Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.162
- Likes
- 5.166
- Επόμενο Ταξίδι
- Ρεϊνιόν
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2. Λίγα Λόγια για την Ουάσινγκτον και τη Βιρτζίνια
- 3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις
- 4. Πρόγραμμα
- 5. Αθήνα - Kωνσταντινoύπoλη - Ουάσινγκτον
- 6. Ουάσινγκτον (Μέρος 1)
- 7. Ουάσινγκτον (Μέρος 2)
- 8. Ουάσινγκτον (Μέρος 3)
- 9. Ουάσινγκτον (Μέρος 4)
- 10. Ουάσινγκτον (Μέρος 5)
- 11. Ουάσινγκτον (Μέρος 6)
- 12. Ουάσινγκτον (Μέρος 7)
- 13. Shenandoah National Park (Skyline Drive)
- 14. Norfolk
- 15. Επίλογος
6. Ουάσινγκτον (Μέρος 1)
Στην Ουάσινγκτον θα είχαμε συνολικά 9 γεμάτες μέρες. Το βράδυ της 9ης μέρας θα νοικιάζαμε το αυτοκίνητο, με το οποίο θα αναχωρούσαμε το πρωί της 10ης μέρας για το road trip.
Ημέρα 1: International Spy Museum & The Mall
Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε αργά, κατά τις 11. Μετά το πρωινό, καθώς είχε περάσει κάπως η ώρα, διαλέξαμε να επισκεφθούμε το International Spy Museum, το οποίο έκλεινε 1,5 ώρα αργότερα από τα Smithsonians.
Αν και ταλαιπωρηθήκαμε λίγο το προηγούμενο βράδυ για να βρούμε το σπίτι, λατρέψαμε τη γειτονιά από την πρώτη μέρα μας εκεί. Το σπίτι ήταν σε ένα πολύ ήσυχο δρόμο, με πολλά σπίτια μονοκατοικίες.
Η γειτονία, στο προάστιο Arlington, όπου βρισκόταν το σπίτι που διαμέναμε
Λίγο πριν βγούμε στον κεντρικό δρόμο, περάσαμε δίπλα από ένα γηπεδάκι. Καθώς περπατούσαμε, ακούγαμε σαν να πέφτουν καρποί από κάτι βελανιδιές στο πεζοδρόμιο. Εν τέλει, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, η Ουάσινγκτον είναι γεμάτη με σκίουρους! Τα ζωάκια τα συναντούσαμε καθημερινά. Όσο ήμασταν εκεί, τα είδαμε 2-3 φορές από το παράθυρο του υπνοδωματίου να κάνουν βόλτα στην αυλή, ενώ τα βλέπαμε και σε πάρα πολλά πάρκα, ακόμα και στο κέντρο της πόλης. Ειδικά η πλατεία Lafayette, πίσω ακριβώς από τον Λευκό Οίκο, είχε ένα σωρό!
Η Ουάσινγκτον είναι γεμάτη με σκίουρους, που δεν περιμέναμε να συναντήσουμε. Οι φωτογραφίες είναι από την κεντρική πλατεία Lafayette (πάνω) και μπροστά από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (κάτω)
Κλείνοντας την παρένθεση, στο International Spy Museum φτάσαμε κατά τις 2. Το μουσείο αυτό, όπως λέει και το όνομά του, είναι αφιερωμένο στην κατασκοπία. Όπως είναι φυσικό, υπάρχουν και πολλές αναφορές στον James Bond.
Η πρόσοψη του International Spy Museum
Στο συγκεκριμένο μουσείο ακολουθείται ένα πρωτότυπο "τελετουργικό" για τους επισκέπτες. Από το γκισέ των εισιτηρίων ξεκινούν γκρουπς, όπου ο "ξεναγός" σου δίνει μια κάρτα μυστικού πράκτορα. Την κάρτα αυτή, την περνάς από μια οθόνη και σου εμφανίζει το προφίλ του ανθρώπου που θα υποδύεσαι. Του στυλ "από πού είσαι", "ονόματα συγγενών", "αγαπημένο σπορ" κλπ. Λίγο αργότερα, σε μια άλλη αίθουσα, κάνεις ένα τεστ για το πόσες από αυτές τις πληροφορίες κατάφερες να αποστηθίσεις. Η πρωτοτυπία αυτή είχε πλάκα, κυρίως αν έβλεπες τις αντιδράσεις των μικρών παιδιών που είχαν έρθει με τους γονείς. Στη συνέχεια, ξεκινάς να περιηγείσαι κανονικά στους χώρους του μουσείου.
Καθώς όταν βγάλαμε τα εισιτήρια θα ξεκινούσε ένα από τα γκρουπ, δεν προλάβαμε να φωτογραφίσουμε μια Aston Martin DB5 (σαν αυτή που είχε ο James Bond στην ταινία Goldfinger) που ήταν δίπλα από το γκισέ των εισιτηρίων.
Στο μουσείο, πέρα από τα κλασικά εκθέματα που περιμένει να δει κανείς, υπάρχουν και βίντεο που παίζουν συνέχεια, για τη ζωή διαφόρων πραγματικών κατασκόπων. Από αυτά περισσότερο εντύπωση μου έκαναν ένα για τη ζωή ενός πράκτορα που είχε εισχωρήσει στην Αλ Κάιντα, καθώς και ένα για τη ζωή της Μάτα Χάρι.
Τα εκθέματα του μουσείου ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα, και η ώρα περνούσε χωρίς να το καταλάβεις.
Κιτ για αποστολή μηνυμάτων με αόρατο μελάνι (πάνω) και συσκευή ανίχνευσης κοριών (κάτω) που χρησιμοποιούνταν κατά τον Ψυχρό Πόλεμο
Στο μουσείο γινόταν ιδιαίτερη αναφορά στον Charles Fraser-Smith, που φημολογείται ότι ήταν αυτός από τον οποίο εμπνεύστηκε ο Ian Fleming τον χαρακτήρα του Q. Μεταξύ των πολλών γκάτζετς, υπήρχαν κούφια μολύβια τα οποία περιείχαν ολόκληρους χάρτες, στυλό-δακρυγόνα, αναπτήρες-ασύρματοι κλπ. Ό,τι βλέπεις στις ταινίες του James Bond, δηλαδή.
Ο Charles Fraser-Smith που πιθανότατα ήταν ο πραγματικός Q (πάνω) και διάφορα γκάτζετς του, όπως μανικετόκουμπο με πυξίδα, στυλό-δακρυγόνο και ασύρματος τσέπης (κάτω)
Επίσης, υπήρχε η μηχανή Enigma που χρησιμοποιήθηκε από τους Γερμανούς στον Β’ΠΠ για να επικοινωνούν μυστικά. Φυσικά, σκιαγραφούταν και ο ρόλος του Alan Turing, που βοήθησε τους Συμμάχους να αποκρυπτογραφήσουν τα μηνύματα που έστελναν οι Γερμανοί με την Enigma. Πέρα από την κλασική Enigma των 3 γραναζιών, υπήρχε και μια των 4, που αποτελούσε την εξέλιξή της.
Η κλασική Enigma των 3 γραναζιών (πάνω), ο τρόπος λειτουργίας της (μέση) και η εξελιγμένη έκδοσή της με τα 4 γρανάζια (κάτω)
Από τα υπόλοιπα εκθέματα, ιδιαίτερα γνώριμα ήταν τα... σαγόνια του Σαγόνια, αντιπάλου του James Bond, καθώς και μια ανατριχιαστικά αληθοφανής μάσκα σαν αυτές που χρησιμοποιούσε ο Tom Cruise στα Mission Impossible (ήταν πραγματικά λες και έβλεπες ανθρώπινο κεφάλι, δεν μπορώ να μεταφέρω την αίσθηση απλά με τη φωτογραφία
).
Τα σαγόνια... του Σαγόνια (πάνω) και μια απίστευτα αληθοφανής μάσκα (κάτω)
Το μουσείο πραγματικά ήταν πολύ ενδιαφέρον και κάθε φαν του James Bond μπορούσε να περάσει ώρες και ώρες σε αυτό. Εμείς τελικά προλάβαμε να δούμε μόνο τον ένα από τους 2 ορόφους, παρότι καθίσαμε 4+ ώρες, μέχρι τις 6:30 που έκλεινε.
Βγαίνοντας από το μουσείο, αντικρίσαμε πρώτη φορά πάνω από τα κτήρια την κορυφή του μνημείου του Washington.
Η κορυφή του Μνημείου του Washington, από το International Spy Museum
Έτσι, είπαμε να πάμε προς το Mall, που ουσιαστικά αποτελεί το κεντρικό πάρκο της πόλης. Η περιοχή του Mall περικλείει ένα τεράστιο ορθογώνιο πάρκο (παίρνει περίπου 45 λεπτά για να το διασχίσεις από άκρη σε άκρη), που συνδέει το Καπιτώλιο με το μνημείο του Washington και εν συνεχεία με το μνημείο του Lincoln.
Το κτήριο με τη σημαία που φαίνεται στην φωτογραφία είναι το Smithsonian Castle, και προς αυτό θα κατευθυνόμασταν. Σήμερα, το γοτθικού ρυθμού κτήριο στεγάζει το κέντρο πληροφοριών του ινστιτούτου Smithsonian, τον τάφο του ίδιου του James Smithson, ενώ στη νότια πλευρά υπάρχουν δύο μικροί κήποι. Ο Smithson ήταν Βρετανός αριστοκράτης και χημικός, Γαλλικής καταγωγής. Παρότι δεν είχε επισκεφθεί ποτέ τις ΗΠΑ, επέλεξε στη διαθήκη του να δωρίσει την περιουσία του (λίγο πάνω από 500.000$ το 1829 που απεβίωσε) στην πόλη της Ουάσινγκτον, με σκοπό την δημιουργία ενός ιδρύματος για "τη διάδοση της ανθρώπινης γνώσης". Καθώς δεν άφησε απογόνους, τα χρήματα όντως πέρασαν στην πόλη, και το 1855 ανεγέρθηκε το Smithsonian Castle. Πριν την δημιουργία των υπόλοιπων παραρτημάτων στην Ουάσινγκτον, εδώ στεγαζόταν η αρχική συλλογή του ινστιτούτου.
Η μπροστινή (πάνω) και πίσω όψη (κάτω) του Smithsonian Castle
Μπροστά από το Smithsonian Castle, εκτείνεται το Mall. Σε αυτό υπάρχουν πολλές καντίνες, οπότε σταματήσαμε για ένα χοτ-ντογκ και για να ξεκουραστούμε λίγο.
Έχοντας δει πανέμορφες φωτογραφίες με το μνημείο του Lincoln φωταγωγημένο το βράδυ, είπαμε να κατευθυνθούμε προς τα εκεί, βλέποντας στο μεταξύ και τα υπόλοιπα μνημεία του Mall.
Το πρώτο μνημείο που συναντήσαμε, ήταν ο οβελίσκος του μνημείου του Washington. Ο συγκεκριμένος οβελίσκος, ύψους 170 μέτρων, ξεκίνησε να χτίζεται το 1848. Η έλλειψη χρημάτων λίγα χρόνια μετά, οδήγησε στην διακοπή των εργασιών. Η κατασκευή συνεχίστηκε περίπου 25 χρόνια μετά, με τον (αρχικά ημιτελή) οβελίσκο να ολοκληρώνεται το 1884. Οι δύο φάσεις της κατασκευής είναι ευδιάκριτες κατά τη διάρκεια της μέρας, όπου φαίνονται οι δύο διαφορετικοί τόνοι στο χρώμα του μαρμάρου περίπου στο ύψος των 45 μέτρων. Περιμετρικά του μνημείου βρίσκονται 50 σημαίες, αντιπροσωπεύοντας τις 50 πολιτείες της χώρας.
Το Μνημείο του Washington (τα διαφορετικά χρώματα στο μάρμαρο φαίνονται καθαρά στην φωτογραφία που τραβήξαμε την επόμενη ημέρα)
Συνεχίζοντας προς το μνημείο του Lincoln, σταματήσαμε στο μνημείο του Β’ΠΠ. Το μνημείο, μετά από πολλές καθυστερήσεις λόγω γραφειοκρατίας, ολοκληρώθηκε το 2004. Γι αυτό ίσως να μην υπάρχει σε παλαιότερες φωτογραφίες, τουλάχιστον στη μορφή που είναι σήμερα.
Στο κέντρο υπάρχει μια οβάλ λιμνούλα (Rainbow Pool) με δύο σιντριβάνια. Τριγύρω υπάρχουν 56 κολώνες με τα ονόματα όχι μόνο των τότε πολιτειών, αλλά και άλλων εδαφών που υπάγονταν στις ΗΠΑ εκείνη την εποχή. Για παράδειγμα η Χαβάη (έγινε πολιτεία το ’59), η District of Columbia (ακόμη και σήμερα δεν είναι πολιτεία), το Γκουάμ (αποτελεί μη ενσωματωμένη περιοχή των ΗΠΑ) και οι Φιλιππίνες (ανεξαρτητοποιήθηκαν μετά τον πόλεμο).
Δίπλα από ένα μικρό καταρράκτη, υπάρχει ένας τοίχος (Freedom Wall) με 4.000 αστέρια, προς τιμήν των 400.000 νεκρών που είχε η χώρα στον Β’ΠΠ. Επίσης υπάρχουν αποφθέγματα διαφόρων πολιτικών και στρατιωτικών ηγετών των Συμμάχων.
Το συντριβάνι του Μνημείου του Β'ΠΠ
Συνεχίζοντας κατά μήκος της Reflecting Pool, κατευθυνθήκαμε προς το μνημείο του Lincoln. Σίγουρα είναι το πιο όμορφα φωταγωγημένο μνημείο στο Mall. Επίσης, είναι και το πιο αγαπημένο των κατοίκων και των επισκεπτών (Αμερικάνων και μη), καθώς όσες φορές το επισκεφθήκαμε ήταν γεμάτο κόσμο. Το μνημείο, που είναι κατασκευασμένο από μάρμαρο, αποτελείται από ένα κτίσμα νέο-κλασικού ρυθμού. Τριγύρω υπάρχουν 36 κολώνες δωρικού ρυθμού, η καθεμία από τις οποίες συμβολίζει την κάθε μία από τις 36 πολιτείες της χώρας την εποχή που δολοφονήθηκε ο Lincoln (1865). Πάνω από κάθε κολώνα, είναι χαραγμένο το όνομα της κάθε πολιτείας. Στο εσωτερικό, υπάρχει ένα τεράστιο άγαλμα του προέδρου.
Το Μνημείο του Lincoln είναι το πιο όμορφα φωταγωγημένο στο Mall, και το δημοφιλέστερο για τους ντόπιους και τους επισκέπτες
Η όμορφη βραδινή θέα, προς τη Reflecting Pool και το Μνημείο του Washington, από τα σκαλοπάτια του Μνημείου του Lincoln
Αφού καθίσαμε για φαγητό σε ένα φαστφουντάδικο κοντά στο σπίτι και κάναμε και τα απαραίτητα ψώνια από το σούπερ μάρκετ, γυρίσαμε σπίτι για ύπνο.
Την πρώτη μέρα πήραμε μια γεύση από την πόλη που θα μέναμε. Το International Spy Museum είναι must για τους φαν του James Bond. Από την άλλη, το Mall αποτελεί ξεκάθαρα την καρδιά της πόλης. Είναι ένα πολύ όμορφο μέρος για να κάνεις τη βόλτα σου, ενώ τριγύρω του βρίσκονται διασκορπισμένα σχεδόν όλα τα ορόσημα της πόλης. Σήμερα το είδαμε με την κίνηση το βράδυ, ενώ αύριο θα το εξερευνούσαμε εκτενέστερα υπό το φως της μέρας.
Ημέρα 2: Λευκός Οίκος & Old Post Office & Ford’s Theatre & The Mall & Tidal Basin
Τη δεύτερη μέρα μας στην πόλη, θα βλέπαμε δύο από τα ιστορικότερα κτήρια της πόλης και θα εξερευνούσαμε λίγο εκτενέστερα το Mall, επεκτείνοντας την βόλτα μας και στην Tidal Basin. Επίσης, θα γινόταν ξεκάθαρη πλέον η σχέση της πόλης με τους αξιαγάπητους σκίουρους!
Έτσι λοιπόν, μετά το πρωινό, ξεκινήσαμε για να δούμε την περιοχή γύρω από τον Λευκό Οίκο. Βόρεια ακριβώς από τον Λευκό Οίκο, βρίσκεται η Lafayette Square. Η πλατεία ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του Μαρκήσιου Ντε Λαφαγιέτ (Marie-Joseph Paul Yves Roch Gilbert du Motier de La Fayette), ο οποίος όντας προσωπικός φίλος με τον Washington και τον Jefferson, πολέμησε στο πλευρό των εξεγερμένων Αμερικάνων και διακρίθηκε κατά την Αμερικάνικη Επανάσταση. Περιμετρικά της πλατείας, υπάρχουν όμορφα κτήρια του 19ου αιώνα.
Γύρω από την πλατεία LaFayette βρίσκονται όμορφα κτήρια του προ-περασμένου αιώνα
Στο κέντρο της πλατείας Lafayette, βρίσκεται ένα άγαλμα του... Προέδρου Andrew Jackson (1829-37).
Στις τέσσερις γωνίες της πλατείας βρίσκονται και άλλα αγάλματα αγωνιστών της επανάστασης, μεταξύ αυτών και εκείνο το ίδιου του Lafayette.
Το άγαλμα του Jackson, στο κέντρο της πλατείας LaFayette
Στην πλατεία είδαμε αμέτρητους σκίουρους: να τρώνε βελανίδια, να κυνηγιούνται, να σκαρφαλώνουν στα δέντρα!
Τα παιδιά στη LaFayette κυνηγούσαν τα σκιουράκια, ενώ οι μεγάλοι φωτογράφιζαν το Λευκό Οίκο
Απέναντι από την πλατεία Lafayette βρίσκεται ο Λευκός Οίκος, το αντίστοιχο του δικού μας Προεδρικού Μεγάρου. Το κτήριο, που αποτελεί επίσημη κατοικία του εκάστοτε Προέδρου, ξεκίνησε να κατασκευάζεται επί προεδρίας Washington, ενώ ο πρώτος Πρόεδρος που έμεινε εκεί ήταν ο διάδοχός του, John Adams (1797-1801). Το κτήριο, πυρπολήθηκε από τους Βρετανούς το 1814, κατά τη διάρκεια του (σχετικά άγνωστου και μεταγενέστερου της Αμερικανικής Επανάστασης) πολέμου του 1812-5, μεταξύ ΗΠΑ και Αγγλίας. Το κτήριο, που αρχικά ονομαζόταν Executive Mansion (πώς μεταφράζεται τώρα αυτό "Επιτελική/Εκτελεστική Έπαυλη"
), επισκευάστηκε και ξανακατοικήθηκε το 1817 από τον Πρόεδρο James Monroe (1817-25).
Κατά κανόνα, οι επισκέψεις επιτρέπονται μόνο στο παρακείμενο Κέντρο Επισκεπτών. Για να ξεναγηθεί κανείς στο εσωτερικό του Λευκού Οίκου, απαιτείται πρόσκληση είτε από κάποιο μέλος του Κογκρέσου είτε από κάποια ξένη πρεσβεία. Οι περισσότεροι από εμάς, δηλαδή, τον βλέπουμε από έξω.
Από την πλευρά της πλατείας Lafayette, πέρα από τον κλειστό δρόμο, υπήρχαν παραπετάσματα που εμπόδιζαν τη θέα. Πιθανόν λόγω των συχνών συγκεντρώσεων που πραγματοποιούνται στη συγκεκριμένη πλατεία. Έτσι λοιπόν, κατευθυνθήκαμε προς το Mall, όπου και θα βλέπαμε το κτήριο ανεμπόδιστα.
Το κτήριο του Λευκού Οίκου
Φεύγοντας από τον Λευκό Οίκο, ξεκινήσαμε να ψάχνουμε για το Old Post Office. Ο ουρανοξύστης αυτός αποτελεί τον παλαιότερο (1899) στην Ουάσινγκτον, με τον πύργο του ρολογιού στην κορυφή να βρίσκεται σε ύψος 85 μέτρων. Αρχικά, και μέχρι το 1934, στέγαζε τα γραφεία των Αμερικάνικων Ταχυδρομείων, ενώ γλίτωσε δύο φορές την κατεδάφιση: μια εν μέσω της οικονομικής κρίσης του '30 και μια την δεκαετία του '60, όταν και εγκαταλείφθηκε από τους τελευταίες κρατικές υπηρεσίες που στεγάζονταν εκεί.
Αφότου κάναμε 2-3 γύρες κοντά στην τοποθεσία που είχαμε σημειώσει στον χάρτη, ρωτήσαμε έναν υπάλληλο ξενοδοχείου εκεί και μας ενημέρωσε ότι το συγκεκριμένο κτήριο στεγάζει πλέον το Trump International Hotel (το ξενοδοχείο στο οποίο δούλευε, δηλαδή
).
Το Old Post Office αποτελεί τον παλαιότερο ουρανοξύστη της πόλης, ενώ σήμερα στεγάζει το ξενοδοχείο του Τραμπ
Έτσι, ανεβήκαμε στο παρατηρητήριο που βρίσκεται πάνω από το ρολόι, για να θαυμάσουμε τη θέα της πόλης.
Η θέα από την κορυφή του Old Post Office, προς τη μεριά του Καπιτωλίου (πάνω) και του Μνημείου του Lincoln (κάτω)
Από εκεί ψηλά, τράβηξε την προσοχή μας μια πλατεία στα βορειοδυτικά. Από το επίπεδο του δρόμου, η πλατεία φαινόταν όπως όλες οι άλλες. Όμως από ψηλά, έβλεπες τις γραμμές να είναι ευθυγραμμισμένες με τους δρόμους της πόλης. Στην πραγματικότητα, όντως αποτελεί μια μινιατούρα του ρυμοτομικού σχεδίου, κάτι που το προσέχεις εύκολα από ψηλά. Η πλατεία αυτή ονομάζεται Freedom Plaza.
Η Freedon Plaza από ψηλά, με τις γραμμές να ταυτίζονται με το πλέγμα των οδών της πόλης
Έξω από το κτήριο, υπάρχει το άγαλμα του Franklin. Ο Benjamin Franklin, πέρα από επιστήμονας (είναι γνωστή η συμμετοχή του στο πείραμα με τον χαρταετό υπό βροχή), ήταν ένας εκ των συντακτών της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας.
Το άγαλμα του Franklin, μπροστά από την είσοδο του Old Post Office
Αφήνοντας προσωρινά την περιοχή του Mall, κατευθυνθήκαμε προς το ιστορικό Ford’s Theater. Το θέατρο αυτό χτίστηκε το 1863 από τον παραγωγό/σκηνοθέτη John Ford (απλή συνωνυμία με τον Henry της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας) και υπήρξε ο τόπος της δολοφονίας του Προέδρου Lincoln.
Η δολοφονία έγινε στις 14/4/1865, κατά τη διάρκεια μιας θεατρικής παράστασης, στην οποία θα παρευρισκόταν και ο Lincoln. Ο δράστης ήταν ο ηθοποιός John Booth, υπέρμαχος της, πρόσφατα ηττημένης στον εμφύλιο, Συνομοσπονδίας.
Αν και η δολοφονία του Lincoln είναι το περισσότερο γνωστό περιστατικό εκείνης της μέρας, υπήρξαν και άλλοι δύο στόχοι. Ο ένας ήταν ο Υπουργός Εξωτερικών, William Seward, καθώς και ο Αντιπρόεδρος (και μετέπειτα Πρόεδρος) Andrew Johnson. Ο μεν Seward τραυματίστηκε, ενώ ο δολοφόνος του Johnson τελικά δεν ενεπλάκη στη συνομωσία.
Το Ford's Theater, στο οποίο δολοφονήθηκε ο Πρόεδρος Lincoln
Κουρασμένοι από το περπάτημα, αποφασίσαμε να διακόψουμε για το μεσημέρι τη βόλτα μας, και καθίσαμε για μεσημεριανό σε ένα Ελληνικό εστιατόριο, κοντά στο θέατρο.
Το απόγευμα, κατηφορίσαμε προς το Mall. Αφενός θέλαμε να το δούμε και με το φως της μέρας, αφετέρου σκοπεύαμε να προχωρήσουμε και στην Tidal Basin που δεν την είχαμε δει χθες.
Έτσι, κατευθυνθήκαμε αρχικά προς το μνημείο του Washington και το μνημείο του Β’ΠΠ.
Το Μνημείο του Washington, όπου λίγο κάτω από το 1/3 του ύψους του, φαίνεται το σημείο που είχαν σταματήσει οι εργασίες ανέγερσής του
Το Μνημείο του Β'ΠΠ, όπως το βλέπαμε σήμερα υπό το φως της μέρας
Η θέα του Μνημείου του Washington, από αυτό του Β'ΠΠ
Από εκεί, περπατώντας πλάι στην Reflecting Pool, φτάσαμε στο μνημείο του Lincoln. Τη διαδρομή αυτή, κατά μήκος της λιμνούλας, την κάναμε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Με τις θερμοκρασίες του Οκτώβρη, η απογευματινή βόλτα εκεί είναι πολύ ευχάριστη, γι αυτό κάθε φορά που περνούσαμε βλέπαμε κόσμο να περπατάει εκεί. Όπως και το προηγούμενο βράδυ, το μνημείο του Lincoln τραβούσε τους περισσότερους επισκέπτες.
Η Reflecting Pool και το Μνημείο του Lincoln (πάνω και μέση) και η θέα προς το Μνημείο του Washington (κάτω)
Αφού καθίσαμε λίγο για ξεκούραση στα σκαλοπάτια του μνημείου του Lincoln, ξεκινήσαμε για να δούμε την Tidal Basin. Πρώτα, περάσαμε από το μνημείο του πολέμου της Κορέας, το οποίο εγκαινιάστηκε στις 27/7/1995, ανήμερα της 42ης επετείου της ανακωχής του πολέμου. Το μνημείο αυτό αποτελείται από 19 αγάλματα, κατασκευασμένα από μέταλλο. Τα αγάλματα αυτά δείχνουν μια περίπολο να κατευθύνεται, συμβολικά, προς τον χώρο της σημαίας. Πίσω από τα αγάλματα, υπάρχει ένας τοίχος από γρανίτη, πάνω στον οποίο είναι χαραγμένες οι φιγούρες 2.500 πραγματικών βετεράνων του πολέμου.
Τα αγάλματα της περιπόλου, στο Μνημείο του Πολέμου της Κορέας
Φτάνοντας στην Tidal Basin, συναντήσαμε το μνημείο του Martin Luther King Jr. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, ήταν το πιο συγκινητικό και ελπιδοφόρο στο Mall. Το μνημείο αυτό εγκαινιάστηκε μόλις το 2011, για να τιμήσει έναν από τους μεγαλύτερους αγωνιστές της χώρας. Ο King υπήρξε, όπως και ο Gandhi τον οποίο είχε ως πρότυπο, υπέρμαχος της ειρηνικής διαμαρτυρίας για την κατοχύρωση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της ισότητας. Δολοφονήθηκε στις 4/4/1968 σε ηλικία 39 ετών (ο Πρόεδρος Kennedy είχε δολοφονηθεί λιγότερο από 5 χρόνια πριν), ενώ βρισκόταν στο Μέμφις του Τενεσί.
Το μνημείο απεικονίζει τον King να ξεπροβάλλει μέσα από ένα πέτρινο τοίχος, ενώ στο πλάι του αγάλματος είναι χαραγμένη η φράση "Out of the mountain of despair, a stone of hope" (από το βουνό της απελπισίας, ξεπροβάλλει μια πέτρα ελπίδας).
Το Μνημείο του Martin Luther King Jr.
Πίσω από το άγαλμα, χαραγμένα πάνω σε πλάκες από γρανίτη, υπάρχουν διάφορα αποσπάσματα από ομιλίες που είχε δώσει ο King.
Δύο από τα συγκινητικότερα αποφθέγματά του King
Πέρα από το μνημείο του King, εκτείνεται η Tidal Basin. Στο βάθος αριστερά, πάνω από τα δέντρα φαινόταν η κορυφή του μνημείου του Washington. Στα δεξιά, ξεκινούσε ένα παραλίμνιο μονοπάτι, το οποίο κατέληγε στο πιο απομακρυσμένο μνημείο, αυτό του Jefferson.
Πανοραμική φωτογραφία της Tidal Basin
Αφού καθίσαμε αρκετή ώρα στο μνημείο του King, αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε τη σημερινή μας περιήγηση στο μνημείο του Franklin Roosevelt. Το μνημείο αυτό βρίσκεται πλάι στην Tidal Basin και είναι το προ τελευταίο, πριν από αυτό του Jefferson.
Ο Franklin Roosevelt, που ξεκίνησε από Κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, εκλέχθηκε πρώτη φορά Πρόεδρος το 1933, λίγο μετά το κραχ του '29. Είναι ο μόνος Πρόεδρος που ξέφυγε από το άτυπο (πλέον νομίζω είναι δεσμευτικό από το Σύνταγμα) προηγούμενο των 2 θητειών, που είχε καθιερώσει ο George Washington, υπηρετώντας συνολικά 4 θητείες. Πέθανε λίγο πριν τη λήξη του Β'ΠΠ, στις 12/4/1945, μια βδομάδα μετά την παράδοση της Γερμανίας.
Ο ίδιος ο Roosevelt, από το 1921, υπέφερε από παράλυση στα κάτω άκρα. Αν και αυτό αρχικά είχε αποδοθεί λανθασμένα στον ιό της πολιομυελίτιδας, στην πραγματικότητα υπέφερε από το σύνδρομο Guillain-Barré.
Ο Roosevelt έμεινε στην ιστορία ως ο Πρόεδρος που εφάρμοσε το "New Deal", ένα πρόγραμμα δημοσίων έργων, προκειμένου να μειώσει την ανεργία που έπληττε την χώρα στα χρόνια της μεγάλης ύφεσης.
Ο χώρος του μνημείου είναι χωρισμένος στα 4, όπου η κάθε περιοχή είναι αφιερωμένη σε μία θητεία του Roosevelt. Δυστυχώς την περίοδο που πήγαμε, μεγάλο μέρος του μνημείου βρισκόταν σε φάση αναστήλωσης.
Η είσοδος του Μνημείου του Roosevelt (πάνω) και η περιοχή που είναι αφιερωμένη στην πρώτη θητεία του, με τους άπορους να περιμένουν στη σειρά για το συσσίτιο (κάτω)
Μπρούτζινα αγάλματα του F. Roosevelt, στο Franklin Roosevelt Memorial
Από το μνημείο του Roosevelt, πέρα από την Tidal Basin, φαινόταν φωταγωγημένο το μνημείο του Washington. Από την άλλη πλευρά, φαινόταν το μνημείο του Jefferson, που θα το επισκεπτόμασταν την επόμενη μέρα.
Η θέα πέρα από τη Tidal Basin, προς το κέντρο της πόλης (πάνω) και προς το Μνημείο του Jefferson (κάτω)
Καθώς πλέον είχε βραδιάσει, σταματήσαμε τη βόλτα μας εκεί, και ξεκινήσαμε να γυρνάμε προς το Mall. Πριν φτάσουμε στη Reflecting Pool, σταματήσαμε στο μνημείο του Α’ΠΠ. Το κυκλικό μνημείο με τους 12 κίονες Δωρικού ρυθμού, κατασκευάστηκε το 1931. Είναι αφιερωμένο στους 25.000 πολίτες της πόλης που υπηρέτησαν στον Α’ΠΠ. Όταν το επισκεφθήκαμε, κατά τις 8 το βράδυ ήμασταν μόνοι μας στο μνημείο, αν και γενικά παραμένει ένα από τα πιο άγνωστα μνημεία του Mall.
Το εσωτερικό του σχετικά άγνωστου Μνημείου του Α'ΠΠ
Πριν φύγουμε από το Mall, καθίσαμε ξανά στα σκαλοπάτια του μνημείου του Lincoln. Όπως πάντα, ήταν γεμάτο κόσμο.
Παρά την κούραση της μέρας, ανεβήκαμε σε μια πιτσαρία που είχαμε δει λίγο πιο πέρα από τον Λευκό Οίκο για βραδινό. Τελικά τις πήραμε στο χέρι και καθίσαμε στην Farragut Square, πάνω από την πλατεία Lafayette. Το καλό ήταν ότι από εκεί το μετρό πήγαινε κατευθείαν στο σπίτι μας.
Η μέρα ήταν γεμάτη και με πολύ περπάτημα. Τα αξιοθέατα που συνδυάσαμε σήμερα είναι η τέλεια αφορμή για κάποιον να εμβαθύνει στην ιστορία της χώρας, κυρίως για την περίοδο πριν τον Β'ΠΠ, οπότε και οι ΗΠΑ έγιναν η υπερδύναμη που είναι σήμερα...
Στην Ουάσινγκτον θα είχαμε συνολικά 9 γεμάτες μέρες. Το βράδυ της 9ης μέρας θα νοικιάζαμε το αυτοκίνητο, με το οποίο θα αναχωρούσαμε το πρωί της 10ης μέρας για το road trip.
Ημέρα 1: International Spy Museum & The Mall
Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε αργά, κατά τις 11. Μετά το πρωινό, καθώς είχε περάσει κάπως η ώρα, διαλέξαμε να επισκεφθούμε το International Spy Museum, το οποίο έκλεινε 1,5 ώρα αργότερα από τα Smithsonians.
Αν και ταλαιπωρηθήκαμε λίγο το προηγούμενο βράδυ για να βρούμε το σπίτι, λατρέψαμε τη γειτονιά από την πρώτη μέρα μας εκεί. Το σπίτι ήταν σε ένα πολύ ήσυχο δρόμο, με πολλά σπίτια μονοκατοικίες.


Η γειτονία, στο προάστιο Arlington, όπου βρισκόταν το σπίτι που διαμέναμε
Λίγο πριν βγούμε στον κεντρικό δρόμο, περάσαμε δίπλα από ένα γηπεδάκι. Καθώς περπατούσαμε, ακούγαμε σαν να πέφτουν καρποί από κάτι βελανιδιές στο πεζοδρόμιο. Εν τέλει, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, η Ουάσινγκτον είναι γεμάτη με σκίουρους! Τα ζωάκια τα συναντούσαμε καθημερινά. Όσο ήμασταν εκεί, τα είδαμε 2-3 φορές από το παράθυρο του υπνοδωματίου να κάνουν βόλτα στην αυλή, ενώ τα βλέπαμε και σε πάρα πολλά πάρκα, ακόμα και στο κέντρο της πόλης. Ειδικά η πλατεία Lafayette, πίσω ακριβώς από τον Λευκό Οίκο, είχε ένα σωρό!



Η Ουάσινγκτον είναι γεμάτη με σκίουρους, που δεν περιμέναμε να συναντήσουμε. Οι φωτογραφίες είναι από την κεντρική πλατεία Lafayette (πάνω) και μπροστά από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (κάτω)
Κλείνοντας την παρένθεση, στο International Spy Museum φτάσαμε κατά τις 2. Το μουσείο αυτό, όπως λέει και το όνομά του, είναι αφιερωμένο στην κατασκοπία. Όπως είναι φυσικό, υπάρχουν και πολλές αναφορές στον James Bond.


Η πρόσοψη του International Spy Museum
Στο συγκεκριμένο μουσείο ακολουθείται ένα πρωτότυπο "τελετουργικό" για τους επισκέπτες. Από το γκισέ των εισιτηρίων ξεκινούν γκρουπς, όπου ο "ξεναγός" σου δίνει μια κάρτα μυστικού πράκτορα. Την κάρτα αυτή, την περνάς από μια οθόνη και σου εμφανίζει το προφίλ του ανθρώπου που θα υποδύεσαι. Του στυλ "από πού είσαι", "ονόματα συγγενών", "αγαπημένο σπορ" κλπ. Λίγο αργότερα, σε μια άλλη αίθουσα, κάνεις ένα τεστ για το πόσες από αυτές τις πληροφορίες κατάφερες να αποστηθίσεις. Η πρωτοτυπία αυτή είχε πλάκα, κυρίως αν έβλεπες τις αντιδράσεις των μικρών παιδιών που είχαν έρθει με τους γονείς. Στη συνέχεια, ξεκινάς να περιηγείσαι κανονικά στους χώρους του μουσείου.
Καθώς όταν βγάλαμε τα εισιτήρια θα ξεκινούσε ένα από τα γκρουπ, δεν προλάβαμε να φωτογραφίσουμε μια Aston Martin DB5 (σαν αυτή που είχε ο James Bond στην ταινία Goldfinger) που ήταν δίπλα από το γκισέ των εισιτηρίων.
Στο μουσείο, πέρα από τα κλασικά εκθέματα που περιμένει να δει κανείς, υπάρχουν και βίντεο που παίζουν συνέχεια, για τη ζωή διαφόρων πραγματικών κατασκόπων. Από αυτά περισσότερο εντύπωση μου έκαναν ένα για τη ζωή ενός πράκτορα που είχε εισχωρήσει στην Αλ Κάιντα, καθώς και ένα για τη ζωή της Μάτα Χάρι.
Τα εκθέματα του μουσείου ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα, και η ώρα περνούσε χωρίς να το καταλάβεις.


Κιτ για αποστολή μηνυμάτων με αόρατο μελάνι (πάνω) και συσκευή ανίχνευσης κοριών (κάτω) που χρησιμοποιούνταν κατά τον Ψυχρό Πόλεμο
Στο μουσείο γινόταν ιδιαίτερη αναφορά στον Charles Fraser-Smith, που φημολογείται ότι ήταν αυτός από τον οποίο εμπνεύστηκε ο Ian Fleming τον χαρακτήρα του Q. Μεταξύ των πολλών γκάτζετς, υπήρχαν κούφια μολύβια τα οποία περιείχαν ολόκληρους χάρτες, στυλό-δακρυγόνα, αναπτήρες-ασύρματοι κλπ. Ό,τι βλέπεις στις ταινίες του James Bond, δηλαδή.


Ο Charles Fraser-Smith που πιθανότατα ήταν ο πραγματικός Q (πάνω) και διάφορα γκάτζετς του, όπως μανικετόκουμπο με πυξίδα, στυλό-δακρυγόνο και ασύρματος τσέπης (κάτω)
Επίσης, υπήρχε η μηχανή Enigma που χρησιμοποιήθηκε από τους Γερμανούς στον Β’ΠΠ για να επικοινωνούν μυστικά. Φυσικά, σκιαγραφούταν και ο ρόλος του Alan Turing, που βοήθησε τους Συμμάχους να αποκρυπτογραφήσουν τα μηνύματα που έστελναν οι Γερμανοί με την Enigma. Πέρα από την κλασική Enigma των 3 γραναζιών, υπήρχε και μια των 4, που αποτελούσε την εξέλιξή της.



Η κλασική Enigma των 3 γραναζιών (πάνω), ο τρόπος λειτουργίας της (μέση) και η εξελιγμένη έκδοσή της με τα 4 γρανάζια (κάτω)
Από τα υπόλοιπα εκθέματα, ιδιαίτερα γνώριμα ήταν τα... σαγόνια του Σαγόνια, αντιπάλου του James Bond, καθώς και μια ανατριχιαστικά αληθοφανής μάσκα σαν αυτές που χρησιμοποιούσε ο Tom Cruise στα Mission Impossible (ήταν πραγματικά λες και έβλεπες ανθρώπινο κεφάλι, δεν μπορώ να μεταφέρω την αίσθηση απλά με τη φωτογραφία



Τα σαγόνια... του Σαγόνια (πάνω) και μια απίστευτα αληθοφανής μάσκα (κάτω)
Το μουσείο πραγματικά ήταν πολύ ενδιαφέρον και κάθε φαν του James Bond μπορούσε να περάσει ώρες και ώρες σε αυτό. Εμείς τελικά προλάβαμε να δούμε μόνο τον ένα από τους 2 ορόφους, παρότι καθίσαμε 4+ ώρες, μέχρι τις 6:30 που έκλεινε.
Βγαίνοντας από το μουσείο, αντικρίσαμε πρώτη φορά πάνω από τα κτήρια την κορυφή του μνημείου του Washington.

Η κορυφή του Μνημείου του Washington, από το International Spy Museum
Έτσι, είπαμε να πάμε προς το Mall, που ουσιαστικά αποτελεί το κεντρικό πάρκο της πόλης. Η περιοχή του Mall περικλείει ένα τεράστιο ορθογώνιο πάρκο (παίρνει περίπου 45 λεπτά για να το διασχίσεις από άκρη σε άκρη), που συνδέει το Καπιτώλιο με το μνημείο του Washington και εν συνεχεία με το μνημείο του Lincoln.
Το κτήριο με τη σημαία που φαίνεται στην φωτογραφία είναι το Smithsonian Castle, και προς αυτό θα κατευθυνόμασταν. Σήμερα, το γοτθικού ρυθμού κτήριο στεγάζει το κέντρο πληροφοριών του ινστιτούτου Smithsonian, τον τάφο του ίδιου του James Smithson, ενώ στη νότια πλευρά υπάρχουν δύο μικροί κήποι. Ο Smithson ήταν Βρετανός αριστοκράτης και χημικός, Γαλλικής καταγωγής. Παρότι δεν είχε επισκεφθεί ποτέ τις ΗΠΑ, επέλεξε στη διαθήκη του να δωρίσει την περιουσία του (λίγο πάνω από 500.000$ το 1829 που απεβίωσε) στην πόλη της Ουάσινγκτον, με σκοπό την δημιουργία ενός ιδρύματος για "τη διάδοση της ανθρώπινης γνώσης". Καθώς δεν άφησε απογόνους, τα χρήματα όντως πέρασαν στην πόλη, και το 1855 ανεγέρθηκε το Smithsonian Castle. Πριν την δημιουργία των υπόλοιπων παραρτημάτων στην Ουάσινγκτον, εδώ στεγαζόταν η αρχική συλλογή του ινστιτούτου.


Η μπροστινή (πάνω) και πίσω όψη (κάτω) του Smithsonian Castle
Μπροστά από το Smithsonian Castle, εκτείνεται το Mall. Σε αυτό υπάρχουν πολλές καντίνες, οπότε σταματήσαμε για ένα χοτ-ντογκ και για να ξεκουραστούμε λίγο.
Έχοντας δει πανέμορφες φωτογραφίες με το μνημείο του Lincoln φωταγωγημένο το βράδυ, είπαμε να κατευθυνθούμε προς τα εκεί, βλέποντας στο μεταξύ και τα υπόλοιπα μνημεία του Mall.
Το πρώτο μνημείο που συναντήσαμε, ήταν ο οβελίσκος του μνημείου του Washington. Ο συγκεκριμένος οβελίσκος, ύψους 170 μέτρων, ξεκίνησε να χτίζεται το 1848. Η έλλειψη χρημάτων λίγα χρόνια μετά, οδήγησε στην διακοπή των εργασιών. Η κατασκευή συνεχίστηκε περίπου 25 χρόνια μετά, με τον (αρχικά ημιτελή) οβελίσκο να ολοκληρώνεται το 1884. Οι δύο φάσεις της κατασκευής είναι ευδιάκριτες κατά τη διάρκεια της μέρας, όπου φαίνονται οι δύο διαφορετικοί τόνοι στο χρώμα του μαρμάρου περίπου στο ύψος των 45 μέτρων. Περιμετρικά του μνημείου βρίσκονται 50 σημαίες, αντιπροσωπεύοντας τις 50 πολιτείες της χώρας.

Το Μνημείο του Washington (τα διαφορετικά χρώματα στο μάρμαρο φαίνονται καθαρά στην φωτογραφία που τραβήξαμε την επόμενη ημέρα)
Συνεχίζοντας προς το μνημείο του Lincoln, σταματήσαμε στο μνημείο του Β’ΠΠ. Το μνημείο, μετά από πολλές καθυστερήσεις λόγω γραφειοκρατίας, ολοκληρώθηκε το 2004. Γι αυτό ίσως να μην υπάρχει σε παλαιότερες φωτογραφίες, τουλάχιστον στη μορφή που είναι σήμερα.
Στο κέντρο υπάρχει μια οβάλ λιμνούλα (Rainbow Pool) με δύο σιντριβάνια. Τριγύρω υπάρχουν 56 κολώνες με τα ονόματα όχι μόνο των τότε πολιτειών, αλλά και άλλων εδαφών που υπάγονταν στις ΗΠΑ εκείνη την εποχή. Για παράδειγμα η Χαβάη (έγινε πολιτεία το ’59), η District of Columbia (ακόμη και σήμερα δεν είναι πολιτεία), το Γκουάμ (αποτελεί μη ενσωματωμένη περιοχή των ΗΠΑ) και οι Φιλιππίνες (ανεξαρτητοποιήθηκαν μετά τον πόλεμο).
Δίπλα από ένα μικρό καταρράκτη, υπάρχει ένας τοίχος (Freedom Wall) με 4.000 αστέρια, προς τιμήν των 400.000 νεκρών που είχε η χώρα στον Β’ΠΠ. Επίσης υπάρχουν αποφθέγματα διαφόρων πολιτικών και στρατιωτικών ηγετών των Συμμάχων.

Το συντριβάνι του Μνημείου του Β'ΠΠ
Συνεχίζοντας κατά μήκος της Reflecting Pool, κατευθυνθήκαμε προς το μνημείο του Lincoln. Σίγουρα είναι το πιο όμορφα φωταγωγημένο μνημείο στο Mall. Επίσης, είναι και το πιο αγαπημένο των κατοίκων και των επισκεπτών (Αμερικάνων και μη), καθώς όσες φορές το επισκεφθήκαμε ήταν γεμάτο κόσμο. Το μνημείο, που είναι κατασκευασμένο από μάρμαρο, αποτελείται από ένα κτίσμα νέο-κλασικού ρυθμού. Τριγύρω υπάρχουν 36 κολώνες δωρικού ρυθμού, η καθεμία από τις οποίες συμβολίζει την κάθε μία από τις 36 πολιτείες της χώρας την εποχή που δολοφονήθηκε ο Lincoln (1865). Πάνω από κάθε κολώνα, είναι χαραγμένο το όνομα της κάθε πολιτείας. Στο εσωτερικό, υπάρχει ένα τεράστιο άγαλμα του προέδρου.



Το Μνημείο του Lincoln είναι το πιο όμορφα φωταγωγημένο στο Mall, και το δημοφιλέστερο για τους ντόπιους και τους επισκέπτες

Η όμορφη βραδινή θέα, προς τη Reflecting Pool και το Μνημείο του Washington, από τα σκαλοπάτια του Μνημείου του Lincoln
Αφού καθίσαμε για φαγητό σε ένα φαστφουντάδικο κοντά στο σπίτι και κάναμε και τα απαραίτητα ψώνια από το σούπερ μάρκετ, γυρίσαμε σπίτι για ύπνο.
Την πρώτη μέρα πήραμε μια γεύση από την πόλη που θα μέναμε. Το International Spy Museum είναι must για τους φαν του James Bond. Από την άλλη, το Mall αποτελεί ξεκάθαρα την καρδιά της πόλης. Είναι ένα πολύ όμορφο μέρος για να κάνεις τη βόλτα σου, ενώ τριγύρω του βρίσκονται διασκορπισμένα σχεδόν όλα τα ορόσημα της πόλης. Σήμερα το είδαμε με την κίνηση το βράδυ, ενώ αύριο θα το εξερευνούσαμε εκτενέστερα υπό το φως της μέρας.
Ημέρα 2: Λευκός Οίκος & Old Post Office & Ford’s Theatre & The Mall & Tidal Basin
Τη δεύτερη μέρα μας στην πόλη, θα βλέπαμε δύο από τα ιστορικότερα κτήρια της πόλης και θα εξερευνούσαμε λίγο εκτενέστερα το Mall, επεκτείνοντας την βόλτα μας και στην Tidal Basin. Επίσης, θα γινόταν ξεκάθαρη πλέον η σχέση της πόλης με τους αξιαγάπητους σκίουρους!
Έτσι λοιπόν, μετά το πρωινό, ξεκινήσαμε για να δούμε την περιοχή γύρω από τον Λευκό Οίκο. Βόρεια ακριβώς από τον Λευκό Οίκο, βρίσκεται η Lafayette Square. Η πλατεία ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του Μαρκήσιου Ντε Λαφαγιέτ (Marie-Joseph Paul Yves Roch Gilbert du Motier de La Fayette), ο οποίος όντας προσωπικός φίλος με τον Washington και τον Jefferson, πολέμησε στο πλευρό των εξεγερμένων Αμερικάνων και διακρίθηκε κατά την Αμερικάνικη Επανάσταση. Περιμετρικά της πλατείας, υπάρχουν όμορφα κτήρια του 19ου αιώνα.

Γύρω από την πλατεία LaFayette βρίσκονται όμορφα κτήρια του προ-περασμένου αιώνα
Στο κέντρο της πλατείας Lafayette, βρίσκεται ένα άγαλμα του... Προέδρου Andrew Jackson (1829-37).


Το άγαλμα του Jackson, στο κέντρο της πλατείας LaFayette
Στην πλατεία είδαμε αμέτρητους σκίουρους: να τρώνε βελανίδια, να κυνηγιούνται, να σκαρφαλώνουν στα δέντρα!

Τα παιδιά στη LaFayette κυνηγούσαν τα σκιουράκια, ενώ οι μεγάλοι φωτογράφιζαν το Λευκό Οίκο
Απέναντι από την πλατεία Lafayette βρίσκεται ο Λευκός Οίκος, το αντίστοιχο του δικού μας Προεδρικού Μεγάρου. Το κτήριο, που αποτελεί επίσημη κατοικία του εκάστοτε Προέδρου, ξεκίνησε να κατασκευάζεται επί προεδρίας Washington, ενώ ο πρώτος Πρόεδρος που έμεινε εκεί ήταν ο διάδοχός του, John Adams (1797-1801). Το κτήριο, πυρπολήθηκε από τους Βρετανούς το 1814, κατά τη διάρκεια του (σχετικά άγνωστου και μεταγενέστερου της Αμερικανικής Επανάστασης) πολέμου του 1812-5, μεταξύ ΗΠΑ και Αγγλίας. Το κτήριο, που αρχικά ονομαζόταν Executive Mansion (πώς μεταφράζεται τώρα αυτό "Επιτελική/Εκτελεστική Έπαυλη"
Κατά κανόνα, οι επισκέψεις επιτρέπονται μόνο στο παρακείμενο Κέντρο Επισκεπτών. Για να ξεναγηθεί κανείς στο εσωτερικό του Λευκού Οίκου, απαιτείται πρόσκληση είτε από κάποιο μέλος του Κογκρέσου είτε από κάποια ξένη πρεσβεία. Οι περισσότεροι από εμάς, δηλαδή, τον βλέπουμε από έξω.
Από την πλευρά της πλατείας Lafayette, πέρα από τον κλειστό δρόμο, υπήρχαν παραπετάσματα που εμπόδιζαν τη θέα. Πιθανόν λόγω των συχνών συγκεντρώσεων που πραγματοποιούνται στη συγκεκριμένη πλατεία. Έτσι λοιπόν, κατευθυνθήκαμε προς το Mall, όπου και θα βλέπαμε το κτήριο ανεμπόδιστα.

Το κτήριο του Λευκού Οίκου
Φεύγοντας από τον Λευκό Οίκο, ξεκινήσαμε να ψάχνουμε για το Old Post Office. Ο ουρανοξύστης αυτός αποτελεί τον παλαιότερο (1899) στην Ουάσινγκτον, με τον πύργο του ρολογιού στην κορυφή να βρίσκεται σε ύψος 85 μέτρων. Αρχικά, και μέχρι το 1934, στέγαζε τα γραφεία των Αμερικάνικων Ταχυδρομείων, ενώ γλίτωσε δύο φορές την κατεδάφιση: μια εν μέσω της οικονομικής κρίσης του '30 και μια την δεκαετία του '60, όταν και εγκαταλείφθηκε από τους τελευταίες κρατικές υπηρεσίες που στεγάζονταν εκεί.
Αφότου κάναμε 2-3 γύρες κοντά στην τοποθεσία που είχαμε σημειώσει στον χάρτη, ρωτήσαμε έναν υπάλληλο ξενοδοχείου εκεί και μας ενημέρωσε ότι το συγκεκριμένο κτήριο στεγάζει πλέον το Trump International Hotel (το ξενοδοχείο στο οποίο δούλευε, δηλαδή


Το Old Post Office αποτελεί τον παλαιότερο ουρανοξύστη της πόλης, ενώ σήμερα στεγάζει το ξενοδοχείο του Τραμπ
Έτσι, ανεβήκαμε στο παρατηρητήριο που βρίσκεται πάνω από το ρολόι, για να θαυμάσουμε τη θέα της πόλης.


Η θέα από την κορυφή του Old Post Office, προς τη μεριά του Καπιτωλίου (πάνω) και του Μνημείου του Lincoln (κάτω)
Από εκεί ψηλά, τράβηξε την προσοχή μας μια πλατεία στα βορειοδυτικά. Από το επίπεδο του δρόμου, η πλατεία φαινόταν όπως όλες οι άλλες. Όμως από ψηλά, έβλεπες τις γραμμές να είναι ευθυγραμμισμένες με τους δρόμους της πόλης. Στην πραγματικότητα, όντως αποτελεί μια μινιατούρα του ρυμοτομικού σχεδίου, κάτι που το προσέχεις εύκολα από ψηλά. Η πλατεία αυτή ονομάζεται Freedom Plaza.

Η Freedon Plaza από ψηλά, με τις γραμμές να ταυτίζονται με το πλέγμα των οδών της πόλης
Έξω από το κτήριο, υπάρχει το άγαλμα του Franklin. Ο Benjamin Franklin, πέρα από επιστήμονας (είναι γνωστή η συμμετοχή του στο πείραμα με τον χαρταετό υπό βροχή), ήταν ένας εκ των συντακτών της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας.

Το άγαλμα του Franklin, μπροστά από την είσοδο του Old Post Office
Αφήνοντας προσωρινά την περιοχή του Mall, κατευθυνθήκαμε προς το ιστορικό Ford’s Theater. Το θέατρο αυτό χτίστηκε το 1863 από τον παραγωγό/σκηνοθέτη John Ford (απλή συνωνυμία με τον Henry της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας) και υπήρξε ο τόπος της δολοφονίας του Προέδρου Lincoln.
Η δολοφονία έγινε στις 14/4/1865, κατά τη διάρκεια μιας θεατρικής παράστασης, στην οποία θα παρευρισκόταν και ο Lincoln. Ο δράστης ήταν ο ηθοποιός John Booth, υπέρμαχος της, πρόσφατα ηττημένης στον εμφύλιο, Συνομοσπονδίας.
Αν και η δολοφονία του Lincoln είναι το περισσότερο γνωστό περιστατικό εκείνης της μέρας, υπήρξαν και άλλοι δύο στόχοι. Ο ένας ήταν ο Υπουργός Εξωτερικών, William Seward, καθώς και ο Αντιπρόεδρος (και μετέπειτα Πρόεδρος) Andrew Johnson. Ο μεν Seward τραυματίστηκε, ενώ ο δολοφόνος του Johnson τελικά δεν ενεπλάκη στη συνομωσία.

Το Ford's Theater, στο οποίο δολοφονήθηκε ο Πρόεδρος Lincoln
Κουρασμένοι από το περπάτημα, αποφασίσαμε να διακόψουμε για το μεσημέρι τη βόλτα μας, και καθίσαμε για μεσημεριανό σε ένα Ελληνικό εστιατόριο, κοντά στο θέατρο.
Το απόγευμα, κατηφορίσαμε προς το Mall. Αφενός θέλαμε να το δούμε και με το φως της μέρας, αφετέρου σκοπεύαμε να προχωρήσουμε και στην Tidal Basin που δεν την είχαμε δει χθες.
Έτσι, κατευθυνθήκαμε αρχικά προς το μνημείο του Washington και το μνημείο του Β’ΠΠ.

Το Μνημείο του Washington, όπου λίγο κάτω από το 1/3 του ύψους του, φαίνεται το σημείο που είχαν σταματήσει οι εργασίες ανέγερσής του



Το Μνημείο του Β'ΠΠ, όπως το βλέπαμε σήμερα υπό το φως της μέρας

Η θέα του Μνημείου του Washington, από αυτό του Β'ΠΠ
Από εκεί, περπατώντας πλάι στην Reflecting Pool, φτάσαμε στο μνημείο του Lincoln. Τη διαδρομή αυτή, κατά μήκος της λιμνούλας, την κάναμε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Με τις θερμοκρασίες του Οκτώβρη, η απογευματινή βόλτα εκεί είναι πολύ ευχάριστη, γι αυτό κάθε φορά που περνούσαμε βλέπαμε κόσμο να περπατάει εκεί. Όπως και το προηγούμενο βράδυ, το μνημείο του Lincoln τραβούσε τους περισσότερους επισκέπτες.



Η Reflecting Pool και το Μνημείο του Lincoln (πάνω και μέση) και η θέα προς το Μνημείο του Washington (κάτω)
Αφού καθίσαμε λίγο για ξεκούραση στα σκαλοπάτια του μνημείου του Lincoln, ξεκινήσαμε για να δούμε την Tidal Basin. Πρώτα, περάσαμε από το μνημείο του πολέμου της Κορέας, το οποίο εγκαινιάστηκε στις 27/7/1995, ανήμερα της 42ης επετείου της ανακωχής του πολέμου. Το μνημείο αυτό αποτελείται από 19 αγάλματα, κατασκευασμένα από μέταλλο. Τα αγάλματα αυτά δείχνουν μια περίπολο να κατευθύνεται, συμβολικά, προς τον χώρο της σημαίας. Πίσω από τα αγάλματα, υπάρχει ένας τοίχος από γρανίτη, πάνω στον οποίο είναι χαραγμένες οι φιγούρες 2.500 πραγματικών βετεράνων του πολέμου.



Τα αγάλματα της περιπόλου, στο Μνημείο του Πολέμου της Κορέας
Φτάνοντας στην Tidal Basin, συναντήσαμε το μνημείο του Martin Luther King Jr. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, ήταν το πιο συγκινητικό και ελπιδοφόρο στο Mall. Το μνημείο αυτό εγκαινιάστηκε μόλις το 2011, για να τιμήσει έναν από τους μεγαλύτερους αγωνιστές της χώρας. Ο King υπήρξε, όπως και ο Gandhi τον οποίο είχε ως πρότυπο, υπέρμαχος της ειρηνικής διαμαρτυρίας για την κατοχύρωση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της ισότητας. Δολοφονήθηκε στις 4/4/1968 σε ηλικία 39 ετών (ο Πρόεδρος Kennedy είχε δολοφονηθεί λιγότερο από 5 χρόνια πριν), ενώ βρισκόταν στο Μέμφις του Τενεσί.
Το μνημείο απεικονίζει τον King να ξεπροβάλλει μέσα από ένα πέτρινο τοίχος, ενώ στο πλάι του αγάλματος είναι χαραγμένη η φράση "Out of the mountain of despair, a stone of hope" (από το βουνό της απελπισίας, ξεπροβάλλει μια πέτρα ελπίδας).

Το Μνημείο του Martin Luther King Jr.
Πίσω από το άγαλμα, χαραγμένα πάνω σε πλάκες από γρανίτη, υπάρχουν διάφορα αποσπάσματα από ομιλίες που είχε δώσει ο King.


Δύο από τα συγκινητικότερα αποφθέγματά του King
Πέρα από το μνημείο του King, εκτείνεται η Tidal Basin. Στο βάθος αριστερά, πάνω από τα δέντρα φαινόταν η κορυφή του μνημείου του Washington. Στα δεξιά, ξεκινούσε ένα παραλίμνιο μονοπάτι, το οποίο κατέληγε στο πιο απομακρυσμένο μνημείο, αυτό του Jefferson.

Πανοραμική φωτογραφία της Tidal Basin
Αφού καθίσαμε αρκετή ώρα στο μνημείο του King, αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε τη σημερινή μας περιήγηση στο μνημείο του Franklin Roosevelt. Το μνημείο αυτό βρίσκεται πλάι στην Tidal Basin και είναι το προ τελευταίο, πριν από αυτό του Jefferson.
Ο Franklin Roosevelt, που ξεκίνησε από Κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, εκλέχθηκε πρώτη φορά Πρόεδρος το 1933, λίγο μετά το κραχ του '29. Είναι ο μόνος Πρόεδρος που ξέφυγε από το άτυπο (πλέον νομίζω είναι δεσμευτικό από το Σύνταγμα) προηγούμενο των 2 θητειών, που είχε καθιερώσει ο George Washington, υπηρετώντας συνολικά 4 θητείες. Πέθανε λίγο πριν τη λήξη του Β'ΠΠ, στις 12/4/1945, μια βδομάδα μετά την παράδοση της Γερμανίας.
Ο ίδιος ο Roosevelt, από το 1921, υπέφερε από παράλυση στα κάτω άκρα. Αν και αυτό αρχικά είχε αποδοθεί λανθασμένα στον ιό της πολιομυελίτιδας, στην πραγματικότητα υπέφερε από το σύνδρομο Guillain-Barré.
Ο Roosevelt έμεινε στην ιστορία ως ο Πρόεδρος που εφάρμοσε το "New Deal", ένα πρόγραμμα δημοσίων έργων, προκειμένου να μειώσει την ανεργία που έπληττε την χώρα στα χρόνια της μεγάλης ύφεσης.
Ο χώρος του μνημείου είναι χωρισμένος στα 4, όπου η κάθε περιοχή είναι αφιερωμένη σε μία θητεία του Roosevelt. Δυστυχώς την περίοδο που πήγαμε, μεγάλο μέρος του μνημείου βρισκόταν σε φάση αναστήλωσης.


Η είσοδος του Μνημείου του Roosevelt (πάνω) και η περιοχή που είναι αφιερωμένη στην πρώτη θητεία του, με τους άπορους να περιμένουν στη σειρά για το συσσίτιο (κάτω)


Μπρούτζινα αγάλματα του F. Roosevelt, στο Franklin Roosevelt Memorial
Από το μνημείο του Roosevelt, πέρα από την Tidal Basin, φαινόταν φωταγωγημένο το μνημείο του Washington. Από την άλλη πλευρά, φαινόταν το μνημείο του Jefferson, που θα το επισκεπτόμασταν την επόμενη μέρα.


Η θέα πέρα από τη Tidal Basin, προς το κέντρο της πόλης (πάνω) και προς το Μνημείο του Jefferson (κάτω)
Καθώς πλέον είχε βραδιάσει, σταματήσαμε τη βόλτα μας εκεί, και ξεκινήσαμε να γυρνάμε προς το Mall. Πριν φτάσουμε στη Reflecting Pool, σταματήσαμε στο μνημείο του Α’ΠΠ. Το κυκλικό μνημείο με τους 12 κίονες Δωρικού ρυθμού, κατασκευάστηκε το 1931. Είναι αφιερωμένο στους 25.000 πολίτες της πόλης που υπηρέτησαν στον Α’ΠΠ. Όταν το επισκεφθήκαμε, κατά τις 8 το βράδυ ήμασταν μόνοι μας στο μνημείο, αν και γενικά παραμένει ένα από τα πιο άγνωστα μνημεία του Mall.


Το εσωτερικό του σχετικά άγνωστου Μνημείου του Α'ΠΠ
Πριν φύγουμε από το Mall, καθίσαμε ξανά στα σκαλοπάτια του μνημείου του Lincoln. Όπως πάντα, ήταν γεμάτο κόσμο.
Παρά την κούραση της μέρας, ανεβήκαμε σε μια πιτσαρία που είχαμε δει λίγο πιο πέρα από τον Λευκό Οίκο για βραδινό. Τελικά τις πήραμε στο χέρι και καθίσαμε στην Farragut Square, πάνω από την πλατεία Lafayette. Το καλό ήταν ότι από εκεί το μετρό πήγαινε κατευθείαν στο σπίτι μας.
Η μέρα ήταν γεμάτη και με πολύ περπάτημα. Τα αξιοθέατα που συνδυάσαμε σήμερα είναι η τέλεια αφορμή για κάποιον να εμβαθύνει στην ιστορία της χώρας, κυρίως για την περίοδο πριν τον Β'ΠΠ, οπότε και οι ΗΠΑ έγιναν η υπερδύναμη που είναι σήμερα...
Last edited: