Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 12 Ιουλίου 2020 – Καμμένα Βούρλα και άφιξη στη Χαλκίδα
- 13 Ιουλίου 2020 – Χαλκίδα και η μετάβαση στη Λίμνη
- 14 Ιουλίου 2020 – Ροβιές, Δρυμώνας, Λουτρά Αιδηψού
- 15 Ιουλίου 2020 – Λουτρά Αιδηψού & Λιχαδονήσια
- 16 Ιουλίου 2020 – Ωρεοί, Ιστιαία, Ελληνικά, Αγία Άννα, Αχλάδι
- 17 Ιουλίου 2020 – Κερασιά, Παραλία Ελληνικών, Παπάδες, ‘κρυφό’ Σαρακήνικο
- 18 Ιουλίου 2020 – Διαδρομή: Στροφυλιά-Μαντούδι-Προκόπι-Πήλι-Σαρακήνικο-Λιμνιώνας-Πετάλη-Αγία Ειρήνη-Κούτουρλα-Κύμη
- 19 Ιουλίου 2020 – Διαδρομή: Μετόχι-Στρόπωνες-Βύθουρη-Στενή (μέσω Καθενών)-Χιλιαδού-Κύμη
- 20 Ιουλίου 2020 – Κύμη-Μονή Μεταμόρφωσης Σωτήρα-Χωνευτικό-Χηλή-Βίταλα-Θάψα-Μουρτερή
- 21 Ιουλίου 2020, Μέρος 1ο – Ποταμία, Οξύλιθος, Αγία Θέκλα, Αυλωνάρι
- 21 Ιουλίου 2020, Μέρος 2ο – Οκτωνιά, Άγιοι Απόστολοι, Ζάρακες, Δρακόσπιτα, Στύρα, Κάρυστος
- 22 Ιουλίου 2020 – Κάρυστος, Μύλοι, Πλατανιστός, Παραλία Ποτάμι, Παραλία Κάβος
- 23 Ιουλίου 2020 – Ακρωτήριο Καφηρέας ή Κάβο Ντόρο, Αγ.Δημήτριος
- 24 Ιουλίου 2020 – Νέα Στύρα, Αλιβέρι, Ερέτρια
- 25 Ιουλίου 2020 – Αρχαιολογικό Μουσείο & Αρχαιολογικός χώρος Ερέτριας, Επιστροφή
20 Ιουλίου 2020 – Κύμη-Μονή Μεταμόρφωσης Σωτήρα-Χωνευτικό-Χηλή-Βίταλα-Θάψα-Μουρτερή
Κύμη
Το σημερινό πρωινό το είχαμε αφιερώσει στη Κύμη. Αρχικά θέλαμε να περπατήσουμε στο χωριό και αργότερα να δούμε το Λαογραφικό Μουσείο. Πήραμε το αυτοκίνητο και ανεβήκαμε στο χωριό. Παρκάραμε κοντά στο μουσείο και πριν αρχίσουμε τη βόλτα μας πήγα να τσεκάρω τα ωράρια λειτουργίας του μουσείου.
Όταν έφτασα στην είσοδο διαπίστωσα ότι το μουσείο λειτουργεί Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή μόνο, ενώ ήταν Δευτέρα… Έχοντας τσεκάρει τα ωράρια των αρχαιολογικών μουσείων της Εύβοιας που όλα λειτουργούν καθημερινά εκτός Τρίτης, εφησυχάστηκα και θεώρησα ότι το ίδιο ισχύει και γι αυτό το μουσείο. Ξενέρωσα απίστευτα και νευρίασα με τη βλακεία μου γιατί το είδα αψήφιστα το θέμα και το Λαογραφικό Μουσείο της Κύμης είναι το μεγαλύτερο και καλύτερα οργανωμένο λαογραφικό μουσείο της Εύβοιας! Μάλιστα είχα βγάλει εκτός προγράμματος το λαογραφικό μουσείο της Λίμνης, για να μην φορτώσω το πρόγραμμα με πολλά μουσεία και να κάνω όσο το δυνατόν καλύτερη κατανομή δραστηριοτήτων. Αρκεστήκαμε, λοιπόν, να δούμε το μουσείο εξωτερικά μόνο, καθώς στεγάζεται σε ένα τριώροφο νεοκλασικό κτίριο του 19ου αιώνα, από τα πολλά που έχει η Κύμη.
Οπότε μας είχε μείνει η βόλτα στο χωριό και είχα μία ελπίδα ότι ίσως βρω ανοιχτό το σπίτι του Γεωργίου Παπανικολάου, αλλά αμφέβαλα μετά τη ‘πατάτα’ που έκανα, γιατί είχα διαβάσει ότι πολλά από τα εκθέματα του σπιτιού του βρίσκονται στο Λαογραφικό Μουσείο. Αυτά ήξερα να τα ψάξω τρομάρα μου, ενώ τα ωράρια όχι... Ξεκινήσαμε μπαίνοντας σε στενά και με κατεύθυνση προς την κεντρική πλατεία, γιατί ήθελα να πάρω και ένα καφεδάκι στο χέρι.
Όταν έφτασα στο σπίτι του Γεωργίου Παπανικολάου οι φόβοι μου επαληθεύτηκαν. Ήταν κλειστό φυσικά και όταν ρώτησα με παρέπεμψαν στο Λαογραφικό Μουσείο, για το οποίο είχαν άγνοια και αυτοί ότι είναι σήμερα κλειστό.
Συνεχίσαμε τη βόλτα μας και καταλήξαμε στην κεντρική πλατεία η οποία τη μέρα είναι πιο όμορφη.
Μονή Μεταμόρφωσης Σωτήρα
Επόμενο σημείο ενδιαφέροντος η γυναικεία Μονή Μεταμόρφωσης Σωτήρος, που βρίσκεται 4 χιλιόμετρα βόρεια της Κύμης, σε ένα απόκρημνο και ερημικό περιβάλλον.
Σύμφωνα με την παράδοση ιδρύθηκε από μοναχούς του Αγίου Όρους τον 15ο αιώνα. Λέγεται ότι οι μοναχοί αυτοί διέφυγαν από τους Τούρκους και βρήκαν καταφύγιο εδώ.
Η μονή είναι ένα πολύ μεγάλο κτιριακό συγκρότημα. Έχει όψη φρουρίου και περιβάλλεται από τέσσερις πτέρυγες κτηρίων. Στους τοίχους των κτηρίων της είναι εντοιχισμένα διάφορα αρχιτεκτονικά μέλη από προχριστιανικά οικοδομήματα.
Στο κέντρο βρίσκεται ο ναός της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, που πιστεύεται ότι είναι βυζαντινός. Εσωτερικά όλος ο ναός είναι ασβεστωμένος. Οι καταστροφές, οι επιδιορθώσεις και ο χρόνος έχουν αφανίσει το παρελθόν του. Το τέμπλο είναι ξυλόγλυπτο. Οι φωτογραφίες δεν επιτρέπονται όμως σε εσωτερικούς χώρους.
Στο πάνω μέρος, στη βορινή πλευρά της μονής, υπήρχε μεγάλος πύργος, που τον είχαν χτίσει οι μοναχοί για την άμυνά τους. Πριν πολλά χρόνια κατεδαφίστηκε από τους ίδιους, γιατί είχε πλέον ερειπωθεί και ήταν επικίνδυνος. Το μοναστήρι καταστράφηκε από τον πασά της Καρύστου Ομέρ Μπέη κατά τα έτη 1821-1823. Επισκευάστηκε όμως το 1847 με πρωτεργάτες τους οπλαρχηγούς Δ. Γιαννάκη, Γ. Ιωάννου, Δ. Δήμου και από τις δωρεές των κατοίκων της περιοχής. Σημαντική ήταν επίσης η συμβολή των μοναχών στην εθνική αντίσταση, 1941-1944. Κατά τη γερμανική κατοχή το μοναστήρι ήταν τόπος καταφυγίου.
Η μονή είναι πανέμορφη αρχιτεκτονικά, ειδικά τα περιμετρικά της σημεία, πεντακάθαρη και φροντισμένη. Μεγάλο μέρος της εσωτερικής αυλής είναι κατάφυτο από όμορφα δέντρα και λουλούδια και καθώς δεν είχε κόσμο η σύντομη παραμονή μας εκεί ήταν δροσερή και γενικώς ευχάριστη.
Φεύγοντας από τη μονή είδαμε δύο καλόγριες επι το έργο. Γύρισα προς το μέρος τους να τις χαιρετήσω αλλά δεν κούνησαν κεφάλι και παρέμειναν προσηλωμένες στη δουλειά τους. Τις άφησα ήσυχες και βγήκα έξω.
Όταν μπήκα στο αυτοκίνητο έκανα και τη ζημιά μου. Έριξα όλο τον καφέ πάνω μου πρώτα και μετά στο κάθισμα του αυτοκινήτου. Και δεν είχα προλάβει να πιω μεγάλη ποσότητα, οπότε αυτή που χύθηκε ήταν αρκετή για να ‘κολυμπήσω’ στον καφέ με το μαγιό…Σκέτη καταστροφή ήμουν εκείνη τη μέρα. Αφού ‘συμμαζεύτηκα’, άλλαξα και καθάρισα το κάθισμα του Κίτσου, φύγαμε για το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος.
Χωνευτικό
Κατευθυνθήκαμε προς το Χωνευτικό. Βρίσκεται σε απόσταση περίπου τριών χιλιομέτρων από την Κύμη και πρόκειται για μία τοποθεσία που φημίζεται για τις ιαματικές πηγές της και την όμορφη φύση της.
Φτάνοντας υπάρχει ένας ανοιχτός χώρος πάρκινγκ. Αφήσαμε το αυτοκίνητο και περιηγηθήκαμε τριγύρω. Υπάρχει εκεί ένα μικρό εκκλησάκι και δίπλα από αυτό ένα μνημείο προς τιμήν των αδελφών Νικολάου και Παναγιώτη Χαρτσά, που εκτελέστηκαν από τα Ιταλικά στρατεύματα κατοχής τον Μάρτιο του 1942.
Κατεβήκαμε τα σκαλάκια και προχωρήσαμε ψάχνοντας τις πηγές που υπάρχουν εκεί και οι οποίες θεωρούνται θεραπευτικές. Λένε ότι κάνουν καλό στα νεφρά. Αυτό που συναντήσαμε δεν ήταν αυτό που φανταζόμουν. Περίμενα να δω κάτι πιο ‘φυσικό’. Αντί αυτού είδαμε μια σειρά από βρύσες. Συνεχίσαμε τη βόλτα μας κάτω από τον ίσκιο των πλάτανων και κατά μήκος του καναλιού που υπήρχε δίπλα.
Δεν είχε κάτι άλλο το μέρος, οπότε φύγαμε για να κάνουμε μια βουτιά πριν το φαγητό. Να ξεπλυθούν και οι καφέδες απο πάνω μου…
Χηλή
Πρόκειται για ένα ψαροχώρι που βρίσκεται στα βόρεια της Κύμης. Είναι το δεύτερο χωριό της Εύβοιας, μετά τη Λίμνη, που κέρδισε τη καρδιά μου!΄
Ένας μύθος της περιοχής λέει πως ο Αχιλλέας , κατά τον Τρωικό πόλεμο , από εδώ επιβιβάστηκε σε πλοίο για την Σκύρο και έτσι οι ντόπιοι έδωσαν στο λιμανάκι το όνομα του , Αχίλι. Γι αυτό και πολλές φορές ο οικισμός γράφεται Χιλή.
Φτάνοντας στο χωριό έβλεπα απέναντι ένα νησάκι. Το πρώτο που σκεφτήκαμε και οι δύο είναι να κολυμπήσουμε πάλι μέχρι εκεί. Στην κεντρική πλατεία του χωριού διαπιστώσαμε ότι δεν κυκλοφορούσε ψυχή. Την πλήρη ησυχία ‘έσπαγε’ ένα τραγούδι που ακουγόταν από ένα σπίτι, που δεν μπορούσα να προσδιορίσω ποιο είναι, αλλά το τραγούδι μου ήταν πολύ ευχάριστο και οικείο! Τραγουδώντας, λοιπόν, τον γνώριμο σκοπό, προχώρησα προς την άκρη της πλατείας, στα βράχια για να δω αν μπορούμε να κολυμπήσουμε ως το νησί. Η ακτή ήταν τραχιά, βραχώδης και δεν υπήρχαν πουθενά σημαδούρες που να προσδιορίζουν τυχόν σημεία για κολύμπι. Η θάλασσα σκούρη μπλέ και ‘φώναζε’ ότι έχει ρεύματα.
Με φώναξε ο bro κάποια στιγμή και μου έδειξε μία μικρή πινακίδα που έγραφε ‘παραλία’. Να λοιπόν που έχει παραλία και εδώ. Πήγα προς τα εκεί και άρχισα να κατηφορίζω το στενό δρόμο ανάμεσα από τα σπίτια. Το χωριό αυτό δεν έχει νεοκλασικά σπίτια να θαυμάσεις, ούτε κάποιο άλλο αξιοθέατο πέρα από την μυστηριακή ατμόσφαιρα που αναδύεται από τα ίδια τα σπίτια του, με τα υπόστεγα και τους χώρους φύλαξης των βαρκών με τις μεγάλες πόρτες ερμητικά κλειστές. Εδώ αισθάνεσαι ότι είσαι ξεκομμένος από τα πάντα και αυτή ακριβώς είναι η μαγεία του τόπου αυτού!...
Στο τέρμα του στενού δρόμου υπάρχει ένας παλιός ταρσανάς, που ακόμα χρησιμοποιείται από τους ντόπιους ψαράδες. Ο ταρσανάς είναι κατασκευασμένος σε μια απάνεμη εσοχή με μια μικρή παραλία, η οποία είναι μια σταλιά και όμως τόσο όμορφη!!! Περιστοιχίζεται δεξιά και αριστερά από βράχια, πάνω στα οποία υπάρχουν γερανοί με τους οποίους ανεβάζουν τις βάρκες ψηλά για να τις προφυλάξουν από τη κακοκαιρία ελλείψει λιμανιού. Η παραλία ήταν καθαρή, κρύα και βαθιά! Το μπάνιο ήταν απολαυστικό και ο τόπος μοναδικός… Δροσίστηκε το κορμί και η ψυχή!
Ένα από τα πιο ξεχωριστά χωριά της Εύβοιας με τη δική του μοναδική ταυτότητα.-
Βίταλα
Είχε έρθει η ώρα για φαγητό. Κατευθυνθήκαμε προς Βίταλα γιατί είχα διαβάσει για ταβέρνες και νόστιμο φαγητό. Όταν φτάσαμε στο χωριό επικρατούσε άκρα του τάφου σιωπή, κοινώς νέκρα…
Κάναμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο και γυρίσαμε στη Κύμη για φαγητό. Κατεβήκαμε στη παραλία Κύμης και πιο συγκεκριμένα κάτσαμε στο ‘Σορόκο’. Πολύ ωραία τοποθεσία, δίπλα στη θάλασσα και για 2 πιάτα, 2 σαλάτες και 1 μπύρα πληρώσαμε 26,5€. Μετά από ένα καλό φαγητό έπρεπε να βρούμε και μια καλή παραλία για μπάνιο…
Παραλία Θαψά
Φεύγοντας από Κύμη το gps μας πήγε μέσα από κάτι θεόστενους δρόμους με απότομες ανηφόρες…Τελικά βγήκαμε στο κεντρικό δρόμο και μετά στρίψαμε προς παραλία Θαψά. Εκεί ο δρόμος γίνεται χωματόδρομος.
Κατεβαίνοντας συναντήσαμε δύο αυτοκίνητα, τα οποία μας έκαναν σήμα να σταματήσουμε. Μας είπαν ότι δεν μπόρεσαν να κατέβουν με τα ΙΧ γιατί ο δρόμος είναι πολύ κακοτράχαλος…Δεν ξέρω αν ήταν όντως έτσι, γιατί δεν μπορούσα με τίποτα να μεταπείσω τον αδερφό μου να συνεχίσουμε για να δούμε. Όσο είδατε και εσείς την παραλία Θαψά εκείνη τη μέρα, άλλο τόσο την είδα κι εγώ…
Παραλία Μουρτερή
Έπρεπε να βρω άλλη παραλία…Σκέφτηκα να πάμε στη Μουρτερή που βρίσκεται νότια της Κύμης, γιατί δεν είχαμε πάει καθόλου προς τα εκεί. Το δελφίνι ήταν για όπου να ναι και ότι να ναι, αρκεί να βραχεί! Η διαδρομή αυτή όμως μας κόστισε χρόνο από αραλίκι στη παραλία και δεν ήθελα να πάμε να βουτήξουμε και να φύγουμε κατευθείαν Στο τέλος αυτό κάναμε, σχεδόν…
Στο δρόμο, όταν πηγαίναμε πήρε το μάτι μας μία πινακίδα που ανέφερε την ύπαρξη αρχαιολογικού χώρου στη Ποταμία. Και επειδή η περιέργεια και των δύο, ειδικά σε αυτά, σκότωσε τη γάτα…αποφασίσαμε να πάμε την επόμενη μέρα το πρωί να δούμε, καθώς ήταν στον δρόμο μας φεύγοντας από Κύμη για νότια Εύβοια.
Η παραλία Μουρτερή είναι άλλη μία μεγάλη παραλία που είχε κόσμο, αλλά για το μέγεθος της ήταν λίγος. Καλή ήταν, αλλά δεν ξετρελάθηκα κιόλας. Είχα διαβάσει ότι η παραλία Κεφαλά που είναι ακριβώς μετά την Μουρτερή είναι καλύτερη και πιο απομονωμένη, αλλά είχαμε ξοδέψει όλο μας το χρόνο στα πήγαινε έλα για να κάτσουμε σε μία παραλία, που ο οργανισμός μου δεν σήκωνε άλλη άσκοπη μετακίνηση. Ήθελα να πιω και καφέ!
***
Το βράδυ βγήκαμε για τη τελευταία μας βόλτα στη Κύμη. Ήπια και μια παραλλαγή της μπύρας Septem σε ένα πολύ γουστόζικο μαγαζί με μία κάπως εναλλακτική διακόσμηση!
Ήταν ότι έπρεπε για αποχαιρετισμό της περιοχής! Την επόμενη μέρα θα μεταβαίναμε στη νότια Εύβοια για κυνήγι νέων εικόνων και συγκινήσεων…
Κύμη
Το σημερινό πρωινό το είχαμε αφιερώσει στη Κύμη. Αρχικά θέλαμε να περπατήσουμε στο χωριό και αργότερα να δούμε το Λαογραφικό Μουσείο. Πήραμε το αυτοκίνητο και ανεβήκαμε στο χωριό. Παρκάραμε κοντά στο μουσείο και πριν αρχίσουμε τη βόλτα μας πήγα να τσεκάρω τα ωράρια λειτουργίας του μουσείου.

Όταν έφτασα στην είσοδο διαπίστωσα ότι το μουσείο λειτουργεί Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή μόνο, ενώ ήταν Δευτέρα… Έχοντας τσεκάρει τα ωράρια των αρχαιολογικών μουσείων της Εύβοιας που όλα λειτουργούν καθημερινά εκτός Τρίτης, εφησυχάστηκα και θεώρησα ότι το ίδιο ισχύει και γι αυτό το μουσείο. Ξενέρωσα απίστευτα και νευρίασα με τη βλακεία μου γιατί το είδα αψήφιστα το θέμα και το Λαογραφικό Μουσείο της Κύμης είναι το μεγαλύτερο και καλύτερα οργανωμένο λαογραφικό μουσείο της Εύβοιας! Μάλιστα είχα βγάλει εκτός προγράμματος το λαογραφικό μουσείο της Λίμνης, για να μην φορτώσω το πρόγραμμα με πολλά μουσεία και να κάνω όσο το δυνατόν καλύτερη κατανομή δραστηριοτήτων. Αρκεστήκαμε, λοιπόν, να δούμε το μουσείο εξωτερικά μόνο, καθώς στεγάζεται σε ένα τριώροφο νεοκλασικό κτίριο του 19ου αιώνα, από τα πολλά που έχει η Κύμη.

Οπότε μας είχε μείνει η βόλτα στο χωριό και είχα μία ελπίδα ότι ίσως βρω ανοιχτό το σπίτι του Γεωργίου Παπανικολάου, αλλά αμφέβαλα μετά τη ‘πατάτα’ που έκανα, γιατί είχα διαβάσει ότι πολλά από τα εκθέματα του σπιτιού του βρίσκονται στο Λαογραφικό Μουσείο. Αυτά ήξερα να τα ψάξω τρομάρα μου, ενώ τα ωράρια όχι... Ξεκινήσαμε μπαίνοντας σε στενά και με κατεύθυνση προς την κεντρική πλατεία, γιατί ήθελα να πάρω και ένα καφεδάκι στο χέρι.







Όταν έφτασα στο σπίτι του Γεωργίου Παπανικολάου οι φόβοι μου επαληθεύτηκαν. Ήταν κλειστό φυσικά και όταν ρώτησα με παρέπεμψαν στο Λαογραφικό Μουσείο, για το οποίο είχαν άγνοια και αυτοί ότι είναι σήμερα κλειστό.


Συνεχίσαμε τη βόλτα μας και καταλήξαμε στην κεντρική πλατεία η οποία τη μέρα είναι πιο όμορφη.












Μονή Μεταμόρφωσης Σωτήρα
Επόμενο σημείο ενδιαφέροντος η γυναικεία Μονή Μεταμόρφωσης Σωτήρος, που βρίσκεται 4 χιλιόμετρα βόρεια της Κύμης, σε ένα απόκρημνο και ερημικό περιβάλλον.

Σύμφωνα με την παράδοση ιδρύθηκε από μοναχούς του Αγίου Όρους τον 15ο αιώνα. Λέγεται ότι οι μοναχοί αυτοί διέφυγαν από τους Τούρκους και βρήκαν καταφύγιο εδώ.
Η μονή είναι ένα πολύ μεγάλο κτιριακό συγκρότημα. Έχει όψη φρουρίου και περιβάλλεται από τέσσερις πτέρυγες κτηρίων. Στους τοίχους των κτηρίων της είναι εντοιχισμένα διάφορα αρχιτεκτονικά μέλη από προχριστιανικά οικοδομήματα.




Στο κέντρο βρίσκεται ο ναός της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, που πιστεύεται ότι είναι βυζαντινός. Εσωτερικά όλος ο ναός είναι ασβεστωμένος. Οι καταστροφές, οι επιδιορθώσεις και ο χρόνος έχουν αφανίσει το παρελθόν του. Το τέμπλο είναι ξυλόγλυπτο. Οι φωτογραφίες δεν επιτρέπονται όμως σε εσωτερικούς χώρους.




Στο πάνω μέρος, στη βορινή πλευρά της μονής, υπήρχε μεγάλος πύργος, που τον είχαν χτίσει οι μοναχοί για την άμυνά τους. Πριν πολλά χρόνια κατεδαφίστηκε από τους ίδιους, γιατί είχε πλέον ερειπωθεί και ήταν επικίνδυνος. Το μοναστήρι καταστράφηκε από τον πασά της Καρύστου Ομέρ Μπέη κατά τα έτη 1821-1823. Επισκευάστηκε όμως το 1847 με πρωτεργάτες τους οπλαρχηγούς Δ. Γιαννάκη, Γ. Ιωάννου, Δ. Δήμου και από τις δωρεές των κατοίκων της περιοχής. Σημαντική ήταν επίσης η συμβολή των μοναχών στην εθνική αντίσταση, 1941-1944. Κατά τη γερμανική κατοχή το μοναστήρι ήταν τόπος καταφυγίου.


Η μονή είναι πανέμορφη αρχιτεκτονικά, ειδικά τα περιμετρικά της σημεία, πεντακάθαρη και φροντισμένη. Μεγάλο μέρος της εσωτερικής αυλής είναι κατάφυτο από όμορφα δέντρα και λουλούδια και καθώς δεν είχε κόσμο η σύντομη παραμονή μας εκεί ήταν δροσερή και γενικώς ευχάριστη.




Φεύγοντας από τη μονή είδαμε δύο καλόγριες επι το έργο. Γύρισα προς το μέρος τους να τις χαιρετήσω αλλά δεν κούνησαν κεφάλι και παρέμειναν προσηλωμένες στη δουλειά τους. Τις άφησα ήσυχες και βγήκα έξω.


Όταν μπήκα στο αυτοκίνητο έκανα και τη ζημιά μου. Έριξα όλο τον καφέ πάνω μου πρώτα και μετά στο κάθισμα του αυτοκινήτου. Και δεν είχα προλάβει να πιω μεγάλη ποσότητα, οπότε αυτή που χύθηκε ήταν αρκετή για να ‘κολυμπήσω’ στον καφέ με το μαγιό…Σκέτη καταστροφή ήμουν εκείνη τη μέρα. Αφού ‘συμμαζεύτηκα’, άλλαξα και καθάρισα το κάθισμα του Κίτσου, φύγαμε για το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος.
Χωνευτικό
Κατευθυνθήκαμε προς το Χωνευτικό. Βρίσκεται σε απόσταση περίπου τριών χιλιομέτρων από την Κύμη και πρόκειται για μία τοποθεσία που φημίζεται για τις ιαματικές πηγές της και την όμορφη φύση της.

Φτάνοντας υπάρχει ένας ανοιχτός χώρος πάρκινγκ. Αφήσαμε το αυτοκίνητο και περιηγηθήκαμε τριγύρω. Υπάρχει εκεί ένα μικρό εκκλησάκι και δίπλα από αυτό ένα μνημείο προς τιμήν των αδελφών Νικολάου και Παναγιώτη Χαρτσά, που εκτελέστηκαν από τα Ιταλικά στρατεύματα κατοχής τον Μάρτιο του 1942.



Κατεβήκαμε τα σκαλάκια και προχωρήσαμε ψάχνοντας τις πηγές που υπάρχουν εκεί και οι οποίες θεωρούνται θεραπευτικές. Λένε ότι κάνουν καλό στα νεφρά. Αυτό που συναντήσαμε δεν ήταν αυτό που φανταζόμουν. Περίμενα να δω κάτι πιο ‘φυσικό’. Αντί αυτού είδαμε μια σειρά από βρύσες. Συνεχίσαμε τη βόλτα μας κάτω από τον ίσκιο των πλάτανων και κατά μήκος του καναλιού που υπήρχε δίπλα.




Δεν είχε κάτι άλλο το μέρος, οπότε φύγαμε για να κάνουμε μια βουτιά πριν το φαγητό. Να ξεπλυθούν και οι καφέδες απο πάνω μου…
Χηλή
Πρόκειται για ένα ψαροχώρι που βρίσκεται στα βόρεια της Κύμης. Είναι το δεύτερο χωριό της Εύβοιας, μετά τη Λίμνη, που κέρδισε τη καρδιά μου!΄
Ένας μύθος της περιοχής λέει πως ο Αχιλλέας , κατά τον Τρωικό πόλεμο , από εδώ επιβιβάστηκε σε πλοίο για την Σκύρο και έτσι οι ντόπιοι έδωσαν στο λιμανάκι το όνομα του , Αχίλι. Γι αυτό και πολλές φορές ο οικισμός γράφεται Χιλή.

Φτάνοντας στο χωριό έβλεπα απέναντι ένα νησάκι. Το πρώτο που σκεφτήκαμε και οι δύο είναι να κολυμπήσουμε πάλι μέχρι εκεί. Στην κεντρική πλατεία του χωριού διαπιστώσαμε ότι δεν κυκλοφορούσε ψυχή. Την πλήρη ησυχία ‘έσπαγε’ ένα τραγούδι που ακουγόταν από ένα σπίτι, που δεν μπορούσα να προσδιορίσω ποιο είναι, αλλά το τραγούδι μου ήταν πολύ ευχάριστο και οικείο! Τραγουδώντας, λοιπόν, τον γνώριμο σκοπό, προχώρησα προς την άκρη της πλατείας, στα βράχια για να δω αν μπορούμε να κολυμπήσουμε ως το νησί. Η ακτή ήταν τραχιά, βραχώδης και δεν υπήρχαν πουθενά σημαδούρες που να προσδιορίζουν τυχόν σημεία για κολύμπι. Η θάλασσα σκούρη μπλέ και ‘φώναζε’ ότι έχει ρεύματα.




Με φώναξε ο bro κάποια στιγμή και μου έδειξε μία μικρή πινακίδα που έγραφε ‘παραλία’. Να λοιπόν που έχει παραλία και εδώ. Πήγα προς τα εκεί και άρχισα να κατηφορίζω το στενό δρόμο ανάμεσα από τα σπίτια. Το χωριό αυτό δεν έχει νεοκλασικά σπίτια να θαυμάσεις, ούτε κάποιο άλλο αξιοθέατο πέρα από την μυστηριακή ατμόσφαιρα που αναδύεται από τα ίδια τα σπίτια του, με τα υπόστεγα και τους χώρους φύλαξης των βαρκών με τις μεγάλες πόρτες ερμητικά κλειστές. Εδώ αισθάνεσαι ότι είσαι ξεκομμένος από τα πάντα και αυτή ακριβώς είναι η μαγεία του τόπου αυτού!...




Στο τέρμα του στενού δρόμου υπάρχει ένας παλιός ταρσανάς, που ακόμα χρησιμοποιείται από τους ντόπιους ψαράδες. Ο ταρσανάς είναι κατασκευασμένος σε μια απάνεμη εσοχή με μια μικρή παραλία, η οποία είναι μια σταλιά και όμως τόσο όμορφη!!! Περιστοιχίζεται δεξιά και αριστερά από βράχια, πάνω στα οποία υπάρχουν γερανοί με τους οποίους ανεβάζουν τις βάρκες ψηλά για να τις προφυλάξουν από τη κακοκαιρία ελλείψει λιμανιού. Η παραλία ήταν καθαρή, κρύα και βαθιά! Το μπάνιο ήταν απολαυστικό και ο τόπος μοναδικός… Δροσίστηκε το κορμί και η ψυχή!





Ένα από τα πιο ξεχωριστά χωριά της Εύβοιας με τη δική του μοναδική ταυτότητα.-



Βίταλα

Είχε έρθει η ώρα για φαγητό. Κατευθυνθήκαμε προς Βίταλα γιατί είχα διαβάσει για ταβέρνες και νόστιμο φαγητό. Όταν φτάσαμε στο χωριό επικρατούσε άκρα του τάφου σιωπή, κοινώς νέκρα…


Κάναμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο και γυρίσαμε στη Κύμη για φαγητό. Κατεβήκαμε στη παραλία Κύμης και πιο συγκεκριμένα κάτσαμε στο ‘Σορόκο’. Πολύ ωραία τοποθεσία, δίπλα στη θάλασσα και για 2 πιάτα, 2 σαλάτες και 1 μπύρα πληρώσαμε 26,5€. Μετά από ένα καλό φαγητό έπρεπε να βρούμε και μια καλή παραλία για μπάνιο…
Παραλία Θαψά
Φεύγοντας από Κύμη το gps μας πήγε μέσα από κάτι θεόστενους δρόμους με απότομες ανηφόρες…Τελικά βγήκαμε στο κεντρικό δρόμο και μετά στρίψαμε προς παραλία Θαψά. Εκεί ο δρόμος γίνεται χωματόδρομος.


Κατεβαίνοντας συναντήσαμε δύο αυτοκίνητα, τα οποία μας έκαναν σήμα να σταματήσουμε. Μας είπαν ότι δεν μπόρεσαν να κατέβουν με τα ΙΧ γιατί ο δρόμος είναι πολύ κακοτράχαλος…Δεν ξέρω αν ήταν όντως έτσι, γιατί δεν μπορούσα με τίποτα να μεταπείσω τον αδερφό μου να συνεχίσουμε για να δούμε. Όσο είδατε και εσείς την παραλία Θαψά εκείνη τη μέρα, άλλο τόσο την είδα κι εγώ…
Παραλία Μουρτερή
Έπρεπε να βρω άλλη παραλία…Σκέφτηκα να πάμε στη Μουρτερή που βρίσκεται νότια της Κύμης, γιατί δεν είχαμε πάει καθόλου προς τα εκεί. Το δελφίνι ήταν για όπου να ναι και ότι να ναι, αρκεί να βραχεί! Η διαδρομή αυτή όμως μας κόστισε χρόνο από αραλίκι στη παραλία και δεν ήθελα να πάμε να βουτήξουμε και να φύγουμε κατευθείαν Στο τέλος αυτό κάναμε, σχεδόν…
Στο δρόμο, όταν πηγαίναμε πήρε το μάτι μας μία πινακίδα που ανέφερε την ύπαρξη αρχαιολογικού χώρου στη Ποταμία. Και επειδή η περιέργεια και των δύο, ειδικά σε αυτά, σκότωσε τη γάτα…αποφασίσαμε να πάμε την επόμενη μέρα το πρωί να δούμε, καθώς ήταν στον δρόμο μας φεύγοντας από Κύμη για νότια Εύβοια.
Η παραλία Μουρτερή είναι άλλη μία μεγάλη παραλία που είχε κόσμο, αλλά για το μέγεθος της ήταν λίγος. Καλή ήταν, αλλά δεν ξετρελάθηκα κιόλας. Είχα διαβάσει ότι η παραλία Κεφαλά που είναι ακριβώς μετά την Μουρτερή είναι καλύτερη και πιο απομονωμένη, αλλά είχαμε ξοδέψει όλο μας το χρόνο στα πήγαινε έλα για να κάτσουμε σε μία παραλία, που ο οργανισμός μου δεν σήκωνε άλλη άσκοπη μετακίνηση. Ήθελα να πιω και καφέ!



***
Το βράδυ βγήκαμε για τη τελευταία μας βόλτα στη Κύμη. Ήπια και μια παραλλαγή της μπύρας Septem σε ένα πολύ γουστόζικο μαγαζί με μία κάπως εναλλακτική διακόσμηση!





Ήταν ότι έπρεπε για αποχαιρετισμό της περιοχής! Την επόμενη μέρα θα μεταβαίναμε στη νότια Εύβοια για κυνήγι νέων εικόνων και συγκινήσεων…