travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη μέρα στο Βίντχοκ.
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 1
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 2
- Επίσκεψη στο Sossusvlei
- Επιστροφή από το Sossusvlei. Sesriem Canyon.
- Οδικώς στο Swakopmund.
- Βόλτες στο Σβάκοπμουντ.
- Πρώτη μέρα με το πρακτορείο
- Στο πάρκο Ετόσα.
- Σαφάρι στο πάρκο Ετόσα.
- Πάρκο Ετόσα, αλλαγή λοτζ.
- Ταξίδι δίπλα στον ποταμό Okavango.
- Βόλτες στο ποτάμι και άφιξη στη Μποτσουάνα.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αεροπλάνο.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αυτοκίνητο. Πρώτη μέρα.
- Ολοήμερο σαφάρι στο Δέλτα του Οκαβάνγκο. Δεύτερη μέρα.
- Λίγο σαφάρι ακόμα και άφιξη στη Νάτα.
- Nata salt pans.
- Βόλτα στον ποταμό Chobe
- Στους Καταρράκτες Βικτώρια.
- Επίσκεψη στους καταρράκτες.
- Η επιστροφή.
- Βίντεο
Επιστροφή από το Sossusvlei. Sesriem Canyon.
Πήραμε το αυτοκίνητο για να επιστρέψουμε, αφού πλέον η ώρα είχε πάει περίπου 11:00. Στη διαδρομή σταματήσαμε στον Dune 45, δηλαδή στον αμμόλοφο 45, που σημαίνει ότι είναι 45 χιλιόμετρα από την είσοδο του πάρκου ως εκεί. Δεν ανεβήκαμε γιατί τέτοια ώρα τέτοια λόγια. Καθίσαμε λίγο σε ένα παγκάκι απολαμβάνοντας τη θέα του αμμόλοφου. Ήταν εκεί και μερικοί τουρίστες που έτρωγαν κάτι σάντουιτς.
Μετά συνεχίσαμε να πάμε προς τον αμμόλοφο 40, που ήταν 5 χιλιόμετρα πιο κάτω. Η Ντίνα έλεγε να μην πάμε, αλλά ο Γιάννης ήθελε να δει αν έχει κανένα παγκάκι να καθίσουμε, αφού δεν είχε κόσμο. Πηγαίνοντας λοιπόν είχαμε την ατυχία (μάλλον απροσεξία δική μου) να βουλιάξει το αυτοκίνητο μέσα στην άμμο και να κολλήσει. Δεν μπορούσαμε να κουνηθούμε. Μετά από λίγο ήρθε ένα αυτοκίνητο με κάποιους, νομίζω γερμανούς, οι οποίοι προσπαθούσαν να με ξεκολλήσουν σπρώχνοντας το αυτοκίνητο, αλλά αυτό δεν ξεκολλούσε. Μετά από λίγο ήρθε και ένα jeep με έναν λευκό από την Νότια Αφρική, αλλά ούτε αυτός μπόρεσε να κάνει κάτι, γιατί δεν είχαμε ένα σκοινί να μας τραβήξουν. Διαπίστωσα πάντως ότι σε αυτές τις ερημικές περιοχές υπάρχει σύμπνοια μεταξύ των ταξιδιωτών.
Μετά πήγαμε με τον Γιάννη στον κεντρικό δρόμο, ο οποίος δεν απείχε παραπάνω από 150 μέτρα. Κάναμε νόημα και το πρώτο αυτοκίνητο που πέρασε σταμάτησε. Ευτυχώς είχε ένα ιμάντα μαζί του. Αν και ήταν τουριστικό μικρό λεωφορείο, που κουβαλούσε μια δεκαριά τουρίστες, τους οποίους εμείς δεν αντιληφτήκαμε, ήρθε μαζί μας. Δέσαμε τον ιμάντα και ο Νοτιοαφρικανός μας τράβηξε πολύ απλά και ξεκολλήσαμε. Από κάτω βέβαια είχε γίνει κάποια ζημιά και ένα πλαστικό κρεμόταν. Όταν πήγαμε στο κάμπινγκ ρωτήσαμε στο βενζινάδικο και μας το μάζεψαν λίγο, σε ένα μικρό συνεργείο που είχαν εκεί μαζί με το εστιατόριο και το μίνι μάρκετ. Δηλαδή υπήρχε και μικρό συνεργείο αυτοκινήτων, εκτός των άλλων.
Η καθυστέρηση για το αυτοκίνητό μας που κόλλησε δεν ήταν περισσότερο από μισή ώρα, αλλά μέχρι να περάσει αυτή η μισή ώρα είχαμε ανησυχήσει πάρα πολύ. Μετά όμως που ξεκολλήσαμε αρχίσαμε να γινόμαστε πιο προσεκτικοί στις μετακινήσεις μας για να μην την ξαναπάθουμε.
Να πω εδώ ότι το αυτοκίνητο είχε πλήρη κάλυψη για φθορές κλπ. Κόστισε για 4 ημέρες 420 ευρώ. Έτσι δεν ανησυχήσαμε για το πρόβλημα στο κάτω μέρες του αυτοκινήτου. Όμως στην ενοικίαση δεν είχαμε απεριόριστα χιλιόμετρα. Υπήρχε μια χρέωση γύρω στα 20 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Εμείς κάναμε συνολικά σχεδόν 1200 χλμ. Όταν γυρίσαμε στην Ελλάδα έψαχνα την πιστωτική μου να δω πόσο χρέωσαν. Όταν εμφανίστηκε το ποσόν είδα ότι ήταν σχεδόν 380 ευρώ. Έψαξα τα χαρτιά που υπέγραψα όταν το παρέλαβα και διαπίστωσα ότι η ασφάλιση δεν κάλυπτε φθορές στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Τουλάχιστον το ευχαριστηθήκαμε.
Επιστρέψαμε στο κάμπινγκ και αράξαμε δίπλα στη σκηνή. Ξεκουραστήκαμε μέσα στη ζέστη όσο μπορούσαμε. Μετά πήγαμε λίγο στη ρεσεψιόν να πιούμε ένα κρύο νερό. Ευτυχώς εκεί όλα είναι φθηνά γιατί φοβόμασταν ότι σε αυτό το απομακρυσμένο μέρος οι τιμές θα ήταν τσιμπημένες. Και στην πραγματικότητα ήταν, αλλά και πάλι λογικές μας φαίνονταν.
Κάποια στιγμή που τελικά είχαμε βαρεθεί, λίγο μετά τις 5, αποφασίσαμε να κάνουμε την απογευματινή μας εξόρμηση. Ξεκινήσαμε από αυτό που θεωρούσαμε ότι μάλλον δεν θα έχει κάποιο ενδιαφέρον και ήταν το φαράγγι του Σέσριεμ, Sesriem Canyon. Την προηγούμενη μέρα που το ψάχναμε έξω από το πάρκο, ο πλοηγός έλεγε ότι ήμασταν 500 μέτρα μακριά. Μπροστά μας όμως βλέπαμε (εκτός από το φράχτη) ένα τελείως επίπεδο μέρος και δε φανταζόμασταν ότι θα υπήρχε κάτι που να μοιάζει έστω με φαράγγι.
Μπήκαμε λοιπόν με το εισιτήριο που είχαμε κόψει το μεσημέρι για το Σόσσουσβλέι, το οποίο δείξαμε στην είσοδο. Από το μεσημέρι ξέραμε ποιο δρόμο θα ακολουθήσουμε για το φαράγγι. Πράγματι μετά από 10 - 15 λεπτά και αφού μετά το πάθημα που είχαμε υποστεί λίγες ώρες νωρίτερα, εγώ πρόσεχα στην οδήγηση πάρα πολύ, φτάσαμε σε ένα μέρος που ήταν το πάρκινγκ. Εκεί ήταν παρκαρισμένο ένα μικρό πούλμαν το οποίο από πίσω έσερνε μια μπαγκαζιέρα και είδαμε πιο κάτω μερικούς τουρίστες να έχουν βγει μόλις. Το συγκεκριμένο όχημα λίγα λεπτά πριν μας είχε προσπεράσει. Οι τουρίστες ετοιμάζονταν να πάνε να δουν και εκείνοι το φαράγγι που θα βλέπαμε και εμείς. Μόλις βγήκε ο Γιάννης πρώτος από το αυτοκίνητό μας και προχώρησε προς τους τουρίστες, περίπου 10 άτομα τον πλησίασαν και του γελούσαν και του μιλούσαν. Ξέρω ότι ο Γιάννης είναι επικοινωνιακός αλλά να γίνει το επίκεντρο της παρέας τόσο σύντομα, δεν το περίμενα.
Πλησίασα κι εγώ με τη Ντίνα και είδαμε ότι τον ρωτούσαν αν όλα πήγαν καλά το μεσημέρι. Τότε καταλάβαμε όλοι ότι το αυτοκίνητο που είχαμε παρκάρει δίπλα του ήταν εκείνο που το μεσημέρι στον αμμόλοφο 40 μας έδωσε ο οδηγός του τον ιμάντα για να ξεκολλήσουμε από την άμμο. Τότε δεν είχαμε δει ότι μέσα είχε όλους αυτούς τους τουρίστες. Όμως εκείνοι μας είχαν δει και μας αναγνώρισαν. Ο οδηγός του ήταν ένας ντόπιος που έκανε τον ξεναγό σε αυτή την ομάδα τουριστών και τους πήγαινε από δω και από κει. Πιάσαμε λοιπόν όλοι μαζί την κουβέντα και κατεβήκαμε να δούμε το φαράγγι, το οποίο τελικά ήταν ιδιαίτερο. Το πάνω του μέρος ήταν εκεί που βρισκόμασταν και το κάτω ήταν 30 μέτρα πιο κάτω, όπου σχεδόν σε όλο του το μήκος είχε νερό. Το πιο πολύ όμως δεν ήταν τρεχούμενο αλλά στάσιμο. Μάλιστα μύριζε και λίγο από τα περιττώματα πουλιών και άλλων ζώων. Για να δεις το φαράγγι ήταν αδύνατον από μακριά. Έπρεπε να πλησιάσεις ακριβώς από πάνω του.
Οι άνθρωποι του γκρουπ κυρίως ήταν νέοι. Μιλάμε για ανθρώπους από Νότια Κορέα, Αυστραλία, Ρουμανία, Ηνωμένες Πολιτείες και δεν θυμάμαι τι άλλο. Μιλούσαμε όλοι μαζί και κατεβήκαμε από ένα μικρό μονοπάτι στο φαράγγι το οποίο ήταν πολύ στενό σε όλα τα σημεία που το είδαμε. Αυτό που είδαμε μπορεί να μην ήταν κάτι εντυπωσιακό όσο φαντάζεται κάποιος ένα φαράγγι, αλλά ήταν πολύ όμορφο και ενδιαφέρον. Ονομάζετα Σέσριεμ. Sesriem στα Αφρικάανς σημαίνει έξι σχοινιά (λουριά από δέρμα). Το όνομα αυτό πήρε από τα έξι σχοινιά που χρειαζόταν να ενώσουν για να δέσουν ένα κουβά ώστε να τραβήξουν το νερό από κάτω. Για μισή ώρα ήμασταν μια χαρούμενη παρέα εκεί. Οι τουρίστες αυτοί έκαναν ένα τριήμερο με αφετηρία το Βίντχοκ και τέρμα στο Σβάκοπμουντ. Είχαν δύο διανυχτερεύσεις μέσα στο Σόσσουσβλέι. Ακριβώς μετά την είσοδο στο πάρκο υπήρχαν μερικά λοτζ που μπορούσες να μείνεις και έτσι όσο ήσουν εκεί μπορούσες να κυκλοφορείς μέσα στο πάρκο. Αυτό ήταν καλό αλλά το πλήρωνες ακριβότερα στη διαμονή σου.
Ο Γιάννης επί το έργον:
Μετά φύγαμε να πάμε να δούμε λίγο έναν αμμόλοφο με το όνομα Elim Dune. Θεωρείτε καλός για ηλιοβασίλεμα. Όμως δεν πήγαμε γιατί φοβηθήκαμε το δρόμο, ο οποίος φάνηκε ότι έχει πολύ άμμο και μάλλον έπρεπε να έχεις 4x4 για να τον διαβείς. Αυτός δεν ήταν κοντά στο δρόμο ώστε να είναι ορατός, αλλά λίγο μακρύτερα. Έτσι επιστρέψαμε στην άσφαλτο και κάναμε μια βόλτα στη διαδρομή που ήδη είχαμε κάνει το πρωί, αλλά μόνο για μια δεκαριά χιλιόμετρα και να τραβήξουμε ορισμένες απογευματινές φωτογραφίες. Ή βλέποντας κάποιες άλλες λεπτομέρειες που μας είχαν διαφύγει το πρωί που βιαζόμασταν.
Μετά οδηγήσαμε έξω από το πάρκο, το οποίο όπως είπα κλείνει στις 7:30 το απόγευμα, και πήγαμε να δούμε το ηλιοβασίλεμα από λίγο πιο μακριά κάτω από ένα δέντρο, όπως και την προηγούμενη μέρα. Ήταν αρκετά όμορφα.
Όταν τελείωσε το ηλιοβασίλεμα επιστρέψαμε στο κάμπινγκ, όπου καθίσαμε πάλι σε ένα παγκάκι να φάμε. Όταν είχαμε τελειώσει το φαγητό μας άρχισαν να καταφθάνουν κάποια νέα παιδιά, τουρίστες και αυτοί, όλοι λευκοί, όλοι με τα κινητά τους και έπαιρναν το WiFi από το μαγαζί που είχε το κάμπινγκ. Επίσης έχω πει για το μαγαζί ότι έκλεινε στις 7:30, όπως και το πάρκο. Άρα είχε κλείσει εκείνη την ώρα. Μιλήσαμε λίγο με τα παιδιά που ήρθαν εκεί, αλλά δεν είπαμε και πολλά γιατί εκείνα ήθελαν να δουν τι γίνεται με το κινητό τους και τις παρέες τους, ο καθένας στην πατρίδα του. Είχαν έρθει με ένα πρακτορείο που ονομάζεται 19-35 και ταξίδευαν στην Αφρική.
Κατά τις 22:00 φύγαμε για το σημείο που ήταν η σκηνή μας για να ξεκουραστούμε. Κοιμηθήκαμε λίγο μετά τις 22:00.

Πήραμε το αυτοκίνητο για να επιστρέψουμε, αφού πλέον η ώρα είχε πάει περίπου 11:00. Στη διαδρομή σταματήσαμε στον Dune 45, δηλαδή στον αμμόλοφο 45, που σημαίνει ότι είναι 45 χιλιόμετρα από την είσοδο του πάρκου ως εκεί. Δεν ανεβήκαμε γιατί τέτοια ώρα τέτοια λόγια. Καθίσαμε λίγο σε ένα παγκάκι απολαμβάνοντας τη θέα του αμμόλοφου. Ήταν εκεί και μερικοί τουρίστες που έτρωγαν κάτι σάντουιτς.



Μετά συνεχίσαμε να πάμε προς τον αμμόλοφο 40, που ήταν 5 χιλιόμετρα πιο κάτω. Η Ντίνα έλεγε να μην πάμε, αλλά ο Γιάννης ήθελε να δει αν έχει κανένα παγκάκι να καθίσουμε, αφού δεν είχε κόσμο. Πηγαίνοντας λοιπόν είχαμε την ατυχία (μάλλον απροσεξία δική μου) να βουλιάξει το αυτοκίνητο μέσα στην άμμο και να κολλήσει. Δεν μπορούσαμε να κουνηθούμε. Μετά από λίγο ήρθε ένα αυτοκίνητο με κάποιους, νομίζω γερμανούς, οι οποίοι προσπαθούσαν να με ξεκολλήσουν σπρώχνοντας το αυτοκίνητο, αλλά αυτό δεν ξεκολλούσε. Μετά από λίγο ήρθε και ένα jeep με έναν λευκό από την Νότια Αφρική, αλλά ούτε αυτός μπόρεσε να κάνει κάτι, γιατί δεν είχαμε ένα σκοινί να μας τραβήξουν. Διαπίστωσα πάντως ότι σε αυτές τις ερημικές περιοχές υπάρχει σύμπνοια μεταξύ των ταξιδιωτών.
Μετά πήγαμε με τον Γιάννη στον κεντρικό δρόμο, ο οποίος δεν απείχε παραπάνω από 150 μέτρα. Κάναμε νόημα και το πρώτο αυτοκίνητο που πέρασε σταμάτησε. Ευτυχώς είχε ένα ιμάντα μαζί του. Αν και ήταν τουριστικό μικρό λεωφορείο, που κουβαλούσε μια δεκαριά τουρίστες, τους οποίους εμείς δεν αντιληφτήκαμε, ήρθε μαζί μας. Δέσαμε τον ιμάντα και ο Νοτιοαφρικανός μας τράβηξε πολύ απλά και ξεκολλήσαμε. Από κάτω βέβαια είχε γίνει κάποια ζημιά και ένα πλαστικό κρεμόταν. Όταν πήγαμε στο κάμπινγκ ρωτήσαμε στο βενζινάδικο και μας το μάζεψαν λίγο, σε ένα μικρό συνεργείο που είχαν εκεί μαζί με το εστιατόριο και το μίνι μάρκετ. Δηλαδή υπήρχε και μικρό συνεργείο αυτοκινήτων, εκτός των άλλων.

Η καθυστέρηση για το αυτοκίνητό μας που κόλλησε δεν ήταν περισσότερο από μισή ώρα, αλλά μέχρι να περάσει αυτή η μισή ώρα είχαμε ανησυχήσει πάρα πολύ. Μετά όμως που ξεκολλήσαμε αρχίσαμε να γινόμαστε πιο προσεκτικοί στις μετακινήσεις μας για να μην την ξαναπάθουμε.
Να πω εδώ ότι το αυτοκίνητο είχε πλήρη κάλυψη για φθορές κλπ. Κόστισε για 4 ημέρες 420 ευρώ. Έτσι δεν ανησυχήσαμε για το πρόβλημα στο κάτω μέρες του αυτοκινήτου. Όμως στην ενοικίαση δεν είχαμε απεριόριστα χιλιόμετρα. Υπήρχε μια χρέωση γύρω στα 20 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Εμείς κάναμε συνολικά σχεδόν 1200 χλμ. Όταν γυρίσαμε στην Ελλάδα έψαχνα την πιστωτική μου να δω πόσο χρέωσαν. Όταν εμφανίστηκε το ποσόν είδα ότι ήταν σχεδόν 380 ευρώ. Έψαξα τα χαρτιά που υπέγραψα όταν το παρέλαβα και διαπίστωσα ότι η ασφάλιση δεν κάλυπτε φθορές στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Τουλάχιστον το ευχαριστηθήκαμε.
Επιστρέψαμε στο κάμπινγκ και αράξαμε δίπλα στη σκηνή. Ξεκουραστήκαμε μέσα στη ζέστη όσο μπορούσαμε. Μετά πήγαμε λίγο στη ρεσεψιόν να πιούμε ένα κρύο νερό. Ευτυχώς εκεί όλα είναι φθηνά γιατί φοβόμασταν ότι σε αυτό το απομακρυσμένο μέρος οι τιμές θα ήταν τσιμπημένες. Και στην πραγματικότητα ήταν, αλλά και πάλι λογικές μας φαίνονταν.

Κάποια στιγμή που τελικά είχαμε βαρεθεί, λίγο μετά τις 5, αποφασίσαμε να κάνουμε την απογευματινή μας εξόρμηση. Ξεκινήσαμε από αυτό που θεωρούσαμε ότι μάλλον δεν θα έχει κάποιο ενδιαφέρον και ήταν το φαράγγι του Σέσριεμ, Sesriem Canyon. Την προηγούμενη μέρα που το ψάχναμε έξω από το πάρκο, ο πλοηγός έλεγε ότι ήμασταν 500 μέτρα μακριά. Μπροστά μας όμως βλέπαμε (εκτός από το φράχτη) ένα τελείως επίπεδο μέρος και δε φανταζόμασταν ότι θα υπήρχε κάτι που να μοιάζει έστω με φαράγγι.



Μπήκαμε λοιπόν με το εισιτήριο που είχαμε κόψει το μεσημέρι για το Σόσσουσβλέι, το οποίο δείξαμε στην είσοδο. Από το μεσημέρι ξέραμε ποιο δρόμο θα ακολουθήσουμε για το φαράγγι. Πράγματι μετά από 10 - 15 λεπτά και αφού μετά το πάθημα που είχαμε υποστεί λίγες ώρες νωρίτερα, εγώ πρόσεχα στην οδήγηση πάρα πολύ, φτάσαμε σε ένα μέρος που ήταν το πάρκινγκ. Εκεί ήταν παρκαρισμένο ένα μικρό πούλμαν το οποίο από πίσω έσερνε μια μπαγκαζιέρα και είδαμε πιο κάτω μερικούς τουρίστες να έχουν βγει μόλις. Το συγκεκριμένο όχημα λίγα λεπτά πριν μας είχε προσπεράσει. Οι τουρίστες ετοιμάζονταν να πάνε να δουν και εκείνοι το φαράγγι που θα βλέπαμε και εμείς. Μόλις βγήκε ο Γιάννης πρώτος από το αυτοκίνητό μας και προχώρησε προς τους τουρίστες, περίπου 10 άτομα τον πλησίασαν και του γελούσαν και του μιλούσαν. Ξέρω ότι ο Γιάννης είναι επικοινωνιακός αλλά να γίνει το επίκεντρο της παρέας τόσο σύντομα, δεν το περίμενα.
Πλησίασα κι εγώ με τη Ντίνα και είδαμε ότι τον ρωτούσαν αν όλα πήγαν καλά το μεσημέρι. Τότε καταλάβαμε όλοι ότι το αυτοκίνητο που είχαμε παρκάρει δίπλα του ήταν εκείνο που το μεσημέρι στον αμμόλοφο 40 μας έδωσε ο οδηγός του τον ιμάντα για να ξεκολλήσουμε από την άμμο. Τότε δεν είχαμε δει ότι μέσα είχε όλους αυτούς τους τουρίστες. Όμως εκείνοι μας είχαν δει και μας αναγνώρισαν. Ο οδηγός του ήταν ένας ντόπιος που έκανε τον ξεναγό σε αυτή την ομάδα τουριστών και τους πήγαινε από δω και από κει. Πιάσαμε λοιπόν όλοι μαζί την κουβέντα και κατεβήκαμε να δούμε το φαράγγι, το οποίο τελικά ήταν ιδιαίτερο. Το πάνω του μέρος ήταν εκεί που βρισκόμασταν και το κάτω ήταν 30 μέτρα πιο κάτω, όπου σχεδόν σε όλο του το μήκος είχε νερό. Το πιο πολύ όμως δεν ήταν τρεχούμενο αλλά στάσιμο. Μάλιστα μύριζε και λίγο από τα περιττώματα πουλιών και άλλων ζώων. Για να δεις το φαράγγι ήταν αδύνατον από μακριά. Έπρεπε να πλησιάσεις ακριβώς από πάνω του.

Οι άνθρωποι του γκρουπ κυρίως ήταν νέοι. Μιλάμε για ανθρώπους από Νότια Κορέα, Αυστραλία, Ρουμανία, Ηνωμένες Πολιτείες και δεν θυμάμαι τι άλλο. Μιλούσαμε όλοι μαζί και κατεβήκαμε από ένα μικρό μονοπάτι στο φαράγγι το οποίο ήταν πολύ στενό σε όλα τα σημεία που το είδαμε. Αυτό που είδαμε μπορεί να μην ήταν κάτι εντυπωσιακό όσο φαντάζεται κάποιος ένα φαράγγι, αλλά ήταν πολύ όμορφο και ενδιαφέρον. Ονομάζετα Σέσριεμ. Sesriem στα Αφρικάανς σημαίνει έξι σχοινιά (λουριά από δέρμα). Το όνομα αυτό πήρε από τα έξι σχοινιά που χρειαζόταν να ενώσουν για να δέσουν ένα κουβά ώστε να τραβήξουν το νερό από κάτω. Για μισή ώρα ήμασταν μια χαρούμενη παρέα εκεί. Οι τουρίστες αυτοί έκαναν ένα τριήμερο με αφετηρία το Βίντχοκ και τέρμα στο Σβάκοπμουντ. Είχαν δύο διανυχτερεύσεις μέσα στο Σόσσουσβλέι. Ακριβώς μετά την είσοδο στο πάρκο υπήρχαν μερικά λοτζ που μπορούσες να μείνεις και έτσι όσο ήσουν εκεί μπορούσες να κυκλοφορείς μέσα στο πάρκο. Αυτό ήταν καλό αλλά το πλήρωνες ακριβότερα στη διαμονή σου.
Ο Γιάννης επί το έργον:

Μετά φύγαμε να πάμε να δούμε λίγο έναν αμμόλοφο με το όνομα Elim Dune. Θεωρείτε καλός για ηλιοβασίλεμα. Όμως δεν πήγαμε γιατί φοβηθήκαμε το δρόμο, ο οποίος φάνηκε ότι έχει πολύ άμμο και μάλλον έπρεπε να έχεις 4x4 για να τον διαβείς. Αυτός δεν ήταν κοντά στο δρόμο ώστε να είναι ορατός, αλλά λίγο μακρύτερα. Έτσι επιστρέψαμε στην άσφαλτο και κάναμε μια βόλτα στη διαδρομή που ήδη είχαμε κάνει το πρωί, αλλά μόνο για μια δεκαριά χιλιόμετρα και να τραβήξουμε ορισμένες απογευματινές φωτογραφίες. Ή βλέποντας κάποιες άλλες λεπτομέρειες που μας είχαν διαφύγει το πρωί που βιαζόμασταν.


Μετά οδηγήσαμε έξω από το πάρκο, το οποίο όπως είπα κλείνει στις 7:30 το απόγευμα, και πήγαμε να δούμε το ηλιοβασίλεμα από λίγο πιο μακριά κάτω από ένα δέντρο, όπως και την προηγούμενη μέρα. Ήταν αρκετά όμορφα.

Όταν τελείωσε το ηλιοβασίλεμα επιστρέψαμε στο κάμπινγκ, όπου καθίσαμε πάλι σε ένα παγκάκι να φάμε. Όταν είχαμε τελειώσει το φαγητό μας άρχισαν να καταφθάνουν κάποια νέα παιδιά, τουρίστες και αυτοί, όλοι λευκοί, όλοι με τα κινητά τους και έπαιρναν το WiFi από το μαγαζί που είχε το κάμπινγκ. Επίσης έχω πει για το μαγαζί ότι έκλεινε στις 7:30, όπως και το πάρκο. Άρα είχε κλείσει εκείνη την ώρα. Μιλήσαμε λίγο με τα παιδιά που ήρθαν εκεί, αλλά δεν είπαμε και πολλά γιατί εκείνα ήθελαν να δουν τι γίνεται με το κινητό τους και τις παρέες τους, ο καθένας στην πατρίδα του. Είχαν έρθει με ένα πρακτορείο που ονομάζεται 19-35 και ταξίδευαν στην Αφρική.

Κατά τις 22:00 φύγαμε για το σημείο που ήταν η σκηνή μας για να ξεκουραστούμε. Κοιμηθήκαμε λίγο μετά τις 22:00.