travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη μέρα στο Βίντχοκ.
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 1
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 2
- Επίσκεψη στο Sossusvlei
- Επιστροφή από το Sossusvlei. Sesriem Canyon.
- Οδικώς στο Swakopmund.
- Βόλτες στο Σβάκοπμουντ.
- Πρώτη μέρα με το πρακτορείο
- Στο πάρκο Ετόσα.
- Σαφάρι στο πάρκο Ετόσα.
- Πάρκο Ετόσα, αλλαγή λοτζ.
- Ταξίδι δίπλα στον ποταμό Okavango.
- Βόλτες στο ποτάμι και άφιξη στη Μποτσουάνα.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αεροπλάνο.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αυτοκίνητο. Πρώτη μέρα.
- Ολοήμερο σαφάρι στο Δέλτα του Οκαβάνγκο. Δεύτερη μέρα.
- Λίγο σαφάρι ακόμα και άφιξη στη Νάτα.
- Nata salt pans.
- Βόλτα στον ποταμό Chobe
- Στους Καταρράκτες Βικτώρια.
- Επίσκεψη στους καταρράκτες.
- Η επιστροφή.
- Βίντεο
Στους Καταρράκτες Βικτώρια.
Το πρωί σηκωθήκαμε πολύ νωρίς, γιατί στις 6:30 είχαμε αναχώρηση για τη Ζιμπάμπουε. Υπήρξε ένα πρόβλημα κατά την ώρα της αναχώρησης, ότι δηλαδή οι δύο βούλγαροι είχαν ξεχάσει το τσαντάκι με τα διαβατήριά τους το προηγούμενο βράδυ στο μπαρ που θα άνοιγε στις 7:00. Τελικά το άνοιξαν νωρίτερα για να βρουν τα διαβατήριά τους οι άνθρωποι και να φύγουμε με πολύ μικρή καθυστέρηση.
Τα σύνορα δεν ήταν πολύ μακριά από εκεί που μέναμε. Όταν φτάσαμε περάσαμε πολύ γρήγορα τον έλεγχο από τους συνοριακούς της Μποτσουάνα και πήγαμε στα σύνορα με τη Ζιμπάμπουε για να βγάλουμε τη βίζα. Εκεί υπήρξε μια σχετική καθυστέρηση γιατί έπρεπε να έχουμε συμπληρώσει κάποια έγγραφα. Επίσης καθυστερήσαμε λίγο μέχρι να τακτοποιηθούν και τα έγγραφα του αυτοκινήτου που μας μετέφερε, που σημαίνει ότι φάγαμε σχεδόν μία ώρα στα σύνορα. Αλλά γενικά δεν είχε κόσμο και πέρασε η ώρα σχετικά γρήγορα.
Το κόστος για μία βίζα απλής εισόδου στη Ζιμπάμπουε είναι 30 δολάρια Αμερικής το κάθε άτομο. Ενώ για βίζα πολλαπλών εισόδων είναι στα 50 δολάρια. Από το group έβγαλαν μερικοί το δεύτερο είδος βίζας, αλλά εμείς το πρώτο, γιατί δεν είχαμε σκοπό να φύγουμε καθόλου από τη χώρα. Να υπενθυμίσω ότι κοντά στους Καταρράκτες βρίσκεται η Μποτσουάνα αλλά και η Ζάμπια. Μάλιστα από τη μεριά της Ζάμπια έρχεται το νερό του ποταμού Ζαμβέζη και δημιουργεί τον καταρράκτη.
Πριν το μεσημέρι φτάσαμε στους Καταρράκτες Βικτώρια. Είχα βρεθεί εδώ ξανά το καλοκαίρι του 2008, με τη Ντίνα φυσικά. Τώρα βρέθηκα εξ ανάγκης, αφού το πρακτορείο που έκανε το ταξίδι έδινε αυτή την επιλογή. Εγώ πίστευα ότι δεν υπήρχαν άλλες επιλογές παρά μονάχα τα συγκεκριμένα ταξίδια που σου έλεγε η ιστοσελίδα τους. Όμως κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου ταξιδιού είδαμε να έρχονται και να φεύγουν από διάφορα σημεία ταξιδιώτες. Κατάλαβα ότι όλοι αυτοί οι εμβόλιμοι έκλεισαν το ταξίδι από τοπικά τουριστικά γραφεία στη χώρα τους, που συνεννοούνταν με τους Νόμαντς για να προωθήσουν πελάτες από διάφορα σημεία. Αν θα το χρησιμοποιούσα άλλη φορά θα ήξερα και εγώ να απαιτήσω να ξεκινάω το ταξίδι από όπου με βόλευε και να το τελειώνω επίσης εκεί που με βόλευε.
Το ταξίδι ουσιαστικά τελείωσε το μεσημέρι για μας. Κανονικά τελείωνε την επομένη. Όμως μετά το μεσημεριανό φαγητό ήμασταν ελεύθεροι.
Οι Καταρράκτες από τα σύνορα δεν είναι μακριά. Μόλις φτάσαμε στην πόλη οι οδηγοί μας πήγαν σε ένα τοπικό πρακτορείο για να αγοράσει ο κόσμος του οχήματος διάφορες δραστηριότητες. Εκεί μας διαφήμισαν τα διάφορα που μπορούσαμε να κάνουμε αλλά εμείς οι Έλληνες τα κρίναμε πανάκριβα. Δεν έκαναν το ίδιο και οι άλλοι από το γκρουπ, οι οποίοι αγόρασαν διάφορα «προϊόντα». Για παράδειγμα μια βαρκάδα στο ποτάμι την πουλούσαν από 40 δολάρια και πάνω. Εμείς πήγαμε όση ώρα εκείνοι πλήρωναν με τις ωραίες τους κάρτες σε ένα γραφείο απέναντι και συμφωνήσαμε να πάμε την ίδια βαρκάδα τη επόμενη μέρα, αλλά με άλλο πλοιάριο, με 25 δολάρια. Αυτά.
Το μεσημέρι, μετά την αγορά των δραστηριοτήτων, πήγαμε στο ξενοδοχείο. Επειδή ήταν νωρίς για το γεύμα, κάναμε κάποιες βόλτες με το αυτοκίνητο για να περάσει η ώρα και να προσανατολιστούμε στο χώρο. Πήγαμε μια βόλτα γύρω και είδαμε ένα πολύ μεγάλο δένδρο, το οποίο ήταν μπαομπάμπ. Μετά πήγαμε για φαγητό στο όχημα δίπλα στις σκηνές. Έτσι εγώ έφαγα το τελευταίο μου μεσημεριανό μαζί τους. Ήταν κοτόπουλο με κάτι σάλτσες. Δεν ήταν κακό.
Μετά το φαγητό πήγαμε στα δωμάτιά μας. Με την Ντίνα αφού ξεκουραστήκαμε μέχρι τις 3 βγήκαμε μια βόλτα στην περιοχή παρά τη ζέστη. Εμείς στη βόλτα που πήγαμε απομακρυνθήκαμε λίγο και πήγαμε προς τη γέφυρα που ενώνει τη Ζάμπια με την Ζιμπάμπουε. Εκεί επειδή δεν θα μπαίναμε μέσα στη Ζάμπια, πήραμε από ένα γραφείο στο συνοριακό φυλάκιο, μια σφραγίδα που έλεγε ότι μπορούμε να περπατήσουμε τη γέφυρα αλλά όχι να μπούμε στη Ζάμπια. Πράγματι την περπατήσαμε ολόκληρη και από τη μέση και μετά βρισκόμασταν στην επικράτεια της Ζάμπια. Είχε πολύ ενδιαφέρον αφού βλέπαμε ένα μεγάλο μέρος από τους Καταρράκτες. Βλέπαμε επίσης αυτοκίνητα να πηγαινοέρχονται αλλά και απλούς ανθρώπους με τα πόδια ή με ποδήλατα να κουβαλούν εμπορεύματα.
Ειδικά οι τελευταίοι μπορεί να είχαν φορτώσει στο ποδήλατο και περισσότερα από 50 κιλά πράγματα. Μάλιστα είδα μια μαϊμού να ανεβαίνει στο φορτίο στο πίσω μέρος ενός ποδηλάτου για να βρει κάτι να φάει. Ο καημένος ο οδηγός προσπαθώντας να τη διώξει έχασε την ισορροπία του και έπεσε στο δρόμο. Για να μπορέσει να ξεκινήσει πάλι, τον βοήθησαν άλλοι τρεις περαστικοί. Ήταν τρομερό να βλέπεις στην μικρή ανηφόρα που είχε μετά να σπρώχνουν αυτά τα ποδήλατα με πολύ κόπο.
Όταν τελειώσαμε τη βόλτα στη γέφυρα, επιστρέψαμε και μπήκαμε στη Ζιμπάμπουε από εκεί που μπαίνουν και όλοι οι ταξιδιώτες που έρχονται από την Ζάμπια. Αλλά δείχνοντας το έντυπο με τη σφραγίδα, μας άφησαν και μπήκαμε στην Ζιμπάμπουε χωρίς να πληρώσουμε ξανά βίζα. Ούτε διαβατήριο δείξαμε ούτε τίποτα. Μόνο το χαρτί που κρατούσαμε με τη σφραγίδα.
Αυτή η βόλτα ήταν πολύ καλή γιατί, πρώτον, περπατήσαμε σχεδόν ένα χιλιόμετρο μέχρι να φτάσουμε στην είσοδο που οδηγεί στους Καταρράκτες της Βικτώρια. Αλλά εμείς δεν μπήκαμε φυσικά, αφού συνεχίσαμε προς τη Ζάμπια, όπου περπατήσαμε άλλα σχεδόν χίλια μέτρα ως τη συνοριακή γραμμή. Μέχρι εκεί είδαμε δεκάδες νταλίκες φορτωμένες μάλλον με μέταλλα γιατί ήτανε πολύ μικρός ο όγκος των φορτίων που είχαν, οι οποίες περίμεναν να μπουν στη Ζιμπάμπουε.
Στη γέφυρα επάνω γίνεται και το μπάτζι τζάμπινγκ. Γενικά ήταν περίοδος με τις βροχές, αν και τελικά δεν είχε τόσο πολλές. Το αποτέλεσμα είναι να μην έχουν πολλά νερά, αλλά να μην έχουν και τουρίστες, αφού προτιμούν να έρθουν την ξηρή περίοδο. Έτσι οι άνθρωποι που ζουν από τον τουρισμό, κάνουν το παν για να σου πουλήσουν κάποια μικροπράγματα.
Να συμπληρώσω ότι στη Ζιμπάμπουε χρησιμοποιείται επίσημα το δολάριο της Αμερικής. Πήγαμε σε μηχανήματα ΑΤΜ για να κάνουμε ανάληψη μερικά δολάρια για να δούμε τι γίνεται και μας έδιναν την επιλογή είτε να επιλέξουμε δολάρια Αμερικής είτε το παλιό ντόπιο νόμισμα. Εμείς επιλέξαμε τα δολάρια αλλά τελικά δεν μας έκαναν τη χάρη και δεν μας έδωσαν τίποτα. Δεν ξέρω τι έφταιγε. Σκεφτήκαμε ότι έπρεπε να έχουμε κάρτα visa, κι εμείς χρησιμοποιήσαμε mastercard. Αργότερα βάλαμε και μια visa και ενώ προχώρησε στο να κάνουμε ανάληψη 400 δολαρίων, έγραψε ότι αυτό δεν μπορούσε να γίνει εκείνη την ώρα. Δεν προσπαθήσαμε ξανά.
Το πρόβλημα είναι οι ντόπιοι οι οποίοι σε κυνηγούν για να αγοράσεις πολύ φθηνά τα ξύλινα τα οποία πουλάνε. Δε σε αφήνουν ήσυχο. Εμείς δεν αγοράσαμε τίποτα. Μόνο δύο μπύρες και ένα μπουκάλι νερό γιατί είχαμε διψάσει πάρα πολύ.
Στην απογευματινή βόλτα που κάναμε με την Ντίνα είχαμε βρει έναν ταξιτζή και τον ρωτήσαμε πόσο θα μας κόστιζε η μετάβαση στο αεροδρόμιο που απέχει περίπου 20 χιλιόμετρα. Μας είπε ότι θέλει 25$. Μας έδωσε την κάρτα του και συνεννοηθήκαμε ότι θα του έστελνα στο WhatsApp μήνυμα για να έρθει να μας πάρει. Όμως στη βόλτα που κάναμε, περάσαμε και από το γραφείο που είχαμε βρει το πρωί και κλείσαμε τη βαρκάδα. Περάσαμε από το γραφείο για να είμαστε σίγουροι ότι θα περάσουν να μας πάρουν. Τελικά ο τύπος που βρήκαμε εκεί (άλλος από τον πρωινό) είχε και ταξί με αποτέλεσμα να συνεννοηθούμε με αυτόν για τα δρομολόγια. Έτσι δεν επικοινωνήσαμε ποτέ με τον άλλο ταξιτζή που είχαμε βρει νωρίτερα.
Το ξενοδοχείο που μέναμε ήταν πανάκριβο, αλλά πληρωμένο από τους Νόμαντς. Γι αυτό είχαμε κλείσει άλλο φθηνότερο ξενοδοχείο από την Ελλάδα, για να πάμε την επόμενη μέρα.
Τελικά στη Ζιμπάμπουε, πολλά κρίνονται στο παζάρι και δεν είναι περίεργο. Όμως στην Μποτσουάνα και στη Ναμίμπια δεν ήταν τόσο έντονο αυτό. Ίσως επειδή εκεί δεν έχουν τόσο πολύ τουρισμό και είχαν ήδη χαμηλές τιμές.
Το πρωί σηκωθήκαμε πολύ νωρίς, γιατί στις 6:30 είχαμε αναχώρηση για τη Ζιμπάμπουε. Υπήρξε ένα πρόβλημα κατά την ώρα της αναχώρησης, ότι δηλαδή οι δύο βούλγαροι είχαν ξεχάσει το τσαντάκι με τα διαβατήριά τους το προηγούμενο βράδυ στο μπαρ που θα άνοιγε στις 7:00. Τελικά το άνοιξαν νωρίτερα για να βρουν τα διαβατήριά τους οι άνθρωποι και να φύγουμε με πολύ μικρή καθυστέρηση.
Τα σύνορα δεν ήταν πολύ μακριά από εκεί που μέναμε. Όταν φτάσαμε περάσαμε πολύ γρήγορα τον έλεγχο από τους συνοριακούς της Μποτσουάνα και πήγαμε στα σύνορα με τη Ζιμπάμπουε για να βγάλουμε τη βίζα. Εκεί υπήρξε μια σχετική καθυστέρηση γιατί έπρεπε να έχουμε συμπληρώσει κάποια έγγραφα. Επίσης καθυστερήσαμε λίγο μέχρι να τακτοποιηθούν και τα έγγραφα του αυτοκινήτου που μας μετέφερε, που σημαίνει ότι φάγαμε σχεδόν μία ώρα στα σύνορα. Αλλά γενικά δεν είχε κόσμο και πέρασε η ώρα σχετικά γρήγορα.
Το κόστος για μία βίζα απλής εισόδου στη Ζιμπάμπουε είναι 30 δολάρια Αμερικής το κάθε άτομο. Ενώ για βίζα πολλαπλών εισόδων είναι στα 50 δολάρια. Από το group έβγαλαν μερικοί το δεύτερο είδος βίζας, αλλά εμείς το πρώτο, γιατί δεν είχαμε σκοπό να φύγουμε καθόλου από τη χώρα. Να υπενθυμίσω ότι κοντά στους Καταρράκτες βρίσκεται η Μποτσουάνα αλλά και η Ζάμπια. Μάλιστα από τη μεριά της Ζάμπια έρχεται το νερό του ποταμού Ζαμβέζη και δημιουργεί τον καταρράκτη.
Πριν το μεσημέρι φτάσαμε στους Καταρράκτες Βικτώρια. Είχα βρεθεί εδώ ξανά το καλοκαίρι του 2008, με τη Ντίνα φυσικά. Τώρα βρέθηκα εξ ανάγκης, αφού το πρακτορείο που έκανε το ταξίδι έδινε αυτή την επιλογή. Εγώ πίστευα ότι δεν υπήρχαν άλλες επιλογές παρά μονάχα τα συγκεκριμένα ταξίδια που σου έλεγε η ιστοσελίδα τους. Όμως κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου ταξιδιού είδαμε να έρχονται και να φεύγουν από διάφορα σημεία ταξιδιώτες. Κατάλαβα ότι όλοι αυτοί οι εμβόλιμοι έκλεισαν το ταξίδι από τοπικά τουριστικά γραφεία στη χώρα τους, που συνεννοούνταν με τους Νόμαντς για να προωθήσουν πελάτες από διάφορα σημεία. Αν θα το χρησιμοποιούσα άλλη φορά θα ήξερα και εγώ να απαιτήσω να ξεκινάω το ταξίδι από όπου με βόλευε και να το τελειώνω επίσης εκεί που με βόλευε.

Το ταξίδι ουσιαστικά τελείωσε το μεσημέρι για μας. Κανονικά τελείωνε την επομένη. Όμως μετά το μεσημεριανό φαγητό ήμασταν ελεύθεροι.
Οι Καταρράκτες από τα σύνορα δεν είναι μακριά. Μόλις φτάσαμε στην πόλη οι οδηγοί μας πήγαν σε ένα τοπικό πρακτορείο για να αγοράσει ο κόσμος του οχήματος διάφορες δραστηριότητες. Εκεί μας διαφήμισαν τα διάφορα που μπορούσαμε να κάνουμε αλλά εμείς οι Έλληνες τα κρίναμε πανάκριβα. Δεν έκαναν το ίδιο και οι άλλοι από το γκρουπ, οι οποίοι αγόρασαν διάφορα «προϊόντα». Για παράδειγμα μια βαρκάδα στο ποτάμι την πουλούσαν από 40 δολάρια και πάνω. Εμείς πήγαμε όση ώρα εκείνοι πλήρωναν με τις ωραίες τους κάρτες σε ένα γραφείο απέναντι και συμφωνήσαμε να πάμε την ίδια βαρκάδα τη επόμενη μέρα, αλλά με άλλο πλοιάριο, με 25 δολάρια. Αυτά.



Το μεσημέρι, μετά την αγορά των δραστηριοτήτων, πήγαμε στο ξενοδοχείο. Επειδή ήταν νωρίς για το γεύμα, κάναμε κάποιες βόλτες με το αυτοκίνητο για να περάσει η ώρα και να προσανατολιστούμε στο χώρο. Πήγαμε μια βόλτα γύρω και είδαμε ένα πολύ μεγάλο δένδρο, το οποίο ήταν μπαομπάμπ. Μετά πήγαμε για φαγητό στο όχημα δίπλα στις σκηνές. Έτσι εγώ έφαγα το τελευταίο μου μεσημεριανό μαζί τους. Ήταν κοτόπουλο με κάτι σάλτσες. Δεν ήταν κακό.








Μετά το φαγητό πήγαμε στα δωμάτιά μας. Με την Ντίνα αφού ξεκουραστήκαμε μέχρι τις 3 βγήκαμε μια βόλτα στην περιοχή παρά τη ζέστη. Εμείς στη βόλτα που πήγαμε απομακρυνθήκαμε λίγο και πήγαμε προς τη γέφυρα που ενώνει τη Ζάμπια με την Ζιμπάμπουε. Εκεί επειδή δεν θα μπαίναμε μέσα στη Ζάμπια, πήραμε από ένα γραφείο στο συνοριακό φυλάκιο, μια σφραγίδα που έλεγε ότι μπορούμε να περπατήσουμε τη γέφυρα αλλά όχι να μπούμε στη Ζάμπια. Πράγματι την περπατήσαμε ολόκληρη και από τη μέση και μετά βρισκόμασταν στην επικράτεια της Ζάμπια. Είχε πολύ ενδιαφέρον αφού βλέπαμε ένα μεγάλο μέρος από τους Καταρράκτες. Βλέπαμε επίσης αυτοκίνητα να πηγαινοέρχονται αλλά και απλούς ανθρώπους με τα πόδια ή με ποδήλατα να κουβαλούν εμπορεύματα.



Ειδικά οι τελευταίοι μπορεί να είχαν φορτώσει στο ποδήλατο και περισσότερα από 50 κιλά πράγματα. Μάλιστα είδα μια μαϊμού να ανεβαίνει στο φορτίο στο πίσω μέρος ενός ποδηλάτου για να βρει κάτι να φάει. Ο καημένος ο οδηγός προσπαθώντας να τη διώξει έχασε την ισορροπία του και έπεσε στο δρόμο. Για να μπορέσει να ξεκινήσει πάλι, τον βοήθησαν άλλοι τρεις περαστικοί. Ήταν τρομερό να βλέπεις στην μικρή ανηφόρα που είχε μετά να σπρώχνουν αυτά τα ποδήλατα με πολύ κόπο.


Όταν τελειώσαμε τη βόλτα στη γέφυρα, επιστρέψαμε και μπήκαμε στη Ζιμπάμπουε από εκεί που μπαίνουν και όλοι οι ταξιδιώτες που έρχονται από την Ζάμπια. Αλλά δείχνοντας το έντυπο με τη σφραγίδα, μας άφησαν και μπήκαμε στην Ζιμπάμπουε χωρίς να πληρώσουμε ξανά βίζα. Ούτε διαβατήριο δείξαμε ούτε τίποτα. Μόνο το χαρτί που κρατούσαμε με τη σφραγίδα.





Αυτή η βόλτα ήταν πολύ καλή γιατί, πρώτον, περπατήσαμε σχεδόν ένα χιλιόμετρο μέχρι να φτάσουμε στην είσοδο που οδηγεί στους Καταρράκτες της Βικτώρια. Αλλά εμείς δεν μπήκαμε φυσικά, αφού συνεχίσαμε προς τη Ζάμπια, όπου περπατήσαμε άλλα σχεδόν χίλια μέτρα ως τη συνοριακή γραμμή. Μέχρι εκεί είδαμε δεκάδες νταλίκες φορτωμένες μάλλον με μέταλλα γιατί ήτανε πολύ μικρός ο όγκος των φορτίων που είχαν, οι οποίες περίμεναν να μπουν στη Ζιμπάμπουε.
Στη γέφυρα επάνω γίνεται και το μπάτζι τζάμπινγκ. Γενικά ήταν περίοδος με τις βροχές, αν και τελικά δεν είχε τόσο πολλές. Το αποτέλεσμα είναι να μην έχουν πολλά νερά, αλλά να μην έχουν και τουρίστες, αφού προτιμούν να έρθουν την ξηρή περίοδο. Έτσι οι άνθρωποι που ζουν από τον τουρισμό, κάνουν το παν για να σου πουλήσουν κάποια μικροπράγματα.


Να συμπληρώσω ότι στη Ζιμπάμπουε χρησιμοποιείται επίσημα το δολάριο της Αμερικής. Πήγαμε σε μηχανήματα ΑΤΜ για να κάνουμε ανάληψη μερικά δολάρια για να δούμε τι γίνεται και μας έδιναν την επιλογή είτε να επιλέξουμε δολάρια Αμερικής είτε το παλιό ντόπιο νόμισμα. Εμείς επιλέξαμε τα δολάρια αλλά τελικά δεν μας έκαναν τη χάρη και δεν μας έδωσαν τίποτα. Δεν ξέρω τι έφταιγε. Σκεφτήκαμε ότι έπρεπε να έχουμε κάρτα visa, κι εμείς χρησιμοποιήσαμε mastercard. Αργότερα βάλαμε και μια visa και ενώ προχώρησε στο να κάνουμε ανάληψη 400 δολαρίων, έγραψε ότι αυτό δεν μπορούσε να γίνει εκείνη την ώρα. Δεν προσπαθήσαμε ξανά.
Το πρόβλημα είναι οι ντόπιοι οι οποίοι σε κυνηγούν για να αγοράσεις πολύ φθηνά τα ξύλινα τα οποία πουλάνε. Δε σε αφήνουν ήσυχο. Εμείς δεν αγοράσαμε τίποτα. Μόνο δύο μπύρες και ένα μπουκάλι νερό γιατί είχαμε διψάσει πάρα πολύ.


Στην απογευματινή βόλτα που κάναμε με την Ντίνα είχαμε βρει έναν ταξιτζή και τον ρωτήσαμε πόσο θα μας κόστιζε η μετάβαση στο αεροδρόμιο που απέχει περίπου 20 χιλιόμετρα. Μας είπε ότι θέλει 25$. Μας έδωσε την κάρτα του και συνεννοηθήκαμε ότι θα του έστελνα στο WhatsApp μήνυμα για να έρθει να μας πάρει. Όμως στη βόλτα που κάναμε, περάσαμε και από το γραφείο που είχαμε βρει το πρωί και κλείσαμε τη βαρκάδα. Περάσαμε από το γραφείο για να είμαστε σίγουροι ότι θα περάσουν να μας πάρουν. Τελικά ο τύπος που βρήκαμε εκεί (άλλος από τον πρωινό) είχε και ταξί με αποτέλεσμα να συνεννοηθούμε με αυτόν για τα δρομολόγια. Έτσι δεν επικοινωνήσαμε ποτέ με τον άλλο ταξιτζή που είχαμε βρει νωρίτερα.

Το ξενοδοχείο που μέναμε ήταν πανάκριβο, αλλά πληρωμένο από τους Νόμαντς. Γι αυτό είχαμε κλείσει άλλο φθηνότερο ξενοδοχείο από την Ελλάδα, για να πάμε την επόμενη μέρα.

Τελικά στη Ζιμπάμπουε, πολλά κρίνονται στο παζάρι και δεν είναι περίεργο. Όμως στην Μποτσουάνα και στη Ναμίμπια δεν ήταν τόσο έντονο αυτό. Ίσως επειδή εκεί δεν έχουν τόσο πολύ τουρισμό και είχαν ήδη χαμηλές τιμές.