Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 12 Ιουλίου 2020 – Καμμένα Βούρλα και άφιξη στη Χαλκίδα
- 13 Ιουλίου 2020 – Χαλκίδα και η μετάβαση στη Λίμνη
- 14 Ιουλίου 2020 – Ροβιές, Δρυμώνας, Λουτρά Αιδηψού
- 15 Ιουλίου 2020 – Λουτρά Αιδηψού & Λιχαδονήσια
- 16 Ιουλίου 2020 – Ωρεοί, Ιστιαία, Ελληνικά, Αγία Άννα, Αχλάδι
- 17 Ιουλίου 2020 – Κερασιά, Παραλία Ελληνικών, Παπάδες, ‘κρυφό’ Σαρακήνικο
- 18 Ιουλίου 2020 – Διαδρομή: Στροφυλιά-Μαντούδι-Προκόπι-Πήλι-Σαρακήνικο-Λιμνιώνας-Πετάλη-Αγία Ειρήνη-Κούτουρλα-Κύμη
- 19 Ιουλίου 2020 – Διαδρομή: Μετόχι-Στρόπωνες-Βύθουρη-Στενή (μέσω Καθενών)-Χιλιαδού-Κύμη
- 20 Ιουλίου 2020 – Κύμη-Μονή Μεταμόρφωσης Σωτήρα-Χωνευτικό-Χηλή-Βίταλα-Θάψα-Μουρτερή
- 21 Ιουλίου 2020, Μέρος 1ο – Ποταμία, Οξύλιθος, Αγία Θέκλα, Αυλωνάρι
- 21 Ιουλίου 2020, Μέρος 2ο – Οκτωνιά, Άγιοι Απόστολοι, Ζάρακες, Δρακόσπιτα, Στύρα, Κάρυστος
- 22 Ιουλίου 2020 – Κάρυστος, Μύλοι, Πλατανιστός, Παραλία Ποτάμι, Παραλία Κάβος
- 23 Ιουλίου 2020 – Ακρωτήριο Καφηρέας ή Κάβο Ντόρο, Αγ.Δημήτριος
- 24 Ιουλίου 2020 – Νέα Στύρα, Αλιβέρι, Ερέτρια
- 25 Ιουλίου 2020 – Αρχαιολογικό Μουσείο & Αρχαιολογικός χώρος Ερέτριας, Επιστροφή
23 Ιουλίου 2020 – Ακρωτήριο Καφηρέας ή Κάβο Ντόρο, Αγ.Δημήτριος
Η σημερινή μέρα ξεκίνησε επίσης με πολύ αέρα…μας είχε πάρει και μας είχε σηκώσει από τη στιγμή που είχαμε πατήσει το πόδι μας στο νότο του νησιού! Φάγαμε το πρωινό μας και ετοιμαστήκαμε για ‘άγριες’ καταστάσεις. Η σημερινή βόλτα θα ήταν λίγο διαφορετική από τις άλλες. Σήμερα το αξιοθέατο μας θα ήταν η τραχιά φύση του νότου και τα σχεδόν έρημα χωριά του!
Κατά την διάρκεια της διαδρομής μας η πρώτη έκπληξη ήταν η συνάντηση με μια χελώνα, αρκετά μεγάλη θα έλεγα, που βρισκόταν στην μέση του δρόμου…Σταματάει ο bro μόλις τη βλέπει, κατεβαίνει από το αυτοκίνητο, παίρνει τη χελώνα στα χέρια και τη βάζει στην άκρη του δρόμου. Εγώ μέσα από το αυτοκίνητο να φωνάζω ‘πρόσεχε τα φίδιαααααα’…
Γιατί δε μελετούσα κάτι άλλο;;;…καθώς συνεχίζουμε βλέπω σε κάποια μέτρα μπροστά μας ένα φίδι, αρκετά μεγάλο, που προσπαθεί να περάσει το δρόμο από δεξιά προς αριστερά…και εκεί που σιγομουρμουρώ ότι όλα τα ζώα βγήκαν παγανιά στους δρόμους σήμερα, μια δυνατή ριπή ανέμου το παίρνει, το σηκώνει (κυριολεκτικά) και βλέπω ένα ιπτάμενο φίδι να περνάει από μπροστά μου και να πέφτει εκτός δρόμου, πάλι πίσω από εκεί που είχε ξεκινήσει για να βγει! Γυρνώ στον αδερφό μου και λέω, ΄το είδες και εσύ αυτό ε;;;’….
Το τοπίο γύρω μας ήταν ορεινό και Κυκλαδίτικο στην αρχή. Κάποια στιγμή συναντήσαμε την Όχη στα αριστερά μας, όμορφη και επιβλητική και τα πρώτα χωριά που ανήκουν στην ευρύτερη περιοχή του δήμου Καφηρέα!
Ακρωτήριο Καφηρέας ή Κάβο Ντόρο
Καφηρέας είναι το ακρωτήριο της Εύβοιας που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο του νησιού, ενώ Κάβο Ντόρο είναι η ‘συμβατική’ ονομασία αυτού του γεωγραφικού τμήματος, η οποία χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα. Η γεωγραφική του θέση, στο θαλάσσιο τμήμα όπου βρίσκεται, το καθιστούσε, από τα χρόνια της αρχαιότητας, ως το κομβικό σημείο που ένωνε την Αττική με την Μικρά Ασία, ενώ υπήρξε πέρασμα όχι μόνο των Ελλήνων, αλλά και διαφόρων λαών της Μεσογείου και της Ανατολής (όπως Φοίνικες, Πέρσες) που περιέπλεαν στην περιοχή, είτε για εμπορικούς, είτε για στρατιωτικούς σκοπούς.
Ένα από τα πιο γνωστά χωριά και από τα πρώτα που συναντάς ερχόμενος από Κάρυστο, είναι το χωριό Αντιά, λίγο πριν το χωριό Κομίτο. Τα περισσότερα χωριά του Κάβο Ντόρο, καθώς και η τοποθεσία που βρίσκονται έως σήμερα, ανάγονται στην εποχή του Βυζαντίου. Η δημιουργία οικισμών εκεί οφείλονταν αφενός στον εποικισμό Αρβανιτών, που έλαβε χώρα στη νότια Εύβοια το 15ο αιώνα, και αφετέρου στις επιδρομές πειρατών, που λυμαίνονταν τότε τις ακτές του Αιγαίου και ανάγκασαν πολλούς κατοίκους να μετακινηθούν στα πιο ορεινά σημεία της περιοχής.
Το αμέσως επόμενο χωριό είναι το Κόμιτο, η ονομασία του οποίου, κατά τη Ρωμαϊκή και Βυζαντινή περίοδο, αποτελούσε τίτλος αξιωματικού του πεζοπορικού στρατού αντίστοιχο αυτού του συνταγματάρχη. Ενώ ένα άλλο χωριό, το Ζαχαριά, οφείλει το όνομα του στον Καρυστινό ιππότη Λικάριο, τον οποίο οι κάτοικοι τον ονόμαζαν Ζαχαρία.
Την εποχή της Τουρκοκρατίας πολλοί κάτοικοι της νότιας Εύβοιας αλλά και από άλλες περιοχές της Ελλάδας, αποφεύγοντας τους τούρκους κατέφυγαν εκεί, εφόσον αποτελούσε μια, σχετικά, δυσπρόσιτη και απομονωμένη περιοχή. Το χωριό Πρινιά κατοικήθηκε από Έλληνες της Μ. Ασίας που κατέφυγαν στο Κάβο Ντόρο κατά τον 15ο αιώνα, τα επώνυμα των οποίων, που υπάρχουν ακόμα και σήμερα, είναι ενδεικτικά της καταγωγής τους. Ο πληθυσμός εκείνη την εποχή ήταν πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με σήμερα, που οι κάτοικοι είναι λιγοστοί και η ρυμοτομία των χωριών δίνει την εντύπωση πλήρους ερήμωσης! Κατά το πέρασμα μας, το μόνο που μαρτυρούσε τη παρουσία ζωής ήταν κάποια σημάδια καπνού σε σπίτια, παρόλο που ήταν καλοκαίρι, για το μαγείρεμα υποθέσαμε, ενώ κατά τ’ άλλα είναι μια περιοχή απομονωμένη, με τη δική της θέση πάνω στο χάρτη, που παραμένει γνωστή από το ακρωτήρι της, που φέρει το όνομα Κάβο Ντόρο!
Κάποια στιγμή περάσαμε τη διασταύρωση για το χωριό Ευαγγελισμός, δεν στρίψαμε όμως, και κατευθυνθήκαμε προς Ζαχαριά και Πρινιά… Βγήκαμε από τον κεντρικό δρόμο και μπήκαμε σε χωματόδρομο. Για άλλη μια φορά ο Κίτσος θα σκονίζονταν και μάλιστα πολύ!...Μετά απο λίγη ώρα εμφανίστηκε ο Αράπης, η χαρακτηριστική βραχονησίδα με την άγρια φυσική ομορφιά, που λούζεται συχνά από τα μανιασμένα κύματα.
Όσο κατεβαίναμε ο δρόμος γινόταν περισσότερο κακοτράχαλος και σε πολλά σημεία έβγαινα από το αυτοκίνητο για να βοηθήσω τον αδερφό μου να το κατευθύνει καλύτερα πάνω στις πέτρες και τα χαντάκια που υπήρχαν κατά μήκος του χωματόδρομου. Δεξιά μας εμφανίστηκαν απόκρημνες ακτές στις οποίες έπεφταν τα κύματα πάνω στα βράχια με ορμή και σου έδιναν την εντύπωση ότι φτάνεις στο έσχατο σημείο του κόσμου!...
Μέχρι που εμφανίστηκε η εσχατιά μπροστά μας, ‘σιγοτραγουδώντας’ έναν άγριο σκοπό, ένα κάλεσμα απόκοσμο και ηδονικό…είχα μπροστά μου ένα υπέροχο έργο τέχνης της φύσης, ένα ‘σφουγγάρι’ που μάζευε όλη την ομορφιά της Εύβοιας!
Φτάνοντας κάτω βγήκα από το αυτοκίνητο και προχώρησα προς τα βράχια. Ο άνεμος ήταν δυνατός και τα κύματα έπεφταν με μανία στα βράχια. Περπάτησα τριγύρω ακούγοντας τον ήχο των κυμάτων και χαζεύοντας τον Αράπη. Ο bro είχε ανέβει ήδη πάνω στο λόφο και ως συνήθως εξερευνούσε τη περιοχή.
Άρχισα να ανηφορίζω και εγώ στον λόφο, έχοντας πάντα το βλέμμα μου καρφωμένο στα κύματα που έπεφταν με ορμή στα βράχια. Μπροστά μου φάνηκε η εκκλησία του Αγ.Γρηγορίου, μάρτυρας των πάντων εκεί και λίγο πιο πέρα, στην άκρη του λόφου, υπήρχε μια σημαία, που πάνω της ήταν αποτυπωμένο το μένος όλων των ανέμων…
Κάθισα σε ένα βράχο, δίπλα από την εκκλησία, και αγναντεύοντας το απέραντο βαθύ μπλε του Αιγαίου, έκλεισα όλους τους ‘διακόπτες’ μου…τα υπόλοιπα επιτρέψτε μου να τα κρατήσω για τον εαυτό μου…το ταξίδι, ουσιαστικά, είχε τελειώσει για μένα!.
Από τον λήθαργο μου με έβγαλε, ποιος άλλος;, ο συνήθης ύποπτος, λέγοντας μου, ‘μικρούλα πάμε να δούμε την εκκλησία πως είναι μέσα; η πόρτα είναι ανοιχτή!’ Το εσωτερικό της εκκλησίας το διέκρινε η απλότητα, με ένα ξύλινο τέμπλο, λίγες εικόνες και μερικά σαμιαμίθια σε μια γωνία να φέρνουν τύχη στους ναυτικούς…το εύχομαι!
***
Γυρίσαμε στο αυτοκίνητο και στο τιμόνι έκατσα εγώ. Είχα βγάλει τις φωτογραφίες μου και είχε έρθει η σειρά μου να αναλάβω τις ευθύνες της διαδρομής που θα ακολουθούσαμε…Καθώς οδηγούσα στην ανηφόρα του χωματόδρομου που φτάνει στο ακρωτήρι, άναψε ένα λαμπάκι στον Κίτσο…όχι που δεν θα άναβε (!). Στα δικά μου χέρια κιαν δεν έχουν ανάψει λαμπάκια…Σταμάτησα σε ένα σημείο που θα μπορούσα να ξεκινήσω εύκολα και ανοίξαμε τα κιτάπια του Κίτσου για να βρούμε τι είναι…Η ένδειξη αφορούσε έναν αισθητήρα που έχει το αυτοκίνητο για να διαβάζει πινακίδες, οριζόντια σήμανση κτλ. Από τη πολύ σκόνη είχε καλυφθεί μάλλον και έτσι ενεργοποιήθηκε η σχετική λυχνία. Και που θα μπορούσε να είναι τοποθετημένος ένας τέτοιος αισθητήρας; Μα, μπροστά και κάπου ψηλά, υποθέσαμε…Πήραμε τα μπουκάλια νερού που έχουμε πάντα στα αυτοκίνητα μας και πλύναμε το παρμπρίζ του Κίτσου. Το λαμπάκι έσβησε! Για την ώρα...
Διαδρομή Πρινιά προς παραλία Αγ.Δημήτριος
Το λαμπάκι μπορεί να είχε σβήσει, αλλά ο χωματόδρομος καλά κρατούσε…Η διαδρομή από Πρινιά προς Σχίζαλη και Καλλιανούς ήταν όλη χωματόδρομος με αποτέλεσμα το λαμπάκι να ξανανάψει…Εάν τα αυτοκίνητα μας είχα στόμα και πόδια, θα μας έβριζαν και θα μας έριχναν κλωτσιές με τόσα που τραβάνε από τα χέρια μας τόσα χρόνια…!
Στο δρόμο μας δεν συναντήσαμε ούτε ένα αυτοκίνητο! Συναντήσαμε όμως ένα πεζό, ο οποίος μας κοίταξε με μεγάλη περιέργεια (πιθανόν ντόπιος ήταν), αλλά και εμείς με περιέργεια τον κοιτάξαμε, καθώς αναρωτιόμασταν που πάει με τα πόδια;;;….αυτός, φαντάζομαι, αναρωτιόταν που πάνε οι τρελοί στις ερημιές;;;… Οι λιγοστοί κάτοικοι που ζουν εκεί ασχολούνται με την κτηνοτροφία, αν και ο τύπος που συναντήσαμε, μόνο κτηνοτρόφος δεν έμοιαζε…
Λίγο πριν την διασταύρωση για την παραλία του Αγ.Δημητρίου ο δρόμος απέκτησε άσφαλτο και είδα το φως το αληθινό! Ο Κίτσος κυρίως και μετά ο αδερφός μου….εγώ δεν τολμούσα καν να πω ότι μου άρεσε η διαδρομή…!
Στρίβοντας για την παραλία, ο δρόμος πάλι ήταν χωμάτινος και κατηφορικός. Ευτυχώς δεν γκρίνιαξε το δελφίνι, καθώς ήλπιζε να κάνει μπάνιο…Φτάσαμε στη πεζογέφυρα που υπάρχει πριν τη παραλία και αμέσως μετά πήγα να παρκάρω δίπλα από μια καντίνα που υπήρχε εκεί δίπλα.
Είχε πάει αργά το μεσημέρι και τα στομάχια μας διαμαρτύρονταν εντόνως! Κάτσαμε στη καντίνα, που κυριολεκτικά είχε τα πάντα, από φαγητό και παγωτά, μέχρι τουαλέτες και ντουζιέρες, ακόμα και μπαρ είχε! Παραγγείλαμε δυο βαρβάτες ομελέτες, μια σαλάτα και δυο μπύρες. Ήταν νοστιμότατα και πληρώσαμε περίπου 23€ σύνολο με μετρητά.
Μέχρι να γίνει το φαγητό μας, πήρα τη κάμερα και έκανα μια βόλτα μέχρι τη παραλία. Κρίμα που είχε τόσο πολύ αέρα…είναι από τις καλύτερες παραλίες που έχει το νησί. Πισίνα με γαλαζοπράσινα νερά!
Μετά το φαγητό και πρίν φύγουμε θέλαμε να κάνουμε βόλτα προς το φαράγγι, γιατί στην καντίνα μας είπαν για βάθρες που μπορείς να κάνεις μπάνιο. Περπατήσαμε αρκετά, πηδώντας πέτρες και διασχίζοντας το μονοπάτι που οδηγεί όλο και πιο βαθιά στο φαράγγι. Σημείο για μπάνιο όμως δεν βρήκαμε, τουλάχιστον μέχρι εκεί που φτάσαμε, γιατί γυρίσαμε τελικά, λόγω της πυκνής βλάστησης και της μη κατάλληλης ενδυμασίας μας για τέτοια πεζοπορία…Στο γυρισμό μου έπεσε το καπάκι της κάμερας μέσα στο ποτάμι. Μετά από αρκετό ψάξιμο μέσα στο νερό το βρήκε ο bro, οπότε ‘βράχηκε’ και ας πούμε ότι ικανοποιήθηκε!
***
Η επιστροφή έγινε μέσω του χωριού Αγ.Δημήτριος και Μελισσώνας προς Καλύβια και μετά Κάρυστος. Στο ξενοδοχείο αφήσαμε τα πράγματα μας, πήραμε πετσέτα και πήγαμε στη παραλία Ψιλή Άμμος, που είναι δίπλα από το ξενοδοχείο, για μπάνιο. Έπρεπε να βραχούμε και σήμερα. Λόγω του πολύ αέρα, η λύση αυτή ήταν μονόδρομος, που τελικά αποδείχτηκε αρκετά καλή επιλογή για παραλία τόσο κοντά σε πόλη! Μείναμε μέχρι αργά το απόγευμα.
***
Το βράδυ βγήκαμε για μια τελευταία βόλτα στη Κάρυστο, καθώς την επόμενη μέρα θα αναχωρούσαμε για Ερέτρια. Το ταξίδι μπορεί να είχε τελειώσει, αλλά είχε μείνει το ‘κερασάκι στην τούρτα’ για φάγωμα…
Η σημερινή μέρα ξεκίνησε επίσης με πολύ αέρα…μας είχε πάρει και μας είχε σηκώσει από τη στιγμή που είχαμε πατήσει το πόδι μας στο νότο του νησιού! Φάγαμε το πρωινό μας και ετοιμαστήκαμε για ‘άγριες’ καταστάσεις. Η σημερινή βόλτα θα ήταν λίγο διαφορετική από τις άλλες. Σήμερα το αξιοθέατο μας θα ήταν η τραχιά φύση του νότου και τα σχεδόν έρημα χωριά του!
Κατά την διάρκεια της διαδρομής μας η πρώτη έκπληξη ήταν η συνάντηση με μια χελώνα, αρκετά μεγάλη θα έλεγα, που βρισκόταν στην μέση του δρόμου…Σταματάει ο bro μόλις τη βλέπει, κατεβαίνει από το αυτοκίνητο, παίρνει τη χελώνα στα χέρια και τη βάζει στην άκρη του δρόμου. Εγώ μέσα από το αυτοκίνητο να φωνάζω ‘πρόσεχε τα φίδιαααααα’…

Γιατί δε μελετούσα κάτι άλλο;;;…καθώς συνεχίζουμε βλέπω σε κάποια μέτρα μπροστά μας ένα φίδι, αρκετά μεγάλο, που προσπαθεί να περάσει το δρόμο από δεξιά προς αριστερά…και εκεί που σιγομουρμουρώ ότι όλα τα ζώα βγήκαν παγανιά στους δρόμους σήμερα, μια δυνατή ριπή ανέμου το παίρνει, το σηκώνει (κυριολεκτικά) και βλέπω ένα ιπτάμενο φίδι να περνάει από μπροστά μου και να πέφτει εκτός δρόμου, πάλι πίσω από εκεί που είχε ξεκινήσει για να βγει! Γυρνώ στον αδερφό μου και λέω, ΄το είδες και εσύ αυτό ε;;;’….

Το τοπίο γύρω μας ήταν ορεινό και Κυκλαδίτικο στην αρχή. Κάποια στιγμή συναντήσαμε την Όχη στα αριστερά μας, όμορφη και επιβλητική και τα πρώτα χωριά που ανήκουν στην ευρύτερη περιοχή του δήμου Καφηρέα!

Ακρωτήριο Καφηρέας ή Κάβο Ντόρο
Καφηρέας είναι το ακρωτήριο της Εύβοιας που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο του νησιού, ενώ Κάβο Ντόρο είναι η ‘συμβατική’ ονομασία αυτού του γεωγραφικού τμήματος, η οποία χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα. Η γεωγραφική του θέση, στο θαλάσσιο τμήμα όπου βρίσκεται, το καθιστούσε, από τα χρόνια της αρχαιότητας, ως το κομβικό σημείο που ένωνε την Αττική με την Μικρά Ασία, ενώ υπήρξε πέρασμα όχι μόνο των Ελλήνων, αλλά και διαφόρων λαών της Μεσογείου και της Ανατολής (όπως Φοίνικες, Πέρσες) που περιέπλεαν στην περιοχή, είτε για εμπορικούς, είτε για στρατιωτικούς σκοπούς.

Ένα από τα πιο γνωστά χωριά και από τα πρώτα που συναντάς ερχόμενος από Κάρυστο, είναι το χωριό Αντιά, λίγο πριν το χωριό Κομίτο. Τα περισσότερα χωριά του Κάβο Ντόρο, καθώς και η τοποθεσία που βρίσκονται έως σήμερα, ανάγονται στην εποχή του Βυζαντίου. Η δημιουργία οικισμών εκεί οφείλονταν αφενός στον εποικισμό Αρβανιτών, που έλαβε χώρα στη νότια Εύβοια το 15ο αιώνα, και αφετέρου στις επιδρομές πειρατών, που λυμαίνονταν τότε τις ακτές του Αιγαίου και ανάγκασαν πολλούς κατοίκους να μετακινηθούν στα πιο ορεινά σημεία της περιοχής.


Το αμέσως επόμενο χωριό είναι το Κόμιτο, η ονομασία του οποίου, κατά τη Ρωμαϊκή και Βυζαντινή περίοδο, αποτελούσε τίτλος αξιωματικού του πεζοπορικού στρατού αντίστοιχο αυτού του συνταγματάρχη. Ενώ ένα άλλο χωριό, το Ζαχαριά, οφείλει το όνομα του στον Καρυστινό ιππότη Λικάριο, τον οποίο οι κάτοικοι τον ονόμαζαν Ζαχαρία.



Την εποχή της Τουρκοκρατίας πολλοί κάτοικοι της νότιας Εύβοιας αλλά και από άλλες περιοχές της Ελλάδας, αποφεύγοντας τους τούρκους κατέφυγαν εκεί, εφόσον αποτελούσε μια, σχετικά, δυσπρόσιτη και απομονωμένη περιοχή. Το χωριό Πρινιά κατοικήθηκε από Έλληνες της Μ. Ασίας που κατέφυγαν στο Κάβο Ντόρο κατά τον 15ο αιώνα, τα επώνυμα των οποίων, που υπάρχουν ακόμα και σήμερα, είναι ενδεικτικά της καταγωγής τους. Ο πληθυσμός εκείνη την εποχή ήταν πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με σήμερα, που οι κάτοικοι είναι λιγοστοί και η ρυμοτομία των χωριών δίνει την εντύπωση πλήρους ερήμωσης! Κατά το πέρασμα μας, το μόνο που μαρτυρούσε τη παρουσία ζωής ήταν κάποια σημάδια καπνού σε σπίτια, παρόλο που ήταν καλοκαίρι, για το μαγείρεμα υποθέσαμε, ενώ κατά τ’ άλλα είναι μια περιοχή απομονωμένη, με τη δική της θέση πάνω στο χάρτη, που παραμένει γνωστή από το ακρωτήρι της, που φέρει το όνομα Κάβο Ντόρο!


Κάποια στιγμή περάσαμε τη διασταύρωση για το χωριό Ευαγγελισμός, δεν στρίψαμε όμως, και κατευθυνθήκαμε προς Ζαχαριά και Πρινιά… Βγήκαμε από τον κεντρικό δρόμο και μπήκαμε σε χωματόδρομο. Για άλλη μια φορά ο Κίτσος θα σκονίζονταν και μάλιστα πολύ!...Μετά απο λίγη ώρα εμφανίστηκε ο Αράπης, η χαρακτηριστική βραχονησίδα με την άγρια φυσική ομορφιά, που λούζεται συχνά από τα μανιασμένα κύματα.



Όσο κατεβαίναμε ο δρόμος γινόταν περισσότερο κακοτράχαλος και σε πολλά σημεία έβγαινα από το αυτοκίνητο για να βοηθήσω τον αδερφό μου να το κατευθύνει καλύτερα πάνω στις πέτρες και τα χαντάκια που υπήρχαν κατά μήκος του χωματόδρομου. Δεξιά μας εμφανίστηκαν απόκρημνες ακτές στις οποίες έπεφταν τα κύματα πάνω στα βράχια με ορμή και σου έδιναν την εντύπωση ότι φτάνεις στο έσχατο σημείο του κόσμου!...

Μέχρι που εμφανίστηκε η εσχατιά μπροστά μας, ‘σιγοτραγουδώντας’ έναν άγριο σκοπό, ένα κάλεσμα απόκοσμο και ηδονικό…είχα μπροστά μου ένα υπέροχο έργο τέχνης της φύσης, ένα ‘σφουγγάρι’ που μάζευε όλη την ομορφιά της Εύβοιας!

Φτάνοντας κάτω βγήκα από το αυτοκίνητο και προχώρησα προς τα βράχια. Ο άνεμος ήταν δυνατός και τα κύματα έπεφταν με μανία στα βράχια. Περπάτησα τριγύρω ακούγοντας τον ήχο των κυμάτων και χαζεύοντας τον Αράπη. Ο bro είχε ανέβει ήδη πάνω στο λόφο και ως συνήθως εξερευνούσε τη περιοχή.




Άρχισα να ανηφορίζω και εγώ στον λόφο, έχοντας πάντα το βλέμμα μου καρφωμένο στα κύματα που έπεφταν με ορμή στα βράχια. Μπροστά μου φάνηκε η εκκλησία του Αγ.Γρηγορίου, μάρτυρας των πάντων εκεί και λίγο πιο πέρα, στην άκρη του λόφου, υπήρχε μια σημαία, που πάνω της ήταν αποτυπωμένο το μένος όλων των ανέμων…



Κάθισα σε ένα βράχο, δίπλα από την εκκλησία, και αγναντεύοντας το απέραντο βαθύ μπλε του Αιγαίου, έκλεισα όλους τους ‘διακόπτες’ μου…τα υπόλοιπα επιτρέψτε μου να τα κρατήσω για τον εαυτό μου…το ταξίδι, ουσιαστικά, είχε τελειώσει για μένα!.

Από τον λήθαργο μου με έβγαλε, ποιος άλλος;, ο συνήθης ύποπτος, λέγοντας μου, ‘μικρούλα πάμε να δούμε την εκκλησία πως είναι μέσα; η πόρτα είναι ανοιχτή!’ Το εσωτερικό της εκκλησίας το διέκρινε η απλότητα, με ένα ξύλινο τέμπλο, λίγες εικόνες και μερικά σαμιαμίθια σε μια γωνία να φέρνουν τύχη στους ναυτικούς…το εύχομαι!




***
Γυρίσαμε στο αυτοκίνητο και στο τιμόνι έκατσα εγώ. Είχα βγάλει τις φωτογραφίες μου και είχε έρθει η σειρά μου να αναλάβω τις ευθύνες της διαδρομής που θα ακολουθούσαμε…Καθώς οδηγούσα στην ανηφόρα του χωματόδρομου που φτάνει στο ακρωτήρι, άναψε ένα λαμπάκι στον Κίτσο…όχι που δεν θα άναβε (!). Στα δικά μου χέρια κιαν δεν έχουν ανάψει λαμπάκια…Σταμάτησα σε ένα σημείο που θα μπορούσα να ξεκινήσω εύκολα και ανοίξαμε τα κιτάπια του Κίτσου για να βρούμε τι είναι…Η ένδειξη αφορούσε έναν αισθητήρα που έχει το αυτοκίνητο για να διαβάζει πινακίδες, οριζόντια σήμανση κτλ. Από τη πολύ σκόνη είχε καλυφθεί μάλλον και έτσι ενεργοποιήθηκε η σχετική λυχνία. Και που θα μπορούσε να είναι τοποθετημένος ένας τέτοιος αισθητήρας; Μα, μπροστά και κάπου ψηλά, υποθέσαμε…Πήραμε τα μπουκάλια νερού που έχουμε πάντα στα αυτοκίνητα μας και πλύναμε το παρμπρίζ του Κίτσου. Το λαμπάκι έσβησε! Για την ώρα...
Διαδρομή Πρινιά προς παραλία Αγ.Δημήτριος
Το λαμπάκι μπορεί να είχε σβήσει, αλλά ο χωματόδρομος καλά κρατούσε…Η διαδρομή από Πρινιά προς Σχίζαλη και Καλλιανούς ήταν όλη χωματόδρομος με αποτέλεσμα το λαμπάκι να ξανανάψει…Εάν τα αυτοκίνητα μας είχα στόμα και πόδια, θα μας έβριζαν και θα μας έριχναν κλωτσιές με τόσα που τραβάνε από τα χέρια μας τόσα χρόνια…!
Στο δρόμο μας δεν συναντήσαμε ούτε ένα αυτοκίνητο! Συναντήσαμε όμως ένα πεζό, ο οποίος μας κοίταξε με μεγάλη περιέργεια (πιθανόν ντόπιος ήταν), αλλά και εμείς με περιέργεια τον κοιτάξαμε, καθώς αναρωτιόμασταν που πάει με τα πόδια;;;….αυτός, φαντάζομαι, αναρωτιόταν που πάνε οι τρελοί στις ερημιές;;;… Οι λιγοστοί κάτοικοι που ζουν εκεί ασχολούνται με την κτηνοτροφία, αν και ο τύπος που συναντήσαμε, μόνο κτηνοτρόφος δεν έμοιαζε…

Λίγο πριν την διασταύρωση για την παραλία του Αγ.Δημητρίου ο δρόμος απέκτησε άσφαλτο και είδα το φως το αληθινό! Ο Κίτσος κυρίως και μετά ο αδερφός μου….εγώ δεν τολμούσα καν να πω ότι μου άρεσε η διαδρομή…!

Στρίβοντας για την παραλία, ο δρόμος πάλι ήταν χωμάτινος και κατηφορικός. Ευτυχώς δεν γκρίνιαξε το δελφίνι, καθώς ήλπιζε να κάνει μπάνιο…Φτάσαμε στη πεζογέφυρα που υπάρχει πριν τη παραλία και αμέσως μετά πήγα να παρκάρω δίπλα από μια καντίνα που υπήρχε εκεί δίπλα.


Είχε πάει αργά το μεσημέρι και τα στομάχια μας διαμαρτύρονταν εντόνως! Κάτσαμε στη καντίνα, που κυριολεκτικά είχε τα πάντα, από φαγητό και παγωτά, μέχρι τουαλέτες και ντουζιέρες, ακόμα και μπαρ είχε! Παραγγείλαμε δυο βαρβάτες ομελέτες, μια σαλάτα και δυο μπύρες. Ήταν νοστιμότατα και πληρώσαμε περίπου 23€ σύνολο με μετρητά.



Μέχρι να γίνει το φαγητό μας, πήρα τη κάμερα και έκανα μια βόλτα μέχρι τη παραλία. Κρίμα που είχε τόσο πολύ αέρα…είναι από τις καλύτερες παραλίες που έχει το νησί. Πισίνα με γαλαζοπράσινα νερά!





Μετά το φαγητό και πρίν φύγουμε θέλαμε να κάνουμε βόλτα προς το φαράγγι, γιατί στην καντίνα μας είπαν για βάθρες που μπορείς να κάνεις μπάνιο. Περπατήσαμε αρκετά, πηδώντας πέτρες και διασχίζοντας το μονοπάτι που οδηγεί όλο και πιο βαθιά στο φαράγγι. Σημείο για μπάνιο όμως δεν βρήκαμε, τουλάχιστον μέχρι εκεί που φτάσαμε, γιατί γυρίσαμε τελικά, λόγω της πυκνής βλάστησης και της μη κατάλληλης ενδυμασίας μας για τέτοια πεζοπορία…Στο γυρισμό μου έπεσε το καπάκι της κάμερας μέσα στο ποτάμι. Μετά από αρκετό ψάξιμο μέσα στο νερό το βρήκε ο bro, οπότε ‘βράχηκε’ και ας πούμε ότι ικανοποιήθηκε!





***
Η επιστροφή έγινε μέσω του χωριού Αγ.Δημήτριος και Μελισσώνας προς Καλύβια και μετά Κάρυστος. Στο ξενοδοχείο αφήσαμε τα πράγματα μας, πήραμε πετσέτα και πήγαμε στη παραλία Ψιλή Άμμος, που είναι δίπλα από το ξενοδοχείο, για μπάνιο. Έπρεπε να βραχούμε και σήμερα. Λόγω του πολύ αέρα, η λύση αυτή ήταν μονόδρομος, που τελικά αποδείχτηκε αρκετά καλή επιλογή για παραλία τόσο κοντά σε πόλη! Μείναμε μέχρι αργά το απόγευμα.
***
Το βράδυ βγήκαμε για μια τελευταία βόλτα στη Κάρυστο, καθώς την επόμενη μέρα θα αναχωρούσαμε για Ερέτρια. Το ταξίδι μπορεί να είχε τελειώσει, αλλά είχε μείνει το ‘κερασάκι στην τούρτα’ για φάγωμα…