Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.259
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο. Ταξίδι ως το Ντιγιαρμπακίρ.
- Κεφάλαιο 3ο. Από τη Γη των μπακιριών ως τον τάφο του Αντίοχου.
- Κεφάλαιο 4ο. Στην αρχαία Κομμαγηνή, το μπόνους ταξιδιωτικό highlight
- Κεφάλαιο 5ο. Βέρι νάις έξω, εκεί στο Γιουβάτζαλι.
- Κεφάλαιο 6ο. Ένδοξη Έδεσσα - Σανλιούρφα
- Κεφάλαιο 7ο. Μαρντίν
- Κεφάλαιο 8ο.Ντοχούκ, εισαγωγή στην Αυτόνομη Κουρδική Περιοχή τού Ιράκ.
- Κεφάλαιο 9ο. Ερμπίλ / Άρβηλα / Hweler
- Κεφάλαιο 10ο. Επίσκεψη στο Lalish
- Κεφάλαιο 11ο. Καλημέρα στην πόλη των τριών Mάγων
- Κεφάλαιο 12o. Πέρασμα συνόρων. Μιντιάτ
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο.
- Κεφάλαιο 16ο.
Κεφάλαιο 12o. Πέρασμα συνόρων. Μιντιάτ.
Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου
Από το ξενοδοχείο Ντολφίν έχω πολύ καλές αναμνήσεις. Είναι καινούργιο και ανήκει σε μια Ασσυριακή χριστιανική οικογένεια, με προσωπικό που μας περιποιείται.
Πάμε για το πρωινό στην τραπεζαρία τους νωρίς. Ο καφές ως συνήθως στιγμιαίος. Και καθότι δυσεύρετος στο Κουρδιστάν έβαλα στην τσέπη και δυο φακελάκια παραπάνω για να έχουμε. Πήρα και δυο αυγά βραστά.
Έτσι φεύγουμε νωρίς από το Ντόχουκ. Ξεκινάμε για τα Τουρκικά σύνορα με ταξί. Αυτή τη φορά το ταξί είναι συλλογικό. Ο ταξιτζής κανόνισε να πάρει πελάτες από τη διαδρομή. Επειδή ένας είναι από το Ζάχο ξεστρατίζει λίγο από τον κατευθείαν δρόμο και περνάει μέσα από την πόλη του Ζάχο.
Το Ζάχο είναι μια πολύ παλιά και σημαντική πόλη, με πάνω από 100 χιλιάδες κόσμο. Βρίσκεται πάνω στον ποταμό Χαμπούρ, σημαντικό παραπόταμο του Τίγρη.
Από αυτή την πόλη πέρασαν οι «Μύριοι» του Ξενοφώντα το 401 π.Χ. κατά την επική επιστροφή τους από την Περσία. Το καμάρι της πόλης είναι η ρωμαϊκή γέφυρα Νταλάλ, από την οποία περνάμε και της έριξα μια κλεφτή ματιά.
Φθάνουμε στο συνοριακό σταθμό Ιμπραήμ Χαλίλ. Εδώ γίνονται οι διαδικασίες εξόδου από το Ιράκ και βλέπουμε το γνωστό μας πλέον σκηνικό με ταξί που έχουν άδεια διάβασης των συνόρων. Μπαίνουμε σε ένα μαζί με δύο ιρακινούς συνεπιβάτες και ξεκινάμε για το Τουρκικό έδαφος. Ο ταξιτζής μας μάς παρακάλεσε να πάρουμε ο καθένας δυο κουτιά τσιγάρα που στο Ιράκ είναι πολύ φθηνότερα, για να τα περάσει από το Τουρκικό τελωνείο.
Εμείς του κάναμε την εξυπηρέτηση. Οι Ιρακινοί αρνήθηκαν, διότι είπαν πως δεν είχαν χώρο.
Στην κατεύθυνση εισόδου προς Τουρκία οι διαδικασίες ελέγχου καθυστερούν πολύ περισσότερο από ότι στην αντίθετη κατεύθυνση προς Ιράκ. Εύλογο αυτό, λόγω αθρόας διέλευσης μεταναστών και υποψιών για διέλευση τρομοκρατών, με πολλαπλή προέλευση, όπως Κούρδων εθνικιστών και Ισλαμιστών.
Χιλιάδες φορτηγά σχηματίζουν ουρά για να περάσουν, όλα σχεδόν είναι άδεια και πηγαίνουν να φορτώσουν εμπόρευμα, κυρίως οικοδομικά υλικά, στην Τουρκία.
Το σκηνικό ξεπερνάει κάθε τι που φανταζόμουν, δυστυχώς προχωρούμε σημειωτόν.
Οι έλεγχοι των τούρκων τελωνειακών είναι λεπτομερείς. Μας ρώτησαν τι έχουμε να περάσουμε από τελωνείο, τους δείξαμε τις δυο σακούλες τσιγάρα.
Όμως ένας ένστολος νεαρός με ένα σιδερένιο σουγλί τρυπάει κάτι μαύρες πλαστικές σακούλες που έχει τοποθετήσει ο ταξιτζής σε ύποπτα μέρη. Οι τελωνειακοί ανακαλύπτουν ότι έχει κρύψει άτεχνα αρκετές κούτες με τσιγάρα καθώς και τσάι που προσπαθεί να περάσει λαθραία.
Οι τελωνειακοί κατάσχουν τα πάντα και σίγουρα θα βάλουν και πρόστιμο στον πανύβλακα ταξιτζή. Ένοιωσα και τρομάρα αλλά εμάς μας άφησαν, δεν ασχολήθηκαν με μας και τις κούτες μας. Βέβαια θύμωσα με την αφέλειά μου, οι δυο Ιρακινοί ήταν πιο φιλύποπτοι από εμένα…
Και η ουρά των φορτηγών και λοιπών κολλημένη. Κάναμε περίπου πέντε ώρες να περάσουμε από το φυλάκιο του Ιράκ μέχρι την έξοδο στην Τουρκία. Απίστευτο, πέντε ώρες γεμάτες! Μας έπιασε και πείνα. Και το μόνο που φάγαμε, από ένα αυγό βραστό που είχα πάρει από το ξενοδοχείο.
Πάντως ο ταξιτζής υποχρεώθηκε που του δώσαμε τις κούτες τσιγάρα που περάσαμε και μας πήγε ως το Σιλόπι, μια απόσταση κάμποσων χιλιομέτρων από το συνοριακό πέρασμα Ιμπραχίμ Χαλίλ..
Στο σταθμό λεωφορείων του Σιλόπι αναζητούμε συγκοινωνία για το σημερινό μας προορισμό που είναι το Μίντιατ.
Μας λένε ότι δεν υπάρχει συγκοινωνία για το Μίντυατ και παίρνουμε το λεωφορείο μέχρι την πόλη Τζίζρε (Cizre).
Στο σταθμό του Τζίζρε πάλι τα ίδια, δεν έχει συγκοινωνία για το Μίντιατ. Η δημόσια συγκοινωνία θα ήταν να πάμε πρώτα στο Μαρντίν και από εκεί με άλλο μέσον στο Μίντιατ. Δηλαδή 170 συν 80 ίσον 250 χλμ τουλάχιστον, χώρια η μετεπιβίβαση. Και η ώρα έχει περάσει. Κάνω διαπραγματεύσεις με έναν ηλικιωμένο κουστουμαρισμένο ταξιτζή, κλασικός τύπος Κούρδος μουστακαλής, που φυσικά δεν ξέρει λέξη αγγλικά και πέφτει στις 100 λίρες, για να μας πάει στο Μίντυατ.
Ο ταξιτζής είναι και όλο νεύρα, δεν πρέπει να πήγε καλά η δουλειά σήμερα. Η διαδρομή Cisre – Midyat είναι 90 χλμ περίπου. Περνάμε μια περιοχή που έχει αρκετές Τούρκικες στρατιωτικές εγκαταστάσεις με σκοπιές όπου ένοπλοι φρουροί είναι ταμπουρωμένοι πίσω από σάκους γεμάτους άμμο.
Φθάνουμε στο Μίντιατ αλλά ο ταξιτζής δεν ξέρει πού βρίσκεται το ξενοδοχείο μας. Ρωτάμε έναν πιτσιρικά στο δρόμο, ο μικρός λέει το ξέρω και του λέω μπες μέσα πίσω στο ταξί. Ο ταξιτζής καθοδηγούμενος φθάνει στο ξενοδοχείο και ο πιτσιρίκος βγαίνει ζητώντας μπαξίς. Εγώ του λέω «μπαξίς γιοκ» και (επί τέλους) ο ταξιτζής γέλασε αυθόρμητα.
Η απροσδόκητα περιπετειώδης μετακίνηση της ημέρας τελείωσε και δόξα τω Θεώ προλάβαμε να μπούμε στο ξενοδοχείο μας πριν σκοτεινιάσει.
Το ξενοδοχείο που έχουμε κλείσει δωμάτιο από το ιντερνέτ είναι το Shmayaa, ένα καινούργιο boutique hotel. Άνοιξε μόλις πριν τρεις μήνες, σε ένα παλιό αρχοντικό ηλικίας 1600 χρόνων, εκσυγχρονισμένο, με θαυμάσια αναπαλαίωση των πέτρινων αρχιτεκτονικών στοιχείων. Η θέα από τις ταράτσες είναι υπέροχη ενώ το προσωπικό μάς περιποιείται με μεγάλη προσοχή.
Είμαστε οι μόνοι επισκέπτες που διανυκτερεύουν απόψε στο ξενοδοχείο.
Προλάβαμε να πάμε ως το κέντρο της πόλης, όπου φάγαμε σε ένα πολύ καλό και καθαρό εστιατόριο. Επιτέλους.
Αλλά το βράδυ έρχονται στην καφετέρια - εστιατόριο πολλά άτομα, μέλη της καλής κοινωνίας του Μίντυατ. Βλέπω κυρίες και δεσποινίδες ντυμένες με την κομψότερη Ευρωπαϊκή μόδα, πράγμα που εντυπωσιάζει.
Όλοι αυτοί είναι πλούσιος κόσμος, που είτε μένουν εδώ είτε απόδημοι που επισκέπτονται δικούς τους. Έρχονται για φαγητό ή για ένα ποτήρι κρασί στο εστιατόριο. Μαζί καθόμαστε και εμείς. Ο chef Κενάν μας φροντίζει ιδιαίτερα ενώ και ο μάνατζερ Ερβέτ έρχεται να μας γνωρίσει και ρωτάει αν χρειαζόμαστε κάτι. Του ζητώ να κάνουμε checkout αύριο δυο ώρες αργότερα από το κανονικό και δέχεται.
Το Shmayaa από την αυλή του το βράδυ.
Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου
Από το ξενοδοχείο Ντολφίν έχω πολύ καλές αναμνήσεις. Είναι καινούργιο και ανήκει σε μια Ασσυριακή χριστιανική οικογένεια, με προσωπικό που μας περιποιείται.
Πάμε για το πρωινό στην τραπεζαρία τους νωρίς. Ο καφές ως συνήθως στιγμιαίος. Και καθότι δυσεύρετος στο Κουρδιστάν έβαλα στην τσέπη και δυο φακελάκια παραπάνω για να έχουμε. Πήρα και δυο αυγά βραστά.
Έτσι φεύγουμε νωρίς από το Ντόχουκ. Ξεκινάμε για τα Τουρκικά σύνορα με ταξί. Αυτή τη φορά το ταξί είναι συλλογικό. Ο ταξιτζής κανόνισε να πάρει πελάτες από τη διαδρομή. Επειδή ένας είναι από το Ζάχο ξεστρατίζει λίγο από τον κατευθείαν δρόμο και περνάει μέσα από την πόλη του Ζάχο.
Το Ζάχο είναι μια πολύ παλιά και σημαντική πόλη, με πάνω από 100 χιλιάδες κόσμο. Βρίσκεται πάνω στον ποταμό Χαμπούρ, σημαντικό παραπόταμο του Τίγρη.
Από αυτή την πόλη πέρασαν οι «Μύριοι» του Ξενοφώντα το 401 π.Χ. κατά την επική επιστροφή τους από την Περσία. Το καμάρι της πόλης είναι η ρωμαϊκή γέφυρα Νταλάλ, από την οποία περνάμε και της έριξα μια κλεφτή ματιά.
Φθάνουμε στο συνοριακό σταθμό Ιμπραήμ Χαλίλ. Εδώ γίνονται οι διαδικασίες εξόδου από το Ιράκ και βλέπουμε το γνωστό μας πλέον σκηνικό με ταξί που έχουν άδεια διάβασης των συνόρων. Μπαίνουμε σε ένα μαζί με δύο ιρακινούς συνεπιβάτες και ξεκινάμε για το Τουρκικό έδαφος. Ο ταξιτζής μας μάς παρακάλεσε να πάρουμε ο καθένας δυο κουτιά τσιγάρα που στο Ιράκ είναι πολύ φθηνότερα, για να τα περάσει από το Τουρκικό τελωνείο.
Εμείς του κάναμε την εξυπηρέτηση. Οι Ιρακινοί αρνήθηκαν, διότι είπαν πως δεν είχαν χώρο.
Στην κατεύθυνση εισόδου προς Τουρκία οι διαδικασίες ελέγχου καθυστερούν πολύ περισσότερο από ότι στην αντίθετη κατεύθυνση προς Ιράκ. Εύλογο αυτό, λόγω αθρόας διέλευσης μεταναστών και υποψιών για διέλευση τρομοκρατών, με πολλαπλή προέλευση, όπως Κούρδων εθνικιστών και Ισλαμιστών.
Χιλιάδες φορτηγά σχηματίζουν ουρά για να περάσουν, όλα σχεδόν είναι άδεια και πηγαίνουν να φορτώσουν εμπόρευμα, κυρίως οικοδομικά υλικά, στην Τουρκία.
Το σκηνικό ξεπερνάει κάθε τι που φανταζόμουν, δυστυχώς προχωρούμε σημειωτόν.
Οι έλεγχοι των τούρκων τελωνειακών είναι λεπτομερείς. Μας ρώτησαν τι έχουμε να περάσουμε από τελωνείο, τους δείξαμε τις δυο σακούλες τσιγάρα.
Όμως ένας ένστολος νεαρός με ένα σιδερένιο σουγλί τρυπάει κάτι μαύρες πλαστικές σακούλες που έχει τοποθετήσει ο ταξιτζής σε ύποπτα μέρη. Οι τελωνειακοί ανακαλύπτουν ότι έχει κρύψει άτεχνα αρκετές κούτες με τσιγάρα καθώς και τσάι που προσπαθεί να περάσει λαθραία.
Οι τελωνειακοί κατάσχουν τα πάντα και σίγουρα θα βάλουν και πρόστιμο στον πανύβλακα ταξιτζή. Ένοιωσα και τρομάρα αλλά εμάς μας άφησαν, δεν ασχολήθηκαν με μας και τις κούτες μας. Βέβαια θύμωσα με την αφέλειά μου, οι δυο Ιρακινοί ήταν πιο φιλύποπτοι από εμένα…
Και η ουρά των φορτηγών και λοιπών κολλημένη. Κάναμε περίπου πέντε ώρες να περάσουμε από το φυλάκιο του Ιράκ μέχρι την έξοδο στην Τουρκία. Απίστευτο, πέντε ώρες γεμάτες! Μας έπιασε και πείνα. Και το μόνο που φάγαμε, από ένα αυγό βραστό που είχα πάρει από το ξενοδοχείο.
Πάντως ο ταξιτζής υποχρεώθηκε που του δώσαμε τις κούτες τσιγάρα που περάσαμε και μας πήγε ως το Σιλόπι, μια απόσταση κάμποσων χιλιομέτρων από το συνοριακό πέρασμα Ιμπραχίμ Χαλίλ..
Στο σταθμό λεωφορείων του Σιλόπι αναζητούμε συγκοινωνία για το σημερινό μας προορισμό που είναι το Μίντιατ.
Μας λένε ότι δεν υπάρχει συγκοινωνία για το Μίντυατ και παίρνουμε το λεωφορείο μέχρι την πόλη Τζίζρε (Cizre).
Στο σταθμό του Τζίζρε πάλι τα ίδια, δεν έχει συγκοινωνία για το Μίντιατ. Η δημόσια συγκοινωνία θα ήταν να πάμε πρώτα στο Μαρντίν και από εκεί με άλλο μέσον στο Μίντιατ. Δηλαδή 170 συν 80 ίσον 250 χλμ τουλάχιστον, χώρια η μετεπιβίβαση. Και η ώρα έχει περάσει. Κάνω διαπραγματεύσεις με έναν ηλικιωμένο κουστουμαρισμένο ταξιτζή, κλασικός τύπος Κούρδος μουστακαλής, που φυσικά δεν ξέρει λέξη αγγλικά και πέφτει στις 100 λίρες, για να μας πάει στο Μίντυατ.
Ο ταξιτζής είναι και όλο νεύρα, δεν πρέπει να πήγε καλά η δουλειά σήμερα. Η διαδρομή Cisre – Midyat είναι 90 χλμ περίπου. Περνάμε μια περιοχή που έχει αρκετές Τούρκικες στρατιωτικές εγκαταστάσεις με σκοπιές όπου ένοπλοι φρουροί είναι ταμπουρωμένοι πίσω από σάκους γεμάτους άμμο.
Φθάνουμε στο Μίντιατ αλλά ο ταξιτζής δεν ξέρει πού βρίσκεται το ξενοδοχείο μας. Ρωτάμε έναν πιτσιρικά στο δρόμο, ο μικρός λέει το ξέρω και του λέω μπες μέσα πίσω στο ταξί. Ο ταξιτζής καθοδηγούμενος φθάνει στο ξενοδοχείο και ο πιτσιρίκος βγαίνει ζητώντας μπαξίς. Εγώ του λέω «μπαξίς γιοκ» και (επί τέλους) ο ταξιτζής γέλασε αυθόρμητα.
Η απροσδόκητα περιπετειώδης μετακίνηση της ημέρας τελείωσε και δόξα τω Θεώ προλάβαμε να μπούμε στο ξενοδοχείο μας πριν σκοτεινιάσει.
Το ξενοδοχείο που έχουμε κλείσει δωμάτιο από το ιντερνέτ είναι το Shmayaa, ένα καινούργιο boutique hotel. Άνοιξε μόλις πριν τρεις μήνες, σε ένα παλιό αρχοντικό ηλικίας 1600 χρόνων, εκσυγχρονισμένο, με θαυμάσια αναπαλαίωση των πέτρινων αρχιτεκτονικών στοιχείων. Η θέα από τις ταράτσες είναι υπέροχη ενώ το προσωπικό μάς περιποιείται με μεγάλη προσοχή.
Είμαστε οι μόνοι επισκέπτες που διανυκτερεύουν απόψε στο ξενοδοχείο.
Προλάβαμε να πάμε ως το κέντρο της πόλης, όπου φάγαμε σε ένα πολύ καλό και καθαρό εστιατόριο. Επιτέλους.
Αλλά το βράδυ έρχονται στην καφετέρια - εστιατόριο πολλά άτομα, μέλη της καλής κοινωνίας του Μίντυατ. Βλέπω κυρίες και δεσποινίδες ντυμένες με την κομψότερη Ευρωπαϊκή μόδα, πράγμα που εντυπωσιάζει.
Όλοι αυτοί είναι πλούσιος κόσμος, που είτε μένουν εδώ είτε απόδημοι που επισκέπτονται δικούς τους. Έρχονται για φαγητό ή για ένα ποτήρι κρασί στο εστιατόριο. Μαζί καθόμαστε και εμείς. Ο chef Κενάν μας φροντίζει ιδιαίτερα ενώ και ο μάνατζερ Ερβέτ έρχεται να μας γνωρίσει και ρωτάει αν χρειαζόμαστε κάτι. Του ζητώ να κάνουμε checkout αύριο δυο ώρες αργότερα από το κανονικό και δέχεται.

Το Shmayaa από την αυλή του το βράδυ.
Last edited by a moderator: