travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη μέρα στο Βίντχοκ.
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 1
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 2
- Επίσκεψη στο Sossusvlei
- Επιστροφή από το Sossusvlei. Sesriem Canyon.
- Οδικώς στο Swakopmund.
- Βόλτες στο Σβάκοπμουντ.
- Πρώτη μέρα με το πρακτορείο
- Στο πάρκο Ετόσα.
- Σαφάρι στο πάρκο Ετόσα.
- Πάρκο Ετόσα, αλλαγή λοτζ.
- Ταξίδι δίπλα στον ποταμό Okavango.
- Βόλτες στο ποτάμι και άφιξη στη Μποτσουάνα.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αεροπλάνο.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αυτοκίνητο. Πρώτη μέρα.
- Ολοήμερο σαφάρι στο Δέλτα του Οκαβάνγκο. Δεύτερη μέρα.
- Λίγο σαφάρι ακόμα και άφιξη στη Νάτα.
- Nata salt pans.
- Βόλτα στον ποταμό Chobe
- Στους Καταρράκτες Βικτώρια.
- Επίσκεψη στους καταρράκτες.
- Η επιστροφή.
- Βίντεο
Σαφάρι στο πάρκο Ετόσα.
Η νύχτα πέρασε πολύ καλά και δροσερά. Όμως έπρεπε να ξυπνήσουμε πολύ πρωί και στις 6 να πάρουμε πρωινό. Ευτυχώς όχι με τους νομάδες που κάναμε το ταξίδι, αλλά μέσα στο εστιατόριο του Λοτζ που μέναμε. Το πρωινό ήταν αρκετά καλό, αλλά εμείς το πήραμε στα γρήγορα και δεν το απολαύσαμε.
Στις 06:45 έπρεπε να ήμασταν στο χώρο που είναι παρκαρισμένο το λεωφορείο που μας κάνει το ταξίδι. Θα έπαιρνε 15 από τους 16 του γκρουπ να τους μεταφέρει στην είσοδο του πάρκου, 10 χιλιόμετρα μακριά δηλαδή, ώστε να ξαναμπούμε πάλι μέσα στο πάρκο για να κάνουμε την προαιρετική εκδρομή σαφάρι στο πάρκο. Πληρώσαμε 1100 δολάρια της Ναμίμπια το άτομο, που είναι 55€. Θεωρώ ότι η τιμή ήταν πολύ καλή. Το τουρ αυτό κράτησε περίπου 10 ώρες αφού φύγαμε στις επτά και μισή και επιστρέψαμε στις πέντε και μισή το απόγευμα. Χωριστήκαμε σε 2 τζιπ. Μια κοπέλα από τη Γαλλία που δεν ήρθε μαζί μας έκανε το σαφάρι με το λεωφορείο που είχαμε, μόνη της με τον οδηγό.
Εμείς ξεκινήσαμε στην αρχή χαλαρά, αλλά είχαμε απογοητευτεί γιατί επί μία ώρα δεν βλέπαμε τίποτα σχεδόν, πέρα από μερικά μικρά ζώα, ενώ εμείς περιμέναμε να δούμε λιοντάρια, ελέφαντες και τέτοια. Κάποια στιγμή και ενώ είχαμε δει αρκετές ζέβρες, λίγα γκνου και πολλά springbok (έτσι τα λένε και είναι κάτι ζώα σαν ιμπάλα αλλά πιο μικρόσωμα και λίγο χρωματιστά) ο οδηγός κατάλαβε ότι κάπου υπήρχε ένα λιοντάρι και άρχισε να ψάχνει. Να πω ότι χωριστήκαμε από το άλλο τζιπ το οποίο είδαμε ξανά το μεσημέρι. Ψάχνοντας για το λιοντάρι λοιπόν είδαμε κάτω από ένα δέντρο, μπορεί και 10 λιοντάρια να είναι αραγμένα στη σκιά.
Ένα σπρίνγκμποκ περνά το δρόμο:
Ήμασταν σε μια απόσταση περίπου εκατό μέτρων από αυτά. Δεν έκαναν τίποτα ιδιαίτερο αφού ξεκουράζονταν. Κάποια στιγμή ένα θηλυκό σηκώθηκε να πλησιάσει τα springbok και ετοιμαζόταν για επίθεση. Περιμέναμε αρκετή ώρα αλλά στο τέλος βαρεθήκαμε να περιμένουμε να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουν την επίθεση, η οποία ίσως και να μην έγινε ποτέ. Τα λιοντάρια και γενικά τα αρπακτικά, δεν καταναλώνουν δυνάμεις αν δεν είναι σχεδόν σίγουρα ότι θα πιάσουν το θήραμα. Κάτω από το δένδρο φαίνονται τα λιοντάρια:
Φύγαμε και πήγαμε παρακάτω και ο οδηγός ανακάλυψε κάτω από ένα δέντρο τρία θηλυκά. Αυτά τα είδαμε σε μικρή απόσταση.
Μετά συνεχίσαμε έχοντας δει αρκετές στρουθοκαμήλους και καμηλοπαρδάλεις και καταλήξαμε περίπου στις μία το μεσημέρι σε ένα άλλο Λοτζ με το όνομα Χαλάλι. Νομίζαμε ότι δεν θα είχαμε μεσημεριανό εκείνη τη μέρα, αλλά πάνω που πίναμε μια δροσερή μπύρα (και μερικοί είχαν παραγγείλει και φαγητό) ήρθε το λεωφορείο που κάνουμε το ταξίδι για να μας δώσει μεσημεριανό. Τι να μας δώσει δηλαδή; Τα γνωστά σάντουιτς. Εμείς δεν σηκωθήκαμε καν από το τραπέζι. Δηλαδή εγώ η Ντίνα και ο Γιάννης. Όλοι οι άλλοι πήγαν να φάνε. Εν τω μεταξύ εκεί είχαν έρθει και οι υπόλοιποι που ήταν στο άλλο τζιπ.
Κατά τις δύο και κάτι ξεκινήσαμε την επιστροφή με τα δύο τζιπ, ενώ το λεωφορείο με τη γαλλίδα, που υποτίθεται ότι έκανε σαφάρι, πήγε πολύ πιο γρήγορα μόνο του στο λοτζ που μέναμε. Εκεί όπως είπα φτάσαμε περίπου στις πεντέμισι. Πρώτα όμως περάσαμε και είδαμε πάλι τα πολλά λιοντάρια κάτω από το δέντρο που ήταν μαζεμένα. Το καλό ήταν ότι σε εκείνο το σημείο είδαμε και έναν ρινόκερο, ο οποίος περπατούσε αμέριμνος προς την περιοχή του δέντρου αυτού. Εκεί υπήρχε μια λιμνούλα με νερό και πήγαινε να πιει. Ξαφνικά τα λιοντάρια φοβήθηκαν τον ρινόκερο και πετάχτηκαν να φύγουν. Όμως ταυτόχρονα και ο ρινόκερος φοβήθηκε τόσα πολλά λιοντάρια και έφυγε προς την αντίθετη κατεύθυνση. Αυτή ήταν μια ωραία φάση και ήταν η πιο ενδιαφέρουσα της ημέρας.
Να και διάφορα ζώα από το σαφάρι μας:
Επιστρέψαμε κανονικά στο Λοτζ και στις έξι και μισή θα τρώγαμε βραδινό, οπότε εγώ πήρα το πιάτο μου και πήγα και έφαγα ένα πολύ σκληρό μοσχαρίσιο κρέας με σάλτσα και τίποτε άλλο. Είχε και λίγο ψωμί και κάτι λίγα παντζάρια. Τέλος πάντων κάτι ήταν και αυτό. Η Ντίνα δεν ήρθε φυσικά καθόλου από εκεί.
Υπήρχε ένα θέμα όμως εκείνη τη μέρα το οποίο θέλαμε να συζητήσουμε με τον αρχηγό του γκρουπ, τον Μαλίνγκα. Εκεί κοντά ήταν ένα χωριό της φυλής Χίμπα, που έλεγα και στο Σβάκοπμουντ, και θέλαμε να πάμε να τους δούμε.
Ας πω την μικρή ιστορία από την αρχή. Όταν επιστρέψαμε από το σαφάρι στο Λοτζ, ρώτησα τον οδηγό μας, που ήταν πολύ καλό παιδί, τι μπορούσε να γίνει με το θέμα της επιθυμίας μας να δούμε τους Χίμπα. Ενώ στην αρχή φάνηκε ότι υπάρχει η διάθεση, μετά άρχισε να λέει ότι το χωριό είναι 80 χιλιόμετρα μακριά από το Λοτζ και θέλουμε περίπου 3 ώρες για να πάμε. Εντάξει, αυτό ήταν κάτι πολύ απογοητευτικό γιατί ξέραμε ότι θα φεύγαμε κάπου το μεσημέρι από το Λοτζ που μέναμε. Τον φώναξα να έρθει να μιλήσουμε με τον Μαλίνγκα. Εκεί λοιπόν αρχίσαμε να συζητάμε για το πώς θα μπορούσαμε να πάμε να δούμε τη φυλή Χίμπα. Ο Μαλίνγκα άρχισε να τα φέρνει λίγο δύσκολα και να λέει ότι αν κάτι συμβεί και αργήσουμε δεν μπορούν να μας περιμένουν. Εγώ του είπα βέβαια ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί οποιαδήποτε μέρα και ειδικά στο σαφάρι που κάναμε και να μείνουμε εκεί το απόγευμα και να μας φάνε τα λιοντάρια. Τέλος πάντων κατάλαβε ότι έπρεπε κάτι να κάνει και είπε ότι θα ρωτήσει να δει τι γίνεται γιατί αυτά οργανώνονται από διαφορετικό γραφείο. Εν τω μεταξύ διαπιστώσαμε ότι το χωριό ήταν πολύ κοντά μας.
Όταν πήγαμε για το φαγητό, χωρίς πολύ μεγάλη διάθεση ρώτησε εάν θέλει κανείς άλλος να πάει στους Χίμπα, χωρίς να προσδιορίσει τι είναι εκεί. Δηλαδή δεν είπε ότι είναι ένα χωριό με τη φυλή αυτή των ανθρώπων που ζουν με ένα πρωτόγονο τρόπο. Φυσικά ελάχιστοι ήταν αυτοί που το ήξεραν και ενδιαφέρθηκαν. Μέσες άκρες όμως εμείς βρήκαμε ότι ενδιαφέρονταν 7 άτομα τουλάχιστον, μαζί με εμάς. Έτσι του είπαμε να πάρει τηλέφωνο και αργότερα μας είπε ότι για 6 ή 7 άτομα θέλει 45 δολάρια Αμερικής ή 800$ Ναμίμπιας, που σημαίνει 40€. Η τιμή ήταν τσιμπημένη, γιατί μας είχαν πει δύο μέρες πριν που είχαμε ρωτήσει ότι θα ήταν το πολύ 450$ Ναμίμπιας. Πως τα 450 έγιναν 800; Δεν ξέρω. Ήμασταν αποφασισμένοι όμως να τα δώσουμε. Το ωραίο ήταν ότι τελικά το χωριό ήταν λιγότερο από μια ώρα δρόμος. Λίγο περίεργη μου φάνηκε αυτή η αλλαγή της απόστασης. Τέλος πάντων.
Περνώντας η ώρα και μιλώντας με τους υπόλοιπους, αντί να αυξηθούμε μειωθήκαμε. Είδαμε ότι είχαμε μείνει μόνο 5 άτομα στο τέλος. Δηλαδή ήμασταν εγώ, η Ντίνα, ο Γιάννης και οι δύο Βούλγαροι της παρέας. Ο ιταλός ενώ στην αρχή είχε πει ότι θα έρθει, υπαναχώρησε. Το ίδιο και η γαλλίδα. Η δε αμερικανίδα που θα το σκεφτόταν είπε ότι δεν θα έρθει έτσι κι αλλιώς. Το είπα αυτό στο Μαλίνγκα, ότι τελικά θα είμαστε μόνο 5 άτομα και πήρε τηλέφωνο το πρακτορείο που θα μας πήγαινε και του είπαν ότι θέλουν για τα 5 άτομα 6.000$ της Ναμίμπια δηλαδή 1200 από τον κάθε έναν που σημαίνει 60€. Για 10 ώρες στο σαφάρι δώσαμε μόνο 55€ και για 3 ώρες ήθελαν 60; Έτσι αποφασίσαμε να μην πάμε γιατί ήταν μια κοροϊδία για λιγότερες από 5 ώρες να δώσουμε τόσα χρήματα. Δηλαδή αν ήμασταν έξι άτομα θα δίναμε 800 δολάρια Ναμίμπιας, άρα συνολικά 4.800. Ενώ με πέντε θα δίναμε 6.000. Κάτι παιζόταν.
Έτσι την άλλη μέρα θα μέναμε στο Λοτζ χωρίς να κάνουμε κάτι. Έτσι κι έγινε. Το ότι δεν θα φεύγαμε νωρίς οφειλόταν στο ότι περιμέναμε κάποια άτομα από την πρωτεύουσα της Ναμίμπια να έρθουν και να ενωθούν με όλους εμάς. Εν τω μεταξύ το πρωί είχαν φύγει δύο κοπέλες από την Ολλανδία και την επομένη το πρωί έφυγε ένα νεαρό ζευγάρι από τη Γερμανία. Έτσι θα περιμέναμε αυτούς τους καινούργιους, χωρίς να γνωρίζουμε την ώρα που θα έρθουν.
Είπα λίγο νωρίτερα ότι εγώ είχα λίγο διαφορετικό πρόγραμμα από εκείνους που έφυγαν από το Κέιπ Τάουν. Για παράδειγμα το δικό μου έλεγε ότι το επόμενο πρωί, που εμείς θέλαμε να δούμε τους Χίμπα, είχαμε βόλτες και σαφάρι. Το άλλο εκείνων που ξεκίνησαν από το Κέιπ Τάουν έλεγε ελεύθερο πρωινό. Εγώ πάνω σε αυτό στηριζόμουν και απαιτούσα κάπου να πάμε. Το ίδιο θέμα υπήρχε και όταν επιστρέψαμε στην Ελλάδα, που εγώ παραπονέθηκα στο πρακτορείο για εκείνη τη μέρα, κι εκείνοι μου έλεγαν ότι το πρωινό ήταν ελεύθερο, άρα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί κάποια προαιρετική εκδρομή. Γίνονται αυτά στα ταξίδια.
Ο χώρος εξωτερικά στο λοτζ ήταν πολύ όμορφος και τεράστιος. Υπήρχαν διάφορα κτίρια. Ας πούμε αν έρθει ένα μικρό αυτοκίνητο που δεν θέλει να μείνει σε δωμάτιο αλλά σε σκηνή, του δίνουν ένα μικρό χώρο που έχει και ένα μικρό κτίριο για να μπορεί να μαγειρέψει και να έχει τα διάφορα πράγματά του, για το φαγητό κυρίως και όχι για κάτι άλλο. Δεν ξέρω αν αυτό το μικρό κτίριο το μοιράζεται και με κάποια άλλα τζιπ που έρχονται για να μείνουν. Όμως έρχονται και πολλά μεγάλα λεωφορεία που έχουν από 15 μέχρι 25 άτομα και αυτά όλα τρώνε με φαγητό που ετοιμάζει το προσωπικό του λεωφορείου. Σε αυτούς δίνουν ένα μεγάλο χώρο και για να βάλουν σκηνές αλλά και για το πάρκινγκ του λεωφορείου. Και φυσικά μια κουζίνα που είναι περίπου 15 τετραγωνικά για να μαγειρέψουν και να πλύνουν όλα αυτά. Έτσι είχαν κάνει και σε μας βέβαια.
Βλέποντας αυτά τα οχήματα που ακολουθούν στις επόμενες δυο φωτογραφίες, καταλαβαίνω ότι υπάρχουν και άλλες εταιρίες για παρόμοιες εκδρομές με καλύτερα οχήματα από το δικό μας. Δεν ξέρουμε βέβαια τις τιμές.
Κάνοντας βόλτα στο Λοτζ είδαμε ότι έχει και σουίτες πολυτελείας. Φυσικά η μία ανεξάρτητη από την άλλη. Και το καταλάβαμε ότι είναι πολυτελείας από τα μεγάλα παράθυρα με τζάμια και πολυθρόνες που έχουν έξω στη μικρή βεράντα. Όλα αυτά τα κτίρια είναι ισόγεια. Δεν υπάρχει καν πρώτος όροφος. Εννοείται ότι πάντα έχουν μια πισίνα, και στο συγκεκριμένο που ήμασταν ήταν πολύ μεγάλη και είχε πολύ κόσμο. Το χαρακτηριστικό του δικού μας λοτζ ήταν ότι είχε έναν πύργο, δηλαδή ένα κυλινδρικό κτίριο το οποίο είχε μία εσωτερική σκάλα και ανεβαίνεις, γύρω στα 15 μέτρα και από εκεί βλέπεις τη γύρω περιοχή. Είδαμε το ηλιοβασίλεμα ένα απόγευμα, αλλά και τη γύρω περιοχή.
Το απόγευμα μάλιστα είχαμε πάει και σε μια τεχνητή λιμνούλα που είχαν ακριβώς έξω από το Λοτζ και μαζεύονται ζώα για να πιούν νερό. Όμως, επειδή είχε βρέξει μάλλον, δεν ήρθαν πολλά ζώα και όσο μείναμε εμείς, που μείναμε σχεδόν μισή ώρα, εκτός από πουλιά και πάπιες, που ήταν λίγα και αυτά, ήρθε μόνο ένα γκνου και δύο τρία springbok.
Η νύχτα πέρασε πολύ καλά και δροσερά. Όμως έπρεπε να ξυπνήσουμε πολύ πρωί και στις 6 να πάρουμε πρωινό. Ευτυχώς όχι με τους νομάδες που κάναμε το ταξίδι, αλλά μέσα στο εστιατόριο του Λοτζ που μέναμε. Το πρωινό ήταν αρκετά καλό, αλλά εμείς το πήραμε στα γρήγορα και δεν το απολαύσαμε.
Στις 06:45 έπρεπε να ήμασταν στο χώρο που είναι παρκαρισμένο το λεωφορείο που μας κάνει το ταξίδι. Θα έπαιρνε 15 από τους 16 του γκρουπ να τους μεταφέρει στην είσοδο του πάρκου, 10 χιλιόμετρα μακριά δηλαδή, ώστε να ξαναμπούμε πάλι μέσα στο πάρκο για να κάνουμε την προαιρετική εκδρομή σαφάρι στο πάρκο. Πληρώσαμε 1100 δολάρια της Ναμίμπια το άτομο, που είναι 55€. Θεωρώ ότι η τιμή ήταν πολύ καλή. Το τουρ αυτό κράτησε περίπου 10 ώρες αφού φύγαμε στις επτά και μισή και επιστρέψαμε στις πέντε και μισή το απόγευμα. Χωριστήκαμε σε 2 τζιπ. Μια κοπέλα από τη Γαλλία που δεν ήρθε μαζί μας έκανε το σαφάρι με το λεωφορείο που είχαμε, μόνη της με τον οδηγό.

Εμείς ξεκινήσαμε στην αρχή χαλαρά, αλλά είχαμε απογοητευτεί γιατί επί μία ώρα δεν βλέπαμε τίποτα σχεδόν, πέρα από μερικά μικρά ζώα, ενώ εμείς περιμέναμε να δούμε λιοντάρια, ελέφαντες και τέτοια. Κάποια στιγμή και ενώ είχαμε δει αρκετές ζέβρες, λίγα γκνου και πολλά springbok (έτσι τα λένε και είναι κάτι ζώα σαν ιμπάλα αλλά πιο μικρόσωμα και λίγο χρωματιστά) ο οδηγός κατάλαβε ότι κάπου υπήρχε ένα λιοντάρι και άρχισε να ψάχνει. Να πω ότι χωριστήκαμε από το άλλο τζιπ το οποίο είδαμε ξανά το μεσημέρι. Ψάχνοντας για το λιοντάρι λοιπόν είδαμε κάτω από ένα δέντρο, μπορεί και 10 λιοντάρια να είναι αραγμένα στη σκιά.


Ένα σπρίνγκμποκ περνά το δρόμο:


Ήμασταν σε μια απόσταση περίπου εκατό μέτρων από αυτά. Δεν έκαναν τίποτα ιδιαίτερο αφού ξεκουράζονταν. Κάποια στιγμή ένα θηλυκό σηκώθηκε να πλησιάσει τα springbok και ετοιμαζόταν για επίθεση. Περιμέναμε αρκετή ώρα αλλά στο τέλος βαρεθήκαμε να περιμένουμε να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουν την επίθεση, η οποία ίσως και να μην έγινε ποτέ. Τα λιοντάρια και γενικά τα αρπακτικά, δεν καταναλώνουν δυνάμεις αν δεν είναι σχεδόν σίγουρα ότι θα πιάσουν το θήραμα. Κάτω από το δένδρο φαίνονται τα λιοντάρια:

Φύγαμε και πήγαμε παρακάτω και ο οδηγός ανακάλυψε κάτω από ένα δέντρο τρία θηλυκά. Αυτά τα είδαμε σε μικρή απόσταση.


Μετά συνεχίσαμε έχοντας δει αρκετές στρουθοκαμήλους και καμηλοπαρδάλεις και καταλήξαμε περίπου στις μία το μεσημέρι σε ένα άλλο Λοτζ με το όνομα Χαλάλι. Νομίζαμε ότι δεν θα είχαμε μεσημεριανό εκείνη τη μέρα, αλλά πάνω που πίναμε μια δροσερή μπύρα (και μερικοί είχαν παραγγείλει και φαγητό) ήρθε το λεωφορείο που κάνουμε το ταξίδι για να μας δώσει μεσημεριανό. Τι να μας δώσει δηλαδή; Τα γνωστά σάντουιτς. Εμείς δεν σηκωθήκαμε καν από το τραπέζι. Δηλαδή εγώ η Ντίνα και ο Γιάννης. Όλοι οι άλλοι πήγαν να φάνε. Εν τω μεταξύ εκεί είχαν έρθει και οι υπόλοιποι που ήταν στο άλλο τζιπ.
Κατά τις δύο και κάτι ξεκινήσαμε την επιστροφή με τα δύο τζιπ, ενώ το λεωφορείο με τη γαλλίδα, που υποτίθεται ότι έκανε σαφάρι, πήγε πολύ πιο γρήγορα μόνο του στο λοτζ που μέναμε. Εκεί όπως είπα φτάσαμε περίπου στις πεντέμισι. Πρώτα όμως περάσαμε και είδαμε πάλι τα πολλά λιοντάρια κάτω από το δέντρο που ήταν μαζεμένα. Το καλό ήταν ότι σε εκείνο το σημείο είδαμε και έναν ρινόκερο, ο οποίος περπατούσε αμέριμνος προς την περιοχή του δέντρου αυτού. Εκεί υπήρχε μια λιμνούλα με νερό και πήγαινε να πιει. Ξαφνικά τα λιοντάρια φοβήθηκαν τον ρινόκερο και πετάχτηκαν να φύγουν. Όμως ταυτόχρονα και ο ρινόκερος φοβήθηκε τόσα πολλά λιοντάρια και έφυγε προς την αντίθετη κατεύθυνση. Αυτή ήταν μια ωραία φάση και ήταν η πιο ενδιαφέρουσα της ημέρας.



Να και διάφορα ζώα από το σαφάρι μας:








Επιστρέψαμε κανονικά στο Λοτζ και στις έξι και μισή θα τρώγαμε βραδινό, οπότε εγώ πήρα το πιάτο μου και πήγα και έφαγα ένα πολύ σκληρό μοσχαρίσιο κρέας με σάλτσα και τίποτε άλλο. Είχε και λίγο ψωμί και κάτι λίγα παντζάρια. Τέλος πάντων κάτι ήταν και αυτό. Η Ντίνα δεν ήρθε φυσικά καθόλου από εκεί.
Υπήρχε ένα θέμα όμως εκείνη τη μέρα το οποίο θέλαμε να συζητήσουμε με τον αρχηγό του γκρουπ, τον Μαλίνγκα. Εκεί κοντά ήταν ένα χωριό της φυλής Χίμπα, που έλεγα και στο Σβάκοπμουντ, και θέλαμε να πάμε να τους δούμε.
Ας πω την μικρή ιστορία από την αρχή. Όταν επιστρέψαμε από το σαφάρι στο Λοτζ, ρώτησα τον οδηγό μας, που ήταν πολύ καλό παιδί, τι μπορούσε να γίνει με το θέμα της επιθυμίας μας να δούμε τους Χίμπα. Ενώ στην αρχή φάνηκε ότι υπάρχει η διάθεση, μετά άρχισε να λέει ότι το χωριό είναι 80 χιλιόμετρα μακριά από το Λοτζ και θέλουμε περίπου 3 ώρες για να πάμε. Εντάξει, αυτό ήταν κάτι πολύ απογοητευτικό γιατί ξέραμε ότι θα φεύγαμε κάπου το μεσημέρι από το Λοτζ που μέναμε. Τον φώναξα να έρθει να μιλήσουμε με τον Μαλίνγκα. Εκεί λοιπόν αρχίσαμε να συζητάμε για το πώς θα μπορούσαμε να πάμε να δούμε τη φυλή Χίμπα. Ο Μαλίνγκα άρχισε να τα φέρνει λίγο δύσκολα και να λέει ότι αν κάτι συμβεί και αργήσουμε δεν μπορούν να μας περιμένουν. Εγώ του είπα βέβαια ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί οποιαδήποτε μέρα και ειδικά στο σαφάρι που κάναμε και να μείνουμε εκεί το απόγευμα και να μας φάνε τα λιοντάρια. Τέλος πάντων κατάλαβε ότι έπρεπε κάτι να κάνει και είπε ότι θα ρωτήσει να δει τι γίνεται γιατί αυτά οργανώνονται από διαφορετικό γραφείο. Εν τω μεταξύ διαπιστώσαμε ότι το χωριό ήταν πολύ κοντά μας.
Όταν πήγαμε για το φαγητό, χωρίς πολύ μεγάλη διάθεση ρώτησε εάν θέλει κανείς άλλος να πάει στους Χίμπα, χωρίς να προσδιορίσει τι είναι εκεί. Δηλαδή δεν είπε ότι είναι ένα χωριό με τη φυλή αυτή των ανθρώπων που ζουν με ένα πρωτόγονο τρόπο. Φυσικά ελάχιστοι ήταν αυτοί που το ήξεραν και ενδιαφέρθηκαν. Μέσες άκρες όμως εμείς βρήκαμε ότι ενδιαφέρονταν 7 άτομα τουλάχιστον, μαζί με εμάς. Έτσι του είπαμε να πάρει τηλέφωνο και αργότερα μας είπε ότι για 6 ή 7 άτομα θέλει 45 δολάρια Αμερικής ή 800$ Ναμίμπιας, που σημαίνει 40€. Η τιμή ήταν τσιμπημένη, γιατί μας είχαν πει δύο μέρες πριν που είχαμε ρωτήσει ότι θα ήταν το πολύ 450$ Ναμίμπιας. Πως τα 450 έγιναν 800; Δεν ξέρω. Ήμασταν αποφασισμένοι όμως να τα δώσουμε. Το ωραίο ήταν ότι τελικά το χωριό ήταν λιγότερο από μια ώρα δρόμος. Λίγο περίεργη μου φάνηκε αυτή η αλλαγή της απόστασης. Τέλος πάντων.
Περνώντας η ώρα και μιλώντας με τους υπόλοιπους, αντί να αυξηθούμε μειωθήκαμε. Είδαμε ότι είχαμε μείνει μόνο 5 άτομα στο τέλος. Δηλαδή ήμασταν εγώ, η Ντίνα, ο Γιάννης και οι δύο Βούλγαροι της παρέας. Ο ιταλός ενώ στην αρχή είχε πει ότι θα έρθει, υπαναχώρησε. Το ίδιο και η γαλλίδα. Η δε αμερικανίδα που θα το σκεφτόταν είπε ότι δεν θα έρθει έτσι κι αλλιώς. Το είπα αυτό στο Μαλίνγκα, ότι τελικά θα είμαστε μόνο 5 άτομα και πήρε τηλέφωνο το πρακτορείο που θα μας πήγαινε και του είπαν ότι θέλουν για τα 5 άτομα 6.000$ της Ναμίμπια δηλαδή 1200 από τον κάθε έναν που σημαίνει 60€. Για 10 ώρες στο σαφάρι δώσαμε μόνο 55€ και για 3 ώρες ήθελαν 60; Έτσι αποφασίσαμε να μην πάμε γιατί ήταν μια κοροϊδία για λιγότερες από 5 ώρες να δώσουμε τόσα χρήματα. Δηλαδή αν ήμασταν έξι άτομα θα δίναμε 800 δολάρια Ναμίμπιας, άρα συνολικά 4.800. Ενώ με πέντε θα δίναμε 6.000. Κάτι παιζόταν.
Έτσι την άλλη μέρα θα μέναμε στο Λοτζ χωρίς να κάνουμε κάτι. Έτσι κι έγινε. Το ότι δεν θα φεύγαμε νωρίς οφειλόταν στο ότι περιμέναμε κάποια άτομα από την πρωτεύουσα της Ναμίμπια να έρθουν και να ενωθούν με όλους εμάς. Εν τω μεταξύ το πρωί είχαν φύγει δύο κοπέλες από την Ολλανδία και την επομένη το πρωί έφυγε ένα νεαρό ζευγάρι από τη Γερμανία. Έτσι θα περιμέναμε αυτούς τους καινούργιους, χωρίς να γνωρίζουμε την ώρα που θα έρθουν.
Είπα λίγο νωρίτερα ότι εγώ είχα λίγο διαφορετικό πρόγραμμα από εκείνους που έφυγαν από το Κέιπ Τάουν. Για παράδειγμα το δικό μου έλεγε ότι το επόμενο πρωί, που εμείς θέλαμε να δούμε τους Χίμπα, είχαμε βόλτες και σαφάρι. Το άλλο εκείνων που ξεκίνησαν από το Κέιπ Τάουν έλεγε ελεύθερο πρωινό. Εγώ πάνω σε αυτό στηριζόμουν και απαιτούσα κάπου να πάμε. Το ίδιο θέμα υπήρχε και όταν επιστρέψαμε στην Ελλάδα, που εγώ παραπονέθηκα στο πρακτορείο για εκείνη τη μέρα, κι εκείνοι μου έλεγαν ότι το πρωινό ήταν ελεύθερο, άρα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί κάποια προαιρετική εκδρομή. Γίνονται αυτά στα ταξίδια.
Ο χώρος εξωτερικά στο λοτζ ήταν πολύ όμορφος και τεράστιος. Υπήρχαν διάφορα κτίρια. Ας πούμε αν έρθει ένα μικρό αυτοκίνητο που δεν θέλει να μείνει σε δωμάτιο αλλά σε σκηνή, του δίνουν ένα μικρό χώρο που έχει και ένα μικρό κτίριο για να μπορεί να μαγειρέψει και να έχει τα διάφορα πράγματά του, για το φαγητό κυρίως και όχι για κάτι άλλο. Δεν ξέρω αν αυτό το μικρό κτίριο το μοιράζεται και με κάποια άλλα τζιπ που έρχονται για να μείνουν. Όμως έρχονται και πολλά μεγάλα λεωφορεία που έχουν από 15 μέχρι 25 άτομα και αυτά όλα τρώνε με φαγητό που ετοιμάζει το προσωπικό του λεωφορείου. Σε αυτούς δίνουν ένα μεγάλο χώρο και για να βάλουν σκηνές αλλά και για το πάρκινγκ του λεωφορείου. Και φυσικά μια κουζίνα που είναι περίπου 15 τετραγωνικά για να μαγειρέψουν και να πλύνουν όλα αυτά. Έτσι είχαν κάνει και σε μας βέβαια.


Βλέποντας αυτά τα οχήματα που ακολουθούν στις επόμενες δυο φωτογραφίες, καταλαβαίνω ότι υπάρχουν και άλλες εταιρίες για παρόμοιες εκδρομές με καλύτερα οχήματα από το δικό μας. Δεν ξέρουμε βέβαια τις τιμές.


Κάνοντας βόλτα στο Λοτζ είδαμε ότι έχει και σουίτες πολυτελείας. Φυσικά η μία ανεξάρτητη από την άλλη. Και το καταλάβαμε ότι είναι πολυτελείας από τα μεγάλα παράθυρα με τζάμια και πολυθρόνες που έχουν έξω στη μικρή βεράντα. Όλα αυτά τα κτίρια είναι ισόγεια. Δεν υπάρχει καν πρώτος όροφος. Εννοείται ότι πάντα έχουν μια πισίνα, και στο συγκεκριμένο που ήμασταν ήταν πολύ μεγάλη και είχε πολύ κόσμο. Το χαρακτηριστικό του δικού μας λοτζ ήταν ότι είχε έναν πύργο, δηλαδή ένα κυλινδρικό κτίριο το οποίο είχε μία εσωτερική σκάλα και ανεβαίνεις, γύρω στα 15 μέτρα και από εκεί βλέπεις τη γύρω περιοχή. Είδαμε το ηλιοβασίλεμα ένα απόγευμα, αλλά και τη γύρω περιοχή.



Το απόγευμα μάλιστα είχαμε πάει και σε μια τεχνητή λιμνούλα που είχαν ακριβώς έξω από το Λοτζ και μαζεύονται ζώα για να πιούν νερό. Όμως, επειδή είχε βρέξει μάλλον, δεν ήρθαν πολλά ζώα και όσο μείναμε εμείς, που μείναμε σχεδόν μισή ώρα, εκτός από πουλιά και πάπιες, που ήταν λίγα και αυτά, ήρθε μόνο ένα γκνου και δύο τρία springbok.

