Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Διαδρομή: Αθήνα-Κόρφος Κορινθίας
- Διαδρομή: Κόρφος-Σοφικό-Αγγελόκαστρο-Λίμνες-Πρόσυμνα-Νέο Ηραίο-Άργος-Άστρος-Λεωνίδιο-Τσιτάλια-Πελετά-Λαμπόκαμπος-Ρειχιά-Ιέρακας (Γέρακας)-Λιμήν Ιέρακα (Γέρακα)- Μονεμβασιά.
- Μονεμβασιά: Εξερευνώντας την Κάτω Πόλη
- Μονεμβασιά: Ανακαλύπτοντας τις παραλίες της περιοχής
- Μονεμβασιά: Εξερευνώντας την Άνω Πόλη
- Διαδρομή: Μονεμβασιά-Άγιος Φωκάς-Κάστρο Αγίας Παρασκευής Μεσοχωρίου-Παραδείσι-Σπήλαιο Καστανιάς-Λάχι-Άγιος Νικόλαος-Γεωπάρκο Αγίου Νικολάου (απολιθωμένο δάσος)-Νεάπολη Βοιών-Παυλοπέτρι-Βιγκλάφια
- Ελαφόνησος
- Διαδρομή: Πούντα-Αρχάγγελος-Πλύτρα-Βαλτάκι-Γύθειο-Μαυροβούνι
- Διαδρομή: Μαυροβούνι-Σκουτάρι-Κότρωνας-Νησίδα Σκοπά-Φλομοχώρι-Αλύπα-Λάγια-Πόρτο Κάγιο-Μαρμάρι-Κοκκινόγεια-Πύλες του Άδη-Ακρωτήριο Ταίναρο-Χαρούδα
- Διαδρομή: Χαρούδα-Σπήλαια Διρού-Γερολιμένας-Βάθεια-Αρεόπολη
- Διαδρομή: Αρεόπολη-Λιμένι-Οίτυλο-Παραλία Φονέα-Καλαμάτα-Κόρφος-Αθήνα
Μονεμβασιά: Εξερευνώντας την Κάτω Πόλη

Κυρά Μονοβασιά μου, πέτρινο καράβι μου.
Χιλιάδες οι φλόκοι σου και τα πανιά σου.
Κι όλο ασάλευτη μένεις, να με αρμενίζεις μες την Οικουμένη.
Ετούτο το τοπίο είναι σκληρό σαν τη σιωπή,
σφίγγει στον κόρφο του τα πυρωμένα του λιθάρια,
σφίγγει στο φως τις ορφανές ελιές του και τα αμπέλια του,
σφίγγει τα δόντια. Δεν υπάρχει νερό. Μονάχα φως.
Ο δρόμος χάνεται στο φως
κι ο ίσκιος της μάντρας είναι σίδερο.
Η ρίζα σκοντάφτει στο μάρμαρο.
Μαρμάρωσαν τα δέντρα, τα ποτάμια κι οι φωνές
μες στον ασβέστη του ήλιου.
Δεν υπάρχει νερό. Όλοι διψάνε. Χρόνια τώρα.
Όλοι μασάνε μια μπουκιά ουρανό πάνω από την πίκρα τους.
Γιάννης Ρίτσος
18 Αυγούστου 2020
Ξυπνήσαμε πρωί-πρωί, φρέσκοι και δροσεροί, αφού δεν χρειάστηκε καν να ανάψουμε το κλιματιστικό κατά τη διάρκεια της νύχτας. Πήραμε ένα γρήγορο πρωινό στην κουζίνα του διαμερίσματος, από προμήθειες που είχαμε μαζί μας και ετοιμαστήκαμε για το ταξίδι μας στον χωροχρόνο.
Διασχίσαμε με το αυτοκίνητο τη γέφυρα


και η καλή μας τύχη ήταν πάλι μαζί μας, αφού βρήκαμε parking ακόμα πιο κοντά στην Πύλη. Αν και πρωί, ο δρόμος του ενός χιλιομέτρου ήταν σε όλο του το μήκος κατειλημμένος από σταθμευμένα αυτοκίνητα.
H Νέα Πόλη από το σημείο που παρκάραμε:

Περνώντας την Πύλη και μπαίνοντας στο Κάστρο, υπό το εκτυφλωτικό φως του ηλίου, νιώσαμε ότι περάσαμε την Πύλη του χρόνου, ξεκινώντας ένα ταξίδι πίσω στο παρελθόν, όταν ο Βράχος της Μονεμβασιάς, η Άκρα Μινώα, όπως ονομαζόταν στην αρχαιότητα, αποκόπηκε από την Πελοπόννησο με έναν σεισμό, το 375 μ.Χ. και άρχισε να πλέει σαν “Πέτρινο Καράβι” καταμεσής του Μυρτώου Πελάγους.

Στρίψαμε αμέσως αριστερά, σε ένα ανηφορικό καλντερίμι και μετά από λίγα βήματα βρεθήκαμε στην αυλή του σπιτιού του Γιάννη Ρίτσου.


Εδώ στέκεται η προτομή του ποιητή ατενίζοντας το Πέλαγος. Σε αυτόν οφείλει η Μονεμβασιά, τον ιδιαίτερο χαρακτηρισμό “Πέτρινο Καράβι”.

Στη συνέχεια κατεβήκαμε τα σκαλάκια δεξιά της Πύλης και περνώντας από αυτήν τη χαμηλή καμάρα

κατηφορίσαμε προς το Τείχος της θάλασσας, την περατζάδα δηλαδή, που κινείται κατά μήκος του και διακόπτεται από τις δυο πλατείες-πλατώματα της Πολιτείας.

Φτάνοντας εδώ καταλαβαίνεις γιατί ο ποιητής εμπνεύστηκε και παρομοίασε τη Μονεμβασιά με καράβι, αφού η θέα προς τη θάλασσα απλώνεται ως εκεί που φτάνει το μάτι ελλείψει απέναντι στεριάς. Εδώ αντιλαμβάνεσαι τη συνδιαλλαγή που συμβαίνει, μεταξύ της άγριας ομορφιάς της πέτρας και του ήρεμου και χαλαρωτικού γαλάζιου της θάλασσας.
Βλέποντας τους λουόμενους στο Πορτέλο να βουτούν από τα μαύρα, άγρια βράχια της ακτογραμμής στη θάλασσα, μας δόθηκε η εντύπωση, ότι πηδούν από την κουπαστή ενός πλοίου στην καλοφτιαγμένη, γαλάζια πισίνα της πλώρης του.

INFO: Το Πορτέλο είναι ένα μικρό, κρυμμένο άνοιγμα στη νότια πλευρά των Τειχών, μέσα στην καρδιά της Καστροπολιτείας, που οδηγεί στο γραφικό ομώνυμο λιμανάκι. Παλαιότερα λειτουργούσε ως λιμάνι ανεφοδιασμού του Κάστρου, αλλά και ως ο μόνος χώρος, όπου μπορούσαν να κάνουν μπάνιο οι Μονεμβασιώτες. Το Πορτέλο αναπλάστηκε και σήμερα προσφέρει τη μοναδική εμπειρία να κολυμπά κανείς στη σκιά της Καστροπολιτείας.
Από αυτό το σημείο μπορέσαμε να δούμε τους γλάρους να βολτάρουν πάνω από την Πέτρινη Πολιτεία και αφουγκραστήκαμε την ανάσα της θάλασσας και τον απαλό ήχο των κυμάτων που σκάνε στα βράχια.
Και σαν σηκώσαμε το κεφάλι ψηλά και κοιτάξαμε, καταλάβαμε για ποιο λόγο η Μονεμβασιά, με το σύνθετο όνομά της, Μόνη και Έμβασις, ήταν το μήλο της Έριδος και διακαής πόθος, για πολλούς και διαφορετικούς κατακτητές.


Το Κάστρο στη μακρόχρονη ιστορία του έγινε Βυζαντινό, Φράγκικο, Ενετικό, Οθωμανικό με πολλαπλές κατακτήσεις από τους ίδιους κατακτητές, πριν γίνει οριστικά Ελληνικό, κρατώντας αναλλοίωτα τα σημάδια, τουλάχιστον τεσσάρων διαφορετικών πολιτισμών. Έχει πολιορκηθεί και ελευθερωθεί, έχει δει πολιτισμούς να ακμάζουν και να παρακμάζουν, αυτοκρατορίες να μεγαλουργούν και να καταποντίζονται, έχει υποστεί ακόμα και πειρατική κυριαρχία.

Συνεχίσαμε την πορεία μας κατά μήκος του Τείχους της θάλασσας, με στόχο να φτάσουμε στα ανατολικά Τείχη της Πολιτείας.

Συναντήσαμε τη μεγάλη λιθοστρωμένη πλατεία της Χρυσαφίτισσας. Η πλατεία στολίζεται με γραμμικά γλυπτά και διάσπαρτες μπάλες κανονιών.

Το έργο υλοποιήθηκε και εγκαινιάστηκε πρόσφατα (2015) και πλέον ο χώρος αυτός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του οικισμού, αφήνοντας στη λήθη την πρώην χωμάτινη αλάνα, με τις λάσπες, τα αγριόχορτα και τις πέτρες από τα γκρεμισμένα αρχοντικά. Τέσσερις πλάκες, που είναι τοποθετημένες στις εισόδους της πλατείας έχουν σκαλισμένους επιλεγμένους στίχους του ποιητή Γιάννη Ρίτσου, από τη συλλογή Μονεμβασιά. Τα δε γλυπτά είναι εμπνευσμένα από τη Βυζαντινή καλλιγραφία: “Φλερτάρουν με την ιδέα της βλάστησης και των κλαριών και αποτυπώνουν τον πολύ σημαντικό ρόλο που έχουν τα γράμματα στον Βυζαντινό πολιτισμό”.

Η πλατεία απέσπασε έπαινο, στις 24/2/2018 στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, όπου πραγματοποιήθηκαν τα αρχιτεκτονικά βραβεία ΔΟΜΕΣ 2018. Εκτός από την πλατεία, τα κλικ της φωτογραφικής μας μηχανής έκλεψε και ο κατάλευκος ναός της Παναγίας Χρυσαφίτισσας, του 17ου αιώνα.


INFO: Η Παναγία Χρυσαφίτισσα είναι χτισμένη τον 17ο αιώνα, στη θέση άλλου παλαιότερου ναού, της Παναγίας της Οδηγήτριας. Μέσα στον ναό είναι τοποθετημένη η ομώνυμη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, έργο πιθανώς του 15ου ή του 16ου αιώνα. Σύμφωνα με την παράδοση η εικόνα βρισκόταν αρχικά στο χωριό Χρύσαφα της Λακωνίας. Στη Μονεμβασιά έφτασε μόνη της με τρόπο θαυμαστό, στο σημείο που ιδρύθηκε αργότερα ο ναός και το μοναστήρι της Παναγίας Χρυσαφίτισσας. Την εικόνα ανακάλυψε εκεί μια ηλικιωμένη γυναίκα, η οποία ειδοποίησε αμέσως τον Επίσκοπο.
Συγκεντρώθηκαν τότε όλοι οι χριστιανοί, την παρέλαβαν και τη λιτάνευσαν μέχρι τον μητροπολιτικό ναό, όπου και την τοποθέτησαν. Την ίδια νύχτα η εικόνα εξαφανίστηκε. Επέστρεψε πάλι θαυματουργικά στον τόπο ευρέσεως. Ύστερα από αυτό οι κάτοικοι ικανοποιώντας τη θέληση της Θεοτόκου, έχτισαν εκεί ναό και τοποθέτησαν μέσα σε αυτόν την εικόνα. Κάτω από τον ναό αναβλύζει πηγή, η μοναδική στη Μονεμβασιά, που το θαυματουργό της νερό συντελεί στην απόκτηση παιδιών και μάλιστα αγοριών.
Στο μεταξύ έμαθαν οι Χρυσαφίτες (κάτοικοι του χωριού Χρύσαφα, απ΄ όπου έφυγε η εικόνα) ότι η εικόνα τους βρίσκεται στη Μονεμβασιά και πήγαν να τη ζητήσουν από τον Επίσκοπο, ο οποίος αρνήθηκε να τη δώσει πίσω. Οι Χρυσαφίτες κατέφυγαν στο δικαστήριο, το οποίο και κέρδισαν μεταφέροντας την εικόνα πίσω στο χωριό τους. Η Παναγία όμως δεν έμεινε ικανοποιημένη με τη μεταφορά της, γι΄ αυτό επέστρεψε πάλι στη Μονεμβασιά, στον νεόδμητο ναό της.
Πηγή: www.monemvasianews.gr


Περάσαμε την ανατολική Πύλη των Τειχών

και ακολουθήσαμε το στενό, κατηφορικό μονοπάτι που φτάνει μέχρι τον Φάρο του 1896.


Επιστροφή και πορεία ανηφορική για τη συνέχεια της εξερεύνησής μας. Σε πρώτο πλάνο στο οπτικό μας πεδίο, ο ναός του Αγίου Νικολάου ξεχώριζε ανάμεσα στα πέτρινα αρχοντικά και το Malvasia cafe είχε απλωμένα, καρέκλες και τραπεζάκια, πάνω στο στενό πλάτωμα. Οι λιγοστοί για την ώρα πελάτες προσπαθούσαν να βρουν καταφύγιο, από τον ανελέητο ήλιο, στα τραπεζάκια κάτω από τη γέρικη ελιά.


INFO: Ο ναός του Αγίου Νικολάου είναι σταυροειδής με τρούλο. Η επιγραφή στο αέτωμα της εισόδου αναφέρει ότι ο ναός ανεγέρθηκε από τον ιατρό-φιλόσοφο Ανδρέα Λικίνο. Το κτίριο δεν λειτούργησε ποτέ ως εκκλησία, αλλά χρησιμοποιήθηκε ως οπλοστάσιο, κατά την περίοδο της Β΄ Τουρκοκρατίας. Έγινε και σχολείο, στο οποίο φοίτησε ο Γιάννης Ρίτσος.
Πέσαμε πάνω και στον ναό της Αγίας Άννας ή Αγίων Ακινδύνων.

INFO: Δίκλιτος θολοσκέπαστος ναός. Η αρχική οικοδομική του φάση ανάγεται στους Βυζαντινούς χρόνους. Μετασκευάστηκε από μονόχωρος σε δίκλιτος πιθανότατα κατά την περίοδο της Β΄ Ενετοκρατίας (1690-1715).
Ρίξαμε ξανά το βλέμμα μας προς τη θάλασσα και προς την πλατεία της Χρυσαφίτισσας

και μετά χαθήκαμε στα στενά καλντερίμια. Το να περιδιαβαίνεις τα στενά σοκάκια της Μονεμβασιάς δεν είναι μια απλή βόλτα, είναι πραγματική εμπειρία! Τίποτα δεν είναι το ίδιο. Κανένα καλντερίμι, καμιά ανηφοριά, καμιά καμάρα, κανένας ναός, γιατί οι διαφορετικοί κατακτητές έχουν αφήσει τα δικά τους ιδιαίτερα αποτυπώματα πάνω στην πόλη, όλα αυτά τα χρόνια. Αυτή είναι και η μοναδική της ατμόσφαιρα και γι΄ αυτό μαγνητίζει ακατάπαυστα τους επισκέπτες της.
Όλα αυτά τα ετερόκλητα στοιχεία έκαναν και εμάς να θέλουμε να περπατήσουμε, πόντο-πόντο τις γειτονιές της. Το παράδοξο με τα καλντερίμια της είναι ότι πολλές φορές δεν οδηγούν κάπου συγκεκριμένα. Μπορεί να ανεβαίνεις σκαλιά, να περνάς από στενά περάσματα και ξαφνικά να βρεθείς στην αυλή ενός σπιτιού ή σε ένα αδιέξοδο και να πρέπει να ακολουθήσεις άλλη κατεύθυνση. Κανονικός λαβύρινθος. Τα περισσότερα από αυτά έχουν όμορφες πέτρινες καμάρες που λέγονται “δρομικές” ή “διαβατικά”. Συνήθως όλα τα καλντερίμια ξεκινούν από τον κεντρικό δρόμο και διακλαδώνονται ανηφορικά ή κατηφορικά, προς κάθε πιθανή κατεύθυνση και η καλύτερη ιδέα είναι να τα περπατήσει κανείς όλα ή τέλος πάντων, αν όχι όλα, τα περισσότερα, αφού ο κόπος και ο ιδρώτας του θα αποζημιωθούν με πανέμορφες εικόνες.



Ανθισμένες γλάστρες και αυλές, βουκαμβίλιες που γαντζώνονται πάνω στους πέτρινους τοίχους και πανέμορφες πόρτες θα είναι η ανταμοιβή του.




Είπα πόρτες…. αχ αυτές οι πόρτες!! Σε αυτό το ταξίδι έφαγα κόλλημα με τις πόρτες. Όχι μόνο της Μονεμβασιάς, αλλά και της Αρεόπολης. Θα μπορούσα όλη μέρα να περιπλανιέμαι, για να ανακαλύπτω και να φωτογραφίζω, όλες μα όλες τις πόρτες.






Η περιπλάνηση στην ψηλότερη συνοικία της Κάτω Πόλης μας έβγαλε σε ένα από τα ανηφορικά καλντερίμια, που οδηγούν προς την Άνω Πόλη. Έτσι συμπτωματικά, χωρίς να το έχουμε σχεδιάσει βρεθήκαμε στην είσοδο της εκκλησίας της Παναγίας Μυρτιδιώτισσας, η οποία κατέχει περίοπτη θέση σε αυτήν τη γειτονιά.



Η εκκλησία ήταν ανοιχτή και μπορέσαμε να θαυμάσουμε το ξυλόγλυπτο επιχρυσωμένο τέμπλο του 16ου αιώνα, με τα έντονα αναγεννησιακά χαρακτηριστικά, που έχει παρθεί από τον ναό του Ελκόμενου Χριστού, στον οποίο ανήκε αρχικά.

INFO: Μονόκλιτη Βασιλική με τρούλο που χτίστηκε την περίοδο της Β΄ Ενετοκρατίας (1690-1715) και μετασκευάστηκε σε δίκλιτη πιθανότατα την ίδια περίοδο. Η τοπική παράδοση αναφέρει πως ιδρύθηκε από τον Επίσκοπο Κυθήρων Φιλόθεο Δαρμάριο, που καταγόταν από τη Μονεμβασιά. Η λατρεία της Παναγίας Μυρτιδιώτισσας σχετίζεται πράγματι με τα Κύθηρα, τα οποία διατηρούσαν στενές εμπορικές και πολιτιστικές σχέσεις με το Κάστρο της Μονεμβασιάς. Ο ναός είναι γνωστός και ως Παναγιά Κρητικιά, γεγονός που σχετίζεται με την εγκατάσταση προσφύγων από την Κρήτη στην Κάτω πόλη.
Για το τέλος αφήσαμε το κεντρικότερο κομμάτι της Πολιτείας. Η Κάτω Πόλη διασχίζεται από έναν κεντρικό δρόμο, ο οποίος είναι γεμάτος καταστήματα, καφέ και εστιατόρια. Τα παλιά χρόνια ήταν το εμπορικό κέντρο με τα εργαστήρια και τις οικίες των ναυτικών και των εμπόρων. Τα εμπορικά καταστήματα του τότε αναπτύσσονταν ακριβώς όπως συμβαίνει και σήμερα, κατά μήκος του κεντρικού δρόμου. Ήταν η “Μέση Οδός” των Βυζαντινών, ο “Φόρος” των Βενετών, το “Παζάρι” των Τούρκων και η “Αγορά” των Ελλήνων.


Γύρω από την πλατεία με το κανόνι συγκεντρώνονται τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Μονεμβασιάς.

Εδώ βρίσκεται το Αρχαιολογικό Μουσείο, που χτίστηκε τον 16ο αιώνα και λειτούργησε αρχικά ως Τζαμί, αλλά και ο περιβόητος ναός του Ελκόμενου Χριστού.


INFO: Τρίκλιτη Βασιλική με τρούλο, τρεις ημικυκλικές αψίδες στα ανατολικά και θολωτό νάρθηκα στα δυτικά. Η αρχική οικοδομική φάση ανάγεται στους παλαιοχριστιανικούς χρόνους (6ος-7ος αιώνας). Ο ναός απογυμνώθηκε πολλές φορές από τις φορητές εικόνες και τα κειμήλιά του. Σήμερα το εσωτερικό του ναού κοσμείται με μεταβυζαντινές εικόνες (17ος-18ος αιώνας), όπως ο Ελκόμενος Χριστός ή η Γέννηση του Χριστού στο τέμπλο. Τα μαρμάρινα γλυπτά που είναι εγκατεστημένα γύρω από την εκκλησία ή εντοιχισμένα σε αυτήν χρονολογούνται στους παλαιοχριστιανικούς και βυζαντινούς χρόνους.
Η αξία της εικόνας του Ελκόμενου Χριστού είναι ανεκτίμητη. Είναι από τις σημαντικότερες και μεγαλύτερες εικόνες της Παλαιολόγειας περιόδου, ενώ έχει χαρακτηριστεί ως η σπουδαιότερη Σταύρωση σε φορητή εικόνα. Παρουσιάζει μια σκηνή του Θείου Πάθους και συγκεκριμένα αυτήν αμέσως μετά τον θάνατο του Χριστού. Στο κέντρο βρίσκεται ο Χριστός με τα μάτια κλειστά. Τον περιβάλλουν, στα αριστερά η Παναγία με τις μυροφόρες, ενώ δεξιά βρίσκεται ο Ιωάννης με έναν εκατόνταρχο πίσω του. Στην κορυφή υπάρχει η επιγραφή “ο βασιλιάς της δόξης”, ενώ στη βάση υπάρχει σπήλαιο με το κρανίο του Αδάμ μέσα σε αυτό.
Η εικόνα φυλάσσεται σε κουβούκλιο. Όλα αυτά τα δρακόντεια μέτρα ασφαλείας συμβαίνουν διότι η εικόνα εκλάπη πριν πολλά χρόνια από αρχαιοκάπηλους, οι οποίοι για να μπορέσουν να τη μεταφέρουν, την έκοψαν σε κομμάτια, αφού η εικόνα έχει το μέγεθος μιας πόρτας. Ευτυχώς βρέθηκε μετά από κάποιους μήνες και φυλάχθηκε στο Βυζαντινό Μουσείο, όπου και έγινε η αποκατάστασή της. Γύρισε τελικά στη Μονεμβασιά, αφού έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την ασφάλειά της. Η εικόνα κλάπηκε στις αρχές Ιανουαρίου 1979 και επέστρεψε ύστερα από 32 χρόνια στη Μονεμβασιά. Στη συγκεκριμένη αρπαγή βασίστηκε ένα σίριαλ της κρατικής τηλεόρασης με τον τίτλο: “Ιερόσυλοι” του Κώστα Λυχναρά.
Η εκκλησία δυστυχώς βρισκόταν σε ανακαίνιση και δεν μπορέσαμε να δούμε τίποτα από όλα όσα περιγράφω παραπάνω.

Κάθιδροι, αναψοκοκκινισμένοι και λαχανιασμένοι βρήκαμε καταφύγιο στο “Βαθύσφαιρο”, ένα καφέ του κεντρικού δρόμου, το οποίο διαθέτει μια μικροσκοπική βεραντούλα στο πίσω μέρος. Δεν είχε κανέναν άλλο πελάτη και αράξαμε εκεί, απολαμβάνοντας τη μοναξιά και τη δροσιά, έχοντας θέα στα κεραμίδια των αρχοντικών που κατρακυλάνε στον κατήφορο μέχρι τη θάλασσα.


Σε αυτό το καφέ έφαγα το πρώτο μου αμυγδαλωτό, αφού το Κάστρο φημίζεται για το συγκεκριμένο παραδοσιακό γλυκό και πήρα πληροφορίες, από τη γλυκύτατη σερβιτόρα, από πού μπορώ να αγοράσω τα καλύτερα αμυγδαλωτά, για φίλους και συγγενείς. Θυμήθηκα ακόμη, ότι πριν πολλά χρόνια που είχα επισκεφθεί ξανά τη Μονεμβασιά, υπήρχε ένα μαγαζί στον κεντρικό δρόμο, κοντά στην πλατεία, που έφτιαχνε αμυγδαλωτά και ο κόσμος σχημάτιζε ουρές, για να αγοράσει και να απολαύσει επιτόπου αυτό το γλυκό. Σαν σήμερα θυμάμαι τη μυρωδιά του ροδόνερου να απλώνεται σε όλη τη γειτονιά του Κάστρου, αλλά η σερβιτόρα μου είπε ότι αυτό το μαγαζί δεν υπάρχει και πλέον είναι λιγοστοί αυτοί που ασχολούνται με την παραγωγή του γλυκού. Με πληροφόρησε επίσης, ότι το ζαχαροπλαστείο “Μορέως Ήδιστα” στη Νέα Πόλη είναι το πιο παλιό και παραδοσιακό μαγαζί και ότι εκεί θα βρω τα καλύτερα, κατά τη γνώμη της αμυγδαλωτά. Έτσι για την ιστορία να αναφέρω, ότι αγόρασα μερικά κουτιά από το “Μορέως Ήδιστα”, αλλά αυτό που έφαγα στο καφέ στο Κάστρο, μου άρεσε περισσότερο. Ήταν αγορασμένο από το “Κελάρι” το παντοπωλείο, το οποίο βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο του Κάστρου, μου είπε η κοπέλα του καφέ.
Καθίσαμε αρκετή ώρα στη βεραντούλα, χωρίς ευτυχώς να εμφανιστεί κανείς άλλος θαμώνας και όταν πια όλες οι λειτουργίες μας είχαν επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα, αποφασίσαμε να αναχωρήσουμε, προς αναζήτηση παραλιών, για να κάνουμε τις βουτιές μας.
Last edited: