gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
Κεφάλαιο 8
Η πανδαισία των χρωμάτων και το τέλος της δεύτερης ημέρας στη Σαγκάη
Όταν βγήκαμε από το μπαρ είχε σκοτεινιάσει. Ο φωτισμός λόγω της επερχόμενης πρωτοχρονιάς ήταν εορταστικός,
πολύ φτωχότερος βέβαια σε σχέση με αυτόν της κεντρικής Ευρώπης τον οποίο είχα απολαύσει, πρόσφατα, από τα Χριστούγεννα έως και την Πρωτοχρονιά (βλ. σχετική ιστορία μου «Έτσι χωρίς πρόγραμμα…»).
Προχωρήσαμε προς τον πλησιέστερο σταθμό του μετρό της Σαγκάης, προκειμένου να πάμε προς την παλιά πόλη (στην κινέζικη ζώνη, στα χρόνια που αναφέρει ο Καζαντζάκης). Ο σταθμός αυτός του μετρό ήταν υπερπολυτελής. Όταν βγαίνουμε από το μετρό, ύστερα από μία στάση, περπατάμε λίγο και βρισκόμαστε στην παλιά πόλη.
Ο φωτισμός τόσο των κτιρίων όσο και των κοινόχρηστων χώρων ήταν εντυπωσιακός.
Τελικά η επιλογή μας να περπατήσουμε και νύχτα (είχαμε προγραμματίσει ότι την επόμενη ημέρα οι περιηγήσεις μας στη Σαγκάη θα ξεκινούσαν από εδώ) στην παλιά πόλη αποδείχτηκε σοφή.
Απολαύσαμε σε όλο τους το μεγαλείο την πανδαισία των χρωμάτων.
Περιπλανηθήκαμε αρκετά, έως ότου φθάσαμε στο τεϊοποτείο Χουσιντίνγκ, ένα πανέμορφο κτίριο, μέσα σε λιμνούλα κατασκευασμένο το 1784, από εμπόρους βαμβακιού.
Το υπέροχο αυτό κτίριο έγινε τεϊοποτείο στο τέλος του 19ου αιώνα. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν μια καλή στάση για ξεκούραση και ένα τσάι. Προχωρήσαμε προς το κτίριο
μέσω της γέφυρας με φορέα τεθλασμένη γραμμή (τύπου ζιγκ-ζαγκ).
(η φωτογραφία είναι από το εσωτερικό του κτιρίου)
Σύμφωνα με τις κινέζικες δοξασίες η γέφυρα σε σχήμα ζιγκ-ζαγκ, προστατεύει το κτίριο από τα κακά πνεύματα, τα οποία προχωρούν μόνο σε ευθείες και όχι σε τεθλασμένες γραμμές, γιατί δεν μπορούν να στρίψουν στις γωνίες.
Μπήκαμε μέσα στο τεϊοποτείο και παραγγείλαμε τσάι. Το τσάι μας το έφεραν με διάφορα συνοδευτικά.
Το εσωτερικό του τεϊοποτείου ήταν πολύ ατμοσφαιρικό
ενώ και η θέα προς τον εξωτερικό χώρο ήταν υπέροχη
Βγαίνουμε προς τα έξω από μια άλλη γέφυρα επίσης με φορέα τεθλασμένης γραμμής και παρατηρούμε το κτίριο από μια άλλη οπτική γωνία.
Προχωράμε έξω από την παλιά πόλη και αρχίσαμε να ψάχνουμε για ταξί, προκειμένου να επιστρέψουμε στη γαλλική ζώνη και να πάμε στη μπυραρία Shanghai Brewery (βλ. σχετικές φωτογραφίες στο κεφ. 6) την οποία είχαμε σταμπάρει από το πρωί. Ταξί δεν βρίσκαμε με τίποτα. Κάποια στιγμή σταματάει κάποιος – με ΙΧ – μας ρωτάει που θέλουμε να πάμε, του δείχνουμε στο χάρτη και αυτός ζητάει 80 γουάν (για διαδρομή που με το επίσημο ταξί κοστίζει 25 έως 30 γουάν). Επειδή αποφεύγω να συνεργάζομαι με λαμόγια, του απαντάω με γαλλικά, και του κλείνω βροντερά την πόρτα. Σκέφτομαι ότι το ξενοδοχείο μου είναι πολύ κοντά, η μπυραρία κλείνει πολύ αργά, οπότε είναι ευκαιρία να περάσω από το ξενοδοχείο να κάνω ένα σύντομο ντους, να αφήσω τη σακούλα με τις πολύτιμες αγορές μου (σκέψεις του συντρόφου Μάο κλπ) και να καλέσω ταξί από το ξενοδοχείο. Εν τω μεταξύ ο ταξί-πειρατής μας προσεγγίζει πάλι και ζητάει 60 μετά 50 και μετά 40 γουάν. Τον στέλνω πάλι εκεί που τον είχα στείλει πριν λίγο και προχωράμε προς το ξενοδοχείο.
Ανεβαίνω στον 18ο όροφο στο δωμάτιό μου. Ρίχνω μια ματιά από το παράθυρο και βλέπω ένα σκάφος της γραμμής – ολόφωτο – να ετοιμάζεται για αναχώρηση.
Κάνω ένα σύντομο ντους, ρίχνω μια τελευταία ματιά από το παράθυρο,
κατεβαίνω στη ρεσεψιόν και ζητώ να μου καλέσουν ταξί και να μου γράψουν στα κινέζικα τη διεύθυνση της μπυραρίας Shanghai Brewery. Η ώρα είχε φθάσει 23.00, αλλά στη μπυραρία, το πρωί, μας είχαν πει ότι έκλεινε πάρα πολύ αργά.
Φθάσαμε στη μπυραρία, οι μπύρες παράγονται εκεί. Μπορούσες να παραγγείλεις από ποτήρι του μισού λίτρου, έως 2λιτρη κανάτα (η πλέον συμφέρουσα επιλογή). Στην Κίνα βρισκόμαστε, οπότε παραγγείλαμε την Pilsner του λαού (People’ s Pilsner).
Ήταν πολύ καλή επιλογή. Όση και να πιείς δεν σε φουσκώνει. Και το φαγητό ήταν επίσης υπέροχο, ενώ έμεινα ικανοποιημένος και με τη μουσική, αφού έπαιζε λάτιν αλλά και αφρικάνικα κομμάτια. Ήταν μια μικρή παρένθεση δυτικού τρόπου ζωής, ύστερα από μερικές ημέρες στην Κίνα. Ήταν η μοναδική παρένθεση, ή μάλλον αυτή και το μεσημεριανό μπαράκι μετά την επίσκεψη στο σπίτι – μουσείο στο οποίο πραγματοποιήθηκε η πρώτη σύνοδος του ΚΚΚ.
Επιστρέψαμε πολύ αργά στο ξενοδοχείο. Τα μεσάνυχτα είχαν περάσει προ πολλού. Η Δευτέρα 09-02-2015 είχε τελειώσει. Είχε μπει εδώ και αρκετή ώρα η Τρίτη 10-02-2015. Όμως δεν είχα διάθεση να κοιμηθώ. Τα ηχητικά του δωματίου έπαιζαν χαμηλόφωνα υπέροχη jazz μουσική. Κάθισα στην κουνιστή πολυθρόνα μπροστά από ένα από τα παράθυρα του δωματίου μου και απολάμβανα τη μουσική και τη θέα. Η ημέρα που πέρασε, η δεύτερη ημέρα στη Σαγκάη ήταν γεμάτη, όμως εγώ δεν είχα διάθεση να κοιμηθώ.
Η πανδαισία των χρωμάτων και το τέλος της δεύτερης ημέρας στη Σαγκάη
Όταν βγήκαμε από το μπαρ είχε σκοτεινιάσει. Ο φωτισμός λόγω της επερχόμενης πρωτοχρονιάς ήταν εορταστικός,
πολύ φτωχότερος βέβαια σε σχέση με αυτόν της κεντρικής Ευρώπης τον οποίο είχα απολαύσει, πρόσφατα, από τα Χριστούγεννα έως και την Πρωτοχρονιά (βλ. σχετική ιστορία μου «Έτσι χωρίς πρόγραμμα…»).
Προχωρήσαμε προς τον πλησιέστερο σταθμό του μετρό της Σαγκάης, προκειμένου να πάμε προς την παλιά πόλη (στην κινέζικη ζώνη, στα χρόνια που αναφέρει ο Καζαντζάκης). Ο σταθμός αυτός του μετρό ήταν υπερπολυτελής. Όταν βγαίνουμε από το μετρό, ύστερα από μία στάση, περπατάμε λίγο και βρισκόμαστε στην παλιά πόλη.
Ο φωτισμός τόσο των κτιρίων όσο και των κοινόχρηστων χώρων ήταν εντυπωσιακός.
Τελικά η επιλογή μας να περπατήσουμε και νύχτα (είχαμε προγραμματίσει ότι την επόμενη ημέρα οι περιηγήσεις μας στη Σαγκάη θα ξεκινούσαν από εδώ) στην παλιά πόλη αποδείχτηκε σοφή.
Απολαύσαμε σε όλο τους το μεγαλείο την πανδαισία των χρωμάτων.
Περιπλανηθήκαμε αρκετά, έως ότου φθάσαμε στο τεϊοποτείο Χουσιντίνγκ, ένα πανέμορφο κτίριο, μέσα σε λιμνούλα κατασκευασμένο το 1784, από εμπόρους βαμβακιού.
Το υπέροχο αυτό κτίριο έγινε τεϊοποτείο στο τέλος του 19ου αιώνα. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν μια καλή στάση για ξεκούραση και ένα τσάι. Προχωρήσαμε προς το κτίριο
μέσω της γέφυρας με φορέα τεθλασμένη γραμμή (τύπου ζιγκ-ζαγκ).
Σύμφωνα με τις κινέζικες δοξασίες η γέφυρα σε σχήμα ζιγκ-ζαγκ, προστατεύει το κτίριο από τα κακά πνεύματα, τα οποία προχωρούν μόνο σε ευθείες και όχι σε τεθλασμένες γραμμές, γιατί δεν μπορούν να στρίψουν στις γωνίες.
Μπήκαμε μέσα στο τεϊοποτείο και παραγγείλαμε τσάι. Το τσάι μας το έφεραν με διάφορα συνοδευτικά.
Το εσωτερικό του τεϊοποτείου ήταν πολύ ατμοσφαιρικό
ενώ και η θέα προς τον εξωτερικό χώρο ήταν υπέροχη
Βγαίνουμε προς τα έξω από μια άλλη γέφυρα επίσης με φορέα τεθλασμένης γραμμής και παρατηρούμε το κτίριο από μια άλλη οπτική γωνία.
Προχωράμε έξω από την παλιά πόλη και αρχίσαμε να ψάχνουμε για ταξί, προκειμένου να επιστρέψουμε στη γαλλική ζώνη και να πάμε στη μπυραρία Shanghai Brewery (βλ. σχετικές φωτογραφίες στο κεφ. 6) την οποία είχαμε σταμπάρει από το πρωί. Ταξί δεν βρίσκαμε με τίποτα. Κάποια στιγμή σταματάει κάποιος – με ΙΧ – μας ρωτάει που θέλουμε να πάμε, του δείχνουμε στο χάρτη και αυτός ζητάει 80 γουάν (για διαδρομή που με το επίσημο ταξί κοστίζει 25 έως 30 γουάν). Επειδή αποφεύγω να συνεργάζομαι με λαμόγια, του απαντάω με γαλλικά, και του κλείνω βροντερά την πόρτα. Σκέφτομαι ότι το ξενοδοχείο μου είναι πολύ κοντά, η μπυραρία κλείνει πολύ αργά, οπότε είναι ευκαιρία να περάσω από το ξενοδοχείο να κάνω ένα σύντομο ντους, να αφήσω τη σακούλα με τις πολύτιμες αγορές μου (σκέψεις του συντρόφου Μάο κλπ) και να καλέσω ταξί από το ξενοδοχείο. Εν τω μεταξύ ο ταξί-πειρατής μας προσεγγίζει πάλι και ζητάει 60 μετά 50 και μετά 40 γουάν. Τον στέλνω πάλι εκεί που τον είχα στείλει πριν λίγο και προχωράμε προς το ξενοδοχείο.
Ανεβαίνω στον 18ο όροφο στο δωμάτιό μου. Ρίχνω μια ματιά από το παράθυρο και βλέπω ένα σκάφος της γραμμής – ολόφωτο – να ετοιμάζεται για αναχώρηση.
Κάνω ένα σύντομο ντους, ρίχνω μια τελευταία ματιά από το παράθυρο,
κατεβαίνω στη ρεσεψιόν και ζητώ να μου καλέσουν ταξί και να μου γράψουν στα κινέζικα τη διεύθυνση της μπυραρίας Shanghai Brewery. Η ώρα είχε φθάσει 23.00, αλλά στη μπυραρία, το πρωί, μας είχαν πει ότι έκλεινε πάρα πολύ αργά.
Φθάσαμε στη μπυραρία, οι μπύρες παράγονται εκεί. Μπορούσες να παραγγείλεις από ποτήρι του μισού λίτρου, έως 2λιτρη κανάτα (η πλέον συμφέρουσα επιλογή). Στην Κίνα βρισκόμαστε, οπότε παραγγείλαμε την Pilsner του λαού (People’ s Pilsner).
Ήταν πολύ καλή επιλογή. Όση και να πιείς δεν σε φουσκώνει. Και το φαγητό ήταν επίσης υπέροχο, ενώ έμεινα ικανοποιημένος και με τη μουσική, αφού έπαιζε λάτιν αλλά και αφρικάνικα κομμάτια. Ήταν μια μικρή παρένθεση δυτικού τρόπου ζωής, ύστερα από μερικές ημέρες στην Κίνα. Ήταν η μοναδική παρένθεση, ή μάλλον αυτή και το μεσημεριανό μπαράκι μετά την επίσκεψη στο σπίτι – μουσείο στο οποίο πραγματοποιήθηκε η πρώτη σύνοδος του ΚΚΚ.
Επιστρέψαμε πολύ αργά στο ξενοδοχείο. Τα μεσάνυχτα είχαν περάσει προ πολλού. Η Δευτέρα 09-02-2015 είχε τελειώσει. Είχε μπει εδώ και αρκετή ώρα η Τρίτη 10-02-2015. Όμως δεν είχα διάθεση να κοιμηθώ. Τα ηχητικά του δωματίου έπαιζαν χαμηλόφωνα υπέροχη jazz μουσική. Κάθισα στην κουνιστή πολυθρόνα μπροστά από ένα από τα παράθυρα του δωματίου μου και απολάμβανα τη μουσική και τη θέα. Η ημέρα που πέρασε, η δεύτερη ημέρα στη Σαγκάη ήταν γεμάτη, όμως εγώ δεν είχα διάθεση να κοιμηθώ.