Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.162
- Likes
- 5.166
- Επόμενο Ταξίδι
- Ρεϊνιόν
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2. Λίγα Λόγια για την Ουάσινγκτον και τη Βιρτζίνια
- 3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις
- 4. Πρόγραμμα
- 5. Αθήνα - Kωνσταντινoύπoλη - Ουάσινγκτον
- 6. Ουάσινγκτον (Μέρος 1)
- 7. Ουάσινγκτον (Μέρος 2)
- 8. Ουάσινγκτον (Μέρος 3)
- 9. Ουάσινγκτον (Μέρος 4)
- 10. Ουάσινγκτον (Μέρος 5)
- 11. Ουάσινγκτον (Μέρος 6)
- 12. Ουάσινγκτον (Μέρος 7)
- 13. Shenandoah National Park (Skyline Drive)
- 14. Norfolk
- 15. Επίλογος
10. Ουάσινγκτον (Μέρος 5)
Ημέρα 6: Cleveland Park & National Zoological Park & National Cathedral
Έχοντας κατά νου τον κόσμο της προηγούμενης ημέρας, που ήταν η παραμονή της Ημέρας του Κολόμβου, σήμερα είπαμε να φύγουμε από το κέντρο. Έτσι, για να γλιτώσουμε τις ουρές και το συνωστισμό, είπαμε να επισκεφθούμε το ζωολογικό κήπο της πόλης.
Με αφορμή το ζωολογικό κήπο, σκεφτήκαμε να κάνουμε και μια βόλτα στη γραφική γειτονιά Cleveland Park. Στην περιοχή, από τον 19ο αιώνα, υπήρχαν εξοχικές κατοικίες, ενώ ακόμη και σήμερα που η πόλη έχει επεκταθεί, παραμένει ένα όμορφο και ήσυχο προάστιο. Συνολικά περάσαμε γύρω στο δίωρο, κάνοντας βόλτες στους ήσυχους δρόμους και θαυμάζοντας τα σπίτια που θύμιζαν περισσότερο σπίτια κάποιας κωμόπολης.
Μερικές από τις γειτονικές του Cleveland Park
Με αφορμή και το Halloween που ήταν σε δύο βδομάδες, πολλά σπίτια είχαν διακοσμήσει και τις αυλές τους σε ανάλογο ύφος.
Ο στολισμός εν αναμονή του Halloween
Μετά τις βόλτες στο Cleveland Park, κατευθυνθήκαμε προς το ζωολογικό κήπο. Το National Zoological Park, είναι τμήμα των Smithsonians. Με δωρεάν είσοδο και απουσία κάποιου ελέγχου, γλιτώσαμε τις ουρές που θα σχηματίζονταν και σήμερα σίγουρα στα μουσεία του Mall.
Ο ζωολογικός κήπος, έκτασης 650 στρεμμάτων, βασίστηκε στα σχέδια του αρχιτέκτονα Frederic Olmsted, ο οποίος έχει σχεδιάσει και το Central Park της Νέας Υόρκης.
Πριν την επίσκεψη, είχα διαβάσει διάφορα posts στο internet που συνιστούσαν η επίσκεψη να ξεκινά από την είσοδο κοντά στο Cleveland Park, από εκεί δηλαδή που θα μπαίναμε κι εμείς. Όντως το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε κάποιον που επισκέπτεται το πάρκο. Ο ζωολογικός κήπος είναι κατασκευασμένος στη μια πλευρά του Rock Creek, με αποτέλεσμα τα μονοπάτια σε αυτόν να είναι ανηφορικά και κουραστικά για κάποιον που μπαίνει από κάποια από τις εισόδους στα νοτιοανατολικά.
Η βόλτα στον ζωολογικό κήπο ήταν πολύ όμορφη. Είδαμε την τσίτα, την τίγρη και τα λιοντάρια.
Τρία από τα αιλουροειδή του ζωολογικού κήπου: η τσίτα (πάνω) η τίγρη (μέση) και το λιοντάρι (κάτω)
Είδαμε και τον βίσονα.
Ο βίσονας, ένα είδος που συγγενεύει με το βουβάλι
Δίπλα στον χώρο με τη λιμνούλα του ελέφαντα, έκανε βόλτες και ένα ελαφάκι.
Ο ελέφαντας (πάνω) και ένα ελαφάκι (κάτω) που έκανε βόλτα
Η πιο αστεία φωτογραφία που βγάλαμε, ήταν με τον λεμούριο που μας χαιρετούσε.
Δε μπορούσαμε να μην φωτογραφίσουμε τον λεμούριο, που μας κοίταζε επίμονα
Αφότου το ιγκουάνα απομακρύνθηκε για λίγο από το πράσινο των φύλλων, μπορέσαμε να το διακρίνουμε και να το φωτογραφήσουμε.
Το καμουφλαρισμένο ιγκουάνα
Είχε και πολλά είδη φιδιών, από κροταλίες, ανακόντα και πύθωνες μέχρι την οχιά.
Η οχιά, με το χαρακτηριστικό δέρμα της με τα σχέδια ΧΧΧΧΧΧ
Είδαμε και τον κροκόδειλο.
Ο κροκόδειλος
Ένα από τα πιο παράξενα ζώα, ήταν η χελώνα - αλιγάτορας. Αυτή είναι η μεγαλύτερη χελώνα γλυκού νερού, με τα αρσενικά να φτάνουν τα 80 cm. Πέρα από το ομολογουμένως τρομακτικό τεράστιο στόμα τους, τόσο το κεφάλι όσο και το καβούκι τους έχουν αγκαθωτές προεξοχές.
Η χελώνα-αλιγάτορας με το τρομακτικό στόμα
Ακόμα, γινόταν ένας μικρός χαμός για τις φωτογραφήσεις με το άγαλμα του τρικεράτωπα.
Το άγαλμα του τρικεράτωπα, αγαπημένο μεταξύ των παιδιών
Ένα άλλο άγαλμα που υπήρχε στον ζωολογικό κήπο, ήταν αυτό του Smokey Bear.
Ο Smokey Bear που αποτέλεσε τον πυρήνα της καμπάνιας για την ευαισθητοποίηση του κόσμου για τις δασικές πυρκαγιές
Το αρκουδάκι αυτό αποτέλεσε τον πυρήνα της καμπάνιας που ξεκίνησε στη χώρα πριν από 70 χρόνια, για την ευαισθητοποίηση του κόσμου για τις καταστροφές που προκαλούν οι δασικές πυρκαγιές. Ο Smokey Bear υπήρξε πραγματικά: ήταν ένα μικρό αρκουδάκι, που παρότι υπέστη εγκαύματα στα πόδια, κατάφερε να σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο και να γλιτώσει από ένα εμπρησμό στο όρος Capitan του New Mexico το 1950.
Καθώς ο ζωολογικός κήπος σε λίγο θα έκλεινε, ξεκινήσαμε να τον ανεβαίνουμε προς το Cleveland Park. Απέναντι από την έξοδο, υπήρχαν διάφορα φαγάδικα, όπου και καθίσαμε λίγο για να τσιμπήσουμε σάντουιτς και να ξεκουραστούμε.
Φεύγοντας από το φαγάδικο, αν και πιθανότατα δεν θα τον προλαβαίναμε ανοικτό, είπαμε να επισκεφθούμε και τον Καθεδρικό Ναό της πόλης. Καθώς ο Καθεδρικός είναι κτισμένος στην κορυφή ενός λόφου, γενικά η διαδρομή προς τα εκεί είναι στο σύνολό της ανηφορική. Όμως, σε όλο το μήκος της, ωραία: φαρδιοί δρόμοι, λίγη κίνηση, όμορφα σπίτια...
Ο Καθεδρικός Ναός, που είναι αφιερωμένος στους Αποστόλους Πέτρο και Παύλο, χτιζόταν κατά το μεγαλύτερο μέρος του 20ου αιώνα και ολοκληρώθηκε μόλις το 1990. Με μήκος 160 μέτρα και ύψος 95, είναι από τους μεγαλύτερους Καθεδρικούς στον κόσμο. Ο Ναός υπέστη κάποιες ζημιές από τον σεισμό του 2011, οι οποίες είχαν σχεδόν επιδιορθωθεί όταν πήγαμε.
Ο Καθεδρικός Ναός της Ουάσινγκτον, αφιερωμένους στους Αποστόλους Πέτρο και Παύλο
Στη νότια πλευρά του Καθεδρικού, υπάρχουν οι Bishop’s Gardens, ένας μικρός κήπος με πλακόστρωτους διαδρόμους και παγκάκια, όπου και καθίσαμε για να ξεκουραστούμε. Πέρα από τους ηλικιωμένους αλλά και νέους (μιας και δίπλα στεγάζεται το κατηχητικό), είδαμε και ένα κουνελάκι!
Οι Bishop’s Gardens (πάνω) και το κουνελάκι που εμφανίστηκε ξαφνικά (κάτω)
Αφού καθίσαμε κάμποση ώρα στον κήπο, είπαμε να ξεκινήσουμε για να κατέβουμε προς το κέντρο. Μιας και είχε ήδη σουρουπώσει, περιμέναμε για κανένα δεκάλεπτο το λεωφορείο σε μια κοντινή στάση. Αλλά καθώς λεωφορείο δεν ερχόταν, είπαμε να γυρίσουμε με τα πόδια, μιας και πλέον ο δρόμος θα ήταν κατηφορικός. Έτσι, επιστρέψαμε πίσω στον ζωολογικό κήπο και μετά αρχίσαμε να κατεβαίνουμε την Connecticut Avenue NW, όχι προς τη στάση του μετρό Cleveland Park, αλλά προς τη Woodley Park. Το αναφέρω αυτό, γιατί αν και το τμήμα αυτό της Connecticut είχα διαβάσει ότι είναι σχετικά κακόφημο, δεν είχαμε κάποιο πρόβλημα αν και την περπατήσαμε πλέον βράδυ.
Σήμερα κάναμε ένα διάλειμμα από τα μουσεία της πόλης (και γλιτώσαμε και από τη σίγουρη κοσμοσυρροή). Ο ζωολογικός κήπος ήταν μεγάλος και πολύ όμορφος. Ό,τι πρέπει, είτε είσαι μεγάλος είτε ακόμη καλύτερα αν έχεις έρθει στην πόλη με παιδιά. Και στις δύο περιπτώσεις ακούστε τη συμβουλή και κατεβείτε τον από την πλευρά του Cleveland: στο τέλος υπάρχει εσωτερικό λεωφορείο που σε ανεβάζει πάνω, αλλά ρωτήστε κάποιον υπάλληλο για το τελευταίο δρομολόγιο. Εμείς και κάποιοι άλλοι επισκέπτες μείναμε να το περιμένουμε και τελικά ανεβήκαμε πίσω με τα πόδια... Ο Καθεδρικός επίσης είναι ωραίος, αν και την ώρα που πήγαμε είχε κλείσει. Πέρα από το όμορφο εσωτερικό για το οποίο είχα διαβάσει πριν πάμε, έχει και μερικά, ασυνήθιστα για εκκλησία, βιτρό: για παράδειγμα ένα που απεικονίζει την πορεία του Apollo 11 προς το Φεγγάρι.
Ημέρα 7: Theodore Roosevelt Island & Georgetown
Πλέον έμεναν 3 μέρες στην πόλη και σκοπεύαμε να επισκεφθούμε 2+1 μουσεία. Για να μην πηγαίναμε και τις δύο τελευταίες μέρες σε μουσεία, διαλέξαμε να βλέπαμε σήμερα το Steven F. Udvar-Hazy Center. Αυτό αποτελεί παράρτημα του National Air & Space Museum,και στεγάζεται δίπλα στο αεροδρόμιο Dulles. Όμως λογαριάζαμε χωρίς τον ξενοδόχο, ή μάλλον τον σοφέρ...
Λίγο ότι καθυστερήσαμε να ξεκινήσουμε, λίγο το ότι χάσαμε το μετρό για το αεροδρόμιο και στη συνέχεια το λεωφορείο για το μουσείο... Μιας και είχε μεσημεριάσει και για να μην βλέπαμε εν τάχει ένα εξαιρετικό (όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια) μουσείο, είπαμε να ξαναγυρίσουμε πίσω στην πόλη και να επισκεφθούμε το Roosevelt Island. Έτσι, αφού πήραμε στο χέρι φαγητό από τα McDonalds κοντά στη στάση Rosslyn του μετρό, κατευθυνθήκαμε προς το Roosevelt Island.
Το Theodore Roosevelt Island είναι ένα νησάκι στον ποταμό Potomac, στο ύψος του Πολιτιστικού Κέντρου Kennedy. Παρότι ο διαπολιτειακός αυτοκινητόδρομος 66 περνάει πάνω από το νησί μέσω της γέφυρας Roosevelt, το ίδιο το νησί συνδέεται μόνο με τη δυτική όχθη του Potomac, απλά μέσω μιας πεζογέφυρας. Έτσι, στο νησί, θα συναντήσετε μόνο πεζούς.
Αφού καθίσαμε στα παγκάκια πριν την πεζογέφυρα για φαγητό, τη διασχίσαμε για να πάμε στο νησάκι.
Η πεζογέφυρα που συνδέει το Roosevelt Island με το προάστιο Rosslyn
Στο κέντρο του νησιού, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, υπάρχει μια μικρή πλατεία με το άγαλμα του Theodore Roosevelt. Ο Theodore Roosevelt διετέλεσε Πρόεδρος από το 1901 έως το 1909 και υπήρξε ο "πατέρας" του συστήματος των Εθνικών Πάρκων της χώρας. Το αρχικό, Ινδιάνικο, όνομα του νησιού ήταν Analostan.
Το άγαλμα του Theodore Roosevelt στο κέντρικό ξέφωτο του Roosevelt Island
Από αυτό το σημείο χαζέψαμε για λίγο τα αεροπλάνα που ετοιμάζονταν για προσγείωση στο αεροδρόμιο Reagan, που βρίσκεται πολύ κοντά.
Το κεντρικό ξέφωτο του Roosevelt Island είναι ιδανικό για να χαζεύεις τα αεροπλάνα που ετοιμάζονται για προσγείωση στο διπλανό αεροδρόμιο Reagan
Στο νησί υπάρχουν διάφορα μονοπάτια για να θαυμάσεις τη χλωρίδα και την πανίδα. Περπατήσαμε σε κάμποσα από αυτά, με το βόρειο τμήμα του νησιού να μου αρέσει περισσότερο. Το νότιο τμήμα ήταν περισσότερο ελώδες.
Φωτογραφίες από τα μονοπάτια που διέσχιζαν κατά μήκος και πλάτος το Roosevelt Island
Από το Swamp Trail είδαμε και ένα ελαφάκι, το οποίο δε φάνηκε να ξαφνιάζεται από την παρουσία μας.
Ακόμη και ελάφι είδαμε στο νησάκι (δεν ξέρω πώς βρέθηκε εκεί)
Από το βόρειο και το βορειοανατολικό κομμάτι του Swamp Trail υπάρχει ωραία θέα προς το προάστιο Georgetown που βρίσκεται απέναντι.
Η προκυμαία Washington Harbor του Georgetown, όπως φαίνεται από το Roosevelt Island
Γενικά, το Roosevelt Island είναι ένα ησυχαστήριο. Είναι μια πραγματική απόδραση από την πόλη, και με λίγο κόσμο. Δεν ακούγεται καθόλου η φασαρία της πόλης από το Arlington και την Ουάσινγκτον που το περιβάλλουν. Μόνο στο ξέφωτο που βρίσκεται το άγαλμα του Roosevelt ακούγονται για λίγο οι τουρμπίνες από τα αεροπλάνα που έρχονται για προσγείωση. Το μόνο πρόβλημα ήταν τα κουνούπια, τα οποία όμως περιορίζονταν στο νοτιοανατολικό τμήμα του Swamp Trail.
Αφού επιστρέψαμε για ξεκούραση στο ξέφωτο με το άγαλμα του Roosevelt, ξεκινήσαμε για να περάσουμε το υπόλοιπο της μέρας μας στο Georgetown. Από τη γέφυρα Key, που έχει ξεχωριστή λωρίδα για τους πεζούς, θαυμάσαμε το Roosevelt Island. Το κυκλικό κτήριο που φαίνεται στο βάθος αριστερά της δεύτερης φωτογραφίας, κάτω από το μνημείο του Washington, είναι το συγκρότημα Watergate, στο οποίο έλαβε χώρα η γνωστή διάρρηξη στις 17/6/1972.
Η Key Bridge (πάνω) και η θέα προς το Roosevelt Island από τη γέφυρα (κάτω)
Αν και σήμερα αποτελεί προάστιο της Ουάσινγκτον, το Georgetown στην πραγματικότητα προϋπήρχε της πρωτεύουσας των ΗΠΑ. Στο Georgetown μέχρι τον 19ο αιώνα κατοικούσαν καλλιτέχνες, ενώ μετά τον Β’ΠΠ έγινε προάστιο των πλούσιων οικογενειών της πόλης. Η αλήθεια είναι ότι πήγαμε με υψηλές προσδοκίες, καθώς η περιοχή φημίζεται για τις όμορφες γειτονιές και την αρχιτεκτονική της.
Μερικοί από τους δρόμους του Georgetown
Στην M Street, σε έναν από τους κεντρικούς δρόμους του Georgetown, βρίσκεται το Old Stone House. Το γραφικό πέτρινο σπίτι, έχοντας χτιστεί το 1765, είναι το παλαιότερο σωζόμενο σπίτι της Ουάσινγκτον.
Το Old Stone House, που είναι το παλαιότερο κτίσμα της Ουάσινγκτον
Αν και στο Georgetown υπάρχουν όντως αρκετά ωραία σπίτια, ο χαμός που γίνεται στους δρόμους δεν μας άφησε να απολαύσουμε το προάστιο όσο θα θέλαμε. Τόσο στους δύο κεντρικούς δρόμους (Wisconsin Avenue NW και M Street NW) υπήρχε μια κίνηση που θύμιζε το κέντρο σε ημέρα που έχει πορεία. Πριν βγάλουμε την προ-παραπάνω φωτογραφία, στο ίδιο σημείο, μόλις είχαμε βοηθήσει ένα φορτηγό για να μπορέσει να περάσει ίσα-ίσα δίπλα από ένα Mini Cooper που είχε διπλοπαρκάρει...
Έτσι, με ανάμεικτες εντυπώσεις, αποφασίσαμε να μην εξερευνήσουμε άλλο το Georgetown, αλλά να κατέβουμε προς την αποβάθρα, το Washington Harbor. Στη διαδρομή περάσαμε από τον πυροσβεστικό σταθμό, που είχε στολιστεί ευφάνταστα, λόγω του Halloween.
Ο στολισμένος Πυροσβεστικός Σταθμός του προαστίου
Σε αντίθεση με τους δρόμους του "άνω" Georgetown, η βόλτα στην προκυμαία ήταν πολύ όμορφη. Το όλο κομμάτι που βλέπαμε από το Roosevelt Island είναι πεζοδρομημένο, ενώ υπάρχουν πολλά όμορφα εστιατόρια και καφετέριες.
Η προκυμαία του Georgetown, που βλέπαμε το απογευματάκι από το Roosevelt Island
Καθίσαμε λίγο σε ένα αμφιθεατράκι που είχε εκεί, από τη μια χαζεύοντας τις πάπιες που έκαναν βόλτες στον Potomac, ενώ από την άλλη θαυμάζαμε ένα ηλιοβασίλεμα που δεν περιμέναμε να δούμε στην Ουάσινγκτον.
Το ηλιοβασίλεμα από το Georgetown
Καθώς πλέον είχε βραδιάσει, αποφασίσαμε να καθίσουμε για φαγητό σε ένα από τα εστιατόρια στο Washington Harbor. Αν θυμάμαι καλά, ήταν το Nick’s, όπου και φάγαμε βασιλικό γεύμα.
Το Roosevelt Island που επισκεφθήκαμε (από σπόντα) σήμερα, αποτελεί μια όαση στην πόλη και μια πολύ ωραία βόλτα για ένα απόγευμα. Όπως αποδείχθηκε, η πρόσβαση σε αυτό είναι λίγο tricky αν είσαι πεζός, για να καταφέρεις να διασχίσεις με ασφάλεια τις λεωφόρους και να φτάσεις στην πεζογέφυρα. Αν αποφασίσετε να το επισκεφθείτε με τα πόδια, πάρτε το Mount Vernon Trail από τη διασταύρωση των Lee Highway και North Lynn Street (όπως φαντάζεστε, το Mount Vernon Trail, ύστερα από 25 km καταλήγει στο Mount Vernon που είχαμε επισκεφθεί την 4η ημέρα).
Η διαδρομή με τις διακεκομμένες γραμμές, είναι η πιο βολική και ασφαλής για να διασχίσει κανείς τον George Washington Memorial Parkway (που είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος), ώστε να φτάσει από το σταθμό του μετρό Rosslyn στην πεζογέφυρα του Theodore Roosevelt Island
Από την άλλη, οι εντυπώσεις μου από το Georgetown ήταν ανάμεικτες. Το "σημειωτόν" στους δρόμους του προαστίου χαλούσε την ατμόσφαιρα. Πιστεύω αν το επισκεφθεί κάποιος για παράδειγμα Σαββατοκύριακο αντί για Τρίτη απόγευμα, θα αποκομίσει θετικότερες εντυπώσεις. Ένα άλλο γραφικό (τουλάχιστον στις περιγραφές που είχα διαβάσει πριν πάμε) σημείο του Georgetown, είναι το μονοπάτι κατά μήκος των καναλιών Chesapeake και Ohio (C&O Canal Trail). Όμως την περίοδο που είχαμε πάει, γίνονταν έργα στην περιοχή και το είχαν κλείσει. Επισκεπτόμενος υπό άλλες συνθήκες το Georgetown, πιστεύω θα μου άρεσε σαν προάστιο και ξαναπηγαίνοντας στην Ουάσινγκτον θα του έδινα μια ακόμα ευκαιρία.
Ημέρα 6: Cleveland Park & National Zoological Park & National Cathedral
Έχοντας κατά νου τον κόσμο της προηγούμενης ημέρας, που ήταν η παραμονή της Ημέρας του Κολόμβου, σήμερα είπαμε να φύγουμε από το κέντρο. Έτσι, για να γλιτώσουμε τις ουρές και το συνωστισμό, είπαμε να επισκεφθούμε το ζωολογικό κήπο της πόλης.
Με αφορμή το ζωολογικό κήπο, σκεφτήκαμε να κάνουμε και μια βόλτα στη γραφική γειτονιά Cleveland Park. Στην περιοχή, από τον 19ο αιώνα, υπήρχαν εξοχικές κατοικίες, ενώ ακόμη και σήμερα που η πόλη έχει επεκταθεί, παραμένει ένα όμορφο και ήσυχο προάστιο. Συνολικά περάσαμε γύρω στο δίωρο, κάνοντας βόλτες στους ήσυχους δρόμους και θαυμάζοντας τα σπίτια που θύμιζαν περισσότερο σπίτια κάποιας κωμόπολης.



Μερικές από τις γειτονικές του Cleveland Park
Με αφορμή και το Halloween που ήταν σε δύο βδομάδες, πολλά σπίτια είχαν διακοσμήσει και τις αυλές τους σε ανάλογο ύφος.



Ο στολισμός εν αναμονή του Halloween
Μετά τις βόλτες στο Cleveland Park, κατευθυνθήκαμε προς το ζωολογικό κήπο. Το National Zoological Park, είναι τμήμα των Smithsonians. Με δωρεάν είσοδο και απουσία κάποιου ελέγχου, γλιτώσαμε τις ουρές που θα σχηματίζονταν και σήμερα σίγουρα στα μουσεία του Mall.
Ο ζωολογικός κήπος, έκτασης 650 στρεμμάτων, βασίστηκε στα σχέδια του αρχιτέκτονα Frederic Olmsted, ο οποίος έχει σχεδιάσει και το Central Park της Νέας Υόρκης.
Πριν την επίσκεψη, είχα διαβάσει διάφορα posts στο internet που συνιστούσαν η επίσκεψη να ξεκινά από την είσοδο κοντά στο Cleveland Park, από εκεί δηλαδή που θα μπαίναμε κι εμείς. Όντως το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε κάποιον που επισκέπτεται το πάρκο. Ο ζωολογικός κήπος είναι κατασκευασμένος στη μια πλευρά του Rock Creek, με αποτέλεσμα τα μονοπάτια σε αυτόν να είναι ανηφορικά και κουραστικά για κάποιον που μπαίνει από κάποια από τις εισόδους στα νοτιοανατολικά.
Η βόλτα στον ζωολογικό κήπο ήταν πολύ όμορφη. Είδαμε την τσίτα, την τίγρη και τα λιοντάρια.



Τρία από τα αιλουροειδή του ζωολογικού κήπου: η τσίτα (πάνω) η τίγρη (μέση) και το λιοντάρι (κάτω)
Είδαμε και τον βίσονα.

Ο βίσονας, ένα είδος που συγγενεύει με το βουβάλι
Δίπλα στον χώρο με τη λιμνούλα του ελέφαντα, έκανε βόλτες και ένα ελαφάκι.


Ο ελέφαντας (πάνω) και ένα ελαφάκι (κάτω) που έκανε βόλτα
Η πιο αστεία φωτογραφία που βγάλαμε, ήταν με τον λεμούριο που μας χαιρετούσε.

Δε μπορούσαμε να μην φωτογραφίσουμε τον λεμούριο, που μας κοίταζε επίμονα
Αφότου το ιγκουάνα απομακρύνθηκε για λίγο από το πράσινο των φύλλων, μπορέσαμε να το διακρίνουμε και να το φωτογραφήσουμε.

Το καμουφλαρισμένο ιγκουάνα
Είχε και πολλά είδη φιδιών, από κροταλίες, ανακόντα και πύθωνες μέχρι την οχιά.

Η οχιά, με το χαρακτηριστικό δέρμα της με τα σχέδια ΧΧΧΧΧΧ
Είδαμε και τον κροκόδειλο.

Ο κροκόδειλος
Ένα από τα πιο παράξενα ζώα, ήταν η χελώνα - αλιγάτορας. Αυτή είναι η μεγαλύτερη χελώνα γλυκού νερού, με τα αρσενικά να φτάνουν τα 80 cm. Πέρα από το ομολογουμένως τρομακτικό τεράστιο στόμα τους, τόσο το κεφάλι όσο και το καβούκι τους έχουν αγκαθωτές προεξοχές.

Η χελώνα-αλιγάτορας με το τρομακτικό στόμα
Ακόμα, γινόταν ένας μικρός χαμός για τις φωτογραφήσεις με το άγαλμα του τρικεράτωπα.


Το άγαλμα του τρικεράτωπα, αγαπημένο μεταξύ των παιδιών
Ένα άλλο άγαλμα που υπήρχε στον ζωολογικό κήπο, ήταν αυτό του Smokey Bear.

Ο Smokey Bear που αποτέλεσε τον πυρήνα της καμπάνιας για την ευαισθητοποίηση του κόσμου για τις δασικές πυρκαγιές
Το αρκουδάκι αυτό αποτέλεσε τον πυρήνα της καμπάνιας που ξεκίνησε στη χώρα πριν από 70 χρόνια, για την ευαισθητοποίηση του κόσμου για τις καταστροφές που προκαλούν οι δασικές πυρκαγιές. Ο Smokey Bear υπήρξε πραγματικά: ήταν ένα μικρό αρκουδάκι, που παρότι υπέστη εγκαύματα στα πόδια, κατάφερε να σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο και να γλιτώσει από ένα εμπρησμό στο όρος Capitan του New Mexico το 1950.
Καθώς ο ζωολογικός κήπος σε λίγο θα έκλεινε, ξεκινήσαμε να τον ανεβαίνουμε προς το Cleveland Park. Απέναντι από την έξοδο, υπήρχαν διάφορα φαγάδικα, όπου και καθίσαμε λίγο για να τσιμπήσουμε σάντουιτς και να ξεκουραστούμε.
Φεύγοντας από το φαγάδικο, αν και πιθανότατα δεν θα τον προλαβαίναμε ανοικτό, είπαμε να επισκεφθούμε και τον Καθεδρικό Ναό της πόλης. Καθώς ο Καθεδρικός είναι κτισμένος στην κορυφή ενός λόφου, γενικά η διαδρομή προς τα εκεί είναι στο σύνολό της ανηφορική. Όμως, σε όλο το μήκος της, ωραία: φαρδιοί δρόμοι, λίγη κίνηση, όμορφα σπίτια...
Ο Καθεδρικός Ναός, που είναι αφιερωμένος στους Αποστόλους Πέτρο και Παύλο, χτιζόταν κατά το μεγαλύτερο μέρος του 20ου αιώνα και ολοκληρώθηκε μόλις το 1990. Με μήκος 160 μέτρα και ύψος 95, είναι από τους μεγαλύτερους Καθεδρικούς στον κόσμο. Ο Ναός υπέστη κάποιες ζημιές από τον σεισμό του 2011, οι οποίες είχαν σχεδόν επιδιορθωθεί όταν πήγαμε.



Ο Καθεδρικός Ναός της Ουάσινγκτον, αφιερωμένους στους Αποστόλους Πέτρο και Παύλο
Στη νότια πλευρά του Καθεδρικού, υπάρχουν οι Bishop’s Gardens, ένας μικρός κήπος με πλακόστρωτους διαδρόμους και παγκάκια, όπου και καθίσαμε για να ξεκουραστούμε. Πέρα από τους ηλικιωμένους αλλά και νέους (μιας και δίπλα στεγάζεται το κατηχητικό), είδαμε και ένα κουνελάκι!


Οι Bishop’s Gardens (πάνω) και το κουνελάκι που εμφανίστηκε ξαφνικά (κάτω)
Αφού καθίσαμε κάμποση ώρα στον κήπο, είπαμε να ξεκινήσουμε για να κατέβουμε προς το κέντρο. Μιας και είχε ήδη σουρουπώσει, περιμέναμε για κανένα δεκάλεπτο το λεωφορείο σε μια κοντινή στάση. Αλλά καθώς λεωφορείο δεν ερχόταν, είπαμε να γυρίσουμε με τα πόδια, μιας και πλέον ο δρόμος θα ήταν κατηφορικός. Έτσι, επιστρέψαμε πίσω στον ζωολογικό κήπο και μετά αρχίσαμε να κατεβαίνουμε την Connecticut Avenue NW, όχι προς τη στάση του μετρό Cleveland Park, αλλά προς τη Woodley Park. Το αναφέρω αυτό, γιατί αν και το τμήμα αυτό της Connecticut είχα διαβάσει ότι είναι σχετικά κακόφημο, δεν είχαμε κάποιο πρόβλημα αν και την περπατήσαμε πλέον βράδυ.

Σήμερα κάναμε ένα διάλειμμα από τα μουσεία της πόλης (και γλιτώσαμε και από τη σίγουρη κοσμοσυρροή). Ο ζωολογικός κήπος ήταν μεγάλος και πολύ όμορφος. Ό,τι πρέπει, είτε είσαι μεγάλος είτε ακόμη καλύτερα αν έχεις έρθει στην πόλη με παιδιά. Και στις δύο περιπτώσεις ακούστε τη συμβουλή και κατεβείτε τον από την πλευρά του Cleveland: στο τέλος υπάρχει εσωτερικό λεωφορείο που σε ανεβάζει πάνω, αλλά ρωτήστε κάποιον υπάλληλο για το τελευταίο δρομολόγιο. Εμείς και κάποιοι άλλοι επισκέπτες μείναμε να το περιμένουμε και τελικά ανεβήκαμε πίσω με τα πόδια... Ο Καθεδρικός επίσης είναι ωραίος, αν και την ώρα που πήγαμε είχε κλείσει. Πέρα από το όμορφο εσωτερικό για το οποίο είχα διαβάσει πριν πάμε, έχει και μερικά, ασυνήθιστα για εκκλησία, βιτρό: για παράδειγμα ένα που απεικονίζει την πορεία του Apollo 11 προς το Φεγγάρι.

Ημέρα 7: Theodore Roosevelt Island & Georgetown
Πλέον έμεναν 3 μέρες στην πόλη και σκοπεύαμε να επισκεφθούμε 2+1 μουσεία. Για να μην πηγαίναμε και τις δύο τελευταίες μέρες σε μουσεία, διαλέξαμε να βλέπαμε σήμερα το Steven F. Udvar-Hazy Center. Αυτό αποτελεί παράρτημα του National Air & Space Museum,και στεγάζεται δίπλα στο αεροδρόμιο Dulles. Όμως λογαριάζαμε χωρίς τον ξενοδόχο, ή μάλλον τον σοφέρ...
Λίγο ότι καθυστερήσαμε να ξεκινήσουμε, λίγο το ότι χάσαμε το μετρό για το αεροδρόμιο και στη συνέχεια το λεωφορείο για το μουσείο... Μιας και είχε μεσημεριάσει και για να μην βλέπαμε εν τάχει ένα εξαιρετικό (όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια) μουσείο, είπαμε να ξαναγυρίσουμε πίσω στην πόλη και να επισκεφθούμε το Roosevelt Island. Έτσι, αφού πήραμε στο χέρι φαγητό από τα McDonalds κοντά στη στάση Rosslyn του μετρό, κατευθυνθήκαμε προς το Roosevelt Island.
Το Theodore Roosevelt Island είναι ένα νησάκι στον ποταμό Potomac, στο ύψος του Πολιτιστικού Κέντρου Kennedy. Παρότι ο διαπολιτειακός αυτοκινητόδρομος 66 περνάει πάνω από το νησί μέσω της γέφυρας Roosevelt, το ίδιο το νησί συνδέεται μόνο με τη δυτική όχθη του Potomac, απλά μέσω μιας πεζογέφυρας. Έτσι, στο νησί, θα συναντήσετε μόνο πεζούς.

Αφού καθίσαμε στα παγκάκια πριν την πεζογέφυρα για φαγητό, τη διασχίσαμε για να πάμε στο νησάκι.

Η πεζογέφυρα που συνδέει το Roosevelt Island με το προάστιο Rosslyn
Στο κέντρο του νησιού, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, υπάρχει μια μικρή πλατεία με το άγαλμα του Theodore Roosevelt. Ο Theodore Roosevelt διετέλεσε Πρόεδρος από το 1901 έως το 1909 και υπήρξε ο "πατέρας" του συστήματος των Εθνικών Πάρκων της χώρας. Το αρχικό, Ινδιάνικο, όνομα του νησιού ήταν Analostan.

Το άγαλμα του Theodore Roosevelt στο κέντρικό ξέφωτο του Roosevelt Island
Από αυτό το σημείο χαζέψαμε για λίγο τα αεροπλάνα που ετοιμάζονταν για προσγείωση στο αεροδρόμιο Reagan, που βρίσκεται πολύ κοντά.

Το κεντρικό ξέφωτο του Roosevelt Island είναι ιδανικό για να χαζεύεις τα αεροπλάνα που ετοιμάζονται για προσγείωση στο διπλανό αεροδρόμιο Reagan
Στο νησί υπάρχουν διάφορα μονοπάτια για να θαυμάσεις τη χλωρίδα και την πανίδα. Περπατήσαμε σε κάμποσα από αυτά, με το βόρειο τμήμα του νησιού να μου αρέσει περισσότερο. Το νότιο τμήμα ήταν περισσότερο ελώδες.





Φωτογραφίες από τα μονοπάτια που διέσχιζαν κατά μήκος και πλάτος το Roosevelt Island
Από το Swamp Trail είδαμε και ένα ελαφάκι, το οποίο δε φάνηκε να ξαφνιάζεται από την παρουσία μας.

Ακόμη και ελάφι είδαμε στο νησάκι (δεν ξέρω πώς βρέθηκε εκεί)
Από το βόρειο και το βορειοανατολικό κομμάτι του Swamp Trail υπάρχει ωραία θέα προς το προάστιο Georgetown που βρίσκεται απέναντι.

Η προκυμαία Washington Harbor του Georgetown, όπως φαίνεται από το Roosevelt Island
Γενικά, το Roosevelt Island είναι ένα ησυχαστήριο. Είναι μια πραγματική απόδραση από την πόλη, και με λίγο κόσμο. Δεν ακούγεται καθόλου η φασαρία της πόλης από το Arlington και την Ουάσινγκτον που το περιβάλλουν. Μόνο στο ξέφωτο που βρίσκεται το άγαλμα του Roosevelt ακούγονται για λίγο οι τουρμπίνες από τα αεροπλάνα που έρχονται για προσγείωση. Το μόνο πρόβλημα ήταν τα κουνούπια, τα οποία όμως περιορίζονταν στο νοτιοανατολικό τμήμα του Swamp Trail.
Αφού επιστρέψαμε για ξεκούραση στο ξέφωτο με το άγαλμα του Roosevelt, ξεκινήσαμε για να περάσουμε το υπόλοιπο της μέρας μας στο Georgetown. Από τη γέφυρα Key, που έχει ξεχωριστή λωρίδα για τους πεζούς, θαυμάσαμε το Roosevelt Island. Το κυκλικό κτήριο που φαίνεται στο βάθος αριστερά της δεύτερης φωτογραφίας, κάτω από το μνημείο του Washington, είναι το συγκρότημα Watergate, στο οποίο έλαβε χώρα η γνωστή διάρρηξη στις 17/6/1972.


Η Key Bridge (πάνω) και η θέα προς το Roosevelt Island από τη γέφυρα (κάτω)
Αν και σήμερα αποτελεί προάστιο της Ουάσινγκτον, το Georgetown στην πραγματικότητα προϋπήρχε της πρωτεύουσας των ΗΠΑ. Στο Georgetown μέχρι τον 19ο αιώνα κατοικούσαν καλλιτέχνες, ενώ μετά τον Β’ΠΠ έγινε προάστιο των πλούσιων οικογενειών της πόλης. Η αλήθεια είναι ότι πήγαμε με υψηλές προσδοκίες, καθώς η περιοχή φημίζεται για τις όμορφες γειτονιές και την αρχιτεκτονική της.


Μερικοί από τους δρόμους του Georgetown
Στην M Street, σε έναν από τους κεντρικούς δρόμους του Georgetown, βρίσκεται το Old Stone House. Το γραφικό πέτρινο σπίτι, έχοντας χτιστεί το 1765, είναι το παλαιότερο σωζόμενο σπίτι της Ουάσινγκτον.

Το Old Stone House, που είναι το παλαιότερο κτίσμα της Ουάσινγκτον
Αν και στο Georgetown υπάρχουν όντως αρκετά ωραία σπίτια, ο χαμός που γίνεται στους δρόμους δεν μας άφησε να απολαύσουμε το προάστιο όσο θα θέλαμε. Τόσο στους δύο κεντρικούς δρόμους (Wisconsin Avenue NW και M Street NW) υπήρχε μια κίνηση που θύμιζε το κέντρο σε ημέρα που έχει πορεία. Πριν βγάλουμε την προ-παραπάνω φωτογραφία, στο ίδιο σημείο, μόλις είχαμε βοηθήσει ένα φορτηγό για να μπορέσει να περάσει ίσα-ίσα δίπλα από ένα Mini Cooper που είχε διπλοπαρκάρει...

Έτσι, με ανάμεικτες εντυπώσεις, αποφασίσαμε να μην εξερευνήσουμε άλλο το Georgetown, αλλά να κατέβουμε προς την αποβάθρα, το Washington Harbor. Στη διαδρομή περάσαμε από τον πυροσβεστικό σταθμό, που είχε στολιστεί ευφάνταστα, λόγω του Halloween.



Ο στολισμένος Πυροσβεστικός Σταθμός του προαστίου
Σε αντίθεση με τους δρόμους του "άνω" Georgetown, η βόλτα στην προκυμαία ήταν πολύ όμορφη. Το όλο κομμάτι που βλέπαμε από το Roosevelt Island είναι πεζοδρομημένο, ενώ υπάρχουν πολλά όμορφα εστιατόρια και καφετέριες.

Η προκυμαία του Georgetown, που βλέπαμε το απογευματάκι από το Roosevelt Island
Καθίσαμε λίγο σε ένα αμφιθεατράκι που είχε εκεί, από τη μια χαζεύοντας τις πάπιες που έκαναν βόλτες στον Potomac, ενώ από την άλλη θαυμάζαμε ένα ηλιοβασίλεμα που δεν περιμέναμε να δούμε στην Ουάσινγκτον.



Το ηλιοβασίλεμα από το Georgetown
Καθώς πλέον είχε βραδιάσει, αποφασίσαμε να καθίσουμε για φαγητό σε ένα από τα εστιατόρια στο Washington Harbor. Αν θυμάμαι καλά, ήταν το Nick’s, όπου και φάγαμε βασιλικό γεύμα.
Το Roosevelt Island που επισκεφθήκαμε (από σπόντα) σήμερα, αποτελεί μια όαση στην πόλη και μια πολύ ωραία βόλτα για ένα απόγευμα. Όπως αποδείχθηκε, η πρόσβαση σε αυτό είναι λίγο tricky αν είσαι πεζός, για να καταφέρεις να διασχίσεις με ασφάλεια τις λεωφόρους και να φτάσεις στην πεζογέφυρα. Αν αποφασίσετε να το επισκεφθείτε με τα πόδια, πάρτε το Mount Vernon Trail από τη διασταύρωση των Lee Highway και North Lynn Street (όπως φαντάζεστε, το Mount Vernon Trail, ύστερα από 25 km καταλήγει στο Mount Vernon που είχαμε επισκεφθεί την 4η ημέρα).

Η διαδρομή με τις διακεκομμένες γραμμές, είναι η πιο βολική και ασφαλής για να διασχίσει κανείς τον George Washington Memorial Parkway (που είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος), ώστε να φτάσει από το σταθμό του μετρό Rosslyn στην πεζογέφυρα του Theodore Roosevelt Island
Από την άλλη, οι εντυπώσεις μου από το Georgetown ήταν ανάμεικτες. Το "σημειωτόν" στους δρόμους του προαστίου χαλούσε την ατμόσφαιρα. Πιστεύω αν το επισκεφθεί κάποιος για παράδειγμα Σαββατοκύριακο αντί για Τρίτη απόγευμα, θα αποκομίσει θετικότερες εντυπώσεις. Ένα άλλο γραφικό (τουλάχιστον στις περιγραφές που είχα διαβάσει πριν πάμε) σημείο του Georgetown, είναι το μονοπάτι κατά μήκος των καναλιών Chesapeake και Ohio (C&O Canal Trail). Όμως την περίοδο που είχαμε πάει, γίνονταν έργα στην περιοχή και το είχαν κλείσει. Επισκεπτόμενος υπό άλλες συνθήκες το Georgetown, πιστεύω θα μου άρεσε σαν προάστιο και ξαναπηγαίνοντας στην Ουάσινγκτον θα του έδινα μια ακόμα ευκαιρία.
Last edited: