Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.162
- Likes
- 5.166
- Επόμενο Ταξίδι
- Ρεϊνιόν
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2. Λίγα Λόγια για την Ουάσινγκτον και τη Βιρτζίνια
- 3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις
- 4. Πρόγραμμα
- 5. Αθήνα - Kωνσταντινoύπoλη - Ουάσινγκτον
- 6. Ουάσινγκτον (Μέρος 1)
- 7. Ουάσινγκτον (Μέρος 2)
- 8. Ουάσινγκτον (Μέρος 3)
- 9. Ουάσινγκτον (Μέρος 4)
- 10. Ουάσινγκτον (Μέρος 5)
- 11. Ουάσινγκτον (Μέρος 6)
- 12. Ουάσινγκτον (Μέρος 7)
- 13. Shenandoah National Park (Skyline Drive)
- 14. Norfolk
- 15. Επίλογος
9. Ουάσινγκτον (Μέρος 4)
Ημέρα 5: National Air And Space Museum & Grant Memorial & Καπιτώλιο & Ανώτατο Δικαστήριο
Αύριο, Δευτέρα 14/10, θα ήταν η Μέρα του Κολόμβου, που είναι εθνική γιορτή στις ΗΠΑ. Παρότι ο Κολόμβος αποβιβάστηκε στις 12/10/1492, πιθανότατα στο Σαν Σαλβαντόρ στις Μπαχάμες, η γιορτή έχει γίνει κινητή (δεύτερη Δευτέρα του Οκτωβρίου) από το 1971, ώστε να συμπίπτει με τις Ευχαριστίες στο γειτονικό Καναδά.
Σήμερα σκεφτόμασταν αρχικά να επισκεπτόμασταν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στο Mall. Έτσι, μετά το πρωινό πήραμε το μετρό για να κατεβούμε στο κέντρο.
Έξω από όλα τα Smithsonians γινόταν ο χαμός στον κόσμο. Φαινόταν λες και όλοι οι επισκέπτες της Ουάσινγκτον είχαν διαλέξει σήμερα να πάνε σε κάποιο από τα μουσεία. Ειδικά στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, αλλά και στο Μουσείο Αμερικάνικης Ιστορίας, γινόταν το αδιαχώρητο, με τον κόσμο να κάνει μεγάλη ουρά στο πεζοδρόμιο.
Έτσι, μιας και στο Air and Space Museum φαινόταν να έχει λιγότερο κόσμο, είπαμε να δούμε αυτό. Κούνια που μας κούναγε όμως. Η ουρά, που φαινόταν να τελειώνει σε κάτι σκαλωσιές που υπήρχαν δίπλα από το κτήριο, απλά συνέχιζε από πίσω τους. Έτσι λοιπόν, καθίσαμε κι εμείς στην ουρά, περιμένοντας να έρθει και η σειρά μας να μπούμε. Τελικά, πρέπει να περιμέναμε γύρω στη μισή ώρα, μπορεί και λίγο παραπάνω.
Το συγκεκριμένο μουσείο, περιλαμβάνει διάφορα εκθέματα από την ιστορία της αεροδιαστημικής των ΗΠΑ, ενώ έχει και κάποια και από άλλες χώρες. Επίσης, ένα μεγάλο μέρος του μουσείου ήταν υπό ανακαίνιση, οπότε σίγουρα στη συλλογή του μουσείου είναι και άλλα εκθέματα τα οποία δεν θα βλέπαμε σήμερα.
Με το που μπαίνει κανείς, βλέπει κάποια από τα σημαντικότερα εκθέματα. Μεταξύ άλλων, ένα ομοίωμα της σεληνακάτου Eagle του Apollo 11, το οποίο χρησιμοποιήθηκε από τη NASA για δοκιμές πριν την αποστολή που έστειλε τον άνθρωπο στο Φεγγάρι.
Ένα ομοίωμα της LM-2, που αποτέλεσε τη βάση για τις Σεληνακάτους που χρησιμοποιήθηκαν στο πρόγραμμα Apollo
Επίσης, υπήρχε η κάψουλα του Gemini 4. Ένα από τα ιστορικά επιτεύγματα αυτής της αποστολής, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 1965, ήταν ο πρώτος διαστημικός περίπατος για τους Αμερικάνους από τον αστροναύτη Ed White (ο Σοβιετικός Alexei Leonov είχε πραγματοποιήσει τον πρώτο διαστημικό περίπατο μόλις 3 μήνες πριν).
Η κάψουλα της αποστολής Gemini 4
Μια κάψουλα που αποτέλεσε επίσης ορόσημο, ήταν η Friendship 7, μέρος του προγράμματος Mercury (προηγήθηκε χρονικά του Gemini και φυσικά του Apollo). Σκοπός της συγκεκριμένης αποστολής, ήταν η πρώτη επανδρωμένη περιφορά της Γης για τους Αμερικανούς (και πάλι οι Σοβιετικοί τους είχαν προλάβει, με τον Yuri Gagarin στις 12/4/1961). Ο τυχερός αστροναύτης που επιλέχθηκε, ήταν ο John Glenn, που το 1998 σε ηλικία 77 ετών θα γινόταν ο γηραιότερος άνθρωπος που έχει πετάξει στο διάστημα. Στις 20/2/1962 και μέσα σε 5 ώρες, η Friendship 7 με τον Glenn, εκτοξεύθηκε από το Κανάβεραλ, πραγματοποίησε 3 περιφορές γύρω από τη Γη, και προσθαλασσώθηκε 300 km ανατολικά από τα Τερκς & Κέικος.
Η Friendship 7, με την οποία ο John Glenn έγινε ο πρώτος Αμερικάνος που πραγματοποίησε πλήρη περιφορά της Γης
Ακόμα υπήρχε και το μοντέλο ενός οχήματος, για την εξερεύνηση της επιφάνειας του Άρη.
Το μοντέλο ενός μη επανδρωμένου οχήματος για την εξερεύνηση του Άρη
Πάνω από τα κεφάλια μας κρέμονταν και άλλα σημαντικά εκθέματα. Μεταξύ αυτών, ένα ομοίωμα του Sputnik 1, του πρώτου τεχνητού δορυφόρου που εκτοξεύθηκε από τους Σοβιετικούς στις 4/10/1957. Ο δορυφόρος αυτός λειτούργησε περίπου για 3 βδομάδες και τελικά συνετρίβη στη Γη στις 4/1/1958, αφότου τελείωσαν τα καύσιμα.
Ομοίωμα του Sputnik 1, του πρώτου τεχνητού δορυφόρου, που εκτοξεύθηκε από τη Σοβιετική Ένωση
Ένα ακόμα αεροπλάνο - ορόσημο, ήταν το Bell X-1. Το συγκεκριμένο αεροπλάνο, με πιλότο τον Charles Yeager, ήταν το πρώτο που έσπασε επίσημα το φράγμα του ήχου. Η συγκεκριμένη πτήση πραγματοποιήθηκε στις 14/10/1947, πάνω από την έρημο Μοχάβε (παρ’όλ’αυτά, είναι πολύ πιθανό ο George Welch να ήταν ο πρώτος που πέταξε υπερηχητικά με ένα Sabre XP-86 δύο βδομάδες πριν). Το X1 απογειώθηκε με τη βοήθεια ενός βομβαρδιστικού B-52 (για εξοικονόμηση καυσίμων στην φάση της απογείωσης), και ελευθερώθηκε σε υψόμετρο 7 km. Αφότου ανέβηκε στα 13 km, κατάφερε να φτάσει τα 1.127 km/h, δηλαδή 1,06 Mach στο υψόμετρο αυτό.
Το Bell X-1, με το οποίο ο Charles Yeager έσπασε επίσημα το φράγμα του ήχου στις 14/10/1947
Ένα άλλο αεροπλάνο που κρεμόταν από την οροφή, ήταν το Spirit of St. Louis. Με το συγκεκριμένο αεροπλάνο, ο Charles Lindbergh έγινε ο πρώτος άνθρωπος που διέσχισε non-stop μόνος του τον Ατλαντικό. Ο Lindbergh είχε απογειωθεί από ένα παλιό αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης(Roosevelt Field στο Λονγκ Άιλαντ) με προορισμό το Λε Μπουρζέ του Παρισιού, στις 20-21/5/1927, με την πτήση να διαρκεί 33,5 ώρες. Πριν τον Lindbergh, οι πρώτοι που είχαν διασχίσει (non-stop) μαζί τον Ατλαντικό ήταν οι John Alcock και Arthur Brown, τον Ιούνιο του 1919.
Το Spirit of St. Louis
Δύο βαλλιστικοί πύραυλοι που υπήρχαν στο μουσείο, ήταν οι Γερμανικοί V1 και V2. Οι V1 ήταν πύραυλοι που χρησιμοποιήθηκαν από τους Γερμανούς αμέσως μετά από την απόβαση στη Νορμανδία για να χτυπήσουν την Αγγλία. Οι πύραυλοι αυτοί είχαν περίεργο σχήμα: έμοιαζαν κάπως περισσότερο με αεροπλάνα και εκτοξεύονταν αφού ανέπτυσσαν ταχύτητα πάνω σε ειδικές ράμπες εκτόξευσης υπό κλίση. Από την άλλη, οι V2 ήταν πιο μεγάλοι, με σχήμα "κλασικού" πυραύλου. Ξεκίνησαν να χρησιμοποιούνται τον Σεπτέμβριο του 1944, κυρίως εναντίον της Αγγλίας και των συμμάχων που πολεμούσαν στο Βέλγιο. Ο πύραυλος V2 που υπήρχε στο μουσείο είχε ξανασυναρμολογηθεί από κομμάτια που είχαν πέσει στα χέρια των Αμερικάνων.
Οι πύραυλοι V1 (πάνω) και V2 (κάτω), που χρησιμοποιήθηκαν από τους ναζί στον Β'ΠΠ
Ακόμα είδαμε διηπειρωτικούς βαλλιστικούς πυραύλους, τόσο των ΗΠΑ όσο και της Σοβιετικής Ένωσης.
Παροπλισμένοι βαλλιστικοί πύραυλοι από τις ΗΠΑ και τη Σοβιετική Ένωση
Η επόμενη αίθουσα, ήταν αφιερωμένη εξ’ολοκλήρου στο διάστημα. Υπήρχε ένα ομοίωμα του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble, καθώς και του διαστημικού εργαστηρίου Skylab. Ακόμα είδαμε τη σύνδεση του Αμερικάνικου Apollo με τον Σοβιετικό Soyuz, που έλαβε χώρα το καλοκαίρι του 1975, και σηματοδότησε την αρχή της διαστημικής συνεργασίας ΗΠΑ - Σοβιετικής Ένωσης.
Ομοίωμα του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble (πάνω), καθώς και του module (κάτω) για την ένωση στο διάστημα των Αμερικάνικων και Σοβιετικών διαστημοπλοίων
Ένα άλλο έκθεμα που μου έκανε τρομερή εντύπωση, ήταν μία προστατευτική λαμαρίνα του διεθνούς διαστημικού σταθμού. Με μια πρώτη ματιά, αναρωτιέσαι αν έπεσε πιστολίδι εκεί πάνω...
Ένα πραγματικό κομμάτι της προστατευτικής λαμαρίνας του ISS
Και όμως όχι. Οι τρύπες οφείλονται σε "διαστημικά σκουπίδια", τα οποία κινούμενα πιο γρήγορα από σφαίρες διαπέρασαν τη λαμαρίνα.
Και η επόμενη αίθουσα ήταν αφιερωμένη στο διάστημα, κυρίως στο (αποσυρμένο πλέον) Διαστημικό Λεωφορείο και στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.
Μοντέλα του Διαστημικού Λεωφορείου (πάνω) και του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (κάτω)
Επίσης υπήρχαν εξαιρετικά ενδιαφέροντα σχεδιαγράμματα για το πώς γίνεται η διαδικασία της εκτόξευσης, τι ρόλο παίζουν οι δύο εξωτερικοί προωθητήρες, και τα εξωφρενικά ποσά ώσης που παράγουν κατά τα μόλις δύο λεπτά της λειτουργίας τους.
Μερικά από τα εντυπωσιακά νούμερα για το Διαστημικό Λεωφορείο
Υπήρχαν ακόμα ως εκθέματα μονωτικά πλακίδια, τα οποία περιβάλλουν το Διαστημικό Λεωφορείο για να το προστατέψουν από τις υψηλές θερμοκρασίες κατά την επιστροφή στη Γη (οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά την είσοδο στην ατμόσφαιρα ξεπερνούν τους 1600 βαθμούς, ενώ το αλουμινένιο περίβλημα λιώνει ήδη από τους 650).
Μονωτικά υλικά που χρησιμοποιούνται για την προστασία του Διαστημικού Λεωφορείου από τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά την επιστροφή του στη Γη
Με αφορμή τα μονωτικά πλακίδια, γινόταν αναφορά στην καταστροφή του Columbia (1/2/2003), όπου ένα τέτοιο πλακίδιο, που είχε χτυπηθεί κατά την εκτόξευση, οδήγησε στην υπερθέρμανση του αριστερού φτερού του Διαστημικού Λεωφορείου και τελικά στην καταστροφή.
Ακόμα, με αφορμή τα O-rings που συνδέουν τους εξωτερικούς προωθητήρες με την κεντρική πορτοκαλί δεξαμενή καυσίμων, περιγραφόταν η καταστροφή του Challenger (28/1/1986), όπου ένας τέτοιος συνδετήρας έσπασε λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν στο Κανάβεραλ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αποκόλληση του προωθητήρα και στη συνέχεια την καταστροφή του Διαστημικού Λεωφορείου.
Το μαύρο λάστιχο, στο πάνω μέρος της φωτογραφίας, είναι το O-Ring
Μια άλλη αίθουσα του μουσείου, ήταν αφιερωμένη στην πλοήγηση. Με αφορμή το GPS που χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα, υπήρχε η πρώτη εμπορικά διαθέσιμη συσκευή, από την Magellan.
Το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο GPS, από τη Magellan
Υπήρχαν και ατομικά ρολόγια, που είναι πιο εξελιγμένη συσκευή σήμερα για την ακριβή μέτρηση του χρόνου (η ακριβής μέτρηση του χρόνου είναι η καρδιά της λειτουργίας του GPS).
Τα ατομικά ρολόγια αποτελούν τον πιο ακριβή μηχανισμό μέτρησης του χρόνου
Τα σημαντικότερα εκθέματα το μουσείο μας τα επιφύλασσε στο τέλος. Το πρώτο ήταν το Wright Flyer, με το οποίο ο Wilbur Wright πέταξε για πρώτη φορά στις 14/12/1903.
Εκείνη τη μέρα, ο Wilbur κατάφερε να πετάξει, αν και όχι ελεγχόμενα, μόλις για 3,5 δευτερόλεπτα, από τον λόφο Kill Devils της Βόρειας Καρολίνας. Μετά από κάποιες αναγκαίες επισκευές, στις 17/12, το Wright Flyer ήταν πάλι έτοιμο. Στην αρχή, ο αδερφός του Wilbur, ο Orville, κατάφερε να πετάξει ελεγχόμενα για 12 δευτερόλεπτα, διανύοντας απόσταση σχεδόν 40 μέτρων. Ύστερα και από άλλες δοκιμές, στην τελευταία επιτυχημένη πτήση εκείνη τη μέρα, το Wright Flyer με πιλότο τον Wilbur, κατάφερε να πετάξει σχεδόν 260 μέτρα και να μείνει στον αέρα για 59 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Μια πολύ ενδιαφέρουσα περιγραφή αυτών των πρώτων προσπαθειών, από τον ίδιο τον ίδιο τον Orville Wright, περιλαμβάνεται στο "Aircraft Year Book" του 1919.
Δίπλα από το ανακατασκευασμένο Wright Flyer, υπήρχε ο ραγισμένος ξύλινος έλικας που χρησιμοποίησαν οι Wright εκείνη τη μέρα. Το Wright Flyer έπεσε, κατά την προσπάθεια των αδερφών να πετάξουν τα 6 km μέχρι το γειτονικό χωριό, προκειμένου να για να επισκευάσουν κάποιες ζημιές στο Wright Flyer.
Το Wright Flyer, με το οποίο ο Wilbur πραγματοποίησε την ιστορική πτήση του, πριν από σχεδόν 120 χρόνια
Ο σπασμένος έλικας του Wright Flyer
Το άλλο σημαντικότερο έκθεμα του μουσείου, ήταν η διαστημική στολή που φορούσε ο Neil Armstrong κατά την επική προσσελήνωση στις 20-21/7/1969.
Μαζί του στη σεληνάκατο Eagle, βρισκόταν και ο Edwin Aldrin, ενώ και οι δύο περπάτησαν για πάνω από 2 ώρες στην επιφάνεια της Σελήνης. Ο τρίτος αστροναύτης της αποστολής Apollo 11, ήταν ο Michael Collins. Ο Collins παρέμενε στην κάψουλα Columbia, η οποία συνέχισε να περιφέρεται γύρω από τη Σελήνη για 21 συνολικά ώρες, πριν επιστρέψουν σε αυτόν οι Armstrong και Aldrin με την Eagle και ξεκινήσουν το ταξίδι της επιστροφής πίσω στην Γη. Και η κάψουλα Columbia αποτελεί έκθεμα του μουσείου, όμως είχε αφαιρεθεί κατά την ανακαίνιση που γινόταν την περίοδο που πήγαμε.
Η διαστημική στολή του Neil Armstrong, με την οποία πραγματοποίησε τον ιστορικό περίπατο στη Σελήνη
Από το Air and Space Museum έφυγα πολύ εντυπωσιασμένος. Είδαμε πάρα πολλά εκθέματα - ορόσημα και της αεροπλοΐας αλλά και του διαστήματος. Θα προσπαθούσαμε να επισκεφθούμε και το αδερφάκι του, το Steven F. Udvar-Hazy Center, αργότερα σε αυτές τις διακοπές. Και τα δύο μουσεία σίγουρα θα καταλήξουν υψηλά στις προτεραιότητες κάποιου που είτε απλά έχει τρέλα με τα αεροπλάνα είτε συνεχίζει να τον εξιτάρει η εξερεύνηση του διαστήματος.
Βγαίνοντας από το μουσείο, διαπιστώσαμε ότι είχε βγάλει παγωμένο αέρα στο (ανοιχτό από παντού) Mall. Έτσι, δεν καθίσαμε για φαγητό στα χοτ-ντογκ-άδικα που είχαμε κάτσει τις άλλες φορές, αλλά κατευθυνθήκαμε σε κάποια McDonalds που είχε λίγο πάνω από τον Λευκό Οίκο.
Για το υπόλοιπο της μέρας, είπαμε να κατεβούμε πάλι στο Mall, και αυτή τη φορά να κατευθυνθούμε ανατολικά, προς το Καπιτώλιο. Το είχαμε δει από μακριά τις πρώτες μέρες που γυρνούσαμε στο Mall, σήμερα θα το βλέπαμε και από κοντά. Αν και το κρύο παρέμενε, τουλάχιστον είχε σταματήσει ο αέρας.
Μπροστά από το Καλιτώλιο, βρίσκεται το μνημείο του Grant. Το μνημείο αυτό, τιμά τον Ulysses Grant, ο οποίος με το βαθμό του αντιστράτηγου υπήρξε διοικητής του στρατού των Βορείων κατά τον εμφύλιο πόλεμο. Ο Grant διετέλεσε δύο φορές Πρόεδρος (1869-1877). Υπήρξε υποστηρικτής των δικαιωμάτων των Αφροαμερικανών και κατά τη διάρκεια της θητείας του πολέμησε την Ku Klux Klan, που είχε πρόσφατα σχηματιστεί μετά τη λήξη του εμφυλίου (1865).
Το μνημείο του Grant, αποτελείται από 3 κύρια μπρούτζινα αγάλματα. Το μεσαίο, ακριβώς μπροστά από το Καπιτώλιο, απεικονίζει τον ίδιο τον Grant, έφιππο. Ο Grant φαίνεται να κοιτάζει δυτικά, προς το μνημείο του Lincoln, που επίσης έχει ταυτιστεί με τον εμφύλιο. Τριγύρω από το άγαλμα του Grant, υπάρχουν τα αγάλματα 4 λιονταριών.
Το άγαλμα του αντιστράτηγου Grant, μπροστά από το Καπιτώλιο
Τα άλλα δύο αγάλματα, αριστερά και δεξιά από αυτό του Grant, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Και τα δύο εκφράζουν τις κακουχίες του πολέμου: το ένα είναι αφιερωμένο στο ιππικό και το άλλο στο πυροβολικό. Αν και δεν είμαι φαν της γλυπτικής, είχα μείνει έκθαμβος από την δουλειά που είχε γίνει κυρίως στους μύες των αλόγων και στα δύο αγάλματα. Το μεν πρώτο δείχνει την εφόρμηση του ιππικού, ενώ ταυτόχρονα ποδοπατιούνται άνθρωποι και άλογα. Το δε δεύτερο, δείχνει τα άλογα που προσπαθούν να σύρουν πάνω από λάσπες ένα κανόνι. Είναι άξιο αναφοράς, ότι ο γλύπτης Henry Merwin Shrady δούλεψε σχεδόν για 20 χρόνια πάνω στην κατασκευή του μνημείου, ενώ πέθανε λίγο πριν την ολοκλήρωσή του το 1922.
Τα ιδιαίτερα εντυπωσιακά αγάλματα, αφιερωμένα στο ιππικό (πάνω) και πυροβολικό (κάτω)
Παρότι το τεράστιο Καπιτώλιο βρισκόταν ακριβώς μπροστά μας, καθίσαμε κάμποση ώρα θαυμάζοντας το μνημείο του Grant, εντυπωσιασμένοι από την λεπτομέρεια στη δουλειά που είχε γίνει κατά την κατασκευή του.
Στο Καπιτώλιο στεγάζονται τα δύο νομοθετικά σώματα της χώρας: η Βουλή των Αντιπροσώπων (House of Representatives) και η Γερουσία (Senate), που μαζί αποτελούν το Κογκρέσο (Congress). Το κτήριο, νεοκλασικού ρυθμού, ξεκίνησε να κατασκευάζεται επί προεδρίας Washington. Παρότι πυρπολήθηκε από τους Βρετανούς στον πόλεμο του 1812, όπως και ο Λευκός Οίκος, ξαναχτίστηκε λίγα χρόνια μετά.
Το κτήριο του Καπιτωλίου, κατά μια έννοια ορίζει το κέντρο της πρωτεύουσας. Παρότι δεν βρίσκεται (γεωγραφικά τουλάχιστον) στο κέντρο της έκτασης που έχει εκχωρηθεί στη District of Columbia, καθορίζει τα ονόματα στους δρόμους της πόλης. Έτσι, για παράδειγμα δρόμοι που βρίσκονται στα βορειοανατολικά του Καπιτωλίου, έχουν το επίθεμα NE (NorthEast), άσχετα με τον προσανατολισμό τους ή ενδεχομένως τη μονοδρόμησή τους.
Το κτήριο του Καπιτωλίου, που αποτελεί σημείο αναφοράς για την ονομασία των δρόμων της πόλης
Κάποια στιγμή, ενώ καθόμασταν μαζί με τον κόσμο στο πάρκο και παρατηρούσαμε το Καπιτώλιο, προσέξαμε στην κορυφή του θόλου το Άγαλμα της Ελευθερίας (πώς μεταφράζεις τώρα το "Statue of Freedom"
), το οποίο μας είχε γυρισμένη την πλάτη. Έτσι συνειδητοποιήσαμε πως αυτή η πλευρά του Καπιτωλίου, στην οποία ήταν μαζεμένος και όλος ο κόσμος, ήταν η πίσω. Έτσι, ξεκινήσαμε να ανεβαίνουμε το πάρκο γύρω από το Καπιτώλιο, για να δούμε και την μπροστινή πρόσοψη.
Όταν φτάσαμε πάνω, υπήρχαν πολύ λίγα άτομα.
Η πίσω (ή μάλλον η μπροστά) πλευρά του Καπιτωλίου
Ακόμη και το περιπολικό, έφυγε μετά από λίγο. Δεν ξέρω γιατί όλοι κοίταζαν το κτήριο από την πίσω πλευρά. Μάλλον, όπως κι εμείς, δεν είχαν προσέξει ότι η πολυφωτογραφημένη πρόσοψη του κτηρίου που βλέπει προς το Mall, τελικά είναι η πίσω.
Αφότου καθίσαμε κανένα εικοσάλεπτο θαυμάζοντας με τον λίγο κόσμο το κτήριο και τον πανέμορφο μωβ ουρανό, ξεκινήσαμε να κατευθυνόμαστε προς τον Union Station. Από εκεί θα παίρναμε το μετρό για τον γυρισμό.
Το κτήριο του Ανώτατου Δικαστηρίου ήταν το τελευταίο αξιοθέατο που θα βλέπαμε σήμερα. Βρίσκεται πίσω (ή μάλλον μπροστά...) από το Καπιτώλιο. Στο νεοκλασικό κτήριο, με τους κίονες Κορινθιακού ρυθμού, ξεκίνησαν να εκδικάζονται υποθέσεις το 1935.
Το νεοκλασικό κτήριο, στο οποίο στεγάζεται το Ανώτατο Δικαστήριο (πάνω) και η θέα προς το Καπιτώλιο (κάτω)
Αφότου πήραμε το μετρό από τον Union Station, κάναμε μια στάση πάνω από τον Λευκό Οίκο για φαγητό και τα ψώνια της ημέρας και κατευθυνθήκαμε προς το σπίτι μας για ύπνο.
Η σημερινή μέρα ήταν πράγματι γεμάτη. Το National Air & Space Museum ήταν ένα από τα μουσεία που ήθελα περισσότερο να επισκεφθώ σε αυτό το ταξίδι. Πέρα από τα ιστορικά εκθέματα της συλλογής του, πολλά από τα εκθέματά του έχουν και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Για παράδειγμα, σε μια αίθουσα εξηγείται πολύ παραστατικά ο τρόπος που λειτουργεί μια μηχανή τζετ, πώς γίνεται η εκτόξευση του διαστημικού λεωφορείου και πώς το σχήμα των φτερών εξασφαλίζει την άντωση και παρέχει τη δυνατότητα στον πιλότο να κατευθύνει το αεροπλάνο.
Το μνημείο του Grant ήταν η έκπληξη της ημέρας. Δεν είχα δώσει ιδιαίτερη σημασία σε αυτό όταν σχεδίαζα την επίσκεψη στο Καπιτώλιο, όμως μείναμε να το θαυμάζουμε για την προσοχή στη λεπτομέρεια κατά την κατασκευή του.
Από την άλλη, το Καπιτώλιο, ήταν σαν déjà vu από τις ταινίες που το είχαμε δει. Ήταν έκπληξη όταν διαπιστώσαμε ότι η πίσω πρόσοψη είναι αυτή που βλέπουν όλοι από το Mall. Ακόμη καλύτερα, είχαμε πολύ λίγη παρέα όταν ανεβήκαμε τον Capitol Hill για να θαυμάσουμε την μπροστινή είσοδό του, με φόντο τον υπέροχο ουρανό.
Ημέρα 5: National Air And Space Museum & Grant Memorial & Καπιτώλιο & Ανώτατο Δικαστήριο
Αύριο, Δευτέρα 14/10, θα ήταν η Μέρα του Κολόμβου, που είναι εθνική γιορτή στις ΗΠΑ. Παρότι ο Κολόμβος αποβιβάστηκε στις 12/10/1492, πιθανότατα στο Σαν Σαλβαντόρ στις Μπαχάμες, η γιορτή έχει γίνει κινητή (δεύτερη Δευτέρα του Οκτωβρίου) από το 1971, ώστε να συμπίπτει με τις Ευχαριστίες στο γειτονικό Καναδά.
Σήμερα σκεφτόμασταν αρχικά να επισκεπτόμασταν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στο Mall. Έτσι, μετά το πρωινό πήραμε το μετρό για να κατεβούμε στο κέντρο.
Έξω από όλα τα Smithsonians γινόταν ο χαμός στον κόσμο. Φαινόταν λες και όλοι οι επισκέπτες της Ουάσινγκτον είχαν διαλέξει σήμερα να πάνε σε κάποιο από τα μουσεία. Ειδικά στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, αλλά και στο Μουσείο Αμερικάνικης Ιστορίας, γινόταν το αδιαχώρητο, με τον κόσμο να κάνει μεγάλη ουρά στο πεζοδρόμιο.

Έτσι, μιας και στο Air and Space Museum φαινόταν να έχει λιγότερο κόσμο, είπαμε να δούμε αυτό. Κούνια που μας κούναγε όμως. Η ουρά, που φαινόταν να τελειώνει σε κάτι σκαλωσιές που υπήρχαν δίπλα από το κτήριο, απλά συνέχιζε από πίσω τους. Έτσι λοιπόν, καθίσαμε κι εμείς στην ουρά, περιμένοντας να έρθει και η σειρά μας να μπούμε. Τελικά, πρέπει να περιμέναμε γύρω στη μισή ώρα, μπορεί και λίγο παραπάνω.
Το συγκεκριμένο μουσείο, περιλαμβάνει διάφορα εκθέματα από την ιστορία της αεροδιαστημικής των ΗΠΑ, ενώ έχει και κάποια και από άλλες χώρες. Επίσης, ένα μεγάλο μέρος του μουσείου ήταν υπό ανακαίνιση, οπότε σίγουρα στη συλλογή του μουσείου είναι και άλλα εκθέματα τα οποία δεν θα βλέπαμε σήμερα.

Με το που μπαίνει κανείς, βλέπει κάποια από τα σημαντικότερα εκθέματα. Μεταξύ άλλων, ένα ομοίωμα της σεληνακάτου Eagle του Apollo 11, το οποίο χρησιμοποιήθηκε από τη NASA για δοκιμές πριν την αποστολή που έστειλε τον άνθρωπο στο Φεγγάρι.

Ένα ομοίωμα της LM-2, που αποτέλεσε τη βάση για τις Σεληνακάτους που χρησιμοποιήθηκαν στο πρόγραμμα Apollo
Επίσης, υπήρχε η κάψουλα του Gemini 4. Ένα από τα ιστορικά επιτεύγματα αυτής της αποστολής, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 1965, ήταν ο πρώτος διαστημικός περίπατος για τους Αμερικάνους από τον αστροναύτη Ed White (ο Σοβιετικός Alexei Leonov είχε πραγματοποιήσει τον πρώτο διαστημικό περίπατο μόλις 3 μήνες πριν).

Η κάψουλα της αποστολής Gemini 4
Μια κάψουλα που αποτέλεσε επίσης ορόσημο, ήταν η Friendship 7, μέρος του προγράμματος Mercury (προηγήθηκε χρονικά του Gemini και φυσικά του Apollo). Σκοπός της συγκεκριμένης αποστολής, ήταν η πρώτη επανδρωμένη περιφορά της Γης για τους Αμερικανούς (και πάλι οι Σοβιετικοί τους είχαν προλάβει, με τον Yuri Gagarin στις 12/4/1961). Ο τυχερός αστροναύτης που επιλέχθηκε, ήταν ο John Glenn, που το 1998 σε ηλικία 77 ετών θα γινόταν ο γηραιότερος άνθρωπος που έχει πετάξει στο διάστημα. Στις 20/2/1962 και μέσα σε 5 ώρες, η Friendship 7 με τον Glenn, εκτοξεύθηκε από το Κανάβεραλ, πραγματοποίησε 3 περιφορές γύρω από τη Γη, και προσθαλασσώθηκε 300 km ανατολικά από τα Τερκς & Κέικος.

Η Friendship 7, με την οποία ο John Glenn έγινε ο πρώτος Αμερικάνος που πραγματοποίησε πλήρη περιφορά της Γης
Ακόμα υπήρχε και το μοντέλο ενός οχήματος, για την εξερεύνηση της επιφάνειας του Άρη.

Το μοντέλο ενός μη επανδρωμένου οχήματος για την εξερεύνηση του Άρη
Πάνω από τα κεφάλια μας κρέμονταν και άλλα σημαντικά εκθέματα. Μεταξύ αυτών, ένα ομοίωμα του Sputnik 1, του πρώτου τεχνητού δορυφόρου που εκτοξεύθηκε από τους Σοβιετικούς στις 4/10/1957. Ο δορυφόρος αυτός λειτούργησε περίπου για 3 βδομάδες και τελικά συνετρίβη στη Γη στις 4/1/1958, αφότου τελείωσαν τα καύσιμα.

Ομοίωμα του Sputnik 1, του πρώτου τεχνητού δορυφόρου, που εκτοξεύθηκε από τη Σοβιετική Ένωση
Ένα ακόμα αεροπλάνο - ορόσημο, ήταν το Bell X-1. Το συγκεκριμένο αεροπλάνο, με πιλότο τον Charles Yeager, ήταν το πρώτο που έσπασε επίσημα το φράγμα του ήχου. Η συγκεκριμένη πτήση πραγματοποιήθηκε στις 14/10/1947, πάνω από την έρημο Μοχάβε (παρ’όλ’αυτά, είναι πολύ πιθανό ο George Welch να ήταν ο πρώτος που πέταξε υπερηχητικά με ένα Sabre XP-86 δύο βδομάδες πριν). Το X1 απογειώθηκε με τη βοήθεια ενός βομβαρδιστικού B-52 (για εξοικονόμηση καυσίμων στην φάση της απογείωσης), και ελευθερώθηκε σε υψόμετρο 7 km. Αφότου ανέβηκε στα 13 km, κατάφερε να φτάσει τα 1.127 km/h, δηλαδή 1,06 Mach στο υψόμετρο αυτό.


Το Bell X-1, με το οποίο ο Charles Yeager έσπασε επίσημα το φράγμα του ήχου στις 14/10/1947
Ένα άλλο αεροπλάνο που κρεμόταν από την οροφή, ήταν το Spirit of St. Louis. Με το συγκεκριμένο αεροπλάνο, ο Charles Lindbergh έγινε ο πρώτος άνθρωπος που διέσχισε non-stop μόνος του τον Ατλαντικό. Ο Lindbergh είχε απογειωθεί από ένα παλιό αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης(Roosevelt Field στο Λονγκ Άιλαντ) με προορισμό το Λε Μπουρζέ του Παρισιού, στις 20-21/5/1927, με την πτήση να διαρκεί 33,5 ώρες. Πριν τον Lindbergh, οι πρώτοι που είχαν διασχίσει (non-stop) μαζί τον Ατλαντικό ήταν οι John Alcock και Arthur Brown, τον Ιούνιο του 1919.

Το Spirit of St. Louis
Δύο βαλλιστικοί πύραυλοι που υπήρχαν στο μουσείο, ήταν οι Γερμανικοί V1 και V2. Οι V1 ήταν πύραυλοι που χρησιμοποιήθηκαν από τους Γερμανούς αμέσως μετά από την απόβαση στη Νορμανδία για να χτυπήσουν την Αγγλία. Οι πύραυλοι αυτοί είχαν περίεργο σχήμα: έμοιαζαν κάπως περισσότερο με αεροπλάνα και εκτοξεύονταν αφού ανέπτυσσαν ταχύτητα πάνω σε ειδικές ράμπες εκτόξευσης υπό κλίση. Από την άλλη, οι V2 ήταν πιο μεγάλοι, με σχήμα "κλασικού" πυραύλου. Ξεκίνησαν να χρησιμοποιούνται τον Σεπτέμβριο του 1944, κυρίως εναντίον της Αγγλίας και των συμμάχων που πολεμούσαν στο Βέλγιο. Ο πύραυλος V2 που υπήρχε στο μουσείο είχε ξανασυναρμολογηθεί από κομμάτια που είχαν πέσει στα χέρια των Αμερικάνων.


Οι πύραυλοι V1 (πάνω) και V2 (κάτω), που χρησιμοποιήθηκαν από τους ναζί στον Β'ΠΠ
Ακόμα είδαμε διηπειρωτικούς βαλλιστικούς πυραύλους, τόσο των ΗΠΑ όσο και της Σοβιετικής Ένωσης.


Παροπλισμένοι βαλλιστικοί πύραυλοι από τις ΗΠΑ και τη Σοβιετική Ένωση
Η επόμενη αίθουσα, ήταν αφιερωμένη εξ’ολοκλήρου στο διάστημα. Υπήρχε ένα ομοίωμα του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble, καθώς και του διαστημικού εργαστηρίου Skylab. Ακόμα είδαμε τη σύνδεση του Αμερικάνικου Apollo με τον Σοβιετικό Soyuz, που έλαβε χώρα το καλοκαίρι του 1975, και σηματοδότησε την αρχή της διαστημικής συνεργασίας ΗΠΑ - Σοβιετικής Ένωσης.


Ομοίωμα του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble (πάνω), καθώς και του module (κάτω) για την ένωση στο διάστημα των Αμερικάνικων και Σοβιετικών διαστημοπλοίων
Ένα άλλο έκθεμα που μου έκανε τρομερή εντύπωση, ήταν μία προστατευτική λαμαρίνα του διεθνούς διαστημικού σταθμού. Με μια πρώτη ματιά, αναρωτιέσαι αν έπεσε πιστολίδι εκεί πάνω...

Ένα πραγματικό κομμάτι της προστατευτικής λαμαρίνας του ISS
Και όμως όχι. Οι τρύπες οφείλονται σε "διαστημικά σκουπίδια", τα οποία κινούμενα πιο γρήγορα από σφαίρες διαπέρασαν τη λαμαρίνα.

Και η επόμενη αίθουσα ήταν αφιερωμένη στο διάστημα, κυρίως στο (αποσυρμένο πλέον) Διαστημικό Λεωφορείο και στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.


Μοντέλα του Διαστημικού Λεωφορείου (πάνω) και του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (κάτω)
Επίσης υπήρχαν εξαιρετικά ενδιαφέροντα σχεδιαγράμματα για το πώς γίνεται η διαδικασία της εκτόξευσης, τι ρόλο παίζουν οι δύο εξωτερικοί προωθητήρες, και τα εξωφρενικά ποσά ώσης που παράγουν κατά τα μόλις δύο λεπτά της λειτουργίας τους.


Μερικά από τα εντυπωσιακά νούμερα για το Διαστημικό Λεωφορείο
Υπήρχαν ακόμα ως εκθέματα μονωτικά πλακίδια, τα οποία περιβάλλουν το Διαστημικό Λεωφορείο για να το προστατέψουν από τις υψηλές θερμοκρασίες κατά την επιστροφή στη Γη (οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά την είσοδο στην ατμόσφαιρα ξεπερνούν τους 1600 βαθμούς, ενώ το αλουμινένιο περίβλημα λιώνει ήδη από τους 650).


Μονωτικά υλικά που χρησιμοποιούνται για την προστασία του Διαστημικού Λεωφορείου από τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά την επιστροφή του στη Γη
Με αφορμή τα μονωτικά πλακίδια, γινόταν αναφορά στην καταστροφή του Columbia (1/2/2003), όπου ένα τέτοιο πλακίδιο, που είχε χτυπηθεί κατά την εκτόξευση, οδήγησε στην υπερθέρμανση του αριστερού φτερού του Διαστημικού Λεωφορείου και τελικά στην καταστροφή.
Ακόμα, με αφορμή τα O-rings που συνδέουν τους εξωτερικούς προωθητήρες με την κεντρική πορτοκαλί δεξαμενή καυσίμων, περιγραφόταν η καταστροφή του Challenger (28/1/1986), όπου ένας τέτοιος συνδετήρας έσπασε λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν στο Κανάβεραλ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αποκόλληση του προωθητήρα και στη συνέχεια την καταστροφή του Διαστημικού Λεωφορείου.

Το μαύρο λάστιχο, στο πάνω μέρος της φωτογραφίας, είναι το O-Ring
Μια άλλη αίθουσα του μουσείου, ήταν αφιερωμένη στην πλοήγηση. Με αφορμή το GPS που χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα, υπήρχε η πρώτη εμπορικά διαθέσιμη συσκευή, από την Magellan.

Το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο GPS, από τη Magellan
Υπήρχαν και ατομικά ρολόγια, που είναι πιο εξελιγμένη συσκευή σήμερα για την ακριβή μέτρηση του χρόνου (η ακριβής μέτρηση του χρόνου είναι η καρδιά της λειτουργίας του GPS).

Τα ατομικά ρολόγια αποτελούν τον πιο ακριβή μηχανισμό μέτρησης του χρόνου
Τα σημαντικότερα εκθέματα το μουσείο μας τα επιφύλασσε στο τέλος. Το πρώτο ήταν το Wright Flyer, με το οποίο ο Wilbur Wright πέταξε για πρώτη φορά στις 14/12/1903.

Δίπλα από το ανακατασκευασμένο Wright Flyer, υπήρχε ο ραγισμένος ξύλινος έλικας που χρησιμοποίησαν οι Wright εκείνη τη μέρα. Το Wright Flyer έπεσε, κατά την προσπάθεια των αδερφών να πετάξουν τα 6 km μέχρι το γειτονικό χωριό, προκειμένου να για να επισκευάσουν κάποιες ζημιές στο Wright Flyer.


Το Wright Flyer, με το οποίο ο Wilbur πραγματοποίησε την ιστορική πτήση του, πριν από σχεδόν 120 χρόνια

Ο σπασμένος έλικας του Wright Flyer
Το άλλο σημαντικότερο έκθεμα του μουσείου, ήταν η διαστημική στολή που φορούσε ο Neil Armstrong κατά την επική προσσελήνωση στις 20-21/7/1969.


Η διαστημική στολή του Neil Armstrong, με την οποία πραγματοποίησε τον ιστορικό περίπατο στη Σελήνη
Από το Air and Space Museum έφυγα πολύ εντυπωσιασμένος. Είδαμε πάρα πολλά εκθέματα - ορόσημα και της αεροπλοΐας αλλά και του διαστήματος. Θα προσπαθούσαμε να επισκεφθούμε και το αδερφάκι του, το Steven F. Udvar-Hazy Center, αργότερα σε αυτές τις διακοπές. Και τα δύο μουσεία σίγουρα θα καταλήξουν υψηλά στις προτεραιότητες κάποιου που είτε απλά έχει τρέλα με τα αεροπλάνα είτε συνεχίζει να τον εξιτάρει η εξερεύνηση του διαστήματος.
Βγαίνοντας από το μουσείο, διαπιστώσαμε ότι είχε βγάλει παγωμένο αέρα στο (ανοιχτό από παντού) Mall. Έτσι, δεν καθίσαμε για φαγητό στα χοτ-ντογκ-άδικα που είχαμε κάτσει τις άλλες φορές, αλλά κατευθυνθήκαμε σε κάποια McDonalds που είχε λίγο πάνω από τον Λευκό Οίκο.
Για το υπόλοιπο της μέρας, είπαμε να κατεβούμε πάλι στο Mall, και αυτή τη φορά να κατευθυνθούμε ανατολικά, προς το Καπιτώλιο. Το είχαμε δει από μακριά τις πρώτες μέρες που γυρνούσαμε στο Mall, σήμερα θα το βλέπαμε και από κοντά. Αν και το κρύο παρέμενε, τουλάχιστον είχε σταματήσει ο αέρας.
Μπροστά από το Καλιτώλιο, βρίσκεται το μνημείο του Grant. Το μνημείο αυτό, τιμά τον Ulysses Grant, ο οποίος με το βαθμό του αντιστράτηγου υπήρξε διοικητής του στρατού των Βορείων κατά τον εμφύλιο πόλεμο. Ο Grant διετέλεσε δύο φορές Πρόεδρος (1869-1877). Υπήρξε υποστηρικτής των δικαιωμάτων των Αφροαμερικανών και κατά τη διάρκεια της θητείας του πολέμησε την Ku Klux Klan, που είχε πρόσφατα σχηματιστεί μετά τη λήξη του εμφυλίου (1865).
Το μνημείο του Grant, αποτελείται από 3 κύρια μπρούτζινα αγάλματα. Το μεσαίο, ακριβώς μπροστά από το Καπιτώλιο, απεικονίζει τον ίδιο τον Grant, έφιππο. Ο Grant φαίνεται να κοιτάζει δυτικά, προς το μνημείο του Lincoln, που επίσης έχει ταυτιστεί με τον εμφύλιο. Τριγύρω από το άγαλμα του Grant, υπάρχουν τα αγάλματα 4 λιονταριών.

Το άγαλμα του αντιστράτηγου Grant, μπροστά από το Καπιτώλιο
Τα άλλα δύο αγάλματα, αριστερά και δεξιά από αυτό του Grant, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Και τα δύο εκφράζουν τις κακουχίες του πολέμου: το ένα είναι αφιερωμένο στο ιππικό και το άλλο στο πυροβολικό. Αν και δεν είμαι φαν της γλυπτικής, είχα μείνει έκθαμβος από την δουλειά που είχε γίνει κυρίως στους μύες των αλόγων και στα δύο αγάλματα. Το μεν πρώτο δείχνει την εφόρμηση του ιππικού, ενώ ταυτόχρονα ποδοπατιούνται άνθρωποι και άλογα. Το δε δεύτερο, δείχνει τα άλογα που προσπαθούν να σύρουν πάνω από λάσπες ένα κανόνι. Είναι άξιο αναφοράς, ότι ο γλύπτης Henry Merwin Shrady δούλεψε σχεδόν για 20 χρόνια πάνω στην κατασκευή του μνημείου, ενώ πέθανε λίγο πριν την ολοκλήρωσή του το 1922.


Τα ιδιαίτερα εντυπωσιακά αγάλματα, αφιερωμένα στο ιππικό (πάνω) και πυροβολικό (κάτω)
Παρότι το τεράστιο Καπιτώλιο βρισκόταν ακριβώς μπροστά μας, καθίσαμε κάμποση ώρα θαυμάζοντας το μνημείο του Grant, εντυπωσιασμένοι από την λεπτομέρεια στη δουλειά που είχε γίνει κατά την κατασκευή του.

Στο Καπιτώλιο στεγάζονται τα δύο νομοθετικά σώματα της χώρας: η Βουλή των Αντιπροσώπων (House of Representatives) και η Γερουσία (Senate), που μαζί αποτελούν το Κογκρέσο (Congress). Το κτήριο, νεοκλασικού ρυθμού, ξεκίνησε να κατασκευάζεται επί προεδρίας Washington. Παρότι πυρπολήθηκε από τους Βρετανούς στον πόλεμο του 1812, όπως και ο Λευκός Οίκος, ξαναχτίστηκε λίγα χρόνια μετά.
Το κτήριο του Καπιτωλίου, κατά μια έννοια ορίζει το κέντρο της πρωτεύουσας. Παρότι δεν βρίσκεται (γεωγραφικά τουλάχιστον) στο κέντρο της έκτασης που έχει εκχωρηθεί στη District of Columbia, καθορίζει τα ονόματα στους δρόμους της πόλης. Έτσι, για παράδειγμα δρόμοι που βρίσκονται στα βορειοανατολικά του Καπιτωλίου, έχουν το επίθεμα NE (NorthEast), άσχετα με τον προσανατολισμό τους ή ενδεχομένως τη μονοδρόμησή τους.


Το κτήριο του Καπιτωλίου, που αποτελεί σημείο αναφοράς για την ονομασία των δρόμων της πόλης
Κάποια στιγμή, ενώ καθόμασταν μαζί με τον κόσμο στο πάρκο και παρατηρούσαμε το Καπιτώλιο, προσέξαμε στην κορυφή του θόλου το Άγαλμα της Ελευθερίας (πώς μεταφράζεις τώρα το "Statue of Freedom"

Όταν φτάσαμε πάνω, υπήρχαν πολύ λίγα άτομα.



Η πίσω (ή μάλλον η μπροστά) πλευρά του Καπιτωλίου
Ακόμη και το περιπολικό, έφυγε μετά από λίγο. Δεν ξέρω γιατί όλοι κοίταζαν το κτήριο από την πίσω πλευρά. Μάλλον, όπως κι εμείς, δεν είχαν προσέξει ότι η πολυφωτογραφημένη πρόσοψη του κτηρίου που βλέπει προς το Mall, τελικά είναι η πίσω.

Αφότου καθίσαμε κανένα εικοσάλεπτο θαυμάζοντας με τον λίγο κόσμο το κτήριο και τον πανέμορφο μωβ ουρανό, ξεκινήσαμε να κατευθυνόμαστε προς τον Union Station. Από εκεί θα παίρναμε το μετρό για τον γυρισμό.
Το κτήριο του Ανώτατου Δικαστηρίου ήταν το τελευταίο αξιοθέατο που θα βλέπαμε σήμερα. Βρίσκεται πίσω (ή μάλλον μπροστά...) από το Καπιτώλιο. Στο νεοκλασικό κτήριο, με τους κίονες Κορινθιακού ρυθμού, ξεκίνησαν να εκδικάζονται υποθέσεις το 1935.


Το νεοκλασικό κτήριο, στο οποίο στεγάζεται το Ανώτατο Δικαστήριο (πάνω) και η θέα προς το Καπιτώλιο (κάτω)
Αφότου πήραμε το μετρό από τον Union Station, κάναμε μια στάση πάνω από τον Λευκό Οίκο για φαγητό και τα ψώνια της ημέρας και κατευθυνθήκαμε προς το σπίτι μας για ύπνο.
Η σημερινή μέρα ήταν πράγματι γεμάτη. Το National Air & Space Museum ήταν ένα από τα μουσεία που ήθελα περισσότερο να επισκεφθώ σε αυτό το ταξίδι. Πέρα από τα ιστορικά εκθέματα της συλλογής του, πολλά από τα εκθέματά του έχουν και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Το μνημείο του Grant ήταν η έκπληξη της ημέρας. Δεν είχα δώσει ιδιαίτερη σημασία σε αυτό όταν σχεδίαζα την επίσκεψη στο Καπιτώλιο, όμως μείναμε να το θαυμάζουμε για την προσοχή στη λεπτομέρεια κατά την κατασκευή του.
Από την άλλη, το Καπιτώλιο, ήταν σαν déjà vu από τις ταινίες που το είχαμε δει. Ήταν έκπληξη όταν διαπιστώσαμε ότι η πίσω πρόσοψη είναι αυτή που βλέπουν όλοι από το Mall. Ακόμη καλύτερα, είχαμε πολύ λίγη παρέα όταν ανεβήκαμε τον Capitol Hill για να θαυμάσουμε την μπροστινή είσοδό του, με φόντο τον υπέροχο ουρανό.
Last edited: