Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.259
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο. Ταξίδι ως το Ντιγιαρμπακίρ.
- Κεφάλαιο 3ο. Από τη Γη των μπακιριών ως τον τάφο του Αντίοχου.
- Κεφάλαιο 4ο. Στην αρχαία Κομμαγηνή, το μπόνους ταξιδιωτικό highlight
- Κεφάλαιο 5ο. Βέρι νάις έξω, εκεί στο Γιουβάτζαλι.
- Κεφάλαιο 6ο. Ένδοξη Έδεσσα - Σανλιούρφα
- Κεφάλαιο 7ο. Μαρντίν
- Κεφάλαιο 8ο.Ντοχούκ, εισαγωγή στην Αυτόνομη Κουρδική Περιοχή τού Ιράκ.
- Κεφάλαιο 9ο. Ερμπίλ / Άρβηλα / Hweler
- Κεφάλαιο 10ο. Επίσκεψη στο Lalish
- Κεφάλαιο 11ο. Καλημέρα στην πόλη των τριών Mάγων
- Κεφάλαιο 12o. Πέρασμα συνόρων. Μιντιάτ
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο.
- Κεφάλαιο 16ο.
Κεφάλαιο 10ο. Επίσκεψη στο Lalish.
Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου, απόγευμα.
Το Lalish βρίσκεται περίπου 40 χλμ από το Ντόχουκ. Ο δρόμος προχωράει Νοτιανατολικά. Αφήνοντας το Ντοχούκ ελίσσεται σε μια ορεινή περιοχή. Στα τελευταία χιλιόμετρα μπαίνουμε σε μια κοιλάδα με λόφους όπου διακρίνω τους πρώτους χαρακτηριστικούς τάφους που αναγγέλλουν ότι βρισκόμαστε σε περιοχή των Γιαζίντι. Οι τάφοι είναι κωνικοί με πτυχώσεις, πώς είναι ένα φόρεμα που το λέμε πλισέ.
Μόλις φθάνουμε στο Lalish βγάζουμε τα παπούτσια μας και τα αφήνουμε στο ταξί. Μόνο ξυπόλητοι μπορούμε να περπατήσουμε στην περιοχή με το προσκυνηματικό χωριό. Μοιάζει λίγο παράδοξο αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα. Το έδαφος είναι καθαρό και η πλακόστρωση μοιάζει λειασμένη. Μεγάλοι άνθρωποι, ντυμένοι με παραδοσιακές στολές, έχουν σκούπες στα χέρια και το καθαρίζουν.
Η φυλή των Γιαζίντι και η θρησκεία τους.
Κάπου πρέπει να γράψω μερικά ενημερωτικά για τη φυλετική – θρησκευτική κοινότητα των Γιαζίντι. Το σκέφτηκα αρκετά πού να τα γράψω και κατέληξα να τα γράψω εδώ, ένθετα στο αφήγημα της επίσκεψης στο Lalish.
Οι Γιαζίντι είναι Κούρδοι. Αποτελούν μια κοινότητα με ιδιαίτερη θρησκεία με στοιχεία που φαίνεται να έρχονται από αρκετές χιλιετίες. Στο πέρασμα των αιώνων η θρησκεία των Γιεζίντι πήρε στοιχεία από τις θρησκευτικές διδασκαλίες της περιοχής, όπως το Ζωροαστρισμό, το Χριστιανισμό, τον Ιουδαϊσμό το Μιθραϊσμό και το Ισλάμ. Η οριστική διαμόρφωση της θρησκείας τους έγινε το 12ο αιώνα.
Οι Γιαζίντι είναι μονοθεϊστές. Πιστεύουν ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και τον εμπιστεύθηκε σε επτά ουράνιες υπάρξεις - αγγέλους. Αρχηγός των αγγέλων είναι ο Μελέκ Ταούς, κατά λέξη ο Βασιλιάς Παγώνι. Συνήθως το μεταφράζουμε «Άγγελος Παγώνι». Εξ ου και το παγώνι (που Ελληνικά ονομάζεται ταώς) είναι το σύμβολο της θρησκείας τους.
Ο Μελέκ Ταούς απορρέει κατευθείαν από το δημιουργό Θεό και συντηρεί τη δημιουργία, την οποία εμπλουτίζει με φυτά και ζώα.
Οι Γιεζίντι πιστεύουν στη μετενσάρκωση ανθρώπων και αγγέλων.
Τον 11ο - 12ο αιώνα έζησε ο Σεΐχης Αντί Ιμπν Μουσάφιρ, ενσάρκωση - αβατάρ του Μελέκ Ταούς. Ο Αντί ήταν μουσουλμανικής καταγωγής Άραβας. Εγκαταστάθηκε στο Lalish όπου ζούσε ασκητικά και απέκτησε πολλούς οπαδούς. Πέθανε το 1160 περίπου. Ο τάφος του, ένα συγκρότημα με τρεις πτυχωτούς κώνους, αποτελεί το ιερότερο σημείο όπου κάθε Γιαζίντι οφείλει να έρθει προσκυνητής.
Οι Γιαζίντι διαφυλάσσουν σε μυστικότητα τις διδασκαλίες και την πρακτική της θρησκείας τους. Οι λόγοι είναι τόσο η μυστικιστική παράδοσή τους όσο και οι διώξεις που έχουν υποστεί στο πέρασμα των αιώνων. Οι παραδόσεις μεταδίδονται προφορικά ενώ οι γραπτές πηγές που διατίθενται είναι ανεπαρκείς και προέρχονται κυρίως από αλλόθρησκους.
Η κοινωνία τους διατηρεί την αναχρονιστική οργάνωση σε κάστες. Οι κάστες των Γεζίντι είναι βασικά τρεις. Οι Σεΐχηδες, οι Πιρ και οι Μουρίντ. Η μεγαλύτερη πληθυσμιακά κάστα είναι οι Μουρίντ. Είναι ο απλός λαός, δε διαθέτουν ιδιαίτερα καθήκοντα.
Η άρχουσα πολιτική τάξη είναι οι Σεΐχηδες που αναδεικνύουν τους ταγούς της κοινότητας, όπως είναι ο Εμίρης (μιρ), ο Επικεφαλής Σεΐχης (Baba Sheikh) και από κοντά ο Pesh Ιμάμης, που έχουν ηγετικά και τελετουργικά καθήκοντα.
Η κάστα των Πιρ είναι βασικά ιερατική. Τελούν τις βαπτίσεις και τους γάμους και επιμελούνται των ιερών χώρων.
Η κοινωνία διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τη διάκριση σε κάστες και κανονικά οι γάμοι επιτρέπονται μόνο μεταξύ ατόμων της ίδιας κάστας.
Οι Γεζίντι έχουν ως ιερή ημέρα την Τετάρτη. Αυτή την ημέρα επισκέπτονται τους ιερούς χώρους αλλά δεν υπάρχει κάποιο οργανωμένο λατρευτικό πρόγραμμα (σαν αυτό που έχουν οι Χριστιανοί ή οι Μουσουλμάνοι).
Η Άνω Μεσοποταμία είναι η πατρογονική εστία της κοινότητας. Αλλά στην Τουρκία η κοινότητα έχει αποδεκατιστεί. Στον Καύκασο (ιδίως στην Αρμενία) υπάρχουν αρκετοί, αλλά έχουν προσλάβει τη γλώσσα και τον πολιτισμό των λαών της εκεί περιοχής. Μικρός αριθμός υπάρχει ακόμα στη Συρία. Η μεγάλη μάζα τους ζει εδώ στο Βόρειο Ιράκ. Υπάρχουν δυο περιοχές που συγκεντρώνουν την πλειοψηφία των Γεζίντι. Η μια είναι εδώ γύρω από το Lalish, στην κοιλάδα του Shekhan. Η άλλη είναι στα βουνά Σιντζάρ, κοντά στα Βόρεια σύνορα με τη Συρία. Η κοινότητα του Σιντζάρ είναι πολυπληθέστερη, πιο συντηρητική και βρίσκεται έξω από τα σημερινά όρια του αυτόνομου Κουρδιστάν. Ο συνολικός πληθυσμός των Γεζίντι στο Ιράκ υπολογίζεται σε περίπου 600,000.
Οι εξωτερικές αναφορές για την κοινότητα την περιγράφουν ως «Λάτρεις τού Διαβόλου».
Αυτή η παρανόηση οφείλεται κυρίως στη διαστρέβλωση του Γιαζίντι δόγματος για τον Άγγελο Παγώνι.
Το δικό τους αφήγημα είναι ότι ο Δημιουργός αφού έπλασε τον Αδάμ και την Εύα διέταξε τους αγγέλους να τους προσκυνήσουν.
Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους αγγέλους, το Παγώνι αρνήθηκε, πιστεύοντας ότι οφείλει προσκύνηση στο μόνο Θεό. Τότε το Παγώνι ρίχτηκε στην Κόλαση όπου εκλαιγε μα μαύρα δάκρυα μετάνοιας. Τελικά ο Θεός το συχώρεσε και του ανέθεσε το ρόλο μεσολοβητή μεταξύ Αυτού και των ανθρώπων.
Η ιστορία που ανέφερα παρουσιάζει ομοιότητες με το Κορανικό αφήγημα για το Σατανά. Αν τώρα προστεθεί η μυστικοπάθεια και η έλλειψη γραπτής διδασκαλίας ίσως καταλάβετε γιατί οι ετερόδοξοι τους αποκαλούν Σατανολάτρες. Ιδίως οι Μουσουλμάνοι τους καταδιώκουν άγρια.
(Υπόψη ότι έγραψα μόνο τα βασικά στοιχεία που γνωρίζω από την επικρατούσα εκδοχή της διδασκαλίας των Γιαζίντι, έκανα και κάποιες συντομεύσεις)
Επίσκεψη στο ιερό και συνάντηση με τους εκπρόσωπους της κοινότητας
Οι αρμόδιοι μας υποδέχονται με μεγάλη θερμότητα!
Επί της υποδοχής και ξεναγός μας είναι ένας δάσκαλος που μιλάει αγγλικά και μας παίρνει και συνέντευξη με φωτογραφίες για να τη δημοσιεύσει στο ηλεκτρονικό περιοδικό της κοινότητας.
Στο εξωτερικό του ιερού μια δεξαμενή νερού που τροφοδοτείται από μια φυσική πηγή χρησιμοποιείται ως Βαπτιστήριο.
Μπαίνοντας μέσα στο ιερό πρέπει να διαβούμε μια πέτρινη πύλη που στα δεξιά της έχει ανάγλυφο ένα μαύρο φίδι. Κατά το θρησκευτικό θρύλο τους οι Γιαζίντι σώθηκαν από τον Κατακλυσμό μέσα σε μια βάρκα. Αλλά στο τέλος του κατακλυσμού η βάρκα τράκαρε στο βράχο σε μια βουνοκορφή και άνοιξε στον πάτο της μια τρύπα. Τότε ένα μεγάλο θεόσταλτο φίδι κουλουριάστηκε σα μπάλα κλείνοντας την τρύπα ώσπου οι Γιαζίντι βγήκαν έξω και σώθηκαν.
Το πέρασμα της Πύλης πρέπει να γίνει χωρίς να πατήσουμε το ιερό κατώφλι της. Πράγμα που ο Γ. δεν κατάλαβε και ο ταξιτζής μας που μας παραστεκόταν τον τράβηξε από το μανίκι!
Ο ταξιτζής μας στην Πύλη του ιερού.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό ιερό βρισκόμαστε σε ένα σκοτεινό σπηλαιώδη χώρο. Το ιερότερο μέρος είναι ένας τάφος όπου οι πιστοί προσκυνούν κρεμώντας πολύχρωμα μεταξωτά μαντήλια. Τριγύρω ανάβουν καντήλια με λάδι. Υπάρχουν και κάμποσοι άλλοι τάφοι.
Βγαίνοντας έξω στο ύπαιθρο καθόμαστε μαζί οκλαδόν με τους προύχοντες της κοινότητας. Μας κερνούν μπισκότα και κόλα. Ξένοι επισκέπτες σήμερα είμαστε μόνο εμείς οι δυο Έλληνες και ένας νεαρός Σλοβένος.
Το Σλοβένο τον αποθαρρύνουν και του λένε να κάθεται στην άκρη. Νομίζω λάθος έκανε που ήρθε εδώ με κοντό παντελόνι. Το Γιάννη τον περιποιούνται, αλλά βέβαια δε μπορεί να τους δώσει συνέντευξη.
Όπως καταλάβατε είμαι ο VIP της ημέρας! Με τοποθετούν στο κέντρο της μάζωξης, ανάμεσα στο γραφικούς άνδρες του ιερατείου που παίζουν τα κομπολόγια τους, ενώ ο δάσκαλος μας τραβάει φωτογραφίες.
Υπέροχη επίσκεψη! Στο δρόμο για το Ντόχουκ είχαμε πάρει και το Σλοβένο. Είχε κίνηση, μας έκαναν και έλεγχο και φθάσαμε στο Ντοχούκ όταν σκοτείνιαζε. Μια όμορφη και πολύ γεμάτη ημέρα.
![turkey_pol_2006[1].jpg](https://www.travelstories.gr/community/data/attachment-files/2020/07/422815_28daf0c7dea1ed2e7bf05644ed5a39e7.jpg)
Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου, απόγευμα.
Το Lalish βρίσκεται περίπου 40 χλμ από το Ντόχουκ. Ο δρόμος προχωράει Νοτιανατολικά. Αφήνοντας το Ντοχούκ ελίσσεται σε μια ορεινή περιοχή. Στα τελευταία χιλιόμετρα μπαίνουμε σε μια κοιλάδα με λόφους όπου διακρίνω τους πρώτους χαρακτηριστικούς τάφους που αναγγέλλουν ότι βρισκόμαστε σε περιοχή των Γιαζίντι. Οι τάφοι είναι κωνικοί με πτυχώσεις, πώς είναι ένα φόρεμα που το λέμε πλισέ.
Μόλις φθάνουμε στο Lalish βγάζουμε τα παπούτσια μας και τα αφήνουμε στο ταξί. Μόνο ξυπόλητοι μπορούμε να περπατήσουμε στην περιοχή με το προσκυνηματικό χωριό. Μοιάζει λίγο παράδοξο αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα. Το έδαφος είναι καθαρό και η πλακόστρωση μοιάζει λειασμένη. Μεγάλοι άνθρωποι, ντυμένοι με παραδοσιακές στολές, έχουν σκούπες στα χέρια και το καθαρίζουν.
Η φυλή των Γιαζίντι και η θρησκεία τους.
Κάπου πρέπει να γράψω μερικά ενημερωτικά για τη φυλετική – θρησκευτική κοινότητα των Γιαζίντι. Το σκέφτηκα αρκετά πού να τα γράψω και κατέληξα να τα γράψω εδώ, ένθετα στο αφήγημα της επίσκεψης στο Lalish.
Οι Γιαζίντι είναι Κούρδοι. Αποτελούν μια κοινότητα με ιδιαίτερη θρησκεία με στοιχεία που φαίνεται να έρχονται από αρκετές χιλιετίες. Στο πέρασμα των αιώνων η θρησκεία των Γιεζίντι πήρε στοιχεία από τις θρησκευτικές διδασκαλίες της περιοχής, όπως το Ζωροαστρισμό, το Χριστιανισμό, τον Ιουδαϊσμό το Μιθραϊσμό και το Ισλάμ. Η οριστική διαμόρφωση της θρησκείας τους έγινε το 12ο αιώνα.
Οι Γιαζίντι είναι μονοθεϊστές. Πιστεύουν ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και τον εμπιστεύθηκε σε επτά ουράνιες υπάρξεις - αγγέλους. Αρχηγός των αγγέλων είναι ο Μελέκ Ταούς, κατά λέξη ο Βασιλιάς Παγώνι. Συνήθως το μεταφράζουμε «Άγγελος Παγώνι». Εξ ου και το παγώνι (που Ελληνικά ονομάζεται ταώς) είναι το σύμβολο της θρησκείας τους.
Ο Μελέκ Ταούς απορρέει κατευθείαν από το δημιουργό Θεό και συντηρεί τη δημιουργία, την οποία εμπλουτίζει με φυτά και ζώα.
Οι Γιεζίντι πιστεύουν στη μετενσάρκωση ανθρώπων και αγγέλων.
Τον 11ο - 12ο αιώνα έζησε ο Σεΐχης Αντί Ιμπν Μουσάφιρ, ενσάρκωση - αβατάρ του Μελέκ Ταούς. Ο Αντί ήταν μουσουλμανικής καταγωγής Άραβας. Εγκαταστάθηκε στο Lalish όπου ζούσε ασκητικά και απέκτησε πολλούς οπαδούς. Πέθανε το 1160 περίπου. Ο τάφος του, ένα συγκρότημα με τρεις πτυχωτούς κώνους, αποτελεί το ιερότερο σημείο όπου κάθε Γιαζίντι οφείλει να έρθει προσκυνητής.
Οι Γιαζίντι διαφυλάσσουν σε μυστικότητα τις διδασκαλίες και την πρακτική της θρησκείας τους. Οι λόγοι είναι τόσο η μυστικιστική παράδοσή τους όσο και οι διώξεις που έχουν υποστεί στο πέρασμα των αιώνων. Οι παραδόσεις μεταδίδονται προφορικά ενώ οι γραπτές πηγές που διατίθενται είναι ανεπαρκείς και προέρχονται κυρίως από αλλόθρησκους.
Η κοινωνία τους διατηρεί την αναχρονιστική οργάνωση σε κάστες. Οι κάστες των Γεζίντι είναι βασικά τρεις. Οι Σεΐχηδες, οι Πιρ και οι Μουρίντ. Η μεγαλύτερη πληθυσμιακά κάστα είναι οι Μουρίντ. Είναι ο απλός λαός, δε διαθέτουν ιδιαίτερα καθήκοντα.
Η άρχουσα πολιτική τάξη είναι οι Σεΐχηδες που αναδεικνύουν τους ταγούς της κοινότητας, όπως είναι ο Εμίρης (μιρ), ο Επικεφαλής Σεΐχης (Baba Sheikh) και από κοντά ο Pesh Ιμάμης, που έχουν ηγετικά και τελετουργικά καθήκοντα.
Η κάστα των Πιρ είναι βασικά ιερατική. Τελούν τις βαπτίσεις και τους γάμους και επιμελούνται των ιερών χώρων.
Η κοινωνία διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τη διάκριση σε κάστες και κανονικά οι γάμοι επιτρέπονται μόνο μεταξύ ατόμων της ίδιας κάστας.
Οι Γεζίντι έχουν ως ιερή ημέρα την Τετάρτη. Αυτή την ημέρα επισκέπτονται τους ιερούς χώρους αλλά δεν υπάρχει κάποιο οργανωμένο λατρευτικό πρόγραμμα (σαν αυτό που έχουν οι Χριστιανοί ή οι Μουσουλμάνοι).
Η Άνω Μεσοποταμία είναι η πατρογονική εστία της κοινότητας. Αλλά στην Τουρκία η κοινότητα έχει αποδεκατιστεί. Στον Καύκασο (ιδίως στην Αρμενία) υπάρχουν αρκετοί, αλλά έχουν προσλάβει τη γλώσσα και τον πολιτισμό των λαών της εκεί περιοχής. Μικρός αριθμός υπάρχει ακόμα στη Συρία. Η μεγάλη μάζα τους ζει εδώ στο Βόρειο Ιράκ. Υπάρχουν δυο περιοχές που συγκεντρώνουν την πλειοψηφία των Γεζίντι. Η μια είναι εδώ γύρω από το Lalish, στην κοιλάδα του Shekhan. Η άλλη είναι στα βουνά Σιντζάρ, κοντά στα Βόρεια σύνορα με τη Συρία. Η κοινότητα του Σιντζάρ είναι πολυπληθέστερη, πιο συντηρητική και βρίσκεται έξω από τα σημερινά όρια του αυτόνομου Κουρδιστάν. Ο συνολικός πληθυσμός των Γεζίντι στο Ιράκ υπολογίζεται σε περίπου 600,000.
Οι εξωτερικές αναφορές για την κοινότητα την περιγράφουν ως «Λάτρεις τού Διαβόλου».
Αυτή η παρανόηση οφείλεται κυρίως στη διαστρέβλωση του Γιαζίντι δόγματος για τον Άγγελο Παγώνι.
Το δικό τους αφήγημα είναι ότι ο Δημιουργός αφού έπλασε τον Αδάμ και την Εύα διέταξε τους αγγέλους να τους προσκυνήσουν.
Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους αγγέλους, το Παγώνι αρνήθηκε, πιστεύοντας ότι οφείλει προσκύνηση στο μόνο Θεό. Τότε το Παγώνι ρίχτηκε στην Κόλαση όπου εκλαιγε μα μαύρα δάκρυα μετάνοιας. Τελικά ο Θεός το συχώρεσε και του ανέθεσε το ρόλο μεσολοβητή μεταξύ Αυτού και των ανθρώπων.
Η ιστορία που ανέφερα παρουσιάζει ομοιότητες με το Κορανικό αφήγημα για το Σατανά. Αν τώρα προστεθεί η μυστικοπάθεια και η έλλειψη γραπτής διδασκαλίας ίσως καταλάβετε γιατί οι ετερόδοξοι τους αποκαλούν Σατανολάτρες. Ιδίως οι Μουσουλμάνοι τους καταδιώκουν άγρια.
(Υπόψη ότι έγραψα μόνο τα βασικά στοιχεία που γνωρίζω από την επικρατούσα εκδοχή της διδασκαλίας των Γιαζίντι, έκανα και κάποιες συντομεύσεις)
Επίσκεψη στο ιερό και συνάντηση με τους εκπρόσωπους της κοινότητας
Οι αρμόδιοι μας υποδέχονται με μεγάλη θερμότητα!
Επί της υποδοχής και ξεναγός μας είναι ένας δάσκαλος που μιλάει αγγλικά και μας παίρνει και συνέντευξη με φωτογραφίες για να τη δημοσιεύσει στο ηλεκτρονικό περιοδικό της κοινότητας.
Στο εξωτερικό του ιερού μια δεξαμενή νερού που τροφοδοτείται από μια φυσική πηγή χρησιμοποιείται ως Βαπτιστήριο.
Μπαίνοντας μέσα στο ιερό πρέπει να διαβούμε μια πέτρινη πύλη που στα δεξιά της έχει ανάγλυφο ένα μαύρο φίδι. Κατά το θρησκευτικό θρύλο τους οι Γιαζίντι σώθηκαν από τον Κατακλυσμό μέσα σε μια βάρκα. Αλλά στο τέλος του κατακλυσμού η βάρκα τράκαρε στο βράχο σε μια βουνοκορφή και άνοιξε στον πάτο της μια τρύπα. Τότε ένα μεγάλο θεόσταλτο φίδι κουλουριάστηκε σα μπάλα κλείνοντας την τρύπα ώσπου οι Γιαζίντι βγήκαν έξω και σώθηκαν.
Το πέρασμα της Πύλης πρέπει να γίνει χωρίς να πατήσουμε το ιερό κατώφλι της. Πράγμα που ο Γ. δεν κατάλαβε και ο ταξιτζής μας που μας παραστεκόταν τον τράβηξε από το μανίκι!

Ο ταξιτζής μας στην Πύλη του ιερού.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό ιερό βρισκόμαστε σε ένα σκοτεινό σπηλαιώδη χώρο. Το ιερότερο μέρος είναι ένας τάφος όπου οι πιστοί προσκυνούν κρεμώντας πολύχρωμα μεταξωτά μαντήλια. Τριγύρω ανάβουν καντήλια με λάδι. Υπάρχουν και κάμποσοι άλλοι τάφοι.

Βγαίνοντας έξω στο ύπαιθρο καθόμαστε μαζί οκλαδόν με τους προύχοντες της κοινότητας. Μας κερνούν μπισκότα και κόλα. Ξένοι επισκέπτες σήμερα είμαστε μόνο εμείς οι δυο Έλληνες και ένας νεαρός Σλοβένος.
Το Σλοβένο τον αποθαρρύνουν και του λένε να κάθεται στην άκρη. Νομίζω λάθος έκανε που ήρθε εδώ με κοντό παντελόνι. Το Γιάννη τον περιποιούνται, αλλά βέβαια δε μπορεί να τους δώσει συνέντευξη.
Όπως καταλάβατε είμαι ο VIP της ημέρας! Με τοποθετούν στο κέντρο της μάζωξης, ανάμεσα στο γραφικούς άνδρες του ιερατείου που παίζουν τα κομπολόγια τους, ενώ ο δάσκαλος μας τραβάει φωτογραφίες.

Υπέροχη επίσκεψη! Στο δρόμο για το Ντόχουκ είχαμε πάρει και το Σλοβένο. Είχε κίνηση, μας έκαναν και έλεγχο και φθάσαμε στο Ντοχούκ όταν σκοτείνιαζε. Μια όμορφη και πολύ γεμάτη ημέρα.
Last edited by a moderator: