gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
Κεφάλαιο 18
Ο ναός του ουρανού.
Για να πάμε στο ναό του ουρανού χρειαζόμαστε ταξί. Ο κοντινότερος σταθμός του μετρό ήταν μακριά και θα χάναμε πολύ ώρα στη μετακίνηση. Όπως έχω προαναφέρει οι αποστάσεις στο Πεκίνο είναι μεγάλες. Το να σκεφτείς ότι πρέπει να πάρεις ταξί, μέχρι να βρεθείς μέσα σε ταξί, απέχει πάρα πολύ. Τουλάχιστον στο δρόμο και σε τουριστικές περιοχές, όπως η έξοδος από την απαγορευμένη πόλη. Βέβαια ήταν κάποιοι που σε πλησίαζαν και με νοηματική ζητούσαν από 60 έως 80 γουάν για να σε μεταφέρουν. Ήταν αραγμένοι στα ταξί τους, νόμιμα ή παράνομα, ανά δυάδες ή τριάδες περιμένοντας τα θύματα. Όταν έβλεπαν να πλησιάζει τουρίστας έβγαινε κάποιος απ’ αυτούς, προτείνοντας το παράνομο κόμιστρο. Αυτόματα σκέφτηκα το που είσαι σύντροφε Μάο να διορθώσεις την κατάσταση (πρόσφατα σύντροφος Μαοϊκός με διόρθωσε στο ότι να μην αναφέρω τον σύντροφο Μάο ως σύντροφο, αλλά ως πρόεδρο – βέβαια εγώ θεωρώ την προσφώνηση ως σύντροφο πιο τιμητική από την προσφώνηση πρόεδρος). Εγώ πρότεινα να διαπραγματευτούμε το ποσό για να μη χάνουμε την ώρα μας, όμως ο ένας συνταξιδιώτης μου ήταν κάθετος. Δεν ήθελε να διαπραγματευτεί με κανέναν εκβιαστή. Πρότεινα τότε εναλλακτικά να πάμε προς ξενοδοχείο να μας βρουν ένα ταξί ή άλλως να πάμε με μετρό. Συμφωνήσαμε και οι τρεις σ’ αυτή τη λύση. Όμως τότε σαν από μηχανής θεός, μπροστά μας σταματάει ένα ταξί και αποβιβάζεται ένας επιβάτης. Μπαίνουμε στο ταξί και αποβιβαζόμαστε μπροστά από την είσοδο της πύλης του πάρκου του ναού του ουρανού.
Ο ναός του ουρανού ευρίσκεται σε ένα εντυπωσιακό πάρκο του Πεκίνου,
το οποίο προσελκύει καθημερινά πολύ κόσμο που ασχολείται με διάφορες δραστηριότητες. Όπως είχαμε ακούσει από την αυτόματη ξενάγηση στην απαγορευμένη πόλη, στο ναό αυτό ο αυτοκράτορας ως υιός του ουρανού προσευχόταν για μια πλούσια σοδειά. Όπως και η απαγορευμένη πόλη έτσι και ο ναός του ουρανού ήταν απαγορευμένος για το λαό, τόσο στη δυναστεία των Μινγκ, όσο και στη δυναστεία των Τσινγκ.
Ο ναός του ουρανού (Τιαν Ταν) είναι ένα υπέροχο αρχιτεκτόνημα χαρακτηριστικό της εποχής των Μινγκ, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα συμπλέγματα ναών στην Κίνα και είναι υπόδειγμα κινέζικης αρχιτεκτονικής ισορροπίας και συμβολισμού.
Αγοράζουμε εισιτήρια και προχωράμε προς το ναό.
Η πρώτη μας εικόνα από το ναό, είναι η ύψους 38 μέτρων χρυσή κορυφή, η οποία ενίοτε προσελκύει εκτός από το βλέμμα των επισκεπτών και κεραυνούς.
Περάσαμε μέσα στον περίβολο του κυρίως ναού, ο οποίος είναι ο οίκος της προσευχής για πλούσια σοδειά και θεωρείται το ομορφότερο κτίριο του Πεκίνου. Κατασκευάστηκε το έτος 1420 και ανακατασκευάστηκε το έτος 1889. Όπως φαίνεται ένα από τα επικρατούντα χρώματα εξωτερικά είναι το μπλε το οποίο συμβολίζει το χρώμα του ουρανού.
Η κυκλική στέγη συμβολίζει τον ουρανό.
Στο ενδιάμεσο μεταξύ των σκαλοπατιών υπάρχει ράμπα (τώρα έχει κιγκλιδώματα, όπως φαίνεται στη φωτογραφία) όπου με φορείο μετέφεραν τον αυτοκράτορα. Τα διάφορα σχέδια που φαίνονται εξασφάλιζαν την αντιολισθητική ιδιότητα της ράμπας.
Στην περιμετρική κάτω κυκλική όψη επικρατεί το κόκκινο χρώμα το οποίο θεωρείται το αυτοκρατορικό χρώμα. Άλλωστε όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο κεφάλαιο το κόκκινο και το χρυσό χρώμα σύμφωνα με τους κινέζικους συμβολισμούς αντιπροσωπεύουν τον πλούτο και την τύχη.
Ανεβαίνουμε στο ανώτερο επίπεδο από τα τρία μαρμάρινα διαζώματα, ύψους 6 μέτρων έκαστο, δηλαδή στη μαρμάρινη εξέδρα, οπότε βρισκόμαστε στο επίπεδο του δαπέδου του ναού.
Μέσα στο εσωτερικό του ναού παρατηρείς 28 κολώνες περίτεχνα στολισμένες, οι οποίες είχαν τη χρήση της στήριξης των οροφών της αίθουσας του ναού.
Στη συνέχεια κάνουμε μια βόλτα στη μαρμάρινη εξέδρα. Παρατηρούμε προς την πόλη,
προς τον κεντρικό ναό
και προς τα κτίρια του ευρύτερου συγκροτήματος του ναού
Απέναντι παρατηρούμε ένα κτίριο.
Κατεβαίνουμε από τη μαρμάρινη εξέδρα και κατευθυνόμαστε προς αυτό. Μπαίνουμε στο εσωτερικό του και διαπιστώνουμε ότι είναι μουσείο του ναού και είχε ομοιώματα σε μικρογραφία του ναού και τομές και διατομές που έδειχναν κατασκευαστικές λεπτομέρειες.
Βγήκαμε από το μουσείο και παρατηρήσαμε ακόμα μια φορά το θεωρούμενο ομορφότερο κτίριο του Πεκίνου, τον οίκο της προσευχής για πλούσια σοδειά.
Βγήκαμε από το χώρο του κεντρικού ναού και προχωρήσαμε προς τα άλλα στοιχεία του συγκροτήματος του ναού του ουρανού.
Κατ’ αρχήν κινηθήκαμε κατά μήκος της γέφυρας της κόκκινης πλατφόρμας, η οποία είναι μια υπερυψωμένη πλατφόρμα από μάρμαρο που εκτείνεται κατά μήκος του άξονα βορά - νότου του συμπλέγματος, συνδέοντας τον οίκο της προσευχής της πλούσιας σοδειάς με τον κυκλικό βωμό.
Ο κυκλικός βωμός αποτελείται από μαρμάρινες πλάκες στρωμένες σε εννιά ομόκεντρους δακτύλιους, ο καθένας από τους οποίους διαιρείται σε εννιά τμήματα, ενώ το κέντρο του βωμού συμβολίζει το κέντρο του κόσμου και σ’ αυτό το σημείο ο αυτοκράτορας πραγματοποιούσε τις θυσίες για την πλούσια σοδειά.
Περπατήσαμε και προς τα άλλα στοιχεία του συγκροτήματος του ναού του ουρανού, όπως προς τον αυτοκρατορικό θόλο του ουρανού, τον οίκο της εγκράτειας ο οποίος προσομοίαζε με τα κτίσματα της απαγορευμένης πόλης τόσο προς τα χρώματα όσο και προς το ύφος, τον τοίχο της ηχούς, τους λίθους της ηχούς κλπ.
Συνεχίσαμε με βόλτα στο πάρκο του ναού του ουρανού χαζεύοντας τους Κινέζους στις διάφορες δραστηριότητές τους και ξεκουραστήκαμε για λίγο σε ένα όμορφο καφέ στο πάρκο. Είχαμε μπει από τη βόρεια είσοδο του συγκροτήματος και είχαμε φτάσει στο νότιο τμήμα αυτού. Τώρα θα βγαίναμε από την ανατολική πλευρά, όπου ήταν και ο σταθμός του μετρό. Ανεβήκαμε στη γέφυρα της κόκκινης πλατφόρμας κατευθυνόμενοι αντίθετα, από νότο προς βορά. Παρατηρούσαμε το πάρκο από κάτω,
ενώ κάποια στιγμή στρίψαμε προς ανατολή κατεβαίνοντας από τη γέφυρα της κόκκινης πλατφόρμας.
Κάνουμε μια τελευταία βόλτα στο πάρκο.
Κάπου ακούμε ήχους όπερας. Προσεγγίζουμε και ακούμε λίγο τους ταλαντούχους καλλιτέχνες.
Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος. Βγαίνουμε από το πάρκο και κατευθυνόμαστε προς το σταθμό του μετρό προκειμένου να αποφύγουμε μια νέα περιπέτεια ψαξίματος ταξί.
Μπαίνουμε στο μετρό και κατευθυνόμαστε προς την περιοχή Χου Χάι και συγκεκριμένα στα χουτόνγκ ανατολικά αυτής της περιοχής.
Ο ναός του ουρανού.
Για να πάμε στο ναό του ουρανού χρειαζόμαστε ταξί. Ο κοντινότερος σταθμός του μετρό ήταν μακριά και θα χάναμε πολύ ώρα στη μετακίνηση. Όπως έχω προαναφέρει οι αποστάσεις στο Πεκίνο είναι μεγάλες. Το να σκεφτείς ότι πρέπει να πάρεις ταξί, μέχρι να βρεθείς μέσα σε ταξί, απέχει πάρα πολύ. Τουλάχιστον στο δρόμο και σε τουριστικές περιοχές, όπως η έξοδος από την απαγορευμένη πόλη. Βέβαια ήταν κάποιοι που σε πλησίαζαν και με νοηματική ζητούσαν από 60 έως 80 γουάν για να σε μεταφέρουν. Ήταν αραγμένοι στα ταξί τους, νόμιμα ή παράνομα, ανά δυάδες ή τριάδες περιμένοντας τα θύματα. Όταν έβλεπαν να πλησιάζει τουρίστας έβγαινε κάποιος απ’ αυτούς, προτείνοντας το παράνομο κόμιστρο. Αυτόματα σκέφτηκα το που είσαι σύντροφε Μάο να διορθώσεις την κατάσταση (πρόσφατα σύντροφος Μαοϊκός με διόρθωσε στο ότι να μην αναφέρω τον σύντροφο Μάο ως σύντροφο, αλλά ως πρόεδρο – βέβαια εγώ θεωρώ την προσφώνηση ως σύντροφο πιο τιμητική από την προσφώνηση πρόεδρος). Εγώ πρότεινα να διαπραγματευτούμε το ποσό για να μη χάνουμε την ώρα μας, όμως ο ένας συνταξιδιώτης μου ήταν κάθετος. Δεν ήθελε να διαπραγματευτεί με κανέναν εκβιαστή. Πρότεινα τότε εναλλακτικά να πάμε προς ξενοδοχείο να μας βρουν ένα ταξί ή άλλως να πάμε με μετρό. Συμφωνήσαμε και οι τρεις σ’ αυτή τη λύση. Όμως τότε σαν από μηχανής θεός, μπροστά μας σταματάει ένα ταξί και αποβιβάζεται ένας επιβάτης. Μπαίνουμε στο ταξί και αποβιβαζόμαστε μπροστά από την είσοδο της πύλης του πάρκου του ναού του ουρανού.
Ο ναός του ουρανού ευρίσκεται σε ένα εντυπωσιακό πάρκο του Πεκίνου,
το οποίο προσελκύει καθημερινά πολύ κόσμο που ασχολείται με διάφορες δραστηριότητες. Όπως είχαμε ακούσει από την αυτόματη ξενάγηση στην απαγορευμένη πόλη, στο ναό αυτό ο αυτοκράτορας ως υιός του ουρανού προσευχόταν για μια πλούσια σοδειά. Όπως και η απαγορευμένη πόλη έτσι και ο ναός του ουρανού ήταν απαγορευμένος για το λαό, τόσο στη δυναστεία των Μινγκ, όσο και στη δυναστεία των Τσινγκ.
Ο ναός του ουρανού (Τιαν Ταν) είναι ένα υπέροχο αρχιτεκτόνημα χαρακτηριστικό της εποχής των Μινγκ, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα συμπλέγματα ναών στην Κίνα και είναι υπόδειγμα κινέζικης αρχιτεκτονικής ισορροπίας και συμβολισμού.
Αγοράζουμε εισιτήρια και προχωράμε προς το ναό.
Η πρώτη μας εικόνα από το ναό, είναι η ύψους 38 μέτρων χρυσή κορυφή, η οποία ενίοτε προσελκύει εκτός από το βλέμμα των επισκεπτών και κεραυνούς.
Περάσαμε μέσα στον περίβολο του κυρίως ναού, ο οποίος είναι ο οίκος της προσευχής για πλούσια σοδειά και θεωρείται το ομορφότερο κτίριο του Πεκίνου. Κατασκευάστηκε το έτος 1420 και ανακατασκευάστηκε το έτος 1889. Όπως φαίνεται ένα από τα επικρατούντα χρώματα εξωτερικά είναι το μπλε το οποίο συμβολίζει το χρώμα του ουρανού.
Η κυκλική στέγη συμβολίζει τον ουρανό.
Στο ενδιάμεσο μεταξύ των σκαλοπατιών υπάρχει ράμπα (τώρα έχει κιγκλιδώματα, όπως φαίνεται στη φωτογραφία) όπου με φορείο μετέφεραν τον αυτοκράτορα. Τα διάφορα σχέδια που φαίνονται εξασφάλιζαν την αντιολισθητική ιδιότητα της ράμπας.
Στην περιμετρική κάτω κυκλική όψη επικρατεί το κόκκινο χρώμα το οποίο θεωρείται το αυτοκρατορικό χρώμα. Άλλωστε όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο κεφάλαιο το κόκκινο και το χρυσό χρώμα σύμφωνα με τους κινέζικους συμβολισμούς αντιπροσωπεύουν τον πλούτο και την τύχη.
Ανεβαίνουμε στο ανώτερο επίπεδο από τα τρία μαρμάρινα διαζώματα, ύψους 6 μέτρων έκαστο, δηλαδή στη μαρμάρινη εξέδρα, οπότε βρισκόμαστε στο επίπεδο του δαπέδου του ναού.
Μέσα στο εσωτερικό του ναού παρατηρείς 28 κολώνες περίτεχνα στολισμένες, οι οποίες είχαν τη χρήση της στήριξης των οροφών της αίθουσας του ναού.
Στη συνέχεια κάνουμε μια βόλτα στη μαρμάρινη εξέδρα. Παρατηρούμε προς την πόλη,
προς τον κεντρικό ναό
και προς τα κτίρια του ευρύτερου συγκροτήματος του ναού
Απέναντι παρατηρούμε ένα κτίριο.
Κατεβαίνουμε από τη μαρμάρινη εξέδρα και κατευθυνόμαστε προς αυτό. Μπαίνουμε στο εσωτερικό του και διαπιστώνουμε ότι είναι μουσείο του ναού και είχε ομοιώματα σε μικρογραφία του ναού και τομές και διατομές που έδειχναν κατασκευαστικές λεπτομέρειες.
Βγήκαμε από το μουσείο και παρατηρήσαμε ακόμα μια φορά το θεωρούμενο ομορφότερο κτίριο του Πεκίνου, τον οίκο της προσευχής για πλούσια σοδειά.
Βγήκαμε από το χώρο του κεντρικού ναού και προχωρήσαμε προς τα άλλα στοιχεία του συγκροτήματος του ναού του ουρανού.
Κατ’ αρχήν κινηθήκαμε κατά μήκος της γέφυρας της κόκκινης πλατφόρμας, η οποία είναι μια υπερυψωμένη πλατφόρμα από μάρμαρο που εκτείνεται κατά μήκος του άξονα βορά - νότου του συμπλέγματος, συνδέοντας τον οίκο της προσευχής της πλούσιας σοδειάς με τον κυκλικό βωμό.
Ο κυκλικός βωμός αποτελείται από μαρμάρινες πλάκες στρωμένες σε εννιά ομόκεντρους δακτύλιους, ο καθένας από τους οποίους διαιρείται σε εννιά τμήματα, ενώ το κέντρο του βωμού συμβολίζει το κέντρο του κόσμου και σ’ αυτό το σημείο ο αυτοκράτορας πραγματοποιούσε τις θυσίες για την πλούσια σοδειά.
Περπατήσαμε και προς τα άλλα στοιχεία του συγκροτήματος του ναού του ουρανού, όπως προς τον αυτοκρατορικό θόλο του ουρανού, τον οίκο της εγκράτειας ο οποίος προσομοίαζε με τα κτίσματα της απαγορευμένης πόλης τόσο προς τα χρώματα όσο και προς το ύφος, τον τοίχο της ηχούς, τους λίθους της ηχούς κλπ.
Συνεχίσαμε με βόλτα στο πάρκο του ναού του ουρανού χαζεύοντας τους Κινέζους στις διάφορες δραστηριότητές τους και ξεκουραστήκαμε για λίγο σε ένα όμορφο καφέ στο πάρκο. Είχαμε μπει από τη βόρεια είσοδο του συγκροτήματος και είχαμε φτάσει στο νότιο τμήμα αυτού. Τώρα θα βγαίναμε από την ανατολική πλευρά, όπου ήταν και ο σταθμός του μετρό. Ανεβήκαμε στη γέφυρα της κόκκινης πλατφόρμας κατευθυνόμενοι αντίθετα, από νότο προς βορά. Παρατηρούσαμε το πάρκο από κάτω,
ενώ κάποια στιγμή στρίψαμε προς ανατολή κατεβαίνοντας από τη γέφυρα της κόκκινης πλατφόρμας.
Κάνουμε μια τελευταία βόλτα στο πάρκο.
Κάπου ακούμε ήχους όπερας. Προσεγγίζουμε και ακούμε λίγο τους ταλαντούχους καλλιτέχνες.
Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος. Βγαίνουμε από το πάρκο και κατευθυνόμαστε προς το σταθμό του μετρό προκειμένου να αποφύγουμε μια νέα περιπέτεια ψαξίματος ταξί.
Μπαίνουμε στο μετρό και κατευθυνόμαστε προς την περιοχή Χου Χάι και συγκεκριμένα στα χουτόνγκ ανατολικά αυτής της περιοχής.