travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη μέρα στο Βίντχοκ.
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 1
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 2
- Επίσκεψη στο Sossusvlei
- Επιστροφή από το Sossusvlei. Sesriem Canyon.
- Οδικώς στο Swakopmund.
- Βόλτες στο Σβάκοπμουντ.
- Πρώτη μέρα με το πρακτορείο
- Στο πάρκο Ετόσα.
- Σαφάρι στο πάρκο Ετόσα.
- Πάρκο Ετόσα, αλλαγή λοτζ.
- Ταξίδι δίπλα στον ποταμό Okavango.
- Βόλτες στο ποτάμι και άφιξη στη Μποτσουάνα.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αεροπλάνο.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αυτοκίνητο. Πρώτη μέρα.
- Ολοήμερο σαφάρι στο Δέλτα του Οκαβάνγκο. Δεύτερη μέρα.
- Λίγο σαφάρι ακόμα και άφιξη στη Νάτα.
- Nata salt pans.
- Βόλτα στον ποταμό Chobe
- Στους Καταρράκτες Βικτώρια.
- Επίσκεψη στους καταρράκτες.
- Η επιστροφή.
- Βίντεο
Ολοήμερο σαφάρι στο Δέλτα του Οκαβάνγκο. Δεύτερη μέρα.
Το πρωί σηκωθήκαμε από τις πέντε για να πάρουμε πρωινό της πλάκας στις 05:30 και στις 06:00 να αναχωρήσουμε για το πρώτο σαφάρι της ημέρας. Περίμενα ότι στο σημερινό safari θα βλέπαμε πάρα πολλά πράγματα. Θυμάμαι το 2018 που κάναμε safari για λίγες ώρες στο πάρκο Τσόμπε στην Μποτσουάνα, μπαίνοντας από την Ζιμπάμπουε, και ίσως ήταν το καλύτερο σαφάρι που έχω κάνει. Κυρίως λόγω της πληθώρας των ζώων που είχαμε δει, αλλά όχι της μεγάλης ποικιλίας. Όμως αυτή τη φορά τα ζώα δεν ήταν τόσο πολλά γιατί θεωρητικά είναι εποχή βροχών και έτσι τα ζώα μοιράζονται στα σημεία που έχει νερό, και αυτά τα σημεία είναι πάρα πολλά.
Οι οδηγοί μας ήταν πολύ καλοί στην ανίχνευση των ζώων, αλλά τι να το κάνω εγώ όταν είναι καλοί και η επιτυχία τους είναι να ανακαλύψουν ένα φίδι πάνω σε ένα δέντρο. Εμένα το φίδι, συγκεκριμένα ένας πύθωνας, δεν μου λέει πολλά. Κάποια στιγμή ανακάλυψαν και ένα λαγό. Εδώ γελάμε. Τότε όμως οι οδηγοί πείσμωσαν και βάλθηκαν να ψάχνουν μόνο για λιοντάρια. Πράγματι, βρήκαν ίχνη και τα ακολούθησαν βήμα βήμα, μέχρι που μπαίνοντας μέσα σε ένα μέρος που δεν υπήρχε δρόμος βρήκαν κάτω από μία συστάδα χαμηλών δέντρων μια ομάδα λιονταριών, τα οποία ήταν ξαπλωμένα. Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να τα δούμε πεντακάθαρα γιατί είχε πολλά χόρτα και θάμνους ανάμεσα σε μας και σε εκείνα. Δεν μας έδωσαν καμία ιδιαίτερη σημασία τα ζώα, αλλά μερικοί από το group ενθουσιάστηκαν, έστω βλέποντας αυτά. Οι φωτογραφίες που τράβηξα δεν άξιζαν.
Οι βόλτες για να βρούμε ζώα κράτησαν μέχρι τις 12 περίπου το μεσημέρι. Ήταν ωραίο το ότι μετά από κάθε στροφή περίμενες ότι κάτι θα συναντήσεις ή μπορεί να έβλεπες ανάμεσα στα δέντρα κάποιο ζώο. Και τέτοια ζώα ήταν πολλά. Δηλαδή ελέφαντες, καμηλοπαρδάλεις, στις λιμνούλες υπήρχαν ιπποπόταμοι, ιμπάλα ήτανε πολλά και διάφορα τέτοια. Στην περιοχή αυτή πάντως είδαμε πρώτη φορά πολλά μπούφαλα. Το ζώο αυτό στην υποσαχάρια Αφρική είναι ουσιαστικά ο αγριοβούβαλος που λέγεται και Αφρικανικός Βούβαλος. Η επιστημονική του ονομασία είναι Syncerus caffer caffer. Τα καμπύλα κέρατά του έχουν κοινό σημείο αρχής στο πάνω μέρος του κεφαλιού του ζώου. Θεωρείται από τα πιο επικίνδυνα ζώα της Αφρικής και σκοτώνει δεκάδες ανθρώπους κάθε χρόνο. Το να βλέπουμε τόσα ζώα ήταν καλό γιατί η ώρα περνούσε πολύ ευχάριστα. Στις 12 λοιπόν σταματήσαμε κάτω από κάτι δέντρα για να πάρουμε το μεσημεριανό μας, το οποίο ήταν χάμπουργκερ. Δεν ήταν άσχημα, εγώ μάλιστα έφαγα δύο, αφού η Ντίνα δεν έφαγε τίποτα. Έφαγα και ένα μεγάλο αχλάδι.
Εκεί ο ένας από τους δύο οδηγούς άρχισε να λέει διάφορες ιστορίες για την Αφρική, και την Μποτσουάνα πιο πολύ, αφού σε αυτή τη χώρα βρισκόμασταν. Κατηγορούσε τις μεγάλες δυνάμεις ότι εκμεταλλεύτηκαν τις χώρες της περιοχής με αποτέλεσμα να τις αποδυναμώσουν από τις πρώτες ύλες τους. Ακόμα και σήμερα οι γερμανοί πληρώνουν αποζημιώσεις στην γειτονική Ναμίμπια. Γενικά παρατήρησα ότι τα έβαλε πολύ με τους γερμανούς αλλά και τους αμερικάνους. Ζήτησε βέβαια συγγνώμη από όσους γερμανούς είχε το γκρουπ. Η κουβέντα αυτή θεωρώ ότι ήταν εποικοδομητική και όλη την πρόσεξαν και έδωσαν σημασία στα λόγια του ντόπιου οδηγού.
Επειδή θα ακολουθούσε και απογευματινό σαφάρι μετά το φαγητό πήγαμε στο lodge στο οποίο μένουμε για να ξεκουραστούμε μερικές ώρες. Όμως αυτό ήταν πολύ δύσκολο, αφού έκανε πολλή ζέστη, ειδικά μέσα στη σκηνή. Έτσι εγώ πιο πολύ κάθισα στο εστιατόριο, αλλά και πιο έξω κάτω από τη σκιά ενός δένδρου. Εκεί υπήρχε κόσμος από το γκρουπ, οι οποίοι κάθονταν και αυτοί για τη δροσιά, αφού στη σκηνή δεν μπορούσαν να κοιμηθούν. Πάντως πέρασε σχετικά γρήγορα η ώρα για να πάμε την απογευματινή μας βόλτα.
Στις τρεις και μισή πήραμε ξανά τα jeep και ξεκινήσαμε για την απογευματινή βόλτα, η οποία και αυτή δεν είχε κάτι ιδιαίτερο να μας δώσει. Πάντως ως βόλτα ήταν όμορφη. Πηγαίναμε σε μέρη που είχαν πολύ κακούς χωμάτινους δρόμους και έτσι λίγο πόνεσε η μέση μας. Γενικά τριγυρνούσαμε περίπου στα ίδια μέρη όλο το απόγευμα ψάχνοντας κάτι ιδιαίτερο το οποίο δεν είδαμε. Οι εικόνες ήταν πολύ όμορφες, αφού βλέπαμε τα δένδρα είτε πράσινα είτε ξερά και αντί για ζώα παίρναμε φωτογραφίες αυτά. Προσωπικά εμένα αυτό δεν με πείραξε. Μπορώ να πω ότι μου άρεσε κιόλας.
Τα δύο jeep με τα οποία κάναμε το safari δεν ήταν συνέχεια κοντά, γι αυτό και κάποια στιγμή χαθήκαμε μεταξύ μας και ψαχνόμασταν. Υπήρχαν και κάποια άλλα jeep που κάνανε βόλτες και ο οδηγός μας ρωτούσε τους οδηγούς και τελικά λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα βρεθήκαμε. Σε αυτό το πάρκο βλέπεις ότι υπάρχουν και jeep με ανεξάρτητους τουρίστες, χωρίς οδηγό δηλαδή. Αυτοί μπορεί να κατασκηνώνουν σε διάφορα σημεία χωρίς να μπαίνουν σε κάποιο λοτζ, αφού έχουν το φαγητό τους και το φτιάχνουν μόνοι τους καθώς και σκηνή. Είδαμε τέτοιους ανθρώπους, οι οποίοι συνήθως κατασκηνώνουν σε κάποια συγκεκριμένα σημεία που έχει νερό και έχει και τουαλέτες. Για μένα αυτό θα ήταν το καλύτερο αν είχα τη δύναμη και το χρόνο να μπορέσω να το κάνω. Λίγο πριν βραδιάσει σταματήσαμε κάπου για να δούμε το ηλιοβασίλεμα. Δεν μπορώ να πω ότι ήτανε κάτι ιδιαίτερο αλλά αυτό είχε η περιοχή, αυτό είδαμε.
Μετά βέβαια κατευθυνθήκαμε στο lodge που μέναμε για να πάρουμε το βραδινό μας και να ξεκουραστούμε. Μάλιστα φτάσαμε τόσο αργά που το φαγητό ήταν έτοιμο και πήγαμε κατευθείαν στο τραπέζι για να φάμε. Το φαγητό ήταν κοτόπουλο με ρύζι, που ήταν σχετικά νόστιμο. Μετά πήγαμε να ξεκουραστούμε στις σκηνές μας και στην ησυχία μας.
Το πρωί σηκωθήκαμε από τις πέντε για να πάρουμε πρωινό της πλάκας στις 05:30 και στις 06:00 να αναχωρήσουμε για το πρώτο σαφάρι της ημέρας. Περίμενα ότι στο σημερινό safari θα βλέπαμε πάρα πολλά πράγματα. Θυμάμαι το 2018 που κάναμε safari για λίγες ώρες στο πάρκο Τσόμπε στην Μποτσουάνα, μπαίνοντας από την Ζιμπάμπουε, και ίσως ήταν το καλύτερο σαφάρι που έχω κάνει. Κυρίως λόγω της πληθώρας των ζώων που είχαμε δει, αλλά όχι της μεγάλης ποικιλίας. Όμως αυτή τη φορά τα ζώα δεν ήταν τόσο πολλά γιατί θεωρητικά είναι εποχή βροχών και έτσι τα ζώα μοιράζονται στα σημεία που έχει νερό, και αυτά τα σημεία είναι πάρα πολλά.





Οι οδηγοί μας ήταν πολύ καλοί στην ανίχνευση των ζώων, αλλά τι να το κάνω εγώ όταν είναι καλοί και η επιτυχία τους είναι να ανακαλύψουν ένα φίδι πάνω σε ένα δέντρο. Εμένα το φίδι, συγκεκριμένα ένας πύθωνας, δεν μου λέει πολλά. Κάποια στιγμή ανακάλυψαν και ένα λαγό. Εδώ γελάμε. Τότε όμως οι οδηγοί πείσμωσαν και βάλθηκαν να ψάχνουν μόνο για λιοντάρια. Πράγματι, βρήκαν ίχνη και τα ακολούθησαν βήμα βήμα, μέχρι που μπαίνοντας μέσα σε ένα μέρος που δεν υπήρχε δρόμος βρήκαν κάτω από μία συστάδα χαμηλών δέντρων μια ομάδα λιονταριών, τα οποία ήταν ξαπλωμένα. Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να τα δούμε πεντακάθαρα γιατί είχε πολλά χόρτα και θάμνους ανάμεσα σε μας και σε εκείνα. Δεν μας έδωσαν καμία ιδιαίτερη σημασία τα ζώα, αλλά μερικοί από το group ενθουσιάστηκαν, έστω βλέποντας αυτά. Οι φωτογραφίες που τράβηξα δεν άξιζαν.


Οι βόλτες για να βρούμε ζώα κράτησαν μέχρι τις 12 περίπου το μεσημέρι. Ήταν ωραίο το ότι μετά από κάθε στροφή περίμενες ότι κάτι θα συναντήσεις ή μπορεί να έβλεπες ανάμεσα στα δέντρα κάποιο ζώο. Και τέτοια ζώα ήταν πολλά. Δηλαδή ελέφαντες, καμηλοπαρδάλεις, στις λιμνούλες υπήρχαν ιπποπόταμοι, ιμπάλα ήτανε πολλά και διάφορα τέτοια. Στην περιοχή αυτή πάντως είδαμε πρώτη φορά πολλά μπούφαλα. Το ζώο αυτό στην υποσαχάρια Αφρική είναι ουσιαστικά ο αγριοβούβαλος που λέγεται και Αφρικανικός Βούβαλος. Η επιστημονική του ονομασία είναι Syncerus caffer caffer. Τα καμπύλα κέρατά του έχουν κοινό σημείο αρχής στο πάνω μέρος του κεφαλιού του ζώου. Θεωρείται από τα πιο επικίνδυνα ζώα της Αφρικής και σκοτώνει δεκάδες ανθρώπους κάθε χρόνο. Το να βλέπουμε τόσα ζώα ήταν καλό γιατί η ώρα περνούσε πολύ ευχάριστα. Στις 12 λοιπόν σταματήσαμε κάτω από κάτι δέντρα για να πάρουμε το μεσημεριανό μας, το οποίο ήταν χάμπουργκερ. Δεν ήταν άσχημα, εγώ μάλιστα έφαγα δύο, αφού η Ντίνα δεν έφαγε τίποτα. Έφαγα και ένα μεγάλο αχλάδι.




Εκεί ο ένας από τους δύο οδηγούς άρχισε να λέει διάφορες ιστορίες για την Αφρική, και την Μποτσουάνα πιο πολύ, αφού σε αυτή τη χώρα βρισκόμασταν. Κατηγορούσε τις μεγάλες δυνάμεις ότι εκμεταλλεύτηκαν τις χώρες της περιοχής με αποτέλεσμα να τις αποδυναμώσουν από τις πρώτες ύλες τους. Ακόμα και σήμερα οι γερμανοί πληρώνουν αποζημιώσεις στην γειτονική Ναμίμπια. Γενικά παρατήρησα ότι τα έβαλε πολύ με τους γερμανούς αλλά και τους αμερικάνους. Ζήτησε βέβαια συγγνώμη από όσους γερμανούς είχε το γκρουπ. Η κουβέντα αυτή θεωρώ ότι ήταν εποικοδομητική και όλη την πρόσεξαν και έδωσαν σημασία στα λόγια του ντόπιου οδηγού.


Επειδή θα ακολουθούσε και απογευματινό σαφάρι μετά το φαγητό πήγαμε στο lodge στο οποίο μένουμε για να ξεκουραστούμε μερικές ώρες. Όμως αυτό ήταν πολύ δύσκολο, αφού έκανε πολλή ζέστη, ειδικά μέσα στη σκηνή. Έτσι εγώ πιο πολύ κάθισα στο εστιατόριο, αλλά και πιο έξω κάτω από τη σκιά ενός δένδρου. Εκεί υπήρχε κόσμος από το γκρουπ, οι οποίοι κάθονταν και αυτοί για τη δροσιά, αφού στη σκηνή δεν μπορούσαν να κοιμηθούν. Πάντως πέρασε σχετικά γρήγορα η ώρα για να πάμε την απογευματινή μας βόλτα.




Στις τρεις και μισή πήραμε ξανά τα jeep και ξεκινήσαμε για την απογευματινή βόλτα, η οποία και αυτή δεν είχε κάτι ιδιαίτερο να μας δώσει. Πάντως ως βόλτα ήταν όμορφη. Πηγαίναμε σε μέρη που είχαν πολύ κακούς χωμάτινους δρόμους και έτσι λίγο πόνεσε η μέση μας. Γενικά τριγυρνούσαμε περίπου στα ίδια μέρη όλο το απόγευμα ψάχνοντας κάτι ιδιαίτερο το οποίο δεν είδαμε. Οι εικόνες ήταν πολύ όμορφες, αφού βλέπαμε τα δένδρα είτε πράσινα είτε ξερά και αντί για ζώα παίρναμε φωτογραφίες αυτά. Προσωπικά εμένα αυτό δεν με πείραξε. Μπορώ να πω ότι μου άρεσε κιόλας.


Τα δύο jeep με τα οποία κάναμε το safari δεν ήταν συνέχεια κοντά, γι αυτό και κάποια στιγμή χαθήκαμε μεταξύ μας και ψαχνόμασταν. Υπήρχαν και κάποια άλλα jeep που κάνανε βόλτες και ο οδηγός μας ρωτούσε τους οδηγούς και τελικά λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα βρεθήκαμε. Σε αυτό το πάρκο βλέπεις ότι υπάρχουν και jeep με ανεξάρτητους τουρίστες, χωρίς οδηγό δηλαδή. Αυτοί μπορεί να κατασκηνώνουν σε διάφορα σημεία χωρίς να μπαίνουν σε κάποιο λοτζ, αφού έχουν το φαγητό τους και το φτιάχνουν μόνοι τους καθώς και σκηνή. Είδαμε τέτοιους ανθρώπους, οι οποίοι συνήθως κατασκηνώνουν σε κάποια συγκεκριμένα σημεία που έχει νερό και έχει και τουαλέτες. Για μένα αυτό θα ήταν το καλύτερο αν είχα τη δύναμη και το χρόνο να μπορέσω να το κάνω. Λίγο πριν βραδιάσει σταματήσαμε κάπου για να δούμε το ηλιοβασίλεμα. Δεν μπορώ να πω ότι ήτανε κάτι ιδιαίτερο αλλά αυτό είχε η περιοχή, αυτό είδαμε.

Μετά βέβαια κατευθυνθήκαμε στο lodge που μέναμε για να πάρουμε το βραδινό μας και να ξεκουραστούμε. Μάλιστα φτάσαμε τόσο αργά που το φαγητό ήταν έτοιμο και πήγαμε κατευθείαν στο τραπέζι για να φάμε. Το φαγητό ήταν κοτόπουλο με ρύζι, που ήταν σχετικά νόστιμο. Μετά πήγαμε να ξεκουραστούμε στις σκηνές μας και στην ησυχία μας.



