va5ilis
Member
- Μηνύματα
- 125
- Likes
- 1.256
- Ταξίδι-Όνειρο
- Το Εβερεστ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Oklahoma City(Oklahoma) & Wichita( Kansas)
- Nebraska - Chimney Rock & Scott Bluffs
- Fort Laramie (Wyoming) & Mammoth Site (South Dakota)
- Custer State Park, Mount Rushmore (South Dakota)
- Cathedral Spires, Black Elk Peak & Crazy Horse Monument (South Dakota)
- Badlands
- Deadwood (South Dakota) & Devil’s Tower (Wyoming)
- Little Big Horn (Wyoming)
- Yellowstone National Park 1
- Yellowstone National Park 2
- Yellowstone National Park 3
- Yellowstone National Park 4
- Yellowstone National Park 5
- Grand Teton National Park
- Οι αετοφωλιες του Mesa Verde National Park
- Chaco Canyon
- Επιστροφη – Χρησιμες πληροφορίες – Επίλογος
It isn't the mountains ahead to climb that wear you out; it's the pebble in your shoe.
~ Muhammad Ali
~ Muhammad Ali
Μερα 14η - Grand Teton National Park
Κατευθυνομαι με βαρια καρδια προς την νοτια εξοδο του παρκου εχοντας την λιμνη στα αριστερα μου. Οταν σχεδιαζα το ταξιδι, για το Yellowstone ειχα υπολογισει να διαθεσω 3 μερες. Αργοτερα οι 3 εγιναν 4 και τελικα 5. Νομιζω ηταν καλες για να παρω μια γευση του παρκου και να δω τα βασικα μερη του. Εχει ακομα δεκαδες μονοπατια που δεν περπατησα, διακλαδωσεις απο τον κεντρικο δρομο που δεν εξερευνησα και μερη που μεταμορφωνονται και εχουν κατι διαφορετικο να προσφερουν στον επισκεπτη αναλογα με την εποχη.
Υπαρχουν τοσα ωραια μερη στον κοσμο, που συνηθως προτιμω να βλεπω κατι καινουριο παρα να γυριζω σε κατι που ηδη εχω δει. Ειναι και κατι μερη ομως που θες να ξαναγυρίσεις καποια μερα, να δεις ποσο αλλαξε το μερος και ποσο αλλαξες και εσυ, αν σου βγαζει τα ιδια συναισθηματα.
Δεν ειναι πολλα αυτα τα μερη, η λιστα μου ειναι μικρη, και ας εγινε ενα τικ μεγαλυτερη μετα το Yellowstone.
Περνώ την νοτια πυλη και κατευθυνομαι προς το μικρο αδερφακι του Yellowstone, το Grand Teton National Park που πολλοι τα θεωρουν μαζι ως ενα ενιαιο παρκο. Η αληθεια ειναι οτι τους χωριζουν μονο 10 μιλια. Ο ουρανος ειναι καταγαλανος χωρις ουτε ενα συννεφακι και η μερα φαινεται οτι θα ειναι ζεστη. Ωραιος καιρος να εισαι εξω στην φυση. Βλεπω το περιγραμμα των βουνοκορφων και πλησιαζω ολο και πιο κοντα.



Το πλανο για σημερα, εχει περπατημα γυρω απο την Jenny Lake και οσο μπορεσω να δω απο το Cascade Canyon. Αφηνω την Ντολυ στο δευτερο πάρκινγκ του κεντρου επισκεπτων γιατι το πρωτο ειναι γεματο. Εχει παρα πολυ κοσμο που ετοιμαζονται γυρω απο τα αμαξια τους για να ξεκινησουν την πεζοπορια. Η αληθεια ειναι οτι μου ελειψε να ειμαι αναμεσα σε κοσμο. Σταματαω μπροστα στο κεντρο επισκεπτων, οπου μια ρειντζερ καθεται πισω απο ενα αναγλυφο χαρτη του παρκου (μια επιφανεια περιπου 1 τετραγωνικο μετρο) και με μια μακρια βεργα απανταει στις ερωτησεις των επισκεπτων. Φτανει και η σειρα μου, την ρωταω αποστασεις και χρονους και μου λεει οτι ειναι λιγο αργα για να παω στην Lake Solitude, αν θελω πρεπει να βιαστώ και να παρω το καραβακι απεναντι που θα μου γλυτωσει περιπου 2 μιλια, την μιση λιμνη. Περιπου 100 μετρα παρακατω βλεπω την τεραστια ουρα για το καραβακι. Ειπαμε μου αρεσει ο κοσμος αλλα οχι οι ουρες. Προσπερναω, και το παιρνω με τα ποδαρακια με την φορα των δεικτων του ρολογιου γυρω απο την λιμνη, μεχρι να φτασω στην απεναντι πλευρα.

Ενα μικρο ελαφακι βγαινει απο τα δεντρα να με καλημερισει.




Ενα μικρο μονοπατι οδηγει στους Hidden Falls (Κρυμμενους Καταρρακτες).

Ξεκιναω την ανηφορα για να φτασω στο Inspiration Point απο οπου εχω πανοραμικη αποψη της λιμνης. Μικρη σταση για να φαω κατι και τα σκιουρακια παραλιγο να μπουν στην τσαντα με το φαγητο μου. Συμβουλη: οταν παρασυρεσαι απο το τοπιο και παρατας τα πραγματα σου για να βγαλεις φωτογραφιες, τουλαχιστον βεβαιωσου οτι το φερμουάρ της τσαντας ειναι κλειστο.

Μου μυρισαν ξηροκαρπια.

Συνεχιζω με ολο το φαι μου μεχρι την βαση του φαραγγιου. Εκει στην δεξια μερια ξεκιναει το μονοπατι που διασχιζει ολο το φαραγγι. Κοιταω στην απεναντι πλαγια προσπαθωντας να εντοπισω καποιο ζωο. Μια κοπελα που γυρνουσε οταν την συνατησα μου ειπε οτι ειδε νωρις το πρωι μια αρκουδα Grizzly και ενα ταρανδο. Εχω πανω μου το επτασφαιρο, αλλα εχει αρκετο κοσμο στο μονοπατι, καθε 50 μετρα περιπου συναντιεμαι με καποιον και αμφιβάλλω αν θα δω καμια αρκουδα. Ρωτωντας αλλους πεζοπόρους, μου λενε για ενα ταρανδο που την εχει αραξει μεσα στα δεντρα περιπου 20 μετρα απο το μονοπατι. Αν δεν μου το ειχαν πει, θα προσπερνουσα χωρις να τον δω. Δυστυχως ο κυριος ταρανδος καθεται κατω και δεν κουνιεται πολυ. Ο ηλιος εχει ανεβει και αυτη την ωρα και τα ζωα προτιμουν να ξεκουραζονται.




Αφου τον χάζεψα με τα κυαλια συνεχισα την πορεια μεχρι την διχαλα στο Forks of Cascade Canyon. Αποφασισα να ακουσω την συμβουλη της ρειντζερ και να μην το ζορισω πολυ και με πιασει η νυχτα στο παρκο.

Γυρνωντας προς τα πισω ειδα ενα ωραιο μερος μεσα στο ποταμι. Ενας τεραστιος κορμος δεντρου ειχε πεσει μεσα στο ποταμι σε σημειο που το νερο ηταν λιγο πανω απο το γονατο μου. Καθομαι στο κορμο, βγαζω παπουτσακια και βαζω ποδαρακια μεσα στο κρυο νερο. Μετα απο 10 λεπτα κρυοθεραπειας ενιωθα ηδη πολυ καλυτερα.

Ειναι απογευμα και ο κοσμος στην προβλητα που περιμενει να επιστρεψει ειναι λιγοστος πια. Παρολα αυτα αποφασίζω να ολοκληρωσω τον κυκλο της λιμνης. Αφου βγηκα απο το κομματι που ειναι καλυμενο απο ψηλα δεντρα, το μονοπατι ανοιγει και ειναι γεματο απο πολυχρωμους θαμνους. Το χωμα ειναι ζεστο και αναδυεται μια γλυκια μυρωδια απο αρωματικα βοτανα. Το αρωμα ειναι γνωστο και εσπασα το κεφαλι μου να καταλαβω απο πιο αρωματικο φυτο ειναι χωρις να το βρω τελικα. Οι γνωσεις των παιδιων της πολης σχετικα με τα φυτα περιοριζονται σε κανενα βασιλικο και κανενα θυμαρι. Ξερω τοσα πραγματα αλλα να ονομασω δυο φυτα απο αυτα που εβλεπα δεν μπορουσα. Για να πω την αληθεια ουτε ενα θα μπορουσα. Μορφωμενοι και κουραφεξαλα.

Πειρασμος για βουτια τετοιο ωραιο νερο. Εβαλα δαχτυλακι και ηταν αρκετα κρυο.



Εχω ξεποδαριαστει αλλα επιτελους ειμαι στο παρκινγκ με την Ντολυ. Η μερα εχει ακομα φως και λεω να παω να δω κατι πολυ χαρακτηριστικες αποθηκες/στάβλους των μορμονων που ειναι εδω κοντα. Η καλυτερη ωρα για φωτογραφια ειναι το πρωι ωστε να βγει και η κορυφογραμμη των Grand Tetons, εγω εχω τον Ηλια να κραταει το φαναρι στην λαθος μερια. Αλλο ωραιο μερος για φωτογραφιες ειναι το Schwabacher Landing.

Η χαρακτηριστικη κορυφογραμμη των Grand Tetons που μου θυμιζει το πτερυγιο του καρχαρια. Φωτο απο ιντερνετ.

Αυτο ηταν, το ταξιδι εχει σχεδον ολοκληρωθει. Ειμαι πολυ μακρια απο το σπιτι και πρεπει να κατηφοριζω αν θελω να οδηγαω μονο 8 ωρες την μερα μεχρι να επιστρεψω, αλλιως θα ειναι σκοτωμα. Δεν ξερω ακομα απο ποιο δρομο θα γυρισω, ισως κανω μια σταση στο Denver του Colorado που τοσο πολυ θελω να επισκεφτω και ενα φεγγαρι κοιτουσα να βρω και δουλεια εκει.
Εχω μια γλυκόπικρη γεύση φευγοντας. Αν ερχομουν να περπατησω ενα τετοιο μερος, κανονικα θα ημουν χαρουμενος οχι για μια μερα αλλα για μια εβδομαδα. Τι να πρωτοπω για το Grand Teton, το μερος ειναι πανεμορφο, αλλα εμενα η καρδια μου ειναι μια κιτρινη πετρα.
Last edited: