gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 6
Η πρώτη νύχτα στο Μινσκ.
Το Μινσκ ιδρύθηκε τον 11ο αιώνα (επίσημη ημερομηνία ίδρυσής του είναι η 03-03-1067) και είναι η πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Λευκορωσίας. Η πόλη έχει καταστραφεί και ανοικοδομηθεί αρκετές φορές.
Το έτος 1505 λεηλατήθηκε από τους Τατάρους της Κριμαίας, το έτος 1812 ισοπεδώθηκε από τους Γάλλους, ενώ δέχθηκε ισχυρά πλήγματα από τους Γερμανούς το 1918 και από τους Πολωνούς τα έτη 1919-1920. Επίσης είχε καταστραφεί αρκετές φορές από φωτιές. Όμως η μεγάλη καταστροφή συντελέστηκε κατά τη διάρκεια του Β παγκοσμίου πολέμου, όπου ο μισός πληθυσμός της πόλης βρήκε τον θάνατο. Μεταξύ αυτών και οι τότε 50.000 Εβραίοι της πόλης. Η πόλη καταστράφηκε - ισοπεδώθηκε εντελώς.
Μετά τον πόλεμο με την ανακατάληψη του Μινσκ από τον κόκκινο στρατό, άρχισε η ανοικοδόμηση της πόλης. Ο σύντροφος Στάλιν έστειλε τους καλλίτερους μοσχοβίτες αρχιτέκτονες, ώστε να μετατρέψουν τα ερείπια του Μινσκ σε μια πόλη μοντέλο. Μοντέλο πόλης σοβιετικού τύπου με τους δρόμους μεγάλης διατομής (έως και οκτώ λωρίδων κυκλοφορίας), τα μεγάλα πεζοδρόμια και τα τεράστια και επιβλητικά κτίρια,
η κλασικιστική τεχνοτροπία των οποίων είχε σκοπό να επιδειχθεί η εργατική δύναμη - ουτοπία.
Σήμερα η πόλη - πρωτεύουσα έχει πληθυσμό 1.890.000 περίπου κατοίκους, σε πολύ μεγάλη έκταση.
Αυτά είχα διαβάσει και αυτά έβλεπα μπροστά μου πηγαίνοντας με το ταξί στο ξενοδοχείο.
Στο Μινσκ είχα επιλέξει το Garni Hotel στο κέντρο της πόλης.
Πράγματι το ξενοδοχείο είναι στο κεντρικότερο σημείο της πόλης και αυτό με βόλεψε πάρα πολύ. Έκανα γρήγορα check in και ανέβηκα στο δωμάτιο.
Τόσο οι κοινόχρηστοι χώροι του ξενοδοχείου όσο και το δωμάτιο, ξεπερνούσαν κατά πολύ τις προδιαγραφές των τριών αστέρων.
Βγήκα από το ξενοδοχείο και άρχισα να κάνω τις πρώτες αναγνωριστικές βόλτες στο κέντρο του Μινσκ. Μερικά μέτρα από το ξενοδοχείο βρέθηκα στη vulica Lienina και στην Ploshcha Svabody, η οποία είναι κατ' ουσία το κέντρο της πόλης με το Δημαρχείο
και τον μπαρόκ ορθόδοξο καθεδρικό του Αγίου Πνεύματος, με τους δύο πύργους.
Κατηφόρισα προς την παλιά πόλη και τον ποταμό Svislach. Το χιόνι είχε μαζευτεί σε συγκεκριμένες θέσεις.
Συνέχισα να κατηφορίζω προς τον ποταμό Svislach.
Είχε αρχίσει να σκοτεινιάζει και παρατήρησα ότι ο φωτισμός της πόλης είναι εντυπωσιακός.
Αφού περπάτησα λίγο στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης, ανηφορίζω προς την κεντρική λεωφόρο Νiezaliezhnasci (Ανεξαρτησίας), οκτώ λωρίδων κυκλοφορίας.
Η λεωφόρος εκτείνεται σε μεγάλο μήκος (άνω των 11km), αλλά τα μνημεία και τα κτίρια μεγαλοπρεπούς σοβιετικής αρχιτεκτονικής είναι κυρίως μεταξύ της Ploshcha Νiezaliezhnasci (Ανεξαρτησίας) και της Ploshcha Peramohi (Νικης)
Πήρα τη νοτιοδυτική κατεύθυνση προς την Ploshcha Νiezaliezhnasci (Ανεξαρτησίας), για να παρατηρήσω το μεγάλο κτίριο του Κοινοβουλίου, πίσω από το άγαλμα του συντρόφου Λένιν. Έτσι έφτασα στην πλατεία,
όπου εκτός των άλλων βρίσκεται και η κόκκινη καθολική εκκλησία του Αγίου Σίμωνος και της Αγίας Ελένης,
Επισημαίνεται ότι στο παρελθόν αυτή η εκκλησία ήταν ορθόδοξη, αλλά υπό τον Πάπα. Βέβαια η εκκλησία αυτή είναι τώρα καθολική. Αλλά και σήμερα υπάρχουν πολλές ορθόδοξες εκκλησίες στην Ουκρανία και τη Λευκορωσία, οι οποίες υπάγονται στον Πάπα. Νομίζω ότι οι υπαγόμενοι σ'αυτές ονομάζονται Ουνίτες. Είναι ένα παράδοξο, αλλά εγώ δεν τα πάω καλά με τα θεολογικά, οπότε δεν είμαι σε θέση για περισσότερα στοιχεία.
Τέλος πάντων δεν ήταν αυτός ο σκοπός του ταξιδιού μου στη Λευκορωσία. Προχωρώ στην Ploshcha Νiezaliezhnasci και βρίσκομαι μπροστά από το άγαλμα του συντρόφου Λένιν. Πίσω από το άγαλμα του συντρόφου Λένιν βρίσκεται το κτίριο του Κοινοβουλίου της Λευκορωσίας.
Στην πλατεία Νiezaliezhnasci δεν παρατηρούσες σκουπίδι. Το θεώρησα απίστευτο. Όπως έχω προαναφέρει το φαινόμενο αυτό το συναντάς σε όλη τη Λευκορωσία.
Η ώρα ήταν αρκετά περασμένη. Συνηθισμένος από την κεντρική Ευρώπη σκέφτηκα ότι τέτοια ώρα είναι δύσκολη για φαγητό.
Πήρα γρήγορα ένα ταξί. Στόχος μου είναι η μπυραρία Browar Rakowski. Στο δρόμο έβλεπα όλα τα κτίρια του Μινσκ φωτισμένα.
Σκέφτηκα! Να η πόλη του φωτός.
Η πόλη του φωτός είναι το Μινσκ. Ακόμα και οι εργατικές πολυκατοικίες σοβιετικού ρυθμού φωτισμένες έτσι, φαινόντουσαν παραδεισένιες.
Δυστυχώς από το εν κινήσει ταξί δεν μπορώ να βγάλω ποιοτικότερες φωτογραφίες.
Το ταξί φτάνει γρήγορα στον προορισμό του.
Μπαίνω στη μπυραρία Browar Rakowski.
Απολαμβάνω μπύρες απαστερίωτες κατασκευασμένες στη μπυραρία Browar Rakowski. Το φαγητό ήταν επίσης εξαιρετικό.
Όπως έμπαινες στη μπυραρία, υπήρχε ένα ενυδρείο με οξύρυγχους, οι οποίοι παράγουν το μαύρο χαβιάρι.
Φεύγοντας από τη μπυραρία, περασμένα μεσάνυχτα, ρίχνω μια τελευταία ματιά.
Η μπυραρία είχε σχεδόν αδειάσει. Περπατώ έως το ξενοδοχείο μου.
Η απόσταση ήταν μικρή. Όταν φτάνω σκέφτομαι να πιω ένα τελευταίο ποτό στο μπαρ δίπλα στο ξενοδοχείο. Ονομαζόταν tapas bar. Μπαίνω μέσα για να πιω μια χωνευτική βότκα.
Και τι βλέπω στον κατάλογο!
Οι τοπικές βότκες είχαν 8.000 ρούβλια.
Με ένα ευρώ έπινες τρεις βότκες.
Ο απόλυτος παράδεισος.
Για τσάι ήθελες 35.000 ρούβλια. Αλλά τσάι δεν πίνω. Όμως για βότκα, (λευκορώσικη) πλήρωνες 8.000 ρούβλια. Ο απόλυτος παράδεισος.
Ο κατάλογος ήταν σαφής. Local Products. Τα τοπικά προϊόντα πάμφθηνα.
Ξεκίνησα με Zubrowka. Ο μπάρμαν κέρασε και άλλα ποτά "local products". Τελικά δοκιμάσαμε όλα τα τοπικά αποστάγματα. Όταν έκλεισε το μπαρ, πήγα δίπλα στο ξενοδοχείο μου και ανέβηκα στο δωμάτιό μου.
Τελικά η επιλογή μου για ταξίδι στη Λευκορωσία ήταν απόλυτα επιτυχής.
Η πρώτη νύχτα στο Μινσκ.
Το Μινσκ ιδρύθηκε τον 11ο αιώνα (επίσημη ημερομηνία ίδρυσής του είναι η 03-03-1067) και είναι η πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Λευκορωσίας. Η πόλη έχει καταστραφεί και ανοικοδομηθεί αρκετές φορές.
Το έτος 1505 λεηλατήθηκε από τους Τατάρους της Κριμαίας, το έτος 1812 ισοπεδώθηκε από τους Γάλλους, ενώ δέχθηκε ισχυρά πλήγματα από τους Γερμανούς το 1918 και από τους Πολωνούς τα έτη 1919-1920. Επίσης είχε καταστραφεί αρκετές φορές από φωτιές. Όμως η μεγάλη καταστροφή συντελέστηκε κατά τη διάρκεια του Β παγκοσμίου πολέμου, όπου ο μισός πληθυσμός της πόλης βρήκε τον θάνατο. Μεταξύ αυτών και οι τότε 50.000 Εβραίοι της πόλης. Η πόλη καταστράφηκε - ισοπεδώθηκε εντελώς.
Μετά τον πόλεμο με την ανακατάληψη του Μινσκ από τον κόκκινο στρατό, άρχισε η ανοικοδόμηση της πόλης. Ο σύντροφος Στάλιν έστειλε τους καλλίτερους μοσχοβίτες αρχιτέκτονες, ώστε να μετατρέψουν τα ερείπια του Μινσκ σε μια πόλη μοντέλο. Μοντέλο πόλης σοβιετικού τύπου με τους δρόμους μεγάλης διατομής (έως και οκτώ λωρίδων κυκλοφορίας), τα μεγάλα πεζοδρόμια και τα τεράστια και επιβλητικά κτίρια,
η κλασικιστική τεχνοτροπία των οποίων είχε σκοπό να επιδειχθεί η εργατική δύναμη - ουτοπία.
Σήμερα η πόλη - πρωτεύουσα έχει πληθυσμό 1.890.000 περίπου κατοίκους, σε πολύ μεγάλη έκταση.
Αυτά είχα διαβάσει και αυτά έβλεπα μπροστά μου πηγαίνοντας με το ταξί στο ξενοδοχείο.
Στο Μινσκ είχα επιλέξει το Garni Hotel στο κέντρο της πόλης.
Πράγματι το ξενοδοχείο είναι στο κεντρικότερο σημείο της πόλης και αυτό με βόλεψε πάρα πολύ. Έκανα γρήγορα check in και ανέβηκα στο δωμάτιο.
Τόσο οι κοινόχρηστοι χώροι του ξενοδοχείου όσο και το δωμάτιο, ξεπερνούσαν κατά πολύ τις προδιαγραφές των τριών αστέρων.
Βγήκα από το ξενοδοχείο και άρχισα να κάνω τις πρώτες αναγνωριστικές βόλτες στο κέντρο του Μινσκ. Μερικά μέτρα από το ξενοδοχείο βρέθηκα στη vulica Lienina και στην Ploshcha Svabody, η οποία είναι κατ' ουσία το κέντρο της πόλης με το Δημαρχείο
και τον μπαρόκ ορθόδοξο καθεδρικό του Αγίου Πνεύματος, με τους δύο πύργους.
Κατηφόρισα προς την παλιά πόλη και τον ποταμό Svislach. Το χιόνι είχε μαζευτεί σε συγκεκριμένες θέσεις.
Συνέχισα να κατηφορίζω προς τον ποταμό Svislach.
Είχε αρχίσει να σκοτεινιάζει και παρατήρησα ότι ο φωτισμός της πόλης είναι εντυπωσιακός.
Αφού περπάτησα λίγο στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης, ανηφορίζω προς την κεντρική λεωφόρο Νiezaliezhnasci (Ανεξαρτησίας), οκτώ λωρίδων κυκλοφορίας.
Η λεωφόρος εκτείνεται σε μεγάλο μήκος (άνω των 11km), αλλά τα μνημεία και τα κτίρια μεγαλοπρεπούς σοβιετικής αρχιτεκτονικής είναι κυρίως μεταξύ της Ploshcha Νiezaliezhnasci (Ανεξαρτησίας) και της Ploshcha Peramohi (Νικης)
Πήρα τη νοτιοδυτική κατεύθυνση προς την Ploshcha Νiezaliezhnasci (Ανεξαρτησίας), για να παρατηρήσω το μεγάλο κτίριο του Κοινοβουλίου, πίσω από το άγαλμα του συντρόφου Λένιν. Έτσι έφτασα στην πλατεία,
όπου εκτός των άλλων βρίσκεται και η κόκκινη καθολική εκκλησία του Αγίου Σίμωνος και της Αγίας Ελένης,
Επισημαίνεται ότι στο παρελθόν αυτή η εκκλησία ήταν ορθόδοξη, αλλά υπό τον Πάπα. Βέβαια η εκκλησία αυτή είναι τώρα καθολική. Αλλά και σήμερα υπάρχουν πολλές ορθόδοξες εκκλησίες στην Ουκρανία και τη Λευκορωσία, οι οποίες υπάγονται στον Πάπα. Νομίζω ότι οι υπαγόμενοι σ'αυτές ονομάζονται Ουνίτες. Είναι ένα παράδοξο, αλλά εγώ δεν τα πάω καλά με τα θεολογικά, οπότε δεν είμαι σε θέση για περισσότερα στοιχεία.
Τέλος πάντων δεν ήταν αυτός ο σκοπός του ταξιδιού μου στη Λευκορωσία. Προχωρώ στην Ploshcha Νiezaliezhnasci και βρίσκομαι μπροστά από το άγαλμα του συντρόφου Λένιν. Πίσω από το άγαλμα του συντρόφου Λένιν βρίσκεται το κτίριο του Κοινοβουλίου της Λευκορωσίας.
Στην πλατεία Νiezaliezhnasci δεν παρατηρούσες σκουπίδι. Το θεώρησα απίστευτο. Όπως έχω προαναφέρει το φαινόμενο αυτό το συναντάς σε όλη τη Λευκορωσία.
Η ώρα ήταν αρκετά περασμένη. Συνηθισμένος από την κεντρική Ευρώπη σκέφτηκα ότι τέτοια ώρα είναι δύσκολη για φαγητό.
Πήρα γρήγορα ένα ταξί. Στόχος μου είναι η μπυραρία Browar Rakowski. Στο δρόμο έβλεπα όλα τα κτίρια του Μινσκ φωτισμένα.
Σκέφτηκα! Να η πόλη του φωτός.
Η πόλη του φωτός είναι το Μινσκ. Ακόμα και οι εργατικές πολυκατοικίες σοβιετικού ρυθμού φωτισμένες έτσι, φαινόντουσαν παραδεισένιες.
Δυστυχώς από το εν κινήσει ταξί δεν μπορώ να βγάλω ποιοτικότερες φωτογραφίες.
Το ταξί φτάνει γρήγορα στον προορισμό του.
Μπαίνω στη μπυραρία Browar Rakowski.
Απολαμβάνω μπύρες απαστερίωτες κατασκευασμένες στη μπυραρία Browar Rakowski. Το φαγητό ήταν επίσης εξαιρετικό.
Όπως έμπαινες στη μπυραρία, υπήρχε ένα ενυδρείο με οξύρυγχους, οι οποίοι παράγουν το μαύρο χαβιάρι.
Φεύγοντας από τη μπυραρία, περασμένα μεσάνυχτα, ρίχνω μια τελευταία ματιά.
Η μπυραρία είχε σχεδόν αδειάσει. Περπατώ έως το ξενοδοχείο μου.
Η απόσταση ήταν μικρή. Όταν φτάνω σκέφτομαι να πιω ένα τελευταίο ποτό στο μπαρ δίπλα στο ξενοδοχείο. Ονομαζόταν tapas bar. Μπαίνω μέσα για να πιω μια χωνευτική βότκα.
Και τι βλέπω στον κατάλογο!
Οι τοπικές βότκες είχαν 8.000 ρούβλια.
Με ένα ευρώ έπινες τρεις βότκες.
Ο απόλυτος παράδεισος.
Για τσάι ήθελες 35.000 ρούβλια. Αλλά τσάι δεν πίνω. Όμως για βότκα, (λευκορώσικη) πλήρωνες 8.000 ρούβλια. Ο απόλυτος παράδεισος.
Ο κατάλογος ήταν σαφής. Local Products. Τα τοπικά προϊόντα πάμφθηνα.
Ξεκίνησα με Zubrowka. Ο μπάρμαν κέρασε και άλλα ποτά "local products". Τελικά δοκιμάσαμε όλα τα τοπικά αποστάγματα. Όταν έκλεισε το μπαρ, πήγα δίπλα στο ξενοδοχείο μου και ανέβηκα στο δωμάτιό μου.
Τελικά η επιλογή μου για ταξίδι στη Λευκορωσία ήταν απόλυτα επιτυχής.