Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 12 Ιουλίου 2020 – Καμμένα Βούρλα και άφιξη στη Χαλκίδα
- 13 Ιουλίου 2020 – Χαλκίδα και η μετάβαση στη Λίμνη
- 14 Ιουλίου 2020 – Ροβιές, Δρυμώνας, Λουτρά Αιδηψού
- 15 Ιουλίου 2020 – Λουτρά Αιδηψού & Λιχαδονήσια
- 16 Ιουλίου 2020 – Ωρεοί, Ιστιαία, Ελληνικά, Αγία Άννα, Αχλάδι
- 17 Ιουλίου 2020 – Κερασιά, Παραλία Ελληνικών, Παπάδες, ‘κρυφό’ Σαρακήνικο
- 18 Ιουλίου 2020 – Διαδρομή: Στροφυλιά-Μαντούδι-Προκόπι-Πήλι-Σαρακήνικο-Λιμνιώνας-Πετάλη-Αγία Ειρήνη-Κούτουρλα-Κύμη
- 19 Ιουλίου 2020 – Διαδρομή: Μετόχι-Στρόπωνες-Βύθουρη-Στενή (μέσω Καθενών)-Χιλιαδού-Κύμη
- 20 Ιουλίου 2020 – Κύμη-Μονή Μεταμόρφωσης Σωτήρα-Χωνευτικό-Χηλή-Βίταλα-Θάψα-Μουρτερή
- 21 Ιουλίου 2020, Μέρος 1ο – Ποταμία, Οξύλιθος, Αγία Θέκλα, Αυλωνάρι
- 21 Ιουλίου 2020, Μέρος 2ο – Οκτωνιά, Άγιοι Απόστολοι, Ζάρακες, Δρακόσπιτα, Στύρα, Κάρυστος
- 22 Ιουλίου 2020 – Κάρυστος, Μύλοι, Πλατανιστός, Παραλία Ποτάμι, Παραλία Κάβος
- 23 Ιουλίου 2020 – Ακρωτήριο Καφηρέας ή Κάβο Ντόρο, Αγ.Δημήτριος
- 24 Ιουλίου 2020 – Νέα Στύρα, Αλιβέρι, Ερέτρια
- 25 Ιουλίου 2020 – Αρχαιολογικό Μουσείο & Αρχαιολογικός χώρος Ερέτριας, Επιστροφή
25 Ιουλίου 2020 – Αρχαιολογικό Μουσείο & Αρχαιολογικός χώρος Ερέτριας, Επιστροφή
Το πρωινό στο ξενοδοχείο σερβίρονταν από υπαλλήλους του ξενοδοχείου, που βρίσκονταν πίσω από plexi glass, λέγοντας τι θέλεις από αυτά που διέθετε ο μπουφές. Ο χώρος του πρωινού ήταν σε κλειστή αίθουσα και το ξενοδοχείο ήταν γεμάτο. Αυτό σήμαινε πολύ κόσμο που περίμενε να σερβιριστεί σε κλειστό χώρο. Φορέσαμε μάσκες μέχρι να πάρουμε τα πιάτα μας και να βρούμε ένα τραπέζι να κάτσουμε. Φάγαμε γρήγορα, εγώ μισοέφαγα κιόλας, και γυρίσαμε στο δωμάτιο. Μαζέψαμε τα πράγματα και αναχωρήσαμε όσο πιο νωρίς μπορούσαμε.
Ερέτρια
Αυτό που μας ενδιέφερε στην Ερέτρια δεν ήταν η σύγχρονη πόλη, αλλά η αρχαία! Η Ερέτρια ήταν σπουδαία ναυτική δύναμη της Ελλάδας ήδη από τον 8ο αι. π.Χ., με πολλές αποικίες στις ακτές του Αιγαίου, στα νησιά και στη Μεγάλη Ελλάδα. Το όνομα της προέρχεται από το ρήμα ερεττώ που σημαίνει κωπηλατώ. Η ‘κωπηλάτις πόλις’ των αρχαίων Ελλήνων!
Αρχαιολογικό Μουσείο Ερέτριας
Πάρκαρα το αυτοκίνητο έξω από το μουσείο και μπήκαμε στον αυλόγυρο του. Η πρώτη εικόνα που σου δίνει ο αυλόγυρος είναι ότι βρίσκεσαι σε αρχαιολογικό χώρο! Υπάρχουν επιτύμβια μνημεία, επιγραφές και αρχιτεκτονικά μέλη, ένας κεραμικός κλίβανος, μωσαϊκά και όλα αυτά βρίσκονται όμορφα τοποθετημένα, είτε περιμετρικά της αυλής, είτε εντός της, με σειρά και συνοχή. Διάφορα φυτά και δέντρα δίνουν μια έξτρα πινελιά ομορφιάς και αρμονίας. Όντως, ο κήπος του μουσείου βρίσκεται, εν μέρει, εντός της αρχαίας πόλης! Τα κατάλοιπα της οχύρωσης του 4ου αι. π.Χ.είναι ακόμη ορατά στο βόρειο τμήμα του κήπου. Σε αυτό το σημείο είχε διαμορφωθεί μια δευτερεύουσα πύλη εισόδου στη πόλη, η οποία προστατευόταν εξωτερικά από έναν κυκλικό πύργο. Ο δρόμος μπροστά απο την είσοδο παρείχε πρόσβαση στο εσωτερικό της πόλης. Εκατέρωθεν αυτής της οδού διακρίνονται τα θεμέλια δύο οικιών κλασικής εποχής (4ος αι. π.Χ.).
Κιβωτιόσχημος τάφος με γραπτό διάκοσμο
Κεραμικός κλίβανος
Το Αρχαιολογικό Μουσείο της Ερέτριας συγκεντρώνει ευρήματα από τη πόλη, τους ναούς και τα νεκροταφεία της Ερέτριας, από την Αμάρυνθο και από το Λευκαντί, τα οποία χρονολογούνται από την νεολιθική εποχή (5500-2800 π.Χ.) έως τα πρώτα ρωμαϊκά χρόνια (146-86 π.Χ.). Τα εκθέματα είναι αντιπροσωπευτικά της ιστορίας, της ακμής και της παρακμής της αρχαίας πόλης.
Τα πιο γνωστά εκθέματα του μουσείου είναι τα γλυπτά του δυτικού αετώματος του υστεροαρχαϊκού ναού του Δαφνηφόρου Απόλλωνα της Ερέτριας, τα οποία αποδίδονται στον σπουδαίο Αθηναίο γλύπτη Αντήνορα και απεικονίζουν σκηνή Αμαζονομαχίας.
Η Αμαζονομαχία είναι ιδιαίτερα αγαπητό θέμα στη τέχνη του 5ου αι. π.Χ., καθώς συμβολίζει τη μάχη Ελλήνων και Περσών, στην οποία είχαν πρωτοστατήσει οι Αθηναίοι. Η παρουσία της θεάς Αθηνάς και του Θησέα, του μυθικού ιδρυτή της Αθηναϊκής δημοκρατίας, θεωρείται ότι εκφράζει τις στενές πολιτικές σχέσεις Ερέτριας και Αθήνας
Σύμπλεγμα του Θησέα με την Αμαζόνα Αντιόπη
Το χαρακτηριστικό σύμβολο, η αιγίδα με το γοργόνειο, που φέρει στο στήθος η θεά Αθηνά.
Υπάρχει και μακέτα του ναού στο μουσείο που δείχνει πως οικοδομήθηκε ο ναός.
Ένα ακόμα υπέροχο γλυπτό είναι το σύμπλεγμα της Αφροδίτης και του Έρωτα, με την Αφροδίτη να κρατά τρυφερά το κεφάλι του Έρωτα και αυτός να αφήνεται γλυκά στο άγγιγμα της.
Στο μουσείο υπάρχουν κτερίσματα από το νεκροταφείο της τοπικής αριστοκρατίας στο Λευκαντί.
Πήλινο παιχνίδι από το Λευκαντί
Αγγείο σε σχήμα ποδιού με λαβή
Πρωτογεωμετρικός πήλινος κένταυρος από το Λευκαντί
Το αρχαιολογικό μουσείο της Ερέτριας αποτελεί μια αξιόλογη προσπάθεια παρουσίασης της ιστορίας της πόλης και της γύρω περιοχής, αν σκεφτεί κανείς ότι σημαντικά ευρήματα της περιοχής βρίσκονται σε ξένα μουσεία…για άλλη μια φορά!
Η είσοδος στο μουσείο κοστίζει 3€/άτομο. Πριν μπούμε στο εσωτερικό του μουσείου μας ζήτησαν να φορέσουμε μάσκες. Το ωράριο λειτουργίας είναι από τις 8:00 το πρωί έως 15:00 και σύμφωνα με το φυλλάδιο που έχω στα χέρια μου, εκτός Δευτέρας, ενώ σύμφωνα με τον ιστότοπο, εκτός Τρίτης. Μάλλον το πρώτο ισχύει…
Αρχαιολογικό Χώρος Ερέτριας
Πριν φύγουμε από το μουσείο, μας έδωσαν ένα φυλλάδιο και κάποιες οδηγίες για τον εξωτερικό αρχαιολογικό χώρο. Δεν ήταν μακριά με τα πόδια, αλλά είχε ζέστη αρκετή για να κάνουμε πισωγυρίσματα, και εγώ δεν είχα ιδιαίτερες αντοχές εκείνη τη μέρα. Πήραμε το αυτοκίνητο και περάσαμε στην απέναντι πλευρά της Λεωφόρου Ίσιδος και βρεθήκαμε στο Αρχαίο Θέατρο.
Το Αρχαίο Θέατρο είναι το εντυπωσιακότερο μνημείο της αρχαίας πόλης, το οποίο παρουσιάζει ομοιότητες με το θέατρο του Διονύσου στην Αθήνα. Δυστυχώς το μεγαλύτερο τμήμα από τις σειρές των εδωλίων έχει κλαπεί. Εντυπωσιακά παραμένουν τα λείψανα της σκηνής και κυρίως η θολωτή υπόγεια δίοδος που οδηγούσε στο κέντρο της ορχήστρας. Μπροστά απο τη σκηνή του αρχαίου θεάτρου της Ερέτριας βρίσκεται ο ναός του Διονύσου.
Προχωρήσαμε μετά προς τη Δυτική Συνοικία. Πρώτα είδαμε τη Δυτική Πύλη και μετά τις οικίες.
Επόμενη στάση το Γυμνάσιο. Τα Γυμνάσια θεωρούνταν εκπαιδευτικά ιδρύματα δημοσίου χαρακτήρα και σκοπό είχαν την διαμόρφωση του αγαθού πολίτη και του ικανού πολεμιστή!
Από το Αρχαίο Γυμνάσιο ανηφόριζε ένας δρόμος, ψηλά στο λόφο όπου βρίσκεται η Ακρόπολη. Και μόνο που τον έβλεπα αποκαρδιονόμουν…δεν είχα κουράγιο να ανέβω και η ζέστη δεν βοηθούσε καθόλου. Όταν ο bro με ρώτησε αν θα ανέβουμε του είπα όχι με μισή καρδιά…
Μετά περάσαμε από τα Ρωμαϊκά Λουτρά για να καταλήξουμε στην Οικία με τα Μωσαϊκά.
Πρόκειται για οικία, η οποία κατασκευάσθηκε το 370 π.Χ. και έμεινε σε λειτουργία έναν περίπου αιώνα. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το μωσαϊκό δάπεδό της με παραστάσεις Νηρηίδος σε Ιππόκαμπο, μάχες Αριμασπών και Γρυπών, Σφιγγών και Λεφυτών. Αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της οικιακής αρχιτεκτονικής των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων.
Τον 1ο αι. π.Χ. στο χώρο της Οικίας με τα Μωσαϊκά ανεγέρθη ταφικός περίβολος. Ανασκάφηκε στο διάστημα 1975-1980 και αναστηλώθηκε το 1990.
Παραδίπλα βρίσκεται η Συνοικία του Σεβαστείου και μετά η βόρεια Συνοικία της πόλης
Τελευταία στάση ήταν στον Ναό του Δαφνηφόρου Απόλλωνα. Ο ναός αυτός καταστράφηκε κατά την περσική εισβολή το 490 π.Χ. Τα λείψανα του ναού είναι σήμερα ορατά.
Επιστροφή
Η αρχαία πόλη της Ερέτριας ήταν το τελευταίο σημείο ενδιαφέροντος που είδαμε στο νησί. Πήραμε ένα καφέ και ξεκινήσαμε την επιστροφή στη Θεσσαλονίκη. Τα Φύλλα, ο Μύτικας και το Λευκαντί έμειναν για επόμενη επίσκεψη.
Όταν φτάσαμε στη Θες/νικη ο Κίτσος μας πληροφορούσε ότι διανύσαμε συνολικά 2420χλμ με 0,07€/χλμ.
Επίλογος
Η Εύβοια ήταν μια μεγάλη ‘τρύπα’ για μένα στην Ελλάδα…και σίγουρα ξεπέρασε τις προσδοκίες μου! Με ξάφνιασε με τα χωριά της, αν σκεφτώ, ότι μόνο τη Λίμνη είχα δει σε φωτογραφίες. Με ικανοποίησε ο συνδυασμός βουνού και θάλασσας, είναι το ιδανικό για μένα. Η εναλλαγή τοπίων μεταξύ βορρά και νότου είναι εντυπωσιακή! Οι παραλίες της από τη μεριά του Αιγαίου είναι μακράν καλύτερες από αυτές του Ευβοϊκού! Είναι ένα νησί με μεγάλη και σημαντική ιστορία και διανύοντας την επι δύο βδομάδες δεν αισθάνθηκα κορεσμό ούτε στιγμή…κάθε μέρα ήταν μια ενδιαφέρουσα μέρα! Οι αναμνήσεις πολλές και η καταγραφή τους ευχάριστη!
…
Νάναι σά νά μάς σπρώχνει ένας αέρας μαζί
πρός έναν δρόμο φιδωτό πού σβεί στά χάη,
καί σένα τού καπέλου σου πλατειά καί φανταιζί
κάποια κορδέλα του, τρελά νά χαιρετάει.
…
Γιάννης Σκαρίμπας_ ‘Φαντασία’ απο τη συλλογή ΟΥΛΑΛΟΥΜ
Εις το επανιδείν κυρά Εύβοια και σε ευχαριστώ για όλες τις συγκινήσεις που μου πρόσφερες.-
Το πρωινό στο ξενοδοχείο σερβίρονταν από υπαλλήλους του ξενοδοχείου, που βρίσκονταν πίσω από plexi glass, λέγοντας τι θέλεις από αυτά που διέθετε ο μπουφές. Ο χώρος του πρωινού ήταν σε κλειστή αίθουσα και το ξενοδοχείο ήταν γεμάτο. Αυτό σήμαινε πολύ κόσμο που περίμενε να σερβιριστεί σε κλειστό χώρο. Φορέσαμε μάσκες μέχρι να πάρουμε τα πιάτα μας και να βρούμε ένα τραπέζι να κάτσουμε. Φάγαμε γρήγορα, εγώ μισοέφαγα κιόλας, και γυρίσαμε στο δωμάτιο. Μαζέψαμε τα πράγματα και αναχωρήσαμε όσο πιο νωρίς μπορούσαμε.
Ερέτρια
Αυτό που μας ενδιέφερε στην Ερέτρια δεν ήταν η σύγχρονη πόλη, αλλά η αρχαία! Η Ερέτρια ήταν σπουδαία ναυτική δύναμη της Ελλάδας ήδη από τον 8ο αι. π.Χ., με πολλές αποικίες στις ακτές του Αιγαίου, στα νησιά και στη Μεγάλη Ελλάδα. Το όνομα της προέρχεται από το ρήμα ερεττώ που σημαίνει κωπηλατώ. Η ‘κωπηλάτις πόλις’ των αρχαίων Ελλήνων!
Αρχαιολογικό Μουσείο Ερέτριας
Πάρκαρα το αυτοκίνητο έξω από το μουσείο και μπήκαμε στον αυλόγυρο του. Η πρώτη εικόνα που σου δίνει ο αυλόγυρος είναι ότι βρίσκεσαι σε αρχαιολογικό χώρο! Υπάρχουν επιτύμβια μνημεία, επιγραφές και αρχιτεκτονικά μέλη, ένας κεραμικός κλίβανος, μωσαϊκά και όλα αυτά βρίσκονται όμορφα τοποθετημένα, είτε περιμετρικά της αυλής, είτε εντός της, με σειρά και συνοχή. Διάφορα φυτά και δέντρα δίνουν μια έξτρα πινελιά ομορφιάς και αρμονίας. Όντως, ο κήπος του μουσείου βρίσκεται, εν μέρει, εντός της αρχαίας πόλης! Τα κατάλοιπα της οχύρωσης του 4ου αι. π.Χ.είναι ακόμη ορατά στο βόρειο τμήμα του κήπου. Σε αυτό το σημείο είχε διαμορφωθεί μια δευτερεύουσα πύλη εισόδου στη πόλη, η οποία προστατευόταν εξωτερικά από έναν κυκλικό πύργο. Ο δρόμος μπροστά απο την είσοδο παρείχε πρόσβαση στο εσωτερικό της πόλης. Εκατέρωθεν αυτής της οδού διακρίνονται τα θεμέλια δύο οικιών κλασικής εποχής (4ος αι. π.Χ.).










Κιβωτιόσχημος τάφος με γραπτό διάκοσμο

Κεραμικός κλίβανος
Το Αρχαιολογικό Μουσείο της Ερέτριας συγκεντρώνει ευρήματα από τη πόλη, τους ναούς και τα νεκροταφεία της Ερέτριας, από την Αμάρυνθο και από το Λευκαντί, τα οποία χρονολογούνται από την νεολιθική εποχή (5500-2800 π.Χ.) έως τα πρώτα ρωμαϊκά χρόνια (146-86 π.Χ.). Τα εκθέματα είναι αντιπροσωπευτικά της ιστορίας, της ακμής και της παρακμής της αρχαίας πόλης.

Τα πιο γνωστά εκθέματα του μουσείου είναι τα γλυπτά του δυτικού αετώματος του υστεροαρχαϊκού ναού του Δαφνηφόρου Απόλλωνα της Ερέτριας, τα οποία αποδίδονται στον σπουδαίο Αθηναίο γλύπτη Αντήνορα και απεικονίζουν σκηνή Αμαζονομαχίας.


Η Αμαζονομαχία είναι ιδιαίτερα αγαπητό θέμα στη τέχνη του 5ου αι. π.Χ., καθώς συμβολίζει τη μάχη Ελλήνων και Περσών, στην οποία είχαν πρωτοστατήσει οι Αθηναίοι. Η παρουσία της θεάς Αθηνάς και του Θησέα, του μυθικού ιδρυτή της Αθηναϊκής δημοκρατίας, θεωρείται ότι εκφράζει τις στενές πολιτικές σχέσεις Ερέτριας και Αθήνας

Σύμπλεγμα του Θησέα με την Αμαζόνα Αντιόπη

Το χαρακτηριστικό σύμβολο, η αιγίδα με το γοργόνειο, που φέρει στο στήθος η θεά Αθηνά.
Υπάρχει και μακέτα του ναού στο μουσείο που δείχνει πως οικοδομήθηκε ο ναός.



Ένα ακόμα υπέροχο γλυπτό είναι το σύμπλεγμα της Αφροδίτης και του Έρωτα, με την Αφροδίτη να κρατά τρυφερά το κεφάλι του Έρωτα και αυτός να αφήνεται γλυκά στο άγγιγμα της.

Στο μουσείο υπάρχουν κτερίσματα από το νεκροταφείο της τοπικής αριστοκρατίας στο Λευκαντί.

Πήλινο παιχνίδι από το Λευκαντί

Αγγείο σε σχήμα ποδιού με λαβή

Πρωτογεωμετρικός πήλινος κένταυρος από το Λευκαντί
Το αρχαιολογικό μουσείο της Ερέτριας αποτελεί μια αξιόλογη προσπάθεια παρουσίασης της ιστορίας της πόλης και της γύρω περιοχής, αν σκεφτεί κανείς ότι σημαντικά ευρήματα της περιοχής βρίσκονται σε ξένα μουσεία…για άλλη μια φορά!
Η είσοδος στο μουσείο κοστίζει 3€/άτομο. Πριν μπούμε στο εσωτερικό του μουσείου μας ζήτησαν να φορέσουμε μάσκες. Το ωράριο λειτουργίας είναι από τις 8:00 το πρωί έως 15:00 και σύμφωνα με το φυλλάδιο που έχω στα χέρια μου, εκτός Δευτέρας, ενώ σύμφωνα με τον ιστότοπο, εκτός Τρίτης. Μάλλον το πρώτο ισχύει…
Αρχαιολογικό Χώρος Ερέτριας
Πριν φύγουμε από το μουσείο, μας έδωσαν ένα φυλλάδιο και κάποιες οδηγίες για τον εξωτερικό αρχαιολογικό χώρο. Δεν ήταν μακριά με τα πόδια, αλλά είχε ζέστη αρκετή για να κάνουμε πισωγυρίσματα, και εγώ δεν είχα ιδιαίτερες αντοχές εκείνη τη μέρα. Πήραμε το αυτοκίνητο και περάσαμε στην απέναντι πλευρά της Λεωφόρου Ίσιδος και βρεθήκαμε στο Αρχαίο Θέατρο.

Το Αρχαίο Θέατρο είναι το εντυπωσιακότερο μνημείο της αρχαίας πόλης, το οποίο παρουσιάζει ομοιότητες με το θέατρο του Διονύσου στην Αθήνα. Δυστυχώς το μεγαλύτερο τμήμα από τις σειρές των εδωλίων έχει κλαπεί. Εντυπωσιακά παραμένουν τα λείψανα της σκηνής και κυρίως η θολωτή υπόγεια δίοδος που οδηγούσε στο κέντρο της ορχήστρας. Μπροστά απο τη σκηνή του αρχαίου θεάτρου της Ερέτριας βρίσκεται ο ναός του Διονύσου.

Προχωρήσαμε μετά προς τη Δυτική Συνοικία. Πρώτα είδαμε τη Δυτική Πύλη και μετά τις οικίες.




Επόμενη στάση το Γυμνάσιο. Τα Γυμνάσια θεωρούνταν εκπαιδευτικά ιδρύματα δημοσίου χαρακτήρα και σκοπό είχαν την διαμόρφωση του αγαθού πολίτη και του ικανού πολεμιστή!

Από το Αρχαίο Γυμνάσιο ανηφόριζε ένας δρόμος, ψηλά στο λόφο όπου βρίσκεται η Ακρόπολη. Και μόνο που τον έβλεπα αποκαρδιονόμουν…δεν είχα κουράγιο να ανέβω και η ζέστη δεν βοηθούσε καθόλου. Όταν ο bro με ρώτησε αν θα ανέβουμε του είπα όχι με μισή καρδιά…

Μετά περάσαμε από τα Ρωμαϊκά Λουτρά για να καταλήξουμε στην Οικία με τα Μωσαϊκά.

Πρόκειται για οικία, η οποία κατασκευάσθηκε το 370 π.Χ. και έμεινε σε λειτουργία έναν περίπου αιώνα. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το μωσαϊκό δάπεδό της με παραστάσεις Νηρηίδος σε Ιππόκαμπο, μάχες Αριμασπών και Γρυπών, Σφιγγών και Λεφυτών. Αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της οικιακής αρχιτεκτονικής των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων.



Τον 1ο αι. π.Χ. στο χώρο της Οικίας με τα Μωσαϊκά ανεγέρθη ταφικός περίβολος. Ανασκάφηκε στο διάστημα 1975-1980 και αναστηλώθηκε το 1990.

Παραδίπλα βρίσκεται η Συνοικία του Σεβαστείου και μετά η βόρεια Συνοικία της πόλης


Τελευταία στάση ήταν στον Ναό του Δαφνηφόρου Απόλλωνα. Ο ναός αυτός καταστράφηκε κατά την περσική εισβολή το 490 π.Χ. Τα λείψανα του ναού είναι σήμερα ορατά.

Επιστροφή
Η αρχαία πόλη της Ερέτριας ήταν το τελευταίο σημείο ενδιαφέροντος που είδαμε στο νησί. Πήραμε ένα καφέ και ξεκινήσαμε την επιστροφή στη Θεσσαλονίκη. Τα Φύλλα, ο Μύτικας και το Λευκαντί έμειναν για επόμενη επίσκεψη.
Όταν φτάσαμε στη Θες/νικη ο Κίτσος μας πληροφορούσε ότι διανύσαμε συνολικά 2420χλμ με 0,07€/χλμ.
Επίλογος
Η Εύβοια ήταν μια μεγάλη ‘τρύπα’ για μένα στην Ελλάδα…και σίγουρα ξεπέρασε τις προσδοκίες μου! Με ξάφνιασε με τα χωριά της, αν σκεφτώ, ότι μόνο τη Λίμνη είχα δει σε φωτογραφίες. Με ικανοποίησε ο συνδυασμός βουνού και θάλασσας, είναι το ιδανικό για μένα. Η εναλλαγή τοπίων μεταξύ βορρά και νότου είναι εντυπωσιακή! Οι παραλίες της από τη μεριά του Αιγαίου είναι μακράν καλύτερες από αυτές του Ευβοϊκού! Είναι ένα νησί με μεγάλη και σημαντική ιστορία και διανύοντας την επι δύο βδομάδες δεν αισθάνθηκα κορεσμό ούτε στιγμή…κάθε μέρα ήταν μια ενδιαφέρουσα μέρα! Οι αναμνήσεις πολλές και η καταγραφή τους ευχάριστη!
…
Νάναι σά νά μάς σπρώχνει ένας αέρας μαζί
πρός έναν δρόμο φιδωτό πού σβεί στά χάη,
καί σένα τού καπέλου σου πλατειά καί φανταιζί
κάποια κορδέλα του, τρελά νά χαιρετάει.
…
Γιάννης Σκαρίμπας_ ‘Φαντασία’ απο τη συλλογή ΟΥΛΑΛΟΥΜ
Εις το επανιδείν κυρά Εύβοια και σε ευχαριστώ για όλες τις συγκινήσεις που μου πρόσφερες.-
ΤΕΛΟΣ