συσχετίζω αυθόρμητα στο μυαλό μου με τον τίτλο της ταινίας του Χίτσκοκ (ή μάλλον όπως είχε αποδοθεί ο τίτλος αυτής στα ελληνικά) «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων». Προχωράω με βήμα ταχύ προς το πορτραίτο του συντρόφου, ώστε να βρεθώ το ταχύτερο κάτω από τη σκιά του συντρόφου Μάο.
Το κρύο είναι τσουχτερό. Η θερμοκρασία είχε πέσει κάτω από τους -8 βαθμούς Κελσίου. Όμως δεν πτοούμαστε. Άλλωστε το κρύο το αντέχω. Με τη ζέστη έχω κάποιο πρόβλημα. Συλλογίζομαι ότι έχω γεννηθεί σε λάθος χώρα. Προχωράμε προς το πορτραίτο του συντρόφου Μάο. Αγοράζω ένα επαναστατικό καπέλο με το αστέρι της επανάστασης. Ο στόχος διπλός. Ο πρώτος λόγος είναι να προστατευτώ από το κρύο, ο δεύτερος λόγος όμως είναι σπουδαιότερος. Να φωτογραφηθώ με αυτό κάτω από το πορτραίτο του συντρόφου Μάο.
Όμως, όπως έχω προαναφέρει, το Πεκίνο δεν είναι παίξε – γέλασε σχετικά με τις αποστάσεις. Το να διασχίσεις ένα δρόμο στην Τιέν Αν Μεν δεν είναι εύκολο. Θα περπατήσεις αρκετά για να βρεις μια κάτω διάβαση, του με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας δρόμου. Στη συνέχεια θα περάσεις από έλεγχο. Όμως μετά έρχεται η ανταμοιβή. Βρίσκεσαι κοντά στο πορτραίτο του συντρόφου Μάο. Βρίσκεσαι κοντά στο εμβληματικό σημείο που γράφτηκε μεγάλο μέρος της ιστορίας του 20ου αιώνα, κυρίως για την Κίνα αλλά και κατ' επέκταση για όλο τον πλανήτη.
Κάπως έτσι,το Σάββατο 07-02-2015, κατά το βραδάκι, βρέθηκα κάτω από τη σκιά του συντρόφου Μάο.
Αφού μείναμε αρκετή ώρα κάτω από τη σκιά του συντρόφου Μάο, περιπλανηθήκαμε αρκετά στα ανατολικά της απαγορευμένης πόλης. Κάποια στιγμή συνειδητοποιήσαμε ότι θα μείνουμε νηστικοί, αφού στην Κίνα το ωράριο των εστιατορίων διαφέρει αρκετά από το ελληνικό. Το ωράριο των καταστημάτων εστίασης στην Κίνα είναι χειρότερο (για εμάς) και από αυτό της κεντρικής Ευρώπης.
Με αυτές τις σκέψεις μπήκαμε σε ένα εστιατόριο (μάλλον χαμαιτυπείο), για να φάμε αυθεντικό κινέζικο φαγητό. Το φαγητό το συνοδεύσαμε με μπύρα και ένα απόσταγμα με πολύ ισχυρούς βαθμούς αλκοόλ το οποίο άρεσε μόνο σε μένα. Στο μαγαζί αυτό άρχισα να καταλαβαίνω ότι στο ταξίδι αυτό θα έχουμε πρόβλημα συνεννόησης. Ευτυχώς στον κατάλογο είχαν φωτογραφίες των φαγητών και κάτι καταλάβαμε. Αυτοί δεν ήξεραν ούτε ελληνικά (προφανώς), ούτε αγγλικά και εμείς δεν γνωρίζαμε τα κινέζικα (δυστυχώς).
Πάντως πληρώσαμε κάτω από πέντε ευρώ το άτομο.
Στη συνέχεια περπατήσαμε στη νυχτερινή αγορά,
φτάσαμε στην οδό Wangfujing και περπατήσαμε στον πεζόδρομο, αυτής της κεντρικής οδού του Πεκίνου.
Το κρύο ήταν τσουχτερό, η ώρα ήταν περασμένη, το ταξίδι που είχαμε κάνει ήταν μεγάλο, την επόμενη ημέρα το πρωί είχαμε πάλι αεροπορικό ταξίδι προς Σαγκάη, οπότε αποφασίσαμε να πάμε προς το ξενοδοχείο μας για ένα τελευταίο κρασί.
Όταν ήπιαμε το μπουκάλι ανεβήκαμε στα δωμάτια μας.
Το πρωί ξυπνήσαμε αναγκαστικά νωρίς, πήγαμε για πρωινό, κατεβάσαμε τις αποσκευές μας, πήραμε ταξί, δυσκολευτήκαμε αρκετά στη συνεννόηση (άγνωστος ο όρος airport), και καταφέραμε να κατευθυνθούμε προς το αεροδρόμιο, όταν με τα χέρια μας κάναμε την κίνηση φτερών πτηνού όταν πετάει. Έτσι βρεθήκαμε πάλι στο αεροδρόμιο του Πεκίνου. Η Σαγκάη μας περίμενε. Σαγκάη – αμαρτωλή πόλη - ερχόμαστε!